Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2198 (Törölt felhasználó) 2007-06-17 11:00:52

Köszi,megtaláltam!

Még ki is jegyzeteltem,mert nem akarok sokat szívni ezzel az autóval...
[i](Módosította trabantom17 2007.06.17. 13:01-kor)[/i]

2197 Rell Miklós 2007-06-17 10:22:04  Előzmény:: 35005

szerintem olvass vissza kicsit vagy keress, mert pont ugyanezt kérdezte nemrég valaki...

2196 (Törölt felhasználó) 2007-06-16 22:54:37

Segítséget kérnék!
Találtam egy 4T Trabit a minap,30 ropi az ára.Mire figyeljek a megvételnél,ami tipikus Trabi betegség?vagy ha van valami buktatója a dolognak,akkor mondjátok!
Köszi

2195   2007-06-16 17:08:00

Ha tudja valaki, légyszi írja meg, hogy a 4T karbin a levegőcsavarokat hány fordulatra kell kicsavarni, hogy kb. jó legyen. Köszi

2194 Prokop Gábor 2007-06-13 20:24:02  Előzmény: : 35002

Az drága, mert én számlázom
Ráadásul 2T-t nem mérünk, 4T-t kat nélkül szintén riktán, így nem mérvadó.

2193   2007-06-13 20:22:56  Előzmény:Prokop Gábor: 35001

Nem találtam jobbat, bocs. Ha meg ilyet számlázol, akkor nemhogy ideírnád az árakat!

2192 Prokop Gábor 2007-06-13 20:21:45  Előzmény: : 35000

Na, ebből aztán még én sem tudom kiszámolni, pedig naponta számlázom

2191   2007-06-13 20:12:36  Előzmény:: 34999

[url=http://www.magyarorszag.hu/allampolgar/ugyek/tulajdonvagyon/gepjar20050822/zoldkartyadij20060627.html?highlight]Zöldkártya[/url]
[url=http://www.magyarorszag.hu/hirkozpont/hirek/sajtokozlemenyek/nkh20070426.html?highlight]Műszaki[/url]

2190 (Törölt felhasználó) 2007-06-13 20:06:16

Hali valaki meg tudná nekem mondani manyibe kerül manapság egy kpm müszaki vizsga?
Meg egy zöldkártya?

2189 Kacsándi Szabolcs 2007-06-12 19:16:56  Előzmény: : 34997

Nem eszi véletlen az olajat?Mert az enyém eléggé elkezdte,most vettem észre,mert vissza kellett tenni a gyári rendszert a műszakira.Én már csak a szelepszár szimmeringre tippelek,ettől lehet kormos a gyertya.Viszont a fogyasztásom most csak 9 liter,de nem megy a kocsi.A magas fogyasztásra nincs tippem,én is kísérletezek vele.

2188   2007-06-12 19:06:48

Vajon hol a hiba (4T): fogyasztás 10 és 20 l között, kipufogófüst koromfekete.
A gyújtást autóvillamossági szerelővel átnézettem, azt mondta, hibátlan, máshol van a gond. 2 karbival is próbáltam, egyiken sem reagál az alapjárati levegőcsavarok állítására. Az úszószint rendben van, a tűszelep zár rendesen. Szívósortömítést most cseréltem, és a gumitalpat körbetömítettem alul-fölül FBS-sel, de a helyzet változatlan...
Már nem tudom hány utolsó esélyt adjak szerencsétlen 4T-mnek, de lassan veszek helyette egy harmadik 2T-t....
[i](Módosította AEC361 2007.06.12. 21:07-kor)[/i]
[i](Módosította bgt015 2007.06.12. 21:07-kor)[/i]

2187 jocking _ 2007-06-12 09:29:38  Előzmény:Venczli Miklós: 34991

Tehát akkor:
- ET-szám 38 vagy kisebb
- 4JX13 / 5JX13
- 13"/14"
- 4X98

köszi a segítséget!

