Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1398 Varga Tibor 2007-02-14 12:37:08  Előzmény:: 34206

dupla weber nem, csak dupla torkú
fel kell hegeszteni a szívócső hátulját, kimarni a lyukat,lesíkolni, és új tőcsavarokat beletenni a karbi felfogatásához. vedd meg a karbit, és a talptömítés alapján már érteni fogsz midnent.


Tibke

1397 (Törölt felhasználó) 2007-02-14 12:28:44

Üdvözlet Kolegák!

Kérdésem: Trabi 1.1-re azaz a szívócsövére fölszerelhető-e egy dupla Wéber karbi? Ha igen valaki írja máe meg mit kell módosítani a szívócsövön! Fontos lenne!!!

Köszi előre is!

Jenes Lóránt 0630-900-77-59

1396 Kovács Péter 2007-02-13 07:11:16  Előzmény:Rell Miklós: 34204

Nincsenek szét a tartóbakok, a hattyúnyak is ép. Valószínűleg azért ugrik szét első gyorsításkor (elég egy elindulás, akár light-osan is), mert összehúzom a csövet a hátsó dobbal, így feszül kicsit. Kúposan egy picit jobban megszorul, ekkor összehúzom a bilincset, addig jó is. Aztán meg hát... Jobban nem megy összébb a bilincs. Aszonták vágjak ki belőle, de én nem szeretek trancsírolni. Inkább veszek rá valami újat

A Pajtimmal szeretjük a kommunista szekereket...

1395 Rell Miklós 2007-02-12 09:16:00  Előzmény:Kovács Péter: 34203

Ja, hátul is kopog, de azt tudom, hogy mi okozza... Eltolattam a kipuffcsövet, és nem sikerült rendesen visszaegyenesíteni... Nemsoká lesz műszaki+zöldkártya, akkorra időzítem a cserét...
Azért szerintem azt egy bilincsnek össze kéne fognia... Nekem utoljára nem Trabira való bilincset adtak, azt mondták, talán suzukié... Igaz, egy kicsit majdnem hogy szűk lett, de erőszakkal felment, és jól meg lehetett húzni... Ilyen 8-as köracélból van egy U alak, mindkét végén menettel, és az ellendarabja egy szintén U alakú lemez, két lyukkal. (ha esetleg érdekel)
De... Ha gyorsításnál szétjön, akkor... az nem jelentheti azt, hogy a motor túl nagyot tud mozdulni? Tartóbakok, esetleg hattyúnyak milyen?

retro

1394 Kovács Péter 2007-02-12 08:20:42  Előzmény:Rell Miklós: 34199

Az én 2T-m is próodukál alapjáraton hangokat, meg menet közben is. Hasonlóan, mint a tiedé. Bár nekem hátulról is hallatszik, olyan, mintha a bal hátsó lengővilla kopogna. Igaz, nekem a kifuogó is szét van csúszva. Akárhogy összehúzom a bilinccsel, mindig szétcsúszik, és az is zörög cseppet. Erre nincs valakinek tippje? Már próbáltam körbe beletenni Hilti-szalagot (csak az volt otthon), de ezt az első gyorsításnál kiköpte.

A Pajtimmal szeretjük a kommunista szekereket...

1393   2007-02-10 22:10:09

Kösszépen még 1x a rezsós tippet, bevált!

1392 Kacsándi Szabolcs 2007-02-10 16:28:12  Előzmény:Rell Miklós: 34199

Lehet,hogy egy alapos váltóátnézés nem ártana!Előtte azért érdemes megnézni a tartóelemeket.Találkoztam olyannal hogy a hátsó váltótartó lemeze lazult meg.Esetleg a féltengelykihajtásnál van valami kopás.Az olajról meg annyit,nemhiszem hogy a trabanthoz kimondottan jó olajat gyártanának.Próbálj meg valami más hajtóműolajat.

szabi

1391 Szegedi Árpád 2007-02-10 16:21:01  Előzmény:Rell Miklós: 34199

Szerintem a mol-os Trabant hajtóműolaj nagyon híg.De hozzátenném,hogy nem tudom eredetileg milyen sűrű olaj kell bele.Amikor előszőr cseréltem hajtóműolajat,meglepődtem,hogy mennyire híg..Most is ilyen olaj van benne,de hetente figyelem,hogy fogy-e.Egyenlőre tartja a szintet,de néha van olaj a vátó alján,pár csepp...

