Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1848 Molnár Attila 2007-04-03 18:09:27  Előzmény: : 34650

Foghatnák a kalapácsukat oszt mehetnének követ törni a bányába!
Sok a fölös energiájuk.
Még ha valami vadiúj sz.rtalicska BMW vagy Audi lenne az alany ....

1847 Molnár Attila 2007-04-03 18:03:42  Előzmény:jocking _: 34654

Működik így a forgalomból végleges kivonás?
Mármint minden csavart kiszedni-eltenni aztán a csupasz váz Méh-be?

1846 Varga Tibor 2007-04-03 16:51:04  Előzmény:Gulyás Gábor: 34647

na akkor. I golfban nem volt 1.3as gti. 1.6 gti volt, 110 ló. és polo 1.3as Gt, 75 lóval, ámde ez még nem hidrotőkés. bele lehet tenni az 1.6 gti-t is, kérdés hogy érdemes-e ezt az ősrégi technikát beletenni(k-jettel vannak bajok). elég nagy szívás van vele, papírozni nem lehet, mindent szabni kell, a bölcsőtől a kasztniig, stb. De pesrze megoldható, csináltam már hasonlót.

1845 jocking _ 2007-04-03 16:18:37  Előzmény:Rell Miklós: 34653

Akkor egy kis történet:

Nemrég szedtük szét nővérem trabiját (béke poraira). Lekaptuk a teljes futóművet meg a mocit meg a belteret is kibeleztük. Az üvegek meg a durók még rajta voltak. Igen ám, de ahol szétszedtük, ott útban volt, valahogy arrébb kellet vinni.
Felborítottuk, és a tetőn csúsztatva toltuk arrébb, mint egy szánkót!
Az udvar másik felében visszaborítottuk, akkorát buffant, mint állat! És ezek után minden üveg és duró sértetlenül a helyén, és az ajtók is tökéletesen nyíltak. Erről ennyit.

(Hozzátartozik még, hogy a csupasz vázat feldobtuk az utánfutóra és az én 2T-m szállította el végső nyughelyére.=MÉH)

1844 Rell Miklós 2007-04-03 16:12:39  Előzmény:jocking _: 34652

És azt se egyszerűen! Párszor visszapattant a kalapács, mire felsértette! Azért egy ilyen ütés után egy lemez-ruhás járgány másképp nézne ám ki!
Nem tudom, feltűnt-e, hogy a borítást az üvegek milyen jól viselték! Szerintem azért a mai járgányok közül nem sok bírna ki egy ilyet a szélvédő törése nélkül... Persze lehet, hogy ebben nincs igazam...

(Módosította Grisa 2007.04.03. 18:14-kor)

1843 jocking _ 2007-04-03 15:58:54  Előzmény: : 34650

Van egy pár ilyen ember...
Viszont bizonítja az elnyűhetetlenséget, hogy csak a durókban bírtak kárt tenni...

1842   2007-04-03 09:27:38  Előzmény: : 34650

De fura! Én ugyanezt tettem, csak a Youtube-on. Szerencsére én csak jobbnál-jobbakat láttam, később linkelem őket!

1841   2007-04-03 08:46:16

Basszus!
Most néztem végig a videobomb.hu-n kévő trabis videókat...
Hát, majd a szíem szakadt meg!
Fiatal surmók nem egy videóban vágják tönkre a trabikat...
Csak tudnám mi értelme volt annak amit csináltak!
Rossz volt nézni az egészet...
Ha valaki szörnyülködni akar, nézzen meg belőlük párat!
Például itt van pár fiatal állat:

Szörnyű...
(Módosította heccer 2007.04.03. 10:47-kor)
(Módosította heccer 2007.04.03. 10:51-kor)

1840 Huszta Tibor 2007-04-03 06:21:54  Előzmény:Rell Miklós: 34648

Grisa: Már a héten kapunk belőle, ha minden igaz!
A 7-i túrára már lehet, hogy azzal megyek...

