Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

5598 Őry Gábor 2009-01-15 19:53:00

Kollégák!
Miről ismerszik meg a gyári dugó? Az amelyiknek a teteje szabályos gömbszelet, és látszanak a koncentrikus körök?
A dugattyú névleges mérete a szoknya aljára értendő? Létezik, hogy az adott dugónak más a szélessége széltében-hosszában, alul-felül? Valamikor olvastam olyat, hogy a hőtágulás és a csapszeg miatt mások a szélességek a dugó különböző helyein.
Lehetséges, hogy a kisipari gyártásban nem pepecseltek ilyen finomságokkal?
Érdemes gyári túlméretes dugó eszergálásával foglalkozni kisebb hengerbe?

5597 (Törölt felhasználó) 2009-01-15 19:08:59  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 38405

Mért van ebben 4 pedál?
Vagy csak én láttam rosszul

5596 Szedlacsek Ottó 2009-01-15 18:58:51

[url]http://automotorevue.tv/seyret/testy/tatrabant-trabant-s-motorem-tatra.html[/url]
[i](Módosította Tibke 2009.01.15. 20:10-kor)[/i]

5595 Nagy Donát 2009-01-15 17:42:25  Előzmény:Nagy Donát: 38403

Én most olyan gondban vagyok, hogy a 4T-s bajuszkapcsoló nem fér el a 2T-ben, a váltókar útban van .

5594 Nagy Donát 2009-01-15 14:53:22  Előzmény:Szakál Gergely: 38402

Itt van előttem a 4T-s indexkapcsoló. Hát, szerintem a burkolathoz más pontokon csatlakozik fel. De nem 100%.

5593 Szakál Gergely 2009-01-15 12:51:19

A 4T trabi indexkapcsolóját 1az 1be át lehet-e cserélni 2T be?
Vagy kel a hozzá való burkolat is?

5592 (Törölt felhasználó) 2009-01-14 11:45:55  Előzmény:Nagy Donát: 38398

Szerelőlámpa csatl. aljzata.

5591 Nagy Donát 2009-01-14 11:39:49  Előzmény:Őry Gábor: 38399

Láttam, csak mivel úgyis új műszerfalam lesz, kulturáltan belefaragok egy szivargyújtót.

5590 Őry Gábor 2009-01-14 10:35:24  Előzmény:Nagy Donát: 38398

A vaterán nemrég árultak hozzávaló dugaszt.

5589 Nagy Donát 2009-01-14 10:32:38

Olyan kérdésem van, hogy bal oldalon lent, a reaktorfedél-nyitó körül van egy csatlakozó. Olyasmi mint egy szivargyújtó, csak kisebb. Állítólag vmi spéci 12V-os csatlakozó. No, ez tényleg az? Csak mert vettem rendes szivargyújtó kapcsolót, azt szeretném bekötni helyette. Csak simán rádugdosom és jó lesz?

5588 Lizák Péter 2009-01-14 08:06:42  Előzmény:Kõszeghy Levente: 38396

Na az érdekes :-)

5587 Kõszeghy Levente 2009-01-13 21:13:56  Előzmény:Lizák Péter: 38386

Hello!
Nekem a 601 Standard Hycomatom forgalmiába 601 TX van írva.

5586 Őry Gábor 2009-01-13 10:34:16  Előzmény: Spityu: 38394

Kössz! Kimerítő!

5585  Spityu 2009-01-13 09:59:10  Előzmény:Őry Gábor: 38393

Lendkeréknél: 55x70x8,
ékszíjtárcsánál: 42x67x10,
nyelestengelynél: 20x40x10,
diffinél: 58x80x10,
kerékcsapágynál: 48x62x8.

Más szimmering nem jut eszembe, egy van még a HB4-1 karbinál a szívócsonkban (a rudazatnál), de annak nem tudom a méreteit.

5584 Őry Gábor 2009-01-13 09:43:41

Nem tudja valaki hirtelen fejből a 2T lendkerék felőli szimmering méretét?

5583 Szedlacsek Ottó 2009-01-12 19:36:48

Konzerválás:
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090112/DSCF6957_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5582  hks 2009-01-12 14:48:00  Előzmény:Nagy Donát: 38385

egyik barátom ha jól tudom dolgozott nála, meg versenyzett is a motorjaival.

5581 Őry Gábor 2009-01-12 11:38:21  Előzmény: Spityu: 38389

Jól van na, többet nem kérdezek!
De kösz a választ!

5580  Spityu 2009-01-12 10:53:21  Előzmény:Őry Gábor: 38388

Már szégyellem, hogy ennyit írunk a gyertyákról... ismét.

