Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

5348 Lizák Péter 2009-01-03 17:07:13  Előzmény:Reining Ádám: 38156

Adam!
Nekem az első Trabim egy "88-as kombi, májusi forgalomba helyezésű, de a
[url]http://www.trabant-universal.de/seiten/serientechnik/1988.htm[/url] oldalon található táblázat szerint 88 február-március, max április eleji lehet. Mivel az enyém "88 május 5-én kapott anno rendszámot, meg forgalmit. Na mármost az akkor ügyintézés sem volt villámgyors, főleg, hogy előtt a kötelező MERKURos ellenőrzéseken, meg ilyesmiken is túl kellett esnie a gépnek. Ergo legalább április közepén itt kellett lennie a Trabimnak Ungarische földön. Szóval igen csak az év eleje, és spirál rugós a popsija...
Tudtommal 88 januárjában lett spirálrugós a hátsó futómű. Ergo a ti 88-as év eleji trabitok forgalomba helyezés szerint 88-as év eleji, de gyártva lehetett az 87 végén is. Nem?
Egy volt trabis havernak itt Kiskunfélegyházán, a Trabija napra pontosan ugyanakkor lett forgalomba helyezve (Merkurnál) mint az enyém, és az pl 87-es év végi volt...
(a képen a két kékről van szó)
[img]http://pedroh.uw.hu/TWK/trio.jpg[/img]

He rendesen megnézed a táblázatot a linken, akkor látod Te is:

3886980 – 3899999 Uni P601

4700001 – 4714619 Uni P601

Vagyis a 3899999 és 4700001 vázszámok közti tartományban NEM kombik készültek. De mivel az enyém a felső sorba esik bele, ergo az 88 januártól kéne hogy induljon kb márciusig.

88 júliusára ezt írja a táblázat:
"Beim Trabant P601 Universal wird die Windschutzscheibe aus Mehrsicherheitsglas gefertigt."
Vagyis ekkortól lett a biztonságiüveg a szélvédő, ha jól fordítom.

De nem zárom ki azt a lehetőséget sem amit ti mondtok, mert pl a legelső 601-esek még tele voltak a 600 alkatrészeivel. Meg ugye mint tudjuk, az 1.1-eseknél is voltak kever kavarok az alkatrészekkel.

[i](Módosította PEDROH 2009.01.03. 18:21-kor)[/i]
[i](Módosította PEDROH 2009.01.03. 18:48-kor)[/i]

5347 Reining Ádám 2009-01-03 16:37:47  Előzmény: : 38137

Molyhos figyelj!
Teljesen meg tudom erősíteni amit BGT írt mert nekünk is volt 88 év eleji Trabink és az laprugós volt még viszont az év végiek már spirálrugósak és olyanunk is volt!
Szóval te úgy írtad hogy " még érdekesebb, van e valakinek 87-es laprugós kasztnija? " Olyanból annyit fogsz találni mint a szemét mert az összes 87-es laprugós aminek még nem variáltak az alvázszámával meg a tűzfalával! Viszont ne legyen furcsa hogy a 86-osod laprugós még pedig év végi mert azok is csakis laprugósak lehetnek ugyanis akkor nem volt még spirálrugó hiába írják egy két helyen azt hogy 86-ban váltás volt!
Ja és szerintem is inkább nyugodj bele a spirálrugóba mert sok munka van a laprugósítással ha gyárilag spirálrugós! De hozzál inkább szakembert magaddal és nézzétek meg az autódat mert azért menthető a Trabi szerintem szóval lehet hogy nem is kell kasztnicsere! ( Bal első trapéz és jobb hátsó lengőkar csere után járóképes amúgy csak nem akartam hozzányúlni te nélküled!)

5346 (Törölt felhasználó) 2009-01-03 15:10:37  Előzmény:Nagy Donát: 38114

Én is most vettem 450 ft/m volt és 4 v 3 méter 10 cm kellett. Régi le, új fel és már nem ázok be.

5345 Ifj. Hirháger Gábor 2009-01-02 21:41:41

Sziasztok,
Kérdésem lenne, hogy trabant felszereléseket áruló bolt van-e Budapesten (spiler, mi1más)? Segitségeteket nagyon megköszönném, kezdő trabantos vagyok.

