Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2998 (Törölt felhasználó) 2008-02-18 18:46:00

Sportkormányt keresek!
szép állapotban legyen,
ha Trabant agy is van hozzá annál jobb!

e-mail-t mindennap megnézem: qayqa@vipmail.hu

2997 jocking _ 2008-02-18 16:41:52  Előzmény:Tóth Máté: 35805

www.trabant.cz

2996 Tóth Máté 2008-02-17 20:40:04  Előzmény:jocking _: 35802

Hol van ilyen adatbázis? kíváncsi lennék még pár dologra

2995 Hõberth Gábor 2008-02-17 20:39:40

Hát azért a vámolásnak és a különböző papírmunkáknak is volt ám átfutási ideje.
Pedig akkor még számítógépes adatbázis se volt.

2994 jocking _ 2008-02-17 20:37:20  Előzmény:Hõberth Gábor: 35801

Épp ez a fura. Így is éveket kellett rá várni, és ezért általában már rögtön át is vették, ahogy behozták az országba.

2993 jocking _ 2008-02-17 20:36:06  Előzmény:Tóth Máté: 35800

Adatbázis szerint május és július közötti.

2992 Hõberth Gábor 2008-02-17 20:33:19

Most mit csodálkoztok? A szocializmusban is voltak érdekes dolgok. Mostanában is van ilyen. Például a szalonautóknál, amik egy fél évig csak a kereskedésben ácsorognak mint bemutató autó, és csak később helyezik forgalomba őket "akciósan".
A trabival is fordulhatott elő hasonló. Vagy csak simán a merkurtelep egyik hátsó sarkába tárolták, és csak nagysokára került rá sor.
Ellenkező esetet is el tudok képzelni, hogy mondjuk valami befolyásos elvtárs ismerősének sürgős volt, így a vonatról ahogy legurították, már írták is névre a forgalmit.
Szóval bármi lehetett.
Ja és nem trabant az igaz, de a tipóm is gyártás szerint 94 márciusi, forgalombahelyezés meg 95 január. Lehet, hogy torinó még messzeb van?

2991 Tóth Máté 2008-02-17 20:17:44  Előzmény:jocking _: 35799

4317234 ez az enyémnek az alvázsszáma. Ha minden igaz 90/05havi. Szerinted?

2990 jocking _ 2008-02-17 20:10:32  Előzmény:Hõberth Gábor: 35797

Megvan a cuccos. Alvázszám szerint a 2T február-márciusi volt, ezért nem volt laprugós, mert az áprilistól van. Csak az a fura, hogy októberben lett forgalomba helyezve. Hol volt 7 hónapig?
Inkább az az érdekes, hogy az én 2T-m szeptember-októberi, és októberi forgalomba helyezésű, ott szinte meg se száradt a festék, már forgalomba is volt.

2989 Madocsai Gergely 2008-02-17 20:05:57  Előzmény:: 35787

Ez aztán kemény, mint Tarzan sarka!
Überzsírkirályállatcsászár!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gratula!

