Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

5398 Lizák Péter 2009-01-05 12:17:30  Előzmény:Sipos Tamás: 38205

Hi!

A "K" betű szerintem a Karosseriewerke Meerane plakettje lehet. Régi púpos kombikon is láttam ilyen plaketteket, igaz azok nem így néztek ki.
A színeket megtaláltam.
A 4T-k színei nálam a http://trabantegyegy.uw.hu-n fenn vannak ha érdekel a dolog.
[i](Módosította PEDROH 2009.01.05. 13:17-kor)[/i]

5397 Sipos Tamás 2009-01-05 12:04:15  Előzmény:Korpai Tamás: 38189

[justify]Ez igencsak fincsi gép, gratulálok!
De mi az a K betűs embléma? Valamit hallottam, hogy az valami ritkaság, de tud valaki bővebbet róla? Milyen autókra szerelték, és mikor?[/justify]

5396 Sipos Tamás 2009-01-05 11:59:04  Előzmény:Lizák Péter: 38188

[justify]Nem, ez egy Monsungelb, ami 1983-tól volt néhány évig. Akit érdekelnek a színek, a [url=http://www.trabant.cz/barvy/p601]trabant.cz[/url] oldalon el tud bennük mélyedni. Nem teljes a lista, mert a múltkor szóba került 4T piros, és sötétkék színeket nem említi.
Az 1964-69 közötti időszakban ???-el jelölt szín a Rohrgelb. Erre úgy jöttem rá, hogy elmentettem a honlapot, és az elemei könyvtárban megnéztem a kép nevét.[/justify]

5395 Őry Gábor 2009-01-05 10:37:03  Előzmény: rendy: 38202

Nem szorul, szerintem a sokféle trutyi lesz a hibás. És ha a kormány alatti műanyagperselyt szárazon hagyom?

5394   2009-01-05 09:39:15  Előzmény: rendy: 38202

Lehet, hogy az a gond, hogy orygabor egyrégivel próbálkozik.

5393  rendy 2009-01-05 09:34:42  Előzmény:Őry Gábor: 38200

akkor probáld meg azt amit én csináltam tavasszal mert ugyanezvolt:vedd ki a váétórudat tisztitsd le teljesen szárazra és mindent ahol érintkezik.tedd vissza és nézd meg hogy szorul-e.ha igen mozgasd és nézd meg hogy melyik perselynél.azt csiszold jól meg pl csiszolóvászonnal.és csak egy fajta kenőanyagot használj.a kenőanyagok keverése miatt is ragadhat.én zsirsprayt használok.és egyújjal váltok.(tescóba kb 700 forint)

5392  Spityu 2009-01-05 08:56:49  Előzmény:Támba Csaba: 38199

A mostani szobahőmérsékleten is olyan mint a durván megcukrozott tea (van karimája, de folyik rendesen), az étolajnál (nem kifőzött) hígabb, szerintem üzemmelegen olyan mint a víz. Ha ez nem szökött még ki, akkor semmi sem. Egyedül a váltókar mellett fröcsköli ki minimális mértékben, szóval szerintem jók lesznek. Végülis az olajjal egyidősek, fél éves mindhárom szimmering.

Ezt a telet kihúzom ezzel a töltettel, aztán jövőre beruházok, mert ahogy nézem ezt bizony nem kapni meg 3000 alatt. Literjét.
[i](Módosította Spityu 2009.01.05. 10:04-kor)[/i]

5391 Őry Gábor 2009-01-05 08:46:34  Előzmény: rendy: 38197

Nem feszül.

5390 Támba Csaba 2009-01-05 08:18:47  Előzmény: Spityu: 38198

Kézikapcsolású váltókhoz nem ismerek jobbat a piacon. De tény, hogy gyengébb minőségű szimmeringek mellett simán kiszökik

5389  Spityu 2009-01-05 08:14:24  Előzmény:Őry Gábor: 38196

Zsírzásonként kap zsírt, de ha mondjuk elfelejtem, akkor később üregelő spray-t. Teljesen jók, amúgy ez is csak akkor ragad, ha nagyon hideg, de akkor meg minden... sőt ha nem lenne zsírozva, akkor a párától össze is fagyna.