Tib

1839 Rell Miklós 2007-04-02 21:10:04  Előzmény:Prokop Gábor: 34645

Áhááá! Így már értem. Akkor mégiscsak van olyan, hogy "MOL Trabant Hajtóműolaj" És ha tényleg átpalackozták-átcimkézték, akkor már azt is értem, mitől olyan feltűnően híg az, amit utoljára beleöntöttem! Nyilván pár palack motorolajjal is ezt tették, csak műszakváltáskor a jóember elfelejtette közölni a munkatársával, hogy az milyen olaj, az meg megkérdeztte a főnököt, amire az: " - tuggya a franc, mi az! Rakj rá trabantváltós cimkét, jó lesz az abba!" Így születhetett a 10W40-es Trabant Hajtóműolaj... Na, most már meggyőztem magam, hogy ezt ki kell cserélni! Mikor hozzátok azt a jófélét?

1838 Gulyás Gábor 2007-04-02 19:39:03

hello
engem az érdekelne hogy I-es golf 1.3-as GTI motort be lehet e ültetni 1.1es-trabiba...
ha vki már tett ilyet szeretnék többet megtudni rola

1837 Kacsándi Szabolcs 2007-04-02 19:18:46  Előzmény:Marton Tamás: 34631

Kösz! Megpróbálom kicserélni aztán meglátjuk.

1836 Prokop Gábor 2007-04-02 19:15:34  Előzmény: : 34641

Eredetileg minden hajtóműolajat Hykomolnak hívtak a [s]MOL[/s] Áfornál. Volt Hykomol 80W90, meg volt Hykomol Trabant hajtóműolaj. Ebből természetesen az utóbbi volt megfelelő a 2T-be. Aztán többször átpalackozták-átcímkézték az évek alatt, így a végén már csak szimplán Trabant hajtóműolajnak hívták.
A Hydrokomol meg majd minden hidraulikaolaj neve volt az Áfornál, ill. a MOL-nál. Ebben is volt speciális, amire az volt írva, hogy Trabant Hycomat.

1835 Molnár Attila 2007-04-02 19:10:33  Előzmény: : 34634

2T-ben emlékeim szerint én is túlnyomtam 2.0-n.
Persze csak azért, hogy ritkábban kelljen ellenőrizni.

1834 Varga Tibor 2007-04-02 17:02:10  Előzmény: : 34641

a Trabant Hajtóműolaj nem való semmire, elvileg a szabadonfutó miatt hígabb. de ezért cserébe elfolyik a szimmeringeknél. teljesen jó a sima hajtóműolaj bele.

1833  Zombie 2007-04-02 15:25:09

Helló mindenkinek !
kérdésem az volna hogy 4T trabiba (kombi) kellene 4 teleszkóp, milyen létezik hozzá, és mit érdemes betenni, na és mennyibe kerül...

1832   2007-04-02 15:10:51  Előzmény:Prokop Gábor: 34640

Most akkor kövezzetek meg megint, ha hülye vagyok:
MOL Hykomol az hajtóműolaj, de az 80W-90-es, de a 2T Trabiba 75W-90-es kell, mert az hígabb és a szabadonfutó miatt kell. De ezt az olajat meg MOL Trabant Hajtóműolajnak hívják...
Következtetésképp 2T váltóba nem jó a MOL Hykomol olaj, hanem a MOL Trabant Hajtóműolaj való bele, amit viszont meg már nem gyártanak... Tehát marad az, hogy az ember vesz 75W-90-es olajat.

1831 Prokop Gábor 2007-04-02 15:01:06  Előzmény:Rell Miklós: 34639

[i]"És akkor a Mol Trabant Hajtóműolaj"[/i]

Akkó lassan:

M-O-L-H-y-k-o-m-o-l-:-T-r-a-b-a-n-t-v-á-l-t-ó-o-l-a-j-!
É-n-l-e-n-n-i-f-e-h-é-r-e-m-b-e-r-v-i-l-l-á-m-l-ó-b-o-t-t-a-l-!
K-a-g-y-l-ó-t-a-d-o-k-a-s-s-z-o-n-y-é-r-t-!

1830 Rell Miklós 2007-04-02 14:19:25

És akkor a "Mol Trabant Hajtóműolaj"?

1829 Prokop Gábor 2007-04-02 14:14:48  Előzmény:Rell Miklós: 34636

MOL Hykomol: Trabant váltóolaj
MOL Hydrokomol: Hycomat-olaj

1828 Huszta Tibor 2007-04-02 14:14:36  Előzmény:Rell Miklós: 34636

Grisa: A Hykomol az a hajtóműolaj...
Felírlak a listára - ha van még kérdés, emilben vagy itt!

