Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4248 Szegedi Árpád 2008-09-10 18:19:48  Előzmény:Szarvas László: 37052

De jó!Ilyet lehet boltban kapni?

4247 Őry Gábor 2008-09-10 10:36:01  Előzmény:: 37034

Sőt! Egymillió féle méretű O gyűrűt lehet kapni, el kell vinni a karbit, meg a csavart, és próbálgatni. Nekem így lett jó. De ez a cérnás verzió sem rossz.

4246 Őry Gábor 2008-09-10 08:52:30  Előzmény:jocking _: 37036

A műszerfal középső műanyag betétjébe építettem be, így kényelmesen kézre esik.

4245 Lizák Péter 2008-09-10 07:44:28  Előzmény:: 37038

Hi!

A skodákat nem volt nehéz valóban. Hányszor kellett megcsinálnom a kulcs miatt. :-(
Sajnos a trabikat sem nehezebb kinyitni. Egy időben igen elterjedt dolog volt, hogy letördelték a kilincset az ajtóról. Néhány éve itt dél kelet Mo-n, asszem Makón vagy hol még botrány is volt belőle. Akkor a levlistán kisebb lincshangulat alakult ki emiatt. Mondjuk ha az enyémet törné le valaki és észrevenném, a nyakára csapnám a motorháztetőt vagy 20 soron... :-D
2006 januárjában nekem úgy törték fel a trabim, hogy kibontották a jobb hátsó oldalüveget a helyéről. De előtte a baromállatja szétbarmolta a kilincsen a zárbetétet, de nem bírta kinyitni. Valamint körbefeszegette az összes ablakot is. Emiatt aztán beázik a hátsó szélvédőm, mert azt még nem tudtam orvosolni. A többinél meg el kezdett a kasztni az ablakkeretnél. :-(

4244 Szabó Gábor 2008-09-09 22:33:16  Előzmény:Szarvas László: 37052

...akkor alámászás és 13as kulcs v. kézifékkötél elvágása. Persze ez a tolvajnak is eszébe juthat. Nekem volt kifúrt kézifékkarom. Egy lakatot tettem a lyukba, így nem lehetett kiengedni. Két ülés között elég macerás lett volna levágni onnan. De ültetett autó alá, nehezebb alámászni. Sötétített üvegeken keresztül nem látják, mivel mókol az ember indításkor. Utángyári kormánykerék pár 6os csavar kiszedésével lejön. Keréklopók ellen, esetleg kerekenként egy balos tőcsavar berakása jó lehet. Hangos kipufogó is árulkodik, de ha már valaki akkor veszi észre a tolvajt, nem sok ideje van elkapni.

4243 Szarvas László 2008-09-09 21:48:04

Nekem meg csak ilyen van a kézifékkaron.Azt szeretem benne,hogy "eccerű". Ha a számkombinációt el nem felejtem.
[img]http://kepfeltoltes.hu/080909/k_zif_k_005_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

[i](Módosította Jimmy 2008.09.09. 23:53-kor)[/i]

4242 Tóth Máté 2008-09-09 19:20:00  Előzmény:: 37048

Sajna evvel én már elkéstem: Múlthéten vmi vadbarom csavarhúzóval akarta kinyitni az elejét...ennek az lett a vége h a durót leszabta a fém merevítő rudakról... Benzint akart, de sztem megzavarták mert ottmaradt a csavarhúzója is meg a benzinem is

4241 Madocsai Gergely 2008-09-09 18:54:10  Előzmény:: 37048

Bizonybizony!

( esetleg opcionális kiegészítő lehet egy kis "sunyi" rókacsapda a szőnyeg alatt... )


[i](Módosította madogery 2008.09.09. 20:58-kor)[/i]

4240 Madocsai Gergely 2008-09-09 18:50:00  Előzmény:jocking _: 37047

Kezdetnek nemrossz...

