Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4148 Hõberth Gábor 2008-08-31 19:22:13

Ha a 4-est nem veszi, vagy kidobálja, az bizony lehet a sűrű olajtól.
Meg attól is, hogy már szarakodik a szabadonfutó.
Tegyél belevaló olajat, ha akkor is kidobja a 4-est, akkor szabadonfutó csere.

4147 (Törölt felhasználó) 2008-08-31 19:13:49

Váltóba szerintetek milyen olajat tegyek? Megteszi valami olcsóbb hajtóműolaj?

Azt vettem észre, hogy a 4ediket néha nem veszi be. Iklyenkor 3-ba rakom vissza, majd újra 4 edikbe, akkor oké. Ezt okozhatja a nem megfelelő olaj, azt olvastam egyik trabis honlapon. Igaz ez?
[i](Módosította Peti 2008.08.31. 21:14-kor)[/i]

4146 (Törölt felhasználó) 2008-08-31 19:11:38

Valószínűleg rájöttek, hogy elektronikus gyújtás esetén nem nyújt érdemi pluszt a röpsúlyos előgyújtásszabályzó, ezért is hagyták ki.
Viszont terhelésfüggő szabályzót mechanikusan nehéz csinálni.

Nekem egyébként FHP előtt 5mm-re van beállítva az elektronikus gyújtás (mint mondtam első kipufogódob nincsen, csak hátsó), így a legjobb, alacsony fordulaton és magas fordulaton sem csörög, alapjáraton pedig kellemesen "pöfékel" a motor.

Ha kisebbre veszem az előgyújtást - számomra meglepő módon - kicsi terhelés mellett (=egyenes úton kb 60-as tempó 4 edikben) csörög a motor.

4145   2008-08-31 18:20:44  Előzmény:: 36953

A kettő kombinációja lenne a legjobb.

4144 (Törölt felhasználó) 2008-08-31 18:19:43

Én úgy veszem észre, nem teljesen tökéletes a fordulatszámtól függő előgyújtás szabályzó. Az előgyújtást nem a fordulatszám növekedésétől függően, hanem a terhelés növekedésétől függően kellene csökkenteni.

Mi erről véleményetek?

4143 Vajda Sándor 2008-08-31 11:56:19  Előzmény:Nagy Donát: 36949

Simsonon hülyén néz ki!

4142  hks 2008-08-31 10:35:15  Előzmény: Spityu: 36946

egyik barátom azt mondta 33,5 után törik le a trabi karbi szívórésze.de ez a régi fajtára érvényes!
[i](Módosította tschabi 2008.08.31. 12:35-kor)[/i]

4141 Nyiri K 2008-08-31 10:27:43  Előzmény:Mátyus Ádám: 36922

Szia! Köszi szépen a tippert
meg fogom érdeklődni náluk is

4140 Nagy Donát 2008-08-30 22:42:10

Nem tudja valaki, hogy be lehetne-e szerezni valahol ilyen sátor szettet?

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/080831/sator_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080831/sator_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]



[i](Módosította Lancelot 2008.08.31. 00:42-kor)[/i]

4139 (Törölt felhasználó) 2008-08-30 22:23:10  Előzmény:Őry Gábor: 36879

VIP car a neve. Más emberek drágább 4üteműjükbe is beleöntik 10000km-re. Ez nem lehet túl jó. A szabványt viszont kielégíti. Nekem csak rövid ideig van a motorban, mert elég vagy kifröcsög a dörrentőn. Teljesen hibátlanul megy vele.

4138 Szarvas László 2008-08-30 22:10:00  Előzmény:: 36944

Sehol nem ér semmit, mivel káros anyag, idegen test!Kibelőle, levele!
Nehogy má bekómázzon a trabi, vagy meggyengüljön.

4137  Spityu 2008-08-30 21:30:08  Előzmény: hks: 36942

Dehogynem, épp ellenkezőleg Csak elcsodálkoztam azon, hogy 32-t bír a széria, vagy az MZ 34-et.

