Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4398  Spityu 2008-10-08 19:55:39  Előzmény:Ackermann Balázs: 37203

Szerintem beláthatjuk, hogy motorja válogatja...

Használtam Shell 2T-t is ill. 4mm-es megszakítós előgyújtásom van. Teljesen OK szerintem. Viszont egyszer MOL kúton fogyott el az olaj és akkor vettem Arol 2T-t (tudom, Sprintet kellett volna...) és azzal meg csörgött végig...

4397 Kacsándi Szabolcs 2008-10-08 19:40:05  Előzmény:Prokop Gábor: 37205

Ok!

4396 Prokop Gábor 2008-10-08 19:35:00

szabi, bocs, tied volt az uccsó hozzászólás, de O2TO-val együtt véletlen töröltem.
Szorri, esetleg ismételd meg
Shell 2T=Arol 2T

4394 Ackermann Balázs 2008-10-08 19:02:52  Előzmény: Spityu: 37202

Ha már csörgésnél tartunk. Szerintetek lehet valamit kezdeni egy megszakítós gyújtásos Trabival ami elég durván tud csörögni már egy kisebb emelkedőn is?

Sajnos elszállt az EBZA gyújtásom még nyáron, azóta át lett szerelve megszakítósra, de köze nincs régi önmagához. Régen fölmentem vele 4 emberrel a Kékesre is csörgés nélkül, ma meg... Szeretném, ha megszakítóssal lenne jó, mert az tök egyszerű és szeretem, ha értem hogy működik valami. Lehet ezen állítani valamit, hogy ne legyen gyenge és ne csörögjön? Talán a Shell 2T olaj is közrejátszik? Vagy beruházzak egy új EBZA cuccba?

4393  Spityu 2008-10-08 17:47:17  Előzmény:Rideg István: 37201

Röviden ennyit tudok mondani: szerencséd volt.

Egyébként én is ezt mondom, csak picit jobb olajjal. Az én verzióm: nem tudom mit kell túllihegni az olaj témát, legolcsóbb kapható félszintetikus olajat használom, egyetlen egyszer sem csörren be a motor a gyári gyújtásbeállítások mellett.

(megjegyzés: alap olajjal 2 főtengelyem állt be, csörgéses terhelés miatt)

4392 Rideg István 2008-10-08 17:35:26

Sziasztok!
Nem tudom, hogy mit abajogtok az olaj témán, én világéletemben MOL Arol 2T-t használtam és használok most is, soha semmilyen problémám nem volt. Azaz egyszer, kb. 130 000 km után állt be az eredeti főtengely, de addig semmi! Szóval szerintem nem kell túllihegni ezt a dolgot!

4391  Spityu 2008-10-08 14:31:18  Előzmény:Őry Gábor: 37196

2-3mm? Alul? Az sok lenne... ha felülre értetted az jó. A gyárit ugyan nem mértem, de a 4-5mm még jó ahogy néztem. Alul ha jól tudom 0.5mm-es illesztési hézag van. 20mm-re van a két sonka egymástól és 19.5mm-es a hajtókar szélessége.

Az ólompótló adalék szerintem nem az égés során fejti ki a hatását, mert tudtommal a négyüteműeknél a szelepszárak kenéséhez ajánlják. Persze lehet, hogy csak a kipufogóénál hatásos
Apropó ólompótló... ugyebár régen az oktánszám drasztikus növelésére alkalmazták az ólom-tetraetilt, és észrevették(vagy direkt?), hogy javítja a kenést is. Kérdezném: vajon az ólomPÓTLÓ mi célból kapható? Oktánnövelésre vagy kenésjavításra?

4390  Spityu 2008-10-08 14:21:35  Előzmény:Söjtör Gábor: 37193

Én is a Mihályfi-félét ajánlanám, mert én sem hallottam róluk rosszat. 25-ért mondjuk személy szerint nem vennék felújítottat, (20)30-35-ért lehet találni gyári újakat (meg persze 60-ért is...), de ehhez nagy szerencse kell. Érdemes kivárni, addig meg szerintem pattints be egy használt gyárit, vagy bármilyen bontottat, maximum 5ezer forint értékben.

