Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2598  Bandi 2007-10-24 09:33:11  Előzmény:jocking _: 35400

Ezt a fehérvári srácot éppen Németh Csabának hívják.
De tényleg szép a verda!

2597 Scor Atis 2007-10-23 17:58:37

Te atya-úúúúr-isten... Két guriga??? Mi a csuda???

Bár a krómozások minősége elképesztő. Hogyan lehet ilyen minőségben találni még lökháritót??? Én fél évig keresgéltem, autóztam, megnéztem kb. 15db-ot az ország minden pontján, de nem találtam egyet sem amely krómozható állapotban lenne. Már a festésen gondolkodom, mert a felület úgy ki gittelhető, de az meg 90ezer forint/liter áron kelleti magát.

2596 Nagy Dávid 2007-10-23 17:38:19

Nem tudja valaki ezt a cikket beszkennelni a Tuning & Stereo-ból?
Engem nagyon érdekelne - de sztem nem csak engem.

2595 kirchner krisztián 2007-10-23 17:33:02

A Traburg aTuning&Strereo 2006/9-es számában van benne bővebben.Szerintem hibátlan,kár hogy ez a minőség kicsit költséges.A gazdinak cirka két gurigába fájt.

2594 Scor Atis 2007-10-23 17:03:58


Köszi Grisa hogy meg osztottad velünk.

2593 Scor Atis 2007-10-23 17:00:22


Hát ez a trabant tényleg hibátlan. Makulátlan. A küszöb tényleg kilóg, de talán kell egy pici hiba, mert ha az sem volna, ez lenne a tökéletes autó. És akkor én már hiába épitgetem az én verdám. De tényleg, jó látni, hogy nem veszett ki az izlés nevű emberi tulajdonság. Ezt az autót még sosem láttam.

2592  hks 2007-10-23 13:33:51  Előzmény:jocking _: 35400

jól tudod nagyon tuti a gép kifogástalan!

2591 jocking _ 2007-10-23 13:32:27  Előzmény:Rell Miklós: 35398

HA jól tudom, ez a trabi egy fehérvári srácé, és a múltkor benne volt a TopTuning-ban is!

2590 Rell Miklós 2007-10-23 13:11:27  Előzmény:Rell Miklós: 35398

Ja, ha a gazdinak nem tetszene hogy felraktam, csak szóljon...

2589 Rell Miklós 2007-10-23 13:10:45  Előzmény:Scor Atis: 35397

Asszem, ő lesz az:

[img]http://kepfeltoltes.hu/071023/4245022081_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

Ez a gép szerintem is egyszerűen tökéletes. Igaz, az küszöb, az idegen felni, meg az ültetés nem az én stílusom, de ettől függetlenül tökéletes. A legapróbb hibát sem láttam rajta!

2588 Scor Atis 2007-10-23 11:09:15

Szevasztok. Bakker, az a kék trabant motortér, na az nagyon meg van csinálva. Ez tiszta kész. Nincs esetleg képed az autó külsejéjöl is? Mert ez úgy tünik minden ssszegletből az én izlésem.

2587 Grósz Bálint 2007-10-22 13:13:54  Előzmény:Rell Miklós: 35395

ez mien szériákon volt? mer nekem nagyon réginek tűnik, vagy esetleg valami utángyártott???

2586 Rell Miklós 2007-10-22 12:00:37  Előzmény:Grósz Bálint: 35394

Nekem meg ez a fajta maszk tetszik a leginkább!

2585 Grósz Bálint 2007-10-22 08:39:46  Előzmény:Rell Miklós: 35393

igen, ez gyönyörű!!!
mondjuk (nem leszólás, tényleg gyönyörű, de az én izlésem kicsit más) a hűtőmaszkban nem tetszik az a jel, nekem jobban bejön a csupasz maszk... de hát ez legyen a legnagyobb baj a kocsival nagyon jó!

