Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4448 (Törölt felhasználó) 2008-10-13 17:12:35  Előzmény:: 37252

Baj lesz abból!

4447 (Törölt felhasználó) 2008-10-13 17:11:16  Előzmény:Ackermann Balázs: 37251

Húszéves VEB-fabrik szinestévékben is van ilyen tranzisztor. Lomtalanítás és hulladékudvar!!!

4446 (Törölt felhasználó) 2008-10-13 16:38:46

Találtam egy oldalt tele alkatrésszel!
Jó böngészést!
[url]http://www.zsombicar.hu/trabant.html[/url]
[i](Módosította ZuppyKT69 2008.10.13. 18:40-kor)[/i]

4445 jocking _ 2008-10-13 16:08:22  Előzmény:: 37252

Gondold át újra. Nem kell az neked.

4444 Nagy Donát 2008-10-13 14:45:29  Előzmény:: 37252

Minek kell az neked?

4443 (Törölt felhasználó) 2008-10-13 13:33:25

Figyelem !!! Érdekelne 2 ütemü trabantra katalizátor ha valakinek van vagy ne adj isten tudja hol lehet beszerezni akkor az legyen oly kedves és írja meg nekem!

[center]vgergely@pr.hu[/center]

Előre is köszönöm!

4442 Ackermann Balázs 2008-10-13 13:26:34  Előzmény:Támba Csaba: 37232

Akkor fordítva! Viszont biztos jó volt bele, mert két "88-as Trabiból származó trafó volt. Azóta is azok vannak benne csak megszakítós gyújtás mellett és műxik. Asszem kikapom a dobozt és megpróbálom megcsinálni. A Hall jeladó meg tuti jó.

Szerintetek hol lehet beszerezni a megfelelő Toshiba tranzisztort? Meg a hozzá passzoló előtét diódákat? Tudom, elektromos bolti cucc, de tudtok valami jó helyet ahol tuti van? (Budapest és környéke)

4441 Velikán Attila 2008-10-13 11:13:23  Előzmény:Pálfi Tibor: 37234

Ma figyelgettem én is, kíváncsi voltam mennyi Trabit,Wartbirgot látok. XVI-XVII.kerületben járva:eddig 3db 2T Trabi ,2Db 4T Trabi 1db 2T Waresz, 1db 4T Waresz.

4440 (Törölt felhasználó) 2008-10-13 08:18:36

Üdv az Uraknak!
Az elmúlt napokban ismét szóba került a 2T olaj, csörgés és főtengely téma.
Tegnap furikáztam 250km-t 5mm fix gyújtással. Gyertya: BRISK N15YC. TERMÉSZETESEN VÍZADAGOLÓVAL! Kellemes lágy égés. A Trabiban optimális helyre tették a gyertyát, mert nem kellett kerülgetni a többi cafrangot (lásd: 4 szelep). Ha nem az izzó koksz gyújt, akkor szépen kifejlődhet a lágy égés. A békesség kedvéért elárulom, hogy a szintetikus olajok is kokszoknak rendesen, de picit kevésbé.Most jöjjön a gazdasági oldala: 1liter 400Ft-os olaj 50 liter benzinhez. Ez 8FT-ot emel az üa költségen. Szintetikus átlagáron 3000FT, 60Ft-al emeli a benzin árát! Very gromek!!! Mellesleg a lágy égés kíméli a motor bélését, csendesebb és a nagyobb előgyuszi csökkenti a fajlagos fogyasztást. Erre jöhet még a rezó -féllitere. Valamint a csörgés mellett a leváló olajkoksz sziklák is simán lepattannak a felömlőn és frankón megékelik a féltve őrzött csapágyakat. Az így megmaradt anyagi eszközöket a házi műhely technológiai fejlesztésére is lehet költeni, csökkentve kiszolgáltatottságunkat és növelve járművünk üzembiztonságát. Számoljatok!

