Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

3298  Spityu 2008-03-30 16:11:31  Előzmény:Nagy Donát: 36103

Apróhirdetéseknél, és vatera.hu-n szokott lenni.

3297  Spityu 2008-03-30 16:09:03  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36104

[url=http://www.rotax-aircraft-engines.com/a_engine_582.htm]Rotax 582 leírás[/url]

Videókat meg youtube-on találni, de semmi különös. Az ára kissé borsos, újan 6500 dollár Érdekes módon sárkányrepülőkön szoktak Trabi motort is használni, szóval ez ilyen kölcsönös dolog lehet

Érdeksség: a specifikációk szerint elég neki a 91-es benya... hát nem tudom, szerintem csörögne

3296 Kacsándi Szabolcs 2008-03-30 16:02:34  Előzmény: hks: 36102

Mi lett ezekkel,kinek gyártották?

3295 Kacsándi Szabolcs 2008-03-30 15:27:12  Előzmény: Spityu: 36100

Hol lehet ilyen videót,leírást találni?Kíváncsi lettem.

3294 Nagy Donát 2008-03-30 12:06:24

Srácok, 2T-s Trabihoz lehet valahol kapni nyitható hátsó oldalablakot? Anyum kispolskijában is van, még előző gazdi által. Trabihoz nem tudok valahol beszerezni? Légyszzi segítsetek .

Amúgy le szeretném fóliázni az ablakokat, műbizonylatosan, hogy van meghatározva, mennyire lehet sötét?

3293  hks 2008-03-30 10:32:26  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36090

a mátraalján csináltak egy kazal ilyen hengert van is még belőle 3 éve volt szerencsém egy megmaradt félkész hengerhez

3292 (Törölt felhasználó) 2008-03-29 22:19:42  Előzmény: Spityu: 36100

ma szét zuztuk egy alfát ki éltem magam

3291  Spityu 2008-03-29 21:43:41  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36099

Kb. egy hete nézegettem rotax-os videókat, leírásokat... mit mondjak, megfordult a fejemben egy összvér Pont ezzel az 582-essel. Látom valaki meg is valósította.
De ha megnézzük, akkor látszik, hogy magas fordulatszámra vannak alapból kihegyezve, ami miatt nagyobb teljesítményt adnak le, kisebb nyomatékcsúccsal. Hegyiversenyre mondjuk ez az ideális.
[i](Módosította Spityu 2008.03.29. 22:44-kor)[/i]

3290 Kacsándi Szabolcs 2008-03-29 20:37:33  Előzmény: Spityu: 36091

Találtam egy fórumot amiben azt írják hogy rotax hengerek.Gondolom kicsit a hengerfej át van dolgozva,de az alap az lehet.[urls=http://www.pappenforum.de/wbb/technik-pflege/technik-tuning/6837-601-mit-fremdzylinder-kolben-und-wasserk-hlung/]trabant idegen hengerekkel[/urls]

3289 Kacsándi Szabolcs 2008-03-29 20:34:25  Előzmény:jocking _: 36096

Akkor jó,nem olvastam utána a cikkekben.

3288 Szegedi Árpád 2008-03-29 19:37:18  Előzmény: Spityu: 36094

Köszi!

3287 jocking _ 2008-03-29 19:37:10  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36095

Néztük.
[url]http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=szereles-44285a3799ff9[/url]

3286 Kacsándi Szabolcs 2008-03-29 19:31:06

Ezt néztétek már?[urls=http://www.hotrodphotos.co.uk/Wayne"sTrabant.htm]hot rod trabi[/urls]

3285  Spityu 2008-03-29 18:50:07  Előzmény:Szegedi Árpád: 36093

Alapvetően 2 fajta. A szimmeringes blokkban középen van vájat a csapágyrögzítő gyűrűknek, a labirintoson nincs.

A szimmeringes főtengelyt bele lehet tenni a labirintos házba, csak le kell venni a gyűrűket (a szegek megfelelő mértékben tartják a csapágyakat).
Ja és ha jól emlékszem labirintosból létezik olyan is, amin valami olajozó furatok vannak, itt a középcsapágyaknál (vagy valami ilyesmi).

A labirintost szintén bele lehet tenni a szimmeringesbe, csak a középen lévő stiftnek kell egy lyukat fúrni a blokkba.

