Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

5448 Szarvas László 2009-01-06 16:45:41  Előzmény:: 38250

Szerintem,mivel az egyik "bütyökben" még van fékolaj átfolyni a másikba meg nem tud, az egyik fékkör működését biztosítani fogja.Ha 2T a trabi,akkor első féked jó,és ha fékezel is az marad.Hátsóféknek marad a kézifék.Pont az a kétkörös fék lényege, hogy ha az egyik "bedöglik",óvatosan lehet vele tovább menni.Ha szerencséd van, akkor "csak" valamelyik hátsó elöregedett hajlékony fékcső adta meg magát.Közepes sebességgel,bekapcsolt elakadásjelővel simán hazaérhetsz.

5447 Hõberth Gábor 2009-01-06 16:41:09

Ha annyi fékolaj elfogyott, az tutira meglátszik! Nézd meg a kerekek belseét, ott biztos olajos valameik!
Nekem egyszer a féklámpakapcsolónál folyt el az olaj.

A kinyomószénre visszatérve. Nekem azzal együtt, hogy teljesen elkopott, semmi bajom vele. Mivel még a gyári darab volt, ennyi idő alatt természetes amortizációnak számít!
Egyébként az enyém is Fiatmotoros, régebben gondolkoztam is a kinyomócsapágyon, de mások tapasztalatai alapján inkább nem piszkáltam a szenet. A csapágy egy idő után telemegy kuplungporral, és attól áll be!
Persze vannak olyan verziók, ahol a szerkezet is Fiat. Na ott természetesen csapágy kell, mert a körmök sepercalatt leesztergálják a szenet. Nekem viszont a Trabant szerkezet mardt rajta egy közdarabbal, azon meg rajta a gyári sima kinyomólap. Az nem koptatja a szenet. Persze kell holtjáték, meg lámpánál nem érdemes sebességben a kuplungon állni percekig!

5446 (Törölt felhasználó) 2009-01-06 16:33:39  Előzmény:Hõberth Gábor: 38254

Köszi, ha holnap estig nem lesz semmi közelebbi akkor lehet ez lesz!!!

5445 Hõberth Gábor 2009-01-06 16:29:23

Én szivesen befogadnám pár hétre ha gondolod, garázsom nincs szabadon, de a zárt udvarban elfér. A gond csak az, hogy én a XV. kerületben lakom.
Egyébként ha mozgatod kicsit, például átparkolsz a másik oldalra ha lehet, akkor hátha nem bántja a szemüket, mert azt gondolják forgalomban van.
Egyébként meg elmehetnek a picsába! Ha van rajta rendszám, és a súlyadó be van fizetve, ráadásul a forgalmat sem akadályozza, akkor nehogymár elszállítsák!
Egyébként ezeknek a köcsögöknek ami Trabant vagy Wartburg, az eleve roncsautónak számit!



[i](Módosította hoberth 2009.01.06. 17:31-kor)[/i]

5444 (Törölt felhasználó) 2009-01-06 16:20:12

[b]SOS!!![/b]

Az utcán áll a Trabim, momentán nincs műszakija, de rendszáma igen, és amúgyse egy roncsautónak kinéző tárgy. Ma rátett az önkormányzati akciókommandó egy cetlit a szélvédőre (éjfélkor még nem volt rajta, reggel fél nyolckor már igen...) hogy 3 napon belül tüntessem el közterületről különben a költségemre elszállítják (gondolom zúzzák is egyből) és bírságra is számíthatok. (gondolom dokumentálták meg minden, nem megoldás ha arrébbgurítom, összeszedik)

ha valaki a 22. kerület, Érd, Diósd környékén meg tudna szánni egy garázzsal, kertvéggel, akármivel ahová be lehetne néhány hétre rakni azt nagyon-nagyon megköszönném!!! Természetesen fizetnék is valami baráti árat érte, sajna nem túl tágak a lehetőségeim ezen a téren.

Előre is nagyon köszi minden segítséget!!!

A számom 20/498-2115, aki tud segíteni inkább hívjon, gyorsabb

Az ő életéről van szó:

[img]http://www.veteran-auto.hu/userkepek_Argo/user_34873_1219761129119.jpg[/img]

5443  Spityu 2009-01-06 16:16:22  Előzmény:: 38250

Az előbb hülyeséget mondtam! Ha az összes fékolaj elfolyt a tartályból, el ne indulj, ha csak szivárog szép lassan a tartályból, csak akkor.

