Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

Ha most szerkesztő lennék, akkor ezt a hozzászólásodat töröltem volna!

2097 Kiszter István Balázs 2007-05-27 21:15:40

Ha már témánál vagyunk,( Bálint csukd be a szemed ) ti tudtok olyan helyet, ahol jó felújított főtengelyt lehet venni? És mennyit bírhat egy olyan?
keine ungarnwelle=nem magyar főtengely

2095 CIX Digitcam Laca :) 2007-05-27 21:11:06  Előzmény: : 34903

...linkelnél egy német-magyar szótárt?
Nézegetem az ebay-t a képek miatt, erre mit találok: " Hallo, ich biete hier einen regenerierten Trabantmotor (26PS) an.Die Kurbelwelle ist fachmännisch regeneriert(keine Ungarnwelle)"
"KEINE UNGARNWELLE"

Szóval ott se menő a remek hazai felújítvány!

2093 Kacsándi Szabolcs 2007-05-27 20:44:16

Ja elfelejtettem,hogy jónéhány gyári főtengelyt néztem már meg általam eőször szétbontott motorokban meg dugattyút is.A leírt észrevételek mindegyiknél azonosak voltak.Talán tudtam segíteni valamennyit!
[i](Módosította szabi 2007.05.27. 22:44-kor)[/i]

2092 Kacsándi Szabolcs 2007-05-27 20:41:32  Előzmény: : 34899

Hali!A dugattyú belső felületén keresd az okosságot.Ott kell lenni egy gyártási vagy anyagtípus jelölésnek.Az egyik felén K 20 és még egy vagy két szám,a másik felén egy kicsi jel aztán 1700A/I vagy ehhez hasonló számok.Ha ez megvan akkor vagy gyári vagy gyári túlméretes dugattyú.Nálunk ilyen öntést nem láttam.Esetleg lehet német kisipari,de az azért nem magyar minőség.A főtengelyen nem volt semmilyen számbeütés,legalábbis látható helyen nem.Az alsó hajtókarcsapágy duplasoros görgős.Ha a csapágyakon nincs felirat,ahogy Tibke mondta nem gyári.Lehet egy német felújított is,de annak az árát megtalálod a német oldalakon pár száz euróért.Amúgy megintcsak azt mondom hogy a német felújítás, nem magyar felújítás.Úgyhogy talán megéri megvenni.De előbb nézd meg jól!

2091 Varga Tibor 2007-05-27 19:40:14  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 34898

[i]A dugattyúk vagy 8-at, de csak ha új.
A hengerpár 2500 ha használt, 6-8 ha felújított[/i]

Gyári dugattyú gyűrűvel, csapszeggel valóban 7-8at ér a pár, de a felújított hengerpár 6-8at dugóval, gyűrűvel, frissen fúrva.
A dugókon nincs beütve semmilyen felirat, szerintem az utángyártott.

2089 Szedlacsek Ottó 2007-05-27 19:20:55

Főtengely... Érdemes megnézni, hogy van-e nyoma a lendkeréknek a kúpon illetve az ékszíjtárcsa helyén. Általában az megmutatja, hogy használt-e vagy sem. Léteznek olyan, talán utángyártott főtengelyek is aminek nincs felirat a csapágyain. Én azt mondom, hogy a hajtókar csapágyazáson van a lényeg. 10-ből 9 főtengelyben a hajtókar alsó csapágyazása megy galyra. Kérj egy képet oldalról is!
A dugattyúk jónak tünnek.
A hengerek: ilyen használt hengerpáram nekem is van egy utánfutóval.
Legalább a hengertalpnál az alátétnek a nyomait tüntette volna el a "felújító".
A főtengely érhet vagy 30-at, ha 0km-es. A dugattyúk vagy 8-at, de csak ha új.
A hengerpár 2500 ha használt, 6-8 ha felújított. HAJRÁ!

2088 Szedlacsek Ottó 2007-05-27 19:01:01  Előzmény:jocking _: 34883

Hi,
Légyszi áruld el a titkot, mert nekem is karburátor gondjaim vannak! Fordulati CO és fogyasztás magas!

2087 Varga Tibor 2007-05-27 17:16:45  Előzmény: : 34895

a henger az tuti nem új, a dugó az lehet. a főtengelyről nehéz kép alapján eldönteni, látni kéne. tolna megyében hol van a motyó? hátha tudok segíteni...
de a csapágyakon kéne lennie dkf-ddr feliratnak....

2086   2007-05-27 17:08:41  Előzmény: : 34893

Na beszéltem megint a taggal, azt mondja, hogy valami 3 hengergörgős csapágy... ezt idéztem tőle, nemtom jelent-e ez valamit.

