Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4198 Lizák Péter 2008-09-04 20:51:35  Előzmény:: 37006

Csak nyugodtan. Azért vagyunk itt... :-)

4197 (Törölt felhasználó) 2008-09-04 10:13:04

Sziasztok! hétvégétől én is Trabi tulajdonos leszek!
Lehet hogy bombázlak majd titeket a kérdéseimmel

2T 4ever

4196 Őry Gábor 2008-09-04 05:41:13  Előzmény:Madocsai Gergely: 37003

Ja! Ha a kézikönyvből néztem volna meg a motorgenerál menetét, a büdös életben nem mertem volna nekiállni.

4195 (Törölt felhasználó) 2008-09-03 19:04:58  Előzmény:: 37002

Nekem még a régi, 70-es évekbeli Trabi kézikönyvem van, ami az akkori trabinkhoz volt. Na abban le van írva minden közel 200 oldalon. Motor teljes szét és összeszereléstől elkezdve kasztni javításig minden.

Ilyen egyszerűbb javításokhoz, mint ékszíjcsere, elég két 13-17-es kulcs is. Meg egy 10-es.

4194 Madocsai Gergely 2008-09-03 18:05:41  Előzmény:: 37002

Igen, a szakkönywek ált "kissé" hajlamosak túldramatizálni a dolgokat.

4193 (Törölt felhasználó) 2008-09-03 17:35:58  Előzmény:Szarvas László: 36998

Hát, nem is tudom... Naná Még annó a jogsi nélküli vezetgetésekkor szembesültem ezzel a nagyon fontos momentummal, ami a kézifék kiengedését és a SIKK-es indulást jelenti

Peti: igengen, próbálkozom, végülis azért vettem trabit, hogy megtanuljam szerelgetni:-) Vettem is egy trabi-szerelő könyvet, csak kicsit elbizonytalanított, hogy pl. az ékszíjcseréhez tök más szerszámokra volt szükségem, mint amiket írtak. De végül persze megoldódott, úgyhogy majd most is lesz valami.

4192 Őry Gábor 2008-09-03 08:47:58  Előzmény:: 36997

Igen, de megszívatva mínusz húsz fokban is pöccre indul! Teleszívás nélkül is megbízható az indítás, csak nem mindegy, meddig tekeri az ember az önindítót.

4191 Őry Gábor 2008-09-03 05:56:41  Előzmény:: 36980

És az égéstér nem koxos? Az is lehet, hogy túl szegény a keverék. Használj vastagabb főfúvókát (125-öst) nem lesz sokkal nagyobb a fogyasztás, és így is kevesebbe kerül mint egy főtengelyfelújítás.

A váltóba beleöntöttem másfél deci gázolajat, most annyival jobb, hogy már csak reggel, hidegben szarakodik, de egyelőre nem akarom tovább higítani. A gázolaj egyébként nem a legjobb megoldás a higításra, inkább valami hígabb olaj kell. Persze lehet, hogy a MOL Hycomol okozza az egészet.
[i](Módosította orygabor 2008.09.03. 10:45-kor)[/i]

4190  Spityu 2008-09-02 21:40:59  Előzmény:: 36997

Szerintem van jelentősége, mert pl. másutt is alkalmazom a technikát, pl. egy 250-es Pannónián, és van különbség első rúgás vs. 3-4! (egyből tudom, hogy használta-e valaki).

4189 Szarvas László 2008-09-02 21:12:09  Előzmény:: 36992

A kéziféket kiengedted?

4188 (Törölt felhasználó) 2008-09-02 20:47:30  Előzmény: Spityu: 36993

"(leállításkor ezzel fullasztom bele a keverékbe a motort)"

Szerintem ennek sok jelentősége nincsen. Én - mivel ritkán használom a járgányt - leállításkor kijáratom az összes benzint a karbiból. Mégis minden indításnál könnyedén és határozottan indul. (H1-es karbi)


A régi típusú karbi meg egy kalap szar szerintem, gyerekkoromba visszaemlékezve az akkori trabantunknak állandóan indítási problémái voltak. Volt hideginító spray, minden ami kell, mégis állandóan megtréfált bennünket. A 6 voltos akksi pedig olyankor pillanatok alatt lemerült.

