Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4348 Ladik Tamás 2008-09-24 16:08:58  Előzmény:: 37155

Heló!

Itt voltál nálunk,miért nem kérdezted meg?
Azt mondják 10w40 a jó bele,hétfőn én is azt raktam az enyémbe,meg ezelőtt is olyan volt és nem volt vele semmi bajom.Márkára sztem mindegy,csak ne teszkós vagy lidl-s legyen... ezek váltak be :Castrol, Valvoline,Luk
[i](Módosította TrabanTom 2008.09.24. 18:10-kor)[/i]

4347 Szabó Gergõ 2008-09-24 14:50:44  Előzmény:Őry Gábor: 37154

Nekem egyszer a cseh autópályán 100km-en 4,5 liter fogyott, igaz új légszűrővel és végig egyenletes 90-es tempó mellett.
Biztos jó kedve volt

4346 (Törölt felhasználó) 2008-09-24 07:52:20

Sziasztok!

Olajcserés a trabim! Milyen olajat tegyek bele! 15 40 est!? merthogy majd 20 éves a kicsike és úgy tudom hogy kopott motornak ez való! Milyen márkát javasoltok?

Üdv! Keró
[i](Módosította Kero 2008.09.24. 09:53-kor)[/i]

4345 Őry Gábor 2008-09-24 05:45:14  Előzmény:: 37152

Kb. 80-90, lejtőn megtoltam 100-al, szóval nem is kíméletesen, mert siettem. Előtte tankoltam, 9 litert mutatott a mérőpálca, a 60 km után meg 6-ot. Csak néztem, mondom mi van? Ennyi nem lehet! Mindenesetre egyszer majd utánamérek.

4344  Spityu 2008-09-23 23:02:29

SOS!!!

Légyszi, aki tudja kérem mondja meg, hogy mekkora szilentek (külső x belső x hossz) valók a 2T első futóművébe! Trapézkar nem számít azokat "felismerem", viszont nem tudom milyen kell a laprugóhoz. Máshova kell még?

Köszi!!

4343 (Törölt felhasználó) 2008-09-23 20:36:39  Előzmény:Őry Gábor: 37151

Mennyivel mentél?

4342 Őry Gábor 2008-09-23 19:11:18

Én átlagban olyan 6,6-tal közlekedek. Mióta betettem az új motort, először mentem vele országúton, és nem akartam hinni a szememnek, 3 litert evett meg 60-km-en. Sajnos ritkán megyek vele tisztán országúton, de ha úgy adódik utánamérek még egyszer. De a 3,3 literes fogyi azért érdekes.

4341 Őry Gábor 2008-09-23 19:07:11  Előzmény:: 37147

És milyen konfigurációd van? Motor, gyújtás, karbi, fúvókák...

4340 (Törölt felhasználó) 2008-09-23 18:59:34  Előzmény:: 37147

Biztos lejtőn lefelé, üresben

Mennyivel mentél?

4339 jocking _ 2008-09-23 18:47:23  Előzmény:: 37147

Toltad?

4338 (Törölt felhasználó) 2008-09-23 18:30:12  Előzmény:Nagy Donát: 37146

Hiszitek vagy nem, nekem 30km alatt 1litert evett!!

4337 Nagy Donát 2008-09-23 18:18:26

Ha már fogyasztás, nekem a 2T Trabim 6.5 - 6.7 liter körül eszik, többnyire városban használva. Igaz, a keverék ugye drágább. Ez jónak számít?