(Továbbá régen más volt a szimmeringesnél a középcsapágyak átmérője, de azt hiszem az már nem 601, hanem 600-as motor.)

Főtengely beépítésnél egy nagyon jó tanács: a lendkerék felőli csapágy hajlamos elcsúszni a főtengelyen, a labirintoson pedig a labirintgyűrű agya. Fémragasztó hiányában érdemes "odapöttyölni" pontozóval. Ésszel, és alátámasztva a sonkát, nehogy elrontsuk a centrírozást. Ezzel a művelettel elkerülhető, hogy szétkoptassa a főtengelyt a csúszó csapágy, ami ezután már nem igazán lesz felújítható (mármint, ha elkopik). A másik előny a szimmeringesnél pedig az, hogy csak a lendkerék felőli csapágy tartja axiálisan a helyén a főtengelyt! Igaz nem tud kicsúszni, mert ott a lendkerék, de jobb a békesség. Szerintem.


[i](Módosította Spityu 2008.03.29. 20:19-kor)[/i]

3284 Szegedi Árpád 2008-03-29 18:40:32

Helló!601-es Trabihoz hány féle forgattyúsház létezik?Más belülről a labirintgyűrűs és a szimeringes motor?Ma láttam egy szétszerelt blokkot,és mintha más lenne a belseje mint ami nekem van.. De lehet elnéztem..

3283 Kacsándi Szabolcs 2008-03-29 17:40:34  Előzmény: Spityu: 36091

Sajnos nincs róla leírás,úgyhogy csak találgatni tudunk.Én egyedi tervezésre és kivitelezésre gondolok.

3282  Spityu 2008-03-28 21:35:32  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36090

ÁÁÁÁÁÁ most látom, hogy az TRABANT felirat.
A másik pedig H2O mint víz gondolom... a köténylemeznél is feltüntetik. Szóval lehet, hogy nem is annyira tipusidegen?(!)

3281 Kacsándi Szabolcs 2008-03-28 21:29:46  Előzmény: Spityu: 36089

Nem lehet hogy egyedi tervezésű vízhűtéses hengerek?A blokk trabinak látszik.Volt már ilyen ember aki gyártott ilyeneket magyarhonban is.Sőt régen még a hegyi trabantok hengereit is egyedileg öntötte néhány leleményes mesterember.Úgy látom hogy a trabant felirat is öntve van a hengerfejen.Persze lehet hogy valami átdolgozás.

3280  Spityu 2008-03-28 20:32:55  Előzmény:Támba Csaba: 36088

Jah, közben utánanéztem... meg rájöttem, hogy P70-nél a vizes blokk miatt nehézkes felömlőket csinálni (gondolom). Nem is Rotax; felirat van rajta, de sztem csak az tudja elolvasni, aki már látott olyat.

3279 Támba Csaba 2008-03-28 20:28:58  Előzmény: Spityu: 36074

Nem P70. Valamilyen olasz technikára tippelek

3278 Madocsai Gergely 2008-03-28 16:55:49  Előzmény:Sipos Tamás: 36084

Az, de gondolj bele: még felse" kell dobni a zsigára, gurula a "was" magától...
Tényleg, az enyémen +érezhették a sok-sok beragasztott alulemez szagát az afro-magyarok, aztán "kicsi a kocsi, mégis wiszi a Ricsi"...

3277 Ackermann Balázs 2008-03-28 16:44:37  Előzmény:Sipos Tamás: 36084

Muteromét 2001-ben vitték el. Szép eredeti "84-es kombi volt. Szerintem lehet, hogy vidéken még ma is jár vele valaki. Rendszáma volt: CKN-845

3276 Ackermann Balázs 2008-03-28 16:42:36  Előzmény:: 36081

2T-ből is minima 3 volt felhasználva. Vékony&vastag B oszlop, volt ott hosszúlyukas felni is. De a kétkerekezéshez nemtom mért kellett a 4T, többek között ezért kezdtem 2T-vel csinálni...

Tényleg volt egyáltalán valaki aki 2T-vel kétkerekezett rajtam kívül??? Csak mert vagy 2 éve kutatom és nem találok senkit.