2085 Venczli Miklós 2007-05-27 16:56:42  Előzmény: : 34893

Csináltass vele több képet...amikről el tudod nagyjából dönteni,h kell-e vagy sem

milyen jó,hogy fórumon legalább tudunk dumálni msn-en meg csak 1 szavas válaszok vannak

2084   2007-05-27 16:49:08  Előzmény:Venczli Miklós: 34892

Tolna megyében valahol, az köbö 400 oda-vissza.

2083 Venczli Miklós 2007-05-27 16:37:59  Előzmény: : 34891

mert merre van a cuccz?

2082   2007-05-27 16:34:54  Előzmény:Prokop Gábor: 34890

Jó lenne, ha valaki megmondaná a frankót, mert nem szeretnék emiatt 400 km-t autókázni...

2081 Prokop Gábor 2007-05-27 16:31:32  Előzmény: : 34889

Szépen meg van takarítva
Egyébként képről nehéz eldönteni, de valahogy nem tűnik vadonat újnak.

2080   2007-05-27 16:06:52

Újabb segítséget szeretnék kérni: Vaterán rákattantam egy gyárinak hirdetett cuccra, azóta kaptam róla képet is:
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/070527/P5270079_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Gyanús nekem, hogy a főtengely se stimmel... beszéltem az eladóval, a csapágyakon nem lát semmilyen feliratot... A hajtókar sem tűnik újnak.. Szerintetek? Ja és a dugóval mi a helyzet?
Ja és még annyi, hogy ezeket a cuccokat németből vette pár éve, dehát oda is mennek ki a magyar dolgok...
[i](Módosította bgt015 2007.05.27. 18:07-kor)[/i]
[i](Módosította bgt015 2007.05.27. 18:08-kor)[/i]

2079 Prokop Gábor 2007-05-27 14:15:47  Előzmény: : 34887

Csak manuálisan tologasd, ne gép erővel, mert aztán neked is kikukkant valami a ház oldalán, mint nekünk

2078   2007-05-27 14:13:41  Előzmény:Prokop Gábor: 34886

Köszi! Szerencsére nem a BGT, hanem a másik. Nem próbáltam, ennyi eszem természetesen nem volt.
[i](Módosította bgt015 2007.05.27. 16:14-kor)[/i]

2077 Prokop Gábor 2007-05-27 14:13:04

Próbáltad mozgatni (lökdösni) az autót, és így kapcsolni ?

Ha így sem jön ki, valszeg kicsúszott a villákból a váltón lévő kar vége - akkor bontás.

2076   2007-05-27 14:06:29

Mit tegyek, ha egy 2T Trabit nem tudok kivenni hátramenetből?A váltóbot mozog, de nem lehet vele váltani. A kuplung rendben van.

2075 jocking _ 2007-05-26 15:40:03

Ma betettünk egy szivargyújtót.
Valszeg megy egy a csomagtartóba is, aztán már csak egy hűtőtáska kell...(köszi az ötletet Grisa, remélem nem bánod! )

2074 jocking _ 2007-05-25 18:58:50  Előzmény: : 34882

Akkor nem hiszem, hogy rohad, ha előtte üveg ki, megnézni, milyen alatta, üveg vissza, és utána sziló.
A karbival meg örükök, hogy szerencsém van, de a talikon is lehet ismerősöket szerezni, akik értenek hozzá vagy tanácsokkal látnak el... nekem is a lajoskomáromi tali után ment vissza a fogyi 9-ről 6-7 literre.

2073   2007-05-25 14:22:13  Előzmény:jocking _: 34881

1. Sziloplaszt-> rohad alatta
3. Akkor szerencséd van, nem mindig segít rajta, ha nagyon el van állítva...

2072 jocking _ 2007-05-25 14:01:37  Előzmény: szabi: 34875

Ne menjen el a kedved, jó kis autó az. A lent említett problémákra meg sok-sok egyszerű és olcsó megoldás van:
1) Beázás
Megoldás: Sziloplaszt
2) Kuplungbowden-szakadás és egyéb
Megoldás: kuplungholtjátékot nagyobbra állítani. Így állítólag nincs annyira leterhelve a renszer, igaz, hogy ilyenkor padlóig kell kuplungolni, hogy váltani lehessen.
3) Karbi:
Megoldás: ???, nemtom, ha baj van, nálam 1 kipucolás segíteni szokott.

stb. stb. stb.

Hirtelen ennyi, de ha más megoldás is kell a problémákra, hát pont azért van itt ez az oldal.

2071 Kiszter István Balázs 2007-05-22 22:43:31

helló!
Most azért, mert beröffentettem, hogy haha nem 2T, ez téged nem befolyásoljon semmiben! A 4Tről nekem semmi tapasztalatom sincs, egyszerűen lelki okokból nyílvánultam meg.
[i](Módosította filpo 2007.05.23. 00:44-kor)[/i]
[i](Módosította filpo 2007.05.23. 00:46-kor)[/i]

2070 Varga Tibor 2007-05-22 22:37:26  Előzmény: szabi: 34875

azért ne menjen el a kedved a dologtól, hirtelen rádzúdították az összes előfordulható betegséget. ha hozzáértővel mész el venni, és megkímélt darabot veszel(lehet ilyet is kapni) nem lesz vele gondod....