4136   2008-08-30 21:18:45  Előzmény:: 36944

Pedig oda szokták rakni. Többek között ezért is hülyeség. Meg eleve az.

4135 (Törölt felhasználó) 2008-08-30 20:58:27

A vezetőülés vonalában van a katalizátor? De ott semmit sem ér! 15-20 perc mire ott felmelegszik úgy, hogy kifejtse a hatását!
Nemrég láttam egy katalizátoros barkast, abban elég közel volt a motorhoz.

4134  hks 2008-08-30 20:42:42  Előzmény:Őry Gábor: 36933

kellemesebben szól ha 30-ast használsz ugyan úgy fogyasztott mint a 30 trabi karbival 8 köröl normálisan közlekedve. a 34-es 9 körül de az nem is sok 100-100 nél amúgy meg a csillagos ég is lefolyik a torkán. ja ez 3 feömlős motorra vonatkozik.

4133  hks 2008-08-30 20:39:15  Előzmény: Spityu: 36938

bizony ezek a számok a torok átmérő.nem hallottál még róla 34 jikov vagy ilyenek.

4132  Spityu 2008-08-30 19:47:09  Előzmény:: 36939

Szereld le, és helyezd el egy üvegvitrinben, mint "jellemző típusidegen" alkatrészt!

4131   2008-08-30 19:00:15  Előzmény:: 36939

A vezetőülés alatt. Mármint nem az utastérben, hanem a padlólemez és az úttest között. Ja, és szereld le azonnal!
[i](Módosította bgt015 2008.08.30. 21:00-kor)[/i]

4130 (Törölt felhasználó) 2008-08-30 18:54:54  Előzmény:: 36924

Jíííháá! A trabim környezetvédelmi besorolása 00, most néztem meg a forgalmit Csak múltkor úgy emlékeztem, hogy benne van a forgalmiban A bácsi, akitől vettem, a vétel előtt kb. két héttel szereltette be a katalizátort. Nem tudom, hogy pontosan hol van, holnap megyek megnézni a benzincsapot, meg a karbit, megnézem, hol is van az a katalizátor! Az első autóm, még nagyon béna vagyok Jocking, Peti: köszi a segítséget!

4129  Spityu 2008-08-30 18:50:36  Előzmény: hks: 36932

Köszi!

32 és 34?? Mi? A torok legszűkebb átmérője? Fel lett fúrva?

4128   2008-08-30 18:29:50  Előzmény:Vajda Sándor: 36936

00-nak kell szerepelnie, ha a műszaki adatlap szerint nincs katalizátorral szerelve.

4127 Vajda Sándor 2008-08-30 18:21:43  Előzmény: : 36935

Köszi!
Hanem mit?
[i](Módosította sami 2008.08.30. 20:27-kor)[/i]

4126   2008-08-30 18:15:50  Előzmény:Vajda Sándor: 36934

Az ég egy adta világon semmibe nem köthetnek bele. Esetleg annyi, hogy nehogy véletlenül 01-et írjanak a környezetvédelmi osztályhoz.

4125 Vajda Sándor 2008-08-30 17:52:19

Sziasztok!

Vettem 1 trabit 601 kombi.(mik vannak) Azt szeretném kérdezni, átírásnál kell-e valamire figyelnem, hogy semmi probláma ne legyen ezzel a 2004... historiával?
Van rajta műszaki 2010-ig + zöldkártya.

4124 Őry Gábor 2008-08-30 17:44:19  Előzmény: hks: 36932

És hogy muzsikál? Mekkora a fogyasztás?

4123  hks 2008-08-29 15:48:15  Előzmény: Spityu: 36897

nekem az van fent.föfúvóka a lényeg nem szabad akkorát bele rakni mint a trabi karbiba. a trabi 32volt 180 fúvókával az mz 34 140fúvóka van benne. 2 féle tű van az egyik érdekesebb.

