Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2148 Molnár Attila 2007-06-09 20:24:13  Előzmény:Kovács Péter: 34946

2T váltóba gépkönyv szerint 1,6L olajat kell tenni, de a jelzésen nekem mindig 0,8-0,9L-nél már csorgott ki.

2147 Szegedi Árpád 2007-06-09 19:26:08  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 34955

Köszi!

2146 Kacsándi Szabolcs 2007-06-09 19:13:47  Előzmény:Szegedi Árpád: 34954

A ventillátorcsapágy nem kotyoghat semmit,ha így van akkor cserélj csapágyat.Ha kiszereled és megpörgeted sima futást kell hallani.

2145 Szegedi Árpád 2007-06-09 18:07:53

Üdv!Amatőr kérdésem lenne.. A 601-es Trabinál,hogyan lehet megállapítani,hogy a hűtő ventillátor csapágyas?Szerintem az susog-csörög,de valahogy nem csak fülre kéne megállapítani.Kiszerelve,mintha ovális lenne a pályája,a hang alapján.Ha be van szerelve,és az ékszíj megfelelő feszességű,enyhén mozgatva,mielőtt az ékszíj fordulna van pár mm "holtjáték". Ez lenne a megoldás?Így lehet megállapítani,hogy a csapágyas?Vagy a holtjáték az természetes?Ez mondjuk szerintem sok.. Köszönöm..
Tudtommal "csak" a határérték teljesítése a lényeg...
Az más kérdés, hogy még sajna katalizátorral sem mindíg lehetséges azt elérni...

2143 Madocsai Gergely 2007-06-07 14:50:43

Hali!

Kérdésem lenne a katalizátorral kapcsolatban: 2008-tól csak az a fontos, h telesítsd valahogy a 2000ppm-es 6árértéket, wagy mindenképp fel kell köhögni egy katalizátorra valót??? Ha walakinek wan wmi hozzáfűzni valója, ne kíméljen!

Üdw,

Gergő

2142 Polgár Tibor 2007-06-07 13:48:18  Előzmény:jocking _: 34948

Nekem a 4T wareszba ilyen óra van. A tank tökéletesen ua. mint a 2T wareszé, de a hőgombával sorba kellett kötni 100 Ohmot, mert mindig a pirosban volt. Így most nagyjából jó. A trabiba nem tom, hogy milyen a tank jeladó, gyanítom hasonló, mint a wareszé, a hőgomba megy szinte biztos, h egyforma.

2141 Nagy Dávid 2007-06-07 13:31:59  Előzmény:jocking _: 34948

Ez engem is érdekelne és az is, hogy ilyet hol lehet kapni?

2140 (Törölt felhasználó) 2007-06-07 13:26:57

Sziasztok!

Bizonyára lerágott csont már ez a kérdés és nagyon unja mindenki, de azért jól megmondhatná valaki, hogy a régi aszimmetrikus Trabi-tükröm elrongyolódott feszítőgumiját mivel lehetne helyettesíteni!
Előre is köszi!

2139 jocking _ 2007-06-06 19:02:10

Hali!
Kérdés: warbi kombiműszert be lehet tenni 4T trabiba?
Erről lenne szó:
[imgw]http://trabant.prokee.hu/db_pro/priv/kep_20070527_112047.jpg[/imgw]

2138 Kacsándi Szabolcs 2007-06-05 18:07:55  Előzmény:Kovács Péter: 34946

A főtengelycsapágyak hangját hallod,de ha cseréled jól nézd meg mit veszel.

2137 Kovács Péter 2007-06-05 10:37:59

Visszatérek még egy picit a főtengelyemhez. Tegnap jól meghallgattam menet közben, és inkább hullámzó hangja van a motornak.
Először arra gyanakodtam, hátha csak a váltóban kevés az olaj. De! Minden fokozatban ugyanazon a fordulaton ugyanaz a szinuszosan hullámzó hangja van, ami vátozik, ha növelem/csökkentem a fordulatot. Álló helyzetben, alapjáraton is.

Ezzel gondolom ki is zártuk a váltót, tényleg főtengelycsere. Sajnos. Egyéb nem hiányzott...

A váltóolaj szintjét nem sikerült megállapítani, mert egy óra keresés után sem találtam meg hozzá az olajat Csak találjam meg! Úgy fel..... töltöm hogy csak na! Jelzésig lesz! A kis mocsok...