Árpi jómunkásember! gyári 601S,1.3!

1390 Rell Miklós 2007-02-10 15:55:59  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 34194

no de üresben gurulva már nem a gurulás ütemére csattog, hanem az út egyenetlenségeire... Különben én is a váltótól félek...
Az tuti, hogy a hátrameneti fokozattal van valami, mert tolatáskor nagyon csúnya hangja van. De ez volt már régen... Ez az "új" csattogás annál frissebb... És szerintem azért jön csak elő alapjáraton, mert akkor is rázkódik a kocsi. Valahogy a rázkódás hozza elő. Mi az, ami rázkódásra egymáshoz koccanhat? Lehet a váltóban valami csapágy annyira rossz, hogy már egy döccenőtől is kottyanik egyet? Ugyanakkor meg működik minden fokozat rendesen!

Sőt!

De ez más téma... Ezt is leírom:
Ugye a 2T Trabinál a szabadonfutó hideg olajnál nehezen "kapcsol be". Na most nekem olajcsere óta könnyen kapcsol be. Van is tippem, miért...
Szóval a MOL-os "Trabant hajtóműolaj" az valami 75W-s. Gondolom, ez a viszkozitására utal. Meg hát váltóba ilyen 80w90-eket is szokás rakni... Szóval eddig oké a dolog. Hát nekem volt régről (no azért nem annyira régről) egy fél liter ilyen olajam, és vettem hozzá még egy litert az olajcserekor. Beleöntöttem őket. Hát mit mondjak... A régi az stimmelt. Kábé olyan sűrűségű volt, ahogy vártam. De az új... erősen emlékeztetett a 15w40-es motorolajra a sűrűsége... És szerintem pont ezért kapcsol be könnyen a negyedik. Mert nem kell felmelegednie az olajnak ahhoz hogy híg legyen, hanem eleve híg... De... Mi lesz ebből, ha felmelegszik?
Hát nemtom, lehet, hogy csak az én fülem hord félre, de melegen szerintem sokkal "sivítósabb" lett a váltó, mint olajcsere előtt... Vajon jó-e ez így?
Lehet, hogy hiba volt MOL-t venni? Benzint én már tőlük nem veszek, motorolajat (2T-be - 4T-be) se. Lehet, hogy ez a "Trabant hajtóműolaj" sem az igazi?

retro

1389 Szegedi Árpád 2007-02-10 15:44:55  Előzmény:Grohoczky Attila: 34197

Köszönöm a válaszokat,már működik...Azt sajnos nem tudom,hol volt a hiba,mégegyszer mindent szétszedtem,összeraktam,és most működik...Remélem tartós lesz,csak az idegesít,hogy nem tudom mi volt a hiba.

Árpi jómunkásember! gyári 601S,1.3!
(Módosította arpitrabi 2007.02.10. 16:46-kor)

1388 Grohoczky Attila 2007-02-10 13:39:03  Előzmény:Szegedi Árpád: 34195

Árpitrabi!
Indítóáramot a behúzómágnesben lévő érintkező páron keresztül kapja az Önindító. Itt a jelentős áram felvétel miatt beéégés fordulhat elő, ami néha érintkezik, néha nem.
Elő fordulhat még ha tovább megyek az indító áram körön, hogy a forgórész szénkeféinél van hiba, mivel a bentartó áramkör ezen keresztül záródik.

1387 Kacsándi Szabolcs 2007-02-10 13:06:36  Előzmény:Szegedi Árpád: 34195

Lehet hogy csak testhiba,és nem érintkezik rendesen.A váltóbak és bölcsőt összekötő szál is lehet hibás.Jártam úgy hogy annak hiánya miatt nem indult.

szabi

1386 Szegedi Árpád 2007-02-10 09:32:07

Üdv!Önindító problémám van,de nem találom a hibát.A behúzómágnes kattan,de nem indúl a motor.A lendítőkerék fogaskostorú jónal látszik,minden fog megvan,nem tűnik nagyon kopottnak.Az önindítót könyv szerint átnéztem,de az is ép..Kiszerelve működik...Valami vezetékhiba lenne?Vagy mégiscsak kopott a fogaskerék,vagy a fogaskoszorú?Mekkorának kell lenniük a fogaknak?Köszönöm..