4239 (Törölt felhasználó) 2008-09-09 18:46:55  Előzmény:Molnár Bence: 37043

Akkor inkább a védelemről essen szó. Alap dolog, hogy a motorháztetőnél ki kell küszöbölni, hogy alulról egy csavarhúzóval, vagy a bowden meghúzásával fel lehessen nyitni/feszíteni a motorháztetőt.
A bowdent egy kemény műanyag csőben kell elvezetni, illetve lemezzel le kell burkolni azt a kart, ami a motorháztetőt zárva tartja, hogy ne lehessen csavarhúzóval feszegetni.

4238 jocking _ 2008-09-09 18:36:29  Előzmény:Madocsai Gergely: 37045

Csináltam én már olyat is, hogy kiakasztottam a csapból a hosszabbítóját, így eltűnt a csap az utastérből...




[i](Módosította jocking 2008.09.09. 20:36-kor)[/i]

4237 jocking _ 2008-09-09 18:29:41  Előzmény:: 37038

Egyáltalán nem nehéz, sajna már nekem is volt szerencsém csinálni, igaz, a saját (kombi) trabimmal, miután kizárt, és az összes kulcsot elkobozta (pótkulcs is bent volt).
Még jó, hogy van itthon pár db kilincs...
[i](Módosította jocking 2008.09.09. 21:14-kor)[/i]

4236 Madocsai Gergely 2008-09-09 18:24:24  Előzmény:: 37040

Igen, ezzel a rejtett cuccal csupán az a baj, h tisztelt tolwaj urak nem szórakoznak, hanem áthidalják a rejtett kapcsolót(motortérben átkötik), innentől megy csoki...(minden kocsinál ez a tuti)

A gyújtáskábel is jó, ha nincs náluk pótkábel, de sztem egyszerűbb az akkut lekapcsolni, és [b]HOZZÁFÉRHETETLENNÉ[/b] tenni a motortérrel együtt(én is itt b@sztam el, mert nem gondoltam, h szükséges egy Trabantnál -> ROSSZUL gondoltam).
(esetleg kiakasztható kuplung/gáz/leszedhető kormánykerék/leszerelhető kézifékkar/deszka szöggel, sokkoló stb...)

4235  Spityu 2008-09-09 18:22:00  Előzmény:: 37042

Egy kis előgyújtás-szabályzási nyalánkság

[url]http://trabisoft.giganet.hu/elmelet.html[/url]

4234 Molnár Bence 2008-09-09 18:16:05  Előzmény:: 37038

a KGST márkák összetartásának nevében szeretnék egy olyat kérni, hogy semmilyen feltörési módszert ne tárgyaljunk nyilvános fórumokon

4233 (Törölt felhasználó) 2008-09-09 18:14:58  Előzmény:: 37035

Így igaz, valószínűleg több hasznos keverék távozik a kipufogóbban, mint kellene, ezért valamivel rosszabb a hatásfokom.
Ezáltal nagyobb előgyújtással elmegy, mint a széria motor+kipufogó rendszer, de egyben érzékenyebb is arra, hogy most nincs fordulatszámtól függő előgyújtásszabályzó. Erősen gondolkodom a röpsúlyos cucc beépítésén, a rajzokat megkaptam.

4232 (Törölt felhasználó) 2008-09-09 18:10:52  Előzmény:jocking _: 37036

Főleg ha egy 6 v-os dudát szerelsz be a 12 v-os trabiba. Annak egyenesen fülsüketítő hangja van 12 V-al
Ha tönkre is megy a duda a riasztástól, tulajdonképpen az sem baj, de legalább megvédi a trabit

4231 (Törölt felhasználó) 2008-09-09 18:08:33  Előzmény:: 37028

"Hú, ez a rejtettkapcsolós dolog nagyon profin hangzik, félek, ilyet én nem tudok csinálni. Ha nem túl bonyolult, leírnád?!"

Mi sem egyszerűbb ennél. A gyújtás ahol kapja a 12 V-ot (trafókra vagy a tirisztorra ahol rámegy a tápvezeték) azt a vezetéket kell megszakítani egy kapcsolóval, amit nehezen hozzáférhető helyre (pl kesztyűtartó, műszerfal belső része, ülés alá, bárhova ahol észrevétlen) szerelsz fel.

A gyújtáskábel magaddal vitele is megteszi, de az macerás, feltűnő, nehézkes.

