Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

3348 Mátyus Ádám 2008-03-31 20:24:03

Tetszik a mai téma! Komolyak ezel a motorok. Ötös váltónál hogy kell kapcsolni az ötödiket?

3347 Szegedi Árpád 2008-03-31 20:11:43  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36154

Nem semmi mit lehet kihozni egy Trabi motorból...Mennyi apró okosságból áll össze egy ilyen motor!Meg az ötös váltó!A rezók!Minden!

3346 Kacsándi Szabolcs 2008-03-31 20:07:43

Ez meg egy TLRC kupában szereplő Assmann motor.600ccm és 85 ló.Régen olvastam róla leírást,ott írta a gazdája hogy megvették és kicsit még alakítottak rajta.Sajnos megszűntették az oldalt,kár.Elég hihetetlen de mikor láttam a blokkot,hát...[imgw]http://kepfeltoltes.hu/view/080331/Resized_Resized_trabant_042_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

3345 Kacsándi Szabolcs 2008-03-31 19:55:55  Előzmény: Spityu: 36148

Itt egy kép az Assmann hegyi motorról,ezt egy régi hegyiversenyzőnél láttam aki anno hozzá vitte a trabija motorját bekalibrálni.Kicsit homályos a kép.[imgw]http://paklo.uw.hu/uploaded/1206993324.jpg[/imgw]

3344 Kacsándi Szabolcs 2008-03-31 19:50:04  Előzmény:Szegedi Árpád: 36152

Alapban a trabant versenyautó 650ccm lehetett,szigorú szabályok mellett.A 800-ast azért építették hogy felvegye a versenyt a nagyobb kocsikkal,de annak igazán rallyba már csak rövid palyafutás adatott meg.

3343 Szegedi Árpád 2008-03-31 19:42:04  Előzmény: Spityu: 36148

Az adatok! Valahol láttam homologizációs lapot,és ott aztszem volt egy 601R típusu kocsi.Az 650ccm-es versenyautó lenne? a 800RS meg gondolom a 800ccm-es,talán 2féle gyári versenyautó volt?

3342 Kacsándi Szabolcs 2008-03-31 19:41:22  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36150

UTánaolvastam,csak 90 lóerős a Kardos wartburgja,de szerintem az már elég komoly így is.

3341 Kacsándi Szabolcs 2008-03-31 19:37:23  Előzmény: Spityu: 36148

Ha jól emlékszem a Kardos Lajos wartburgja 100 ló felett volt,de nem tudom biztosan.Valahol van egy könyv amiben olvastam.

3340 Kacsándi Szabolcs 2008-03-31 19:35:36  Előzmény: Spityu: 36139

Először én is azt hittem hogy mz,de annál kicsit vaskosabb kivitel.Látszik rajta hogy nem esztergált és még bővíthető feljebb is.

3339  Spityu 2008-03-31 19:35:03  Előzmény:Szegedi Árpád: 36147

Szerintem 100 lovas nincs! Max 85, de az már nagyon nagyon a vége. Viszont Wartburgról már hallottam, talán 110 ló, és természetesen az is agyon könnyített, üveghangú, jól etető karbikkal, valamint 3 rezonátorral volt szerelve.

Assmann-é valóban 800-as, 36-os Jikovval, pillanat, teszek be képet

[img]http://spityu.extra.hu/2t/rs800.jpg[/img]
[i](Módosította Spityu 2008.03.31. 21:37-kor)[/i]

3338 Szegedi Árpád 2008-03-31 19:33:25  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36146

Köszi!Most még eszembe jutott!Azt tudjátok,hogy az a mérésig 100 LE körül teljesítő Assmann-motor/remélem jól írtam a nevet/ az is 800-as?Az a legvégső méret?

3337 Kacsándi Szabolcs 2008-03-31 19:30:06  Előzmény:Szegedi Árpád: 36141

Súrlódás csökkentés,és némileg befolyásolja a nyomást is attól függ hová van elhelyezve.

3336  Spityu 2008-03-31 19:28:16  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36143

Igen igen, erre a megállapításra jutottam többé-kevésbé pár hsz-sal elöbb.

3335 Kacsándi Szabolcs 2008-03-31 19:28:06  Előzmény: Spityu: 36142

A 800-ason csak egy karbi volt,de az is hatásos,azt hiszem 40-es volt

3334 Kacsándi Szabolcs 2008-03-31 19:26:34  Előzmény: Spityu: 36139

Valóban nem változik elvileg a hajtókar mozgási útja,,de a dugattyú csapszege el van tolva és így rövidebb a dugó is.Akkor viszont már nem azonos utat tesz meg.