5344 (Törölt felhasználó) 2009-01-02 21:16:58  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 38152

Köszönöm a segítséget!
Amint tudok rá áldozni megnézetem!

Üdv
Nyoki

5343 Kacsándi Szabolcs 2009-01-02 20:28:06  Előzmény:: 38151

Üdv köreinkben!Ez a kerregő hang a hidrotőkék hangja lesz.Legalábbis ez egy fő probléma.Nem lehet utánállítani mert a hidrotőkék olaj hatására szabályozzák a szelephézagot.Ha az olajcsere sem oldotta meg a problémát akkor ki kell cserélni őket.Mindenképp fordulj szerelőhöz ha nincs szerelési tapasztalatod.Vagy esetleg a fórumtársak közül ha valaki közel lakik talán tud segíteni ez ügyben.

5342 (Törölt felhasználó) 2009-01-02 20:01:34

Üdvözletem Trabantos társak!

22 éves létemre áprilisban sikerült hozzá jutnom egy 1.1-es Trabi csodához!
Nagyon a szívemhez nőt és semmiért nem adnám el!
De egy nyugtalanító dolog sajnos van vele, az idős úr akitől vettem csak nagyon ritkán járt vele így ő nem tudta felfedezni a hibákat!
Szóval a probléma a következő ha hideg van ha nincs indításkor nehezen indul el de ez Trabiéknál megszokott viszont az méár nem hogy kerregő kattogó hangot ad és ha már bemelegedett és megyek vele ugyan rendes hangja van, viszont még halkan hallom és olyan mintha az összes szelepen végig menne a hang!

Esetleg ti tudjátok, hogy mi lehet a problémája?
Olaj cserélve és az olaj szűrő is, mosásos olajcsere volt rajta!

Előre is köszönöm a segítségeteket

Nyoki

5341 Őry Gábor 2009-01-02 18:27:47  Előzmény:Szegedi Árpád: 38148

Nem bánod meg. Főleg 100-as kiegyenlítővel.

5340 Szarvas László 2009-01-02 18:18:49  Előzmény:Szegedi Árpád: 38131

Nekem is van egy szivattyúm "tartalékba",a tünete is ugyanez.Ha időm engedi, a következők szerint fogom gyógyítani: 1db 4mm ámérőjű,15mm hosszúságú popszegecs!!
Furata kb 2.7mm. az elejét kicsit körbereszelem úgy,hogy a műanyag furatba szorulva menjen befelé min 5mm-t,+ kevés palmatex, oszt sanyí.

5339 Szegedi Árpád 2009-01-02 18:11:39

Túrtam az alkatrészek között,és tudtam hogy valahonnan van egy fura karbim.Megkerestem,és most látom,hogy egy 28HB4-1! Ez is ki lesz próbálva,és már van egy ETZ-250karbi is.. Gyűjtögetek én is!

5338  rendy 2009-01-02 18:07:55  Előzmény:Hõberth Gábor: 38142

az én gépem 64-es papiron.86-os a kaszni.88-as a futóművekés 94-es a fiat moci benne.

5337 Lizák Péter 2009-01-02 16:35:43  Előzmény:Őry Gábor: 38145

Írhattam volna azt is, hogy Landwirtschaftaustellung...

5336 Őry Gábor 2009-01-02 16:25:53  Előzmény:Lizák Péter: 38144

Ez mintha németből lenne fordítva!

5335 Lizák Péter 2009-01-02 16:12:14  Előzmény:Hõberth Gábor: 38142

Mondok cifrábbat:

Igennagyhatótávolságúinterkontinentálisballisztikusrakétakilövőállványgyártó-gépsorközpontivezérlőmikroprocesszorprogramozószakközépiskolaitanár.
Elég cifra?
[i](Módosította PEDROH 2009.01.02. 17:14-kor)[/i]

5334 Kacsándi Szabolcs 2009-01-02 16:10:50  Előzmény:Lizák Péter: 38139

Egyik haver egy 89-es trabit vett,külsőre gyári kinézetűen.Aztán a papírokat leadták,a kocsi meg bontódni kezdett.Mikor beugrottam hozzá megnézni,akkor vettem észre hogy a futóműve mintha régi lenne.Erre kiderült hogy a motor váltó futóművek bölcsővel együtt egy 72-es trabiból származnak.