4230 Madocsai Gergely 2008-09-09 18:05:29  Előzmény:: 37038

Még1xűbb sajna, tanúsíthatom!!!

4229 (Törölt felhasználó) 2008-09-09 18:01:49

Mennyire lehet nehezen feltörlni a trabikat? Úgy értem az ajtaját.
Mert pl a faros skodákat nagyon egyszerűen és észrevétlenül ki lehet nyitni. (ha van rajta egy pl fém antenna, akkor még eszközt sem kell vinni hozzá hozzá )A trabikat is ilyen egyszerű?

4228  hks 2008-09-09 17:05:12  Előzmény:Sipos Tamás: 37018

gábornak hívják azt a gazdit?

4227 jocking _ 2008-09-09 15:44:19  Előzmény:Őry Gábor: 37033

Ez se rossz ötlet, de úgy kéne megoldani, hogy beszerelni a műszerfalba és akkor tökéletes az álca.

4226 (Törölt felhasználó) 2008-09-09 11:05:39  Előzmény:: 36975

Mivel a járműved munkagép vagy hűséges igavonó, így nem hasonlítható össze. Azért kérdeztem, mert nemrég szétvágtam egy gyári fűtődobot és találtam benne egy kezdetleges rezó própálkozást. Ennél bármelyik ovis kissrác jobbat tud készíteni... Ennek hiánya valamekkora hatása van az öblítésre.

4225 (Törölt felhasználó) 2008-09-09 10:51:32  Előzmény:: 37027

Ne lapítsatok menetet az alapjárati csavaron! Vedd le az ó-gyűrűt és tekerj alá vékony varrócérnát ízlés szerint, majd vissza a gyűrűt a helyére! Cérna minden háztartásban van.

4224 Őry Gábor 2008-09-09 09:46:45  Előzmény:Őry Gábor: 37032

Egyszer csináltam egy merészet, gyakorlatilag a még meglévő biztonsági alapelemtől fosztottam meg a járművet. Szarakodott a gyújtáskapcsoló (régi fajta, nem a kormányzáras, még az előző tulaj fabrikálta bele), hát rákötöttem egy ablaktörlőkapcsolót: 1. fokozat = gyújtás, ablakmosó = önindító. Csak teker egyet és nyom, és felhörren a verda. Íme, a kulcsnélküli indítás. Természetesen az eredeti gyújtáskapcsolót a kamu vezetékekkel a helyén hagytam. Látszólag nem egy immoboliser, de a tolvaj most honnan tudja, hogy milyen kapcsoló az? Ráadásul ki is lehet venni a gombját, így még kevésbé jön rá. A tuti az lenne, hogy egy modern, rádióhullámos immobilájzerrel kombinálni, és akor más biztonságos, kulcs nélküli indítású lenne a Trabi. Ha-ha.
Mostani Trabim kormányzáras, ott felesleges vele próbálkozni, mert a kulcsot magammal kéne vinni, akkor meg csak plusz gond. A kormányzárat kiiktatni meg felelőtlenség lenne.
[i](Módosította orygabor 2008.09.09. 11:48-kor)[/i]

4223 Őry Gábor 2008-09-09 05:49:31  Előzmény:: 37030

Szerintem egy tolvaj nem fog szórakozni a motortérben. Bár ki tudja...
[i](Módosította orygabor 2008.09.09. 07:49-kor)[/i]

4222 (Törölt felhasználó) 2008-09-08 22:01:08

Nekem olyan megoldás van hogy nem kap szikrát. pici kapcsoló le aztán lehet vinni! Már ha tudod hol a kapcsoló! néha még én sem találom! Onnan tudom hogy lekapcsoltam ha nem indul be. (kicsit szétszórt vagyok mostanában!
[i](Módosította Kero 2008.09.09. 10:29-kor)[/i]

4221 (Törölt felhasználó) 2008-09-08 21:55:37  Előzmény:jocking _: 37029

"Tulajdonképp bármivel érdemes próbálkozni, mert aki ilyen öreg és eleve primitívnek elfogadott (tisztelet a kivételnek autót akar elkötni, az általában nem számít semmilyen védelemre."