4336 (Törölt felhasználó) 2008-09-23 16:52:51  Előzmény:Kovács Ádám: 37144

[i]"Köszönöm a gyors válaszokat, ez a fórum nagyon segítőkész. Mégsem veszek akkor négyütemű trabit. Ilyen fogyasztással gazdaságosabban fenntartható egy 120-as skoda, olcsóbb alkatrész, kényelmesebb, tartós konstrukció. A fogyasztás miatt akartam váltani, de ezekszerint ez nem a jó megoldás."[/i]

Én is azzal járok. Sajnos a fogyasztás csak akkor elviselhető, ha nem nyomom neki. 70-80 km/h mellett, sok sok üresben gurulással 6,5-7 l benzinből járok el vele. Máskülönben megeszi a 8,5-9-et.
Sajnos nálam most a 22 évében rengeteg bosszantó hiba jön elő. Igaz, ezek szinte mind 0 Ft ráfordítéssal és egy kis kézügyességgel javítható dolgok, csak ehhez kéthetente hétvégén autót kell szerelnem
Sajnos az is közrejátszik ebben, hogy eddig ritkán volt használva az autó, és nagyon el lett hanyagolva, szinte semmiféle kopóalkatrész nem lett kicserélve rajta, és minden most adja fel a szolgálatot. (vízpumpát kellett cserélnem két hete, ma önindítót kellett javítanom, ablaktölrőmotor, kipufogó, motorbakok, generátor is a végét járja, meg ilyenek).
[i](Módosította Peti 2008.09.23. 19:49-kor)[/i]

4335 Kovács Ádám 2008-09-23 07:29:05

Köszönöm a gyors válaszokat, ez a fórum nagyon segítőkész. Mégsem veszek akkor négyütemű trabit. Ilyen fogyasztással gazdaságosabban fenntartható egy 120-as skoda, olcsóbb alkatrész, kényelmesebb, tartós konstrukció. A fogyasztás miatt akartam váltani, de ezekszerint ez nem a jó megoldás.

4334 Fluck Dávid 2008-09-22 22:21:17  Előzmény:Kovács Ádám: 37139

Üdv kolléga!
Injektor nélkül, jól beállított KARBURÁTORRAL, dugóban ülve kB. 9-10 l/100km
Hosszú távon ugyanez az autó, kB. 7 l/100km Vegyesbe 8 l/100km

A beállítás sok időt elvesz, de megéri. Szerintem pontosabb, és egyszerübb, mint az injektor.

4333 Madocsai Gergely 2008-09-22 18:51:26  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 37141

PÜ ment!

4332 Szedlacsek Ottó 2008-09-22 17:16:57

Hi,
egy kis segítség kellene.
Hol csinálnak 2T zöldkártyát Pesten (elérhetőség?).
A flottánk egyik tagja fenmmaradt a fővárosban ugyanis lejárt a ZK.
Sűrgős.
Előre is köszi.
Üdv: O.

4331 Madocsai Gergely 2008-09-21 16:11:30  Előzmény:Kovács Ádám: 37139

Egy áltlagos példány - gyári konfiggal - 8-10L körül nyel, jobb karbi, esetleg injector esetén lemehet 6 körülire is, de egy lepukkantabb/rosszul beállított darab esetén simán mehet 10L fölé(!) is.

4330 Kovács Ádám 2008-09-21 15:37:13

Üdv!

Négyütemű trabant vásárlásán gondolkodom és érdekelne a fogyasztás, főleg városban, dugóban ülve?

Előre is kösz!

4329 Madocsai Gergely 2008-09-21 11:01:30

Nekem kell egy ilyen [url=http://www.hasznaltauto.hu/2397250_trabant_limuzin_2008]Trabant limuzin[/url]!!!
[i](Módosította madogery 2008.09.21. 13:02-kor)[/i]

4328 Őry Gábor 2008-09-21 09:43:10  Előzmény:: 37135

A Ladákon és a Skodákon is van rezgés... Közben megnéztem a Skoda előgyújtás adatait, a vákuumos 5 fokot szabályoz. Namost meg lehet csinálni, hogy ennél esetleg többet szabályozzon, de belegondolok: érdemes azért az 5-6-7 fokért ennyit görcsölni? Én anno egyszer a Skodán lekaptam a vákuumcsövet, és nem vettem észre, hogy rosszabbul ment volna.