5333 Hõberth Gábor 2009-01-02 16:08:27

És hogy még kicsit bonyolodjon a régi kasztnicserék története, ha újabb bodéra lett cserélve a régi, akkor asszem még évjáratmódosítást is lehetett, vagy kellett csinálni.
Nekem volt egy járgányom, ami ugyan laprugós volt, de 89-es volt papír szerint, az alkatrészek legjava meg 70-es évek végi, darabok voltak.
Amikor vettem fel is tünt néhány furcsaság. A gazdi monda, hogy totál lepukkant bódé helyett vettek egy zsír új, de szintén laprugós kasztnit.
Abba visszapakolták a még használható alkatrészeket, és átalakították Fiatmotorosra! Ez után 89-ben újra levizsgáztatták, és ez az új forgalombahelyezés került a forgalmiba gyártási évnek! Na ennél cifrábbat mondjon valaki!

És erre mondom én azt, hogy minél "modernebb" okmányokat találnak ki az okosok, annál szarabb! Mert ugye a régi szürke kiskönyvbe minden vezetve volt, és abból minden kiderül. A mostaniból, eredetvizsga ide vagy oda, azt se tudod, hogy hányadik tulaj vagy!
És legalább gyakran betelik, hogy megint cserélhesd...



5332 Lizák Péter 2009-01-02 16:03:08  Előzmény: hks: 38140

aranyos. 60-ban a 601-es még sehol sem volt...

5331  hks 2009-01-02 15:58:00

mindent meg lehet csinálni szinte hibátlanul is hogy a legélesebb szemű is alig veszi észre nem hogy a fiatalok aki soha nem trabantozott mert a vizsgabiztosok is cserélődnek egyre fiatalabbra.egy másik téma ez már nagyon szemet kellett volna szúrnia az én paripám forgalmi szerint egy trabant 601 fehér színben.és 1960ban gyártották.na ez a nem semmi.ehhez képest szürke volt amikor elhoztam és egy 500-as trabi.

5330 Lizák Péter 2009-01-02 15:52:44  Előzmény:Hõberth Gábor: 38138

Igen. Én hallottam 601-es kaszniban 600-as cuccokról, és 600-asként volt forgalomban anno. Hülyeségnek tűnik, de egy öreg ember mesélte, az övé volt. de vagy igaz vagy nem. ettől még nyugodtan alszom.

5329 Hõberth Gábor 2009-01-02 15:46:51

A laprugó-spirálrugó témához egy mondat.
Az hogy mikor kezdték a spirálrugót, vagy egyáltalán valami újítás gyártását, és hogy az mikor került ide, és mikor került nálunk forgalomba, az három különböző dolog!
És akkor még nem beszéltünk a kasztnicserékről, amik régen még teljesen szabályosan gyakran előfordultak. Például a merkurnál lehetett zsír új üres bódét kapni, így akár a hetven akárhányas Trabi is spirálrugósra változhatott.
Szóval szerintem évjárattól függetlenül tök mindegy, hogy milyen rugó van hátul. Viszont ha utólag alakítod át, az már nem mindegy, mert még ha igényes és biztonságos is az átvariálás, az akkor sem gyári, hanem átalakításnak minősül, és arra harapnak a vizsgán!

5328   2009-01-02 15:46:35  Előzmény: hks: 38133

Az első futóművel 1984-ben volt a váltás. A hátsó spirálrugó pedig 1988. áprilistól van.
[i](Módosította bgt015 2009.01.02. 16:47-kor)[/i]

5327  hks 2009-01-02 15:44:26  Előzmény:Sipos Tamás: 38134

nem kell túldramatizálni azt a bódé dolgot mindent meg lehet oldani kaszni terén csak ügyes mester kell hozzá.hála istennek van egy a közelben felénk ez a dolog kipipálva.

5326 Szegedi Árpád 2009-01-02 15:43:14  Előzmény: hks: 38132

Köszönöm!Ez nagyon jó ötlet!

5325 Sipos Tamás 2009-01-02 15:41:20  Előzmény: hks: 38133

[justify]Igazad van. Most utánanéztem, és tényleg 1988 a helyes dátum. Tovább kell agyalnom.[/justify]

5324  hks 2009-01-02 15:38:58  Előzmény:Sipos Tamás: 38130

én mindig úgy tudtam 88 ban volt a rugó váltás, 86 ban az első futómű a féltengelyekkel ott volt a variálás.

