Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1548 Grõb Gyula 2007-03-01 22:32:12  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 34349

Nem tudom,enyhén sok. 10 km-re lakom Solttól,lehet átmegyek holnap,aztán megnézem.

06-70/331-2273

1547 Molnár Attila 2007-03-01 20:14:41  Előzmény: : 34355

Igen, nagyon könnyen helyreállíthatóak.
De azért majdnem 3 millióról beszélünk!
Azért már minimális elvárás az utolsó csvarig gyári állapot.

Üdv: "tarjáni"

1546   2007-03-01 20:04:14  Előzmény:Molnár Attila: 34354

Hát igen!
Motortér: kókány tolatólámpakapcsoló, akksi melletti izé, a tank is meg van buherálva, motorháztető alatti lemez, szvsz a duda se gyári
A tolatólámpa és a hátsó ködlámpa rögzítése se a gyári megoldás.
A műszerfalon is van egy-két típusidegen elem, a kormány szvsz a gyári sportkormány.
Ennek ellenére ezek nagyon pici munkával helyreállítható dolgok.

1545 Molnár Attila 2007-03-01 19:44:58  Előzmény:jocking _: 34351

Km óra mellett a kis kocka alakú lámpa gyári?
Szerintem nem.
A kormány sem az eredeti.
Ezek ilyen árnál komoly hibák.

Üdv: "tarjáni"

1544 Molnár Attila 2007-03-01 19:41:21  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 34349

Láttam és tényleg ennyi (már az újságba is bekerült)
Hirdetheti még vagy 100 évig.
Ilyen állapotra hozható 10 ezret futott Trabit 2-300 ezerért már simán, de kis szerencsével 100 e alatt is lehet venni.

Üdv: "tarjáni"

1543 Molnár Attila 2007-03-01 19:38:43  Előzmény:Kovács Péter: 34346

Ott a "hiba". :-)))
Fehér indexbúra.
Mondjuk visszalakítható és előző Trabantomnál ezt én is "elkövettem".
Nekem javasoltak Pierburg porlasztót a 4T-re de nincs rajta "IFA" embléma én arra rá se nézek :-)))
Mondjuk 4T Trabant is szükségmegoldás két okból:
- 2T katalizátorra kényszerítés
- én már félnék a kamionoktól 2T-ben (ebben nem ellenfelek :-)))


Üdv: "tarjáni"

1542 jocking _ 2007-03-01 19:35:47  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 34349

Nem rossz...
Az tény hogy elég szépen néz ki, de a Trabant az Trabant marad, még akkor is, ha 2.750.000 Ft-ba kerül... (igen, nem én írtam rosszul, hanem inkább az eladó)

1541 Molnár Attila 2007-03-01 19:34:36  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 34345

Szanaszét kell(ene) szedni, meglévő alvázvédőt felvakarni lemezig, festhető alvázvédővel lefújatni - pl "rücsi" - utána szín kikever(tet) és festés.
Valóban kivitelezhető én mégsem láttam még senkinél, csak a gyári prospektusokon (azokon nyilván nem rücsivel)

Üdv: "tarjáni"

1540 Kacsándi Szabolcs 2007-03-01 18:12:56

A használtautón találtam látta már valaki,mit szóltok a trabihoz?Lehetséges hogy ennyi az ára? [url=http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=836758&command=ugras&screenwidth=1024 ]KLIKK IDE[/url]
Remélem jól raktam be a linket.

szabi
(Módosította Grisa 2007.03.01. 19:42-kor)

1539 jocking _ 2007-03-01 12:34:31

Az április 21-ei lajoskomáromi tali az már 100% hogy lesz?
Mert én mintha április 28-át olvastam volna régebben...


(Módosította jocking 2007.03.01. 13:34-kor)

1538   2007-03-01 08:32:21  Előzmény:Kovács Péter: 34346

Jól van na. Én azt vettem észre, hogy mi vagyunk kisebbségben.


1537 Kovács Péter 2007-03-01 08:02:59  Előzmény: : 34343

Most miért? Nekem is az a célom, hogy minél gyáribb legyen. Nem véletlenül kapott tavaly nyáron "trabiszínű" festést. Sokan mondják, hogy ezt tuningoljak, meg azt tuningoljak... Én meg jól lehurrogom őket, hogy EZ TRABANT, nem pedig tuningautó. Apró módosításokat eszközölök rajta csak, ami maximum a komfortot növeli. De csak amolyan "táking" módon, ha kell gyárira lehessen visszaállítani. Az az igazán szép

A Pajtimmal szeretjük a kommunista szekereket...