2186 papp péter 2007-06-12 09:06:14

jun 23.-a dunaújváros trabant wartburg tali
csak a programokba valamé nem került fel gondoltam szolók

2185  BoncidaiMáté 2007-06-12 08:45:59

Hello!
Lenne egy olyan problémám hogy a 4T-m nagyon durván fullad vagy egyszerüen nem is tudom hogy mit csinál...nyomom neki a gázt és ha nem nyomkodom folyamatosan csak egy bizonyos ponton tartom a lábam akkor egyszerüen leáll...Meg rángat az autó!Azóta cserlétem egy karburátort és ezzel sem lett jobb söt mégrosszabb a helyzet!Mostmár nemtudom hogy mit csináljak!
Esetleg valaki tudna segiteni?Megköszönném!
Üdv!

2184 Kovács Ádám 2007-06-12 07:38:47

Hello emberek!
Köszönöm a válaszokat.

2183 Grõb Gyula 2007-06-11 23:14:17  Előzmény: : 34986

Hát nem tom,nálatok mennyire brutálisak a zk-sok,nálunk nem. De ha valakinek gondja van,szerintem csak meg kell keresni a megfelelő szakit. Van,hogy elég,ha csak ott vagy,de a gépet NEM rakják a kipuffogóra,ez tuti.

2182 Venczli Miklós 2007-06-11 22:08:06  Előzmény:jocking _: 34990

az hogy faragás nélkül hány colos megy fel, az inkább attól függ, h milyen peres gumit teszel fel...a 15"-os felni is felmehet rá nagyon peres gumival, bár ugye 15-ösben már legalább 185-ös gumit tennél, ami már faragás nélkül nem megy fel...szal 13-as sima ügy, simán felmegy...sztem inkább tegyél rá 14-es felniket arany középút
4Jx13 ez a gyári 2T felni a szorzó előtti szám a felni szélessége collban, a szorzó után meg az átmérő, az 5.5-esre 165-ös gumi való minimum, bár fel lehet tenni a 155-öset is de az már igen feszül rajta...
ET-be szerintem a 38-as még felmegy rá...de majd valaki úgyis kijavít, ha hülyeségeket írok
ennyit tudok most így írni

2181 jocking _ 2007-06-11 21:35:11

Komolyan gondolkodom az alfelnivételen. Arról szeretnék adatokat megtudni, hogy milyen paraméterekkel kell rendelkeznie:
- azt tudom, hogy az osztókör 4X98
- aztán hallottam vmi ET-számról, annak mennyinek kell lennie, hogy kb. olyan széles legyen, mint a gyári trabi felni?
- több felnibe láttam már beütve: 4Jx13, 5.5J13... ez micsoda, és mennyinek kell lennie?
- gondolom 13 colos kell, vagy mekkora megy még fel faragás nélkül?
- van még vmi, amit tudnom kell(ene)?

A segítséget előre is köszönöm: jocking

2180 Támba Csaba 2007-06-11 20:44:48  Előzmény: : 34980

Az új műszerek között van olyan ami mindkét motortípust tudja mérni de azokat sem kell félteni az olajtól ha erre (is) ki vannak találva

De a legáltalánosabb felfogás az volt a rendszerváltás után, hogy a régi, általában magyar gyártmányú 2T-s gázelemzők eltűnedeztek sok szervizből ahogy a 2T autók is fogyni kezdtek.

Sok szerviz úgy volt vele, hogy nem érdemes kifizetni a hatósági kalibrációs díjakat, valamint az esetleges javítási költségeket ha egyre kevesebb 2T autó téved be.

Anno én is meg akartam venni a 2T-s régi ELKON műszert a szervizből ahol dolgoztam mert félre volt lökve, de kiderült hogy az egyik kolléga már régebben rácsapott csak még nem vitte haza

2179   2007-06-11 20:33:01  Előzmény:Varga Tibor: 34987

Csak nyugodtan, téged úgyse ismer... Nehogy valaki lefürgyön vele!
[i](Módosította bgt015 2007.06.11. 22:33-kor)[/i]

2178 Varga Tibor 2007-06-11 20:31:54  Előzmény: : 34983

agyalok rajta hogy már most beírom oda hogy ez magyar, nehogy valaki befürödjön vele....