5323  hks 2009-01-02 15:37:19  Előzmény:Szegedi Árpád: 38131

vékony fémcsövet felmelegíted és belenyomod hőre lágyuló müanyag az ablakmosó szivattyú

5322 Szegedi Árpád 2009-01-02 15:09:25

Üdv!Megfagyott az állítólagos téli ablakmosó a tartályban,és én sikeresen eltörtem azt a "csőrt" amire alul a cső rámegy.Azt kérdezném tudtok-e valami trükköt,amivel a csőrt pótolni lehetne?Toltam a csőr helyére egy vékonyabb gumicsövet,arra húztam az eredeti csövet,de mindíg beleér a rotorba,és így nem működik az egész.Ragasztani meg nem tudom mivel lehetne,hogy az ablakmosó ne oldja.Köszi

5321 Sipos Tamás 2009-01-02 15:09:02  Előzmény: hks: 38129

Ez bizony baj.

5320  hks 2009-01-02 14:57:04  Előzmény:Sipos Tamás: 38128

EZ ÉRDEKES MERT AZ ÉN 601ESEM 88 AUGUSZTUSI VOLT AZ SPIRÁL RUGÓS VOLT DE A HEVERÉ SZINTÉN 88-AS JÚNIUSI LAPRUGÓS VOLT.BÁR NEKÜNK LIMÓ VOLT

5319 Sipos Tamás 2009-01-02 14:46:45  Előzmény:Ivacs István: 38127

[justify]Az enyém 1986. decemberi. Egész pontosan 1986. december 30-án helyezték forgalomba. Itt a honlapon azt olvastam, hogy 1986-tól volt már spirálos hátsó futómű, de nekem mégis laprugós van. Magam is csodálkoztam, hogy az enyém ilyen késői laprugós.
Ha bódét cserélnék (ami 1988-as), még azt is mondhatjuk, hogy minden passzol. Azt is hallottam, hogy az újabb bódékat meg lehet úgy csinálni, hogy laprugósnak látszódjanak, bár ez kicsit nehezebb.
Azért szeretném megtartani a laprugós futóművet, mert a retrósítás útjára léptem, és számomra a Trabant laprugókkal az igazi. De a kérdés nem ilyen egyszerű, mert az enyémen a boruláskor annyira megsérült a hátsó futómű, hogy a jobb oldali lengőkart cserélni kell. Mindent összevéve; lehet, hogy meg kell majd barátkoznom a cserekaszni spirálos futóművével, és azzal kell élnem. De a fene egye meg! A vonóhorgom a laprugókhoz van erősítve, és azt pedig meg kell tartanom, mert nem mondhatom ellenőrzéskor, hogy lefújta az autóról a szél.
[b]Szóval a kérdés: van valakinek 1986-os spirálos kombija? Vagy ami még érdekesebb: van-e valakinek 1987-es laprugós kombija?[/b][/justify]
[i](Módosította molyhos 2009.01.02. 16:38-kor)[/i]

5318 Ivacs István 2009-01-02 13:21:23  Előzmény:Sipos Tamás: 38104

Vigyázz a hátsó futómű váltóztatással, mert a szilveszteri találkozón beszélgettem egy jó ismerősömmel, aki most cserélt bódét a combián és egy két dolgot megváltóztatott és vizsgán csak azért nem dobták ki mert ismerős vitte, de azért megjegyezték neki!A bódé évjárata és a szerkezeti felépítés nem volt összhangban! Egyébként nem értem miért baj a spirálos hátsófutóművel, főleg ha ki van keményítve??

5317 Sipos Tamás 2009-01-02 10:56:12  Előzmény: Spityu: 38125

[justify]Vannak olyan cégek, amelyik kimondottan ilyesmivel foglalkoznak. Az egyiket ismerem is. [url=http://www.oldiprofil.hu/]Íme a honlapjuk.[/url]
[url=http://www.woolies-trim.co.uk/]A másik egy angliai cég,[/url] széles választékkal. Innen már rendeltem, és nagyon meg vagyok elégedve.[/justify]

5316  Spityu 2009-01-02 09:27:50

Ha már gumiprofilok... lehet valahol kapni újan a két ajtóablakot tömítő "bársonygumit"? De nem a "bársonyosat", hanem a szöveteset, amilyen a gyári is.
Egy kép a bársonyosról:

[img]http://www.ldm-tuning.de/pictures/T601-880.jpg[/img]
[i](Módosította Spityu 2009.01.02. 10:28-kor)[/i]

5315 jocking _ 2009-01-02 00:17:31

Valaki itt nagyon vállalkozó szellemű...

