Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

3648 Fluck Dávid 2008-05-16 15:39:31  Előzmény:: 36453

A sorrend, ami nekem bejött:
1. főfékhenger
2. j. hátsó
3. b. hátsó
4. j. első
5. b. első

3647 Nagy Dávid 2008-05-16 10:19:00  Előzmény:jocking _: 36455

Már az enyémben is. Sztem is jobban húz az alsó tartományban, de ne számíts ilyen nagyon dúrva változásra.

3646 jocking _ 2008-05-16 09:47:54  Előzmény:: 36450

De benne ám!

3645 Őry Gábor 2008-05-16 08:40:21  Előzmény:: 36453

Nem elég a főfékhengernél légteleníteni! A légtelenítés menetéről nézd meg a kézikönyvet! Letölthető a www.trabi.hu oldalról, "útmutatók" címszó alatt.
[i](Módosította orygabor 2008.05.16. 10:48-kor)[/i]

3644 (Törölt felhasználó) 2008-05-16 07:45:56

Huhh... Emberek!

Azt hallom itt hogy a fékrendszer levegőlenítéséhez, két ember kell... egyik pumpál és nyomvatart, a másik meg leereszt.Nomost ez még úgy ahogy menni fog. Csak most két dolgot hallottam. Az egyik az, hogy elég a főfékhengernél légteleníteni, a másik az hogy a főfékhengertől legtávolabb elkezdve szép sorba mindet. Mit tegyek?

3643 Őry Gábor 2008-05-16 06:01:25  Előzmény:Fluck Dávid: 36445

Menj el egy bontóba, és ott egyben szokták kiszedni, vedd le a méretet. Egyébként, ha kontakthibás a rendszer, nem elég, ha a csatlakozásokat rendbeteszed? A vezeték maga nem öregszik el. Csíkos kábelt meg úgyse kapsz.

3642 Szarvas László 2008-05-15 20:27:07  Előzmény:jocking _: 36442




[i](Módosította Jimmy 2008.05.15. 22:32-kor)[/i]

3641 (Törölt felhasználó) 2008-05-15 19:53:08  Előzmény:jocking _: 36449

a tiedben már bene van?

3640 jocking _ 2008-05-15 19:15:52  Előzmény:: 36443

Hát, én úgy vettem észre, hogy alacsonyabb fordulaton kezd húzni a motor.

3639   2008-05-15 19:04:37  Előzmény:Mátyus Ádám: 36447

Ott a pont! Az is simán lehet.

3638 Mátyus Ádám 2008-05-15 19:03:41  Előzmény:: 36444

Szerintem a sok állásban beálltak a fékmunkahengereid.

3637   2008-05-15 19:00:09  Előzmény:: 36444

Akkor valószínűleg levegős. A javítási könyvben megtalálod a légtelenítés menetét.

3636 Fluck Dávid 2008-05-15 18:49:34

Nem tudja valaki, hogy a Trabi kábelkötegéhez mennyi drótra van szükség?

3635 (Törölt felhasználó) 2008-05-15 18:44:06

Emberek! Megy trabi! Hááátt ... Olyan boldog voltam amikor beindult! Percekig csak bőgettük a parkolóban! Prf! Csak a fék nem fog rendesen, eléggé puha, pedig olaj az van benne. Kérdem én, mi lehet a probléma? A Betétek nemtom, lehet hogy kopottak, de nem hiszem. Olaj van benne, szóval nem tudom.

Mik a tippek?

3634 (Törölt felhasználó) 2008-05-15 18:36:06  Előzmény:jocking _: 36438

és az mit kominál rajta gyorsab lesz vagy lo erövel keményeb?

3633 jocking _ 2008-05-15 18:21:09  Előzmény:Szarvas László: 36441

Nem kerül, mert nem a hajtókar vagy a főtengely miatt nagyobb a löketthossz, hanem a dugattyú alacsonyabb.