Tib

1827 Rell Miklós 2007-04-02 14:08:03  Előzmény:Huszta Tibor: 34632

Kicsit megkavarodtam... A Hykomol az nem a hikomat-olaj? "Trabant hajtóműolaj"-at meg lehet még kapni, bár a minőségével már nem annyira vagyok kibékülve...

Szóval ha itt tényleg a 2T Trabi váltóolajáról van szó, akkor érdekelne a dolog...

1826 Huszta Tibor 2007-04-02 12:35:58

1,4-et egyszer próbáltam, soha többet!
1,8 - 1,9.

Tib

1825   2007-04-02 12:28:19  Előzmény:Prokop Gábor: 34633

Nekem mindegyik 2,1. Természetesen 2T-ről van szó, mert ugye nem mindegy.

1824 Prokop Gábor 2007-04-02 12:26:14  Előzmény:Molnár Attila: 34630

1.8-2.0 előre, érzéssel. 2.0 szerintem már túl kemény lesz.

1823 Huszta Tibor 2007-04-02 12:01:49

Sziasztok!

Trabi váltóhoz a gyári könyv HLP-68 jelű olajat ír elő, de a kereskedelmi forgalomban levő olajak ettől kissé eltérnek. Az ennek megfelelő M70-es magyar olajat már nem lehet kapni, a MOL Hykomoltól pedig zajosabb a szerkezet és az adalékok következtében a szabadonfutó is könnyebben megcsúszik; sőt, hidegen még váltási nehézségek is előfordulhatnak.

Viszont: Neten sikerült találnunk olyan váltóolajat, ami teljesen megegyezik a gyári értékekkel, még a jele is azonos: HLP 68. A www.addinol.de oldalon ti is utánanézhettek; de mi már felvettük a kapcsolatot a céggel egy próbaüzem érdekében.

Ha érdekel valakit a dolog, tudunk rendelni, nagyobb tétel esetén még kedvezményt is ígértek.

(az árak kb.: motorolaj: 1500 Ft/l; váltóolaj ~7,30 EUR/l.)

Ez nem kereskedelmi hirdetés, csak gondoltam, megosztom veletek.

Tib
(Módosította Tiberius 2007.04.02. 14:04-kor)

1822 Marton Tamás 2007-04-01 21:14:25  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 34625

Háj!

Javaslom nézd át a gyertyakábeleket, mert haver wareszánál is ez volt a probléma. Meg nézd meg a gyújtótrafó belső tüskéjét is, mert neki az eltűnt belőle, olyan szinten elfogyasztotta
Ki kellett cserélni a trafót, meg a kábeleket se ártana.
Oszt kész.
Ha ezek OK, akkor jöhet a karbi apró darabokra robbantása.


1821 Molnár Attila 2007-04-01 18:52:14  Előzmény:Kiszter István Balázs: 34629

2.0
Mindent arra fújok

1820 Kiszter István Balázs 2007-04-01 18:10:05

Sziasztok! Bálinttal vitázunk a guminyomáson. ( 2t trabi) Ő azt mondja fújjam fel 2,2 re, de a gyári adat 1,4 ti mit gondoltok erről?

1819 Rell Miklós 2007-04-01 18:06:44

Csak nagyon halkan mondom, közel sem biztos hogy ez tényleg problémát okozhat, az meg egyáltalán nem biztos, hogy ezt a problémát okozhatja... Szóval amikor utoljára szedtem szét a karbit, akkor feltűnt, hogy valamelyik két elemének az összerakásakor (meg nem tudnám mondani, melyikek voltak, de ha valakinek ott a karbi a kezében, az tudni fogja miről beszélek) egy kis rézcsővel kell egymásbacélozni a két elemet. A két elem közt persze tömítés. Na, és akkor én úgy nézegettem, hogy az a kis rézcső gyárilag túl hosszú, és nem engedi rendesen összefeküdni a két elemet, így nem biztos, hogy azok még a tömítéssel együtt is jól zárnak, és ha ez így van, akkor ott fals levegőt szívhat. Persze, lehet hogy egyedi eset volt, és csak az én karbimnál volt túl hosszú...
Persze azt is meg kell mondanom, hogy attól sem lett jó, hogy azt megrövidítettem, de remélem csak azért nem, mert 1.1-es karbi volt, és 1.3-as motorra volt szerelve.
No mindegy, ne hallgassatok rám, csak ha valakinek nem akar összejönni, és éppen szét van neki szedve, annyit megér, hogy megvizsgálja, hogy nála nem lehet-e vajon ugyanez a helyzet...