Azt ajánlom, hogy keress rá az isolator szóra, megéri. Szerintem fedi a valóságot. Kb. két éve télen találtam otthon pár használt régi gyertyát, azokat használtam, egy darabig jók voltak, de valószínűleg nem véltlenül lettek félrerakva. (M14-240)

Aztán most találtam vaterán DDR-új 225-öst, de nem igazán válik be. Mármint arra számítottam, hogy rövidtávozáskor jobb lesz, mint a 260, de nem. Hosszú távon nincsen semmi gond velük.
Nyáron(tavasz-ősz) 260-ason kívül mást én 100%, hogy nem fogok használni. Lehet, hogy csak szerencsém volt a BERU-sakkal(!) de semmi rosszat nem tapasztaltam. Pöcc-röff, stabil szikra. Most vannak DDR-eseim is, azokat még nem próbáltam.
Egyedül télen szokott néha nehezebben indulni, de csak is akkor, amikor éppen hogy forgat az önindító - tehát az akksi "hibájából". Akkor is gyújt, csak nincs elég lendület, kell egykét rásegítés a dugó részéről.
[i](Módosította Spityu 2009.01.12. 11:54-kor)[/i]

5579 Őry Gábor 2009-01-12 10:37:05  Előzmény: Spityu: 38383

Télen is bevált? Azt mondják főleg nyáron nyerő az NDK technológia.

5578 Őry Gábor 2009-01-12 10:35:58  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 38384

Köszi a figyelmességet, de ennyire nem vagyok jó angolból, de még a cseh tudásomon is csiszolni kell.

5577 Lizák Péter 2009-01-12 09:25:30

Nemrég szó esett a típusjelölésekről, asszem ebben a topicban.
Na most találtam valamit. Igaz németül van, de a lényeg kivehető.

Itt:
[url]http://trabitechnik.com/index.php?page=16&lang=de&page_number=18[/url]

Az oldal szerint:

601 Standard típusnévrövidítés: 601 bzw. 601 L,601 K (1964 június - 1990 június)
601 Sonderwunsch: 601 LS bzw. 601 KS (1966 április-tól 1990 júniusig)
601 deluxe: 601 LL bzw. 601 KL (1966 áprilstól valamikor 1980-ig, 2 évig a megjegyzés az S deluxe esetében)
601 S deluxe: 601 LX bzw. 601 KX (1978 március-tól 1990- júniusig)

5576 Nagy Donát 2009-01-11 20:09:26

Mit tudtok az Erdei féle műhelyről?

5575 Szedlacsek Ottó 2009-01-11 19:35:36  Előzmény:Őry Gábor: 38377

Hello,
Találtam egy óriási jó gyertyákról szóló doksit. Itt le van írva tömören minden, amit ezekrők egy nem hétköznapi embernek tudni illik. Angolul.
[imgw]http://www.brisk.biz/index.php?page=download_s.html[/imgw]

5574  Spityu 2009-01-11 19:15:21  Előzmény:Őry Gábor: 38382

Igen, szérián. Ha forgatod, biztos jó lesz... vagy nem...

5573 Őry Gábor 2009-01-11 19:10:55  Előzmény: Spityu: 38381

Teljesen széria motor? Dúsabb keverékhez is jó a 260-as?

5572  Spityu 2009-01-11 19:07:01  Előzmény:Őry Gábor: 38380

Én nekem semmiféle gondom nem volt még vele, egyik motorban sem, kinti hőmérséklettől függetlenül. Igaz eddig csak 260-as volt benne.
A képek megtéveszthetnek a zsombi webshopban, de eredeti tényleg, ahogy írod: nem a krómszínű.

5571 Őry Gábor 2009-01-11 19:04:33  Előzmény: Spityu: 38379

Szerinted az Iso a tuti? Sárga hüvelyes?
[i](Módosította orygabor 2009.01.11. 20:04-kor)[/i]

5570  Spityu 2009-01-11 19:02:55  Előzmény:Őry Gábor: 38378

Igen, www.zsombicar.hu ők forgalmaznak, most rendeltem 4-4 darabot. Egyébként a gyújtásomat is meg kellene revízióznom, de azt most már kitolom a főtengelycseréig.

5569 Őry Gábor 2009-01-11 19:00:57  Előzmény: Spityu: 38376

Lehet kapni még eredeti Isolatort?
Én ki akarom hozni a HB 4-1-ből amit lehet, de gondolnom kell a fogyasztásra is. Most tartok 120-as fő és 100-as kiegyenlítőnál, de lehet, hogy bele kéne tennem egy nagyobb levegőfúvókát, mondjuk egy 130-ast vagy egy 150-est.
[i](Módosította orygabor 2009.01.11. 20:03-kor)[/i]

5568 Őry Gábor 2009-01-11 18:59:28

Mit gondoltok, mi a teendő, ha az alig használt gyertyák sötétbarnák? Legalábbis nem a klasszikus őzbarna? Nem füstöl az autó és jól is megy, szerintem nem dús a keverék. Próbáljam meg magasabb hőértékűvel. Eddig Brisk N15YC volt (egyébként jól ment vele), most újítottam N15C-re.

