Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4048 (Törölt felhasználó) 2008-08-21 18:56:14  Előzmény:Őry Gábor: 36855

Szóval létezik röpsúlyos szabályzós elektronkikus jeladó is?
Azt meg hogyan hozták össze?
Érdekes, hogy ezen a motoron nem volt ilyen, hisz 89-es kiadású...
Érdekelne a dolog...

4047 (Törölt felhasználó) 2008-08-21 18:52:46  Előzmény: Spityu: 36853

Semmiféle motor nem fog olyan élettartamot produkálni, mint amire tervezték, ha nem az eredeti, gyárilag megtervezett környezetben használják.
Egy kétütemű trabiba házilag beszerelt négyütemű motor sem fog már úgy működni, mint a hozzá tervezett váltóval, az eredetileg köré épített gépjárműben.

Természetesen nem mindennapos használatban van a járgány, hisz mint mondtam, most már csak hobbi célra használom. De azt bátran állíthatom, hogy drasztikusan nem csökkent le az élettartama a motornak. Tudom, hogy a kétütemű motorok jó hatásfokának az egyik legfontosabb tényezője a jól kialakított kipufógórendszer, nade én nem versenyzem vele, nem tuningolom Lehet, hogy kicsit több hasznos benzin-levegő keverék távozik el az égéstérből a kisebb fojtás miatt, mint kellene, de kit érdekel?

A kenéssel és a hűtéssel nincs gond, ennél több pedig nem kell egy egyszerű kétütemű motornak! A gyergyák őzbarnák, az égés rendben van. Nem füstöl jobban, mint egy gyári trabant.

[i](Módosította Peti 2008.08.21. 20:59-kor)[/i]

4046 Őry Gábor 2008-08-21 12:06:01  Előzmény:: 36848

Erről beszélek. Kell?

4045 Tóth Máté 2008-08-21 01:06:02  Előzmény:: 36852

Egy képet kérhetnék? kiváncsi lennék rá

4044  Spityu 2008-08-20 21:23:01  Előzmény:: 36852

Értem! Végülis egy kis futásteljesítményű gépről van szó, tehát viszonylag kevés km-t megy az idő függvényében (gondolom). Így érthető, hogy még "él".

4043 (Törölt felhasználó) 2008-08-20 19:54:30  Előzmény: Spityu: 36851

[i]"Kemény! Nem túl kicsi így a folytás első - legfontosabb - dob nélkül?!"[/i]

Nemtudom. Ez miben mutatkozna meg?


[i]"Megkérdezném: kb. hány kilométert ment így első dob nélkül? Milyenek a menetteljesítmények, főként a fogyasztás?"[/i]

Már 25 éve így van. 1983-ban készült ez a gépezet, ez egy nyitott, platós furgon, hátsó kerék hajtással. (futóművek és hidak 50-es évekbeli személygépkocsiból, Simca Aronde-ból vannak. Hátul merev híd+laprugó). Régen a házi gazdaságban volt szállításra használva. Teherbírása kb 1 tonna. Km-ről nem igazán lehet beszélni, de tavasztól nyárig rendszeres használatban volt.
A motor 70-es évekbeli trabantból való, de egészen 2006ig hozzá sem lett nyúlva. Azóta már másik főtengely van benne, de nem azért, mert szétment az előző, hanem mert tudtam szerezni egy jobbat.
Ma már csak hobbi célokra használom. A fogyasztás: 2.5-3 liter benzinnel másfél-két órákat eljárkálok vele, földutakon, hegyekben, völgyekben Hatalmas feelingje van
Menetteljesítmények: Olyan az áttétel a váltó után, hogy adott motorfordulatszám mellett a sebesség eredeti trabihoz viszonyítva annak 70 %-a. A max sebesség, amit mentem vele, az 70 km/h, ez trabinál kb 100-nak felel meg (szóval annyit pörög a motor 70nél, mint gyári trabinál 100nél). De nem hajtom, 40-50 körül közlekedem vele, földutakon ennyi bőven elég.
Menetteljesítményeit sajnos eredeti trabihoz nem tudom hasonlítani, mert azt még nem vezettem.