4187 (Törölt felhasználó) 2008-09-02 20:42:24  Előzmény:: 36994

Ha 4 ben mész, nyugodtan fékezhetsz kuplung nélkül is, mint mondtam szabadonfutó van 4-ben, a kerekek nem hatnak vissza a motorra. (betolással beindítani sem lehet ezért a kocsit 4-ben). Tudták ezt a motorfékes dolgot már Zwickauban is, ezért tették bele a szabadonfutót, amivel a motorfékezések 95%-át ki is küszöbölték.
Ha 3 ban mész, és fékezel, akkor célszerű kuplungolni is mellé, vagy csak simán kivenni üresbe a váltót. (Ha nincs húzáson, akkor üresbe kuplung nélkül is simán ki lehet venn ia váltót)

A csúsztatott kuplungolás "tilalmáról" még nem hallottam. De szerintem semmivel sem más a helyzet, mint négyüteműeknél A túl sok csúsztatott kuplungolás egy autónak sem tesz jót.

Szerelgetni kell, aztán belejössz a dolgokba Senki sem úgy született, hogy már értett mindenhez. Valószínű az ékszíjcsere is gyorsabban fog menni még egyszer.

4186 (Törölt felhasználó) 2008-09-02 20:29:59  Előzmény: Spityu: 36993

Amikor megvettem, az első két alkalommal nagyon füstölt, de húzattam 2-esben 3-asban a motort (ismerős javasolta, hogy ki kell kormoltatni, vagymi), és kifüstölte magát, utána már nem füstölt, akkor ment is sokáig, egészen addig, amíg ott nem hagytam a ház előtt egy hónapra. Úgy látszik megsértődött, mert nem foglalkoztam vele

4185 (Törölt felhasználó) 2008-09-02 20:25:59  Előzmény:: 36991

Igen, ez az!! Amint levettem a lábamat a gázról, azonnal szenvedni kezdett. Akkor ez a probléma diagnosztizálva van.
Akkor a kuplung-fék megoldást mégis használhatom?! Amúgy is erre áll rá a lábam. Azt is olvastam, hogy 2üteműnél nem szabad csúsztatott kuplungozni, erről mi a véleményed?

Igen, szeretném egyedül csinálni, de nem biztos, hogy menni fog, hajlok nagyon a szerelő dologra, habár az anyagilag megterhelőbb. Még ékszíjat is félórás szenvedés árán sikerült cserélni. Műszaki antitálentum vagyok. De azért megpróbálom, amiket javasoltatok, max, ha nem megy marad a szerelő.

4184  Spityu 2008-09-02 20:18:10  Előzmény:Szarvas László: 36989

Nálam a szivatónak nincs hatása a fordulatszámra (28HB4-1, pöpec) csak a füstölésre. Ill. indítás könnyítésére használom (leállításkor ezzel fullasztom bele a keverékbe a motort), egyből vissza szoktam nyomni a gombot. Igaz úgy szoktam "begurulni".

Egyébként lehet, hogy a katalizátor okozza a fulladást: ki tudja, az is előfordulhat, hogy csak bepasszintották a helyére, mindenféle karbi-korrekció nélkül (márha kell).

4183 (Törölt felhasználó) 2008-09-02 20:14:32  Előzmény:Szarvas László: 36989

Nálam a fordulatszámmérő mindig tök alacsonyan tötymörgött... pedig az autópályára fel üzmemódban azért adtam neki. Bár ki tudja...

4182 (Törölt felhasználó) 2008-09-02 20:14:29  Előzmény:: 36985

Próbálkozhatsz bontóban is. Szerintem tök felesleges újat venni.