3333  Spityu 2008-03-31 19:25:35  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36140

1 karbi, vagy hengerenkénti? ))

3332 Szegedi Árpád 2008-03-31 19:19:11

Az miért van,hogy a versenymocik dugóján csak két gyűrű van?

3331 Kacsándi Szabolcs 2008-03-31 19:18:53  Előzmény:Szegedi Árpád: 36138

Az bizony,el se akartam hinni hogy ennyire mehet egy trabi.800ccm,5 felömlő,mikuni karbi közvetlen levegőbevezetéssel,csak drótszűrő.Annyira megindult hogy egy jókora domb aljából indulva felfelé leforogta a negyedik végét gyári normál váltóval.A rövid váltó akkor nem is volt benne.rendesen nyomott hátra az ülésbe.

3330  Spityu 2008-03-31 19:16:14  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36136

Azt a leborult...

Én BVF 30N2-5-re tippelek. MZ-ken van ilyen karbi, 30.5 miliméteres, de azt hiszem bírja a 34-et

A lökethossz nem tud változni! Az a főtengely függvénye. A holttér viszont csökken süllyesztéssel.

3329 Szegedi Árpád 2008-03-31 19:11:49  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36127

A 800-ast nagyon jó lehet vezetni!Gondolom ülésbepréselő lehet!

3328 Fluck Dávid 2008-03-31 19:11:35  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36136

Naggyon álllat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3327 Kacsándi Szabolcs 2008-03-31 19:09:49  Előzmény: Spityu: 36134

A henger teteje úgy van megcsinálva hogy,hogy a hüvely kilóg és a hengerfejbe ez a perem meg bele van süllyesztve.Így a tetejére csak egy karika tömítés megy.Az egész henger talpa le van süllyesztve a blokkba,így a lökethossz is csökken.A karbira elvileg Bvf van írva,ami ismerős a trabi típusáról.Viszont ez valami motorról származik.Kérdeztük Keszler Mátyást egykori wartburgost hogy ismeri-e.Azt mondta hogy anno ezeket tették fel a hegyi trabikra és wartburgra is,ő is ilyennel ment.Csak a wartié 40-es volt hengerenként.Valami bevált konstrukció lehetett.[imgw]http://kepfeltoltes.hu/080331/41712230312_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]Valahol még elvileg van kép de a gépemen csak ezeket találtam most

3326 Madocsai Gergely 2008-03-31 18:35:08  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36133

Azt a Qrwa, ez aztán ottwan rendesen!!! Gyönyörűűűű!

3325  Spityu 2008-03-31 18:28:31  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36133

A nemjóját! Ez aztán a mestermunka. De mi szükség van arra két kis nyúlványra, azt nem tudom... talán igy jön ki a 34mm-es körlap területe hiánytalanul?

A másik... ahogy írtad, síkolva van a henger teteje, ill. ültetve van a blokkba. Ez miért jó? Egyrészt ugye eltolja a felömlőket... de mivel alapból szintbejárós a dugó, és itt meg ültetve + síkolva van, ezért gondolom alacsonyabb dugó megy bele??? Az NDK-s leírásban is levesznek 2mm-t, de azt vastagabb hengertalptömítéssel pótolják. Ergo csak a felömlők vannak eltolva.

Esetleg tudnál feltenni kivülről készült képeket ill. a dugóról? Karbi tipusát tudni?


[i](Módosította Spityu 2008.03.31. 20:32-kor)[/i]

3324 Kacsándi Szabolcs 2008-03-31 18:11:12

Ebből a szögből talán jobban látszik.[imgw]http://kepfeltoltes.hu/080331/12458335410_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

3323 Kacsándi Szabolcs 2008-03-31 18:08:27  Előzmény: Spityu: 36131

nem az csak a szívónyílás,a felömlő középen van egy kis fallal elválasztva,csak árnyékban van.

3322  Spityu 2008-03-31 17:59:02  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36130

Komoly... és az a két "nyelv" a felömlő szerepét tölti be??

