Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1648 jocking _ 2007-03-05 14:19:13

Hát, szépen helyrehoztad...
A fényezés mennyibe" vót"?

BODAJK

1647 Molnár Attila 2007-03-04 19:20:52  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 34455

Köszi!
A kocsi végül is jobbnak bizonyult mint első ránézésre tűnt...

Üdv: "tarjáni"

1646 Kacsándi Szabolcs 2007-03-04 19:07:24  Előzmény:Molnár Attila: 34454

Szembetűnő a változás!

szabi

1645 Molnár Attila 2007-03-04 18:58:25

Előtte - utána:






Üdv: "tarjáni"

1644 Prokop Gábor 2007-03-04 16:38:16  Előzmény:Rell Miklós: 34452

Ez és így már igen. A donor autó karbija, ezzel vittem be a céghez lábon az autót. Viszont baromi büdös volt a kipufogó, rengeteg benzint kapott.
Szétszedtem, kipucoltam, pöccre indul, és szépen jár. Melegen még nem próbáltam ki, mert éppen nincs váltóolaj a gépben.

Viszont... Alig merem leírni, a kipufogó nagy gázra furcsak olaj-víz keveréket köp, meglepően sokat... Először azt hittem, a sok ide-oda borogatás miatt jutott egy kis cucc a kipufogóba, majd kiürül. De nem, még mindig jön... A furcsa az, hogy az olaj és a hűtőfolyadék nem fogy, mindegyik tiszta, nem keverednek sem egymással, sem a benzinnel...

Érdekes lesz... Kezdek kicsit félni

1643 Rell Miklós 2007-03-04 16:18:41  Előzmény:Prokop Gábor: 34437

prokee írta:
Szééééép tiszta karbi


Gonosz leszek: És működik is?

retro

1642 Molnár Attila 2007-03-04 16:08:36  Előzmény:Varga Tibor: 34450

Ma lemostam a kocsit.
Azzal kezdtem (míg el nem ázott a talaj, hogy erős vízsugárral leverettem az alját, aztán a kerékdobokba is benyomtam a slagot, a peremeket is leverettem a "normál" mosás előtt.
Kijött jó sok sár.
Éppen kérdezni akartam, hogy ez inkább árt-e az autónak (ilyenkor azért bejut a víz olyan helyekre is, ahová egyébként nem) vagy használ, de akkor ezek szerint jól tettem.

Üdv: "tarjáni"

1641 Varga Tibor 2007-03-04 15:04:55  Előzmény:Molnár Attila: 34443

Ezzel nem értenék egyet. sár a doblemezekben, alvázon eléggé tud pusztítani. tessék csak sűrűn mosni azt az autót.

Tibke 2.0

1640 Babecz Tamás 2007-03-04 15:02:42  Előzmény:Molnár Attila: 34443

Érdekes tapasztalat. Szerintem a ritkán mosott (takarított) autón nem látszik a rozsda meg egyebek.

ABV-514 ACA-963

1639 Varga Tibor 2007-03-04 14:17:05  Előzmény:Marton Tamás: 34434

qh szett csak 25 ezer, igaz poloé, kicist a lamellák végéből szedni kell ne érje el a kinyomócsapágy megvezetését.

Tibke 2.0

1638 Molnár Attila 2007-03-04 13:16:17  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 34446

Váltásnál nem reccsen vagy ilyesmi.
Elindulás a padlótól pár centire.
Nem én találtam ki, így volt beállítva, amikor vettem.
Én beállítottam, hogy kb. középen fogjon (ahogy normális) 2 hétre rá eltépte a bowdent. Aztán visszaállítottam, azóta így üzemképes.
Ha tönkremegy majd teszek bele alami normális kuplungot nem kisiparit.

Üdv: "tarjáni"

1637 Kacsándi Szabolcs 2007-03-04 13:05:49  Előzmény:Molnár Attila: 34445

Nem biztos hogy ez jó megoldás,mert így a tárcsa többet súrlódik,nem kapcsol szét rendesen.Hamar tönkreteheti a szerkezeti részeket.Ha túl kemény a szerkezet,azt észrevennéd bármilyen beállítás mellett.Tapasztalatból mondom.Én próbáltam az enyémen minden beállítást,de állandóan tekergetni kellett.Soha nem volt megfelelő.

szabi

1636 Molnár Attila 2007-03-04 12:51:04  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 34444

Ebben most 116 ezer van, én 109 ezerrel vettem.
Akkor azt mondta a tulaj, hogy komplett cserélve lett 2 évvel azelőtt.
Úgyhogy kb. 90-100 ezer között lehetett a csere.
A "puhaságban" van egy kis trükk: úgy van beállítva, hogy éppencsak kiemel, a pedál az út 2/3-át "üresben" teszi.

