Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4298 Őry Gábor 2008-09-17 05:51:14  Előzmény:Pálfi Tibor: 37105

A Szamaráé pláne nem. Megy egyáltalán a tranzisztoros trafók tilosak.

4297 (Törölt felhasználó) 2008-09-16 20:16:27  Előzmény:Pálfi Tibor: 37105

Nem, szigorúan tilos bármiféle más trafót feltenni.
Ha átalakítod, akkor hagyni kell azt, amivel a trabid megszakítós gyújtása működött.
[i](Módosította Peti 2008.09.16. 22:17-kor)[/i]

4296 Pálfi Tibor 2008-09-16 20:08:43

Sziasztok! 2T Trabi elektronikus gyújtáshoz akármilyen más elektronikus gyújtáshoz készült trafó jó(pl. a Samaráé)?

4295  Spityu 2008-09-16 19:43:33  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 37103

Szép. Régóta fent van, de multkor még talán millió fölött is járt az összeg, de lehet, hogy egy másik ilyen színű és évjáratúval keverem, azt 2.750.000-ért hirdették.
10 év múlva érne kb. 1 millát.

4294 Kacsándi Szabolcs 2008-09-16 19:32:15

Ezt néztétek már?Elég zsír állapotban van.[urls=http://www.hasznaltauto.hu/2165185_trabant_601_1989]601[/urls]

4293 (Törölt felhasználó) 2008-09-16 13:24:37

Vizslár talirol van itt valaki trabis

4292 Lizák Péter 2008-09-12 13:38:48  Előzmény:Sipos Tamás: 37098

Anno nekem a 601S-em natúr arol "Tvel kevert benzinnel simán átment a ződkártyán, és a szerelő szerint jóval a megengedett határérték alatt volt.

4291 Lizák Péter 2008-09-12 13:15:54  Előzmény:Sipos Tamás: 37098

Anno nekem a 601S-em natúr arol "Tvel kevert benzinnel simán átment a ződkártyán, és a szerelő szerint jóval a megengedett határérték alatt volt.

4290  Spityu 2008-09-12 13:04:53  Előzmény:Sipos Tamás: 37098

Én úgy csinálnám - ha olyan helyen kellene zöldkártyáznom, ahol ténylegesen meg is mérik, nem csak hasraütésszerűen beírnak pár számot, meg "adatbázis hibát" a jegyzőkönyvbe - hogy elmennék, normál keverékkel a vizsgaállomásra, miután megbizonyosodtam arról, hogy tiszta a rendszer, jó a karbi. Öntenék a tankba tiszta benzint, kb. 1:70-es keveréket csinálva vele és úgy leméretni. Hazafelé pedig öntenék hozzá megfelelő mennyiségű olajat.

Az alatt a pár perc alatt nem fog tönkremenni semmi sem a szegényebb keveréktől, mivel műterhelés nélkül mérik az emelt fordualtszámot is.

Személyes tapasztalat: egy P10-es Pannóniával (1db 250-es henger) 10km-t tudtam megtenni nagyon nagyon híg keverékkel (éppen hogy volt egy pici a tank alján a maradék benzinből, és arra ráöntve kb. 5liter tiszta benzin), terhelve. Öntöttem bele olajat, vártam 10 percet, azóta is kifogástalanul megy (nyilván azért maradt némi nyoma a dolognak a dugón...). Azután nem rendeltem mástól "keveréket" a kútról...

[i](Módosította Spityu 2008.09.12. 15:05-kor)[/i]

4289 Sipos Tamás 2008-09-12 12:04:24  Előzmény:: 37093

[justify]Nem kell aggódni. Tudja, mert itt a fórumon is voltak néhányan, akik jól beállított karburátorral, tiszta kipufogórendszerrel, 1:50-es keverékkel, szintetikus olajjal közlekedtek, és lám: 1600 körüli értékkel átment.
Másrészt, én 2007-ben vettem, elvittem autószerelőhöz, hogy zöldkártyáztassa le. Kerek 1000-s értékkel kaptam vissza. Most ugyanoda viszem a gépet műszakira, zöldkártyára.
Felesleges aggódni, a katalizátort pedig felejtsd el![/justify]

4288  Spityu 2008-09-12 11:26:58  Előzmény:: 37096

Én kérek elnézést. Kicsit fáradt vagyok. Szerencsére engem nem érintett a dolog.