4439 Madocsai Gergely 2008-10-11 20:45:13  Előzmény:Sipos Tamás: 37247

Nyugi, amíg nem tapasztaltam az alább leírtakat, addig énicsak asszontam, h az enyémnek ilyen, csúnya a hangja és kész. Aztán megtudtam, h miért..., csak azóta ismerem ezen "jellegzetes" hangokat énis.
[i](Módosította madogery 2008.10.11. 22:46-kor)[/i]

4438 Sipos Tamás 2008-10-11 20:12:03  Előzmény:Madocsai Gergely: 37245

[justify]Ne legyen lelkiismeret furdalásod! Megköszönöm, hogy szóltál, mert magamtól biztos nem jöttem volna rá, és hajtom tovább. Nekem ugyanis ez az első Trabantom, és a családban vagy ismerősök között sem volt senkinek (mindenki Lada mániás volt a szocializmusban), tehát nem volt összehasonlítási alapom.
Pontosan azt nem akartam amit írsz: valahol ledögleni vele, és még a blokkot is kilyukasztani. Elég rémálomszerű lenne ha 300 km-re hazulról, egy mellékúton történne valami, ráadásul úgy, hogy a gyerekek is velem vannak. Jaj!
Inkább biztosra megyek.[/justify]

4437 (Törölt felhasználó) 2008-10-11 19:29:03

Ma vittünk egy futónyi hulladékvasat a mélytelepre persze mikor odaértünk csak szét kell nézni találtunk is 1 gyári használatlan kuplungszerkezetet még a címke is rajta van , és 2db szintén gyári és használatlan kormányösszekötőt vagy minek is nevezik.
[i](Módosította N1tr0 2008.10.11. 21:29-kor)[/i]

4436 Madocsai Gergely 2008-10-11 18:56:28  Előzmény:Sipos Tamás: 37237

Huh, nem állt szándékomban rádijeszteni, de nem kíwánom azt a bizonyos pillanatot, mikor egyszercsak nyekk, és satura blokkolt elsőkerekekkel áll + a kocsi (persze mindezt a legnagyobb du-i dugóban, felüljáró alatti kereszteződés közepén, jó messze hazulról). Nomeg adott esetben még a blokk is ugrik egy ilyen beállásnál...

4435 (Törölt felhasználó) 2008-10-11 18:08:53  Előzmény: Spityu: 37240

Nálunk a hajtókar sértetlen maradt. Csak a blokk bánta

De nem is csoda, hogy ez lett a vége, hisz már borzasztó hangja volt a motornak, rég főtengelyt kellett volna cserélni, de akkor már megvolt a másik autó, így nem foglalkoztunk vele. Sajnos a trabi az enyészeté lett addigra, mire felnőttem annyira, hogy tudjak vele foglalkozni. A hátuljából egy utánfutó készült, az eleje meg a méhtelepen végezte. A fő darabok (motor, váltó, első híd) megvannak...


[i](Módosította Peti 2008.10.11. 20:14-kor)[/i]

4434 Őry Gábor 2008-10-11 17:44:42  Előzmény:Támba Csaba: 37242

Vagy csinálni.

4433 Támba Csaba 2008-10-11 06:48:59  Előzmény:Pálfi Tibor: 37234

Hidd el, hogy intenzívebb és stabilabb a szikra minden fordulatszám tartományban
Az egyetlen hiányossága a gyári cuccnak, hogy a régi megszakítóssal ellentétben nincs előgyújtás szabályozása. De a magyar verzióhoz lehet azt is kapni

4432 Lizák Péter 2008-10-11 06:05:43  Előzmény:Sipos Tamás: 37237

Na én pont ezért nem adtam el a 2T-met. Mert úgyis csak az lett volna belőle, hogy előbb utóbb meglátom valamelyik bontóban, vagy valahol rátalálok öszzetörve, szétverve, stb. Így legalább egyben marad... Igaz javulni nem javul, hogy csak áll, de legalább nem kerül "rossz" kezekbe.

4431  Spityu 2008-10-10 21:25:56  Előzmény:: 37239

Nekem "csak" besült és letörött az alja a hajtókarnak, ami megszorította a főtengelyt.

4430 (Törölt felhasználó) 2008-10-10 21:21:51  Előzmény: Spityu: 37238

Mi rosszabbul jártunk, mert a hajtókar szétdarálta a tűgörgőket, ezért akkora radiális lógása lett a hajtókarnak, hogy kiütötte a blokkot a karbi mellett.

Be lett hegesztve.

4429  Spityu 2008-10-10 21:07:21  Előzmény:Sipos Tamás: 37237

Változó, 70ezer az nem kevés, bár tény, hogy akár 100 fölött is lehet teljesíteni. Az én gyárim kb. 55ezernél halt meg, valószínűleg bedarált valamit az egyik hajtókarcsapágy, és kb. 5 ezer km vergődés után megszorult. A másik csapágy ugyan nem volt gyári feszességű, de simán elment volna még több tízezret (radiális kottyanása nem volt). A motor egyszer volt revíziózva, akkor a szimmeringek helyett kapott labirintot.