Árpi jómunkásember! gyári 601S,1.3!

1385 Kacsándi Szabolcs 2007-02-10 09:23:58  Előzmény:Rell Miklós: 34192

Szerintem a váltóba keresd a hibát.Ha azt mondod,hogy a motor hibátlan akkor marad a váltó.Onnan szokott jönni alacsony fordulaton ilyen hang.Ha gurulsz és áll a motor,attól még a fogaskerekek hajtanak.Talán valamelyik csapágy.De nem biztos,csak tipp.

szabi

1384 Szedlacsek Ottó 2007-02-09 21:55:28

Köszi srácok. Akkor fent 3cm és lefelé csökken. Aztán majd meglátjuk...

DER ZWEI KERZEN

1383 Rell Miklós 2007-02-09 19:55:25

Már egy ideje bosszant, és nem jövök rá, hogy mi lehet, kíváncsi vagyok, milyen ötletetek van, bár ezt inkább látni hallani kéne...
Szóval valami kattog-kopog elöl a 2t Trabiban a motortérből. A zaj általában alapjáraton, és alacsony fordulaton jön elő, ilyenkor a motor ütemére, meg út közben a döccenőkön akár álló motornál is. Fordulatra, terhelésre elmúlik.
Olyan, mintha valami nehéz vas koppanna egy másik nehéz vason. Ja, és nem a szabadonfutó koppanása, de ahhoz eléggé hasonló. Nem tudom, hogy köze lehet-e hozzá, de hasonló körülmények közt van egy másik, halkabb hang is, az meg ilyen csiszatolós dörzsölődős hang.
Mindhárom tartóbak nemrég volt cserélve (használtra), mert egymás után szétváltak. Motor frissen felújított, és felújítás előtt-után ugyanúgy megvolt a hang. Váltóben olajcsere volt (nem túl sok folyott ki belőle), előtte-utána ugyanúgy megvolt a hang. Kupplungcsere előtt-után szintén megvolt. Bölcső, hattyúnyak ép. Tank, akksi nem mozog.
Mi lehet még???

retro

1382 Rell Miklós 2007-02-09 19:46:15  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 34188

a [url]http://www.snydmans-wahn.de[/url]-n asszem voltak képek róla. Sejtésem szerint alul marad, és felfelé egyre többet lehet kihúzni, míg legfölül jön ki a legtöbb. Amit általában írnak itt a neten mindenhol az 3 cm, de egyes elvetemültebb helyeken 5 centiket is olvastam már, bár sztem az már necces...

retro

1381 Kacsándi Szabolcs 2007-02-09 18:28:45  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 34188

Több ismerősöm is csinált ilyet.Úgy tudom 3cm-t toldottak bele.De ott már eléggé behúzza a sárvédő két szélét.Szerencséd van ha találsz hosszabb sárvédőt azt után lehet munkálni.Képem sajnos nincs róla

szabi

1380 Szedlacsek Ottó 2007-02-09 17:02:59

Rakd fel rezsóra a fogaskoszorút, vagy valami kályhára!

DER ZWEI KERZEN

1379 Szedlacsek Ottó 2007-02-09 17:01:39

Hello!
Hol találok fényképeket Trabi sárvédő(doblemez)kiszélesítéséről?
Most jól jönne egy link. De írásban is várom a tapasztalataitokat! Hány centivel szokták kihúzni, amit még a paír elvisel? Csak a tetejét húzzák ki, vagy kompletten az egészet, melyik néz ki jobban?!
Rettenetesen sűrgős. Holnap reggel belekezdek, de azért előtte kikérném a bölcsek véleményét!

DER ZWEI KERZEN

1378   2007-02-09 16:59:22

Lendkerék fogaskoszorút melegítő cucc hiányában hogyan lehet cserélni?

1377 Szabó Szilárd 2007-02-09 15:15:40  Előzmény: Zombie: 34185

Nekem már volt 6 votos Trabantom és azokon egyből el szokott aludni a töltéslámpa!
Ezért szerintem igen is hogy gond van!
De mi?