2069 Rell Miklós 2007-05-22 22:32:05  Előzmény: szabi: 34875

Naaa, azért nem olyan rossz autó ám ez!

2068  szabi 2007-05-22 22:29:56  Előzmény: : 34876

Semmi baja.

még várok azt hisszem.

2067   2007-05-22 21:30:18  Előzmény: szabi: 34875

És mi a baj a mostani 2T Hycomat-oddal?

2066  szabi 2007-05-22 21:28:55  Előzmény:Rell Miklós: 34861

Hello!

[i]De miért kérded? 4T-t vásárolsz?[/i]
hát ezek után????

2T hycomat limom van.. kombit szeretnék, és ha """veszek""" akkor legyen 4T segéd berendezést -kuplungra- csináltatok bele (60 ezer ft)

hát, de így most elment a kedvem tőle

használt autómatássatt azért ne vegyek, mert tuti végén van már a váltó vagy vmi.. egy nem Trabant kilakatoltatása nem jönn ki 100eft ból az is fix.

2065 Sánta János 2007-05-22 20:15:42  Előzmény:Rell Miklós: 34873

Volt rá időm leszedtem szétszedtem Átmostam ozt vissza egy oóra alatt megvolt

2064 Rell Miklós 2007-05-22 20:13:48  Előzmény:Sánta János: 34872

Havonta karbitisztítás?

2063 Sánta János 2007-05-22 19:57:30  Előzmény:Povázsay Zoltán: 34870

Nekem rengeteg gondom volt azzal a bizonyos átfolyásmáérővel aztán egy ideges pillanatomban kitéptem onnan és betettem egy benzinszürőt . Ja és a benzintartályból is kivettem a szűrőt. Etzután havonta szétszedtem a karburátort és kipucoltam! Ezután nem volt ilyen gondom!

2062 Kovács Péter 2007-05-22 09:33:07  Előzmény:Povázsay Zoltán: 34870

Passzolom, de elképzelhető, ha mocskos.

Igazából ezek inkább elméleti dolgok, nekem ilyen gondom még nem volt, csak próbálok okos lenni

Az átfolyásmérőnél nekem olyat szokott néha csinálni, amikor elfogy főcsapról a benzin, ugyanolyan tempónál elkezd hirtelen 1-2-3 sárga LED-es fogyasztást mutatni, majd semmit nem eszik a gép Aztán tartalékra fordítás esetén ugyanet, csak visszafelé

2061 Povázsay Zoltán 2007-05-22 09:16:13  Előzmény:Kovács Péter: 34867

Akkor ha kicsrélem a benzinszűrőt, az segíthet?

2060 Varga Tibor 2007-05-22 09:10:15  Előzmény:Povázsay Zoltán: 34868

ha túlmelegszik akkor erőtlen lesz a motor, jó kis tömítésszag is jön néha, és elkezd erőteljesen csörögni.

2059 Povázsay Zoltán 2007-05-22 08:22:05  Előzmény:Kovács Péter: 34867

Az ékszíj-feszesség jó. Igazából csak kiváncsi lennék rá, hogy túlmelegedett motor okozhat-e egyáltalán ilyet, vagy annak mik a tünetei?
A fogyasztás-mérő jól működik, ha kifogy a főcsapról a benzin, akkor nem mutat semmit... Ebből veszem észre, hogy kifogyott - mielőtt leállna...

2058 Kovács Péter 2007-05-22 07:12:55  Előzmény:Povázsay Zoltán: 34866

Először is ugyebár az éxíj feszességét érdemes megnézni, ha eddig nem tetted meg.
A karbi okozhat gondokat, de ezzel a kiegészítéssel nem hiszem, hogy az lenne a ludas. Mindenesetre egy takarítás lehet, hogy nem ártana. Benzinellátást le tudod ellenőrizni az átfolyámérőnél - ha van olyanod - rendellenes dolgokat mutat. Ilyen pl. mikor elfogy főcsapról a benzin, akkor irdatlan fogyasztást mutat a buborékos benzin miatt. Ezt következő ilyen eseménynél próbáld megfigyelni. Hirtelen ennyi.

2057 Povázsay Zoltán 2007-05-22 06:48:37  Előzmény:Sánta János: 34865

Még valami: ma reggel mentem vele egy kicsit (kb. 7 km), de most nem akart lefulladni. Attól lehet-e hogy tegnap mondjuk túlmelegedett a motor? (lehet, hogy most hülyeséget kérdezek... )
Azt egyébként honnét lehet észrevenni, hogy nem jó a motor hűtése?

