Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

3948 Marics Nimród 2008-07-21 08:41:02  Előzmény:Őry Gábor: 36756

Hat ja, szinte nincs is semmi Ami meg lenne az meg mind majdnem messze van...

3947 Őry Gábor 2008-07-21 07:25:36  Előzmény:Marics Nimród: 36751

Ja! Kár hogy errefelé kevés a találkozó.

3946 Hõberth Gábor 2008-07-20 20:34:01

Nem egyszerű, és legfőképp nem olcsó egy ilyen egyedi utánfutó megterveztetése.
Ha kéttengelyesre szeretnéd, az még bonyolultabb.
Ráadásul arra már "E"-s jogsi is kell!
Régen legyártottunk 3db tök egyforma utánfutót egy haverommal típusterv alapján, ami ugye sokkal egyszerűbb eset.
Az egyik futó az enyém maradt, a másik a haveré lett, a harmadikat meg a tervező kapta a papírokért és pecsétekért meg aláírásokért cserébe.
Minden felhasznált anyagról számla kellett, a felniknek és a gumiknak is újaknak kellett lenni a forgalomba helyezésnél.
Durván egy százasból jött ki egy futó.

3945 Marics Nimród 2008-07-20 17:09:48  Előzmény:Sipos Tamás: 36753

Regeljél az oldalra Te is, legyen minél több trabi fent

3944 Sipos Tamás 2008-07-20 17:06:14  Előzmény:Marics Nimród: 36752

[justify]OK, köszi. Bár, úgy látom ez egy közösség, nem egy cím, de kiindulásnak jó.[/justify]

3943 Marics Nimród 2008-07-20 16:59:15  Előzmény:Sipos Tamás: 36750

Szerintem tőle érdeklődd le, igaz wareszból készült, de az mellékes
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=39124

3942 Marics Nimród 2008-07-20 16:56:22  Előzmény:Őry Gábor: 36743

Hehe, mennyi Zala megyei trabis van itt akkor, mert én is Zala megyei vagyok Igaz én kicsit messzebb lakok a megyeszékhelytől, 45km-re

3941 Sipos Tamás 2008-07-20 16:56:22

[justify]Már régóta piszkálja a csőrömet egy hálóhelynek alkalmas utánfutó, ami Trabant kombiból készülne. Úgy képzelem, hogy nem vágnék le az elejéből, mint ahogy annak a zöld cseh gépnek van, ami egyszer egy találkozón is volt, hanem teljesen meghagynám. A motortér lenne a csomagtartó. A forgalmi szerint ráfutófékkel 721 kg-ot vontathatok, fék nélkül pedig 359-et.
Egytengelyesnek gondoltam, de Prokee szerint az ilyen egyedi építéseket idehaza nem szokták engedélyezni, mert valami bonyolult számítás van a vonószem és a hátsó tengely távolságára vonatkozóan. Átgondolva a dolgot, akár lehetne kéttengelyes is.
Kérdésem: tud valaki olyan szakembert, aki megtervezne nekem egy ilyet? Értem ezalatt azt, hogy jogosult ilyet tervezni, a terveit elfogadják vizsgáztatáskor stb.[/justify]

3940 Marics Nimród 2008-07-20 16:53:45  Előzmény:Nagy Donát: 36745

Üdv! Én ezt nem értem, hogy aki 2004után vette a 2T autóját akkor arra miért vonatkozik a szigorított érték!? Miért mi változott vásárláskor az autóban??? Ezt magyarázza meg nekem valaki!

3939 Sipos Tamás 2008-07-20 16:36:53  Előzmény:Nagy Donát: 36747

[justify]A legjobban az szomorít el, hogy ezek a híradók az MTI-től kapják az anyagot, (nézd meg pl. az indexes cikket, amit először belinkeltek ide) és már abban is benne van a marhaság. Úgy néz ki, már az MTI-t sem lehet hiteles forrásnak tekinteni, ők is lementek kutyába.[/justify]

3938 Nagy Donát 2008-07-20 16:24:38  Előzmény:Sipos Tamás: 36746

Hm, igazad lehet!

Amúgy mindenhol azt a nyavalyás katalizátort nyomatják, hogy mégse kell... Megőrjítenek, hisz eddig sem kellett. Ennyit a máskor hihetőnek hitt RTL Híradóról vagy Indexről pl...