2177   2007-06-11 20:28:02  Előzmény:jocking _: 34985

Aha, az az új! Mondom én!

2176 jocking _ 2007-06-11 20:25:54  Előzmény: : 34980

Nem tudom, milyen ez a "régi műszer", de amivel nekem TÉNYLEGESEN mérték, az egy mellkas alsó részéig érő fél méter széles kisszekrény volt, a tetején laptoppal, ami mutatta az értékeket. Nekem nem tűnt túl réginek...



[i](Módosította jocking 2007.06.11. 22:27-kor)[/i]

2175 Kacsándi Szabolcs 2007-06-11 19:38:31  Előzmény: : 34983

Jól teszed!
Teszek róla, hogy ne így legyen. Ha valaki leüti, vagy csak kérdez az aukciónál, beírom oda a véleményemet...

2173 Kacsándi Szabolcs 2007-06-11 19:27:28  Előzmény: : 34968

Komolytalan fickó,valakit biztos bepalizik és eladja.

2172 Szegedi Árpád 2007-06-11 19:27:17  Előzmény: : 34980

A régifajta műszerrel bemérték nekem januárban.Volt ott az újfajta és a régi műszer.A régivel megkatéterezte a kipuffogót,és más 2T-t is azzal...

2171   2007-06-11 19:20:07  Előzmény:Támba Csaba: 34979

Nemrég műszakiztattam BGT-t az Autóklubnál, és csak 1 db műszerük volt, és azt dugták rá... Nézz utána, már csak egyféle műszerrel dolgoznak, MG is ezt mondta nemrég.

2170 Támba Csaba 2007-06-11 19:18:05  Előzmény:Rell Miklós: 34978

Üdv Grisa!

Nem akarlak úgymond kioktatni, de ez a kijelentésed, vagy ahogy fogalmaztál "kavarásod" tévút

Ugyanis a kétütemű motorokhoz mindig is direkt külön erre a célra kifejlesztett műszereket használtak kipufogógáz elemzéshez.

Tehát sohasem féltik őket az olajtól mert erre tervezték őket

Vannak helyek ahol nem mérnek 2T-t mert nincs már rá műszerük. Kidobták, vagy nem kalibráltatták, hitelesíttették újra őket és a raktárban porosodnak, vagy valamelyik otthon is "maszekoló" szerelő műhelyében szolgálnak tovább.

[i](Módosította Tsaby 2007.06.11. 21:18-kor)[/i]

2169 Rell Miklós 2007-06-11 18:30:31  Előzmény: : 34977

Szegény kérdezőnek nem nagyon voltunk segítségére...

Amennyit én még tudok és információ lehet: Ha most veszed, akkor KELL teljesítened az új határértéket, ha régebb óta a tulajdonod akkor csak 2008-tól.

És most az én véleményem, hogy én is kavarjak:
ZK-n nemigen szoktak mérni 2T-t. Féltik a drága műszert az olajtól. Ezért ha egy 2T-nek az új határértéket kell tudnia, akkor nem fognak törődi azzal, hogy a törvény csak a teljesítést írja elő de azt nem, hogy hogyan, ők ragaszkodni fognak a katalizátorhoz, már csak azért is mert féltik a műszert. Ha viszont mégsem mérnének, akkor meg azért rakatják fel a katát, nehogy aztán ők bukjanak le később, hogy valakit csak úgy átengedtek.

Vannak olyanok is, akik esküsznek rá, hogy egy jó Trabantmotor 1:80-100-as keverékkel, jól beállított karburátorral és gyújtással, tiszta (új) kipufogórendszerrel teljesíteni tudja az értékeket. Én nem tudom. Nem szívesen raknék bele ilyen híg keveréket.