2056 Sánta János 2007-05-21 19:21:31  Előzmény:Povázsay Zoltán: 34864

Nekem is volt ilyen régen és vagy a karburátor volt retkes vagy a benzintartályban a szűrö alja . ha velem utközbe történt mindig kiáltam az autó mellé, megfogtam a tetelyét és ahogy tudtam megráztam úgy működött.
De ez csak tipp

2055 Povázsay Zoltán 2007-05-21 18:27:25

Képzeljétek, hogy jártam: jövök haza Zsámbék felől, egyszer csak nézem, hogy világít a piros lámpa, és gyanúsan csöndes az autó. Aztán leesett: ja, leállt a motor!
Aztán ezek után hazafelé szinte mindig, ha nem nyomtam a gázt. Ez mitől lehet? Karburátor-probléma? Vagy más? De amúgy megy rendesen az autó, ezen kivűl semmi baja.
Ja, 2T Trabiról van szó.
[i](Módosította Povi 2007.05.21. 20:27-kor)[/i]

2054 Prokop Gábor 2007-05-20 14:00:45  Előzmény:Rell Miklós: 34861

Plusz a drága és nem mindenhol beszerezhető 4T-specifikus alkatrészeket nem szokás kicserélni, megmarad így az új vevőre:

- lengéscsillapítók elöl-hátul (folyik, nem csillapít)
- első lengőkarok (gömbfej lóg, külön nem cserélhető)
- hátsó lengőkarok (rohad, mint 2T-n is)
- hűtő (folyik, vagy megreped a túlfolyócső csonkja, esetleg a beömlőé is - ilyen esetben sajnos gyakori a hengerfejrepedés is!)

2053 Támba Csaba 2007-05-20 13:55:44  Előzmény:Kiszter István Balázs: 34858

2052 Rell Miklós 2007-05-20 11:25:04  Előzmény: szabi: 34857

Amiket én így mondani tudnék:
- beázás-rohadás
- hidrotőkecsattogás
- karburátorproblémák, amiket szinte lehetetlen megoldani
- több panaszt hallottam a váltóra, főleg a 2-es váltására (de én nem tapasztaltam)
- kuplung (utángyári) melegen felkeményedik (de nagyon), ettől szakad bowden, torpedólemez (a kupplung-fékpedál "mérleghintázik"); törik pedál, kiemelővilla. Olyat is hallottam, aki szerint ez a váltó problémájára vezethető vissza, de én nemtom.
- főfékhenger: főleg utángyártottnál nehéz lelégteleníteni, úgy általában nehéz "féket csinálni"
- fékbetétek (utángyári) nem fognak eléggé, megüvegesednek, megégnek
- fék úgy általában nem a legjobb
- jobb teljesítmény és gyengécske fék miatt soknak az orra törve volt, ebből aztán később jöhetnek még rejtett hibák
- nem hiba, de figyelemreméltó, hogy a stabilizátor miatt terepre nem olyan jó, mint a 2t: ha az egyik első kerék gödörben van, a stabilizátor miatt nincs elég nagy leszorítóerő, és könnyen kipörög.
- egyes tükörtipusai lekonyulnak, behajlanak (ezt csak hallottam)
- elektronikus műszerei kontakt- és egyéb hibák miatt összevissza villódzanak

Na, most csak ennyi jutott eszembe. Biztos lesz még, aki meg tudja toldani... Vagy cáfolni... De azért nem rossz autó ám ez! Ezt is meg lehet szeretni!
De miért kérded? 4T-t vásárolsz?

2051 Rell Miklós 2007-05-20 11:06:21  Előzmény:jocking _: 34859

2t-knek rohadás, meg beázás? Miért, talán a 4t-knek nem? Tudtommal a 4t-k még hajlamosabbak a rohadásra, mint a 2t-k... Ezért is csúfolták öket úgy a németek, hogy még gyorsabban rohad szét, mint ahogy megy...

2050 jocking _ 2007-05-20 08:08:53  Előzmény:Kiszter István Balázs: 34858

Az miért betegség? 2T-m és 4T-m is van, mindegyiket más miatt szeretem.

Az alul szólónak pedig: 2T-knek az egyik legfőbb betegsége talán a rohadás eldugott helyeken. Aztán ott van még a beázás az elöregedett tömítések miatt. Komolyabb mechanikai betegség most így hirtelen nem jut eszembe, max olyan, ami nem konstrukciós, hanem az öregedés-kopás miatti, pl. főtengelybeállás stb.
[i](Módosította jocking 2007.05.20. 10:12-kor)[/i]

2049 Kiszter István Balázs 2007-05-19 22:14:46  Előzmény: szabi: 34857

nem 2T.