Trabant Hycomat 1975 !!!

1376  Zombie 2007-02-09 14:19:28  Előzmény:Szabó Szilárd: 34184

nincs hiba!

mivel a 6V-os trabikba dinamó van+ feszszabályzó,ez természetes jelenség
olykor nekem is hunyorog a 4T-nél
minden dinamósaautónak csak magasabb fordulatnál alszik el


Amennyiben hülyeséget írtam, javítsatok, én így vagyoktájékozódva,...

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1375 Szabó Szilárd 2007-02-09 10:12:59

Kérdés!

6 voltos Trabinál a töltéslámpa csak nagyobb fordulaton alszik ki!
Merre induljak el? Mi lehet a hiba?
A dinamó szénkeféje csereérett vagy a feszszabályzó haldoklik?


Trabant Hycomat 1975 !!!
(Módosította Szicsu 2007.02.09. 16:16-kor)

1374  Zombie 2007-02-07 18:14:53  Előzmény:: 34179

elég érdekes a dolog, ugyanis a programjában benne van a 2T trabi
típusra pontosan... mégsem mérik, nekem se mérték. de tudtak generálni egy értéket hozzá.... akkor minek csináltak új müszert ha nem tud annyit mint a régi???
és mi a helyzet a kormoló dieselekkel?


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE
(Módosította Zombie 2007.02.07. 19:15-kor)

1373  Zombie 2007-02-07 18:12:58

én nem rég voltam egy UNIX üzletben ahol 18"000ft-ért vettem Univ Katalizátort
nem a trabira!
az egész fémből van...

Patron! neked milyen kata van/ volt a trabi alatt?
én is szeretnék venni a kocsimra, majd mikor 1,3-lesz benne...


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1372 Pénzes Péter 2007-02-07 10:03:23  Előzmény: : 34180

Egy kis dob nem sokat változtat a teljesítményen, de az elképzelhető, h egy leheletnyi teljesítményvesztés lesz. Bár ha jól méretezted a dobot akkor kész a rezonátoros kipuff csak az egy kicsit (nem kicsit, nagyon) nagyobb mint egy katalizátor


(Módosította Penzi 2007.02.07. 11:03-kor)

1371   2007-02-06 18:05:44  Előzmény: : 34177

Egyébként egy ilyen üres dob befolyásolja valamilyen irányba a teljesítményt?

1370 (Törölt felhasználó) 2007-02-06 17:51:20

Üdv fiúk!

A zöldkártyával kapcsolatban szólnék én is. Az új műszerrel nem lehet mérni kétütemű motort, két okból kifolyólag. 1: A kipufogógázból távozó olaj jelenléte miatt, 2: nem tudja mérni a lambda-értéket, mert kartersűrítésű motorról van szó. Ámbár katalizátorral lehetne mérni, de mégsem teszik, mert katalizátorral is jut olaj a műszerbe. Így a kkétüteműeket nem mérik meg, illetve ha még meg van a szervíznek/zk helynek a régi műszer, akkor azzal mérhet, de az alapján nem adhat ki zk-t. Ugyanis csak hitelesített ésa KFF által rangsorolt műszer alapján kiadott platni érvényes. Így a 2T-kkel kapcsolatban annyi lesz a jövőben, hogya legkisebb szennyezésre kell törekedni, a motor konstrukciójától függően.
Közúti mérésben a kpm nem vehet részt, csak és kizárólag rendőrség jelenlétében. Enélkül ugyanis szabálysértést követ el. Kpm nem állíthat meg gépjárművet, és csak és kizárólag műhelykocsiban mérhet zk-t, illetve műszaki felülvizsgálatot, és erről jegyzőkönyvet kell adni. A szabadban nem mérhet!

Jenes Lóránt 0630-900-77-59

1369 Grohoczky Attila 2007-02-05 22:04:44  Előzmény: : 34177

Ötlet nem rossz a 2T tulajdonosokat megmenti a közúti atrocitástól.
4T-seknél viszont ha mérnek akkor lekorlátoznak.

Ja azt nem tudtam, hogy 4T-ről van szó. A-es gépelrontás miatt gondoltam, hogy 2T-ről van szó.