Üdv: "tarjáni"

1635 Kacsándi Szabolcs 2007-03-04 12:47:21  Előzmény:Molnár Attila: 34442

Hét ha puha a kuplung akkor vagy nagyon jó kisipari/amire kicsi az esély,de tartsuk fent/vagy gyárit tettek bele mikor cserélték.Nekem a kisipari beton kemény volt,ezért tört a villa,úgyhogy amint tudtam kihajítottam a gépből.Sajnos a féltengelyeknek se tett jót most már eléggé csattog.Bár már 160000km van benne.Ha szerencséd van jó minőségűt tettek bele.Nem tudom mennyi km van a kocsidba,az enyémbe is olyan 90000km körül cserélte az előző tulaj.Kár volt,nem hiszem hogy ennyire kopott lett volna hogy kelljen cserélni.Talán elég lett volna simán tárcsát cserélni.Amit most tettem bele gyárit,abba 85000km volt és a szerkezet nyomőlapja teljesen sima,sík kopásnak alig nyoma.Hát nem értem miért cserélik ilyen hamar.

szabi

1634 Molnár Attila 2007-03-04 12:35:04  Előzmény:Marton Tamás: 34441

A sok mosás nem árt a Trabinak?
Nekem az a tapasztalat, hogy a ritkábban mosott autók kevésbé rohadnak.

Üdv: "tarjáni"

1633 Molnár Attila 2007-03-04 12:33:00  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 34440

Én nem tudom milyen van az enyémben, az előző tulaj cseréltette.
90%, hogy kisipari.
Most elég puha, de majd figyelem, hogy keményedik-e ahogy emelkedik a hőmérséklet.

Üdv: "tarjáni"

1632 Marton Tamás 2007-03-04 12:25:10  Előzmény:Molnár Attila: 34436

Csak ennyi
Na meg hát apróbb-kisebb hibák, de ezek úgyis mindenkinek megvannak
Igen ... külsőre nem rossz, festék alig van róla lepattanva, ami meg van, az viszonylag szép fényes, elég sokszor mosom ugyanis a kocsit.
Nem kéne olyan sok pénz végülis, hogy normálisan randberakjam a hibáit, de sajnos most még annyi sincs ... szépen lassan majd csak összejön



A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

1631 Kacsándi Szabolcs 2007-03-04 11:30:48  Előzmény:Molnár Attila: 34435

Nekem még a gyári bowden van benne,de már túlvan a kocsi két gyári és egy kisipari szerkezeten.Eltört egyszer a kinyomóvilla,de a bowden bírja.Néztem már én is a sachs kuplungot,de egy kicsit drága.Inkább maradok a bontott gyári kuplungszerkezetnél,tökéletesen ellátja feladatát.Tárcsát meg lehet venni jó minőségben.A kisipari szerkezetet inkább ne firtassuk,olyan amilyen.

szabi

1630 Támba Csaba 2007-03-04 11:27:52  Előzmény:Prokop Gábor: 34437

PERWOL-lal mosva???

Tsaby 601S

1629  hks 2007-03-04 10:55:15  Előzmény:: 34404

a golf 1 illetve a golf 2 lámpa megy bele csak 5 mm nagyobb a foncsor. a hátuljáról le kell szedni a felfogató füleket ez után a lámpa házról is (lámpabiliről)kicsit kireszelni és újra felhegeszteni.lehet hogy a lámpakarika belsejéből is vágni kell csak a gyári kerettel próbálkozz.ja és tuti hogy arendőr se fog így ba.....gatni érte nekem már 2 éve így van az ajutóm.

tschabi p 50

1628 Prokop Gábor 2007-03-04 09:44:34

Szééééép tiszta karbi :

[imgw]photo/dsc04185.jpg[/imgw]
[imgw]photo/dsc04186.jpg[/imgw]
[imgw]photo/dsc04187.jpg[/imgw]
[imgw]photo/dsc04188.jpg[/imgw]

1627 Molnár Attila 2007-03-04 07:02:23  Előzmény:Marton Tamás: 34434

Kívülről nagyon jól néz ki a Trabid, de hát amit eddig írtál és olvastam róla....
Fogy a víz, lötyög a hátsó felfüggesztés, nem emel ki a kuplung ... mi van még?

Üdv: "tarjáni"

1626 Molnár Attila 2007-03-04 07:00:00  Előzmény:Marton Tamás: 34434

Az a 65 rugó igencsak húzós, ha belegondolok, hogy 85-ért vettem az autót
De megérheti, végül is már nem tervezem ezt az kocsit eladni és hát ha meg a mai autók javítási kötségeit nézzük: 65 ezer lassan egy olajcsere
Addig marad ez a szerkezet, amíg el nem tépi a (gyárinak mondott) bowdent. Ha eltépi, érdemes lehet beruházni, ha azzal olyan puha kuplungot kapunk mint a 2T-é.