Tsaby! Az általad említett Castrol típus télen is bevált? Érdekes, nekem valamiért a karácsony jut eszembe róla... X-MAS
[i](Módosította Spityu 2009.01.05. 09:15-kor)[/i]

5388  rendy 2009-01-05 08:00:34

nézd meg hogy nem-e feszül.ha igen kenheted bármivel akkor is ragadni fog

5387 Őry Gábor 2009-01-05 07:56:44  Előzmény: Spityu: 38193

Tényleg, a váltórudat mivel kenitek? Akármivel próbálkozom (zsír, olaj, zárolajzó, csavarlazító, mindig beragad 3 nap múlva. Lehet, hogy legjobb porszárazzon hagyni? Pontosabban a kormány felőli végénél és a váltónál eltérő módszer ajánlott?

5386 Lizák Péter 2009-01-05 07:46:37

Na megint előkerült egy! Itt van a hirdetések között:

"
Eladó egy Trabant 1.3 N Limuzin
az "N" jelölés azt jelenti hogy nagyon megy!!
papíron persze 1.1-es de gyárilag került bele az 1.3-as moci, előfordult ez néhány Trabanttal úgy tudom (...)
"

Eszméletlen mik vannak. Erről most bevillant a minap valamelyik topicon megjelent felszólalás a metálos szájrokkóról...

5385 Támba Csaba 2009-01-05 07:13:43  Előzmény: Spityu: 38193

CASTROL SMX-S

5384  Spityu 2009-01-05 07:02:19  Előzmény:Őry Gábor: 38192

Nem, nem is szándékozom, konkrétan az érdekelne, hogy ezen a viszkozitási osztályon belül tud-e valaki másik gyártót ajánlani. Most valami olasz fullszintetikus lötyög benne (1600Ft/l), fagypont felett tökéletes. Az új szimmeringek miatt nem is folyik ki.

Olyan hideg helyen áll a kocsi, hogy a váltórudat is megérem fel-le tologatni üresben. Pedig rendszeresen kapja a zsírt (az fogja meg).
[i](Módosította Spityu 2009.01.05. 08:05-kor)[/i]

5383 Őry Gábor 2009-01-05 06:56:56  Előzmény: Spityu: 38191

Nem lesz örökké mínusz tíz, ezért a pár hétért érdemes cserélni?

5382  Spityu 2009-01-05 06:28:11

Nektek mennyire darabos a váltó, így -5-10 fok környékén? Az összes fokozat jó nagyjából, a másodikat veszi nehezen, de mondjuk 10km után már az is patent (oda-vissza). 75W90 van benne, valaki tud ajánlani mást?

5381 Kacsándi Szabolcs 2009-01-04 21:55:50  Előzmény:Sipos Tamás: 38187

Ha tényleg jó a kasznisod,akkor talán van huzatópadja is.Ha arra felteszitek,azon minden hiba kijön és azon mindent pontosan lehet mérni.Illetve kapcsolható rá dózer amivel akármilyen rogyást ki lehet húzni.Bármely irányba.Azon biztos hogy jó kasznit tudtok még varázsolni belőle.

5380 Korpai Tamás 2009-01-04 20:12:15

Esetleg a schilfgrün? Ha valaki nem tudja róla hogy ez zöld akár sárgának is nézheti. Standox színkártya alapján kikeverhető. Az alsó kép jól tükrözi a valóságot.
[url]http://www.kepfeltoltes.hu/view/090104/schilfgr_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
[url]http://www.kepfeltoltes.hu/view/090104/PICT0062_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

5379 Lizák Péter 2009-01-04 20:04:57  Előzmény:Sipos Tamás: 38183

Molyhos Kollega!