4428 Sipos Tamás 2008-10-10 20:58:11  Előzmény:Csáik Viktor: 37218

[justify]Pesten lakom én is, és rendszeresen figyelem a forgalmat, a parkolókat, hogy mennyi Trabantot látok. Elnézést a 4T tulajoktól, de itt Trabant alatt csak 2T-t értek. Szóval szoktam figyelni, hogy hány élő, azaz forgalomban résztvevő gépet látok. Ezen a héten eddig kettőt vagy hármat számoltam. Vidéken tényleg valamivel jobb a helyzet, de nem sokkal.
A 80-as évek elején 2 millió személyautó futott az országban, aminek kb. 30%-a Lada volt. Utána emlékeim szerint a Trabant következett, tehát egyidejűleg kb. 400 ezer lehetett belőlük az utakon. Hihetetlen. Most már nem hiszem, hogy a 40000-et eléri a számuk.
Éppen ezért, úgyis mint lelkiismeretes klubtag, úgyis, mint nosztalgiakedvelő, azon vagyok, hogy minél kevesebb végezze bontóban. Sajnos az eszközeim igen szerények, mert nem áll módomban gyűjteményt létrehozni belőlük, de ha látok egy eladó vagy út mellett pihenő gépet, akkor igyekszem én is segíteni a tulajt, hogy szerető gazdára találjon a régi kedvenc. Már volt is egy ilyen sikerélményem. Ja, és persze a sajátom is óvom, féltem, szépítgetem.
Sajnos az őszi találkozón az ott megjelent szakértő fülek megállapították, hogy vége a gépem főtengelyének és egészen elkeseredtem. Na, de most már lépéseket tettem a gyógyításra. Végül is 72000 km-t bírt ki a -gondolom gyári- darab. Ezt én keveslem, mert legalább 100-at vártam volna tőle, de azt olvastam, hogy 60 ezer után már jelentkeznek a gondok, úgyhogy örüljek ennek is.[/justify]

4427 Topa Ferenc 2008-10-10 19:30:00

A napokban olvasgattam a trabiba szerelhető hátsó biztonsági övről. Azt szeretném megtudni, hogy engedélyköteles az otthon beszerelt hátsó biztonsági őv? Műszakin mit szólnak hozzá?

4426 Őry Gábor 2008-10-10 19:08:51  Előzmény:Ackermann Balázs: 37229

A fekete doboz sajnos nekem is fekete doboz. Csak annyit tudok, hogy a tranyókat lehet cserélni, lehetőleg Toshibára. A csörgést kox is okozhatja, meg az olajsár miatt túlmelegedő hengerek valamint a kis fordulaton nagy előgyújtás. A megoldás a szabályozós Hall-jeladó és a vízadagolás.
[i](Módosította orygabor 2008.10.10. 21:13-kor)[/i]

4425 Pálfi Tibor 2008-10-10 17:49:43  Előzmény:Támba Csaba: 37232

Az egésszel az a baj, hogy így csak azt az előnyét használjuk ki az elektronikus gyújtásnak, hogy nem kell állítgatni. Ha ugyanaz a trafó, nem lesz erősebb a szikra. Szerintem.


Csaki kollega: Én is figyelem az autókat, főleg a 2T-ket, és egyre többet látok.(főleg amióta a "2020-as rendelet" kijött) Csatlakozom az előttem szólóhoz:
Sose halunk meg!
Sok füstölést Mindekinek!

4424  hks 2008-10-10 17:27:20  Előzmény:Támba Csaba: 37232

teljes mértékig igazad van szaktárs osztom a véleményed. a fekete dobozban lévő tranzisztor szokott megfittyenni de műszerész segít rajta a haverom megcsinálta az enyémet is azt mondta valami nagyon szar van benne, van jobb is azóta nagyon zsírul műkxik lada trafókkal évek óta azt használom.

4423 Támba Csaba 2008-10-10 17:22:08  Előzmény:Ackermann Balázs: 37229

"Elvileg csak olyan jó bele ami az elektrónikus gyújtáshoz való, régebbi nem."


Te jó ég!