2584 Rell Miklós 2007-10-22 02:08:23  Előzmény:Rell Miklós: 35391

Ez a kedvencem, ez annyira jól néz ki!

[img]http://kepfeltoltes.hu/071022/5207582401_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

2583 Rell Miklós 2007-10-22 02:05:25  Előzmény:Grósz Bálint: 35390

Tudtommal a biztiken nem nagyon variáltak... Szóval valószínűleg jó az is, de ezt majd okosabbak megmondják... 6V-os még a gép?
Hattyúnyacseréről nem kell semmi papír, és még örülnek is a vizsgán, ha látszik hogy kicserélted, és nem öklömnyi lyukak tátonganak rajta miközben a karburátoron támaszkodik az egész kocsi orra . Viszont szerintem a cserével vagy egy megbízható jó ismerőst válassz, vagy egy öreg szakit aki még elvállalja. Sok rémtörténetet hallani mostanság, hogy miket csinálnak és mennyiért... (a mi öreg 2T-nk hátsó keresztmerevítője - amin a laprugóköteg van rögzítve - mesélhetne erről... De itt a fórumban is hallottam már érdekes küszöbözésekről...)
Hogy mennyibe van? Hát én azt így most meg nem tudom mondani. Szerintem ha megtalálod a megfelelő embert akkor nem vészes. Viszont ha muszáj akkor muszáj...

2582 Rell Miklós 2007-10-22 01:53:21  Előzmény:Rell Miklós: 35389

Ja, meg hát a Waresz 3hengeresét is szokták belerakni, na az még jól is néz ki!

2581 Grósz Bálint 2007-10-22 01:53:15  Előzmény:Rell Miklós: 35389

ok... sorry... félreértettem kicsit az ez izmos részt:$
(de azé mostani viszonylatba mérve télleg kicsit izmosabbra vágyna az ember mint 23 paci)

motortémáról kicsit másra térve
hattyúnyakcserét szerintetek mennyiből lehet megúszni ha kb a heggesztésen kívűl mindent itthon oldunk meg(értsd alatta: nem odaviszem az illetékesnek h szeggye ki a motort meg mindent, s csinállja meg meg vissza, hanem télleg csak az anyagköltség és heggesztés(amiről nem is tom h kell-e papír, vagy láccik e egyáltalán a vizsgán))??
olvastam a "mit nézzünk meg vásárlás előtt"-öt, s pont holnap lesz h körbekukucskállom a gépezetet a garázsba hogy is állunk. Ha esetleg plusz ötlet van h mit nézzek meg, azt szívesen venném!

egyébként ha valaki tudja, leírná nekem h a biztosítékok mikhez tartoznak? mer találtam ugyan egy kapcsolási rajzot, de csak "81-es gyártmányé, s nem is nagyon igazodom ki rajta :$

2580 Rell Miklós 2007-10-22 01:27:40  Előzmény:Grósz Bálint: 35388

bgt pont hogy azt mondta, hogy kezdő sofőrként NEM egy izmos gép volna alád való...
Az egykörös fékkel pedig sztem semmi gond. A mi öreg 2T-nk egykörös fékje sztem többet ér pl a 4T kétkörösénél...
Ha mégis gond van vele, akkor az nem azért van, mert egykörös. Nekünk a 30-40 év alatt még egyszer sem szállt el úgy a fék, hogy egyáltalán ne fogott volna.
Nagyobb motor: Ahogy eddig láttam, Fiat, meg valamilyen japán motorokat szoktak belerakni. Eleinte én is ilyet akartam, de aztán egyszerűbb (és talán olcsóbb is) volt gyári 4T-t venni. Viszont a gyári 2T motorra is vannak tuningmódszerek, valahol egyszer olvastam, hogy az NDK-ban versenyre csináltak belőle 60 lovasat is, bár ez így elég hihetetlennek hangzik, és még ha igaz is, akkor sem hiszem, hogy túl tartós lett volna.
Szerintem arra érdemes törekedni, hogy minél jobb állapotú gyári 2T motorod legyen, mert azért az a huszonvalahány ló sem olyan rossz ám, ha azok tényleg ott is vannak (tehát minden jó a motoron és kiszolgálóberendezésein). Viszont ha már gyári állapotú motor, és ilyen szép korú a kocsi, akkor tényleg nem tűnik rossz ötletnek a veteránoztatás... De te tudod...