4122 Sipos Tamás 2008-08-29 14:56:20  Előzmény:: 36930

[justify]Na, igen. Nem lennék meglepve ha valamelyik, innen való emberke szavait kommunikálták volna úgy hogy jól hangozzék a riport.
Az emberek meg sajna a TV-t nézik és nem a Magyar Közlönyt olvassák. Sajna ha már valaki ezek hatására korábban beijedt, és katalizátort szereltetett fel, az már sütheti. Most nekiállhat trükközni.[/justify]

4121 (Törölt felhasználó) 2008-08-29 14:41:01  Előzmény:Sipos Tamás: 36927

Akkor félrevezettek, a híradások, én onnan tájékozódtam... Valamelyik műsorban mondta az illető (valami trabant klubos), hogy ennyit sikerült kilobbizniuk...

De ha forgalmiba be van jegyezve, hogy katalizátoros az autó, akkor nincs mese, kell. Ottokar-nál ez a helyzet.

Viszont ha szabályozás ezt nem írja elő, akkor mire fel ez a jónéhány katalizátoros trabant, wartburg és barkas?
[i](Módosította Peti 2008.08.29. 16:43-kor)[/i]

4120 Nagy Donát 2008-08-29 12:24:03  Előzmény:Sipos Tamás: 36927

Így van, valamelyik műhely szépen kinyomtatta, és bekereteztette, majd kirakta a falra, hogy NEM KELL KATALIZÁTOR KÉTÜTEMŰ JÁRMŰRE!

4119 Pénzes Péter 2008-08-28 20:54:16  Előzmény:Nyiri K: 36919

Zalaegerszegen vettem, szerintem az neked kicsit messze van

4118 Sipos Tamás 2008-08-28 20:31:35  Előzmény:: 36909

[justify]Hozzászólásod kicsit félrevezető, mert ezt írod:
**
Ha 2004 előtt is tulajdonosa voltál az autónak, akkor mehet katalizátor nélkül is. Ez a szabály.
**
Bizony nehéz dolgod lenne, ha megkérne valaki, hogy mutasd meg, melyik rendeletben olvastad ezt a szabályt. Úgy járnál, mint az egyszeri zöldkártyás, akit egyik, itt is előforduló Trabantos kolléga kért ugyanerre, amikor az állítólagos rendeletre hivatkozva, csak katalizátorral akart mérni. Egyik rendeletben sincs szó arról, hogy a 2T-re kéne katalizátor.
Nos, én 2007 óta vagyok tulajdonos, és nekem sem kell. Valójában egyáltalán nem kell rá. Ezt az újságírók találták ki.[/justify]

4117 (Törölt felhasználó) 2008-08-28 20:27:08  Előzmény:Szarvas László: 36925

Ez is egy megoldás, ha még működőképes az a katalizátor, ami fent van a trabiján.

Egyébként hova van ez a katalizátor beépítve? Az első dob után? Vagy elé?
Elvileg minél közelebb van a motorhoz, annál előbb felmelegszik, és kezd el dolgozni.

4116 Szarvas László 2008-08-28 19:33:26  Előzmény:: 36924

Ettől már csak az jobb,és ócsóbb megoldás, ha vesz egy rosszat a MÉH-telepen fillérekért,és azt belezi ki, a hivatalosan beépített,dokumentált "kat"-ot meg elteszi a vizsgákra.

4115 (Törölt felhasználó) 2008-08-28 19:19:39  Előzmény:: 36921

Ha tartalékra állítod a benzint, mert már olyan kevés van a tankban, akkor érdemes felkeresned mielőbb egy benzinkutat Alapállásban nyitott benzincsapnál nem a tank legaljáról, hanem 3-4 cmvel feljebbről kapja a benzint. Ha ez alá csökken a benzinszint a tankban, akkor kell átálíltani takarékra, amikor a tank legaljáról kapja a benzint.