2136 Venczli Miklós 2007-06-04 09:13:54  Előzmény:jocking _: 34944

sztem skoda 105, 120-é de több régi kocsin is vannak hasonlók
attól függ,h milyen formájút akarsz
[i](Módosította Miki601 2007.06.04. 11:14-kor)[/i]

2135 jocking _ 2007-06-04 08:31:25

Hali mindenki!

Többször láttam már 4T Trabikon műanyag beömlőket a szellőzőrácson a mocitetőn. Azt szeretném megkérdezni, hogy az milyen márkájú autóé? Sürgős lenne!

Előre is kösz
Nagyon jó kis oldal!
Köszi, hogy belinkelted!

2133 Kacsándi Szabolcs 2007-06-03 17:02:25

Most találtam ezt az oldalt,talán hasznos lehet Trabi 1.1 info[url]http://www.negyutemutrabant.fw.hu/[/url]

2132 Kacsándi Szabolcs 2007-06-03 16:40:04  Előzmény: Tibi: 34940

Meg egyszerűbb is,de lehet hogy ragaszkodik a 2T-hez és azt szeretné megcsinálni.Mindenesetre jól meg kell fontolni

2131  Tibi 2007-06-03 16:29:40  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 34939

Kicsit olcsóbb venni egy 1.1-est és azt megcsinálni...

2130 Kacsándi Szabolcs 2007-06-03 16:28:14  Előzmény:: 34937

Ha 1.1-re akarod átalakítani,akkor vegyél hozzá egy bontásraítélt 1.1-est.A használtautó.hu-n van bőven választék.De ennek még nézz jól utána,nem egyszerű az átalakítás.

2129 Prokop Gábor 2007-06-03 15:52:26  Előzmény:: 34937

Mivan ? Ez most 601 és kétütemű, vagy 1.1 és négyütemű ?

Fogalmazz érthetően, használj írásjeleket, meg úgy egyáltalán, végy pótórákat helyesírásból, mert ez olvashatatlan és értelmezhetetlen.

[url=http://trabant.prokee.hu/hogyan.html]Ezt meg olvasd át![/url]

2128 (Törölt felhasználó) 2007-06-03 15:47:06

Hellosztok van egy 90 es évjáratu 601 es tarbim. Semi baja de rá férne egy motor csere és sehol sem találok meg felelö 1.1 motort. Ha valaki tudna egyet debrecen környékén az jelezné felém elöre is köszike
[i](Módosította csaba 2007.06.04. 06:34-kor)[/i]

2127   2007-06-01 20:18:54  Előzmény:Varga Tibor: 34935

Azt hogy tudom kideríteni? Én azért zártam ki, mert attól a pillanattól lett rossz, amikor a zöldkártyás hozzányúlt, de csak a 2 levegőcsavart állította a karbin, ott voltam végig, amikor csinálta.

2126 Varga Tibor 2007-06-01 16:07:46  Előzmény: : 34934

nem lehet hogy azóta a gyújtásod is szar?

2125   2007-06-01 15:46:05

Sziasztok!

Tele van már a .... hócipőm a 4T-m karbijával, amióta elálította a zöldkártyás, nem tudom visszaállítani. A kezdeti 20 l-es fogyasztást sikerült a csavarok állítgatásával 12 l-re redukálnom. Tünetek: koromfekete gyertya, hófehér elektródával. Úszószint és gyújtás rendben vannak, már nem tudom, hova nyúljak... Pedig még az ősszel kiokítottam magam karbiból, a hozzá tartozó elektronikából, akkor sikerült jól megcsinálnom, de most nem tudom már mit tegyek.

2124  hks 2007-05-30 11:59:06

szia keressetek olyan figurát aki a sárkányrepülős főtengejeket ujítja fel az tuti bírja egy darabig

2123 Kacsándi Szabolcs 2007-05-29 15:42:46  Előzmény:Kovács Péter: 34926

A megoldás gyors csere,mielőtt nagyobb gondja lenne.Szerintem minden esetben gyáriból érdemes felújíttatni,még ha kopott is.Az még nem volt szétbarmolva,25-ször széthúzva meg összerakva.Én is elraktam a bontott gyári tengelyeket,vagy 6db-ot hátha egyszer még jó lesz.

2122 Venczli Miklós 2007-05-29 09:16:39  Előzmény:Varga Tibor: 34930

"ha jó helyen újítják fel"

ott mennyibe kerül egy felújítás nekem 81ezres a főtengelyem hangja még nincs meg még a hajótkarok sem lötyögnek....