Ettől függetlenül katalizátor sosem kellett/kell, hanem határérték-teljesítés.

Szerintem képes amúgy, erről szintén írtunk már sokat korábban.


[i](Módosította Spityu 2008.09.12. 13:31-kor)[/i]

4287 (Törölt felhasználó) 2008-09-12 10:31:40  Előzmény: Spityu: 37094

Tévedés. Sajnos csak a 2004 előtt vásárolt gépekre igaz ez. Az azóta vásárolt gépeknek a 2000 ppm-es emissziót kell produkálniuk. Hogy katalizátorral vagy anélkül, az senkit nem érdekel. Ezt a Wartisoktól tudom. A kérdés számomra továbbra is az, hogy a Trabi katalizátor nélkül képes-e erre?

4286 (Törölt felhasználó) 2008-09-12 10:25:24  Előzmény: Spityu: 37094

húúú, de csavaros. Most bogarásztam át 10x a rendeletet. Tehát a max 5 fős autóra 2020-ig OK a CH érték. Viszont benne maradt a 2004 után vett kocsik szigorított határértéke, de mivel ez is max 5 fő>>>>>ez is teljesítettnek véve.
Jól értelmezem?????

4285  Spityu 2008-09-12 10:09:30  Előzmény:: 37093

Röviden tömören: katalizátor sosem kellett.
Szigorított értéket azoknak a kocsiknak kellett tudni, amit később vásároltak valakik. A már meglévő kocsik (eddig) 2008-ig kaptak haladékot. De a szigorítást eltörölték, így az járt rosszul akinek katalizátora van (és a forgalmiba be is van jegyezve), mert azt már nem lehet kivenni a forgalmiból, annak ezután is a szigorítottat kell tudnia (de ebben nem vagyok biztos).

Ha most veszel/vettél 2T-t, és nincs katalizátor, akkor semmivel nem kell törődnöd , mint írtam csak a gyári értékeket kell tudnia. Majd 2020-ban kell tudni a szigorítottat, ámde addigra vagy a bontóban végzi, vagy pedig veterán lesz... amire meg nem kell zöldkártya!

Használd a keresőt, jobban ki van fejtve, keress rá: katalizátor, rendelet, stb.
[i](Módosította Spityu 2008.09.12. 12:10-kor)[/i]

4284 (Törölt felhasználó) 2008-09-12 09:51:15  Előzmény: Spityu: 37092

Valamit nem értek Az, hogy a CH-szint 2020-ig teljesítettnek minősül (magyarul:nem kell katalizátor), csak azokra az autókra vonatkozik, amiket 2004. júliusa előtt vettek. Tehát egy most vásároltnál előírás a 2000ppm, nem????? így aztán kell(ene) katalizátor.

4283  Spityu 2008-09-12 09:01:07  Előzmény:: 37091

Nem is kell, párszor taglaltuk a témát, olvasgass vissza: az új rendeletben eltörölték a korábbit(pontosabban 2020-ig kitolták a szigorított értékeket). A gyári előírást kell teljesítenie, amit szerintem nagyon könnyű, egy normálisan karbantartott gépnél.
[i](Módosította Spityu 2008.09.12. 11:01-kor)[/i]

4282 (Törölt felhasználó) 2008-09-12 08:32:29  Előzmény:: 37074

No jó, de, de én most készülök egy Trabit venni, de katalizátort eszem ágában sincs teteni. Azt tudom, hogy a Wartburgok képesek az értéket katalizátor nélkül is teljesíteni, de a Trabik is?

4281 Őry Gábor 2008-09-12 05:28:05  Előzmény:Sipos Tamás: 37087

Trafóolaj és országúti por.