3632 Szarvas László 2008-05-15 17:52:36  Előzmény:jocking _: 36436

Jocing.
Az általad leírtakat "elméletben" végigfuttattam, és van benne egy kis "prücök",vagy valamit kihagytam. Az 1.3 lökethossza nagyobb 13mm-el.Szerintem ezáltal a dugattyú felső holtpontja 6.5mm-el feljebb kerül, vagyis bele kellene hogy verjen a hengerfejbe. Persze az is lehet,hogy valamit elnéztem. Bocsi. (""

3631 (Törölt felhasználó) 2008-05-15 15:30:22  Előzmény:Hõberth Gábor: 36432

Nem kell ahhoz még átfolyásmérő se. Kell egy olyan műanyagcső ami pont belemegy oldalt a főfúvóka helyére, majd L alakban felfelé megy. Ezt ráteszed a karbira, kinyitod a benzincsapot, és nézed hogy a csőben milyen magasan áll meg a benzin. Ha csak folyik és folyik bele akkor van gond az úszóval. Ha ennek ellenére nem kap benzint akkor meg dugulás a karbiban. Ha karbival minden OK akkor gyújtást kell rendbevágni.

3630 (Törölt felhasználó) 2008-05-15 13:38:48

Az átfolyásmérő már vagy 5 éve rossz, tehát azzal nem sokra megyek...xD De persze majd az is meg lesz csinálva/csináltatva/cserélve/stb. Egyelőre még a kilóméter óra sem megy rajta, tehát ha menne akkor is csak sacc/kb-ra lehet megnondani hogy mennyivel megyünk. és még forgalmi sincs rajta, de majd lesz nemsoká. Elvileg hóvégén, jövő hó elején. Akkor majd lehet majd vele járni. Alsóörsi találkozóra ugye mindenki jön?
[i](Módosította Waresam 2008.05.15. 15:39-kor)[/i]

3629 jocking _ 2008-05-15 13:02:53  Előzmény:: 36437

Hengerfejjel nincs gond, az egy az egybe tök ugyanaz, mint az 1.1-é, egyedül a vezérműtengelybe különbözik. Úgyhogy az is megoldható, hogy az 1.3-as veztengelyét kell áttenni az 1.1 hengerfejbe, és kész is.

3628 (Törölt felhasználó) 2008-05-15 12:56:41  Előzmény:jocking _: 36436

értem akor tegyem bele a wartburg motorjának a belét az 1.1 embe csak a hengert kel meg csináltatnom

ja és a 1.3 henger fej rá megy az 1.1 re?

3627 jocking _ 2008-05-15 10:43:10  Előzmény:: 36434

1.1-es trabi nem lesz 1.3-as attól, hogy felfuratod. Pontosabban az 1.1-es és 1.3-as motor furata tök ugyanaz, ha jól emléxem 75mm. A nagyobb lökettérfogat a lökethossz miatt van, az 1.3 lökethossza nagyobb 13mm-rel. Úgyogy ha 1.3-sítani akarod a trabit, akkor egy lehetséges módszer, hogy a hengert végigmarják, hogy a nem koptatott részen is egyforma legyen a furat, aztán wartburg főtengelyt/hajtókarokat/dugókat kell betenni.




[i](Módosította jocking 2008.05.15. 12:44-kor)[/i]

3626 Németh Kornél 2008-05-15 08:40:50  Előzmény:Szarvas László: 36426

Nagyon szépen köszönöm a segítséget!
Elfelejtettem írni,de limo trabiról volt szó...
A tető furcsa alakjáról meg annyit,hogy nem elég hogy a hátulja keskenyedik,de ráadásul az egész egy nagy ív minden irányban....
Köszi még1x
Üdv.
Kornél

3625 (Törölt felhasználó) 2008-05-14 23:26:00

sziaztok tudnátok nekem segiteni van nekem 1.1 es trabim és fel szeretném furatni 1.3 ra lehetséges de hoszab távra gondolok csak igy bizonytalan vagyok hogy nem-e vékonyodik tulságosan el a henger falam

kösszi skacok

3624 Szarvas László 2008-05-14 20:26:52  Előzmény:Madocsai Gergely: 36428

Bocsi, de a kérésből nem derült ki,hogy kombi mérete kell, de a limó is trabi :