Igen, pontosan ezért gondoltam arra, hogy valami extra védelem kéne

A gyújtókábel magammalcipelése csak azért gond, mert ha egyik nap megpróbálja elkötni a kocsit, és látja, hogy nincs kábel, lehet, hogy tenne még egy próbát másnap, és hozna kábelt.

"Aztán ezt is lehet finomítani, pl. hogy nem az eredeti külső duda kapja az áramot, hanem egy másik, ami az utastérbe van szerelve a műszerfal mögé..."

Ez nagyon durva de milyen jó

4220 jocking _ 2008-09-08 21:30:33  Előzmény:: 37028

Lopásgátlóra nekem több ötletem is van.
Az első, hogy elektromos benzincsapot kell szerezni és a gyújtásjelre rákötni egy kapcsolóval együtt, de megmarad a rendes csap is, így ugyanúgy műxik a tartalékrarakás. A kapcsolót meg el kell dugni valahova és kész.

Másik ötlet, ha nagyon ráérsz, vidd magaddal a gyújtókábeleket, ez is beválik.

A harmadik ötlet, ami tulajdonképp groszbalint kolléga () egyik látomása, hogy 2 kapcsolóval kikötni a gyújtásjelet a dudára. Így amikor Összekötik a műszerfal alatt a kábeleket, megszólal a duda. Tovább bonyolítható egy relével, így addig szól a duda, míg a kapcsolót át nem billentik.
Aztán ezt is lehet finomítani, pl. hogy nem az eredeti külső duda kapja az áramot, hanem egy másik, ami az utastérbe van szerelve a műszerfal mögé...

Tulajdonképp bármivel érdemes próbálkozni, mert aki ilyen öreg és eleve primitívnek elfogadott (tisztelet a kivételnek autót akar elkötni, az általában nem számít semmilyen védelemre.

4219 (Törölt felhasználó) 2008-09-08 21:09:41  Előzmény:: 37027

A menet kalapáccsal való megbuherálása azt hiszem nálam tapasztaltabbaknak való. Inkább ezt a szilikontömítő dolgot probálom majd ki, kevésbbé brutálisnak tűnik az én kezemben.

Nekem be sem indult az autó. Levettük a tanksapkát, úgy beindult, kicsit járattam a motort, hogy töltődjön az aksi, meg beállítottuk az alapjáratot, aztán megint rátettük a tanksapkát, és úgy megint nem lehetett beindítani...meg korábban is mindig, amikor csak futólag látogattam meg a trabit, csekkoltam, hogy van-e benne benzin, aztán megpróbáltam beindítani, de semmi.

Hú, ez a rejtettkapcsolós dolog nagyon profin hangzik, félek, ilyet én nem tudok csinálni. Ha nem túl bonyolult, leírnád?! Mondjuk arra már gondoltam, hogy a régi ramaty gyújtáskábelemet kibelezem, és azt teszem be, amikor leparkolok. Csak ez azért nem jó, mert erre simán rájöhetnek, és hozhatnak kábelt a köv alkalommal... bár nem hinném, hogy nekiállnának trabit szerelni, ha nem indul be elsőre Talán rá sem jönnének, mivel van baj.

Vagy lehetne kombó lopásgátló; megbuherált gyújtáskábel, eltömítődött tanksapka, rossz gyertyák, lakat a motorháztatőre Ha így is lenyulná valaki, annak én fizetnék

4218 (Törölt felhasználó) 2008-09-08 20:42:55  Előzmény:: 37025

Nem kell azt beragasztani.
Több lehetőség is van. Tegyél rá olyan méretű gumigyűrűt, ami miatt megszorul a csavar a furatában.
Vagy a menetre csavarjál egy kevéske szilikon tomítőszalagot, majd csavard be a helyére, szintén megszorul annyira az alapjráati csavar, hogy nem állítódik el.
Vagy van egy brutálisabb módszer is, egyszerűen kicsit "megdolgozod" az alapjárati csavaron a menetet (pl nagyon picikét ráütsz kalapáccsal), szintén szorosabb lesz. Ez utóbbit csak végszükség és a csavarok-menetek terén szerzett nagyobb tapasztalat esetén (mennyire kell tönkretenni a menetet, hogy még becsavarodjon, de szoruljon) ajánlom