Szereld szét a benzincsapot és tisztítsd ki. Ehhez ürítsd ki, majd vedd le a tankot a helyéről, így remekül hozzáférsz a benzincsaphoz.
Legyszerűbb, ha újat veszel, azzal biztosan nem lesz gond, szerintem még így is jobban jössz ki, mintha szerelőhöz viszed.

A fékezésnél amit írsz, szerintem semmi köze nincs a fékhez. Egyszerűen annyi a helyzet, hogy rossz a trabid alapjárata. Lelépsz a gázról (hogy fékezz) és lefullad a motor, mert a szabadonfutó miatt a kerekek nem hatnak vissza a motorra. Állítsd be az alapjáratot, és meg fog oldódni a probléma.
Ha már itt tartunk, a motorféket nem ajánlatos használni kétütemű motoroknál. Ezért van 4-ben szabadonfutó, mivel a motorféket az esetek túlnyomó többségében 4 ben használnád.
De ez logikus is, hisz ha mész pl 90-el, lelépsz a gázról, a motor alapjáratnak (6-700 1/min) megfelelő mennyiségű üzemanyagot és KENÉST kap, miközben pörög kb 3 ezret. Ez pedig nem éppen jó Rövid időn belül tönkremenne a motor.
Négyüteműeknél ugye más a helyzet, ott mindegy, mert direkt kenése van a motornak.
[i](Módosította Peti 2008.09.02. 22:17-kor)[/i]

4181 (Törölt felhasználó) 2008-09-02 20:11:39  Előzmény:Anda Árpád: 36987

Az még nem annyira vészes, akkor van remény

4180 Szarvas László 2008-09-02 20:11:24  Előzmény: Spityu: 36986

Én a szivatót kizárnám, hisz akkor a fordulatszám lényegesen magasabb, és füstöl is rendesen. /legalábbis az én trabim./

4179 (Törölt felhasználó) 2008-09-02 20:10:51  Előzmény: Spityu: 36986

A szivatót mindig csak indításkor használom, utána azonnal visszatolom. Ez a csavar dolog lehetséges, már írom a listát, hogy miket kell ellenőriznem, vagy ha nem jutok egyről a kettőre, akkor ellenőriztetnem

4178 Anda Árpád 2008-09-02 19:56:08

Én tavasszal vettem új összekötőcsövet 3000Ft-ért!

4177  Spityu 2008-09-02 19:53:47  Előzmény:: 36985

Csak összekötőcsövet kell venned szerintem, valószínüleg csak abba toldották bele a katalizátort. De azt sem kell feltétlenül venni, helyettesítheted megfelelő átmérőjű csődarabbal az adott részt. Amúgy általában kapni újan, de bontóban is biztos, hogy van. 1-2 ezer max.

A fulladás szerintem amiatt van, mert vagy rajt van a szivató és túl sok benzint kap, vagy pedig rosszul van az alapjárati keverékcsavar beállítva, netán az alapjárati ütközőcsavar a karbin.

4176 (Törölt felhasználó) 2008-09-02 19:46:20

Megnéztem, a katalizátor a vezetőülés vonalában van. Ha tényleg nem kötelező, akkor kiszerel(tet)em. Persze nem valószínű, hogy ettől nem megy, de ha már úgyis szerelni kell... Csak akkor vennem kellene egy egész kipuffogó renedszert. Ilyet bármelyik mezei trabiboltban kapok, vagy csak bontóban érdemes próbálkoznom?

Úgy tűnik, nem kap benzint a motor, meglazítottam a csavart a benzincső karbira való csatlakozásánál, nem folyik a benzin, bárhova is állítom a csapot. Ezzel a benzincsappal nekem még mindig problémám van, a mellette lévő képen teljesen más irányba mutatnak a jelzések (R Z A (ha jól emlékszem)), mint amerre azt a csapot fordítani lehet. Bocs, hogy teljesen triviális kérdésekkel bombázlak titeket, de a biciklinél, görkorinál bonyolultabb gépezetekkel nagy problémám van.