4327  Spityu 2008-09-20 09:21:22  Előzmény:Őry Gábor: 37131

Ladánál egy rugós mechanika ellen dolgozik a vákuum, teljesen lazán van illesztve az amit mi itt alaplapnak nevezünk, aztán afölött van a rotor, aminek a tetején van az érintkező. A röpsúlyos eltolás szintén ebben a felső blokkban helyezkedik el.

[url]http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=102[/url]
A képeken baloldalt, lent helyezkedik el a vákuumdob/mechanika, felül pedig a rotor, benne a röpsúllyal.
No, mégegy kép: [url]http://kepfeltoltes.hu/080920/143_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]


[i](Módosította Spityu 2008.09.20. 11:41-kor)[/i]

4326 (Törölt felhasználó) 2008-09-20 08:11:44  Előzmény:Őry Gábor: 37131

Csakhogy a motor működése közben vannak rezgések, fordulatszámtól függően különböző frekvenciával, amik megnehezítik, hogy olyan precíz szabályozással a gyújtásalapot vákummal szabályozva állítsd, mint amire szükség lenne.

4325 (Törölt felhasználó) 2008-09-19 23:59:44  Előzmény:: 37118

Én eddig csak béna és mégbénább küszöböket láttam. Jobbat lehet és kell csinálni! Rozsda miatt nekem még nem aktuális cserélni évek múlva sem. De mi van ha törik netán a gépet? Az első 19 év nem ártott neki.
Megnéztem egy billenőplatót a piros lámpánál és tudom mire gondolhatott Tsaby. Ám az az oldalmerevítő síkra van hegesztve, míg a trabi alsóküszöb belső pereme kb 2 centivel magasabban van mint a külső. Lehet az, hogy dettó ugyanaz helyett csak HASONLÍT? Ki rakott már fel trabira alsóküszöbnek ilyen IFA plató hosszmerevítőt?

4324 Szegedi Árpád 2008-09-19 19:19:24  Előzmény: Spityu: 37123

Üdv!Ilyen kész gyújtásszabályzót próbált már valaki?

4323 Őry Gábor 2008-09-19 18:25:42  Előzmény:Sövényházi József: 37127

Ej, de szép Trabi!!
[i](Módosította orygabor 2008.09.19. 20:27-kor)[/i]

4322 Őry Gábor 2008-09-19 18:24:02  Előzmény:: 37129

Bár most így nincs előttem a kép a membránról, de: a membránt rászerkesztem a jeladóházra, kb. ahogy a gyújtáselosztón van. Az alaplapot pedig szerintem nem nehéz mobilissá tenni, valahogy a meglévő rögzítőcsavarokat kéne úgy variálni, hogy maradjon egy kis hézag. Ha az alaplapot megzsírozzuk, lazán forgatható. Én a Skoda 105-ös membránját tenném bele, mert szerintem az van akkora vákuumra méretezve, mint amit a Trabi csinál. A membrán szabályozási tartományát meg lehet nézni, és variálni is lehet, hogy az alaplapon hol helyezed el a membrán rúdjának a csapját a főtengely középvonalához képest.

4321  Spityu 2008-09-19 17:54:58  Előzmény:: 37129

Abszolút nem nehéz, lásd Lada gyújtástorony Ha! jól emlékszem, akkor koaxiálisan van elhelyezve a röpsúly rész és egy "előtolás" vákuum segítségével. Mintha az alaplapot tekernénk vákuummal.

(pontosabban nem bonyolult, de nehéz megvalósítani Trabinál )

[i](Módosította Spityu 2008.09.19. 19:59-kor)[/i]

4320 (Törölt felhasználó) 2008-09-19 17:48:04  Előzmény:Őry Gábor: 37126

Csak mechanikusan hogyan varázsolod össze a vákumos szabályzót az előgyújtás eltolásával? Mert ez szerintem majdnem lehetetlen.