Üdv: "tarjáni"

1625 Marton Tamás 2007-03-04 00:54:28  Előzmény:Molnár Attila: 34431

Hát igen ..ismerős a dolog ...amúgy a kemény 4T kuplung ha megfigyeled, hidegben nem is olyan kemény ..ahogy bemelegszik (főleg nyáron) akkor lesz betonkemény ...ez betudható a magyar kisiparos kuplungszerkezetnek sajnos
Ha valami márkásat veszel bele (pl. Sachs) akkor ilyentől nem kell félned ...
Csak hát az kb. 20 papírnál kezdődik egy koplett Sachs készlet (szerkezet+tárcsa+kinyomócsapágy) 65 papír ...de ha úgy vesszük az szinte kinyírhatatlan, és legalább nem annyira kemény.
Nekem a kinyomócsapágy egyik tartófüle ledarálódott, szóval csak az egyik fogja .. ha tövig benyomom a kuplungot (márpedig csak akkor emel ki rendesen), igencsak reszeli a szerkezetet ... ezért mostanában szinte félig kinyomott kuplunggal váltok, a váltó-reccsenés ezzel egyenesen arányos ....ideje lenne kicserélni a kinyomót, mert ez így nem állapot ... idővel tönkre fogom tenni a szerkezetet meg a váltót is teljesen


A képen látható autó nem illusztráció! A valóságot tükrözi! Trabant 1.1

1624   2007-03-03 22:16:33

Valaki tudja, hogy kell a kisipari röpsúlyos elektronikus Trabi gyújtást jól belőni?
2 mm-nél nagyobb előgyújtást nem bírok neki adni.
(Módosította bgt015 2007.03.03. 23:16-kor)

1623 Molnár Attila 2007-03-03 20:24:53  Előzmény:jocking _: 34430

Váltó: naná, hogy az ablaktörlőt fogtam marokra a próbaútnál beülés után (7év után is működött a reflex)

Üdv: "tarjáni"

1622 Molnár Attila 2007-03-03 20:23:07  Előzmény:jocking _: 34430

Igen a 2T kuplung olyan könnyű, mintha nem is lenne ....
Nekem a 4T úgy van beállítva, hogy csak az pedálút legvégén fog (éppenhogy csak kiemel) így a pedál az út 2/3-át "üreseben" teszi meg.
Így már közel sem olyan kemény (bár a 2T-től messze van így is az tény)

Üdv: "tarjáni"

1621 jocking _ 2007-03-03 20:16:10  Előzmény:Molnár Attila: 34429

"A vigyort nem lehetett félóráig letörölni az arcáról a próba után"
Ezzel én is így voltam!
Mondjuk a váltó elsőre elég fura volt.
A kuplungról meg jobb nem is beszélni.
A múltkor mentem 1 kört a 2T-vel és olyan érzés volt mintha elszakadt volna a bowden, pedig nem a 2T kuplungja puha, hanem a 4T-jé baroni kemény!

BODAJK
(Módosította jocking 2007.03.03. 21:18-kor)

1620 Molnár Attila 2007-03-03 20:13:35  Előzmény:jocking _: 34427

Nem előítélet.
5 és fél év 2T-zés után jött 7 év szünet, akkor (tavaly) jött rám újra a "Trabantozhatnék".
Mivel a 2T-be lassan már katalizátor kell, szükségmegoldásként kezdtem a 4T-t keresni. Azelőtt soha nem is vezettem ilyen autót.
Kár lett volna kihagyni!
Nagyon nagy élményként hatott rám, hogy ugyanúgy haladok - előzgetek a forgalomban mint a nyugati autók és mégis Trabantban ülök.
Így aztán a 4T is "nagy szerelem" lett.
Van egy rokon, aki a mai napig 2T-t hajt, ő sem vezetett azelőtt 4T-t sosem.
Hát mit ne mondjak. A vigyort nem lehetett félóráig letörölni az arcáról a próba után

Üdv: "tarjáni"

1619 Rell Miklós 2007-03-03 20:04:40  Előzmény:Támba Csaba: 34415

Tsaby írta:

Van egy leírásom a "faragásról", ha lesz egy kicsi időm beszkennelem és felrakom


Ha ilyesmit tervezel, inkább rittyents belőle cikket, és akkor így tesszük fel, a te neved alatt természetesen!

retro

1618 jocking _ 2007-03-03 20:01:25

Nekem nincsenek előítéleteim, hogy 2T, vagy 4T...
Van 2T-m IS, meg 4T-m IS!