3321 Kacsándi Szabolcs 2008-03-31 17:46:08  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36129

Itt a kép a kétkarbis hengerről.[imgw]http://kepfeltoltes.hu/080331/57331630911_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

3320 Kacsándi Szabolcs 2008-03-30 21:10:27  Előzmény: Spityu: 36128

Fordított hengerek és a hátuljára van feltéve a közdarab.Belül meg van egy u alakú szívónyílás és felette a 3. felömlő.Holnap keresek képet

3319  Spityu 2008-03-30 20:37:47  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36127

Nem rég árultak egy kétkarbisat kb. 25-ért, karbik nélkül, de azt hiszem széria volt, csak épp egy-egy karbi volt a hengereken. De semmi plusz felömlő, vagy szűk fej.
A tiedén hogyan van megoldva a 3. felömlő? Vagy a kipufogó alatt van a szívónyílás???

3318 Kacsándi Szabolcs 2008-03-30 20:30:34  Előzmény: Spityu: 36126

Azért mindenképp meg akarom próbálni milyen,nemsokára összeállnak az apróságok.800-ast is már próbáltam,úgyhogy lehet mihez viszonyítani.

3317  Spityu 2008-03-30 20:10:48  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36124

Vigyázz is rá

3316 Kacsándi Szabolcs 2008-03-30 20:01:29

Egyébként azt hallottam az Erdeinél,hogy 200 körül vagy az felett van a kétkarbis motor ára.

3315 Kacsándi Szabolcs 2008-03-30 19:59:13  Előzmény: Spityu: 36121

Sajnos nem tudtam kipróbálni,mert elég kevés infóm volt hozzá és még nem álltak össze a tartozékok.Kipufogó most készül.Tönkretenni meg nem szeretném,ahhoz túl értékes.De ahogy néztem a kidolgozásból nem a gyenge motorok közé tartozhat.

3314  Spityu 2008-03-30 19:58:05  Előzmény:Ódor István: 36122

Nekem konkrétan nincs. De működik, elhiheted.

Pár ezer kilométerig, amíg nem kokszosodik el.

3313 Ódor István 2008-03-30 19:53:28

Skacok!
Olyan 2T-s írhatna nekem akinek van már katalizátora! Én nem tudom elképzelni hogy működik....
Írd már le hogy miért működik.....
Nagyon köszi

3312  Spityu 2008-03-30 19:42:38  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36120

Szépen hangzik. Menetteljesítményről valami? Esetleg összehasonlítva más faragott motorral?

3311 Kacsándi Szabolcs 2008-03-30 19:35:59  Előzmény: Spityu: 36119

Jó amiket leírtál,de a 80 lóerőt tudja a 600ccm-s motor is,persze komolyabb átalakításokkal.Az enyém össze van szerelve ,de korábban megnéztem a belét.Hát nem egy szokványos a belső rész.Dugattyú vezérel,vezérlőtárcsknak még csak nyoma sincs.A helye beragasztva egy oda illő aludarabbal.Szívócsonk levágva beragasztva.Henger lesüllyeszve a blokkba,ugyanígy a hengerfej is beleültetve a hengerbe,karika tömítéssel.Két db 34-es karbi jókora szívónyílással.3 felömlő eléggé kidolgozva.Főtengely gyári.Szoknyás dugattyú két gyűrűvel.

3310  Spityu 2008-03-30 19:03:10  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36118

Erdei honlapján kint szokott lenni, hogy "kétkarbis blokk 80-82 lóerő" vagy valahogy így. Az ár az már nem volt ott, de gondolom nem kevés. Végletekig lekönnyített lendkerék gondolom, 12.5-es hengerfej, stb. Csak azt nem tudom, hogy vajon 600-as vagy 800-as hengerek... de szerintem utóbbi.

És ez a kétkarbis motorod "mit tud"? Úgy értem össze is van rakva? Azt mondod, hogy a fekete-fehér képen lévőhöz hasonlít, tehát akkor dugattyúvezérléses (80-as évek elején szerintem nem nagyon építhettek membránost, még kint sem).
Apropó résvezérlés... ebben az esetben 1-1 darab 5mm vastag lemezzel ki lehet tölteni az főtengelynél a tárcsák helyét, továbbá még gondoltam arra is, hogy a dugók belsejét, és a főtengely T alakú sonkáját kiegészíteni valami könnyű, hőálló anyaggal. Sokat javítana szerintem a töltéscserén. (Alapból azt hiszem 1.54 az elősűrítési nyomás.)