2988 Hõberth Gábor 2008-02-17 19:58:36

A spirálrugó valóban 88-tól van, de a forgalmiban lévő üzembehelyezés és a gyártási idő között gykran elég nagy eltérés van.
Nekem például gyártási év szerint 2db 89-es trabim van (a hónapot most nem tudom fejből), de a forgalombahelyezés az egyiken már 90-es.
Meg ugye a legtőbb korszerűsítés hozzánk sokszor csak egy két évvel később ért el. Például ha jól emlékszem gyárilag már 84-től 12V-osak voltak a trabik, de a gyakorlatban a 85-ösök nálunk még 6V-osak eredetileg.
Ja és régen divat volt a kasztni csere is. A Merkurnál lehetett komplett üres bódét kapni. Az ember elment megvette, és belepakolta a régi cuccokat. Így lehetett egy huszonéves autóból lakatolás nélkül zsír újat faragni!
Meg így lehetett az, hogy évjárat szerint nem odaillő régebbi cuccok kerültek egy már spirálrugós vázba. Ezzel papírforma szerint fiatalítva lett az autó. Nekem is volt ilyen. Eredetileg 78-as volt, kasztnicsere után meg 88-as lett. Volt is rajta egy két furcsaság, amit aztán később a veterános szakik nézegethetnek. Sajna ez a bódécsere megszünt. Ugye már nem kapni ilyesmit, meg hivatalosan is beszüntették pár éve. Kár.
A belinkelt fotókon ahogy elnéztem az autó elég jó állapotban van, a lengőkarok viszont jó rozsdásak. Ezek sajna belülről szoktak kifelé porrárohadni, aztán szétesni.
Ha jót akar az ember, akkor teljes szétszedés, utána homokszórás. Akkor a fémtiszta felületen mindjárt látszik mi a pálya. Ha menthető, akkor kihegesztés és festés, belseébe fáradt olaj. Ez még így leírva is hosszadalmas, de szerintem hosszútávon csak így érdemes. Már nem úgy működik, mint 5-10-éve, hogy eltört a lengőkar, hozok egy zsír bontottat helyette aztán csere.
A kis modell trabiról meg annyit, hogy nagyon tetszik! Azt hittem, hogy ilyen fém modelleket már csak a közlekedési meg a mezőgazdasági múzeumban látni. Azokat is még a 60-as években csinálták, azóta semmi. Méretarány?

[i](Módosította hoberth 2008.02.17. 21:00-kor)[/i]

2987 Kacsándi Szabolcs 2008-02-17 17:34:21  Előzmény:jocking _: 35795

Az lehet hogy októberi a forgalombahelyezés,de lehet korábban készült.Pár árulkodó jelet találsz a valós gyártási időröl.Pl:gyújtótrafók végein,ha még nem volt cserélve.De sok alkatrészbe beleütötték az év és hónap számot,az alapján nagyjából be lehet határolni.De az sem szentírás.Az 500-as trabim üvegeibe bele van írva hogy 62.05 havi,de forgalomba csak 8.hónapba került.
[i](Módosította szabi 2008.02.17. 18:39-kor)[/i]

2986 jocking _ 2008-02-17 17:24:28  Előzmény: : 35794

Nem tudom, április és október közt elég sok idő telt el... Alvázszámot megpróbálok szerezni, sztem a típustábla még megvan vhol...

2985   2008-02-17 17:22:48  Előzmény:jocking _: 35793

88. áprilistól van a spirál, az nem lehet, hogy azelőtt gyártották? Alvázszám?

2984 jocking _ 2008-02-17 17:20:50  Előzmény: : 35790

Apropó, lap/spirál:
Nővéremnek volt egy vajlingkék, 88-as, októberi forgalomba helyezésű 2T-je. Abba már spirálnak kellett volna lenni hátul, de laprugós volt. Hogy lehet ez?

2983 Grósz Bálint 2008-02-17 17:19:57  Előzmény:Grósz Bálint: 35791

jah most olvasom még1x mit írsz.. lehet félreértettem...
szal alapjáraton 74-es járgány.
De a kasznicsere az valójában mit takar? mer így önhordónál kb mindent, nem?! gondolom fékek meg motor az marad az eredeti...meg talán a duroplaszt...

2982 Grósz Bálint 2008-02-17 17:17:08  Előzmény: : 35790

huh, te aztán jól nyomod...
hát nemtom igazából pontosan mi lett rajta cserélve, de elvileg nem használtra, és 90 körül...
alvázszámot azt hol keressek? motorszám az sajna nem lesz, mer motorcserés volt (azt is csak okosba...)
bár valahol meg kell lenni a réginek is... majd utána nézek...

2981   2008-02-17 17:13:12  Előzmény:Grósz Bálint: 35789

Azta! P33-as gumi gyári Pneumant radiál gumi! Viszont ez nem "90-es kasztni, mert ez laprugós... Az "Én autóm" topic képei alapján "83 előtti lehet, mert régi fajta kerékagyakat látni. A felnik és a fűtészajtompító is erre utalnak, bár utólag is kicserélhette valaki ezeket "83 előttire. Írd meg az alvázszámát és a motorszámát, megnézzük mikori.
A rugókat majd zsírozd le, a lengőkarokat meg meg kéne nézni, nincsenek-e átrozsdásodva, így képről nem olyan könnyű.