5442 Szarvas László 2009-01-06 16:00:29  Előzmény: Spityu: 38249

-(Ha a főfékhenger körül nincs olajfolt,akkor tuti,hogy valami hátul hibázik).
Korábbi hozzászólásokban a 4T trabisok kifogásolták a kétkörös fékrendszert, hogy nagyon nemjó,mivel az összes többitől eltérően nem első,és hátsófék a két fékkör,hanem átlós,azaz,pl bal első,jobb hátsó-egy fékkör.Már ha minden igaz.
Ha ennyi olaj eltünt, annak már szemmel látható nyomának lell lennie.

5441 (Törölt felhasználó) 2009-01-06 15:44:02  Előzmény: Spityu: 38249

Ok, koszi. Olajfoltot nem lattam, igaz ebben a mocsok idoben sokat amugysem tudtam matatni a motorhazban. Viszont a hazaut eleg forgalmas, mas veszelyt nem sejtek, szal ugy tunik felkezzel a kezifekben fogok kapaszkodni, meg ket labbal taposon majd a feket, ha szukseges. Holnap reggel pedig irany a szerviz, ami annak fenyeben csudijo, hogy kb. fel eve lett komplett fofekhenger cserelve. Uj ev, uj kalandok (Gondolom olyanban ne is remenykedjek, hogy valami csoda folytan a fekfolyadek feltoltese volt a megoldas mindenre, es ezutan fogni fog minden fek, mint a kisangyal?
[i](Módosította Controlfreak 2009.01.06. 16:44-kor)[/i]

5440  Spityu 2009-01-06 15:39:38  Előzmény:: 38248

Ha nem veszélyes az út(fagy, hosszú lejtő, forgalom) akkor simán nekivághatsz.

Ha a főfékhenger körül nincs olajfolt, akkor tuti, hogy valami hátul hibádzik.

5439 (Törölt felhasználó) 2009-01-06 15:24:24

Sziasztok,

valoszinuleg elsore (lehet masodikra is) buta kerdesem lenne: ma reggel, befelejovet a melohelyre, lejoven a gyorsforgalmirol Vecsesnel ereztem meg, hogy piszkosul melyen kezdett fogni a fek (reggel inditaskor ill. tegnap esti autokazaskor meg semmit jele nem volt ennek). Beletekintve latom, hogy a fekfolyadek tartaly majdnem ures, illetve a fulkehez kozeli teljesen (amennyire ki lehetett ezt venni), az elso kis "butyok"-ben meg volt. Feltoltottem, de most, hogy utana kerdeztem, tobben valoszinusitettek, hogy ez igy off, irany a szerviz, mert valoszinuleg a hatso fekemnek lottek. Felek, hogy ez az igazsag, de gondoltam megkerdezlek Titeket is Ha pedig ez a helyzet, szerintetetk neki vagjak nemsokara este csak elso fekkel a Vecses-Budapest (20Km) tavnak, vagy ne kockaztassak? Elore is koszi minden valaszt!

5438 Szabó Gergõ 2009-01-06 14:47:36  Előzmény:Reining Ádám: 38246

Én mindjárt tudtam, hogy ez nem lehet DJD Zsorzsi!

Mellesleg ha egyszer sok pénzem lesz, akkor szívesen beruháznék egy szép kis gyári 4T-re

5437 Reining Ádám 2009-01-06 14:20:32  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 38221

Köszönöm a dícsérő szavakat a Trabi nevében!
BGT sejt valamit! A garázsban ott figyel az ikertesó amit valószínű mindenki láthatott a találkozókon, de az semmi pénzért nem eladó! Ez a Trabi nem volt Alsóörsön csak matricát hoztam rá Alsóörsről!

5436  Spityu 2009-01-06 14:15:54  Előzmény:: 38243

Ez az amit fél éve szedtem szét, a benyomott rózsakereket kicserélni. Képek láthatók a galériámban. Valószínűleg mégegyszer szétszedem, ugyanis azóta találtam gyári új bolygókerekeket is. No meg 4 szinkrongyűrűt, csapágyakat úgyszintén.

Képek a galériámban vannak.
[i](Módosította Spityu 2009.01.06. 15:16-kor)[/i]

5435 (Törölt felhasználó) 2009-01-06 14:14:31  Előzmény:Sipos Tamás: 38242

Volt benne olyan a nagypapás nevén: Trabant Hajtóműolaj, de az is olyan vacak volt, mint a gyári. Baj esetére van a szekrényben két fiatalabb váltóm. Az egyiket hajtottam is. Most Comma olaj van benne, ha jól írtam a nevét. Eddig ez a legjobb.