3937 Sipos Tamás 2008-07-20 16:17:14  Előzmény:Nagy Donát: 36745

[justify]A zöldkártyások eddig is a TV-ből, és nem a Magyar Közlönyből informálódtak, hiszen állandóan azt a média által terjesztett katalizátort keresték rajtunk, ami nélkül szerintük nem kaphatnak a Trabantok zöldkártyát. Ezért senki sem fogja tőled kérdezni mikor került a tulajdonodba a gép. Miért? Mert a média csak azt kommunikálta, hogy 2020-ig mehetnek a Trabantok. A zöldkártyásoknak ennyi éppen elég volt. Az emberek ennyit még megértenek, nem is terheli az agyukat senki egyéb dátumokkal meg igazoló okiratokkal. Persze ha legalább elolvasnák a vonatkozó rendeletet, akkor más lenne a helyzet, de nem olvassák. A pongyolaságnak, a felületességnek, és a tájékozatlanságnak ez a formája most pont a mi malmunkra hajtja a vizet.
Én is tavaly vettem a 2T-met. Ősszel megy vizsgára.[/justify]

3936 Nagy Donát 2008-07-20 15:07:39

Ahogy a hírt olvasom, mivel én 2007ben vettem a 2T-met, rám ugyanúgy a szigorított érték vonatkozik . Mindegy, Decemberig van időm, és már találtam is helyet ahová autó sem kell...

3935 Ivacs István 2008-07-17 12:46:56  Előzmény:Őry Gábor: 36743

A barkács szakkörben válaszoltam!!!

3934 Őry Gábor 2008-07-17 12:18:00  Előzmény:Sipos Tamás: 36739

Érdekes, és is Zala megyében lakom a székhelytől 13 km-re.

Azért én az elektronikus gyújtásban jobban bízom, mert nem állítódik el, biztos a szikraképzés, ezért jobb a fogyasztása, még így is, hogy fix az előgyújtás. Persze az elektronika is tönkremehet (én már füstöltem el Hall-jeladót), de a beállítása pofonegyszerű, 5 perc az egész, a megszakítóssal meg befontam a hajamat, mire beállítottam, meg lehet szarakodni a röpsúlyfeszítéssal, meg próbalámpával. Egyszer csináltam, mondom kipróbálom a megszakítóst is, aztán kivágtam a fenébe, csak tartaléknak tartottam meg.
De ezzel menjünk át a barkács szakkörbe
[i](Módosította orygabor 2008.07.17. 14:22-kor)[/i]
[i](Módosította orygabor 2008.07.17. 14:24-kor)[/i]

3933 Őry Gábor 2008-07-17 12:14:05  Előzmény:Prokop Gábor: 36737

Hogy nézett ki az 500-as gyújtása? Én saját magyam gyártottam egyet a gyári Hall-jeladóhoz, amek az alaplapján semmit sem kell változtatni. Ha érdekel, elküldöm. Bár 2020-ig most nem aktuális, azt mondják, hogy az alacsonyabb előgyújtás csökkenti a CH-t. A fix előgyújtással alapjáraton feleslegesen nagy a 3-3,5 mm.
[i](Módosította orygabor 2008.07.17. 14:15-kor)[/i]

3932 Őry Gábor 2008-07-17 12:09:15  Előzmény:Prokop Gábor: 36740

Létezik olyan elektronika, amelyik a fordulatszám föggvényében állítja a gyújtást, és egy MAP-szondával a terhelésfüggő szabályozást is megcsinálja. Itt lehet utánanézni: http://turbopower.hu/vezer-cikkek/bemutatkozik-a-roxel.turbo, vagy www.roxel.hu
[i](Módosította orygabor 2008.07.17. 14:10-kor)[/i]

3931 Prokop Gábor 2008-07-16 20:16:02  Előzmény:Sipos Tamás: 36738

[i]"Eddig abban a hitben voltam, hogy az okos elektronika miatt előnyben vagyok..."[/i]

Hát, akár így is lehetett volna, még ha csak a röpsúlyt teszik alá, akkor is. Ha meg terhelésfüggő szabályzás is lett volna, akkor pláne. Persze vákumos szabályzás elég macerás kétüteműn

Aztán valamiért egyszerűbbnek vélték ilyen fakerekűen megoldani. Talán éppen az egyszerűség volt a cél.