A lopásgátlód nem teljesen állja meg a helyét. A benzin csak akkor nem fog folyni a tankból, ha a vákuum már elegendő ahhoz, hogy ezt visszatartsa. Addig meg lehet, hogy akár (tankban lévő benzin mennyiségtől függően) fél-1 liter is kifolyik a tankból, amivel több km-re is eljuthat a tolvaj. Aztán megáll az autó. Egy tapasztalt trabi toljvajnak ilyenkor legelőször az jut eszébe, hogy megnézze, a tankban van-e benzin. Leveszi a tanksapkát, amivel megszűnik a vákuum a tankban, újra folyni kezd a benzin a karbiba.

Ha lopásgátlót akarsz csinálni, akkor a gyújtással valósítsd meg. Egy rejtett kapcsolót építs be valahova, amivel megszakítod a gyújtás tápfeszültségét.


[i](Módosította Peti 2008.09.08. 22:48-kor)[/i]

4217 Sipos Tamás 2008-09-08 20:02:34  Előzmény:: 37025

[justify]Hű, ez a tanksapka ötlet nagyon jó! Érdemes kísérletezni vele.[/justify]

4216 (Törölt felhasználó) 2008-09-08 19:51:32

Nah, majd be *~#*tam a röhögéstől. A tanksapkán lévő levegőnyilás eltömődött. Ennyi volt a probléma!!! Ezért nem indult a trabber. Mégiscsak jó az a trabiszerelő könyv Viszont így legalább lett egy tökéletes lopásgátlóm. Nem tisztítom ki, hanem veszek egy új tanksapit, és mikor otthagyom a trabit, ráteszem a rosszat. A büdös életbe nem fog rájönni az esetleges autótolvaj

Egyébként az alapjárat csavar simán elállítódott, meglazult az anya, és arrébblötyögött a csavar. Ez is egy probléma volt, de persze nem ettől nem indult be. Köszi a tippet!!!! Ezzel kapcsolatban egy kérdésem is lenne. Egy ismerősöm mondta, hogy azt az anyát érdemes lenne valami ragasztóval rögzíteni Ilyenről hallottatok már, vagy csináltátok? Ha igen, mivel?

4215 Lizák Péter 2008-09-08 14:52:15  Előzmény:: 37020

A gumi alkatrészekről, és a fekete műanyag darabokról. Kilincs, kédergumi, szélvédő, ablakok profilgumijai stb...
Paraffin olajjal szépen bedörgölöd. pl vattával. Nagyon jót tezs neki, szint újszerűvé vlik tőle, a cucc, és felfrissül kissé az anyag szerkezete. Pl. nem repedezik ki olyan hamar, és az ablakoknál nem fogsz beázni...
Polírpaszt helyett meg polírspray-t használj. nem marja bele magát a festékbe meg nem olyan fárasztó művelet törölgetni, mint erőteljes mozdulattal belemasszírozni a festésbe.

4214 (Törölt felhasználó) 2008-09-08 11:58:16  Előzmény:: 37020

Gyertyapipák tisztítása és a repedt szigetelőgumik pótlása a nagyfesz. kábeleken hasznos lehet. A magas páratartalom miatt vezetővé válik az egyébként szigetelő por. Pótold a vizet a akkuban, ha kevés! Saru tisztogatás.

4213 (Törölt felhasználó) 2008-09-08 11:51:59  Előzmény:: 37015

Engedd le forrón a lét a váltóból! Ha sötét a színe akkor jön a váltómosás gázolajjal. Ez néhány km utazást jelent, majd gondos lecsorgatás következik. 75W-90-es lé kell bele márkafüggetlenül ÓCSÓÉ. Nézd meg az esernyőnyél végét kopottság ügyében. Perselyeket olajozni! Tégy bele Brisk N15-YC gyertyát 6-700FT-ért! Használj vízadagolót!!! Barkácsszakkör2, most tavasszal írtam. A teljes karbitisztítás időszerű lehet. DOBD KI BELŐLE A ROKKER PEDÁLSORT SEBESEN! MEG A TÖBBI ROKIS MARHASÁGOT. CSAK A BAJ LESZ VELE!!!