Pontosítok: a műszerfal alapján max. "82.
[i](Módosította bgt015 2008.02.17. 18:15-kor)[/i]

2980 Grósz Bálint 2008-02-17 17:04:31

Ma megnéztem h hogy áll az alváz meg a fékdob (kívülről), és ezt találtam:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/080217/100_4892_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/080217/100_4898_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

elvileg nem olyan nagy gond, egy drótkefe, rozsdamaró aztá új festés meg kell hogy oldja.
Igaz nem volt még ilyenhez szerencsém, úgyhogy ezeket csak gonolom, remélem igazam van, ezért is gondoltam h be is írom ide, ki mit mond hozzá, hisz én az abszolult 1.0-ás trabis vagyok...

[i](Módosította GroszBalint 2008.02.17. 18:07-kor)[/i]

2979 jocking _ 2008-02-17 15:25:10  Előzmény:: 35787

2978 (Törölt felhasználó) 2008-02-17 14:57:16  Előzmény:Tóth Máté: 35773

Az Ígért ujabb képek a Trabirol:
(MAKETT TRABI)

[url]http://kepfeltoltes.hu/view/080217/08.02.12___004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
[url]http://kepfeltoltes.hu/view/080217/08.02.12___012_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
[url]http://kepfeltoltes.hu/view/080217/08.02.12___038_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
[url]http://kepfeltoltes.hu/view/080217/08.02.12___043_www.kep feltoltes.hu_.jpg[/url]
[url]http://kepfeltoltes.hu/view/080217/08.02.12___046_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

Remélem most már lehet linkelni is
sziasztok

[i](Módosította ezvan3 2008.02.17. 15:58-kor)[/i]

2977 Tóth Máté 2008-02-17 13:13:25  Előzmény:: 35785

köszi, várom

2976 (Törölt felhasználó) 2008-02-17 13:06:42  Előzmény:Tóth Máté: 35782

Szia Squeky!
ha valóban érdekel akkor lehet hogy még ma tudok fetenni képket...ma is ragaszttam rajta ajtó-zsnérokat
este linelek
szia

2975 Sipos Tamás 2008-02-16 21:12:28  Előzmény:Hõberth Gábor: 35770

[justify]Szóval a duroplaszt javítását nem vállalják a karosszériások? Nem akarom elhinni. Ez bizony kár lenne, mert nekem ehhez sem szakértelmem, sem anyagom, sem helyem, sem szerszámom nincs. Ilyen esetekben fordulunk ugye szakemberhez.
Valóban; fényezés is lesz ha megtalálom a keresett színt, de még nem kaptam választ a levelemre, amit a Zwickau-i múzeumnak írtam. Ki fogom nyomozni azt a sárgát, ahogy az esőcsatorna kérdés sem állít meg.
A belsejéhez is megtaláltam már azt a kárpit összeállítást, amire szükségem van. Igaz ehhez hat üzletben jártam, összesen 13 alkalommal, mert ugye mintát nem mindenütt adtak és memorizálni kellett a színeket. Mindenesetre örülök, hogy majdnem pontosan olyan szövetre bukkantam, -persze a nekem tetsző almazöld színben- mint az eredeti. Ehhez, szinte árnyalati különbség nélkül illeszkedik majd az ülés műbőr borítása, ami természetesen az ajtókárpiton és a hátsó könyöklőn is jelen lesz. Végül az oldalkárpitok, és az ajtókárpit felső része mély, sötét tónusú olajzöldet kap. Így a színek árnyalatai, az ajtókárpitnál hűen követik a jelenlegi barna-mustárszín közti eltérést, míg az üléseknél -a jelenlegi egyezés alapján- közel azonos lesz majd a szövet és a műbőr almazöld árnyalata. Magyarul ugyanazon elgondolás alapján valósul majd meg a belső tere, mint az eredeti, csak éppenséggel zöldben. Érdekes módon, a régebbi, szürke belsőnél is ez volt az elgondolás alapja. Kár, hogy nem készült több változat. Bocs, hogy ezt így leírtam, de annyira élvezem, hogy nem bírtam magammal.
[/justify]
[i](Módosította molyhos 2008.02.16. 22:13-kor)[/i]