[i](Módosította Grisa 2007.10.22. 03:28-kor)[/i]

2579 Grósz Bálint 2007-10-22 01:09:34  Előzmény: : 35387

igen, valóban igazad van h marha sokba lenne, sőt a másik dologban is igazad van h izmosabb gép kéne alám, node valahogy mégis ehhez húz a szívem... mond h bolond vagyok, de én ragaszkodom hozzá...
TRABI 4EVER

2578   2007-10-22 00:09:37  Előzmény:Grósz Bálint: 35386

Ezzel nincs is gond, csak azt akarom mondani, hogy egy óriási érték birtokában vagy, akármilyen állapotban is van jelenleg. Kár lenne nagy mértékben átalakítani, még akkor is, ha nagyon igényesen meg tudnád csinálni. A típusidegen motor beépítése meg elég költséges, a papírozásáról nem is beszélve, meg sztem az sem biztos, hogy ilyen fiatalon, friss jogsival egy izmosabb gépre lenne szükséged.

2577 Grósz Bálint 2007-10-22 00:02:57  Előzmény: : 35384

épp ez a lényeg, h én kis hülyegyerek korom óta erre a trabira vágyok! nem adom el semmiképp!ha rajtam múlik, velem marad örökre!
ezért is szeretném megcsinállni, h ne a rozsda egye meg!

2576   2007-10-21 23:39:49  Előzmény:Grósz Bálint: 35383

Okmányiroda.

2575   2007-10-21 23:39:29  Előzmény:Grósz Bálint: 35383

Akkor add el veterán felújítási alapnak, és vegyél valami izmosabb Trabit.

2574 Grósz Bálint 2007-10-21 23:25:43  Előzmény: : 35382

igen, ez is megfordult a fejemben, de valami izmosabbra gondoltam.
de ha má itt tartunk, annak milyen hivatalos háttere van hogy egy másik, ugyanolyan motort tegyek bele? hol kell azt jegyeztetni?

2573   2007-10-21 22:03:25  Előzmény:Grósz Bálint: 35381

Bármilyen 2T Trabi motort belerakhatsz legálisan.

2572 Grósz Bálint 2007-10-21 22:01:18  Előzmény: : 35379

Szia!
nemtudom pontosan mit is takar ez a veterán kategória, de igazából szerintem nekem nem az kell igazán. főleg h mindenképp kell egy motorcsere ha forgalomba akarom helyeztetni, mer nem teljesen legális ami most benne van, s gondoltam akkor má jó lenne, ha kicsit odatenne a gépezet!
a problémám csak az, h 4T trabira van mindenféle tunig, de 2T-hez, nemtom mien motor illene pöccre (mer ugye az 1.1-es helyére 1.3mas Warbi, vagy golf simán bemegy... de ebbe sajna nem... s mivel hivatalosan kéne, jólenne ha ugyaolyan bak kellene az új mocinak, me mérnöki engedélyre azé nincs pézem

2571 (Törölt felhasználó) 2007-10-21 21:51:35

Sziasztok!
Van egy "kis" gondom...
Beülök a trabimba délután,indítanám és semmi.Még csak meg se nyekken.Gyújtás van,az aksi nem merült le,működik minden,de egyszerüen nem indul.
Toltunk rajta egyet,egy kis lökés után begerjedt.Próbáltam indítani,pöcre ment minden.Maj ugy két óra pihenő után megint ezt folytatta.Pedig úgy tünik jó az önindító is.Vagy az nem kap mindíg áramot?
Nem tudom,mit kezdjek vele...
Van ötlete valakinek?