4212 Őry Gábor 2008-09-08 08:43:16  Előzmény:: 37020

Az eső miatt biztos nem, ugyanis a Trabi (esetleg más autók is, párás időben jobban mennek, és könnyebben indulnak is. A témáról érdeklődj bf109baacsi-nál.

4211 (Törölt felhasználó) 2008-09-08 07:56:30  Előzmény:Lizák Péter: 37019

Nagyon érdekes volt a mai reggel is.
Alig akart beindulni reggel,lehet a hirtelen hideg+eső miatt

A váltó viszont nem változott,szörnyen nehezen veszi a fokozatokat,és teljesen véletlenszerüen nem akarja.

Jocking,köszi a linket,elolvastam,ennek tudatában átnézem kicsit a váltót. Lehet még ki is akasztom, amugyis szeretek kuplungolni
[i](Módosította Xaero601 2008.09.08. 10:01-kor)[/i]

4210 Lizák Péter 2008-09-08 07:09:47  Előzmény:: 37015

Lehet, hogy a váltód vacakol. Nekem nem Hycomat volt ugyan a 2T-m, de nálam akkor csinált ilyet. Majd valamivel később elment a 2-es a 4-es, és a hátramenet. És aztán váltócsere lett belőle...

4209 Sipos Tamás 2008-09-07 19:35:02

[justify]Ma keresztényi cselekedetet hajtottam végre: megmentettem egy 2T-t az enyészettől. Még nyár elején fedeztem fel egy utcában, hogy ott szomorkodik elfeledve a járda mellett. Becsöngettem, beszéltem a tulajjal, hogy mi a szándéka a kicsikével. Bontósnak nem akarta adni, így hát felajánlottam neki, hogy meghirdetem itt, hátha sikerül szerető gazdit találnia. Néhány hónapig szerepelt is itt az Eladó autó rovatban. Egyszer csak lett egy komoly érdeklődő Hatvanból.
Ma délután elmentünk a helyszínre. Egy kis megszakító berhelés, gyertya, gyújtótrafó, és akkumulátor csere után megkötötték az üzletet és egy 1981-es, 6V-os példány talált új gazdára.
Rendeztünk is egy rögtönzött Trabant felvonulást az Üllői úton, és a Hungária körúton, igaz, csak három autóval. Élvezet volt látnom a tükörből, ahogy az egy éve utcán porosodó kicsike újra nekiindul és füstölve bár, de szépen jön mögöttem Ez egy jól sikerült délután volt!
Remélem, majd az utolsó utáni napomon az illetékesek is észreveszik ezt a piros pontot a dossziémban.[/justify]

4208 jocking _ 2008-09-07 18:29:21  Előzmény:: 37015

Ezt érdemes megnézegetni.
[url]http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=szereles-41274b35f3167[/url]

4207 Vajda Sándor 2008-09-07 17:09:30

Srácok van bolt Budapesten, ahol lehet jóminőségű alkatrészeket venni Trabihoz?
Függőcsapszeg, persely stb...

4206 (Törölt felhasználó) 2008-09-07 12:36:29  Előzmény:Lizák Péter: 37014

Megvan az első trabim 601-es TX Hycomat(!)

És már van is kérdésem.

Kicsit nehezen veszi a sebességfokozatokat,vagyis, csak akkor veszi be, ha kellőképp leesett a fordulatszám. Ez miért lehet? Lehet rajta valamit állitani hogy ne igy legyen? Elég cink volt a pirosnál fél percet várni hogy 2-esbe tegyem van amikor meg egyböl veszi.
mi lehet?

Másik kérdés hogy mi az amit egyböl cseréljek rajta?