3930 Sipos Tamás 2008-07-16 18:11:37  Előzmény:Őry Gábor: 36736

[justify]Érdekes adalék még a vezetési stílusomhoz:
10-15 évvel ezelőtt Zala megyében laktam, a megyeszékhelytől 17 km-re. Éjszakára és nappalra is jártam oda dolgozni, és néha az öreg angol autómmal. Rendszeresen kísérleteztem azzal, hogy meg tudom-e tenni ezt az utat a fék, út közbeni használata nélkül. Nehéz, hiszen Zala dimbes-dombos és kétszer is alárendelt útról kellett kikanyarodni. De vasárnap reggelenként volt, hogy sikerült![/justify]

3929 Sipos Tamás 2008-07-16 18:02:35  Előzmény:Prokop Gábor: 36734

[justify]Akkor jó nagy zöldséget írtam. Elnézést, és köszönöm a kiigazítást.
Meglepő dolog amit most megtudtam. Eddig abban a hitben voltam, hogy az okos elektronika miatt előnyben vagyok a megszakítós változatokkal szemben, és ezért jobb a fogyasztásom. És tessék!
Ebből még arra is következtetek, hogy a megszakítós változattal szerelt gépek jobban húznak, hiszen ott a röpsúly, ami a gyújtási időpontot finomhangolja. Lecserélni azonban nem fogom, mert nekem a Trabant az egyszerűség és ennek következtében a kevés hibalehetőség szimbóluma. Minél fapadosabb, annál jobb.
Pl. a telefonom is egy őskészülék; de lehet vele telefonálni, és SMS-t küldeni, cserébe nem kell végeláthatatlan menürendszereken átküzdenem magam.[/justify]

3928 Prokop Gábor 2008-07-16 16:24:44  Előzmény:Őry Gábor: 36735

Valószínűleg nem csak te, nekem is volt az 500-asban ilyen. Azért volt jó, mert az alaplapon volt az elektronika, és nem éktelenkedett ott a fekete doboz

A gyári viszont nem szabályoz sehová.

3927 Őry Gábor 2008-07-16 15:58:15  Előzmény:Sipos Tamás: 36730

Teljesen egyetértek ezzel a vezetési stílussal, anyiban másképp, hogy én betartom az 50-et. Aki egy tömött kocsisorban előzget, az meg egy barom, vagy rutintalan mazsola. Én 13-km-ről járok be dolgozni, és aki megelőz az elején, azzal a városban szoktam találkozni az első piros lámpánál.

3926 Őry Gábor 2008-07-16 15:54:19  Előzmény:Prokop Gábor: 36734

Én véletlenül csináltam röpsúlyos Hall-jeladót

3925 Prokop Gábor 2008-07-16 10:46:13  Előzmény:Sipos Tamás: 36730

"Ez már trisztoros gyújtású, tehát az elektronika optimalizál."

El kell keserítselek. Tranzisztoros, és a világon semmit sem optimalizál. Bizonyos szempontból még elmaradottabb, mint a megszakítós. Utóbbi legalább röpsúllyal szabályoz, így alkalmazkodik a fordulatszámhoz. Az elektronikus gyújtás (azon kívül, hogy nagyságrendekkel megbízhatóbb) halálosan fakerekű. Beállítod egy fix pontra, és gyújt. Ennyi. Semmit sem szabályoz, az egyetlen pont, ami miatt a valódi gyújtási időpont változik, az a gyújtási késedelem.

3924 (Törölt felhasználó) 2008-07-15 19:20:00  Előzmény:jocking _: 36726

jajj bocsi a helyes link... www.trabitali.on.hu

3923 Sipos Tamás 2008-07-15 19:04:23  Előzmény:Kapás András: 36731

[justify]Úgy néz ki, a közelmúltban a cipészek egyre nagyobb hányada kényszerült pályaelhagyásra, és kötött ki a zöldkártyás szakmában.[/justify]

3922 Kapás András 2008-07-15 16:04:02

Még pár napig nyári melózom az NKH-nál és hallom ahogy főnök beszél valami vizsgaállomásos emberkével. A 2T-ről ment a téma, az emberke kérdezősködik. Válaszok amiket hallok:
(...)"eddig se kellett katalizátor" "nem kellett katalizátor" "eddig se kellett" "mondja maga cipész?... vagy mit nem ért ezen?" "határértéket kellett teljesíteni eddig is, ennyi"(...)
Gondolom a másik fél csak pisloghatott, hogy mi van.