Más. Valóban hátrafelé keskenyedik, elől hátul meg íves kiképzésű,a tető,és domború.Ezért értelemszerüen a tető legnagyobb befoglaló méretét írtam le.Hisz az egész trabi tető hasonló az esztergályos leszúró késéhez. ""


[i](Módosította Jimmy 2008.05.14. 22:28-kor)[/i]

3623 Hõberth Gábor 2008-05-14 19:49:53

Visszatérve erre a 2T nemindulásra. Most hogy gyujtás vagy karbi vagy dugulás vagy valami...
Ahogy a szavaidból kivettem ez a benzincsap szétszedés és kipucolás nem történt meg teljesen.
Egyszerű módszer. Legalábbis ha van üzemképes átfolyásmérő a járgányban. Kipucolt üres karbinál gyújtás ráad, benzincsap kinyit. Normál esetben az átfolyásmérőn a ledek szépen sorban felgyulladnak, egészen addig, amíg a karbi meg nem telik. Ha megtelt, akkor a ledek elalszanak. Ha sokáig nem alszanak el, akkor zárd el a csapot, mert vagy felakadt az úszó vagy a tűszelep, vagy lecsúszott a benzincső.
Ha viszont a ledek nem csinálnak semmit, akkor az azt jelenti, hogy nem folyik a benzin. Vagy sz@ar az átfolyásmérő.

3622   2008-05-14 19:10:37  Előzmény:: 36430

Olyasmi.

3621 (Törölt felhasználó) 2008-05-14 19:08:30

Végülis mindegy mert próba cseresznye (najó..meggy) alapon smirglipapírnak a sárgaszínű specijális vátozatával sikerül garantáltan kormospor+ráégetés mentesíteni a gyertyánt, és most ragyog. De ha a kezembe kerülne netalántán egy drótkefe akár ien akár oan azzal csinálom, mert a smirgli hatékonyabb ugyan de rohadtmód időigényes, és agyvérzéshez vezet a tartós használata. Legalábbis szerintem gyorsabban öl mint a passzív dohányzás. Szóval le lett puceválva a gyertya, és most várom a benzinemet. Ha megjön, Akkor Rengyerenygye-derengyereeeeeeee! Ha meg nem akkor még bütykölök rajta pár dógot.

Vélemény?

JA és szavazás. Ez most itt fent offolás vagy nem?

3620 Hõberth Gábor 2008-05-14 18:47:38

Vannak még hasonló szakkifejezéseim.

3619 Madocsai Gergely 2008-05-14 18:38:12  Előzmény:Hõberth Gábor: 36427

[i]Csürüszkölgetni[/i]?!

Hát ez megasirály!!!

Más: a kombi tető hosszabb a limóénál...

3618 Hõberth Gábor 2008-05-14 18:19:44

Asszem hátrafelé már keskenyedik a tető, legalábbis ránézésre.

A gyertyát egyébként gyertyapucoló rézdrótkefével szokták csürüszkölgetni annó.
Én legalábbis úgy hallottam az öreg Pannoniás szakiktól.
Ettől függetlenül az amúgy eleve nehézkesen induló motornál nem érdemes szutykos gyertyával kisérletezni, mert az csak nehezíti az életed.
Meg ha nagyon olajos, akkor jobb ha kiégeted valami gázégővel.

3617 Szarvas László 2008-05-14 18:09:04  Előzmény:Németh Kornél: 36425

Kornél.
A trabantom tetejének hossza: 1m 54cm.
szélessége: 1m 15cm.
díszléc: 15mm.
Üdv.

3616 Németh Kornél 2008-05-14 17:12:10

Urak!
Valaki legyen oly kedves árulja el nekem mekkora a trabant teteje!
díszléctől díszlécig,előről hátra,balról jobbra,mindenhogy.
Az enyém 40km-re van innen,szóval nem tudok kirohanni hozzá,és lemérni,
pedig elég fontos lenne.
Előre is köszi a választ
Kornél

3615 (Törölt felhasználó) 2008-05-14 16:18:48  Előzmény: : 36423

Egyenlőre még akksi sincs benne, mert még idefent töltődik, ... és ma este kerül bel pár litre benzinke. De amúgy he(J)lyes észrevétel.