[i] Nem szárad ki a motor a fojtáshiány miatt?"[/i]

A motor nem szárad ki, mint mondtam korábban, vastagon olajos volt a henger, dugattyú, főtengely, amikor megbontottam. A blokkon a hengertalpaknál van két kis fül, azokban állt az olaj, amikor nemrég levettem a hengereket. 1:33-as keveréket használok hozzá. A kenéssel nincs gond.
[i](Módosította Peti 2008.08.20. 22:09-kor)[/i]

4042  Spityu 2008-08-20 09:17:34  Előzmény:: 36849

Megkérdezném: kb. hány kilométert ment így első dob nélkül? Milyenek a menetteljesítmények, főként a fogyasztás? Nem szárad ki a motor a fojtáshiány miatt?

(Arra is kiváncsi lennék még hány km-t fog így futni... )
[i](Módosította Spityu 2008.08.20. 11:17-kor)[/i]

4041 Madocsai Gergely 2008-08-20 05:56:09  Előzmény:: 36849

"Mivel nekem nem gyári trabim van, a kipufógórendszer is más, első dob például nincsen, csak hátsó"

Kemény! Nem túl kicsi így a folytás első - legfontosabb - dob nélkül?!

4040 (Törölt felhasználó) 2008-08-19 21:38:40  Előzmény: hks: 36846

Én egy eredetileg fűtőköpennyel nem felszerelt kipufogócsonkot használok. Gondolom erre célzol a régebbivel. Egy 71-es trabiról származik.

Mivel nekem nem gyári trabim van, a kipufógórendszer is más, első dob például nincsen, csak hátsó. Kisebb a fojtás, a hangja ezért kicsit élesebbbb, "pöfögősebb".
A hengerekre szerelt kipufógócsonkhoz csak egy cső csatlakozik, ami a hátsó dobhoz megy. Ez is befolyásolhatja a dolgokat, akár negatív, akár pozitív irányba.

Amit mondasz, nagyon is megfontolandó, bár én sose gondoltam rá. Igaz ehhez le kell venni a hengerfejeket a hengretalpakról. Én összeszereléskor a hengerfejeket nem vettem le a hengertalpakról, úgy egyben raktam át a dugattyúkkal együtt abból a bizonyos bontóba leadott trabiról, aminek motorjárból a blokkon kívül mindent sikerült kimentenem.

4039 (Törölt felhasználó) 2008-08-19 21:28:15  Előzmény:Őry Gábor: 36847

Nade ba...meg, azért vettem elektronikusat, mert azt hittem jobb lesz...

Valahogy össze kellene hozni a röpsúlyszabályzósat az elektronikussal.
[i](Módosította Peti 2008.08.19. 23:39-kor)[/i]

4038 Őry Gábor 2008-08-19 19:37:43  Előzmény:: 36844

Ha alacsony fordulatnál csörög, ajánlom a röpsúlyszabályozós jeladót.

4037  hks 2008-08-19 06:51:33

az én egyéni véleményem hogy az összes gyári mocihoz kevés üzemanyag kerül ezért csörög a motor terhelésnél ajánlom mindenkinek kipróbálni egy picivel nagyobb főfúvókát szebben fog szólni az a motor.valóban nagyon fontos az előgyújtás meg hogy tiszta legyen a hűtő bordázat.én több mint 10 éve trabantozok de még egyszer sem tisztítottam meg a koksztól a henger fejet és mégis hibátlanul működtek a motorok. de azzal kezdem a motor összerakásnál hogy a kipufogó csonkot összedolgozom a kipufogó nyílással óriási eltérések vannak.ha még ajánlhatnám mindenki keressen régi csonkot mert az sokkal vastagabbés jobban áramlanak benne a gázok.+a 2t titka rendesen kiégetni a kipufogót.