5434 (Törölt felhasználó) 2009-01-06 14:08:58  Előzmény: Spityu: 38241

Tavasszal tegyél bele egy másik váltót, ezt meg szedd szét okulásunkra!

5433 Sipos Tamás 2009-01-06 13:58:09  Előzmény:: 38239

[justify]Még lehet kapni a MOL Trabant hajtóműolaj nevű termékét, vagy újabb nevén Hixol T-t. Nekem ez van benne, és kitűnő.[/justify]

5432  Spityu 2009-01-06 13:52:43  Előzmény:: 38239

Próbáltam mindenhogyan. Az az érdekes, hogy amíg hideg az olaj, van úgy, hogy simán veszi, akármelyik mai autó megirigyelhetné, van viszont, hogy recsegős. Aztán utána lehet, hogy megint simán veszi, aztán megint rosszul. Mikor hogy. Ez az első öt perc. Szerintem lehet, hogy mégis az a szinkrongyűrű lesz a hibás...

5431 (Törölt felhasználó) 2009-01-06 13:36:05  Előzmény:Őry Gábor: 38237

Megelőzi a következő félévi olajozás. Könnyen megy mindig.

5430 (Törölt felhasználó) 2009-01-06 13:33:52  Előzmény: Spityu: 38191

Nekem születésétől fogva picit nehéz a kettes hidegben és ezen a 75W90-es olaj sem segített tökéletesen. Mellesleg tegnap volt 20 éve, hogy a Terebélyes Állami Autóelosztó Vállalat kiizzadta magából a család elsőszámú autóját. Most is ezt a szerepet tölti be. 15valahány ezerkm alatt a váltót még nem vettem ki belőle, csak olajakat kapott. Picit lassabban kell hidegen betolni a kettest és megy simán az idők végezetéig...

5429 Sipos Tamás 2009-01-06 13:24:10

[justify]Az Ádám Művek, szerintem az elkövetkező évek Trtabantosainak biztos pontja lesz. Elég csak megnézni, hogy találkozókon milyen gépekkel jelenik meg. Akik találkoztak már vele, voltak nála tudják, hogy segít. Nekem is elsőnek ő jutott eszembe, miután borultam a géppel, és azonnal beleegyezett, hogy odavigyem hozzá. Jelen pillanatban is a kicsikét gyógyítgatja, hogy futóképes legyen. És alkatrészből is van mindene. Nem kellett futkároznom, hogy beszerezzem a cuccokat. Autó nélkül, munkahelyhez kötve, ez magában is óriási segítség.[/justify]

5428 Őry Gábor 2009-01-06 13:22:51  Előzmény:: 38236

És nem ragad össze egy idő után?
[i](Módosította orygabor 2009.01.06. 14:23-kor)[/i]

5427 (Törölt felhasználó) 2009-01-06 13:22:02  Előzmény:Őry Gábor: 38196

Az esernyőnyelet a fecskendőből kenem-merőlegesre vágott vastag tűn át- fáradt váltóolajjal kb fél évente.

5426   2009-01-06 11:45:44  Előzmény:Biacsics Gábor: 38234

Úgy értettem, hogy a sok közül, ami van neki. Meg a haverjainak... ami "nullkilométeres" 4T föntvan, az mind az övék.

5425 Biacsics Gábor 2009-01-06 11:19:57  Előzmény: : 38232

A csomagtér ajtón a matricáról.Bár abból is lehet több...
[i](Módosította biacs 2009.01.06. 12:21-kor)[/i]

5424 Biacsics Gábor 2009-01-06 11:19:06  Előzmény: rendy: 38226

Hasonló módszer az enyém is,csak én Waresz mocihoz használom.Kinyomószént kiütöttem,van olyan szabványos csapágy (már a számára nem emlékszem) ami a kinyomószén tartójába pont megszorul.A biztonság kedvéért én csapágyragasztóval ütöttem bele.Utánna már csak egy kimyomó-tárcsát kell esztergálni a kívánt formára,és a csapágyba beütni.Az a lényeg h a tárcsát jó vékonyra kell csinálni (pár mili) mert a csapágy már alapból szélesebb mint a kinyomószén,és erre még rájön a tárcsa vastagsága.Így nem lesz olyan hatalmas holtjátéka mint kinyomószénnel,de azért tökéletesen működik.Nekem egy szezont elment így gond nélkül megjártuk Zwickau-t is.Tavasszal motorcserével kezdek,kíváncsi leszek mennyire van megkopva a nyomólap.