Ja és el ne felejtsem... Szerintem Trabant ... szerintem.

3614   2008-05-14 14:14:46  Előzmény:: 36422

Nem igaz. Viszont a beköpés okát nem ártana megszüntetni.

3613 (Törölt felhasználó) 2008-05-14 13:23:22

Igaza van a szerkesztőnek...ne nagyon offoljunk, mert bele lészen rugdalózva a fenekünkbe. Nah de most rátérnék hsz-em igazi tárgyára.

A Sima Drókefével pucevált beköpött gyetya tényleg rövidebb ideig jó vagy csak a boltos etet valami bődületes baromsággal?

Mert ugye nem találtam a drótkefémet, és elmentem boltba, hogy vegyek egyet. Mondom a boltosnak hogy ez a helyzet. Erre ő... akkor inkább menjek az autósboltba mert ott van egy speciális drótkefe, meg hogy ettől a drótkefétől a gyertyák túlégnek, és kb két hét után tönkre is mennek.

Kérdésem a következő: Igaz-e ez?

A másik pediglen, az volna hogy találtam egy ient a neten, gondoltam megosztom a trabisokkal. Akinek már van annak jó. Akinek meg nincs az meg csináljon egyet, mert baromi jó. [url=http://www.mnetz.de/inhalte/mittleres_Niveau/basteln/trabant.jpg]itten látható[/url]

3612   2008-05-13 20:32:02

Akkor most legyetek szívesek ezzel a témával átfáradni a Kocsma topicba, köszöntem.

3611 (Törölt felhasználó) 2008-05-13 19:41:48  Előzmény:Németh Botond: 36419

Ugyan már, részletebe ne bonyolódjunk bele, mert a tudományos haland-zsában bárkit bárhol bármikor überolok (legalábbis eddig még nem találtam"emberemre" ily téren) ... Továbbá kezdő beatboxos vagyok. Itten ne gondolkodjatok a (hogy trabihoz kötődjünk) koszos gépzsír-színű cipőkulimász-box-ra, de ne gondoljatok a Ring-ben (ami ráadásul négyszögletű) előadott küzdősportok egyikére-se hanem gondoljatok valami [url=http://www.youtube.com/watch?v=9MdSRMVC0Pc]ilyenre![/url]

ui...remélem jól linkeltem.

SZERK:

Azért mint említettem PÉLDAKÉPEM Roxorloops...azért ettől én még NAGYON messzire vagyok.
[i](Módosította Waresam 2008.05.13. 21:42-kor)[/i]

3610 Németh Botond 2008-05-13 19:11:14  Előzmény:: 36418

Ha az ékezetek hiánya miatt kérded, akkor nem biztos, csak UK-ből irogat, ha jól emlékszem.

De ott az avatarján is.

3609 (Törölt felhasználó) 2008-05-13 13:30:03

Mint említettem a tank alatti szűrő kiszedésével visszapakolásával nincs gond. Csak azt kérdeztem hogy az-e a "benzincsap" Lehet hogy furán volt megfogalmazva. Köszi a "felvilágosítást".

Jah és egy vicc.

Nem túl szép de azért ez van.

Milyen a Trabant?

Olyan mint a legtöbb férfi... kétütemű. Ki-be-ki-be-ki-be-ki....

Aki érti attól bocsánatot kérek a fárasztásért, aki meg nem érti, az meg maradjon úgy.

szerkesztés:

New Tone te linuxos vagy?
[i](Módosította Waresam 2008.05.13. 15:49-kor)[/i]

3608 P. Kovács Viktor 2008-05-12 19:48:45  Előzmény:Hõberth Gábor: 36416

Ott a pont!
Mar ha 82 utani a draga

3607 Hõberth Gábor 2008-05-12 19:43:40

Mielőtt tank kiemel, benzincsap kampó kiakaszt!