4389   2008-10-08 12:58:44  Előzmény:Söjtör Gábor: 37197

A Mihályfi-féle főtengelyről még nem hallottam rosszat, én is raktam már be olyat.

4388 Söjtör Gábor 2008-10-08 10:36:19  Előzmény:Őry Gábor: 37196

Most beszéltem a Kossuth és Tsa műhellyel (X. ker, Gyömrői úton), 14.000 a felújított, 2 rosszért cserébe, 3 hónap garanciára.
Hát nem tudom.
A Mihályfy féléről mi a tapasztalat? Sokan használnak ilyet? Mit mondanak?

Vagy felújított Super-t vett valaki a Zsombitól? Mennyit lehet elkocorászni vele?

4387 Őry Gábor 2008-10-08 09:15:29  Előzmény:Söjtör Gábor: 37193

Gépműhely keresésével ne fáradj, mert:
nincs, aki ilyennel foglalkozik, vagy az életben nem találod meg.
ugyanannyiért csinálja, mint a Mihályfy, viszont lehet, hogy szarabbul.

A bontottat meg lehet vizsgálni. A középcsapágyakat meg lehet pörgetni, a hajtórúdszemen meg ne legyen nagyobb játék 2-3 mm-nél oldalrányban a hajtórúdszemnél mérve.

Az ólompótló adalék szerintem nem használ a főtengelycsapágyaknak, mert az adalék elégéskor válik ki, és rakódik rá a hengerfalakra. Ha valaki az ellenkezőjét tudja, magyarázza meg, el fogom fogadni.

4386 Tóth Péter 2008-10-08 07:06:37  Előzmény:Söjtör Gábor: 37193

Helló!
Husqvarna XP vagy LS. Én is Ls-el járok.
Kb 2000-2500 forint literje.

4385 Söjtör Gábor 2008-10-08 07:05:03  Előzmény:Söjtör Gábor: 37193

Bocsi, előzmény 4010 körül, de szerintem állandó téma.

4384 Söjtör Gábor 2008-10-08 06:26:56

Tegnap beszéltem a Mihályfi-val és Daewoo-ról beszélt (18.000-ért lövik), fél év gari vagy 10.000 km.
A Zsombicar-nál van 18.900-ért felújított normál, 23.490-ért felújított Super. Kérdeztem, mi a különbség? Az, hogy kicserélik a középső 3 csapágyat is újakra és a hajtókarcsapágy is erősített. Azt mondta, 80%-ban ezt viszik. Fél év garit vállalnak rá, de ajánlják az ólompótló használatát (ami beszerezhető náluk)!
Most én is ezen tipródok, mert 4800 km után állt be az enyém (Stihl olajjal jártam, a csapágyat még nem néztem milyennel szerelték, holnap derül rá fény, de biztos nem olyan márkájúval veszek még egyszer! )
Most vagy:
- belerakok egy bontottat ami kétes előéletű és megy ameddig megy, de ingyen van,
- megveszem 24.000-ért a Supert
- összerakatok egy gépműhelyben egyet frankó csapágyakkal
Apropó: Szerintetek melyik a legjobb csapágy, ami a legtöbbet bírja???
Melyik a legjobb 2T olaj???? (Stihl, Prista kizárva = 2 főtengely mínusz)
Nem akarok addig kísérletezgetni, amíg 5 motort kinyírok mire összeáll a gép!
(Húzattam magam mostanában eleget haza innen-onnan, és kezd elegem lenni)

U.i: ha valaki tud gyári új főtengelyt, jelezze felém! Köszi!

Köszi előre is!

4383 (Törölt felhasználó) 2008-10-06 18:37:32

Kétköröst is le lehet légteleníteni, akkor a fékcsőcsavart kell kiengedni és megszorítani légtelenítés közben.

4382 Őry Gábor 2008-10-06 07:48:27  Előzmény: hks: 37188

2 körös.