4280 Sipos Tamás 2008-09-11 21:17:46  Előzmény:Támba Csaba: 37088

[justify]Már megvettem ezt, úgyhogy késő, de köszönöm. Egyébként lelkiismeretes, ügyes karosszériáshoz viszem, aki ismeri a silány alkatrészek problémáját. Mesélte, hogy mindig nagy szívás volt szépen és jól megcsinálni egy Trabit.[/justify]

4279 Támba Csaba 2008-09-11 21:07:04  Előzmény:Sipos Tamás: 37087

Felhegesztés előtt csak a cinkspray A többi utána.
A cinkspray ún. hideggalvanizálást valósít meg és a leszórt felület elektromosan vezető marad, így simán hegeszthető.
A lényeg, hogy csak abszolút fémtiszta, zsírmentes fémre illik felhordani, másként nem ér semmit

És ha még nem rakták fel az általad említett kétes minőségű küszöböket akkor ajánlok valamit.
Nézz körül olyan teherautó-alkatrész boltokban ahol árulnak még IFA alkatrészeket. A billenőplatós IFA platójának oldalmerevítője dettó a Trabant alsó küszöb csak nincsenek benne a gyári emelőhöz való behegesztett emelőpontok. Általában még eredeti német darabok is fellelhetők, de a magyar utángyártottak is jobbak, méretpontosabbak és erősebbek, mint a kisipari Trabant küszöb.
Érdemesebb ezzel próbálkozni

4278 Sipos Tamás 2008-09-11 20:51:40  Előzmény:Támba Csaba: 37085

[justify]No, ezt megpróbálom megjegyezni, mert holnap megyek a karosszériáshoz küszöböket cseréltetni. Mindkét oldalon tönkrement, és néhány héten belül itt a vizsga ideje, tehát muszáj rendbe tenni.
Amit vettem küszöb, az fémtiszta, igaz, elég slendrián, elnagyolt munka. Kíváncsi vagyok a karosszériás arcára, amikor elmondom majd a kívánságom: 1. cinkszórás, 2. korróziógátló alapozó, 3. alkidgyantás festék, 4. SIKA gyantás üregvédő.
Bár a téli sós lé ellen nehéz bármit is kitalálni.[/justify]

4277 Lizák Péter 2008-09-11 17:00:16  Előzmény:Támba Csaba: 37085

:-)
Még jó hogy nem sminkelted ki az egészet... :-D

4276 Támba Csaba 2008-09-11 16:25:45  Előzmény:Lizák Péter: 37084

Én még gyárit tudtam szerezni küszöbökböl és hattyúnyakból, de azok sem mentek alá natúr Homokszórással el lett tüntetve a fekete alapozó és 3 rétegben ki lett fújva mindegyik még felrakás előtt cinkspray-vel. Felrakás után még be lett fújva neki egy adag hosszabbítócsővel. Utána üregelőpisztolyból ment neki vastag sugárban porlasztva a korróziógátló alapozó. Száradás után alkidgyantás festékkel újra ki lettek fújava az elemek belülről. Erre jön majd még SIKA gyantás üregvédő. Aztán próbálkozzon a rozsda

4275 Lizák Péter 2008-09-11 14:06:23  Előzmény:Támba Csaba: 37077

Az tény, hogy az alkatrészek minősége (már amennyiben lehett erről beszélni) hagy kivánni valót maga után. Nem is keveset. Volt olyan alsó küszöbidom a kezemben amit natúr kézzel erölködés nélkül össze tudtam hajtogatni. Pedig nem vagyok Schwarzi. Ilyet, még famentes rajzlapból is hajtogat az ember...
Egyébként üregvédelemről és alvázvédelemről annyit, hogy inkább tökölök vele két napig mondjuk két évente, de akkor is tudom, hogy nem rohad ki a kasztni, és nem lesz flintstone trabim. Mert ugye inkább költ rá az ember, meg kicsit normálisabb anyagaot használ. Nem mindig az olcsóbb az olcsóbb.