De a katalizátor helyetti üres dob öteletem továbbra is áll!
(Módosította bgt015 2007.02.05. 22:53-kor)

1367 Grohoczky Attila 2007-02-05 21:50:09  Előzmény: : 34175

Mindig is voltak és vannak kivételek amik erősítik a szabályt.
A válaszom egyébként 4T trabiról szólt. Ebbe igenis beledugja a KPM-s figura a szondáját


(Módosította groho 2007.02.05. 23:02-kor)
A zöldkártyát nagyon is meg lehet bugázni... (én úgy kaptam, hogy nem volt ott a kocsi...). A katalizátort úgy lehet megoldani a legjobban, hogy fölrakunk egy üres dobot oda, ahol a katalizátornak kéne lennie. Na arról mondja meg valaki, hogy milyen a belseje...

1365 Grohoczky Attila 2007-02-05 21:37:31  Előzmény:Grõb Gyula: 34172

Ez igaz, viszont tükörrel a kocsi alá nézhet és akkor láthatja, hogy nincs kati benne.

1364 Grohoczky Attila 2007-02-05 21:36:32  Előzmény:Marton Tamás: 34171

Ezt így a forumon keresztül nem tudom, hogy egyébként vizsga képes-e az autód. Zöldkártya helyeken nincs róla tudomásom, hogy meg lehet bugázni. Nagyon szoros az ellenőrzés ugyanis. Tehát a lényeg: Zöldkártya vizsgálat elött feltétlenül szereld vissza majd irány zöldkártya. Utánna irány a vizsga hely. Tudom ez ekkor még érvényes, de jobb gyorsan túl lenni mind a két megmérettetésen. Ha ez is megvan akkor egy éven keresztül azt alakítasz a gépen ami jól esik. Nem felejtve előző hozzá szólásomat, hogy a KPM-s figura ha eszreveszi a közúton a katalizátor hiányát - műszer, vagy tükörrel a kocsi alá néz - akkor lekorlátozhatja a zöldkártyádat 15 napra.

1363 Grõb Gyula 2007-02-05 21:35:58  Előzmény:Grohoczky Attila: 34169

Hali! Mint szakmabeli,elmondom,hogy a KPM-es nem MERI rárakni a gépre a 2T-t, mert ha nincs rajta kati, tönkrevágja a 400000 Ft-os gépét,azt meg nem hiszem,hogy díjaznák a főnökei. Legalábbis fél éve még így volt.

06-70/331-2273

1362 Marton Tamás 2007-02-05 14:56:45  Előzmény:Grohoczky Attila: 34169

Áhá!

Köszi!
De mi van akkó ha majd megyek nemsoká műszakira (április végén). Addig ha visszahegesztem bele, másba nem fognak belekötni? Zöldkártyám előbb fog lejárni, ott nézik ezt? Mondjuk szerintem meg tudom bugázni a dolgot, a motorom sem az eredeti ugyanis , csak, hogy képbe legyek a dolgokról, nehogy eccer pofára essek



A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

1361   2007-02-04 17:12:50  Előzmény:: 34166

Helló! Vegyél föl msn-en, szívesen segítek a karbi belövésében! pbalint@mobilposta.hu

1360 Grohoczky Attila 2007-02-04 17:12:40  Előzmény:Marton Tamás: 34165

PAtr0n!

Nem kell a katit visszahegeszteni hétköznapokon, viszon meg van annak veszélye, hogy a közüti ellenörzékor mikor a KPM-s emberek is vannak a rendőr mellett 15 napra lekorlátozzák a zöldkártyádat.
Ha a forgalmidban és a zöldkárttyád már 1-est tartalmaz akkor a katalizátor vissza tételéhez - hiszen azt nem vetted le - nem kell semmilyen engedély, azaz nem kötnek bele.

1359 Rideg István 2007-02-04 16:44:14

Hi!

Segítsetek! A bal oldali ajtónak az első sarkánál nagyobb esőben megáll a víz a kédergumin, ami kanyarodáskor törvényszerűen el is kezd befolyni a szőnyeg alá. De nem tudom, hogy miért és honnan kerül a oda? Találkozott már valaki hasonló problémával? Meg kellene próbálkoznom egy új gumival?