3606 P. Kovács Viktor 2008-05-12 19:38:46  Előzmény:jocking _: 36413

Karburatorrol cso leszed (elzart benzincsappal )
Ket lefogatocsavar kiteker.
Tank kiszed.
Jo trabantos jol hozzafer...
Csap szetszed.
Dzsuvat kimos
Tomitest nem elhagy
Csavart nem huz tul
Osszerak.
Elso lepeseket visszafele elvegez

Jo mulatast!

3605 Hõberth Gábor 2008-05-12 19:38:08

Azért nem csak ennyi!
A benzincsap járatai is betudnak piszkosul duguln, azt dróttal meg pumpával lehet kirobbantani.
Ha tényleg egy évig áldpgált a járgány, akkor jobban jársz, ha az egész tankot kiveszed, akkor szépen hozzáférsz a csaphoz, azt letekered, és teljes takarítás!

3604 jocking _ 2008-05-12 19:30:10  Előzmény:: 36412

Benzincsapot nagyon nehéz szétszedni. Benézel a tank alá, ott van a csap, alatta egy kis tartályszerű izé. Azt elkezded csavarni, és le is jön a csapról. Ha lejött, alatta van a szűrő, azt kell kitakarítani, meg ami tartályt levettél, abba szokott megállni a mocsok.

Ja, és az összerakási művelet ugyanez, csak fordított sorrendben, és a koszt már nem kell bele visszatenni.



[i](Módosította jocking 2008.05.12. 21:31-kor)[/i]

3603 (Törölt felhasználó) 2008-05-12 19:17:13

Uff...hát szóval izé... a benzincsapot őszintén szólva még nem tanulmányoztam át... tudná valaki részletezni hogy hogy kell szétszedni? Na meg persze ÖSSZERAKNI... mert az azért ugye lényegesebb. A Benzinszűrőt is kipucolom ha tudom. Amúgy az a kemény 2-3 liter benzin ami benne van szerintem kannába lesz leeresztve, ha muszály. Tehát akkor a karbit még1x puceva? És Benzin, meg olaj. JA és a Drótkefét még meg kell keresni. Azért köszi.

De a benzincsapot akkor most hogy?

3602 Kacsándi Szabolcs 2008-05-12 19:01:19  Előzmény:: 36409

Mindenképp szedd szét a benzincsapot is,elég sok kosz szokott belerakódni.Ha nem akarod elpazarolni a benzint töltsd fel friss anyaggal hogy összekeveredjen.A motort meg járasd ki kiszedett gyertyákkal.Pörgesd át önindítóval néhányszor,lehet televan benzinnel.

3601 Mátyus Ádám 2008-05-12 17:40:34  Előzmény:: 36409

Nem vagyok egy nagy mágus, de én azt a benzint leengedném a tankból. Tudom, hogy pazarlás meg nem szívesen csinál ilyet az ember. De mint tudjuk a benzin elpárolog, mert az szokása neki. Az olajnak meg nem szokása a párolgás ezért szerintem valami nagyon tömény keverék van a tankodba, vagyis túl sok benne az olaj. Ennek eredménye, hogy nem ég el rendesen az üzemanyag ezért köpi a gyertyát. Szerintem ez lesz a megoldás.

A fékfolyadéknál dettó ez a helyzet. Ha feltöltöd és azután is fogy az olaj akkor az állásban valamelyik munkahengered mehetett tönkre, vagy átenged a főfékmunkahengered.
[i](Módosította Szigon 2008.05.12. 19:45-kor)[/i]

3600 (Törölt felhasználó) 2008-05-12 15:17:36  Előzmény:Mátyus Ádám: 36407

Abenzin már egy éve (vagytöbb) áll benne. De mondom .. pöccre indult (igaz füstölt mint a vizes gaz, de ment. Kitolattunk...erre leállt. Lehet hogy megsértődött? Azért most ezt tisztázzuk... Benzint töltsek bele, vagy olajat? Ja és még a fékolajt is fel kell tölteni mert az se fog rendesen.

3599 Mátyus Ádám 2008-05-12 14:38:52  Előzmény: Tamás: 36406

Pont most volt téma a barkácsban, szerinten nézz át oda is.