Na ezzel annyit akartam leírni, mennyire tájékozott némelyik vizsgáztatás végző állomás.
[i](Módosította eNiX 2008.07.15. 18:20-kor)[/i]

3921 Sipos Tamás 2008-07-14 20:54:10  Előzmény:Urbán Miklós: 36719

[justify]Meglepő, de semmihez nem piszkáltam hozzá. Alapelvem, hogy ami jól működik, azt nem bántom, nem kíváncsiskodok, hogy mitől ilyen jó. Valójában egy 1986-os megkímélt autóról van szó, ami 71000 km-t futott. Ez már trisztoros gyújtású, tehát az elektronika optimalizál. Városban nagyon ritkán közlekedek. Kedvencem a hosszú táv. Teljesen szintetikus, Repsol Moto Scooter-t használok 1:50 keverési arányban, és hideg motort kivéve egyáltalán nem füstöl. Nem megyek 85-90 fölé, sosem pörgetem nagyon a motort, kivéve talán jelzőlámpáknál. Ilyenkor élvezem, hogy a sok bamba sofőr, a sárgánál ébred fel, hogy elengedje a féket, keresse a sebességet. Ekkorra már rég állva hagytam őket. Tavaly még ez nem volt szokásom, ezért sikerült tartósan 5 l alatt maradnom. Hihetetlen, de tavaly nyáron kb. 3000 km-t tettem meg úgy, hogy mindig 4,6-5,2 közé esett a fogyasztás. Pedig akkor még Arol 2T-vel jártam 1:33 arányban. Jó, ennek a fogyasztáshoz nem sok köze van.
Nem lenne tisztességes ha elhallgatnám, hogy előszeretettel használom ki a szabadonfutó adta lehetőségeket, néha sík úton is. Mindig nagy követési távolságot hagyok és így az előttem levő, fékpedált taposó, gyorsító, lassító szeszélyes vezető esetén sem kell fékeznem, hanem gázlevétellel a követési távolságból csípek el. Ez rendszerint bosszantja a mögöttem haladókat, így rendre megelőznek, de ez nem zavar; megint csak használom a szabadonfutót. Előzni csak traktorokat szoktam, mert teherautók is komoly ellenfelek lennének, és én kerülöm a kockázatot. Megvallom, lakott területen nem tartom tiszteletben az 50-et; általában itt 70 a kedvencem. Kanyarok előtt sem szeretek fékezni, mert az pazarlás. Igyekszem olyan sebességre lassulni, hogy még be tudjam venni. Szerencsére a Trabant nagyon jó a kanyarokban, de még így is van egy kis centrifugális erő, ami miatt a gyerekek különösen élvezik az utazást. Az mondjuk igaz, hogy menet közben az evést, ivást nem engedélyezem, a fagyit meg végképp nem.[/justify]

3920 Sipos Tamás 2008-07-14 20:23:49  Előzmény:Prokop Gábor: 36708

[justify]No azért az indexes cikkbe is becsúszott egy marhaság: A gépkocsik környezetvédelmi felülvizsgálatáról 2002-ben született alaprendelet szerint 2008. január 1-től csak katalizátorral kaphatnak zöld kártyát ezek az autók. Bizony nagy bajban lenne az újságíró ha ezt az állítását egy, –most már hatályon kívül helyezett rendelet– felolvasásával kéne bizonyítania.
Mindegy. Minden jó, ha vége jó. Ha pedig megyünk zöldkártyát csináltatni, vigyünk magunkkal egy Magyar Közlönyt. Mert sajnos várni kell még míg a média által kellően elbutított mérőállomásokhoz –tisztelet a kivételnek– eljut a hír.
Mi lesz 2020 után? Akkor a legfiatalabb kétütemű is 30 éves lesz, tehát veteránkorú, azaz azt kell mondani, hogy ez a kérdés véglegesen megoldódott. Halleluja!
Most kellemesen csalódtam a döntéshozók bölcsességében. Dicséret illeti őket.[/justify]

3919 Madocsai Gergely 2008-07-14 18:03:40  Előzmény:jocking _: 36726

Hál" Istennek!!! A para így is az, h már rendesen kikoptatták ezen szekerek nagy részét ( =mission completed ) és ismét csak egy szánalmas döglöttló-tologatás ez a katalizátor tilitoli, de lesz@rom, majd 2020-ban fog - ha még élek 1általán - izgatni a dolog leghamarabb!

Addigis jó Trabantozást mindenkinek, élesben, w csak képzeletben!
[i](Módosította madogery 2008.07.14. 20:04-kor)[/i]

3918 Antal Petya 2008-07-14 17:56:15  Előzmény:jocking _: 36726

egy l betű kimaradt!! trabitali.on.hu

3917 jocking _ 2008-07-14 17:53:26  Előzmény:: 36724

Nem jó a link, rögtön átdob az ini.hu-ra.