Ja, és mégegy kérdés, mitől lehet az, hogy amikor még ment a trabim, csinált olyat, hogy üresben a piros lámpánál egyszercsak lefulladt, pedig semmit nem csináltam, nem nyúltam egyik pedálhoz sem, üresben nem birt egymagában pöfögni. Olvastam trabikönyvben, hogy nem nagyon ajánlatos kupung+féket használni, inkább csak simán fék a kanyarokban lassításnál, hát nekem ez nem ment, simán lefulladt.

4175 (Törölt felhasználó) 2008-09-02 19:39:30  Előzmény: Spityu: 36983

Csomagküldéssel már ott vagyok, ahol a part szakad
Majd még érdeklődöm más boltokban is, hátha van olcsóbb fajta is.

4174  Spityu 2008-09-02 19:11:10  Előzmény:Sipos Tamás: 36982

Vidéken (Pécs) kellett.

Amúgy, ahol vettem, azt hiszem vállalnak csomagküldést. (Akit érdekel, PM-ben elküldöm az elérhetőségüket.) Természetesen ez a bolt van a házunkhoz a legközelebb... de addig bejártam az összes nagykert, és kisebb autósboltokat, a 2. legolcsóbb a Q8 volt 2200ért (ez is ugyanúgy 75W90 fullszint.)

Az előbbi hozzászólásokban említett olasz olaj 1570Ft/l. (De van még ennél is olcsóbb állítólag.) Használt szimmeringnél lehet adódnának gondok...

Challoils 75W90 (soha nem hallottam róla ):
"GL 5 FULL SYNTHETIC
TRASMISSION ZC 75W90
Lubrificante a base sintetica per trasmissioni
manuali. GL 5 SYNTHETIC"

[url]http://www.holaholding.it/eng/RedoilItalia/index.htm[/url]
[i](Módosította Spityu 2008.09.02. 21:35-kor)[/i]

4173 Sipos Tamás 2008-09-02 18:53:51  Előzmény: Spityu: 36981

[justify]Nem kell sokat kajtatni Trabant hajtóműolajért. Néhány hete vettem a Nefelejts autósboltban: VI. ker Jókai u. 16. 1/312-2843
Ezt nem azért írom, hogy reklámozzam a boltot, de náluk 2165 Ft literje.[/justify]

4172  Spityu 2008-09-02 16:20:34  Előzmény:: 36980

3000-ért meg ne vedd! Járj utána a városban, biztos, hogy van olcsóbban is. Érdemes megnézni egy Lada boltot, ott is szoktak árulni 75W90-et - olcsón. Q8 talán vagy mi a márkája.

A váltót nem kell szétszedni ahhoz, hogy szimmeringet cserélj, elég levennei a motort róla, meg kihúzni a féltengelyeket. Kiszerelt állapotban hülyegyerek módjára (csavarhúzó) kiszedni a régieket, az újakat pedig kis ütésekkel helyükre nyomni. Mindeközben legyen megolajozva a tengely, és a külső rész (szimmeringház), nagyon sokat segít!!!

1 db 20x40x10 - nyelestengely - ~200Ft
2 db 58x80x10 - féltengelykihajtás - ~2x300Ft

(belsőxkülsőxszélesség)

Fontos, hogy egyenletesen, apránként üsd be a szimmeringet, lehetőleg ne közvetlenül fémkalapáccsal, nehogy elvetemedjen a fém merevítés.

4171 (Törölt felhasználó) 2008-09-02 16:00:25  Előzmény:Őry Gábor: 36979

Igen, tiszták.
Azt mondják, a túl dús (olajban) keverék is okozhatja. Én 1:33-1:40-est használok. De ha túl dús lenne a gyergyák olajosak, feketék lennének. Nálam őzbarnák.

Érdeklődtem váltóolaj után, de majdnem hanyatt dobtam magam, mikor közölték velem, hogy 3000 Ft felett van literje
Tartok attól, hogy ilyen híg olaj elkezdene csöpögni, szivárogni a szimmeringeknél, de nincs túl nagy hangulatom szét dönteni a váltót és szimmeringeket cserélni....
[i](Módosította Peti 2008.09.02. 18:02-kor)[/i]

4170 Őry Gábor 2008-09-02 06:55:26  Előzmény:: 36975

Tiszták a hűtőbordák?