[i](Módosította Miki601 2007.05.29. 11:17-kor)[/i]

2121 Varga Tibor 2007-05-29 08:59:06  Előzmény:Kovács Péter: 34926

a csapágya legkevesebb, az ritkán megy tönkre, a hajtókarcsapágy előbb áll be. mivel nincs beállva még a 80 ezres főtengelyed, érdemes felújítani, ha nem kell perselyezni az még akkor rengeteget elmegy.(ha jó helyen újítják fel)
a 15 ezer km-es felújított főtengely az valószínűleg kuka ha már hangja van. nekem mindig úgy álltak meg a főtengelyek hogy előjel, hang nélkül, tehát szerencsésnek mondhatod magad.

2120   2007-05-29 08:57:43  Előzmény:Faragó Máté: 34925

Azon gondolkoztam, hogy akkor az én 4T-m miért hófehér... Viszont 12V-os fehér 2T-t nem láttam a színkatalógusban...

2119 Varga Tibor 2007-05-29 08:56:29  Előzmény:Faragó Máté: 34925

Kérdés te most milyen fehérre gondolsz? ugye volt pár árnyalat, rendes hófehér trabant valóban nem készült már a 80as évek végén, legalábbis é nam erkur telepen nem láttam, meg akkor mienk is az lett volna, de csak delfinszürke volt(így hívták).

2118 Gyapjas Gergely 2007-05-29 07:39:52  Előzmény:Kovács Péter: 34926

Szia!

Ha az a másik főtengelyed nincs besülve akkor érdemes foglalkozni a felújításával.
Viszont akik felújítjanak ők megmérik és abból tudják hogy gyárilag milyen tűrésosztályba esett és akkor megmondja hogy megéri e mwegcsinálni. Tavaly én is végigjártam ezt az utat. Viszont ha a hajtókarok nem lötyöknek és a középső cspágyak se búgnak esetleg, csak a két szélső azokat meg tudod venni csapágyboltba és kicseréled.

2117 Kovács Péter 2007-05-29 07:22:07

Nekem is lenne pár kérdésem a főtengellyel kapcsolatban.
Az én 2T-mben kezd érdekes hangja lenni a főtengelynek. Olyan traktorszerű hangja van terhelésnél... vagy inkább csopper... lényeg, hogy nem olyan szép pattogósan egyenletes. Állítólag kb. 15 ezer km van benne, vagy még annyi sem. Felújított. Jól sejtem, hogy csere lesz a vége, vagy ötlet?
Másik dolog. Van otthon még egy gyári főtengelyem, de abban már szétpergett a főtengelycsapágy. Az óra 84084-et mutatott, amikor kicseréltem. Kérdés, hogy van-e értelme foglalkozni a felújításával (értsd - nincs-e nagyon szétkopva hozzá a csapágyon kívül). Az előző tulajdonosa nagybátyám volt, aki relative kíméletesen járt vele. Még nem néztem mennyire lötyögnek a dolgok rajta.

Előre is köszi a válaszokat!

2116 Faragó Máté 2007-05-29 07:18:26  Előzmény:Rell Miklós: 34917

Igen, jólvan, rosszul tettem föl a kérdést, de Bálint koma helyesen értelmezte! Tehát 2T-re vonatkozik és igen, hófehér színre! Inkább az lenne fontos,h meddig gyártották (mivel ha jól tudom, 83 utáni Trabikat nem festettek fehérre).
Érdemi válaszokat még mindig köszi előre!

2115 Varga Tibor 2007-05-28 19:44:55  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 34921

bakker, 400 euró....
Igen, azonos, 100%.

2113 Kacsándi Szabolcs 2007-05-28 18:06:12  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 34921

Amúgy magyar főtengelyen még soha nem láttam színjelólést.Régen voltak a dugattyúk színnel jelölve.De ez a tengely már újfajta 3 golyóscsapágy van rajta.Feltéve ha a kép azonos azzal amit el szeretne adni az ember.

2112 Kacsándi Szabolcs 2007-05-28 18:01:03  Előzmény: : 34919

Ezen az oldalon van néhány trabi főtengely,német felújított,lehet az is olyan amit akarsz venni.[url]http://www.ldm-tuning.de/artikel-605.htm[/url]

2111 Venczli Miklós 2007-05-28 17:27:24  Előzmény: : 34918

azt tudom, h a mamám "77-es trabija gyárilag hófehér volt most már az enyém is az


persze h baj...cseréld le az egészet

2110   2007-05-28 16:30:47

Újabb fejlemény vaterás cucc ügyben: a dugó gyári, benne van a K-s meg számos felirat. Lehet, hogy ha egy helyről van a cucc, akkor a főtengely is gyári? Ja és nincsenek köszörülési nyomok a sonkákon!
[i](Módosította bgt015 2007.05.28. 19:32-kor)[/i]

2109   2007-05-28 15:51:52  Előzmény:Rell Miklós: 34917

Tehát a kérdés az, hogy hófehér színben mettől meddig gyártottak 2T-t.