A sárgához szerintem megy a zöld, ha nem rikító zöld valami. Ehhez a sárgához hasonlít az a rohrgelb?
[imgw]http://web.interware.hu/ackerman/Trabant/Bors.jpg[/imgw]

5378 Sipos Tamás 2009-01-04 19:17:44  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 38186

[justify]OK, nagyon köszönöm.[/justify]

5377 Szedlacsek Ottó 2009-01-04 19:14:02  Előzmény:Sipos Tamás: 38183

Hello Molyhos!
ezt a bódét így a fényképek alapján helyre lehet hozni. Én már élesztettem újra borult kasztnit, és az sokkal ramatyabb volt.
Az ajtó valóban nem a legjobban áll a képek szerint. Az ajtó ablak kerete egy kicsit szintén meg van hajolva hátra felé, én úgy látom, de azt kézzel vissza lehet hajlítani. Ez lenne az első lépés részemről. Majd ezt követően egy kb 40x40.es zártszelvényt raknék a padlólemezre (jobb oldali köszöbre belülről) első doblemeztől a biztonsági öv csavarjáig . Arra egy hidraulikus emelőt, rá egy hosszú vastag farudat vagy zártszelvényt függőlegesen, betámasztva az A oszlop felső részéhez, aztán visszanyomatnám a régi tető keretet oszlopostol. (mérj meg előtte egy másik bódét meddig kell nyomni. (Minimális viszonyítási pont a 2 B oszlop töve -átlósan is- és az A oszlopok tövei-szintén a másik oldaltól átlósan is)
Ezután ugyan ezt a bal oldalon is elkövetném.
Szerintem ha ezt megcsinálod utánna záródni fog az ajtó a képek alapján, és nem kell kasztnicserén gondolkodnod. Mérőszallag legyen kéznél +/-0,5cm belefér. Ezt ketten valakivel meg tudjátok csinálni. Ha még azután is durva a helyzet akkor már csak szakműhely segít, vagy kötéllel+másik autóval történő rángatás, de azt nem ajánlom, ha még nem csináltál ilyesmit.
Ha ez oké, keress egy kasznist és vágjátok furkáljátok le az ablak keretet a hegesztéseknél, és cseréljétek ki.
Így a képek alapján 75%-ra mondom, hogy elég lesz felnyomni az oszlopokat.
Ja, és sík terepen csináljátok a méricskélést.
Az A oszlop alja, ahol a padlólemezzel találkozik belülről, még csinálhatnál 1 képet, de nem hinném, hogy ennyitől lesüllyedt volna az oszlop.
Kitartás....

5376 Sipos Tamás 2009-01-04 18:48:57  Előzmény:Őry Gábor: 38184

[justify]Kicsit sajnálom, hogy az NDK-s elvtársak nem sokat törődtek a színválasztékkal, a belsővel pedig még kevésbé. A trabant.cz oldalon szinte az összes szín látható, és valljuk meg elég szegényes.
A szocializmusban sok minden hiánycikk volt, de festéket azért lehetett volna keverni. Bár az is igaz, hogy kár volt ezen izmozni, amikor így is, úgy is vitték, mint a cukrot. Még akár éveket is vártak rá.[/justify]

5375 Őry Gábor 2009-01-04 18:40:27  Előzmény:Sipos Tamás: 38183

Én az apukám Skodájából örököltem egy zöld üléshuzatot, kicsit olajzöld beütéssel, fekete műbőr háttámlával, bele fogom szabatni a Trabiba (a gyári szövet már úgy sem húzza sokáig). Én támogatom a zöldet.

5374 Sipos Tamás 2009-01-04 18:30:18  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 38182

[justify]Csak egy a bibi: a kárpitozást egyedileg kívánom megoldani, és már megvettem hozzá az összes anyagot; zöldben. A szekrény tetején pihen tekercsben. Ha most belenézünk egy barna belsejű Trabiba, akkor egy sötét és egy világosbarnát látunk az ajtóknál, az üléseken pedig a világosbarnához színben harmonikusan illeszkedő szövetet. Nálam az ajtónál ez sötét, és világoszöld lesz. Sikerült olyan szövetet találni, aminek alapja a világoszöld műbőrrel közel azonos, és szórt fekete minták vannak benne. Majdnem teljesen ugyanazt a hatást érem el, mint a gyári szövetnél.
Tudom, ilyen zöld belső sosem volt. Nemhogy 1973-ban, de később sem, továbbá nem voltak íves gömbölyded lökhárítók sem krómozottak. Szóval ha egy hozzáértő ránéz majd, csóválni fogja a fejét, hogy ejnye-ejnye ennek nem így kéne kinéznie. De a fejemben így jelenik meg, így kell lennie.
Az a sárga színkód pedig bármikor felbukkanhat. Úgy van ez, mint amikor nagyon keresünk valamit, és sehol sem találjuk. Bezzeg ha nem keressük, egyből a kezünkbe akad. Akkor bizisten veszek alá egy másik autót![/justify]