(Módosította honecker601 2007.02.04. 17:44-kor)

1358   2007-02-03 19:38:40

Hali!
O2TO- nak nekem az okmányirodába erölködtek az új müszakin a katalizátor miatt de végül nem kellet,"csak "zöldkártya.!Viszont amikor megy az autó müszakira kérni fognak egy papirt a katalizátor szakszerű beszereléséről!

kék villám
DHH 777

1357 (Törölt felhasználó) 2007-02-03 19:14:23

A segítségeteket kérném!Van egy 4T Trabim és be kellene rajta lőni a karbit.Tudna vki ajánlani egy szakembert aki ért is hozzá.Nagyon megköszönném.



1356 Marton Tamás 2007-02-03 16:07:25  Előzmény:Grohoczky Attila: 34164

Nekem is 1-es a besorolásom
De most nincs az autó alatt csak egy egyenes cső meg egy koppány 1-es (ja amúgy 4T-ről beszélünk)
A katalizátort félreraktam a bontáskor, biztos ami biztos, de most akkor azt hegesszem bele vissza?
És ha visszateszem a katalizátort a többi kipuf-rendszer dologba nem kötnek bele? (egyenes cső, nem eredeti hátsó dob, felfogatási pontok stb..)
Köszi!



A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1
(Módosította PAtr0n 2007.02.03. 17:08-kor)

1355 Grohoczky Attila 2007-02-03 14:35:41  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 34162

Amennyiben a gép még nem volt katalizátoros, s katalizátorra kötelezett, - mert a forgalmi engedély 2004 junius 15-e utáni kiállítású azaz tulajdon változás állt be a fenti idő pontot követően - akkor a beépítendő katalizátorhoz kell hogy legyen típus bizonyítvány, melyet a következő műszaki vizsgán kérnek. Katalizátor beszerelését követően, ha a műszaki egyébként még érvényes nem kell vizsgáztatni, viszont a RKFA helyen már a katalizátoros minősítésű vizsgálatot és igazoló lapot kell kapni a gépnek. Ekkor az autó környezetvédelmi ösztályba sorolása 1-re változik, azaz katalizátoros.
Ha a környezetvédelmi osztályba sorolása már 1-es a gépnek akkor nem lehet visszafelé módosítani azaz a katalizátort elméletileg nem lehet kiszerelni.
Fenti tiltás alól kivételt képeznek az old timer minősítéssel rendelkező gépek.

1354 Koós Márk 2007-02-01 20:31:49

Üdv

egy teljesen kivont autót aminek ninc ssemmi papírja vissza lehet még helyezni-konkrét a 2t Trabit?

Trabi forever!!
Hatvani Trabantos vagyok (autó 21 év tulaj 16

1353 Szedlacsek Ottó 2007-01-31 16:48:48

Hi Prokee,
Úgy hallottam, hogy kipufogó rendszeren történő módosítás átalakításnak minősül, -> átalakítási engedély -> újra műszakiztatás?
Katalizátorra ez vonatkozik?

DER ZWEI KERZEN

1352 Rell Miklós 2007-01-30 22:15:47  Előzmény:Prokop Gábor: 34159

szerintem már túl sokszor kérdezték-elhangzott-mindenki elmondta a véleményét-pedig nem is úgy volt... Szóval a keresésre is csak vita jön elő... Talán jó lenne leírni tisztán a nyaggatóba?

retro

1351   2007-01-30 21:57:09  Előzmény:Prokop Gábor: 34159

De ez csak akkor van így, ha 2005 után írták a nevedre a kocsit!

1350 Prokop Gábor 2007-01-30 21:43:33  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 34158

[b]2008-tól csak akkor kaphatsz zöldkártyát, ha 2000 alá viszed a CH-t.[/b]
Ha 2007 dec. 30-án ZK-zol, akkor legközelebb csak 1 év múlva fognak b*sztatni. Vizsgához meg semmi köze.
Miért kell ezt újra és őjra megkérdezni ? Használjátok azt a k*rva keresőt, azért van.

1349 Szedlacsek Ottó 2007-01-30 21:09:20

Hello. Kerek 1 évre megadják a zöldkártyát és 2 évre a műszakit. Akkor hogy is van ez a 2008-tól csak katalizátorral?

DER ZWEI KERZEN