Elvileg pont az nem jó bele!
A "fekete doboz" úgy lett tervezve, hogy a hagyományos Trabant trafókkal működjön. Pont az elektronikus gyújtáshoz való cuccok teszik be nála a nagyajtót, helyből kinyírják a tranzisztorokat.
Lada trafókkal is elmegy szépen, de azokból is csak a hagyományos gyújtáshoz valókkal (1200-as, 1300-as megszakítós gyújtású típusok trafói) és persze a 2 trafó azonos gyártmány legyen

4422  hks 2008-10-10 16:52:13  Előzmény:Velikán Attila: 37230

a castrollal sokan versenyezni is szoktak pontosan nem tudom melyikkel de a castrol az biztos

4421 Velikán Attila 2008-10-10 15:28:46  Előzmény:Tóth Péter: 37227

Castrol R2 Racingbike Fully Synthetic , Castrol Super TT , Castrol Actevo Scooter. Ezek közül jó valamelyik Trabiba?

4420 Ackermann Balázs 2008-10-10 12:59:54  Előzmény:Őry Gábor: 37212

Igazából az a baj, hogy még nyáron ki akartam cserélni a trafókat két egyformára. Volt benne egy Lada és egy Trabi. Elvileg csak olyan jó bele ami az elektrónikus gyújtáshoz való, régebbi nem. Ok, olyat tettem bele, de be már csak egy hengerrel indult be, pedig nem kutyultam össze a vezetékeket, az tuti.

Addig nagyon jó volt és max hegymenetben csörgött, azóta rosszabb a helyzet.

Ha kiszedem a fekete dobozt házilag érdemes nekifogni? Hogyan tudom bemérni a tranzisztort? Vagy van egyéb egyszerű módszer a hiba feltárására? Meg gondolom van előtte valami védő dióda is, ami elfüstölhetett.

A hall jeladóm jó, legalábbis sose volt még baj vele, a gond abban a sátáni dobozban lehet.

4419 Őry Gábor 2008-10-10 10:42:11  Előzmény:Söjtör Gábor: 37225

Yesss!!!

4418 Tóth Péter 2008-10-10 09:25:23  Előzmény:Szarvas László: 37226

Ezt írtam előszőr:
"Helló!
Husqvarna XP vagy LS. Én is Ls-el járok.
Kb 2000-2500 forint literje. "

Ezek motorolajok...

Inestől kezdve nem egyértelmű, hogy motorolajokról beszélek.
[i](Módosította tothpeter 2008.10.10. 11:29-kor)[/i]

4417 Szarvas László 2008-10-10 08:46:37  Előzmény:Tóth Péter: 37222

A leírt dolgok makacs tények.Ime a kis tükör a hozzászólásaidról.Így egybeolvasva talán még Te is el vagy képes dönteni,ki is írt valójában össze-vissza,és hogy mit is...
Ime:
- (4401) Ja.egy olyan motorhoz jó a LÁNCFŰRÉSZOLAJ amit 10ezreket pörög,viszont a Trabi motorjához nem.
ezt nehezen hiszem el...
- (4410) És a LÁNCFŰRÉSZOLAJ 2Tbe való,szóval nem kimondottan láncfűrészbe!
A Te meglátásod szerint,akkor ezek az olajak nem jók pl. fűnyírókba se,mert nem kimondottan fűnyíró olaj?!?!
Ugyan már...
- (4411) Figyelj,amit én MONDTAM AZ MOTOROLAJ, nem lánckenő olaj.Minek kevered bele Össze vissza irogatsz!
Egy szóval sem említettem lánckenő olajat.Tudom mi a két olaj felhasználási teülete.
Komolyan nem értelek...

Én itt és most e témát befejeztem,mert értelmetlenné vált. Mások meg már nagyon unják,de Ök legalább értik.
Csakhogy végre Te is megértsd:
Az általad emlegetett: - LÁNCFÜRÉSZOLAJ = LÁNCKENŐ OLAJ!!!
- MOTOROLAJ - NEM!!- LÁNCFŰFÉSZOLAJ!!!

[i](Módosította Jimmy 2008.10.10. 10:48-kor)[/i]

4416 Söjtör Gábor 2008-10-10 07:57:24  Előzmény:Gyapjas Gergely: 37216

Strabi!

Köszi ezt a kimerítő összefoglalót! Számomra sok haszhos infót gyűjtöttél össze, megpróbálok ezek szerint eljárni, ill. a tanácsokat megfogadni.
Vasárnap vettem egy 6V-osat én is, 2-3 évig állt, de tegnap pöcc-röff indult - benzincsere, gyertyapucolás és egy pár csepp benzin a karbiba - előjáték után! Alkatrésznek vettem, de most valahogy sajnálnám szétkapni. Nem tudom mi lesz vele. A motornak szép hangja van, csak kicsit halk, szerintem a kipuff. van elkormosodva. A belseje teljesen ép, gyári pótkerék is megvan. Meglátjuk.

