Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1148  Zombie 2006-12-17 15:28:21

kicsit régebbhez szólnék hozzá
a kulcsos sztorihoz
nekem a 4T-hez mindennnel együtt 4 kulcs van
gyujtás bal ajtó csomag tartó és tanksapka
de az ajtó annira ki van már kopva h. a csomagartóé nyitja....
a másik érdekes, hogy a 2t-m és 4T-m kulcsa a gyujtás kucs teljesen megegyezik fogaztra is meg minden jól is mükszenek,de a szám nem azonos, ezt a véletlent, nem?

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1147 CIX Digitcam Laca :) 2006-12-16 22:40:01  Előzmény:Szabó Szilárd: 33953

Szicsu mijez???

Laca
http://cix688.uw.hu

1146   2006-12-16 20:03:06

fremc nekem hétfő szerelik be és ha kész lesz leirom a tipusát meg,hogy mennyire van az első dobtól.Amúgy szakműhelyben 3000 ft a beszerelés

SOS

1145 (Törölt felhasználó) 2006-12-16 15:37:04

sziasztok!
van egy 601 speciál limuzinom, és szeretném ha sokáig megmaradna! namármost az okosok kitalálták ezt a katalizátor dolgot,aminek én utána is néztem,olvastam, de sehol nem találtam meg,hogy melyik gyártó/k melyik típusát érdemes beépíteni az autómba... sok okos dolgot olvastam pl.: ne állj gyúlékony dolog fölé a 2T katalizátorral, meg hogy nem igazán hosszúéletűek ezek a szerkezetek... kérlek segítsetek!
a beépítésről is olvastam,de csak annyit hogy a lehető legközelebb kell az első dob mögé. mégis mennyivel, hogyan? a válaszokért előre is tisztelet!

fremc

1144 Szabó Szilárd 2006-12-16 10:45:20

Ezt láttátok már?!
Nagyon jóó!!
Nem is gondoltam hogy szép hazánkban van ilyen!!





Trabant Hycomat 1975 !!!

1143   2006-12-15 21:21:54

Amúgy nem irják már át a kocsit mert kérik a zöldkártyát a jobb kőrnyv.adatokkal.Tehát új zöldkártya.Eredetvizsgáról nem is beszélve mert amúgy nem csinálják meg.Üzembentartói a jó megoldás de akitől vettem nem ment bele a trabi meg nagyon jó állapotú sajnos én meg imádom a trabikat

SOS

1142 Szegedi Árpád 2006-12-15 21:07:06  Előzmény: : 33949

Köszi,remélem,engem nem fog érinteni,de jobb tisztába lenni mennyibe van a katalizátor..

Árpi jómunkásember!

1141 Kiszter István Balázs 2006-12-15 20:55:33

Én is most vettem nemrég egy 89es trabit, de eddig nem hallottam róla, hogy kéne rá katalizátor.A műszakihoz nemtudom kell-e.

1140   2006-12-15 07:54:36

1 év gari van a 30000 ft-ra de a másikra azt mondták,hogy pár szivatózás és vége.

SOS

1139 Varga Tibor 2006-12-14 22:46:00  Előzmény:: 33947

gyújtást be kell állítani műszerrel, vagy próbálgatással. tekerj neki egy kis előgyújtást(a tűzfal fele tekerd az elosztót) és nézd meg a hatást.


Tibke

1138 (Törölt felhasználó) 2006-12-14 20:48:52

Szevasztok Trabisok!

Nem rég kaptunk egy trabigót 1990-es 4T és hát egy-két száz kilóméter után jöttek is a hibák... ma cseréltettem ékszíjat ill. vezérműszíjat. Ezekkel nem volt gond, csak kicseréltettem, mert hát na! Viszont nálunk is felmerült a fórumban már többször előkerült probléma, a rángatás! Kezdtük is a cserélgetést... Gyujtáselosztó fedél, rotor, benzinszűrő, légszűrő, gyujtáselektronika.... a rángatás maradt. Elmentem a bontóba és ott megnézték a gyujtáselosztót... szinte úgy volt összetákolva, ezért gyorsan ki is cserélték (10.000 Ft) és azóta semmi rángást nem észleltem hála istennek. Viszont! Érdeklődnék, hogy van-e valami külön gyujtásbeállítás, amit még utána kell állítani a kocsinak, mert olyan érzésem van, mintha nem venné azt a fordulatot, amit én szeretnék neki adni. Magyarul nem gyorsul túl jól... Mi lehet a gond? Tudtok egy JÓ és MEGBÍZHATÓ Trabi szerelőt Székesfehérváron? Válaszokat előre is köszönöm!