Más: most néztem a 4Tben az olajszintet, és egy kicsivel följebb van a max-tól. Ez baj?

2108 Rell Miklós 2007-05-28 15:48:36  Előzmény:Faragó Máté: 34915

Ezt nem értem... Miért, szerinted hogy gyárthatták volna nem gyári fehér színnel? Hát akkor az is gyári lett volna... Meg mi is az a fehér? Mert tudtommal több fehér is volt - persze lehet, hogy rosszul tudom...

2107 Varga Tibor 2007-05-28 14:19:08  Előzmény:Faragó Máté: 34915

sztem elejétől a végéig....

2106 Faragó Máté 2007-05-28 14:09:38

Üdv mindenkinek!

Az lenne a kérdésem- hátha tud vki válaszolni-, hogy mettől meddig gyártották a Trabikat gyári fehér színben?
A válaszokat előre is köszi!

2105 Horváth István 2007-05-28 10:36:36  Előzmény:Varga Tibor: 34913

Köszi!

2104 Varga Tibor 2007-05-28 10:20:42  Előzmény:Horváth István: 34912

igen

2103 Horváth István 2007-05-28 10:19:08

Halihó!

Kaptam ajándékba 8db zsír új 2T fékpofát. Szerintetek a 4T hátsófékkel azonos?

Üdv: Herr"Watt

2102 Kacsándi Szabolcs 2007-05-28 08:10:30

Nekem felújítottba volt ami csak 50Km-t bírt,aztán elfordult a két sonka és a hajtókarok majdnem egyszerre mozogtak.Aztán volt olyan 2 is ami szó szerint kettétört.Köszörült alsó csapszeg volt benne.Többnyire mindig az alsó hajtókarcsapággyal votak gondjaim.A versenymotorokba viszont Pesten csináltattunk tengelyeket.Csak gyáriból újították és válogatták össze az alkatrészeket.Volt ami 30 versenyt is kibírt,de nem állt meg csak elkopott.Jelenleg is ezeket használom bár ezek már 5 éve megvannak,azóta nem tudom hogy készülnek.

2101 Varga Tibor 2007-05-27 22:55:07  Előzmény:Venczli Miklós: 34908

nem jól írod.
van valóban ami csak 3 ezer km körül bír ki, húzós igénybevételnél. (De az normál tempónál se bírna ki 10 ezret) AMik az én motorjaimban vannak, azokra egy év garancia van, és ki is hűznak nálam majd egy évet. ezek alul ne mperselyesek, tehát nincs kiköszörülve a gyári edzett felület, az rengeteget számít.

2100 Rell Miklós 2007-05-27 22:30:27  Előzmény: : 34903

Én meg olyannal találkoztam német oldalon, hogy a főfékhengert ne "Ungarngummis"-al újítsák fel...

2099 Venczli Miklós 2007-05-27 21:32:33  Előzmény:Kiszter István Balázs: 34906

h mennyibe fájhat arról nem tudok infót....barkács topicban páran említették, hogy mennyit bírt neki a felújított...pl...Tibke ha jól tudom csak pár ezer km olyan 2-3e ...de tudjuk, h Tibke nem kíméli a vasat...meg ugye a főtengelyt, főleg a felújítottat nem 120-30-as tempóra tervezték
Tschaby azt írta ha jól emléxek h 90e km-t bírt neki a felújított...szal ja...felújított és felújított között is k sok különbség lehet...írom én akinek még nem volt felújított főtengelye
viszont mamám trabiját anno 2x újították fel...az óra 2x is átfordult...és ment 110-et is akár persze mivel csak városban rövid távokon használta előtte ki kellett égetni nem tudjátok elképzelni, h milyen füst volt, mikor a mutató akár már a 80-at is elhagyta...nem vicc 1km-es tömény füstöt hagyott!! Arol Powáá!!! mintha köd lett volna szal neki sokat bírt a főtengely...
ennyit tudok de gondolom Te is hallottál már ilyenekről