3309 Kacsándi Szabolcs 2008-03-30 18:48:20  Előzmény: Spityu: 36114

Ha jól néztem ezeken alapba egy karbi is van.Hát ha még kettőt tesznek rá meg egy jó rezót vagy esetleg kettőt.Mondjuk egy éles hegyitrabant-motor azért vitte a 75-80 lóerőt.Az más kérdés hogy az élettartama nem sokáig tart.Nekem egy olyan kétkarbis motorom van,amilyen az egyik fekete-fehér képen van,amit korábban feltettél ide.Azt nem tudom hány lóerő,a származásáról annyit tudok hogy a Pannon -Volán egyik raktárából került elő néhány éve.Elvileg megtaláltam a hozzá kapcsolódó személyeket is,csak nem igazán lehetett érdemileg beszélni az emberrel,mert elég lekezelő volt.Annyit sikerült megtudjak hogy a 80-as évek elején készült.

3308  hks 2008-03-30 18:41:00  Előzmény: Spityu: 36116

ez van az enyém is érdekes átépítés a zöld. csak csendben én az első szakmám szerint cukrász vagyok.

3307  Spityu 2008-03-30 18:33:42  Előzmény: hks: 36115

Az igen!

3306  hks 2008-03-30 18:31:37  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36113

pedig szabó azt mondák az egyik fiókba cérna volt neki a másikba meg a rezgő alkatrészek ha szabadideje volt akkor reszelgetett.aműgy több tucat fiat mocis trabit is építettek

3305  Spityu 2008-03-30 18:10:16  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36110

Hát igen, eléggé hasonlítanak... A 65 lóerő és a 75Nm teljesen rendben van, a viszonylag rövid, 66mm-es löketnek tudható be ez az arány. Egy jobban megépített A-s motor, ami 73mm-es löketű, az produkál mondjuk 50 lóerőt, 95Nm-rel. Értelemszerűen kisebb max. fordulatszámmal. (1darab 34 körüli karbival)

Visszatérve az 582-esre, a 65LE ha jól tudom "alap" kipufogóval értendő. Egy teljesítménycsúcs fordulatszámra hangolt rezonátor párral több is kisajtolható belőle (a jó ég tudja már hol olvastam). Márpedig sárkányrepülőnél, és hegyiversenyen pont ilyen motor kell.

3304 Kacsándi Szabolcs 2008-03-30 18:04:01  Előzmény: hks: 36112

Hú!Nagy mágus lehet az öreg.

3303  hks 2008-03-30 18:02:08  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36105

egynéhány kallódik az országban talán még működő darab is vanegy van még a haver faterjánál ő csinálta.a környék legnagyobb trabantátépítője volt csinált full papíros autót peugeot torziós hátsó futőmű abarth moci uno 5 váltó auto bianci első futómű ja és a kpm-nél elírt pogácsával aminek a mérete 20cm és ez mind bejegyezve a forgalmiba.de csináltak 2 hengeres waresz mocit is trabiba.

3302  hks 2008-03-30 17:57:18  Előzmény:Nagy Donát: 36103

a hátsó oldalsót koromsötétre is lehet csak papírja legyen(műbizonylat)számozott.elég ritka darab manapság az ilyen ablak vagy keresgélsz vagy csináltatsz magadnak ilyen ablakot mert errefelé mindenki máshogy oldja meg az ablakot ki milyen nyirófület talál azzal rakja össze.

3301 Kacsándi Szabolcs 2008-03-30 17:05:51

Milyen kísérteties a hasonlóság pedig rotax főtengely.[urls=http://global.ebay.com/gbh/viItem?ItemId=270222294469]főtengely[/urls]

3300 Kacsándi Szabolcs 2008-03-30 16:32:33  Előzmény: Spityu: 36106

Ezekszerint mégis elviszi a 91 es benzinnel.Bár én úgy emlékszem mintha a sárkányrepülőknél valami spéci üzemanyagot használtak.Viszont azért a 65 lóerő nem rossz.

3299 Kacsándi Szabolcs 2008-03-30 16:25:22  Előzmény: Spityu: 36106

Igen láttam már ilyen trabi motoros sárkányrepcsit.Meg rotax motorost is volt szerencsém közelről megfigyelni.Valószínű hogy a leleményesek eszelték ki,talán anyagi megfontolásból.Vagy egyszerűen több erőt akartak a motorba és ezekben a hengerekben több fantáziát láttak.Meg valószínű egyszerűbb volt mint a trabi hengert átalakítani.