De szerintem egyelőre nem veszik ezt olyan komolyan, mindenki úgy van vele, hogy kivárják a 2008-at, aztán majd ahogy a többiek csinálják, úgy csinálják ők is... Igazából mindenki tudja (a ZK-sok is), hogy ez hülyeség, így most még nem veszik komolyan (előző ZK-nál kérdeztem a tagot, és ő maga beszélt le a katalizátorról. Nem mintha annyira bele akartam volna rakni, csak ugye az ember szeretné tudni...)
Szerintem könnyen lehet, hogy a törvényhozó sem gondolta komolyan, és 2008-ban újabb haladékot kapunk... Én legalábbis ebben reménykedek...

Ja, meg egy szerelő mutatott egy 2T-ről leszedett katát... Nem, nem tömődött el. Hanem széthullott a bele. Rázogatni lehetett, és zörgött, mint egy csörgő. És ha az a darab pont úgy fordult, akkor elzárta a nyílást, ha meg nem, akkor jó volt. Ezzel szivatta a tulajt...

Nnna. Eleget kavartam.

[i](Módosította Grisa 2007.06.11. 20:32-kor)[/i]

2168   2007-06-11 17:34:38  Előzmény:jocking _: 34976

Akkor se lesz meg az érték, a nyakamat rá.

2167 jocking _ 2007-06-11 17:32:07  Előzmény: : 34975

Hát nemtom... Nekem ZK-n beledugták. A főtengely meg csak nem hal be annyi idő alatt, hogy ZK előtti nap felrakja a katalizátort, és miután megvan, már szedi is le...

2166   2007-06-11 17:14:52  Előzmény:jocking _: 34974

Már megint a kavarás! A katalizátor fizikai megléte nincs és nem is lesz sehol törvényileg előírva, ezért senki nem fog alámászni... Zöldkártyán és műszakin meg bele sem dugják a műszerüket, mert drága a tisztítása...
A másik pedig az, hogy ha fölrakod a katalizátort, akkor a főtengely sokkal hamarabb behalhat...

2165 jocking _ 2007-06-11 17:10:17  Előzmény:Kovács Ádám: 34973

Az új törvény szerint 2008. jan. 1-jétől a kétütemű trabik, warbik és egyebek csak akkor vehetnek részt a forgalomban, ha teljesítenek egy környezetvédelmi határértéket (CO + egyebek). A kétütemű motorok, legyenek akármilyen tökéletesen beállítva, ezt az értéket csak katalizátorral tudnák teljesíteni, sok esetben még azzal sem, de ez a legrosszabb eset.
Szal a zöldkártyához biztosan kell katalizátor, de az új szabályok bevezetése után sztem műszakikor is számon kérhetik. Egy a baj: egy katalizátor hamar kifingik, ha egy kétütemű moci mögött kell dolgoznia. A legkézenfekvőbb megoldásaz, ha veszel egy katalizátort, és csak műszaki/zöldkártya előtt rakod fel. Persze elvileg a rendőrök is számon kérhetik, de sztem elég lusták ahhoz, hogy ne másszanak be minden egyes trabi alá.

2164 Kovács Ádám 2007-06-11 04:22:37

Sziasztok!
Egy komoly kérdésem lenne amire mindenhol más választ kapok. Remélem, ha valakik, akkor Ti pontosan tudjátok mi az igazság. Tudomásom szerint aki most vásárol kétütemű trabantot, annak katalizátor kell. eddig ok, de mihez? Zöldkártyához, vagy a műszakin is megnézik? És megoldható e a történet némi plussz pénzzel katalizátor nélkül? Mert ha csak zöldkártyához kell, az általában lezsírozható. Ki mit tud erről? Köszi a segítséget.