3275 Sipos Tamás 2008-03-28 16:40:03  Előzmény:Madocsai Gergely: 36083

[justify]Nem értem miért lop valaki Trabantot. Főleg kétüteműt. Eladja? Lopott autót nehéz, és az ára is alacsony. Alkatrészként adja el? Szinte alig van ára, és nem éri meg a vele való munkát. Ócskavasként adja el a fémet? Talán ez a legvalószínűbb, mert ahogy itt olvastam, többet lehet érte kapni, mint autóalkatrészként. De ennél könnyebben (kevesebb munkával) is lehet vasat lopni. Egész egyszerűen ésszerűtlen.[/justify]

3274 Madocsai Gergely 2008-03-28 16:33:02

Egyre több 2 & 4T-lopnak el itt a zutóbbi időben Pesten, legalábbis szerintem. Az imént olwastam, h Gyaur gépét is magáéwá tette [s]wki[/s], wmi...
Azt nagyon bánom, h nem építettem be egy jó bika adót a szekérbe, külön akku(k)-ról, wmi jó alacsonyfrekiset, az a hullám jóformán a halál f*száig is eljut.
Egy, csak egyetlenegy autót elég lenne beazonosítani, h hol wan a "telephelyük", és lekapcsolni 1 életre, az ilyen senkiházi sz*tartályokat!!!!!!!!!!!

[i](Módosította madogery 2008.03.28. 17:35-kor)[/i]

3273 (Törölt felhasználó) 2008-03-27 22:40:53  Előzmény:Turoczi Csaba: 36080

de azért aba is volt a trabant fikázása

3272 (Törölt felhasználó) 2008-03-27 22:40:20  Előzmény:Turoczi Csaba: 36080

össze vissza volt a 2T meg a 4T keverve látátok amikor ment el nem lácodot a füstön a hangja meg amikor 2keréken ment akoris mijen felnik voltak rajta
most látam esönek de nagyon komoj ja és bocsi mert még nem nagyon vágom mi mere hány méter ere fele bocsi mégegyszer

3271 Turoczi Csaba 2008-03-27 20:44:37

Ott volt a katalizátor rajta! Láttátok?

3270 Prokop Gábor 2008-03-27 20:27:05

Háááálóóóó, nem elkocsmásodni !
Csevegés, tréfásvideo a Kocsma topicba, OK ?

3269 Kacsándi Szabolcs 2008-03-27 20:18:07  Előzmény: Spityu: 36074

Unatkozott a srác!

3268 Fluck Dávid 2008-03-27 20:16:14

GO TRABI GÓÓÓÓÓÓÓÓÓ

Most kezdődik!!!!!!

3267 (Törölt felhasználó) 2008-03-27 19:17:43  Előzmény:: 36075

http://www.youtube.com/watch?v=HAV-NDs1Zd0&NR=1 ijen trabimis volt ez it van tölük 1 km. roncsderby

3266 (Törölt felhasználó) 2008-03-27 19:16:27  Előzmény: Spityu: 36074

ebe meg mijen motor van

3265  Spityu 2008-03-27 19:01:22  Előzmény:: 36073

Nem gyenge! Hát még ez:

[url=http://www.youtube.com/watch?v=r4TBFgQhTBw]akár egy láncfűrész...[/url]

Tudtam, hogy nem eredeti
[url=http://www.imfsoft.com/hardware/reference/ladislav-kozmann-trabi-82-sportline-racing-team.asp]itt a megfejtés[/url]
Mi lehet ez? Rotax? Vagy P-70-é?




[i](Módosította Spityu 2008.03.27. 20:14-kor)[/i]

3264 (Törölt felhasználó) 2008-03-27 18:52:10  Előzmény:: 36072

nézétek az idiotát http://www.youtube.com/watch?v=vS_HCEHGT14

3263 (Törölt felhasználó) 2008-03-27 17:49:41  Előzmény:Tóth Máté: 36071

ma festetem le a toloimat hétvégén meg alváz védözökel leszek vele

3262 Tóth Máté 2008-03-27 12:47:16  Előzmény: Spityu: 36070

Én tegnap este regeltem...csak nem változott azóta

3261  Spityu 2008-03-27 12:41:51  Előzmény:Tóth Máté: 36069

Úgy látom vége

3260 Tóth Máté 2008-03-27 12:25:30  Előzmény:Madocsai Gergely: 36068

[url]http://www.warezoldaltnemreklámozunk.hu[/url] ingyen reg van egy ideje
Csak Prokee meg nem lássa...
[i](Módosította Squeky 2008.03.27. 13:27-kor)[/i]

[i](Remélem, leírta, akinek kellett, mert moderáltam - prokee -)[/i]

3259 Madocsai Gergely 2008-03-27 06:05:49  Előzmény:Tóth Máté: 36065

Melyik tesóba osztogassák???