2974 Gyapjas Gergely 2008-02-16 19:06:55

Fiat motorosok figyelem! A következő autókon található még olyan karburátor ami az A112 Abarth-on lévő kéttorkú Weber.

TÍPUS GYÁRTÁSI ÉV MOTORKÓD
Fiat Uno 60 1985-1988 146A4.048
1988-1990 146A4.048
1990-1991 146A4.048
Fiat Uno 70 1983-1985 138B2.000
Fiat Regata 70 1984-1985 139B2.000
Fiat Regata 70 1984-1985 138B2.000
Fiat Strada 70 1983-1985 139B2.000
Fiat Strada 70 1983-1985 138B2.000
Fiat Strada 70 1986-1986 139B2.000

2973 Tóth Máté 2008-02-16 18:23:34  Előzmény:: 35781

Nagyon tetszik a modell, én is szívesen csinálnék ilyeneket, csak nincs hozzá elég szabadidőm...meg türelmem. A jelenlegi állásokról pedig szívesen látnék majd képeket

2972 (Törölt felhasználó) 2008-02-16 18:06:15  Előzmény:Tóth Máté: 35773

köszi szépen a segítséget Squeky!

2971 Tóth Máté 2008-02-16 14:58:55  Előzmény:Támba Csaba: 35778

Wáá elírtam 29/32

2970 jocking _ 2008-02-16 14:58:30  Előzmény:: 35772

Hehe... Első doblemez kindertojásból...
Ha lenne türelmem, én is csinálnék ilyet.

2969 Támba Csaba 2008-02-16 14:57:28  Előzmény:Tóth Máté: 35777

Marha rosszat vittek Ugyanis 29/32 a későbbi típusú fogaskerékpár

2968 Tóth Máté 2008-02-16 14:53:57  Előzmény:Támba Csaba: 35776

Akkor sajna megin nem jót hoztak...28/32...
De azért köszi! Vendégem vagy egy sörre!

2967 Támba Csaba 2008-02-16 14:49:35  Előzmény:Tóth Máté: 35775

30/31

2966 Tóth Máté 2008-02-16 14:26:56

vki megutdná mondani hány fogas a 74 előtti trabikban a 4. fokozat fogaskereke? Sürgős lenne!

2965 Támba Csaba 2008-02-16 14:08:15  Előzmény:Tóth Máté: 35773

Nem rossz

Én 1:1 méretarányban szoktam hasonló műveleteket végezni

2964 Tóth Máté 2008-02-16 13:04:49  Előzmény:: 35772

[url]http://kepfeltoltes.hu/view/080216/08.01.27___032_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
[/url]
[url]http://kepfeltoltes.hu/view/080216/08.01.18___006_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
[url]http://kepfeltoltes.hu/view/080216/08.01.18___018_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
[url]http://kepfeltoltes.hu/view/080216/08.02.04___011_www.kepfeltoltes.hu_.jpg [/url]
[url]http://kepfeltoltes.hu/view/080216/08.01.22___024_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

Sztem így többen nézegetik majd
[i](Módosította Squeky 2008.02.16. 14:06-kor)[/i]

2963 (Törölt felhasználó) 2008-02-16 12:58:39  Előzmény:Hõberth Gábor: 35771

Sziasztok!-TRABANT MAKETT

tudom h nem a legjobb talán...de meg szeretnék veletek osztani egy pár képet készülő trabi makettemről...:-P
ÍME A LINKEK:
http://kepfeltoltes.hu/view/080216/08.01.27___032_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/080216/08.01.18___006_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/080216/08.01.18___018_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/080216/08.02.04___011_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view /080216/08.01.22___024_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
akit érdekel klikkeljen rá

Sziasztok!