4169  Sheriff 2008-09-01 21:07:43  Előzmény: Sheriff: 36977

Működő link!

[url]http://data.hu/get/575034/Autovasarlok_kezikonyve_1974-1975.rar[/url]

4168  Sheriff 2008-09-01 20:44:14  Előzmény: Sheriff: 36976

Sorry valami gond van a feltöltéssel!

4167  Sheriff 2008-09-01 20:27:25

[b]Autovásárlók kézikönyve 1974-1975[/b] (30.2 MB)

Letöltés: [url]http://data.hu/get/574199/Autovasarlok_kezikonyve_1974-1975.pdf[/url]

4166 (Törölt felhasználó) 2008-09-01 17:56:05  Előzmény:: 36974

Közúti forgalomban nem veszek részt vele, de írtam nemrég a fogyasztásáról egyébként. Normál trabi 60-as tempójának megfelelő motorfordulatszám mellett óránként kb 1,5-2 liter, folyamatos haladás mellett.

Megszakítós gyújtásom volt egészen 3 héttel ezelőttig. Amikor feltettem az elektronikusat, a neten olvasottaknak megfelelően 3 mm-t állítottam be. De csörgött. Már nem tudtam, mit csináljak, hiába csökkentettem az előgyújtást, nem szűnt meg a csörgés. Az meg sem fordult a fejemben, hogy növelni kellene. Az 5 mm-t múlt héten próbáltam ki először.
Valószínűleg a kisebb fojtás miatt működik a széria motor+kipufógórendszer-nél nagyobb előgyújtással jól a motorom.
Az 5 mm egyébként már a max, amit beállíthatok, ha tovább növelem, újra elkezd csörögni.

[i](Módosította Peti 2008.09.01. 21:55-kor)[/i]

4165 (Törölt felhasználó) 2008-09-01 12:32:38  Előzmény:: 36955

Mennyit fogyaszt fűtődob nélkül országúton 5mm-rel? Milyen tempóban?
[i](Módosította Bf109baacsi 2008.09.01. 14:33-kor)[/i]

4164 Őry Gábor 2008-09-01 11:16:35  Előzmény:Lizák Péter: 36972

Nem csak a hengerfej volt hűtve, hanem a hengerek is. De szerintem fölösleges az egész, a levegő szabályozását egyszerűbben meg lehet oldani.
[i](Módosította orygabor 2008.09.01. 13:17-kor)[/i]

4163 Lizák Péter 2008-09-01 11:10:04  Előzmény:Őry Gábor: 36971

Csak hogy teljes legyen az orgia, lehetett kapni a Trabiba elektronikus befecskendeést is a 601-re építve! :-D Legalább is mintha az lett volna a képeken, bár németül egy mukkot sem tudok...
Meg mintha itt valamelyik topicban lett volna a vízhűtéses hengerfej... :-)

4162 Őry Gábor 2008-09-01 08:10:49  Előzmény:: 36953

Ez részben így van. Mindkét tényezőtől függ az előgyújtás, de a Trabikban csak a fordulatszámmal szabályozták. Az elektronikus gyújtásnál meg sehogy. Való, igaz, hogy nem csodaszer a röpsúlyos szabályozás, de szerény meglátásom szerint azért vették ki, mert nem fért el a Hall-jeladó menesztőjétől. Fejleszteni meg 1985 után a szocializmusban... Végül is Jól megy így is a gép, csak az a baj, hogy a túl nagy alap-előgyújtás (ha nincs szabályozó) növeli a CH értéket.(Nekem például úgy lett meg a zöldkártya, hogy kisebbre vették az előgyuszit, csak nem szóltak róla, aztán csodálkoztam, hogy mért nem megy a gép, meg miért eszik 12 litert.) A legtutibb megoldás az elektronikus előgyújtás-szabályozás, amit egy kis dobozka csinál, amit a trafó és a vezérlőrész közé kötnek, és egy szoftverrel laptopról lehet beállítani vége-elemes módszerrel. Milyen jól nézne ki, ahogy csapatsz a Trabival, és a mitfárer ölében buzerálja a laptopot ha-ha. A szerkezetrűl van leírás, pontosabban meg is vásárolható, a szoftver meg letölthető. (www.roxel.hu) Meg lehet turbózni egy MAP-szenzorral is, ami a szívócsőnyomást érzékeli, és ez az amit te szeretnél.
[i](Módosította orygabor 2008.09.01. 10:17-kor)[/i]