3258 Tóth Máté 2008-03-26 21:45:03  Előzmény:Támba Csaba: 36066

Köszi szépen! Már 2 sörrel tartozom

3257 Támba Csaba 2008-03-26 21:37:26  Előzmény:Tóth Máté: 36063

1974. 4. negyedévig 30/31, utána 29/32

3256 Tóth Máté 2008-03-26 21:19:37  Előzmény:Fluck Dávid: 36064

Én meg inkább [s]nekiálltam letölteni[/s]....bocs! Elmentem teszkóba megvenni...
[i](Módosította Squeky 2008.03.26. 22:21-kor)[/i]

3255 Fluck Dávid 2008-03-26 21:03:52

Holnap (Csütörtök) este 21:10-kor GO TRABI GO
RTL-Klub
[i](Módosította Flucky 2008.03.26. 22:04-kor)[/i]

3254 Tóth Máté 2008-03-26 20:59:34

Segítsetek! Múltkor kérdeztem h 74 előtt és után a 4. fokozat hány fogas volt? Fel is írtam vhova, csak elhagytam a cetlit...Ha jól emléxem Tsaby segített

3253 Martikán László 2008-03-26 20:15:07

Sziasztok!!!

Ha már a nagy nyugati példáknál tartunk. Pl.: Fiatalitsuk a járműparkot.
Miért csinálunk mindent fordítva?
Az osztrákoknál az öreg kocsira fizetnek nagyobb adót. A korszerűtlen autókra magasabb a zöldkártya ára.
Nálunk ez nem így van.

Ja, lehet a mi közlekedési minisztériumunk ezért cseszteti a 2T-ket, mert nyugaton nem teszik.
Érdekes módon ők felfogták, hogy nem az a néhány 2ütemű jelenti az óriási környezeti terhelést.
Szerintem ez az egész csak üzlet.Belehajszolják a szegény embert a hitelekbe.
Akinek nincs azt mégjobban kisemmizik,akinek meg van az legyen még gazdagabb.
De "akinek nem tetszik, el lehet innen menni".

3252  Spityu 2008-03-26 15:12:52  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36060

+ a bankoké, és az adósságbehajtó cégeké
A "jó benyomás keltése az országról" helyett a képmutatás ami megvalósulni látszik... egy főre eső banki tulajdonú autók száma...

3251 Kacsándi Szabolcs 2008-03-26 15:01:38

Korábban azzal a szöveggel jöttek,azért kell kitiltani a régi kocsikat,hogy a az autóállomány átlagéletkora a lehető legfiatalabb legyen.Ezzel is megmutatva hogy mennyire felzárkózunk a nagyok közé.Csak ez úgylátszik korlátozódott a kétütemű járművekre,mintha más öreg kocsi nem is lenne az országban.Akkor mi a történet az olyan szakadt kocsikkal amik keletről meg nyugatról áramlanak be és messziről már látni rajta hogy olyan lukas a karosszériája mint a sajt.Sok esetben igen lepusztult,meghatározhatatlan színű fényezéssel stb...És akkor pl. miért nem zavarja az illetékeseket a Kamaz teherkocsik iszonyatos füstje,vagy egy régi szakadék teherkocsié.Talán mert nem is látják közvetlenül hogy miről van szó,de döntéseket azt nagyon tudnak hozni.Na meg itt vannak a kétütemű motorok ,robogók.Azt is betiltják,mert füstöl,akkor miért gyártják még most is.Érdekes!Valamelyik majom érdeke ez ,amelyik meg akarja tömni a zsebét.

3250  Spityu 2008-03-26 14:18:15  Előzmény:Madocsai Gergely: 36058

Nem azt mondtam Egyértelmű, hogy ez a legfőbb céljuk az ilyen hírekkel. A pánikkeltés.

3249 Madocsai Gergely 2008-03-26 14:12:01  Előzmény:Tóth Máté: 36057

És még én találom ki az "összeesküvés elméleteket"
(előzmény: 3216, 3217)
[i](Módosította madogery 2008.03.26. 15:12-kor)[/i]