2570   2007-10-21 21:40:09  Előzmény:Grósz Bálint: 35378

Helló!

Én is Bálint vagyok.
Ha 74-esről van szó, akkor én a veterán vonalat céloznám meg, baromi ritka ez ilyen korú Trabi. Semmiféle átépítést nem javasolnék, de a többiek úgyis mindjárt letépik itt a fejemet.

2569 Grósz Bálint 2007-10-21 21:34:30

Helló Mindenki!
Én egy nagyon kezdő trabantos vagyok, ha egyáltalán lehet így fogalmazni, hisz alig 18 vagyok, s apum használaton kívüli trabijára pályázok (nagy esélyel), ám hogy az igazat megmondjam, szaktudásank (de leginkábbis tapasztaltnak) híján vagyok.
Rengeteg kérdésem van, s nagyon hálás lennák ha valaki(k) segítenének nekem minél előbb, minél okosabbá válni ilyen témában.
(háttérinfó: egy "74-es 601-esről van szó)
Első és legfontosabb kérdésem/problémám, h a kis Trabi már évek őta csak áll, s a fékekkel (amik apu szerint már újj állapotban is életveszélyesek voltak ezzel az egykörös rendszerrel) kellene valamit kezdeni, hogy legalább kipróbálni lehessen.
Ami kicsit ódébb van ugyan, de mindenképp szeretném megvalósítani, egy új, jobb motort tenni bele. Ez nem utolsó sorban teljesítménynövelés céljából, de amit szeretnék, hogy ezt minél olcsóbban hivatalosan is megvalósíthassam - forgalomba szeretném helyeztetni majd.
szóval összegezve elsősorban valamiféle olcsó ámde hatékony fékrendszer kellene nekem, s valami olyan motortípus, amit átépítés nélkül lehet 2T trabiba tenni.
Előre is köszönök mindent!
Tisztelttel: Bálint!

2568  jjordaki 2007-10-20 08:52:28

Heló van egy kis problémám remélem valaki tud segíteni?!Az alapjáratom eléggé furán viselkedik néha 1200 néha normál 800 néha meg fogja magát és leáll!!! Cseréltem már alapjárati és gyújtáselektronikát is de csak csinálja még mindig!a karbit is szét szedtem már kipucoltam fúvókákat cseréltem.Semmi változás!Ha valaki netán tud valamit hogy mit kezdjek vele megköszönném!lécives privát üzenetet irj.Köszi

2567 jocking _ 2007-10-18 18:20:26  Előzmény: : 35375

Aha. És az mitől függött, hogy épp festettet, vagy festetlent raktak fel?

2566   2007-10-18 17:38:20  Előzmény:jocking _: 35374

Nem, limóra is simán raktak feketét, de egyébként az nem műanyag, hanem feketére festett alu.

2565 jocking _ 2007-10-18 16:22:56

Hali!
Ma láttam 1 fura dolgot:
Tudomásom szerint a 4T Trabikból csak a kombiknak volt fekete műanyag a szellőzőrács a C-oszlopon, de ma láttam egy 4T limót, amin műanyag szellőző volt. Most akkor az csak vmi "hóm mélyd" dolog volt?

2564 Kiszter István Balázs 2007-10-17 18:18:59  Előzmény:Szabó Géza: 35372

Ez aztán a fricska

2563 Szabó Géza 2007-10-14 21:55:56  Előzmény:jocking _: 35371

Erről:
Egy kisfilmet forgatunk október elején és ehhez keresünk egy FEKETE trabantot. A történet 89-ben játszódik,és megtörtént eseményt dolgoz fel.

A történet, hogy egy német család a magyarországon akar átszökni nyugat németországba a határmegnyitások előtt. és a család fekete Trabin szökik,végül egy magyar határőr a családfőt lelövi.