4161 Őry Gábor 2008-09-01 08:03:36  Előzmény:: 36956

Ugyanez a bajom nekem is. Lehet, hogy a sűrű olajba beleragadnek a görgők, nem feszülnek a gyűrűbe. Most megpróbálom meghigítani kicsit az olajat.

4160  Spityu 2008-08-31 23:06:28  Előzmény:: 36956

BGT jól mondja. Én valami olasz 75W90-eset tettem bele (nem tudom, hogy G4 vagy G5-e), ha kell, holnap megnézem. Teljesen szintetikus, 1600Ft volt egy liter. Csontszáraz váltóba tettem (1.5l).

Egyébként félreértés ne essék: ásványi no name-re hajtottam, lehetőleg minél olcsóbban, de csak ilyen volt, pedig körbejártam az egész várost. Féltem, hogy a szimmeringeknél majd szépen kifolyik, de nagyon jó lett (igaz mind a 3-at cseréltem, generálozás miatt), igen precíz a váltó.

A MOL-osban nem mertem bízni, mivel valaki szerint a mostani "Trabant hajtóműolaj" lutri... a fene tudja.

Szóval a lényeg hogy 75W90 legyen (vagy MOL) és ha nem teszel be új szimmeringeket, akkor tanácsosabb ásványi alapanyagút.

4159 Szarvas László 2008-08-31 21:46:32  Előzmény: : 36966

Jól van no megértettem,de a lényegre csakjólemlékeztem.

4158 Vajda Sándor 2008-08-31 21:31:09  Előzmény: : 36960

Anno nekem ez "Trabi olaj" fél évvel halasztotta el a szabadon futó cseréjét.
Igaz 15 ekm tettem meg ez alatt.
Ja, de az nem az én Trabimban volt akkorse.

4156 Szarvas László 2008-08-31 21:09:11  Előzmény: : 36964

No ne má!

Trabant 3723 hozzászólás. Mégis igaz,hogy jól emlékeztem?
Az enyémben soha nem volt 80W-90.

4154 Szarvas László 2008-08-31 20:46:40  Előzmény: : 36961

Emlékeztem még egy kb:2.5-hónappal korábbi hozzászólásodra,ahol leírtad,hogy a 80W-90 neked kidobálta a sebességet,mert még ez is elég sűrű,ezért 75"-90 a jó. Az nem baj,ha szintetikus.

4153 (Törölt felhasználó) 2008-08-31 20:16:53  Előzmény: : 36960

Köszi!

4151   2008-08-31 19:44:16  Előzmény:: 36958

MOL Trabanat Hajtóműolaj
bármilyen 75W-90 váltóolaj
MOL Hixol T Hajtóműolaj

4150 Szarvas László 2008-08-31 19:42:23  Előzmény:: 36956

bgt015 megmondja neked a "tutit" Ő bizti tudja.

4149 (Törölt felhasználó) 2008-08-31 19:40:36  Előzmény:Hõberth Gábor: 36957

Igen, elég sűrű olaj volt benne. És nagyon fekete volt már
Kiadós használat után (meleg motor) engedtem le, hogy minél hígabb legyen. És egész éjjel alatta hagytam egy tálat, hogy a lehető legjobban folyjon ki.

Nade milyen az bele való olaj?