1818 Kacsándi Szabolcs 2007-04-01 17:53:18  Előzmény:jocking _: 34626

Hát ez most megvolt ,de már sokszor kellett pucolni a karbit és mindig megmaradt ez a hiba,Nem egyedi eset,már régóta szenvedek vele.

1817 jocking _ 2007-04-01 17:47:39  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 34625

Ilyen már nekem is volt.
Levettem a karbit, minden fúvókát kipucoltam, azt" utána jó lett.
(Mondjuk az is igaz, hogy kosz egyáltalán nem volt benne, úgyhogy a mai napig nem tudom, mi volt vele.)

1816 Kacsándi Szabolcs 2007-04-01 17:39:56

Tud valaki megoldást a 4T-m hibájára?Sokat volt már szó a karbi beállításairól,de már mindent próbálgattam és nem találom a hibát.Minden váltás között luk van,mintha nem kapna rendesen benzint,aztán csak rángat.
Azt nem is mondtam, hogy neked tegnap sárga volt a gyertyád... Még jövő hétre van egy ötletem!

1814 jocking _ 2007-04-01 13:54:32  Előzmény:Kiszter István Balázs: 34622

Nálam is volt ilyen és a keverési aránnyal volt a baj.
Ciripelés is volt, de az azért, mert kinyomta az egyik hengerfejtömítést.

1813 Kiszter István Balázs 2007-04-01 13:09:25

Halihó! Nekem meg hideg motorral sokkal jobban megy a trabim és nem is ciripel! Na erre varrjatok gombot!

1812 Szegedi Árpád 2007-03-31 06:36:02  Előzmény:Muczán Gábor: 34619

Köszönöm a tanácsokat!

1811 Rell Miklós 2007-03-30 21:18:08  Előzmény:Támba Csaba: 34617

én meg nem nagyon válogathatok, csak egy autósboltban találtam valami lengyel lítiumbázisút, abból is az utsókat vettem meg... Más zsírjuk nem is volt...
Viszont amit elmagyarázhatnátok: Úgy tapasztaltam, hogy hidegben könnyebb tekergetni a kormányt, mint melegben! Mintha a hideg zsír jobban kenne a melegnél! Ez hogy lehet?

1810 Muczán Gábor 2007-03-30 20:45:26  Előzmény:Szegedi Árpád: 34618

arpi!

A féltngelykihajtás harangjába viszont jobb ha a sötétszürke szinű, MOL limolard, molibdén-diszulfidos zsírt használod. MOL kutaknál vehető. Ez nagyon igénybevett pont, és sokszor nyáron, a melegtől kifolyik a kalciumos /sokszor piros szinezésű/ KZS zsír!
A Limolard melegben is szépen tartja magát a gumiharangban.
Szóval oda azt!

MG

1809 Szegedi Árpád 2007-03-30 16:47:53  Előzmény:Támba Csaba: 34617

Köszönöm!Végre megtudtam mi a külömbség! Akkor most nyugodtan használom a kálciumbázisút!

1808 Támba Csaba 2007-03-30 16:35:54  Előzmény:Szegedi Árpád: 34616

Még jobb is
Ugyanis a lítiumbázisú zsírok elsősorban gördülőelemek kenésére jók. A kalciumbázisú zsírok pedig csúszó igénybevételnek kitett gépalkatrészek kenésére alkalmasak elsősorban, ilyenek a Trabi zsírzandó pontjai a kormányművet kivéve.
Kormányműbe adalékolatlan kalciumbázisú zsírt nem javasolt tenni. Oda mehet a lítiumbázisú, vagy pehelygrafittal adalékolt kalciumos zsír

Jut beszembe. Hátrány:
A kalciumos zsírok fagypont alatti hőmérsékleten nem igazán jók
Tehát télen marad a lítiumos.


(Módosította Tsaby 2007.03.30. 18:41-kor)

1807 Szegedi Árpád 2007-03-30 16:24:09

Üdv!Trabi zsírzóhelyeinek kenésére csak lítiumbázisu zsír jó,vagy jó a kálciumbázisu is? Köszönöm.