4036 Scholcz Tamás 2008-08-19 05:50:31  Előzmény:: 36842

A motort a fos olaj koxolja
Aki Arol 2T-vel jár élből bűntetném

4035 (Törölt felhasználó) 2008-08-18 19:10:16

Régebben nálam is csúnyán csörgött, ha húzattam pl. emelkedőn felfelé. De csak ilyenkor csörgött, kíméletes használat mellett nem. Utólag rájöttem, túl nagy volt az előgyújtás.
Most elektronikus gyújtást tettem rá, FHP előtt 3,5 mmre állítottam a gyújtást. Az eredmény, hogy alacsony fordulatnál picikét csörög motor, de ha jobban pörgetem és terhelem (pl emelkedőn felfelé húzatom), akkor szépen megy.
Gyújtás most rendben van, a gyertyák őzbarnák (ha csökkentem az elúgyújtást, semmi sem változik, csak picit gyengül a motor)

Szerintetek tisztítsam ki én is a dugattyú felső felületét, az égésteret meg a kipufogócsonkot? Vagy kissé kopott a főtengely, és ennek tudható be a hiba?

4034 Major Csaba 2008-08-18 10:42:13  Előzmény:: 36833

Heló!

Ha még aktuális, nekem volna egy újszerű állapotú BETA zsírzóm eladó!

Üdv.:csabesz!

4033 (Törölt felhasználó) 2008-08-18 09:59:03  Előzmény:: 36835

Ez a jelenség rombolja le a motort az olajkoksz leválások társaságában. Mindennek van ellenszere!!! Pirinyó a főfúvóka mérete, így szegény a keverék benzinben és romlik a kenés is. Adjál benzint a motormak nagyobb fúvókán át!
A szegény keverék magasabb hőmérsékleten ég, így jobban kokszolja az égésteret és feleslegesen hevíti a motort. A fogyasztás független a fúvókák méretétől, csak előrelátás és lábmunka kérdése. A kompresszió hiánya is fokozza a csörgési hajlamot. Készíts VIZADAGOLÓT!
Hajrá!

4032 Őry Gábor 2008-08-18 08:05:43  Előzmény:: 36835

Csatlakozom madogeryhez! Azonnali motortakarítás! A csökkenő hűtés és a koksz együtt rendesen csörgeti a motort. Előbb utóbb hazavágja a főtengelyt. Előgyújtásról, olajról és fúvókákról ráérsz ezután gondolkodni.
Felesleges drága olajat használni. A Sprint teljesen rendben van. Valamicskével drágább, de jó megoldás a Garden 2T is.
[i](Módosította orygabor 2008.08.18. 11:44-kor)[/i]

4031  hks 2008-08-18 07:48:21  Előzmény:: 36835

szerintem meg kellene nézni azt a gyűrű hézagot,lehet hogy azért csörög ha a gyújtás a helyén meg a többi cucc rendben akkor biztos hogy nagy a gyűrű hézag.

4030 Madocsai Gergely 2008-08-18 05:25:10  Előzmény:: 36838

Towábbi lehetőségek:
- A henger hűtőbordáinak tisztának kell lennie (hengerfejeknél detto),
- A wentillátor melletti kis gumitömítések sem árt, ha a helyükön wannak (ékszíj feszes-e eléggé, nem csúszik-e),
- Kokszos égéstér, dugattyú tető,
- Kokszos kipuffogó leömlő, eltömődött(tömődő félben léwő) kipuffogórendszer (főleg a hátsó dob, és az ehhez közeli összekötő csőszakasz)

4029 (Törölt felhasználó) 2008-08-17 20:50:10

Apum már szórakozott az előgyújtással, de nem jutott előbbre. Ha ennél kisebbre veszi, akkor magától leáll a motor. Olajat mi most a Mol Evo-t használjuk, egy kis Spurival megspékelve.

4028 Szarvas László 2008-08-17 20:47:36  Előzmény:: 36835

Egy tipp: Állítsátok kisebbre az előgyujtást.

4027 Venczli Miklós 2008-08-17 20:42:08  Előzmény:: 36835

annyira nem értek hozzá, de ha jó olajat töltesz hozzá, akkor halkulni szokott... én mol sprint 2T -t használtam, semmi csörgés nem volt...

4026 (Törölt felhasználó) 2008-08-17 20:28:11

Sziasztok!
Egy-két tippre lenne szükségem.A Trabink motorja csörög, akárhányszor odalépünk neki egy picit jobban. Eléggé idegesít, bár sokan azt mondják, hogy nem kell vele foglalkozni, ez Trabant betegség. Nincs véletlenül vkinek mégis vmi ötlete, hogy hogyan lehetne ezt megszüntetni, vagy halkítani?
Köszi, Judit!