4319 Biacsics Gábor 2008-09-19 16:59:03  Előzmény:Sövényházi József: 37127

Az unix forgalmaz szatunát szinte minden autóhoz,Trabihoz is.

4318 Sövényházi József 2008-09-19 12:21:25

Halihó! tudja valaki hol lehet kapni szatuna légterelőket? jó lenne betenni, mielőtt beragasztom a gumikat. ilyenre gondoltam:
[imgw]http://img.carstyling.hu/usercars/00/01/12/89/3.jpg[/imgw]
[i](Módosította yocc 2008.09.19. 14:22-kor)[/i]

4317 Őry Gábor 2008-09-19 06:03:32  Előzmény:: 37124

Amit én barkácsoltam az se bonyolult.
Ez a vákuumos szabályozó se olyan nagy cucc, persze, aki profi az elektronikában annak nyilván az az egyszerűbb. Most tett fel valaki erről egy linket. 4235. hozzászólás. Készen is lehet kapni ilyet. Minden csak fantázia, ügyesség és/vagy pénz kérdése.
Ja, most nézem, az előbb szóló fel is tette a linket.
[i](Módosította orygabor 2008.09.19. 08:50-kor)[/i]

4316  Spityu 2008-09-18 20:13:39  Előzmény:: 37124

Jó ötlet a szívócsonkos vákuummérés, szerintem "simán" lehetne mérni az értékeket: vákuum, és a főtengely helyzete, majd átkonvertálni analógról digitre, beküldeni egy PIC vezérlőnek, ami már elvégzi a piszkos munkát.

4315 (Törölt felhasználó) 2008-09-18 20:03:57  Előzmény:Őry Gábor: 37122

[i]"Amit írtál korábban a terhelésfüggő szabályozásról, az is tetszett, és már agyalok is rajta, hogy lehetne megcsinálni. Nem lehetetlen. Egy vákuumos szabályozó a jeladóházra, egy cső s szívócsonkra, egy bonyolultabb része van: az alaplapot mozgathatóra alakítani. Bár, ha belegondolunk..."[/i]

Szerintem ezt sokkal egyszerűbb elektronikusan megoldani. De nemcsak a terhelésfüggő szabályozást, hanem a fordulatszámfüggőt is.
Ha valaki jártas az elektronikában, simán össze tud állítani olyan programozható áramkört, ami a fordulatszámtól függően késlelteti a gyújtást. Még fordulatszám jeladóra sincs szükség, hisz ott van maga a hall szonda, ami egy körülfordulás alatt kétszer ad jelet (csak ezt kellene számlálni). Ezt még össze kell varázsolni egy szívócsonkba épített vákumot érzékelő szenzorral, és kész. Sajnos csak elméletben ilyen egyszerű, nagyon komoly elektronikai jártasságot igényel.


[i]"Az én verzióm az, hogy az NDK-s mérnökök úgy gondolták, hogy a szabályozatlan elektronikus is jobb, mint a hagyományos, és ezért nem szaroztak a röpsúly beépítésével."[/i]

Vagy eredetileg úgy tervezték, hogy az előgyújtásszabályzást elektronikusan oldják meg, úgy ahogy feljebb írtam, de végül mégsem került rá sor.


[i]"Egyébként úgy tudom, hogy a régebbi megszakítós Trabikban is fix volt, de lehet, hogy tévedek."[/i]

Fix volt, jól tudod...

-----------

Én láttam már házilag készített elektronikus gyújtást trabantban. Az illető úgy csinálta meg, hogy vett egy mechanikus gyújtás lapot, amiről leszerelt mindent. Magára a lapra erősített két optikai jeladót egymással szemben. Arra a bütykos tengelyre, ami a kalapácsokat vezérli, rászerelt egy kb 50 mm átmérőjű tárcsát, az volt a forgó jeladó. Saját maga készített teljesítmény részt is hozzá tranzisztorokból, az lett a "fekete doboz".
Előnye a gyárihoz képest, hogy megmaradt a röpsúlyos előgyújtásszabályzó.