2962 Hõberth Gábor 2008-02-16 01:54:28

A tetőlécről meg annyit, hogy azért biztos akad két egyforma lyukazású, de ha már van zsír állapotú, csak a furatok nem stimmelnek, akkor szerintem egyszerűbb a tető peremébe pár új lyukat fúrni, mint keresgélni.
Nem attól a pár apró fúrástól fog szétrohadni a járgány. Meg ha jól értelmezem a dolgokat, akkor a kolega előbb utóbb fényezni is szeretné a trabit, akkor meg ugye az ilyen sebeg orvosolva lesznek.

2961 Hõberth Gábor 2008-02-16 01:45:14

Általában a "Mesteremberekkel" az a baj, hogy ha meghalják a trabant szót, már egyből fintorognak. A lakatos is ilyen állat, tisztelet a kivétel.
Pedig szerintem a duroplasztok eltávolítása után a trabi igen könnyen lakatolható. Csak biztos úgy vannak vele, hogy bele se kezdenek, mert sok pénzt nem kérhetnek egy trabantért.
Én ismerek egy jó lakatos szakit, Halásztelken. Jól dolgozik, és normális áron.
Nekem már csinált pár munkát, régi vespa robogókat vittem hozzá, a trabimra meg komplett 50-es kipufogórendszert faragott egy nap alatt.
Viszont a duroplaszt javítást tutira nem fogja egy lakatos se bevállalni szerintem. Azt házilag kell megoldani!


[i](Módosította hoberth 2008.02.16. 02:46-kor)[/i]

2960 (Törölt felhasználó) 2008-02-15 21:56:50

jólvan oks
nyertél
nem írok többet

2959 jocking _ 2008-02-15 21:43:20  Előzmény: : 35767

2958   2008-02-15 21:41:46  Előzmény:: 35766

Prokee, könyörgöm adj egy admin jelszót!

2957 (Törölt felhasználó) 2008-02-15 20:47:46  Előzmény: : 35764

akkor kit?

2956 Sipos Tamás 2008-02-15 20:35:15  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 35763

[justify]Első, és legfontosabb a türelem: addig nem fogok semmit tenni, amíg az utolsó reménysugár él, hogy az enyémmel megeggyező lyukkiosztást találok. Pl láttam egy rózsaszínre festett reklám Trabit, aminek elég szépek a lécei. Elmegyek lemérem, és beszélek a tulajjal.
Első kör valóban a kabáthoz keresem a gombot.[/justify]

2955   2008-02-15 20:30:43  Előzmény:: 35762

NEM ENGEM ZAVAR!

2954 Kacsándi Szabolcs 2008-02-15 20:30:31  Előzmény:Sipos Tamás: 35754

Szerintem inkább a lécet próbáld hozzáigazítani az eredetihez.Ha kifúrkálod a tetőt csak több helyen fog rozsdásodni

2953 (Törölt felhasználó) 2008-02-15 20:26:52  Előzmény: : 35755

ha zavar akkor bocs..
de úgy gondolom hogy több ember látja és ha valakinek nem jut eszébe hogy megnézze az apróhirdetést de van eladó alkatrésze... akkor minnyá jól jártam.. te meg max nem olvasod el
mégegyszer elnézésedet kérem de ha nem találok újra felteszem bocsiii

2952 Kacsándi Szabolcs 2008-02-15 20:25:40  Előzmény:jocking _: 35758

Hiba az ön készülékében található!

2951 Kacsándi Szabolcs 2008-02-15 20:24:34  Előzmény:jocking _: 35758

Nálam jó.

2950  Sheriff 2008-02-15 20:24:08  Előzmény:jocking _: 35758

Természetesen nálad!

De komolyan. Nálam minden rendben.

2949 jocking _ 2008-02-15 20:20:37

Csak nálam van teljesen szétcsúszva a topic, vagy másoknál is?