4381 Szedlacsek Ottó 2008-10-05 19:29:31  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 37189

Nincs Bizony.
Esetleg ha régi tipusú első elosztót rajtak hozzá akkor le lehet légteleníteni, de minek?

4380 Kacsándi Szabolcs 2008-10-05 17:34:14  Előzmény:Őry Gábor: 37187

Kétkörös főfékhengeren nincs is légtelenítő.Csak a kerekeknél kell légteleníteni.

4379  hks 2008-10-05 16:52:09  Előzmény:Őry Gábor: 37187

milyen fékhengered van 1 körös vagy 2 körös?

4378 Őry Gábor 2008-10-05 16:45:25  Előzmény:: 37186

Én nem találtam egy darab légtelenítőcsavart sem a ffékhengeren.

4377 (Törölt felhasználó) 2008-10-04 09:11:35  Előzmény:Őry Gábor: 37185

Természetesen kell. A főfékhengernek négy kimenete van, amiből 3-ra a két első kerékhez, illetve a hátsó kerékhez csatlakozó csövek vannak csatlakoztatva. A negyediken pedig egy hasonló légtelenítő csavar van, mint az egyes fékmunkahengereknél lent a kerekeknél.

A légtelenítő csavarra rácsatlakoztatsz egy gumi vagy műanyag csövet, amit belelógatsz egy kis flakonba (hogy az olaj ne a földre folyjon ki). Meglazítod a csavart, majd megkérsz valakit, hogy nyomja be a féket teljesen, és tartsa benyomba. Mikörben nyomja a pedált, és lazítva van a csavar, távozik a levegővel keveredett fékolaj a főfékhengerből, a csövön keresztül a flakonba.
Amikor benyomta, visszaszorítod a csavart, és megkéred, hogy engedje ki lassan. Eközben a munkahenger a fékolajtartályból szív olajat. Majd amikor kiengedte, újra meglazítod a csavart, az illető pedig újra benyomja a féket. 3-4 ilyen ciklus után megszorítod a csavart, majd megkéred hogy többszöri benyomással, majd kiengedéssel "pumpálja fel". Ha felkeményedett, akkor mehet újra a légtelenítés. Az egészet addig kell csinálni, amíg levegőbuborék nélküli olaj távozik a a légtelenítő csövön keresztül. Utánna jöhet a munkahengerek légtelenítése.

Ha főfékhengert cserélsz, annak légtelenítésével kell kezdeni. Addig nem is érdemes nekiállni a munkahengerek légtelenítésének, amíg ez nincs meg.

4376 Őry Gábor 2008-10-03 15:54:25

Emberek!
A főfékhengert is kell légteleníteni? És ha igen, hogyan?

4375  Spityu 2008-10-03 14:17:08

Na közben megint felmerült bennem egy kérdés: milyen anyagból van az a "lemez", amit a laprugók közé tesznek (ahogy hallom, nem minden évjáratnál...)? 2T-nél... és hajlamos a derformálódásra.

Lehet ilyet egyáltalán valahol kapni?

[i](Módosította Spityu 2008.10.03. 16:18-kor)[/i]

4374  Spityu 2008-10-02 19:41:44  Előzmény:Varga Tibor: 37182

Közben megtaláltam a javítási útmutatóban a 3 csavar + a tengely ugyanígy helyezkedik el... viszont ahogy néztem többfajta módon rögzítik a motort ahhoz a laphoz. Sajnos (szerencsére) még nem kellett kivennem, ezért nem ismerem a felépítését, ezért kérdem...


Most ahogy nézem a képeket, mintha el lehetne forgatni a motort a 3 süllyesztett csavar oldását követően... és igy akkor ha jól tévedek, a motort az eredeti, ferde pozícióban lehetne rögzíteni.
[i](Módosította Spityu 2008.10.02. 22:01-kor)[/i]

4373 Varga Tibor 2008-10-02 19:33:43  Előzmény: Spityu: 37181

erősen valószínű, hacsak nem a másik fajta mechanikád van,de akkor is be lehet
tenni.