4274 Lizák Péter 2008-09-11 14:02:07  Előzmény:Szarvas László: 37062

Nem tudom, hogy valós eset, vagy amolyan urban legend a sztori, de elmesélem röviden. Én ezt a verziót ismerem. De ha valaki tud pontosabbat jöhet! :-)

Állítólag Pesten történt néhány éve, hogy valami autótolvaj bukott meg egy lopott trabanttal. Ugyanis a a derék jószág egy forgalmas kereszteződés közepén állt meg. Ugye a forgalmat feltartó autóra rögtön rácuppantak hős rendőreink. Igazoltatáskor derült ki, hogy a fickó autótolvaj, és most csak sietség volt az oka a Trabi elkötésének. És a sors fintora az, hogy a nem kezdő autótolvajon egy olyan egyszerű szerkezet fogott ki mint a benzincsap. Az égő az volt, hogy a rendőr utána be is indította a trabit, miután megmutatta a Trabant immobiliser-ét, hogy elvigyék az útból, és a tolvaj elhiggye, nem robbant le.
ergo minek ide sok cucc, mikor a benzincsap is megvéd?! :-D

4273 Sipos Tamás 2008-09-11 13:59:04  Előzmény:Muczán Gábor: 37070

[justify]Az 5000 km-es csapágy, emlékeim szerint valóban nem C2-es illesztésű volt, ezért azt kár volt megvenni, de még benne van, úgyhogy nem tudom biztosan. Amit most vettem SKF, az Olaszországban készült, tehát van remény.[/justify]

4272 Lizák Péter 2008-09-11 13:52:04  Előzmény:Szegedi Árpád: 37060

Na igen. Rongálás. Nekem a szelepsapkáimat rendszeresen elvitték. Egyszer volt olyan is, hogy nem akart lejönni, a helyéről ezért inkább addig rángatta balf... balfék hogy kitépte a szelepet a felniből.. :-(
Meg a 601S-emről az orremblémát rendszeren letörögették. Meg lelopták.

4271 (Törölt felhasználó) 2008-09-11 13:25:39  Előzmény:Sipos Tamás: 37068

A hátsó lengőkaron lévő gumisapekot szilikongumival fel kell ragasztani, így hátulról nem jut víz a csapágyba!!! Előtte a csapágyház illeszkedő felületét megtisztítani és alapozni kell. A GOLYÓSCSAPÁGY ACÉLOK FOKOZOTTAN HAJLAMOSAK A KORRÓZIÓRA! A kékdobozos cseh vagy szlovák ZLK 900Ft-ért mindent tud. Helyesen ZKL és szlovák. Hát ilyen gyakran kell cserélgetni...
[i](Módosította Bf109baacsi 2008.09.15. 11:21-kor)[/i]

4270 (Törölt felhasználó) 2008-09-11 13:16:55  Előzmény:Szarvas László: 37067

Nem a teflonszalag a mindenható tömítőanyag! Ha figyeltek szorgosan, akkor majd meglátjátok, hogy a finom kender milyen sokoldalúan használható. Aki nem tud kenderrel tömíteni, az a teflonnal is csak bénázik...

4269  hks 2008-09-11 11:13:50  Előzmény:Hõberth Gábor: 37069

na én is így jártam az említett márkával csak nekem egész 100km kibírt.de nekem a nagy fék és a pogácsa is hozzá járult.de mostanra megtaláltam a jó csapágyat hengergörgős van benne eléggé strapabíró a golyóshoz képest csak az ára is a duplája volt.