5373 Kacsándi Szabolcs 2009-01-04 18:05:04  Előzmény:Sipos Tamás: 38181

Én nem adnám fel helyedbe az áhitott színt.Szebb lenne és ritka is.A zöld valahogy nem úgy mutat a trabin.Helyedben lefesteném a legjobban hasonlító minta alapján.Olyat azért már láttál,és ha nem is tökre egyező lenne de hasonlítana.És amúgy sem tudja senki milyen az eredeti szín,így a tiéd lenne az.Én helyedben maradnék az eredeti verziónál.

5372 Sipos Tamás 2009-01-04 17:59:03

[justify]Ádámmal abban állapodtunk meg, hogy egyelőre futóképessé kell tenni a gépet: jobb hátsó lengőkar, baloldali trapéz, turbina, generátor jobb oldali része csere. Jobb és bal első duroplast, motorháztető ideiglenes felerősítése, jobb ajtó lekötözése és irány Pilisvörösvár, a kedvenc karosszériásom. Neki is elküldtem a képeket, mert személyesen nem tudta megnézni, ugyanis kórházba vonul, és csak 2-4 hét múlva kezd dolgozni. Addig pont kész is lesz az ideiglenes javítás.
Nagyon bízom benne, hogy tényleg nem csavarodott el az autó, de a mester majd megméri.
Persze hibátlan kaszniba átköltözni is jó lenne, de ilyen nem terem minden bokorban. Az enyém viszont, ezt a borulást leszámítva, tényleg hibátlan. Nagy bűn lenne elfecsérelni.
Másrészről, ebben az évben úgyis terveztem, hogy a csupasz fémig le kéne bontani, lealapozni és megadni neki azt a színt, ami a megcélzott retró évben, 1973-ban volt szokásban. Eredetileg Rohrgelb színt szerettem volna, de azt nem sikerült kinyomozni, ezért Taigagrün lesz helyette. Ez a VW kisbuszoknál és a BMW-nél is használatban volt, úgyhogy ez lett a kompromisszum. Már szinte minden megvan hozzá: alu feliratok, jelvény, pálcás hátsó ajtó, ovális kivágású maszk, kisajtós műszerfal, peremes felnik dísztárcsával.
Ez a borulás most a szó szoros értelmében megadta a lökést.[/justify]
[i](Módosította molyhos 2009.01.04. 19:11-kor)[/i]

5371 Lizák Péter 2009-01-04 17:48:28

Itt láttam a hirdetések között:

[imgw]http://trabant.prokee.hu/db_pro/priv/kep_20090102_171357.jpg[/imgw]

Kár lenne hagyni tönkremenni

5370 Kacsándi Szabolcs 2009-01-04 17:43:27

A Trabant nem egy bonyolult karosszériával rendelkezik.Így kevésbé van olyan hely amit ne lehetne elérni festékkel,vagy bármilyen védőbevonattal.És mivel újra lesz hegesztve,így ezeken a pontokon sokkal erősebb lesz mint a gyári néhány ponthegesztés.Aki csinált már kasznimunkát,versenyautóépítést ,vagy akár magának épített,Az tudja hogy néhány ponthegesztés helyére rakott folyamatos varrat,vagy akár egy végigpontozott lemezillesztés is már merevebbé teszi a kasznit.Én mindig azt csináltam egy-egy felújításkor hogy plusz hegesztést helyeztem el az egyes lemezek találkozásánál,a gyengébb pontokon.Sokkal masszívabb lesz a kaszni ezáltal,és nem az élettartam rovására.A festék pedig ha jól van csinálva tökéletesen védetté teszi a lemezt,persze ezt megfelelő odafigyeléssel kell csinálni.Az is igaz hogy egy általánosságban kihegesztett,vagy visszanyomott kaszni,olyan helyen is elmozdul ahol nem látható,és persze ott sérül is a festék.De ezt általában figyelmen kívül hagyják és csak épp a javítás helyén kezelik.A rejtett részeken marad a lepattant festék,vagy elnyíródott lemez.Itt valóban rohadni,rozsdásodni kezd.De ezt egy trabinál ki lehet küszöbölni.