4025 Szarvas László 2008-08-17 20:05:07  Előzmény:: 36833

Én az OBI-ba vettem 4500-pézért. Igaz 5 éve, de mostanában is láttam a polcokon.

4024 (Törölt felhasználó) 2008-08-17 17:58:10

Hello!

Rég írtam már ide! Nem tudtodna valaki nekem kölcsönadni egy kézi zsírzót? Vagy esetleg eladni? Vagy megmondani hogy hol szerezhetek? Nagyon fontos lenne! Előre is köszönöm!

4023 (Törölt felhasználó) 2008-08-15 19:08:37

A trabi motor fordulatszáma mennyi pontosan, mondjuk 80 km/h-nál 4-ben?

4022 Ackermann Balázs 2008-08-14 20:00:00

Akit esetleg érdekel Trabi két keréken. Szombaton bemutatónk lesz Gyömrőn a falunapon, részletek: [url]http://www.trab-akrobatika.extra.hu/[/url]
[i](Módosította ABalu 2008.08.14. 22:01-kor)[/i]

4021 Őry Gábor 2008-08-13 19:21:37  Előzmény:: 36824

Az újabb főtengelyeknél a középső golyóscsapágyakat egy kis stift rögzíti. Ezek is tartják tengelyirányban az egészet. A többit csak azért írtam, hogy oda kell figyelni az ilyen hangokra, mert egyszer csak előjön.

4020 Nagy Donát 2008-08-13 15:49:52  Előzmény:Sipos Tamás: 36826

Igen, tavaly Szeptemberben volt "matrica-csere" az összes MOL olajnak. Igazából a benzinkutaknál mikor megjöttek az újak, a régit be kellett szedni, és visszavitték, nem lehetett már eladni a régi matricásat.

4019 Lizák Péter 2008-08-13 10:46:52  Előzmény:: 36813

Hi Benkutya!

Elvileg jó rá. Szerintem. Nekem a 4T-men a kocka Lada felnije van fenn. láttam már ilyet Unon-n is. Ergo a felni szerintem jó rá. Max a gumisnál egy ilyen felnit felpróbáltok az autóra elöl hátul. Gondolom én csak akad nála egy... A gumi mérete nekem is ekkora, tehát az biztos jó lesz.

4018 Bende Endre 2008-08-13 08:17:41

Sziasztok! Nem tudjátok hogy hol lehet kapni DDR országjel matricát, ill. hogy járhatok-e vele... Kösz

4017 Sipos Tamás 2008-08-12 20:59:54

[justify]Ma meglepődtem.
A sebességváltó olajcseréhez tegnap rendeltem Hixol T fantázianevű, állítólag kimondottan a 2T Trabantok váltójához való hajtómű olajat. Ma megyek átvenni, hát lássanak csodát, Trabant hajtómű olajat kaptam. Gondolom kifutó készlet, mert a blokkra már Hixol T volt írva. Gyártási éve 2005, tehát már egy ideje raktáron állt. Megnéztem, 4 évig tárolható, tehát még pont jó lesz nekem.[/justify]

4016 Tóth Máté 2008-08-12 18:25:42  Előzmény:Nagy Donát: 36823

Oks, köszönöm. Pestre pedig Ninauszékhoz mentem volna...tavaly beszéltem velük és azt mondták h az első dob+cső olyan 20 körül van és ennyi lenne a szállítás is, úgyhogy inkább menjek föl érte...Örülnék ha lenne Sz.helyen is

4015 (Törölt felhasználó) 2008-08-12 18:15:37  Előzmény:Őry Gábor: 36814

[i]"A hajtókarcsapágy meg azért szokott meghalni, mert elkopik a lendkerék felőli 6009-es csapágy, megnő a tengelyirányú holtjáték, képzeld el, mit művel ez a hajtókarokkal kuplungoláskor. Ezért nem árt ellenőrizni a tengelyirányú holtjátékot."[/i]
Valóban így van, nem túl szerencsés, de vezetőcsapágyas ágyazással van megoldva a dolog, az axiális erőt csak a hátsó csapágy veszi fel. A másik 3 görgős csapágyról a külső gyűrű lehúzható.
Az újabbnál ez hogy van megoldva?