4314  Spityu 2008-09-18 19:46:50  Előzmény:Őry Gábor: 37122

[url]http://www.imfsoft.com/hardware/produkty/jawa-cz-trabant-ignition.asp[/url]

Átszámítva kb. 25.000 Ft, programozható, és ha jól tévedek akkor terhelésfüggő.

Alternatív megoldás:
[url]http://trabisoft.giganet.hu/elmelet.html[/url]

[i](Módosította Spityu 2008.09.18. 21:54-kor)[/i]

4313 Őry Gábor 2008-09-18 19:37:48  Előzmény:: 37117

A második eset a nyerő. De az is tény, hogy elmegy a Trabi fix előgyújtással is. Az én verzióm az, hogy az NDK-s mérnökök úgy gondolták, hogy a szabályozatlan elektronikus is jobb, mint a hagyományos, és ezért nem szaroztak a röpsúly beépítésével. Amihez már komolyabban meg kellett volna buherálni a jeladóházat. De ezt csak ők mondhatják meg. Ha eggyel találkozom, biza" megkérdezem. Egyébként úgy tudom, hogy a régebbi megszakítós Trabikban is fix volt, de lehet, hogy tévedek.
Amit írtál korábban a terhelésfüggő szabályozásról, az is tetszett, és már agyalok is rajta, hogy lehetne megcsinálni. Nem lehetetlen. Egy vákuumos szabályozó a jeladóházra, egy cső s szívócsonkra, egy bonyolultabb része van: az alaplapot mozgathatóra alakítani. Bár, ha belegondolunk...
[i](Módosította orygabor 2008.09.18. 21:41-kor)[/i]

4312  Spityu 2008-09-18 18:19:09  Előzmény:: 37120

Szerintem anyagösszetételre nem nemesebb a küszöblemez, a sima vaslemeznél, csak ennyit számít a horganyfürdő a hegesztés végén! Arra azért kíváncsi lennék, hogy a hideghorgany mennyire bírja a kiképzést, még nem volt vele dolgom.

4311 (Törölt felhasználó) 2008-09-18 17:59:28  Előzmény:jocking _: 37119

Az is lehet, hogy küszöbnek rosszabb, hisz kevésbé kell korrózióállónak lennie, mint a küszöbnek.
A teherautó platóját nem éri az a sós latyak, ami "megeszi" télen az autók karosszériáját.

4310 jocking _ 2008-09-18 17:17:29  Előzmény:: 37118

Hát én ilyet még nem láttam, de gondolom robosztusabb kicsit mint a trabis cucc, mégiscsak teherautóalkatrész. Meg ha jól tudom, ebből nem csak magyar kisipari szart lehet kapni.

4309 (Törölt felhasználó) 2008-09-18 17:11:32  Előzmény:: 37116

A billenőplató merevítőjének vastagsága megeyezik a trabi küszöbével?
Mert ha igen, és esetleg ugyanolyan anyagból is készül, akkor mitől jobb?

4308 (Törölt felhasználó) 2008-09-18 17:08:52  Előzmény:Őry Gábor: 37115

Azon gondolkodom, tulajdonképpen miért is fejlesztették ki a röpsúlyos előgyújtásszabályzót...

Azért, mert a megszakítóknak magas fordulaton bizonytalanabb a szikraképzése, és ez időbe telik, ezért előbb kell a kalapácsoknak nyitni a megfelelő időben történő gyújtáshoz, mint alacsony fordulaton..

Vagy azért, mert az üzemenyag elégése nem nulla idő alatt következik be, ami miatt magas fordulat esetén előbb kell meggyújtani, mivel azt a bizonyos 4 mm-t rövedebb idő alatt teszi meg a dugattyú, amíg a gyújtáspontból a felső holtpontba ér...