3916 Marics Nimród 2008-07-14 17:43:41

Na úgy néz ki megkapják 2020-ig!!!!! a 2T-k a zöldkártyát, még az a szerencse, hogy időben meggondolta magát a sok "okos"...
http://index.hu/gazdasag/magyar/haltrabi0807/

3915 (Törölt felhasználó) 2008-07-14 17:38:28  Előzmény:: 36704

Bocsika a linket elfelejtettem... meg azt hogy köszönjük annak a 20 autónak aki eljött és a nagy családunk jól érezhette magát...
www.trabitai.on.hu - képek és videók itt!:-)

3914 jocking _ 2008-07-14 17:23:11  Előzmény:Urbán Miklós: 36719

Hegyre úgy tolja fel, lefelé meg álló motorral gurul.

3913 Antal Petya 2008-07-14 17:21:50  Előzmény:Szabó Antal: 36720

ez nagyon állat, ki volt ez a pihent magyar???

3912 Szabó Gergõ 2008-07-14 17:13:21  Előzmény:Szegedi Árpád: 36718

meghát az mr1 kossuth is bemondta, márpedig a szavaknak ereje van...

3911 Szabó Antal 2008-07-14 17:07:50

Hali mindenki itt a gyulai elektromos trabi
http://www.youtube.com/watch?v=mOGNd5rSE7k

3910 Urbán Miklós 2008-07-14 16:50:47  Előzmény:Sipos Tamás: 36698

Gratula!
Hogy csinálod, hogy 5-5,5 alatt eszik?
Mit állítottál, tettél rá?
Én sehogy nem bírtam 5,8-6,5 alá szorítani...
De ha kész lesz az új motor, kíváncsi vagyok, hogy többet eszik majd vagy kevesebbet!

És éljen az új rendelet, nem is mérik majd a gépet, ha jól értem?
Előgyujtás, fordulatszám, ennyi?
Hippi-juppi-hííí!
Végre!!!

3909 Szegedi Árpád 2008-07-14 16:40:55  Előzmény:Tóth Máté: 36716

Tényleg!Az lesz az!Nagyon ranfináltak!Köszi

3908 Prokop Gábor 2008-07-14 16:39:00  Előzmény:Szegedi Árpád: 36715

Nyilván egy idióta jogi formula, a Közlönyben előtte lévő is így végződik

3907 Tóth Máté 2008-07-14 16:35:02  Előzmény:Szegedi Árpád: 36715

Most lehet hülyeséget írok, de szerintem a most megjelent törvények v rendeletek 3 nap múlva (17-én) lépne életbe és azon a napon hatályát veszti például a régi kétüteműekre vonatkozó törvény...asszem

3906 Szegedi Árpád 2008-07-14 16:26:09  Előzmény:Szabó Gergõ: 36709

Üdv!Lehet velem van a baj,de a Magyar Közlönybe az utolsó sor ez:"Ez a rendelet a kihirdetését követö 3. napon lép hatályba,és a hatálybalépését követö napon hatályát veszti." Ez most akkor elirás lehet vagy csak én nem értem?

3905 Prokop Gábor 2008-07-14 16:15:05  Előzmény:Kapás András: 36712

Most kaptam mélt, hogy megjelent az Indexen.

3904 Prokop Gábor 2008-07-14 16:14:46  Előzmény:Szabó Gergõ: 36709

Kösz, közben megtaláltam. Egyébként 29. oldal

3903 Kapás András 2008-07-14 16:08:29  Előzmény:Prokop Gábor: 36708

Na mi van csak egy kis benzin kell a motornak? Vagy te is tudtad...
Én az NKH-nál hallottam közvetlenül.

3902 Hõberth Gábor 2008-07-14 15:59:14

Végre egy jó hír!
Ebben a 2020-ban nem bíztam volna, de úgytűnik józan belátásra tértek!
Most már csak az verheti a fejét a falba, aki drága pénzért felrakatta a katalizátort!

3901 Szabó Gergõ 2008-07-14 15:51:06  Előzmény:Szabó Gergõ: 36709

a pdf dokumentum 28ik oldala, ez lemaradt

3900 Szabó Gergõ 2008-07-14 15:49:44  Előzmény:Prokop Gábor: 36708

[url]http://kozlony.magyarorszag.hu/letoltheto/mk/2008/07/MK_103.pdf[/url]


a magyar közlönyben jelent meg ma

3899 Prokop Gábor 2008-07-14 15:40:32

[url=http://index.hu/gazdasag/magyar/haltrabi0807/]Haladékot kaptak a trabantosok[/url]

Na végre, b*szki.

Valaki lécci kutassa már ki a pontos dokumentumot, ahol ez megjelent, mert raknám ki cikkbe valami autentikus forrással...