1536 Kacsándi Szabolcs 2007-02-28 21:09:53  Előzmény:Molnár Attila: 34344

Azért az nem olyan elérhetetlen!

szabi

1535 Molnár Attila 2007-02-28 20:01:57  Előzmény: : 34343

Cél: az az állapot ami a múzeumban van :-)))
Jó lenne egyszer elérni a színre fújt alvázat és kerékdobokat.

Üdv: "tarjáni"

1534   2007-02-28 19:40:36  Előzmény:Molnár Attila: 34342

Atyavilág! Ilyen is van rajtam kívül? Végre egy kolléga!

1533 Molnár Attila 2007-02-28 19:07:31  Előzmény:jocking _: 34341

Pontosan ezt csinálom, csak a valóságban.
Csak a tuning helyett az eredeti állapotot próbálom visszaállítani.

Üdv: "tarjáni"

1532 jocking _ 2007-02-28 15:47:39

A múltkor találtam egy érdekes honlapot.
Majdnem olyan, mint a Teveclub, csak TRABIKKAL!
A lényeg: van egy Trabid, tuningold, vegyél rá cuccokat, mosd, tankolj stb.
Akit érdekel: www.trabinevelde.hu

1531 (Törölt felhasználó) 2007-02-28 08:33:21  Előzmény:Marton Tamás: 34339

Légyszives... viszek hagymát meg kolbászt is... csak szóljatok ha ilyen szalonnasütés lesz!

1530 Marton Tamás 2007-02-27 20:29:56  Előzmény:Rell Miklós: 34336

Hát igaz ami igaz, érdemes lenne mellé egy bowdenes cuccost csinálni, mint a jó öreg 601-ben Oszt akkó lehetne szallonnát sütni begyújtott benzingőzzel


A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

1529 Molnár Attila 2007-02-27 18:25:08  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 34310

Köszi!
Ráadásul 85 ezerért sikerült megszerezni (na nem így nézett ki :-)))
Az igazság az, hogy még a másik oldalán egy elem nem egészen ilyen színű.
Egyébként ez a gyári festés (egy kis pasztával feljavítva).
Az alja elég jó, a nyáron kibeleztem és festettem alul - felül.

Üdv: "tarjáni"

1528 Támba Csaba 2007-02-27 17:46:33  Előzmény:Rell Miklós: 34332

Nyugi, ha engedélyt kapott a kereskedelmi forgalomban történő árusításra, akkor megfelel ahhoz a fékrendszerhez amihez ajánlja a gépkönyv
Mindenesetre a Prokee által említett 2 évnél tovább tényleg nem célszerű várni a cserével.

Egyébként a legtöbb szervizben van erre a célra egy kis műszer ami azonnal megmutatja hogy mennyi az aktuális víztartalom a fékfolyadékban. 1 perc az egész ellenőrzés.

Arra viszont célszerű odafigyelni ugyanúgy, mint a motorolajnál, hogy utántöltés, légtelenítés, stb. esetén csak ugyanazt a márkájú anyagot használjuk a rendszerben "az ördög nem alszik" alapon.

Tsaby 601S

1527 Rell Miklós 2007-02-27 17:15:18  Előzmény:Marton Tamás: 34334

Na jó, de az csak amolyan ideiglenes kókányolás, és gondolom, kultúráltabban gondolta...

retro

1526 Pénzes Péter 2007-02-27 15:47:05  Előzmény:Rell Miklós: 34332

DOT 5-tel vigyázni kell mert a standard tömítések nem bírják.
Helyette létezik DOT 5.1, azt nyugottan lehet használni. Jó drága egy lötty

1525 Marton Tamás 2007-02-27 15:45:53  Előzmény:Rell Miklós: 34333

Ezé kell leszedni a szívatóházat is, oszt gumival kiakasztani a pillangószelepet, meg a bowden tengelyét. Egyből szívatni fog ameddig csak akarjuk


A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

1524 Rell Miklós 2007-02-27 15:25:03  Előzmény:Rell Miklós: 34330

Azért nem áll töle olyan messze, a bimetál fűtése elektromos, csak hát azt egyedül megszakítani nincs értelme, mert a motor hője (hűtővíz) anélkül is felmelegíti...

retro

1523 Rell Miklós 2007-02-27 15:23:31  Előzmény:Prokop Gábor: 34325

akkor nemtom, mire emlékeztem... Bocsi...