Mivel az elektronikusból kihagyták, ezért minden bizonnyal az első eset miatt...


4307 (Törölt felhasználó) 2008-09-18 09:12:19  Előzmény:Támba Csaba: 37088

Helló!
A billenőplató oldalmerevítő alsóküszöb megfelelősége nekem tetsző információ! Köszi! Voltam egy teheralkatrész boltban,de nem ismerték ezt trükköt. Készségesek voltak, ám újat mondtam megint. Még senki nem kereste náluk. Biztosan nem jó boltba mentem. Milyen hosszú ez az oldalmarevítő? Hány küszöb jön ki egy darabból? Nézegetem majd az IFA platókat, meg a boltokat.

4306 Őry Gábor 2008-09-18 07:04:07  Előzmény:Pálfi Tibor: 37113

Az elektronikus gyújtásnak főleg az az előnye, hogy magas fordulaton is biztos a szikraképzése, és nem kell állítgatni, amitől én személy szerint befonom a hajamat. Ha meg a szabályozó hiánya fáj, az is megoldható.

4305 Őry Gábor 2008-09-18 07:00:59  Előzmény:Pálfi Tibor: 37105

Ja, bocs a dezinfóért, lehet, hogy keverek valamit. Jut eszembe, nekem is volt benn egy darabig Lada trafó. De az igaz, hogy a tranzisztoros trafó nem jó, még h látszatra jónak is tűnik.

4304 Pálfi Tibor 2008-09-17 21:14:01  Előzmény:: 37111

Nekem is Lada trafó van benne, megszakítósé. Eredetileg elektonikus gyuszi volt benne, csak kinyiffant, aztán édesapám megszakítóst tett vissza. Most vissza akarom alakítani, csak attól félek, hogy nem lesz így erősebb a motor.
Nade próbacseresznye

4303 Szarvas László 2008-09-17 19:22:10  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 37103

Ha közel 20 év alatt kemény 10000km-t hajtottak bele,mi a francnak rohantak belenyomatni,a katalizátort?Ennyi pénzért a kormány már lehetne eredeti is.Egyébként tényleg jó.

4302 (Törölt felhasználó) 2008-09-17 18:25:10  Előzmény: hks: 37109

Igen, elvileg bármelyik 12 V-os trafó megfelel, aminek paraméterei megegyeznek (vagy nagyon hasonlítanak) a trabi megszakítós gyújtásnál alkalmazott trafóéval. Az már teljesen mindegy, hogy Ladából, vagy egy sugárhajtású repülőgépből szerelted ki

4301 (Törölt felhasználó) 2008-09-17 17:22:50

FIGYELEM!!
RENDELHETŐ RÉGI RENDSZÁM (2BETŰ 4SZÁM) ÚJ GYÁRTÁS AZ EREDETINEK TELJES MÉRTÉKBEN MEGFELELŐ.ÖSSZES KARAKTER MEGVAN TEHÁT AKÁRMILYEN KARAKTERŰ RENDSZÁMOT KÉRHET CSAK MOTORKERÉKPÁRÉT (még) NEM.
ÁRA:10 EZER FESTVE 12EZER (TERMÉSZETESEN PÁRBAN)
ÉRDEKLŐDNI:0670/300-9451
VAGY:bjanos@mailbox.hu
SZÁLLÍTÁS POSTAI ÚTON VAGY SZEMÉLYES ÁTVÉTEL IS MEGOLDHATÓ
[i](Módosította SillentKiller 2008.09.17. 19:24-kor)[/i]

4300  hks 2008-09-17 17:05:07  Előzmény:Pálfi Tibor: 37105

nekem lada van bent de nem az elekronikus gyujtáshoz való.és hibátlan.

4299 Őry Gábor 2008-09-17 05:54:10  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 37103

Istenem, sírva fakadok, hogy nincs ennyi pénzem!!!