4268 Támba Csaba 2008-09-11 10:46:09  Előzmény:Hõberth Gábor: 37075

Ezzel saját kocsi viszonylatában én is így vagyok, de sok újracsapágyazást csináltam már ismerősöknek legtöbbször azért, mert nem megfelelő illesztésű csapágyakat raktak bele előzőleg.
A szerelési hibák miatti idő előtti elhasználódást nem is említve. A "Gép zaja kattog elvtárs, hozd a nagykalapácsot!" stílus nem mindig célravezető, pláne kettős csapágyazású kerékagynál

A lengőkarok elrohadása pedig gyakori eset, de vegyük alapul, hogy a legfiatalabb autók is "nagykorúak" már, a belső üregvédelemmel meg szinte mindig hadilábon állnak a tulajok

Lehet hosszú évekre konzerválni egy hátsó lengőkart úgy, hogy nem fog rohadni. Babra meló, de megéri

4267 Hõberth Gábor 2008-09-11 10:18:39

Örülök neki, hogy még vannak normális zöldkártyás műhelyek is!
Most már csak azt nem értem, hogy ha egy karburátoros 2T ZK 4000Ft, ami miatt mindenki prüszköl, és alig akarják egy két helyen megírni, akkor egy injektoros lamdaszondás katalizátoros autón, amin még állítani sem tud semmit, meg még garantáltan jó is meg még ugye környezetbarátabb is, azon mi kerül 7200Ft-ba?
Na de ez már off!
Én egyébként a múlthéten vittem a benzin-gázos Fiatmotoros Trabimat ZK-ra meg gázbinztonsági szemlére, eltököltek majdnem egy órát, és fizettem 12000Ft-ot.
Es akkor még örülhetek, hogy nem kötekedtek, mert azért gondolom nem voltak teljesen gyáriak az értékek.

4266 Hõberth Gábor 2008-09-11 10:10:22

Nekm eddig az volt a tapasztalat a hátsó kerékcsapágyakkal, hogy előbb rohad leróla az egész lengőkar, mint hogy a csapágy elcsesződne.

4265 (Törölt felhasználó) 2008-09-11 09:44:10  Előzmény:: 37071

Nem tudom hogy elérhető-e de nem is számít,mert meg se nézik. Én most zöldkártyáztattam, odavittem az autót, lecsekkolták a motorszámot,alvázszámot, rátették a mtricát és fizettem 4080ft-ot. Ennyi volt.

Ha gondolod adok cimet hol csinálták.

4264 Támba Csaba 2008-09-11 08:54:31

Akkó" legyen az a reklám helye

Az eddigi tapasztalataim szerint a 6206 C2 sorozatból a FAG (ezt itthon csinálják Debrecenben a volt MGM gyárban) és a japán KOYO márkák a legjobbak

4263 Őry Gábor 2008-09-11 08:40:54  Előzmény:Sipos Tamás: 37068

Én a Rönómban 2 évente cseréltetem a tízezer forintos hátsó kerékcsapágyakat. Hát milyen szemetet adnák már ezek a "neves" gyártók?

4262 (Törölt felhasználó) 2008-09-11 08:36:37

Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy a bűvös 2000 ppm-es CH határ Trabival is elérhető katalizátor nélkül jó beállítások esetén?

4261 Muczán Gábor 2008-09-11 08:29:21  Előzmény:Hõberth Gábor: 37069

hoberth!

Az hogy manapság minden kínai szemét, az sajna igaz. Az SKF is kínában gyártat.

De azért nézd meg a széthullott csapágyat, hogy a 6206 után van-e C2 jelzés. Mert ha nincs, akkor az nem futóműbe való illesztésű, és eleve nem jó oda. Azok szorosabbak, és nem tűrik azokat az igénybevételeket /pl.ldalsó feszítő-ütő erőhatások/ amit a C2 jelölésűek "esetleg" tudnak.

MG

4260 Hõberth Gábor 2008-09-11 08:24:34

Szégyen, hogy ebben a nagy EU-ban micsoda hitvány szemét alkatrészeket tudnak csinálni! A Trabantokat már vagy 15 éve kitíltással fenyegetik folyamatosan, mert ugye ezek környezetszennyezőek, meg eleve nagyon korszerűtlen szerkezetek.
Ehez képest a nagy fejlett magyarországon még ma sem tudnak olyan minőségű alkatrészeket gyártani, mint 30 éve az NDK-ban!
Hogy tud széthullani 5000km alatt egy hátsó kerékcsapágy egy Trabin? A terhelés meg az igénybevétel normál használat mellett 0!
Egyébként nálunk is van egy SKF üzlet, én mindig oda megyek ha valami csapágy kell!