5369 (Törölt felhasználó) 2009-01-04 17:25:33  Előzmény:Ivacs István: 38175

O2TO kolléga szabatosan leírta a javítás menetét. Ez nem húzatott kaszni lesz! Szakszerűen elvégezve a gyárival egyenértékű bódé építhető és sokkal jobb festést kaphat. A papírok is rendben lesznek.

5368 Őry Gábor 2009-01-04 17:17:01  Előzmény:Sipos Tamás: 38171

Én a cserét megúsztam egy 15 ezer forintos hibátlan bódés autóval, a karosszériás meg kapásból mondott ötvenezret, de nagyon szívta a fogát, mert látta, hogy nem akarok többet hallani. a végső érv az volt, hogy lenne egy foltosott kasztnim, ami egykettőre szétrohad, esetleg a sok hegesztéstől propelleralakot vesz fel. Még átíratással is megéri sztem a csere.

5367 Lizák Péter 2009-01-04 17:10:19  Előzmény:Sipos Tamás: 38171

Hali!

Ahogy nézem elég lenne az első szélvédőkeretet cserélni, a B oszlopok előtti hegesztésnél legvágni a tetőkeretet. Meg a jobb elejét helyre húzatni, és annyi...
Kb. egy napos kasztnimunka lehet talán. Bontóból szerzel ugyanilyen színű tetőt, ajtókat (de az ajtó sem kaphatott nagyot ha az üvegek megúszták a dolgot), sárvédőt, meg motorháztetőt, és akkor csak az ablakkeretet kell festetni.

[i](Módosította PEDROH 2009.01.04. 18:13-kor)[/i]

5366 Ivacs István 2009-01-04 17:05:21  Előzmény:Sipos Tamás: 38171

"Szépek a képek"!
Én biztos,hogy nem javítatnám, hanem csere, mivel egy javított, huzatott kaszni soha sem lesz olyan erős mint egy sértetlen! Pénztárca kérdése az egész!!

5365  hks 2009-01-04 16:53:22

én nekifognék a helyedben és rendbe raknám ha máshol nem mászott el.egy hasonló esettel kell megbirkózni szintén kombi csak megtolta egy ifa, mi ehhez keresünk alkatrészt.

5364 Tomacsek Tamás 2009-01-04 16:37:33

Most olvastam végig a fórumot, már látom miről van szó. Én is inkább úgy látom hogy inkább a javítás mint csere.

5363 Babecz Tamás 2009-01-04 15:39:49  Előzmény:Sipos Tamás: 38171

Mondhatnám azt is, hogy kis pasztával rendbe lehet hozni, de nem mondom.Az biztos, hogy a kasztnit ne dobd ki. Felénk a kellő elhivatottságú szakemberek simán rendbehoznák a szélvédőkeretet is. Bár lehet hogy nem lehetne belőle veterángép.

5362 Sipos Tamás 2009-01-04 15:27:22  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 38169

[justify]Végre meg tudtam nézni világosban is a gépem. Íme néhány link a képekre:
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/090104/HPIM2871_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]71[/url]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/090104/HPIM2872_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]72[/url]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/090104/HPIM2873_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]73[/url]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/090104/HPIM2874_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]74 [/url]