1806 Molnár Attila 2007-03-30 14:44:41

Üdv.
Ma jó napom volt: A Trabi teljesítette a zöldkártyát minden állítás nélkül.
(Pedig tavaly amikor frissen vettem szenvedés-tekergetés volt)
Menni is jól megy, fogyi is jó - ez egy jó kis Trabi

1805 Huszta Tibor 2007-03-30 06:29:37  Előzmény:Muczán Gábor: 34613

elfelejtette beütni a nagy bét

Vagy egy 6-ost, hogy 65 legyen a motorkód...

Tib

1804 Muczán Gábor 2007-03-29 09:47:46  Előzmény:Huszta Tibor: 34612

Motorkód?

Na, ez érdekes! Minden infó kell!
Májusban megírjuk a nagy kronót, és ez szükséges adalék hozzá.

Az biztos, hogy a 63-, és 65-, kezdődő motoroknak több főtengely olajzófuratuk volt, ezért a Trabiversenyzők körében kapósak voltak az ilyen blokkok. 5A és 5C motort még nem láttam, ami persze nem jelenti azt hogy nem volt ilyen soha. Hogy erősebb lett volna a Kübel verzió motorja? Lehet. De a Kübel "kartervédője", futóművei, lengőkarjai megegyeztek a polgári Trampéval. Csak nem volt benne filckárpit, hanem csak gumiszőnyegek. Szóval akkor, ha nem volt erősebb a kaszni, akkor minek erősebb motor? Hacsak a rádióberendezés, meg a kőkori, 30 kilós telefon áramigénye nem volt nagyobb, és kevés lett volna egy erősebb dinamó szimplán.

Viszont az én "76-os Trabim motorszáma 5- 311108.
Semmi Bé, semmi nyom, hogy ott lett volna. A számfelülete full sértetlen.
Az eredeti, első forgalmi bejegyzése szerint is ez a motorszám.

Van egy gyanúm, hogy egyszerüen "Hans Fickenberger" elfelejtette beütni a nagy bét. Egy biztos, hogy ilyet még nem láttam, de most van ilyen.

MG
(Módosította TWK-001 2007.03.29. 11:59-kor)
(Módosította TWK-001 2007.03.29. 19:12-kor)

1803 Huszta Tibor 2007-03-28 06:21:54  Előzmény:Prokop Gábor: 34609

Honnan az infó ?

Prokee: Egy kedves Trabant-búvár ismerősömtől. Az 5A volt a hadsereg számára fejlesztett verzió, az 5B a polgári, az 5C pedig külön kérésre, sonderwunsch, vagy valami ilyesmi. A srácnak van valami német ismerőse, aki valaha a gyárban volt mérnök, tőle kapott valami anyagot, abban vannak ilyenek megírva... Majd utánajárok.

Tib

1802   2007-03-27 20:03:17  Előzmény:Koós Márk: 34610

Erről már volt szó régebben, kielemeztük rendesen, keresd vissza.

1801 Koós Márk 2007-03-27 19:53:15

Üdv! mindne Trabantosnak!
most nézegettem a hasznaltaon a hirdetéseket, és találtam egy elég érdekes gépet, full gyári meg minden ez van irv aa hirdetesben, rendben is lenne 4-500 ezerért, na de 2 millió 7százezer forint?! Ráadsúl ha jól megnézzük a képeket van egy csomó hiba-legalábbis szerintem hiba ha va nidőtök nézzétek meg a gépeket és írjatok hogy valóban igazam van-e?- szóval: hátul a 2 kiegészítő lámpa egy fémpálcára van rögzítve, az ülésbak fehér noha az autó kék, 3 küllős sport-kormány van benne, jah és az első sárvédőív belső fele feketeére van kenve. Szerintem ez elég bosszantó hogy egy koránt sem tökéletes Trabiból akar egy ember emggazdagodni!

1800 Prokop Gábor 2007-03-27 16:23:42  Előzmény:Huszta Tibor: 34597

5A ???
Na erről még nem hallottam. Honnan az infó ?

1799 Prokop Gábor 2007-03-27 16:23:02  Előzmény: : 34604

BP6ES, vagy BPR6ES, a kettő között csak a zavarszűrő ellenállásban van különbség.