5314 (Törölt felhasználó) 2009-01-01 23:28:01


[i](Módosította Tibke 2009.01.02. 01:23-kor)[/i]

5313 (Törölt felhasználó) 2009-01-01 23:25:22


[i](Módosította Tibke 2009.01.02. 01:23-kor)[/i]

5312 Nagy Donát 2009-01-01 16:21:02

Köszönöm mindenkinek! Istenek vagytok . Akkor a helyi autósboltban érdeklődöm.

5311  Spityu 2009-01-01 16:11:44  Előzmény:Nagy Donát: 38114

Az ajtókéder azon kevés alkatrészek egyike, amiből a gyári rosszabb minőségű a "helyettesítő" gyártmánynál. Ilyen alkatrész még (funkcionális szempontból) a kipufogócsonk. A zsombicar.hu oldalon található kéder szerintem megteszi.

5310 Szabó Gábor 2009-01-01 15:45:46  Előzmény:Szarvas László: 38118

Méterre lehet kapni univerzális ajtókédert. Nem rossz minőség, úgy fog szigetelni, mint egy űrhajón az ajtó. 500Ft körül van métere. Trabinál 3,5 méter elég ajtónként.

5309 Szarvas László 2009-01-01 15:16:06  Előzmény:Nagy Donát: 38114

Ha jól tudom,ennek a neve ajtókéder.Ezekkel csak az a baj,hogy túl merevek,laposak és nem tőmítenek rendesen.Van ahol "behúz a cúg"Én is vadászok,csak más tipusút.Olyat,ami nem hosszúkás lapos a felfekvő rész,hanem kicsi gömbölyű,mint egy gumicső.Ilyen van pl:renault twingón.Csak az ára sokkolt.5.000/db.

5308 Pálfi Tibor 2009-01-01 15:06:07  Előzmény:Nagy Donát: 38114

Valaki egyszer a Ladáét ajánlotta, ha jól emlékszem. Én az utángyártott cuccokkal mindig csak szívtam...

5307 Lizák Péter 2009-01-01 14:53:16  Előzmény:Nagy Donát: 38114

Tudtommal kédernek hívják.
Én eredetivel újban már rég nem találkoztam, de van ami hasonló, és jó is rá.

5306  hks 2009-01-01 14:46:33  Előzmény:Nagy Donát: 38114

igy igaz csinálnak belőle újat többféle méretben

5305 Nagy Donát 2009-01-01 14:42:51  Előzmény:Nagy Donát: 38106

Valami kódolási hiba tényleg volt . Szóval:

Nos, mivel nemsokára nekiesek a beltér átalakí­tásnak, ezért megkérdezem:

Szóval az ajtó körüli szigetelés eléggé ki lett rohadva. Valaki nekem azt mondta, hogy ilyent még lehet kapni újan is. Ez igaz lehet? Tudjátok, az a gumi és alatta a fém háló, ami az ajtónyí­lás körül van a kasznin.

5304 Szarvas László 2009-01-01 14:39:45  Előzmény:Lizák Péter: 38112

Úgy má csak jó lesz Mert hogy is"mongyam"-ha nem is értem.

5303 Lizák Péter 2009-01-01 14:21:00  Előzmény:Szarvas László: 38111

No komment Uraim, már töltöm a kínai karakter készletet!

5302 Szarvas László 2009-01-01 11:04:49  Előzmény:jocking _: 38108

Nálam igen... Kész rejtvény.

5301  rendy 2009-01-01 07:25:37  Előzmény:Marics Nimród: 38107

nekm van egy pár alukeretes prizmám ha érdekel

5300 (Törölt felhasználó) 2009-01-01 02:36:01  Előzmény:Nagy Donát: 38106

Szerintem akármelyik kisebb üzletbe kapsz viszontkanyarb ant meg törik ..















5299 jocking _ 2008-12-31 20:38:59  Előzmény:Nagy Donát: 38106

Csak nálam jelenik meg értelmetlen szöveg, vagy másnál is ez van?