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/090104/HPIM2876_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]76 [/url]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/090104/HPIM2877_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]77[/url]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/090104/HPIM2878_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]78[/url]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/090104/HPIM2879_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]79 [/url]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/090104/HPIM2880_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]80[/url]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/090104/HPIM2884_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]84[/url]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/090104/HPIM2885_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]85[/url]
A jobb oldali ajtó az tényleg alig ér össze a B oszloppal, de talán azért, mert a benyomódott tető lefelé szorítja.
A jobb oldali ajtó, pedig alul kicsit eláll a küszöbtől. Hmmm, vajon miért?
A szélvédőkeret odavan, de ebből tudok másikat szerezni. Ahogy néztem, a tetőkeret a B oszlop előtti hegesztésig gyűrődött csak, tehát onnan hátrafelé épnek tűnik.
A Vaterán levő kombi kaszni tulajdonosával már beszéltem. Nincs túl veszélyes állapotban, de küszöbcserére mindenképpen szükség lenne. Meg hát ugye nem laprugós…
Na, de most, hogy világosban is láttam, kicsit megnyugodtam. Ráadásul Ádám kollégánál (ahol most pihen a gép) van minden, ami kell a rendbehozatalhoz. Tényleg minden; a Jézuskától a géppuskáig.[/justify]
[i](Módosította molyhos 2009.01.04. 16:35-kor)[/i]

5361 (Törölt felhasználó) 2009-01-03 21:28:30  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 38166

Fent van vaterán is és van róla több kép róla.

5360 Szedlacsek Ottó 2009-01-03 21:02:00  Előzmény:Hõberth Gábor: 38167

A képek alapján én tuti ablak-tető keretet cserélnék csak, mégpedig úgy, hogy lefurogatnám az eredeti ponthegesztéseket (ablak-tető keret nélkül ellenőrizném, hogy az ajtó helyére mozdítható-e) és egy másikra cserélném egészen a B oszlop előtti összetételig. Egy ilyen borulástól a padlólemez nem hinném hogy elment volna,és ha le van furkálva az első ablak-tető keret akkor a donor majd megadja a méretet az ajtóhoz.
A tarély és doblemez sima ügy.
Molyhos, Tudsz feltenni több képet a deformálódótt részekről (kívülről-belűlről), hogy ne a levegőről beszéljünk.

5359 Hõberth Gábor 2009-01-03 20:56:37

Egyébként most látom, hogy valaki 10ezerért árul egy kombi bódét.
Ha nincs szétrohadva, akkor ennyit simán megár, már csak a jobb első sárvédő meg doblemez miatt is, és akkor még a többi alkatrészéről nem is beszélve.

5358 Hõberth Gábor 2009-01-03 20:33:23

Szerintem fölösleges ennyit vergődni ezzel mikor volt spirálrugó meg mikor nem témával. A lényeg, hogy Molyhos kolegának sajnos pillanatnyilag kicsit gömbölyűbb a járgánya mint kéne, és ezen szeretne minél gyorsabban, és gondolom minél olcsóbban segíteni! A belinkelt fotó alapján nem lehet pontosan megmondani a tutit, de szerintem még javítható az a bódé! Valószínűleg a lakatosnak többet kell túlórázni rajta mint egy sima cserénél, viszont így minden legális, nem kell félni ha valamikor eredetvizsgára kerülne a sor.
Ráadásul ha sikerül másik kasztnit találni, azt ha lebontja az ember biztos lenne rohadás azon is, szóval lehetne hegesztgetni rendesen a tűzfal meg a laprugó kérdésen kívül is!
Sajnos az én járgányom is volt már totálkáros kétszer is, egyszer hátulról, egyszer elölről. Sokkal csúnyább állapotban volt mint Molyhos autója, ettől függetlenül mindíg sikerült megcsinálni. Egy jó lakatos meg egy jó fényező kell, meg persze sajnos pénz!
Lekopasztani csupaszra a kasztnit, amit kell egyengetni, esetleg vágni. Utána az összes rohadás kilakatolása! Mindent szépen lekezelni, elemek vissza, fényezés, összerakás. Ez persze elég nagy meló, meg sok pénz, meg sok idő, de a végére lesz egy szép autód, amiről tudod, hogy mindene jó, mert megvan rendesen csinálva, és te raktad össze!
szerintem...