1990-es 1.1-es világoskék Trabigom van!

1137 Szegedi Árpád 2006-12-14 15:26:41  Előzmény: : 33945

Szia!Mennyi garancia van rajta?Évben,vagy kilóméterben adják meg?Köszi

Árpi jómunkásember!

1136   2006-12-14 15:12:00

Ha valakit érdekel ami ér valamit katalizátor az 30000ft hála az égnek.Van 18000-ért is de az nem bir szinte semmit meg nincs rá garancia

SOS

1135   2006-12-14 10:23:15

Most vettem egy 90-es trabit.Át kellene iratnom.Valahonnan katalizátort kellene vennem rá azt mondják az okosok de mennyiért és hol?Köszi a segitséget

SOS

1134  BoncidaiMáté 2006-12-12 16:28:11

Én meg nagyon sürgősen törlöm innen az apróhirdetésed... - prokee -
(Módosította prokee 2006.12.12. 18:00-kor)

1133 Peathy Caesar 2006-12-12 01:59:29

Ahoi

Ahogy én észrevettem: annak az idején a gyárban kb. úgy készítették a kulcsokat, hogy páros nap az egyik verzió, páratlan nap a másik. Szóval nincs nagy változatosság. Eddig szinte bármelyik kulccsal bármelyik zárat ki tudtam nyitni. Ez nem tuti de a kopottabb zárak és kulcsok esetén könnyen kivitelezhető, és hát melyik zár/kulcs nem az már?

(mondjuk engem nem annyira érint, mert kilincsek kiiktatva nálam...)

1132 Szabó Géza 2006-12-11 22:09:00  Előzmény:Szegedi Árpád: 33940

az má csak egy lessz meg egy kulcsszekrény

Ez az élet! 4 kerék, zwei takt, kék füst, vidámság. Ezt nyújtja nekem a TRABI.

1131 Szegedi Árpád 2006-12-11 22:07:14  Előzmény:Szabó Géza: 33939

Keresek egy szakműhelyt,aztán hozom a két új Trabimat!

Árpi jómunkásember!

1130 Szabó Géza 2006-12-11 22:00:54  Előzmény:Szegedi Árpád: 33938

limóm gyájtáskulcs száma:3232615
kombigyujtás kulcs száma:1506415
de simán inditóm egyikel a másikat csak épp a kormányzárat nem tudom vele ráforditani
ja de a kulcsaimat nem ám lemásolni!

Ez az élet! 4 kerék, zwei takt, kék füst, vidámság. Ezt nyújtja nekem a TRABI.

1129 Szegedi Árpád 2006-12-11 21:57:33  Előzmény:Szabó Géza: 33937

Köszönöm!Vaskos könyv lehet annyi kulcs-alakot feljegyezni!

Árpi jómunkásember!

1128 Szabó Géza 2006-12-11 21:49:59  Előzmény:Szegedi Árpád: 33935

szerintem összevissza mert megnéztem a kulcsimat.
a nyagkönyv ezt irja:
a kulcsok számozás alápján minden illetékes szakműhely el tudja késziteni a kulcsok másolatát.ezért saját érdekünkben jegyezük fel a kulcsok számát.
ugyhogy szerintem a szám valamiféle kód a kulcs alakjáról

Ez az élet! 4 kerék, zwei takt, kék füst, vidámság. Ezt nyújtja nekem a TRABI.

1127 Varga Tibor 2006-12-11 21:46:14  Előzmény:Szabó Géza: 33934

pontosan így lett anno az enyém is megcsinálva. szétszed és köszörül.

Tibke

1126 Szegedi Árpád 2006-12-11 21:38:17  Előzmény:Szegedi Árpád: 33933

Még valami.Csak kíváncsiságból kérdezem,hogy a gyári kulcsokon lévő számok egy autónál sorba jöttek-e.Úgy gondolom,hogy egy autóhoz két kulcs van,szám szerint egymás után jöttek e,vagy csak úgy össze-vissza?

Árpi jómunkásember!