5567  Spityu 2009-01-11 18:58:50  Előzmény:Őry Gábor: 38375

Ha tuningra gondolsz, akkor nem, most kaptam Szabitól bele egy 100-as fúvókát a csonkhoz, és beállítottam, és most így megyek vele. Jó, bár az Isolator 225-ről nem vagyok a legjobb véleménnyel, de az is lehet, hogy más bajok vannak a motorral, mindenesetre erőtlennek tűnik. Másik karbival ugyanígy viselkedik, szinte biztos, hogy a gyertya okozza, megy szépen vissza egy pár - szintén - DDR-es 260-os. Pedig a könyv is 225-öst ír (pl. hideg, rövidtávú használatra).

5566 Őry Gábor 2009-01-11 18:55:55  Előzmény: Spityu: 38373

Te piszkáltad már a HB 4-1-est?

5565 Őry Gábor 2009-01-11 18:55:01  Előzmény: Spityu: 38368

Az enyém garázsban állt az előző tulajnál és szintén repedt.

5564  Spityu 2009-01-11 16:27:39  Előzmény: Spityu: 38368

Na megnéztem a kormányt... sajnos a szó szoros értelmében felengedett, kintről lett bevive. Tele lett repedésekkel Úgyhogy továbbra is keresek jó állapotú pereckormányt.
De találtam helyette más finomságot, nem bántam meg, hogy elmentem.
[i](Módosította Spityu 2009.01.11. 17:28-kor)[/i]

5563 Sipos Tamás 2009-01-11 16:12:49  Előzmény: Spityu: 38368

[justify]Szerintem nem csak a meleg teszi tönkre, hanem a két anyag (fém, műanyag) különböző hőtágulása. Ha ilyen hidegben, mint ami most van, az egyik jobban zsugorodik, mint a másik, akár attól is elrepedhet.
Itt a fórumon olvastam tavaly, hogy valaki állólámpa talpához használta az állandó 20 fokos szobában, és ott is tovább repedt, ráadásul azt a gusztustalan barna levet is kezdte ereszteni.[/justify]

5562  Spityu 2009-01-11 13:01:18  Előzmény:: 38369

Én is ilyesmire gyanakszok. Mindenesetre elmegyek megnézem szerintem, mert van más cucca is az illetőnek. Megpróbálok alkudni, 4ért megvenném.

5561 Kacsándi Szabolcs 2009-01-11 12:56:59  Előzmény:: 38363

Az,de nem épp jól kidolgozott,A két gyári felömlőn valamit csináltak azért.

5560 (Törölt felhasználó) 2009-01-11 12:56:54  Előzmény: Spityu: 38368

Napsütés, meleg teszi tönkre őket.Nekünk van 1 új hibátlan még autón se volt.
Fent van a padláson. Ott majd csak nem megy tönkre.

Lehet most hülyeséget mondok de szerintem a meleg miatt repedezik szét, vagyis szétnyomja a belső fém váz.
[i](Módosította N1tr0 2009.01.11. 13:59-kor)[/i]

5559  Spityu 2009-01-11 12:49:45

Szerintetek az alábbi kormány megér öttttezzret? A két kis javítható repedést fogja követni a többi is, ha nincs használva? Értsd: állásában.

Egyáltalán mitől öregszenek el ezek a kormányok? Idő? Meleg? Napsütés? Erőhatások???
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090111/DSCN2461__1077_x_807__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090111/DSCN2462__1077_x_807__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

5558 Madocsai Gergely 2009-01-10 16:17:11  Előzmény:Őry Gábor: 38365

Dehogy is! Az alu szagát érezhették +, más fém már nemigen maradt szegénykén...

5557 Velikán Attila 2009-01-10 16:07:20  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 38350

Én markoltam a kormányt mint állat, de így is keskeny volt a 2x1 sávos főút nálunk hajnal 2kor egy kis kocsmázás után. Szólt, a rendőr hogy próbáljak meg a jobb szélén közlekedni. Mondtam, hogy már régóta ezen vagyok, de nem megy. Kérdezte, hogy miért nem világít a bringán valami elöl meg hátul. Mondtam, hogy hátul azért mert nincs, elöl meg azért mert lemerült az elem, de látok így is.
A rendőr kísért egy darabig, mögöttem jött az Octaviaval. Aztán magamra hagyott.