4372  Spityu 2008-10-02 19:13:00

Sziasztok!

[url=http://www.vatera.hu/trabant_wartburg_barkas_ablaktorlomotor_95261275.html#]Ez tutira jó egy 84-es 2T-be???[/url]
Köszönöm!

4371 (Törölt felhasználó) 2008-10-02 00:37:01  Előzmény:Lizák Péter: 37179

Nekem is vékony a B-oszlop mint a régi trabiknál. Sőt az egyik ismerősömnek a 2t trabijának 4t csomagtér padlólemeze van (tank betöltönyílásának a helye ott van a lemezbe süllyesztve)
[i](Módosította N1tr0 2008.10.02. 02:38-kor)[/i]

4370 Lizák Péter 2008-10-01 20:54:32

Hali!

Nézet valaki az Én autóm topicot? raktak fel egy 4T trabit. De érdekesség, hogy limo létére vékony B oszlopos, mint a kombik... :-) Legalább is a kép szerint nekem annak tűnt.

4369 Szedlacsek Ottó 2008-10-01 18:54:48  Előzmény:Muczán Gábor: 37172

Hi,
Nem megyünk a talira.
Azért köszi.
Posta?
O2TO

4368 Anda Árpád 2008-10-01 18:51:05  Előzmény:Nagy Donát: 37176

Lancelot!

Nálam is ez lesz a következő project a belső tér szépítgetése. Ha valami jó megoldást tudsz légyszíves engem is értesíts!
Köszi

4367 Nagy Donát 2008-10-01 16:26:38

Olyanban szeretnék segítséget kérni, hogy szeretném a Trabim belülről teljesen rendbe rakni. Létezik valami weboldal, ahol klasszul le van írva ilyesmi? A műszerfalat, tetőt, ajtókat, padlót, kalaptartót is újra akarom kárpítozni, vagy valami anyaggal bevonni. Meg persze az üléseket is, bár az szerintem bonyolultabb ahhoz hogy magam végezzem.

4366 Nagy Donát 2008-10-01 16:24:23  Előzmény:Muczán Gábor: 37168

Szia!

Igen, üzenték hogy házon kívül vagy. Most ígértek egyet e-mailben, elvileg a héten meg is érkezik. Ha nem így lenne, e-mailben jelzem, és akkor kell majd egy.

4365 Muczán Gábor 2008-10-01 12:26:07  Előzmény:: 37173

sura!

Ment mail!

MG

4364 (Törölt felhasználó) 2008-10-01 10:04:34

Üdv Mindenkinek!

Informálódni szeretnék, hogy Budapesten hol találok olyan bontót, ahol be tudnék szerezni 4 ütemű Trabant első futóművét kormányművel együtt. Vagy ha közületek van valakinek eladó akkor arra vevők lennénk. De igazából csak a kormányműre és az első csonkállványokra (fékkel, aggyal stb) lenne szükségem, de kompletten is jó. Válaszotokat előre is köszönöm.

4363 Muczán Gábor 2008-09-30 14:50:12  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 37169

O2TO!

Viszek a talira 4 párat! Semmi nem kell előre. Az ára dobbal, csővel, 50 -es bilinccsel 17.500 Ft

MG
[i](Módosította TWK-001 2008.09.30. 16:51-kor)[/i]

4362 (Törölt felhasználó) 2008-09-30 13:13:50  Előzmény:Őry Gábor: 37170

Hi!
balos, jobbos van

4361 Őry Gábor 2008-09-30 12:00:18

Üdvözlet!

A 2T Trabi első fékmunkahengerei egyformák? Mert én határozottan annak látom, de a boltos erősködött, hogy van balos és jobbos kivitel is. Hol az igazság?

4360 Szedlacsek Ottó 2008-09-29 18:30:19  Előzmény:Muczán Gábor: 37168

Hello,
Engem érekelne 2dob+2összekötő.
Mennyibe kerül?
Előre kell fizetni, vagy a klub megelőlegezi nekem ?