1125 Szabó Géza 2006-12-11 21:35:46  Előzmény:Szegedi Árpád: 33933

mintha valahol láttam volna hogy szét lehet szedni a zárt ugy hogy azok a kis lemezkék is kijöjenek és ezáltal összelehet válogatni egyforma lemezeket esetleg reszelni rajtuk, igy minden zárt egy kulcs nyitna

Ez az élet! 4 kerék, zwei takt, kék füst, vidámság. Ezt nyújtja nekem a TRABI.

1124 Szegedi Árpád 2006-12-11 21:18:29  Előzmény:Varga Tibor: 33932

Az a legjobb megoldás!Valahogy szeretném megoldani,hogy a csomagtartóhoz és az ajtóhoz egy kulcs kelljen...Aztszem a zárcsere lesz belőle.

Árpi jómunkásember!

1123 Varga Tibor 2006-12-11 21:09:30  Előzmény:Szegedi Árpád: 33931

Biztos hogy kicserélték. De nekem anno meg volt csinálva úgy az összes zár, hogy a gyújtáskapcsoló kulcsa nyitotta mindet.

Tibke

1122 Szegedi Árpád 2006-12-11 20:07:44  Előzmény:Rell Miklós: 33930

Azért jutott eszembe,mert nekem külön kulcs nyitja az ajtót,és a csomagtartót...De a legtöbb Trabantba ugyanaz a kulcs kell...Nálam talán valaki kicserélte az egyik zárat..

Árpi jómunkásember!

1121 Rell Miklós 2006-12-11 20:02:53  Előzmény:Szegedi Árpád: 33929

Miért, nem mindig egyforma kulcs nyitotta? Hmmm... Tényleg, ezt figyelembevéve illene hogy tudni lehessen komplett zárkészletet is venni, mert én így ha egy zárat kicserélek, soha az életben nem találok mégegy olyat, hogy ugyanaz a kulcs nyithassa...

retro

1120 Szegedi Árpád 2006-12-11 19:40:10

Üdv!Megtudná valaki mondani,hogy a 601-es csomagtartó és ajtózárát melyik évjárattól nyitja azonos kulcs?

Árpi jómunkásember!

1119 CIX Digitcam Laca :) 2006-12-11 18:02:23  Előzmény: szabi: 33927

Remélhetőleg...

Laca®
http://cix688.uw.hu

1118  szabi 2006-12-09 12:13:38


4T

No Comment.
Ebből még lesz vajon 4T?

Trabant hycomat rulz!
(Módosította szabi83 2006.12.09. 13:14-kor)

1117 Koós Márk 2006-12-07 20:50:42

Robbanás: nyáron rajta felejtettem a töltön a hagyományos akksit töltötte vagy egy napig (töltő: szgyelano v. USSR) ugy folyt belőle a sav mint az állat frankón kimarta a betont fel is robbant volnaa-ha nem tévedek- ha noncsenek a kupakok icsavarva ilyen esetben mi történik a gondozásmentessel?


Trabi forever!!
Hatvani Trabantos vagyok (autó 21 év tulaj 16

1116 Támba Csaba 2006-12-03 14:23:25

Ez annyira jóóóóóóóóóóóó

Tsaby 601S

1115 Rell Miklós 2006-12-03 14:17:56  Előzmény:Prokop Gábor: 33923

"amiket eddig láttam gondozásmenteseket, azok ugyanolyanok voltak, mint a régi, lecsavarható kupakos, utántölthetősök, és párolgott is a sav, és kellett is utántölteni."
Akkor átvertek


Még rája is volt írva, hogy gondozásmentes... De már többektől hallottam ezt vissza, hogy ők sem értik, mitől gondozásmentes az egyik, és mitől nem az a másik, ha egyszer egyformák...

De ha csak ennyi a különbség a kettő közt, akkor minek gyártanak még nem-gondozásmentest (hogyan hívják ezt hivatalosan? Gondozásos? Gondozásmentestelen? Gondozástalan-mentességes? ), mert ezexerint akkor nem tér el annyiban, hogy igazán drágább lenne a gyártása...

retro

1114 Prokop Gábor 2006-12-03 12:52:16  Előzmény:Rell Miklós: 33922

"Tulajdonképpen mi az a gondozásmentes akksi? Mert annak idején úgy tanították, hogy az zárt, és nem párolog a vízgőz, és hogy milyen jó, mert nem kell utántölteni..."