5423   2009-01-06 11:09:05  Előzmény:Biacsics Gábor: 38231

Honnan tudjátok, hogy ez melyik? Annyi van nekik, hogy már lassan ők hány van.

5422 Biacsics Gábor 2009-01-06 11:07:20  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 38225

Én is láttam élőben a kocsit,csak megerősíthetem nagyon szép állapotban van.

5421 Szabó Gábor 2009-01-06 09:43:46  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 38225

Szokott itt is hirdetni elég zsír cuccokat.
Azt hiszem, egy ilyet mindenki szívesen tudna a magáénak.

5420  rendy 2009-01-06 09:11:47

a biztositást úgy oldottam meg hogy vágtam egy 4-es menetet a tartó oldalába és a csapágyba egy milit belefurtam utánna bele egy csavar menetrögzitővel és kész is.

5419  rendy 2009-01-06 09:08:35

nem kell gányolni semmit
akkora csapágy kell aminek a külnérete vagy pont akkora vagy épp nagyobb mint a széntartó belnérete.egy pici esztergamunka pontos méretre összeüt és kész

5418 Őry Gábor 2009-01-06 08:48:54  Előzmény: rendy: 38226

És hogy gányoltad bele a szén helyére?

5417  rendy 2009-01-06 01:34:29  Előzmény:Hõberth Gábor: 38218

hy
én a kinyomószén kopását megoldottam.
nekem fiatmocis a gépem és elég sűrűn kopott.fogtam egy kopottat,kiszedtem a szenet,elmentem egy csaopácsboltba és nekiáltam válogatni kinyomócsapágyat.valamilyen fiaté tökléetesen jó lett.ez több mint egy éve volt.nem esik a fordulat kuplungoláskor és pontosabb a kuplung.egy hátránya van,a hidegben az első egy-két váltásnál picit csikorog a csapágy és a szerkezet ahogy érintkezik.utánna tökéletes.kb:3.000 forintba került.nekem anyit megért

5416 Kacsándi Szabolcs 2009-01-05 21:34:08  Előzmény:Szabó Gábor: 38223

Közben rájöttem,ez Reining Ádám trabija.Láttam élőben is egyszer,tényleg nagyon egyben van.

5415 Kacsándi Szabolcs 2009-01-05 21:30:10  Előzmény:Szabó Gábor: 38223

Hát engem nagyon megfogott.Volt egy szintén 86.05-havi trabink,és igen sok élményem fűződik hozzá.Sajnos eléggé leamortizálódott a végére,már nem akartuk harmadszorra is felújítani.Pláne nem egy borulás után.Viszont a legjobb évjáratok egyike.Volt egy másik szintén ilyen évjáratú és az is hibátlan kasznival rendelkezett.Rohadás alig,inkább csak pár rozsdafolt.

5414 Szabó Gábor 2009-01-05 20:30:17  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 38221

Ott figyel rajta a 2008-as alsóőrsi matrica.
Első ránézésre hihetőnek tűnik az eladó állítása meg az ára is a földön jár.

5413 jocking _ 2009-01-05 20:07:28  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 38221

Hát, az én "86-osom is nézhetne ki hasonlóan...




[i](Módosította jocking 2009.01.05. 21:07-kor)[/i]

5412 Kacsándi Szabolcs 2009-01-05 20:00:18

Ehhez mit szóltok?[urls=http://www.hasznaltauto.hu/2641187_trabant_601_1986]Trabant 601[/urls]

5411 jocking _ 2009-01-05 18:29:25  Előzmény:Hõberth Gábor: 38218

[i]"...Se hidegen se melegen, tolatni már alig mertem,..."[/i]

Azért az alliteráció befigyelt, nem is kicsit...

5410 (Törölt felhasználó) 2009-01-05 17:52:35  Előzmény:Sipos Tamás: 38212

Egyetlen olyan Trabit tudok amin rajtavan, a raktar utcai vilagoszold kombi. Viszont a tuzolto IFA-kon elofordul, lehet h ott keszult a felepitmeny? Csak tuzolton lattam.