[i]"Ha kuplungoláskor nagyobb zajt hallasz, azonnal szedd szét és cserélg ezt a csapágyat, akkor a hajtókarok talán még menthetők. A középcsapágy is tud szarrá menni, nekem volt ilyen esetem, igaz, valami kínai szar lehetett benne, 8000 km után elszállt, miközben a hajtókaroknak még alig volt holtjátéka."[/i]
Semmi axiális holtjáték nincs, se benyomott, se kiengedett kuplungnál. És különösebb zaj sincs járó motornál kuplungolásnál.
Alapjáraton icipici zörgése van a motornak, de ez szerintem normális egy 60 ezer km-t futott főtengelynél.

[i]"A karbinál meg nézd meg, hogy a gázbowdwn nwm akad-e fel. Nekem is ilyet csinált régebben, bár azt mondják, hogy a H 1-1-es karbi teszi ezt a jelnséget."[/i]
Természetesen ezzel kezdtem, nem akad fent. A pillangószelep egyből visszaáll alaphelyzetbe.

4014 Nagy Donát 2008-08-12 14:09:37  Előzmény:Venczli Miklós: 36817

Hm, hát megnézem, jó lenne ha lenne . Squeky, neked meg majd írok ha van.

4013 Scholcz Tamás 2008-08-12 12:40:22  Előzmény:Madocsai Gergely: 36819

Wareszra 9 golyós kell, de a cég 6 golyóst tett rá.
Állítólag a 6 golyós rezonálni képes munkaütemenként..
Nem is bírta sokáig
2hónap alatt, kb. 5-6ezer m-t tett meg az autó.
kb. 1,5év alatt meg 50ezret

4012 Tóth Máté 2008-08-12 12:31:20  Előzmény:Venczli Miklós: 36817

Ha van ott akkor légyszíves szóljatok rám mindenképpen, mert akkor nem kell pestre mennem érte

4011 Őry Gábor 2008-08-12 11:29:52  Előzmény:Madocsai Gergely: 36819

A Mihályfí nem MGM Daewoo-t tesz rá?

4010 Madocsai Gergely 2008-08-12 11:27:24  Előzmény:Scholcz Tamás: 36818

Rem nem csak 1fajta Trabihoz waló orosz csapágy létezik, mert az én Mihályfi-s tengelyemen is ilyen figyel, aztán jólenne, ha majd bírná...

4009 Scholcz Tamás 2008-08-12 11:19:59  Előzmény:Őry Gábor: 36814

Orosz csapágy 2 hónap alatt?
Tartós 110-130 eredménye.
Jó olajat kapott, mégis szétment. Ócsó csapágy vót.

http://www.youtube.com/watch?v=-MEwvu3IwaI

4008 Venczli Miklós 2008-08-12 11:11:12  Előzmény:Nagy Donát: 36816

Nézted már szombathelyen az L&M autósboltban? az árkádnál... nekem onnan lett...igaz, h 4 éve, de egy próbát megér

4007 Nagy Donát 2008-08-12 10:56:39  Előzmény: : 36806

Az örsre a munkám nem enged el, de akkor felhívom majd a klubot a lehetőségek miatt.

4006 Őry Gábor 2008-08-12 07:36:11  Előzmény:Mátyus Ádám: 36810

Nem, ő csak említést tesz róla. Egyszer a fórumon olvastam róla, nem mostanában, és a bejegyzés is régi volt, mert úgy emlékszem, hogy a gugli dobta ki. De, hogy ki írta és mikor, már fogalmam sincs, de emlékszem, hogy részletezte, milyen keverőcsövet és főfúvókat használt.