Ez a gondozásmentes.

"Én amiket eddig láttam gondozásmenteseket, azok ugyanolyanok voltak, mint a régi, lecsavarható kupakos, utántölthetősök, és párolgott is a sav, és kellett is utántölteni."

Akkor átvertek

"mert ha tényleg zárt lenne, akkor - igen látványosan - naponta több kocsiban is eldurranna az akksi,"

Valójában nem teljesen zárt. Ugyanúgy létezik egy nyílás, ahol a vízgőz távozhat, csak igen megnehezítették a dolgát. A fedélben egy labirintrendszeren kell átjutnia, amin jórészt inkább lecsapódik és visszafolyik. Ha viszont pl. túltöltöd, akkor a megnövekedett nyomás persze kitolja a felesleget, így nem durran el.
Igaz, én láttam már zárt akkut púposodni (gariban hozták vissza), kiderült, hogy autó alaposan túltöltött, és a kivezető nyíláson emiatt mindig csöpögött a víz. Usert ez zavarta, ezért ledugózta


1113 Rell Miklós 2006-12-02 20:57:46

Egyszer ezt is kifejthetné valaki... Tulajdonképpen mi az a gondozásmentes akksi? Mert annak idején úgy tanították, hogy az zárt, és nem párolog a vízgőz, és hogy milyen jó, mert nem kell utántölteni...
Én amiket eddig láttam gondozásmenteseket, azok ugyanolyanok voltak, mint a régi, lecsavarható kupakos, utántölthetősök, és párolgott is a sav, és kellett is utántölteni.
De valahogy sántít is az a zártság, mert ha tényleg zárt lenne, akkor - igen látványosan - naponta több kocsiban is eldurranna az akksi, és látványnak az sem lenne utolsó, amikor már a 18.-ik szétpukkadt akksi van egy kocsiban, ezért már a sav úgy kimarta, hogy át lehet látni rajta, mint a szitán...

De most komolyan! Mitől gondozásmentes egy akksi, ha nem is az?

retro

1112 Prokop Gábor 2006-12-02 20:31:17  Előzmény:Koós Márk: 33920

Vegyél egy gondozásmentes 44 Ah-st.

1111 Koós Márk 2006-12-02 18:59:14  Előzmény:Prokop Gábor: 33918

én ennyire sajnos ne mértek hozzá, viszont a Trabit télen nem tudom használni csak nyáron, és csak ugy hogy sűrűn van indítva és rövid ideig halad(kicsi az udvar ezek fejében mekora akkut vegyek? vagy egy kicsit elhasználatabb 55aHs is jó?
Köszi

Trabi forever!!
Hatvani Trabantos vagyok (autó 21 év tulaj 16

1110 (Törölt felhasználó) 2006-12-02 14:43:01

A régi mániám,a "trabantmánia"...
Nem is tudok ettől megbízhatóbb autót.
Könnyen kezelhető,a csomagtér hatalma és
az,hogy nem kell úgy kímélni,mint más autót ez
nagyon jó.Egyszóval nagyon sajnálnám,ha nem
lehetne a forgalomba.
Arról nem is beszélek,mennyivel olcsóbb.
Azért még látok sokat futni,gondolom nem
vagyok egyedül az ilyen gondolatokkal.
Üdv.

Trabi párti

1109 Prokop Gábor 2006-12-01 15:38:08  Előzmény:Koós Márk: 33916

"fura-példaul a zsiguliban 55aH-s van"

Gyárilag az van benne, vagy valami akörüli. Viszont a Lada indító akorra, mint az egész Trabant-motor.
Márészt pedig egy akkuban (indításnál) a kapacitás (Ah) szinte teljesen mindegy. Erre találták ki az indítóáram nevű jellemzőt. Egy klasszikus, nyitott 55Ah akku indítóárama ~300-350A, egy zárt technológiás, modern 45Ah indítóárama pedig 400A simán lehet.

(Ne keverjük ide a zselés akkukat, ettől a kifejezéstől a szőr feláll a hátamon...)

1108 Prokop Gábor 2006-12-01 15:31:11  Előzmény: Zombie: 33913

"ez pedig trabant topic ezt se tessék összekeverni."

Át is mentünk a Kocsmába.