2562 jocking _ 2007-10-13 21:59:09  Előzmény:Szabó Géza: 35370

Milyen filmforgatásról van szó?

2561 Szabó Géza 2007-10-13 20:55:47  Előzmény:: 35346

Jelentekezek a filmforgatásrósról,Pestről!Nagyon jóóó.nagon szépen szerepel a Trabim!!

2560 Karl Tamás 2007-10-12 16:27:18  Előzmény:Varga Tibor: 35368

Köszönöm a segítséget. Megnézem h mit találok a boltban.

2559 Varga Tibor 2007-10-12 08:29:51  Előzmény:Karl Tamás: 35367

A legjobb ha szélvédőragasztóval ragasztod vissza. Sikaflex a szer neve, ezt kéne beszerezned. Vagy vannak direkt ilyen célra tömítő/ragasztó paszták.

2558 Karl Tamás 2007-10-11 21:21:19

Helló!
A trabim sárvédőjét szeretném visszaragasztani, de nem tudom h mivel lenne igazán érdemes. Lenne valami tippje esetleg valakinek?
Köszi

2557  hks 2007-10-07 09:26:28  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 35365

kösz a választ én arra gondoltam nem -e a válla tart fel.a kép az jó lenne előre is kösz

2556 Kacsándi Szabolcs 2007-10-06 18:45:31  Előzmény: hks: 35364

Nem sikerült az esztergálás,javíttasd ki,az mindig ki fog fújni.Hermetikkel szokták tömíteni,de az nagyon büdös.Mivel nagyobb a nyomás egy kicsivel az eredeti sűrű bordázatú tömítőfelület már nem megfelelő.Ritkább és mélyebb barázdákat kell csinálni bele.Én mindig így csináltattam,sőt az öntött és felhegesztett hengerfejeknél is alkalmaztam és hibátlan volt.Azért ott már sokkal nagyobb a nyomás,de sose fújt ki.Szerintem próbáld ki.Ha kell tudok képet küldeni,még megvannak a hengerfejek,de szerintem te is tudni fogod.

2555  hks 2007-10-06 17:45:01

tud valaki nekem segíteni valami okossággal 2 t trabi hengerfej le van esztergálva 3 mm és folyton kifúlj a tömítésnél valamivel le lehet ragasztani ami után ha akarom szét is tudom szedni?

2554 jocking _ 2007-10-06 13:02:22  Előzmény:Támba Csaba: 35362

[b]VEB[/b]: "Volkseigener Betrieb"-> magyarul: a nép tulajdonában álló vállalat, a keletnémet, állami tulajdonú vállalatok jelölése;

Ott a pont, eltaláltad.

2553 Támba Csaba 2007-10-06 12:36:38  Előzmény:jocking _: 35361

Ha jól tudom a "Népi Tulajdonban Lévő" kifejezés német kezdőbetűiből származik

Ha nem jól tudom, majd kijavít valaki


[i](Módosította Tsaby 2007.10.06. 14:37-kor)[/i]

2552 jocking _ 2007-10-06 11:23:36

Nem is gondolkoztam rajta, de most hirtelen eszembe jutott: a Zwickau-i gyár nevében mit jelent az első 3 betű? A "VEB"-ről van szó.

2551 jocking _ 2007-10-06 10:13:05  Előzmény:Sánta János: 35359

Nekem is múlkor 7.7 volt a max. de akkor 150-nel tiportam neki az elkerülőn.

2550 Sánta János 2007-10-06 09:22:38  Előzmény:Nagy Dávid: 35358

Hát én akárhogy tiposom neki nem megy 7 fölé a fogyasztás

2549 Nagy Dávid 2007-10-05 22:12:25

Nemér!!!!
Én meg tit nyögök a városi 10-12 városonkívül 8-as fogyival! :