Viszont érdekes cikket olvastam a neten az imént! Azt mondja, hogy egy év után a dot4-es a nedvesség miatt már csak egy dot2-esnek felel meg!


Meg találtam ilyet is, ha valakit érdekel:

DOT2: min 190C szárazon - elavult
DOT3: min 205C szárazon, min 140C nedvesen
DOT4: min 230C szárazon, min 155C nedvesen
DOT5: min 260C szárazon, min 180C nedvesen

De ezek az előírás szerint garantált minimumok, gondolom a gyártók ettől felfelé lényegesen eltérnek. találtam is példul a neten olyan dot3-ast, ami szárazon 280 volt (tehát bőven dot 5), nedvesen meg 140 (tehát éppenhogy csak dot3), éppen ezért viselheti csak a dot3 jelet...

retro

1522 (Törölt felhasználó) 2007-02-27 14:47:00  Előzmény:Rell Miklós: 34330

Hmmm... akkor lehet hogy nem 1-ről beszélünk...???
Nem trabinál hallottam ilyenről.... /bár azt hittem ez is hasonló elven működik/
Akkor sorry a tájékozatlanságomért!

1521 Rell Miklós 2007-02-27 14:40:37  Előzmény:: 34326

Elektronika? De hát az automata szivató nem is elektronikával működik, hanem egy bimetálos rugóval...

retro

1520  Zombie 2007-02-27 14:27:34  Előzmény:Pénzes Péter: 34327

vihargyujtó nem egyenlő a lángszóróval!!!
a vihargyujtó inkább a lánghegesztőre hasonlít

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1519  Zombie 2007-02-27 14:22:18  Előzmény:: 34326

ne haragudj, de az első mondatod nem értem...


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1518 Pénzes Péter 2007-02-27 13:39:03  Előzmény:: 34326

Fújj be neki féktisztítót
Jahh, én megcsináltam kézi szivatóra a 4T-met:]

1517 (Törölt felhasználó) 2007-02-27 12:48:34  Előzmény: Zombie: 34323

Autómata szivatónál valami elektronikával kell megoldani, hogy hideg jelet kapjon a műszer, aztán öntse bele a benzint az autóba!

Ezen a vihargyújtós megoldáson már gondolkoztunk mi is, de van valami elképzelésed hogy ez a valóságban hogy valósítható meg??? /mivel, hogyan?/

1516 Prokop Gábor 2007-02-27 05:53:01

Fékolajról:

DOT2-ről nem tudok, ha volt is valaha ilyen, az elég régen lehetett. A hivatalos elgondolás szerint általában dobfékes autókba általában DOT3 kell, tárcsás autóba DOT4. A különbség a forráspontban van, ha jól megy fejből, a DOT3 valahol 200-220 fokon, a DOT4 260-280 fokon forr. Pontosabb infókért lásd a magyar fékolaj dobozát (DOT3 kék, DOT4 zöld), azokon fel van tüntetve a forráspont.

Ezek alapján a 2T-be DOT3 kellene, a 4T-be pedig DOT4. Érdemes viszont előbbibe is a jobbat tenni, ui. mondjuk a 24-es úton a Mátrából lefelé két-három kemény fékezéstől felforrhat a DOT3, ilyenkor pedig egyszerűen nincs fék, pedál beesik.

A legfontosabb viszont, hogy időszakonként (például 2 év) [b]le kell cserélni a fékolajat![/b] Összetételéből adódóan ugyanis magába veszi a levegő nedvességét, és ezzel a forráspontja radikálisan csökken, akár 100 fok közelébe is, az pedig erősen életveszélyes !

1515 Varga Tibor 2007-02-27 01:27:38  Előzmény: Zombie: 34323

minek neked a katalizátor rá? ha egyszer ne mkötelezp még, minek vered magad költségbe? amúgy kb úgy max 3-4 lovat foghat vissza. de inkább csak 2-t mikor még új.