A katalizátor kétüteműeknél hamar tönremegy. Én azt csinálnám a helyedben, hogy vennék egy újat is, amit csak műszakira és zöldkártyára szerelnék fel. Alapesetben másik lenne rajta (amit mondjuk ki lehetne belezni, hogy ne fojtsa feleslegesen vissza a motort) így nem kell kétévente cserélned. A katalizátor látszata megvan, ha kukacoskodnának a rendőrök.
Közúti ellenőrzésnél csak akkor tudnak elkapni, ha komplett károsanyag kibocsátásmérőt visznek magukkal a yardok az út szélére. Ránézésre úgy fog tűnni, hogy minden rendben.

A benzincsapos témához nincs mit mondanom, de annyit mondtam már tegnap is, hogy győződj meg róla, hogy kap-e benzint a motor. Nyitott benzincsapnál lazítsd meg benzincső karbira való csatlakozásánál a csavart (17es kulcs). El kell kezdenie folynia a benzinnek.

4114 jocking _ 2008-08-28 18:29:21  Előzmény:: 36921

Sztem nem a csap van fordítva betéve (azt nem is lehetne) hanem csak az oda vezető rúd. Valami ügyes szerlő lehetett...
A rendőr meg nem fog a trabi alatt bújkálni, csak hogy megnézze, van-e kati.

A lentebbi kérdésednél pedig: akkor a legcélszerűbb tartalékra tenni, ha simán nyitott állapotban már lefullad a moci menet közben. Ilyenkor gyorsan csap tartalék, vissza 3 (már ha 4-be voltál) aztán mehet tovább. Ilyenkor biztosra veheted, hogy még olyan 4-5 liter lötyög benne.

4113 Mátyus Ádám 2008-08-28 18:15:42  Előzmény:Nyiri K: 36920

Szerintem érdemes felújíttatni is. Talán jobban kijössz vele anyagilag. Kárászy cég csinál ilyesmit ha érdekel.

4112 (Törölt felhasználó) 2008-08-28 18:06:57  Előzmény: Spityu: 36917

Be van jegyezve a forgalmiba. Ha kiszerelem a katalizátort, remélem nem veszik észre a randőrök, ha esetleg megállítanak, hogy mégsincs benne.

Benzincsap: akkor ezek szerint nekem fordítva van beszerelve. A három lehetőség: jobbra, fent, balra:-) Nekem anno valaki azt mondta, hogy a fent a tartalék, de ha a te leírásodat elforgatom, akkor a fent a nyitva. Lehet, hogy ez is probléma, hogy nem nyitva volt indításkor, hanem tartalékon?

4111 Nyiri K 2008-08-28 16:45:10  Előzmény:Pénzes Péter: 36918

Nekem is lengyel gyártmányt ajánlottak.

4110 Nyiri K 2008-08-28 16:44:01  Előzmény:Pénzes Péter: 36918

Az jó. És merre vetted?

4109 Pénzes Péter 2008-08-28 16:25:14  Előzmény:Nyiri K: 36916

Nagy választék nincsen, asszem már csak a lengyelek gyártják.
Most vettem 4db-ot az enyémre 33eHUF volt.
8500HUF/db, első 8000HUF/db a hátsó vagy valami ilyesmi
Végösszeg az biztos

4108  Spityu 2008-08-28 15:17:59  Előzmény:: 36915

Ha szivatózol, az elárasztja a katalizátort olajos benzinnel (olajjal...) és az a szabad felületet csökkenti a cellákban, ami miatt nem tud működni, később szépen elolajosodik, elkokszosodik és gyakorlatilag csak díszként funkcionál. Ha be van jegyezve a forgalmiba a katalizátor, akkor javaslom, hogy csak műszaki és zöldkártya erejéig tedd fel, ha nincs, akkor add el

A másik pedig az, hogy a nagyobb fojtás miatt megváltozik a motorra jellemző gázlengés, ami még négyütemű motoroknál is fontos, kétüteműnél meg létfontosságú kérdés. Emiatt nagyobb terhelés kerül a főtengelycsapágyakra, romlik a motor hatásfoka, és a kenést is befolyásolja. Tapasztalatom nincs, de egy alulméretezett katalizátor biztos, hogy hamar hazavágja az erőművet. (Kíváncsi lennék, hogy vajon mekkora különbség lehet egy ilyen és egy széria összekötő csővel szerelt rendszer között, egyazon motor esetében.)