5357 Kacsándi Szabolcs 2009-01-03 19:30:50

Nem értem miért vagytok elakadva ezen a gyártás,forgalombahelyezés dolgon.Tökmindegy milyen kasznit szerez hozzá,lényeg hogy jó állapotú legyen.De mivel 88 után már elég szar anyagból készültek ,érdemesebb szerezni egy korábbi vázat,lehet sokszor jobb állapotban van,és az biztos laprugós.Amúgy meg a tűzfalba ütött év hónap számot max gitteléssel lehet eltüntetni,de az meg lehet valakinek szemetszúrhat,ha nincs rajta.

5356 Sipos Tamás 2009-01-03 19:29:09  Előzmény:Reining Ádám: 38156

[justify]Igen, most már tudom. Nem 86, hanem 88 a váltás éve, csak itt a honlapon a Trabant típustörténet cikkben rosszul van írva. Biztos másokat is megtévesztett már.
Összehasonlítva képeken, a laprugósnak a lengéscsillapítójánál egy kis aranyos dudor van, míg a spirálosnál egy valóságos bástya. Ezzel tényleg kéne szobrászkodni.
De adná az ég, hogy szépen helyre lehessen hozni az enyémet, és ne kelljen variálni![/justify]

5355 Lizák Péter 2009-01-03 17:57:09  Előzmény: : 38162

Látom, hogy az.
Na szóval:

Az ominózus kék trabant kombi 1988 május 5-i forgalomba helyezésű. De a vázszám szerint meg "88 március végén, április elején született. Ez a lényege. Vagyis a két időpont között minimum fél hónap volt jó esetben.
Idéznék az előbb megszólalásomból:
"akkori ügyintézés sem volt villámgyors, főleg, hogy előtte a kötelező MERKURos ellenőrzéseken, meg ilyesmiken is túl kellett esnie a gépnek. Ergo legalább április közepén itt kellett lennie a Trabimnak Ungarische földön..."

a másik felét érted legalább? amit a haver trabijáról írtam?
ergo az előbb került ide, és többet állt itt.

5354  hks 2009-01-03 17:52:31  Előzmény: : 38162

bálint légyszives fényképezd már le a tűzfalat a kollégának mi van bele ütve nekem sajnos nincs 601 itthon amit fényképezzek. a tank fölötti 4db számot

5353   2009-01-03 17:47:05  Előzmény:Lizák Péter: 38161

Na ez már nekem magas.

5352 Lizák Péter 2009-01-03 17:31:56  Előzmény: : 38159

BGT! A forgalombahelyezést én is tudom, hogy sokszor "évekkel később" is lehett, mint a gyártási idő. Ezért mondtam a vázszámot. Olvasd el újra. Kicsit kifejtettem a dolgot, hogy értsd mire gondoltam

5351 Lizák Péter 2009-01-03 17:29:50  Előzmény: hks: 38158

Akkor az a 2x2 karakter mit jelent?
Nekem vagy 03 55 vagy 04 55

5350   2009-01-03 17:21:24  Előzmény:Lizák Péter: 38157

[url=http://www.original-trabant.de/fahrgestell/f601-88.htm]Pontosabb infó[/url] (tehát 1988.április)
Könyörgöm, felejtsétek már el az első forgalombahelyezést, az semmit nem jelent! Ha megvan az alvázszám, az alapján hónapra pontosan be lehet lőni a gyártási évet és hónapot a [url]www.trabant.cz[/url] oldalon. Nekem BGT 1984. dec. 22-én lett forgalomba helyezve, a blokkban pedig 1984.11. van, tehát simán lehet olyan, hogy 1 hónap alatt forgalombahelyeződött, de olyan is lehet, hogy 1 évig állt valamelyik telephelyen...
[i](Módosította bgt015 2009.01.03. 18:23-kor)[/i]

5349  hks 2009-01-03 17:21:09

na ez a hülyeség hogy mikor lett forgalomba helyezve.ne ezt nézzük egy bódénál hanem a tűzfalba ütött számot.mindenki tudja hogy néha évek teltek el a forgalomba helyezés és a gyártás között.