4259 Sipos Tamás 2008-09-11 08:03:59  Előzmény:Vajda Sándor: 37063

[justify]Sajnos az alkatrészek minősége néha kritikán aluli. Tavaly lettek cserélve nálam a bal hátsó csapágyak, de már megint morognak. Pedig azóta csak 5000 km-t mentem vele. Botrány!
A boltban, ahol vettem azt mondták, hogy sajnos nagyon nehéz jó minőségű, C2-es illesztésű 6206-os csapágyat kapni.
Erre felfújtam a képem, elmentem az SKF mintaboltba és vettem. Igaz megkérték az árát (közel 3500 Ft volt darabja) de remélem ez kibír 30-40000 km-t.[/justify]

4258 Szarvas László 2008-09-11 06:27:21  Előzmény:Őry Gábor: 37064

Bármelyik csőszerelvényboltban beszerezhető: kb-100Ft.Cső,fűtés,víz,gázszerelvények menetes tömítésére használják a kenderkóc /csepű/ helyett.Valóban ezzel lehet a legfinomabban tömíteni.

4257 Támba Csaba 2008-09-11 06:23:46  Előzmény:Őry Gábor: 37064

Vékony, fehér tömítőszalag, mely létezik vízvezetékek és gázvezetékek csatlakozó mentetinek tömmítésére is. Könnyen nyúlik, rugalmas. Barkácsboltok, szerelvényboltok polcain találod

4256 Muczán Gábor 2008-09-11 06:14:06  Előzmény:Vajda Sándor: 37063

sami !

Hívd fel a klubirodát, és mondd el hogy mi kéne!

30 924 11 29

MG

4255 Őry Gábor 2008-09-11 05:46:21  Előzmény:Támba Csaba: 37061

Mi az a teflonszalag, és hol lehet venni?

4254 Vajda Sándor 2008-09-10 20:46:39

Emberek!
Most van hely Bp-en ahol lehet normális alkatrészt venni Trabihoz vagy nincs!?
Tényleg nem tud senki semmilyen tanácsot adni? mad:

Sami

4253 Szarvas László 2008-09-10 20:35:59  Előzmény:Szegedi Árpád: 37059

Igen.Csak az a baj,hogy bármilyen védelemmel van is ellátva bármelyik autó,úgy is elkötik,ha kilőtték maguknak a profi alkatrészbeszerzők.
A trabira meg büszkék lehetünk ilyen szempontól is.Nemrég azt olvastam,hogy az autótolvajok listáján a Porsche után a legkeresettebb márka a Trabi.Azért ez nem semmi!

4252 Támba Csaba 2008-09-10 20:23:14  Előzmény:Őry Gábor: 37056

Nálam a teflonszalag vált be az "O"-gyűrű alá szükséghelyzetben

4251 Szegedi Árpád 2008-09-10 20:21:17  Előzmény:Szegedi Árpád: 37059

Ja,még a védelemről.Egy Trabis bácsi ha hosszabb idejig magára hagyja a kocsiját,kiveszi a gyertyakábeleket és pipákat,és magával viszi.Gyorsan le-és felszerelhető,ez is jó megoldás.Persze ha el akarják vinni bármelyik autót elviszik,de ezek az apróságok csak megnehezítik a tolvaj dolgát.A másik idegesítő a rongálás,szelepsapka,embléma,antenna,kerékkupak stb. lelopás,letörés..

4250 Szegedi Árpád 2008-09-10 20:12:04  Előzmény:Szarvas László: 37058

Akkor nincs sok esély a beszerzésre.Jópofa,olyan,mint a motortér zárra szerelhető TRABANTŐR.

4249 Szarvas László 2008-09-10 19:59:06  Előzmény:Szegedi Árpád: 37057

arpitrabi

Igen,lehetett boltban kapni.Én is ott vettem,csak az a baj, hogy már nagyon régen,még 81 körül.