4005 Őry Gábor 2008-08-12 07:32:46  Előzmény:: 36811

Amit a főtengelyről írsz igaz, de éppen azért raktak bele golyóscsapágyat, hogy elmenjen 50-es keverékkel. Gondolom az akkori fejeseket is zavarta a sok füst. A hajtókarcsapágy meg azért szokott meghalni, mert elkopik a lendkerék felőli 6009-es csapágy, megnő a tengelyirányú holtjáték, képzeld el, mit művel ez a hajtókarokkal kuplungoláskor. Ezért nem árt ellenőrizni a tengelyirányú holtjátékot. Ha kuplungoláskor nagyobb zajt hallasz, azonnal szedd szét és cserélg ezt a csapágyat, akkor a hajtókarok talán még menthetők. A középcsapágy is tud szarrá menni, nekem volt ilyen esetem, igaz, valami kínai szar lehetett benne, 8000 km után elszállt, miközben a hajtókaroknak még alig volt holtjátéka.

A karbinál meg nézd meg, hogy a gázbowdwn nwm akad-e fel. Nekem is ilyet csinált régebben, bár azt mondják, hogy a H 1-1-es karbi teszi ezt a jelnséget.

4004 (Törölt felhasználó) 2008-08-11 10:09:25

Sziasztok,
megtudná nekem valaki mondani, hogy 1985-ös Fiat Uno lemezfelniének mekkora az osztóköre, a szélessége, az átmérője és a középső lyuk átmérője. Tul. képpen az érdekelne, hogy felmegy-e a 4T trabimra 155/80 R13 gumival.

Tomi

4003 Sipos Tamás 2008-08-10 21:44:19

[justify]Ma délelőtt láttam, de nem volt nálam fényképező: Pesten a Dráva utcában öt Trabi állt egymás után, ebből egy 4T. A többinek a hátsó szélvédőjére T1-T4 lapok voltak ragasztva.
Lehet, hogy valaki abból él, hogy bérbe adja őket? Ha biztos lennék benne, hogy van rá kereslet, én is vennék 5-6 darabot ilyen célra.[/justify]

4002 (Törölt felhasználó) 2008-08-10 20:40:01  Előzmény:Őry Gábor: 36807

[i]A golyós főtengelyek az újabbak. A görgőshöz olajosabb keverék kell, mert a görgős csapágyakban nehezebben jut el a keverék. Ertről a témáról Jopi honlapján olvashatsz bővebben.[/i]

De a főtengely gyenge pontja a két hajtókari csapágy, ha azok bírják, akkor a talpcsapágyak is bírni fogják. Azok szoktak legelőször szarrá menni, a régi trabantunkon annyira tönkrement az egyik hengernél, hogy kiütötte a blokkot a kraburátor mellett, miközben a talpcsapágyakkal semmi probléma nem volt.

Meglep amúgy, amit írsz, mert egyébként a görgős csapágyak a nagyobb teherbírásúak, mert nem egy ponton, hanem egy olyan hosszú vonal mentén érintkezik a görgő a futópályával, mint amilyen hosszú a görgő.

[i]falsot meg valszeg a tengelynél szív, ilyenkor elmegy az alapjárat. Ha nincs nagyon oválisra kopva, tegyél egy O-gyűrűt a tengely hornyába, és megoldódik a probléma. [/i]

Nálam szerintem nem ez a probléma. Az alapjárat stabil. Nem elmegy az alapjárat, hanem 1-2 mp, mire gázadás után fokozatosan visszaáll. Nem annyira zavaró egyébként a probléma, csak futa, hogy ez régebben nem volt, mert akkor gázelvétel után azonnal visszaállt.


4001 Mátyus Ádám 2008-08-10 17:57:48  Előzmény:Őry Gábor: 36808

Nem Jopi oldalára gondolsz?

4000 Őry Gábor 2008-08-10 12:44:26  Előzmény:: 36796

Szerintem is jó a H 1-1. Ha azt akarod hogy menjen, tegyél bele 125-ős főfúvókát, és 70-es, vagy 90-es dúsítót. A falsot meg valszeg a tengelynél szív, ilyenkor elmegy az alapjárat. Ha nincs nagyon oválisra kopva, tegyél egy O-gyűrűt a tengely hornyába, és megoldódik a probléma.

3999 Őry Gábor 2008-08-10 12:39:53  Előzmény:: 36804

Bocs, Spityu érdeklődött H 4-1-es karbi iránt, neki akartam ajánlani Szicsut.
[i](Módosította orygabor 2008.08.10. 14:40-kor)[/i]