Benzincsap: jobbra: zárva, lent: nyitva, balra: tartalék (tehát ha kifogy, akkor üres a tank - én mindig így használom )

4107 Nyiri K 2008-08-28 14:47:04

Sziasztok!
Tudnátok tanácsot adni?
Szügségem lenne lengéscsillapítóra az 1.1-es kis drágámhoz (trabi 4ütemü).
Ma jártam egy autósboltban és ő utángyártottat ajánlott 13000-Ftért.
Hol nézhetnék még utánna? Kb mennyiért vesztegetik ?

4106 (Törölt felhasználó) 2008-08-28 13:33:54  Előzmény:: 36909

Nem, új trabi tulajdonos vagyok, április közepe óta az enyém, ez az első autóm, ezért nem is tudok túl sokat a bütykölésekről sem:-( A katalizátort az előző és egyben első tulaj szereltette be még április elején.

Csak ha sokat szivatózom, vagy mindenképpen tünkre teszi a motort?

Lenne egy hülye kérdésem... mindegyik 601 trabinál ugyanarra nyit és zár a benzincsap? Tartalékra mikor érdemes állítanom?

4105 Ackermann Balázs 2008-08-28 10:31:58  Előzmény:Madocsai Gergely: 36912

Hát ha sok embert viszek még két keréken előbb utóbb szétnyomják megint az ülést szlalom közben.

4104 Őry Gábor 2008-08-28 09:46:03  Előzmény: Spityu: 36897

Nézd meg Jopi honlapját, illetve van egy lap, nem tudom a címét, részletesen ír a tolattyús karburátorokról. Beütöd a gugliba, hogy "Trabant tuning házilag" és megtalálod.

4103 Madocsai Gergely 2008-08-28 05:22:52  Előzmény:Ackermann Balázs: 36911

Igazán nincs mit! (Pedig már reménykedtem, h felszabadul 1 kis hely...)

4102 Ackermann Balázs 2008-08-27 21:19:27  Előzmény:Madocsai Gergely: 36886

Köszönöm, de már megoldódott. És mindenki másnak is aki felajánlotta az ülését! Jó tudni, hogy ilyen segítőkész társaság vesz körül.

4101 Anda Árpád 2008-08-27 17:36:16  Előzmény:: 36909

Én is így csinálom! Zöldkari előtt gyári rendszer katalizátorral, utána meg waresz dob két véggel

4100 (Törölt felhasználó) 2008-08-27 16:55:50  Előzmény:: 36907

Ha 2004 előtt is tulajdonosa voltál az autónak, akkor mehet katalizátor nélkül is. Ez a szabály. Persze csak akkor, ha még nem volt beleszerelve katalizátor, mert ha bele van írva a forgalmiba, azt már "kitörölni" nem lehet.

Nemtudom egy átlagos közúti igazoltatás során mennyire nézik, de én kiszedném, mert a kétütemű motor nagyon hamar megöli. Forgalmi vizsgán, zöldkártya vizsgán rajta kell lennie, arra meg feltenném.

4099 Marton Tamás 2008-08-27 13:13:26  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36903

Húúú, köszi a helpet mindenkinek, majd akkor átnézem ezek szerint a dolgot. nem gondoltam volna, hogy ott persely is van fent. Aszittem a gyújtáskapcsolóházban van csak.

Thx!