BODAJK

1617 Molnár Attila 2007-03-03 20:00:03  Előzmény:Szegedi Árpád: 34425

Nem bántásként írtam

Üdv: "tarjáni"

1616 Szegedi Árpád 2007-03-03 19:57:31  Előzmény:Molnár Attila: 34424

...vannak itt egy páran akiknek 2T-je van...

Árpi jómunkásember! gyári 601S,1.3!

1615 Molnár Attila 2007-03-03 19:48:42  Előzmény:jocking _: 34423

2T után a 4T adrenalinbomba
De visszülni egy 2T-be.... hajjaj nyúlik az út alatta - megnőnek a távolságok!

Üdv: "tarjáni"

1614 jocking _ 2007-03-03 19:29:36

Én is csak akkor vettem észre, amikor úgy 3-4 hete volt az a nagy szél és mentem Mórra... Amúgy nem feltünő, csak szembeszélben (mintha nem lenne rendesen lecsukva, pedig de)
Amúgy 2T után tök fura, hogy ez gyorsul széllel szemben.
Szegény 2T vel megesett, hogy Mór felé az istennek nem ment 65-nél többet, hazafelé meg 100-zal téptünk (2T=hátszél+lejtő RULEZ!)

BODAJK

1613 Molnár Attila 2007-03-03 19:06:25  Előzmény:jocking _: 34421

Nekem nincs semmi.
Remélem nem nyílik fel, nem lenne kellemes a 81-esen 120-nál
Mondjuk mozogni még nem láttam sose (135 volt a csúcssebesség), ez biztató.

Üdv: "tarjáni"

1612 jocking _ 2007-03-03 18:43:51

Ismerősnek már nyílt fel, és nekem is elég érekesen mozgott 100-nál széllel szembe, úgyhogy "jobb félni, mint megijedni" alapon tettem fel.

BODAJK

1611 Molnár Attila 2007-03-03 18:42:07  Előzmény:jocking _: 34419

Motorháztetőd már pattant fel a 4T-n vagy csak tartasz tőle és azért a lefogatópánt?

Üdv: "tarjáni"

1610 jocking _ 2007-03-03 18:33:09

hű, de jól sikerült
mostmár tényleg (thx Grisa)
BODAJK
(Módosította jocking 2007.03.03. 21:23-kor)

1609 jocking _ 2007-03-03 17:17:19

na, akkor még 1 próba:
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/070303/P1300008_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]


BODAJK


(Módosította Grisa 2007.03.03. 21:12-kor)

1608 Molnár Attila 2007-03-03 14:24:23  Előzmény:jocking _: 34410

Tapasztalataink egyeznek.
Nem ritka látvány egyáltalán az utakon (hát még a 4T Wartburg - abból Dunát lehetne rekeszteni), de a használtautó hirdetések 90%-a is 80-100 km-es körzeten belülre esik.

Üdv: "tarjáni"

1607 Molnár Attila 2007-03-03 14:22:11  Előzmény: : 34409

Kééép

Üdv: "tarjáni"

1606 Támba Csaba 2007-03-03 13:38:39  Előzmény:: 34404

Van egy leírásom a "faragásról", ha lesz egy kicsi időm beszkennelem és felrakom

Tsaby 601S

1605 Pénzes Péter 2007-03-03 12:55:35  Előzmény: : 34412

Mind1 milyen hőértékű gyerta. Akkumlátoros gyújtásnál 0,6-0,7 mm az ideális (Trabinál, mágneses gyújtásnál szoktak 0,4mm-et mert ott kisebb a fesz (Ilyen pl a simson).

1604 (Törölt felhasználó) 2007-03-03 12:54:10  Előzmény: : 34412

Ezt úgy paraszt módjára kell csinálni! Beteszed ha működik akkor nem kell állítanod! Ha nem működik akkor igen!
/na jó ez csak az én véleményem/ amúgy nemtom

(Módosította Mike21 2007.03.03. 13:54-kor)

1603   2007-03-03 12:27:23

A 260-as gyertya elektródatávolsága gyárilag 0,4 mm. Ha Trabiba teszem, át kell állítani 0,6-ra?

1602 Szegedi Árpád 2007-03-03 09:50:41  Előzmény: : 34407

Én maradok a PUR-kormánynál!

Árpi jómunkásember! gyári 601S,1.3!

1601 jocking _ 2007-03-03 09:37:33

Ahogy elnéztem az utcákat a 38.000 db 4T-ből legalább 37.000 itt van Fejérben

BODAJK

1600   2007-03-03 09:34:26  Előzmény:Molnár Attila: 34408

Azt hittem 2T.

1599 Molnár Attila 2007-03-03 09:29:54  Előzmény: : 34407

4T -ben nincsen főtengely kérdés
Egyébként pedig túlzottan rövidek az áttételek a motorhoz, azért is megy a dolog.

Üdv: "tarjáni"