Tibke

1514  Zombie 2007-02-26 23:06:25

találjátok ki az olyan lángolást, mint avihargyujtóknál
akkor elméletileg egy szikra kell


tehát tegyetek valamit a szerkezetbe ami könnyen felizzik, és megtudjagyujtani a kijövő gázt!


asszem talán valamennyire ehhez a témához kapcsolnám!

4T trabira, ha 1,3 as moci van benn mennyit fog rajta a katalizátor? érdemes -e feltenni?

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1513  Zombie 2007-02-26 23:03:00  Előzmény:Rell Miklós: 34308

Grisa itt az automata szivatóra gondol!
akinek nem jött le

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1512 Varga Tibor 2007-02-26 18:20:46  Előzmény: : 34320

Érdemes, mert kicist jobb az illesztáse, gyári dugó nem fog zörögni a hengerben. de azért nem szedném szét ha nincs baj vele.

Tibke

1511   2007-02-26 18:08:24

Rendezgettem az alkatrészeimet, és nagy meglepetés volt, amikor találtam 2 gyári dugót, alig használt. Most utángyártott van benne, pont megegyezik a méretük. Van értelme kicserélnem a gyárira?

1510 Kacsándi Szabolcs 2007-02-26 17:02:34  Előzmény:Varga Tibor: 34317

Lehetséges,de félliter már biztos elég.

szabi

1509 Pénzes Péter 2007-02-26 16:46:30  Előzmény:: 34311

Hi!

Meg lehet csinálni, de inkább bízd szakemberre. Diódát kapsz hozzá bármelyik útmelletti autósboltban:]

1508 Varga Tibor 2007-02-26 15:49:48  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 34316

milyen 2 deci? a z egész rendszerbe jóval több kell.

Tibke

1507 Kacsándi Szabolcs 2007-02-26 15:19:10  Előzmény:Kiszter István Balázs: 34314

Úgy kb. 2deci asszem.De félliteres kiszerelésnél kisebbet nem nagyon tudsz venni,az meg bőven elég.

szabi

1506 Kacsándi Szabolcs 2007-02-26 15:16:54  Előzmény:: 34311

Lehet cserélni a diódát,de inkább szerezz egy működő generátort,vagy bízd egy villamosság szerelőre.Elég kényes meló szerintem.

szabi

1505 Kiszter István Balázs 2007-02-26 14:32:14

HI!
Tudja valaki mennyi fékolaj fér a trabiba?


1504 Huszta Tibor 2007-02-26 14:16:45

Asszem, van valahol a műhelyben...

Tib

1503 (Törölt felhasználó) 2007-02-26 14:00:49

1986-os 2T 601S-hez fokozatváltós, végfokos ablaktörlőkapcsolót tud valaki?

http://www.csabinet.hu Eladó Trabant 601S. Gyári fényezés, eredeti alaktrészek, napi használat.

1502 (Törölt felhasználó) 2007-02-25 21:10:15

Sziasztok!

Már írtam az index fórumra a problémámmal kapcsolatban, gondoltam itt is megkérdem, hátha kapok rá választ valakitől.
Szóval az a gondom, hogy a generátorban szétment a diódasor. Csinált már valaki ilyen cserét? Ki lehet egyáltalán cserélni?
Ha van valakinek kapcsolási rajza, vagy tudja valaki a dióda pontos fajtáját, az légyszi mondja el.

Sati

1501 Kacsándi Szabolcs 2007-02-25 21:02:39  Előzmény:Molnár Attila: 34307

Szép a kocsid.A képről nézve eléggé egyben van.

szabi

1500 Kacsándi Szabolcs 2007-02-25 21:01:24  Előzmény:Kiszter István Balázs: 34306

Én dot4-est használok ,de jó a másik is.A lényeg hogy ne keverd össze ha lehet.Inkább fújasd ki levegővel a rendszert.

szabi

1499 Rell Miklós 2007-02-25 20:29:35  Előzmény:: 34305

Jaaaaj... Dehogynem működik a szivatóm! De úgy értem, hogy a 4T-nél is csak úgy lehetne lángolni, ha működik a szivató [i]olyankor is, amikor egyébként nem működne[/i]! Tehát ezt kéne megoldani. De én ilyesmit nem akarok, csak ez is kérdés volt...

retro