5556 Őry Gábor 2009-01-10 10:30:19  Előzmény:Madocsai Gergely: 38364

Úgy kell nekik, sok vasat nem talátak benne.

5555 Madocsai Gergely 2009-01-10 09:35:23  Előzmény:: 38357

Nekem az ismerősök csupán 1 kritériumot szabtak a csókos műszakira: mégpedig azt, hogy az abrosz-méretű lyukakat, rohadást akárhogyan is, de tüntessem el! A többit lesz@rják, akár egy csupasz kasznit is odalökhetek, csak lyukas ne legyen...
-Mondom igen?!
-Igen!

Ennek +felelően a lyukak el is tűntek, nem is akárhogy: kb 5L neutrálszilikon + kb 5kg 1-es, az íweknél 0.5-ös alulemez, powertape + baromisűrű bitumenes Olvikor több rétegben.
1 hétig csináltam, de olyan lett, h senki nem akarta elhinni, h az ott csak "dísz".
Ja, h mit kellett eltüntetnem: a csomiból fektetwe(!)a berakott pótkerék simán nem ki-, átesett! A küszöböknél is akadt egy kis plasztika: telefonkártyából szabott fittingekkel + bitumenessel letámadwa, gazdagon...
A csomi olyan lett, h nem csak, h fémes hangja lett, de még az öklözésnek is simán ellenállt.
A balhátsó lengőkarnál már nem lehetett a laposwasat és a zártszelwényt mihez hegeszteni, de csak +oldottam.
A waresz fékek menet közben olyan szinten ütöttek, mint egy forgócsöwes gépágyú, Schwarzenegger bácsi kezében.

Mindezek ellenére a csókosok ismerősök, asszonták, no para, a gép sokkal jobb, mint számítottak rá.
Másnap telefonáltak, h mehetek a kocsiért, átment!
-Hihetetlen!!!

Csak annyit mondott az ismerősöm, h ők is bejáratott spanjukhoz wiszik towább, sok-sokezer "érdekes" szekeret rugdostak már át szemrebbenés nélkül,
DE olyan, hogy a spanja kiszól azt aknából, hogy "gyere le, ezt látnod kell, b*zmeg!!!", még soha nem fordult elő!

Félreértés ne essék: nem jókedwemben, hanem kényszer+oldásbént köwettem el ezen igényes minimálproject-ek mindegyikét, uis integrált műszakira kellett mennie - 50ropi - szűkös időn belül a szekérnek, és hát diákként örültem, h ha arra összemarom a zsé-t whonnan...

DE: happyness, ÁÁÁÁÁTMENT, 5 nappal később el is lopta a "metálcsoport" a Lágymányosi hídnál léwő BME parkolóból, béke poraira...

5554 (Törölt felhasználó) 2009-01-09 23:25:51

http://cgi.ebay.de/Trabant-Tuning-4-Kanal-Zylinder_W0QQitemZ290286429732QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item290286429732&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

4 felömlős?

5553 Szarvas László 2009-01-09 23:25:33  Előzmény: rendy: 38360

-"a rendeletben nem írják hogy hol kell lennie az indexeknek"63§ 1-3-4.
Szerintem a tipusbizonyítványban pontosan le van írva minden.Ha akarnak arra bármikor hivatkozhatnak.

5552  rendy 2009-01-09 17:21:47

hy trabisok.
egy kis infóra lenne szügségem.
mennyit érhet egy 79-es első bölcső agyakkal féltengelyekkel váltóval egykörös főfékmunkahengerrel?
mert van és megválnék tőle.

5551  rendy 2009-01-09 09:30:10

olavsaggatam a köhém-et.nekem az indexek el vannak tüntetve.a fekete hűtőmaszkon van fekete búrával.a rendeletben nem irják hogy hol kell lennie az indexeknek.csak azt hogy hogy kell világitaniuk.és milyen izzóval.akkor nekem jó:borostyánsárgán világit ill. villog és van oldalirányjelzőm is.

5550 Szarvas László 2009-01-09 08:02:09  Előzmény:Tomacsek Tamás: 38358

Az 1990.(IV.12.)KöHÉM rendeletben minden le van írva.Ha az abban leírt minden feltételnek megfelel, akkor szerintem nem.Érdemes ezeket átbogarászni,így legalább tudod,hogy ha neked van igazad,és csak szivatni akarnak,visszaszivathatod: ha így van jelentsen fel.

5549 Tomacsek Tamás 2009-01-09 05:18:07

A morcosított első lámpakeretbe beleköthet a rendőr? íműszakin ez problémát jelenthet?