[i]Saját válaszom amire rájöttem idöközbe:
Hogy a váltókarral jelezni kell a kuplugnak[/i]

[i](Módosította Xaero601 2008.09.07. 15:19-kor)[/i]

4205 Lizák Péter 2008-09-07 08:09:52  Előzmény: Spityu: 37012

Meg nem árt jól megzsírozni a fékpofát! :-D
Ha már ég, akkor legyen rendesen ellátva.
Schobert Norbi meg örülhet, hogy: Ég a zsír! Ég a zsír! :-D

4204 Madocsai Gergely 2008-09-07 07:16:37  Előzmény:: 37009

Igen, ez az, amit előbb-utóbb mindenki (tisztelet a ...) átél. Emléxem, kiskoromban Balcsin Fater elwitt minket cirkuszba, és ott figyelt fel rá, h mi ez az égett szag, szerencsére, csak kb. 3km-t mentünk így, de a kerékhez nem lehetett hozzáérni. Na azóta fanatikusan menet közben(is) többX csekkolom, h kiengedtem-e...
De sztem érdemes egy kapcsolót rábiggyeszteni figyelmeztetőfénnyel és/wagy hangjelzéssel kiegészíteni a rendszert, bizti, ami bizti...

4203  Spityu 2008-09-06 20:43:59  Előzmény:: 37011

Be van, kapja is a zsírt félévente - noha sosincs használva. Gyakorlatilag új. A lényeg, hogy a kar útja közel sem ér véget (3-5. fog), amikor "megkeményedik".

A kéziféknél is szükséges a holtjáték, nem szabad előfeszítettnek lennie.

4202 (Törölt felhasználó) 2008-09-06 20:29:55

A kéziféket rendesen be kell állítani, hogy fogjon is, akkor egyből észreveszed, ha behúzottal indulsz el. Plusz amikor csak lehet nem használni, sebességben hagyással rögzíteni az autót. Én mindig ezt teszem.

4201  Spityu 2008-09-06 18:30:26  Előzmény:: 37009

Én mindig sebességbe szoktam tenni, egyszer valamit szereltem, ki vettem sebességből, de behúztam a kézit, 2 kattanásnyit, szóval éppen hogy fogott (picit lejt az út).
Próbakörnél 3 km után furcsa volt, hogy nagyon erőtlen a gép. Ráfogtam a karbira, hogy elrontottam valamit (közben most rájöttem, hogy azt pucoltam). Aztán akkor ugrott be: hoppá kézifék.
Ugye kb. 2-3 km-ig nem volt semmi, mert "éppen hogy fogott", de ahogy melegedett, a hőtágulás miatt megnőtt a fékező erő.

4200 (Törölt felhasználó) 2008-09-06 18:25:00  Előzmény:Szarvas László: 37008

Nem tudom, biztos mindenki életében előfordult már, hogy egyszercsak elindul a bátyjával kocsikázni pótfater kölcsönwarbijával... természetesen úgy, hogy még jogsija sincs... üvölteti a hofi kazit, és fel sem tűnik neki, hogy mindenki rávillog, meg rádudál (először a forgalomban ugye, ki tudja mi a módi), meg ott van ez a fenemód büdös égett szag is, dehát ez van... szorgosan vezetünk tovább. Aztán egy piroslámánál bekopog valaki az ablakon "figyi, srácok, füstöl a hátsó kerék" És akkor, ott... amikor az ember a 4 sávos autóút középen lévő forgalomtól elzárt minimál-hároszögpatkára feltolt füstölgőkerekű autó mellett tölt egy egész órát a 36 fokos napsütésben, akkor eljön a pillanat, hogy megszülessen benne az az örökre kitörölhetetlen reflex, ha bármikor vezet, vagy akár csak az autóban ül más vezető mellett, és valami furcsaságot érzékel az autón, ez első dolga lesz a kézifékre nézni. De még az indulás előtt is és menet közben is vagy háromszor ellenőrzi, hogy a kézifék ugye ki van engedve.
Szóval, igen, a kézifék tutira ki volt engedve. Az ilyen szégyenfoltok, mint a fenti, örökre megmaradnak... de lagalább hasznuk is van

4199 Szarvas László 2008-09-05 21:16:38  Előzmény:: 37002

" Nálam a fordulatszámmérő mindig tök alacsonyan tötymörgött...pedig az autópályára fel üzemmódban azért adtam neki.Bár ki tudja..."
Ezért kérdeztem meg,hogy a kéziféket kiengedted e,é?