4359 Muczán Gábor 2008-09-29 11:30:30  Előzmény:Nagy Donát: 37158

Lancelot!

Halló, itt vagyok! Csak épp vittem ki Zwickauba kipufogókat.
A találkozóig gyártatok még egy pár garnitúra Ninausz rendszerű dobot+vastag csövet. Kinek kell?

MG

4358 (Törölt felhasználó) 2008-09-29 09:35:21  Előzmény:Madocsai Gergely: 37166

Köszike! Rendesek vagytok! Köszönöm mindenkinek a segítséget!

4357 Madocsai Gergely 2008-09-26 17:24:57  Előzmény:: 37163

Ja, a 10W-40 ACEA A3 (w. jobb) simán, ez alá ne menj! (Hamár a Liqui Moly szóba került, és +tudod fizetni, akkor érdemes a MoS2-dal adalékolt superleichtlauf-ot használni, olyan fekete, mint a fáradtolaj!)

Nekünk is most esedékes az olajcsere, én mindeképpen fullsynth-et pakolok majd bele, 5W-40-et wagy 0W-40-et, még kitalálom...

4356 Nagy Donát 2008-09-26 08:34:57

Írtam a Klubelnöknek, egyelőre csak visszajeleztek, hogy Muczán Hétfőn lesz újra itthon, akkor tud írni választ... Reménykedjünk.

4355 Hudák Zoltán 2008-09-26 06:09:29  Előzmény:Nagy Donát: 37158

Sziasztok!!!

Ninausz dob témában keresétek meg a Muczán Gábort neki mindig szokott lenni általában raktáron komplett rendszer vagy külön-külön minden

4354 (Törölt felhasználó) 2008-09-25 22:27:56

Köszönöm mindenkinek a segítséget maradok a 10w40 él! Köszönöm a segítséget!

Üdv! Keró!

4353 Szabó Gábor 2008-09-25 19:21:35  Előzmény:: 37155

Még egy szavazat a 10W-40 mellett. Liqui-Moly-t használunk néhány 4T-s kollégával. A 6 liters kiszerelés jó áron szokott lenni, meg kifut nálam két olajcserét az évi hatból. Szűrőt a 2000 után gyártott, benzines VW-hez valót szoktam feltenni, mert rövidebb és van a végén egy 27-es vagy 30-as hatlap (gyártmánytól függ). Ezt könnyű leoperálni egy megfelelő kulcsal olajcserekor.

4352 Kacsándi Szabolcs 2008-09-25 18:29:24  Előzmény:: 37155

Azért mert 20 éves még nem jelenti azt, hogy szét van kopva a motor.Én 10W-40-est teszek bele,és az én 4T-mben van már 172ezer km.

4351 Szedlacsek Ottó 2008-09-25 18:19:04  Előzmény:Nagy Donát: 37158

Helló,
Ez a kipufftéma engem/minket is érdekelne.
+3db, ha elfogadható az ára.
Már csak 6 fő hiányzik.
Kinek kell még???

4350  hks 2008-09-25 17:48:18  Előzmény:Nagy Donát: 37158

régebben a találkozókon mindig láttam szerintem próbálj valakit megkeresni a klub vezetőségéből ők bővebb információval tudnak szolgálni.

4349 Nagy Donát 2008-09-25 08:11:36

Srácok, nem tudtok valamit arról, hol tudnék szerezni Ninausz dobot 2T-hez? Voltam a helyi (Szombathely) autósboltban, ahol régebben volt. Azt mondta az eladó, hogy régebben 2-3 db is volt neki, de már nincs. Felhívta magát a gyártót (!), de ott azt mondták neki, hogy csak 10 db rendelés esetén gyártanak le kipufogókat, szóval ha össze szedek ennyi embert, akkor kapok csak. Na, ez mondjuk ki van zárva szerintem.
Szóval, kinél próbálkozzak még, nem tudjátok, kinél lehet esetleg raktáron/polcon egy szett? Minden megoldás érdekel.

lancelot@totalcar.hu