2163 (Törölt felhasználó) 2007-06-10 21:30:52  Előzmény:Rell Miklós: 34965

Igen, arra a régi alumínyiomos házúra gondoltam. Hívják még ívelt, meg csepptükörnek is. Az én tükrömben először szétmállott egy kicsit, aztán összehúzódott és üvegkeménnyé merevedett ez a gumi. Egy ujjal kivehető a tükör, nem tart semmit már az említett feszítő gummi.
Majd a bontóban lomizok valami alkalmas bigyót mondjuk Moszkvicsból vagy ilyesmiből.

2162 jocking _ 2007-06-10 20:05:32  Előzmény:Rell Miklós: 34969

Hát szóba jöhet még a DDR, a GDR meg a Detsche Demokratische Republik

2161   2007-06-10 19:56:47  Előzmény:Rell Miklós: 34969

A lelkére kötöttük, hogy ezt a mondatot fölösleges beleírnia a hirdetésbe...

2160 Rell Miklós 2007-06-10 19:55:30  Előzmény: : 34968

"az NDK-ból származik, de felújított" Miért, honnan származna?

2159   2007-06-10 19:08:39

Szombaton elmentünk Tibkével megnézni a Vaterás főtengely,henger,dugó cuccot... Hát magyar felújított a főtengely, egyedül a dugó volt gyári, de az sem alapméretes, mint ahogy mondta az eladó... Aztán elmeséltük neki, hogy mennyit ér...
[url=http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=27917186]És megint fölrakta a Vaterára... [/url]

2158 Molnár Attila 2007-06-10 09:48:07  Előzmény:Rell Miklós: 34966

"Gkallmar"-nak biztosan.
Csakhogy én a Mo-ra hozott szinekről beszéltem,nem az extrákról.

2157 Rell Miklós 2007-06-09 23:07:04  Előzmény:Molnár Attila: 34960

Szerintem ehhez még lesz másnak ellenvéleménye!

2156 Rell Miklós 2007-06-09 23:06:14  Előzmény:Venczli Miklós: 34958

Szerintem a régi 601-esek tükrére gondolt... Nézzél veterán Trabikat! Egyébként engem is érdekelne, mert 2éve tettem fel egy régi Lada tükröt, és a gumija (fehér) a napsütéstől felül már egészen barna... Nem mintha ez lenne a legnagyobb gondom, de...

2155 Molnár Attila 2007-06-09 21:13:56

78-as zöld kombi Trabiról tudtok valamit hová került - remélem jó kezekbe, mert tényleg ritkaság az a szín még limuzinban is nemhogy kombiban. Főleg most, majd 30év múltán.
Jó lenne, ha valaki veteránt csinálna belőle.

2154 Molnár Attila 2007-06-09 20:53:43  Előzmény:jocking _: 34961

Az a hófehér, a Tiéd - ki tudja az enyémbe mit tennének keveréskor
Pedig ez is "fehér".

2153 Kacsándi Szabolcs 2007-06-09 20:44:23  Előzmény:Venczli Miklós: 34958

Nézz át a veterán topicba,nemrég beszéltünk róla!

2152 jocking _ 2007-06-09 20:44:13  Előzmény:Molnár Attila: 34960

Hát nemtom, milyen a 4T hófehér, mert én kevertettem hozzá színt és a csávó rakott bele zöldet, sárgát, feketét, szürkét ÉS fehéret!

2151 Molnár Attila 2007-06-09 20:31:21  Előzmény: : 34929

A hófehér szín CSAK 4T-ben létezik,a 85-90.es évj-ú 2T-kben nem (ahogy a barna se). Zöld viszont csak 2T-ben van.
Közös a kék, a törtfehér és a sárga (bár ez utóbbiban a 2T kicsit sötétebb árnyalatú)

2150 jocking _ 2007-06-09 20:28:59  Előzmény:Szegedi Árpád: 34954

Hang alapján a legegyszerűbb és legbiztosabb megállapítani: teljesen hangtalanul kell forognia.

2149 Venczli Miklós 2007-06-09 20:27:36  Előzmény:: 34949

technokollal
milyen az az aszimmetrikus trabi tükör?
még nem láttam