5409 Hõberth Gábor 2009-01-05 17:26:49

Az hogy ilyen hidegben eleinte kicsit nehézkes a váltó, az szerintem természetes. A szabadonfutó is ilyen hidegekben szokta kezdeni a hülyéskedést.
Viszont ha hideg van ha meleg, minden sebességet, a hátramenetet is reccsenés nélkül kell vennie!
Ha nagy a holtjáték, akkor talán még lehet állítani rajta, ha nem ,akkor lehet lassan szétszedni.
A múltkor kiszakadt a kampó a kuplung pedálból. Persze a dugó közepén, araszolgatás közben. Élmény volt így hazamenni. Otthon gyorsan előkaptam egy bontottat, persze az is már hajszálvékonyra volt kopva. Na akkor nekiláttam, és szépen megtuningoltam az eredetit. Azóta jó.
Aztán szép fokozatosan elkezdett nem kiemelni a kuplung. Se hidegen se melegen, tolatni már alig mertem, mert akkorát reccsent, az egyest is csak gurulva vette már be. Akár merre állítgattam, sehogy se volt már jó. Szétkaptam, semminek semmi baja. Akkor néztem, hogy a kinyomó szén tökig lekopott már. Bepattintottam egy bontott szenet, azóta zsír a kuplung.

5408 Őry Gábor 2009-01-05 17:00:36  Előzmény: Spityu: 38215

Persze, mert jobban felpörög a sebváltó tengelye. Olyan, mintha gázfröccsel váltanál. Kopott a szinkrongyűrű.

5407 Őry Gábor 2009-01-05 16:59:09  Előzmény:Nagy Donát: 38210

A régi váltóm is csinált ilyet. Lassan előretolva nem vette az egyest, de hátrafelé tolva a szekeret beugrott. Álló autónál értem.
Volt már szétszedve? Nem lettek babrálva a szinkronkapcsoló alkatrészei? Szerintem egyszerűbb, ha szerzel egy fiatalabb váltót, olcsóbban megúszod, 4-5 ezer forint.

5406  Spityu 2009-01-05 15:47:19

Na most hazafele próbálgattam: ha jól kihúzatom 1-ben, akkor simán veszi a 2-est is, viszont ha nem, akkor recsegve (sem). Üzemmelegen természetesen mindenhogyan veszi.

5405 Támba Csaba 2009-01-05 15:44:04  Előzmény:Sipos Tamás: 38212

A púpos kombikra még raktak a gyárban meg a korai 601-esekre aztán felejtős lett a plakett.

5404 Ackermann Balázs 2009-01-05 15:17:52  Előzmény:Lizák Péter: 38188

Megyek le mit sem sejtve a hozzászólások kereszttüzében, erre itt vigyorgok magamra a Sárga orrán.

Különben tényleg Monsungelb volt a kicsike új korában, aztán valaki később átfújta ilyen citromsárga színüre. Belül még az eredeti, de nekem pont jó így, elég feltűnő a mutatványhoz.

Egyébként asszem nem volt valami gyakori szín ez a Monsungelb sem.

5403 Sipos Tamás 2009-01-05 14:33:58  Előzmény:Támba Csaba: 38209

[justify]Köszönöm. Bár németül nem tudok, annyit azért kivettem, (meg itt a fórumon is olvastam) hogy a kombi kasznik nem Zwickauban készültek, hanem ebben a Meerane gyárban. Innen IFA-val vitték Zwickauba összeszerelésre.
De gyanítom, hogy nem került ilyen plakett mindegyikre. Vagy lelopták, vagy leesett, vagy szándékosan távolították el a tulajdonosok. Lényeg, hogy utcai autón még ilyet nem láttam.[/justify]

5402  Spityu 2009-01-05 13:58:02  Előzmény:Nagy Donát: 38210

Hát a kiemeléseddel gondok lehetnek... valószínűleg nem is tökéletes, van egy kis "áthallás" a két tengely között. Álló kerekeknél, kinyomott kuplungnál nem szabad recsegnie a rükinek sem.

5401 Nagy Donát 2009-01-05 13:32:54

Nekem az eggyest veszi nehezen, sokszor benyomom a kuplung pedált, tolom le 1-be a váltót, és lassan emelem fel a lábam a pedálról, aztán egyszer csak beugrik a fokozatba. Rükverc mindig reccsenni akar . Mondjuk a kinyomó szeg vagy mifene már csörög ha kuplungozok, meg a fordulatszám is esik. El kéne vinni lassan szerelőhöz...

5400 Támba Csaba 2009-01-05 12:22:37  Előzmény:Sipos Tamás: 38206



[url=http://www.trabant-universal.de/seiten/meerane.htm]Itt olthatod tudásszomjad! [/url]

[i](Módosította Tsaby 2009.01.05. 13:23-kor)[/i]

5399 Tóth Péter 2009-01-05 12:17:40  Előzmény: Spityu: 38191

A második nekem is nehezen megy elindulás előtti első váltáskor, aztán mindnen oké.