1107 Koós Márk 2006-12-01 15:09:57  Előzmény:Prokop Gábor: 33907

Nem leszólni akartam a Suzukit nekünk is az van lassan 4 éves lesz, de azért fura-példaul a zsiguliban 55aH-s van. Egyébként nekünk egyszer nem indult be, le is szívta rendesen az akkut, de nem tudjuk miért. Coraban voltunk parkoloban állt, lehet az volt a gond h nem kapcsoltuk le a rádiót?máig nem tudjuk viszont megy a gép mint állat és képes 6 liter alatti fogyasztásra, 6.5 fölé meg nem igazán megy.
Télen a trabival nem sűrűn megyek mert nyáriszüneten kivül állandóan tanulnom kell

Trabi forever!!
Hatvani Trabantos vagyok (autó 21 év tulaj 16

1106 Kiszter István Balázs 2006-12-01 13:50:14

Tudom, hogy ez nem az a topic, de ha már felmerült én már toltam be swiftet (mikor toltam behorpadt a hátúlja, persze nem véglegesen .Mondjuk nem akarom szídni, mert mások is csak azért szidják mert olcsó, de tudtommal elég megbízható. De a trabit nem érheti utól soha!!!!

1105 Támba Csaba 2006-12-01 13:45:43  Előzmény: Zombie: 33913

A gyári Opel (fehér akkuház, OPEL felirat, "varázsszem")akksik már sokszor újonnan is zárlatosak...

Anno az OPEL szervizben ahol dolgoztam garanciában spanyol gyártású BOSCH került a helyükre.

Cseberből vederbe

Tsaby 601S

1104  Zombie 2006-12-01 13:35:49  Előzmény:Prokop Gábor: 33911

ez pedig trabant topic ezt se tessék összekeverni.


amúgy mi köze lenne az opelnekaz ignishez?
hisz az Agilában is csak a motor opel, minden más suzuki
én már javítottam motorelektrónikás suzuki switet az 1.0-ás volt le is vok fotózva. de sztem a swiftben egyedül a kasznit (moderálva)ták el, de nem is nagyteljesítményre tervezték őket, hanem tudtommal városi rohangálósnak.
Emlékeim szerint nekünk a 4T trabiba az első akksi 7 év után lett kicserélve, a mostani is benne van már kb 5 éve, és nem volt olyan, hogy le akar merülni
opeljainkban gyakrabban volt cserélve!!!!

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1103 Béli Gábor 2006-12-01 13:28:54  Előzmény:Prokop Gábor: 33911

Ok, biztos így van Csak eszembe jutott, azért irtam
Múlthéten vezettem vagy 80km-et egy 1.3 8V swiftel(kb. 6éves ), és nekem nem jött be..Jó állapotban van meg minden, de mintha nem bírna menni

---
1 leszel, vagy 0, vagy élő, vagy hulla!

1102 Prokop Gábor 2006-12-01 12:29:50  Előzmény:Béli Gábor: 33909

Ignis = Opel
Swift = Suzuki

Ne keverjük össze

1101 Varga Tibor 2006-12-01 12:26:48  Előzmény:Támba Csaba: 33908

amíg gyári a generátor, nincs is vele gond, de a magyar fesszabályzó az semmirenemvaló. én azt vettem észre ha egyszer szét van szedve a generátor, sose lesz olyan mint kéne

Tibke

1100 Béli Gábor 2006-12-01 11:41:06  Előzmény:Prokop Gábor: 33907

Hát, az éven egyszer már megkértek, hogy segítsek betolni egy Ignis-t, mert nem indul.
Nemtom mi baja volt, de nem akksi azt tudom

---
1 leszel, vagy 0, vagy élő, vagy hulla!

1099 Támba Csaba 2006-12-01 11:27:01  Előzmény:Prokop Gábor: 33907

Értem

Mondjuk nem is igen hallottam még sűrűn Suzuki indító problémákról....mondjuk más elektromos berendezések hibáiról sem sűrűn
Amennyire ismerem a márkát nagyrészt DENSO elemekből áll fel az elektromos rendszer.

De a Trabié sem semmi. Marha jól bírja.
Bár sokan panaszkodnak mind az indítóra, mind a generátorra (főleg arra!) és nem értem miért, hogyan?

Talán a generátor amivel a legkevesebb gondom akadt pedig nem ma kezdtem a Trabizást.

Tsaby 601S