Ottokar! Veszélyes környéken lakhatsz! Valami lopásgátlót mindenképpen szereljél bele, mielőtt végleg megszabadítanak Tőle!

Csaki! Sose halunk ki! Ezt most már én is garantálom! Persze, városban már keveset látni, de vidéken még rengeteg fut! Gondolj a sok kispénzű emberre: nekik (és nekünk) még mindig megéri Trabival járni!

4415 Őry Gábor 2008-10-10 07:28:09

Ujjé, van zöldkártyám! És 1700 körül van a CH. Naná, majd katalizátoros. Persze nem ment simán. Bemegyek, mondom, szeretnék egy zöldkártyát. Nézik a forgalmit, mondják 2004 decemberi, nem lehet, csak katalizátorral. Mondom: NEM KELL KATALIZÁTOR, CSAK HATÁRÉRTÉK TELJESÍTÉS. Fél óra tanakodás után végre felhívták a KPM-et, tényleg nem kell katalizátor, és a CH is mindegy (ebben konkrátan nem volt igazuk, mert a 2000-et teljesíteni kell, de majd biztos én világosítom fel őket). Ráadásul még balhét csem csaphattam, mert egyébként egy rendes bontó a hely, ahol fillérekért kapok alkatrészt. Azért tudhatnák, hogy mi a jogszabály, ha már ilyenre adják a fejüket, bár az is igaz, hogy az idén százhuszonötször változott a helyzet. Magyarország, 2008, orygabor.

4414 Őry Gábor 2008-10-10 07:14:10

Nekem normál használat mellett teljesen megfelet a Sprint, illetve valamivel drágábban a MoL Garden 2T. Színe alapján fél-, vagy full szintetikus. Nem füstölnek, és jók. Lehet hallani a motoron, hogy jó-e a kenés vagy sem.

4413 Tóth Péter 2008-10-10 06:40:44  Előzmény:Támba Csaba: 37221

Ne nézzetek már ennyire hülyének. Nem lánckenő olajat használok,hanem motor olajat.
Hányszor írjam még le???????

4412 Támba Csaba 2008-10-10 06:38:13  Előzmény:Tóth Péter: 37219

Bocs, de most beleugatok az emelkedett társalgásba

Jimmy koma jól írta, hogy a láncfűrészek munkaláncának kenésére kitalált LÁNCKENŐ OLAJ és a gép motorjába való KÉTÜTEMŰ MOTOROLAJ nem egy és ugyanaz!

Tény és való, hogy sokan esküsznek a STIHL 2T motorolajára, mint jó minőségű olajra. Nem rossz a motornak, de a teljesítményszintje alapján kicsit magas az ára, azaz a STIHL feliratot kell megfizetni valójában

De sok a lelkes amatőr és saját tapasztalatom szerint is sokan KEVERIK a 2T olajat a LÁNCKENŐ anyaggal. Olaj-olaj és mindkettőn STIHL felirat van De csak az egyik való a motorba! A LÁNCKENŐ OLAJ higított és adalékolt hajtóműolaj. És sajnos sokan hirtelen felindulásból ezt zúdítják a benzinhez. Ez szokta a problémákat okozni

4411 Tóth Péter 2008-10-10 06:38:00  Előzmény:Szarvas László: 37214

Figyelj, amit én mondtam az motorolaj, nem lánckenő olaj.Minek kevered bele.Össze vissza írogatsz!
Egy szóval sem említottem lánckenő olajat.Tudom mi a két olaj felhasználási területe.
Komolyan nem értelek...

4410 Tóth Péter 2008-10-10 05:24:40  Előzmény:Szarvas László: 37214

A sthilre írtam, hogy szar és hogy azokat javítottuk!!
olvasd el figyelmesen...
És a láncfűrészolaj 2Tbe való, szóval nem kimondottan láncfűrészbe!
A Te meglátásod szerint,akkor ezek az olajak nem jók pl. fűnyíróba se, mert nem kimondottan fűnyíro olaj?!?!
Ugyan már...

4409 Csáik Viktor 2008-10-10 05:00:54

na hali uraim tetem egy érdekes kisérletet a héten pesten. nekiáltam fakultativ forgalmat számlálni nem titkolt szándékom volt hogy kideritsem hogy hányan vagyunk (trabisok és warbisok) sajnos arra a kővetkeztetésre jutotam hogy 300 autobol EGY volt trabi az is négyűtemű és tőbb semmi ki fogunk halni !!! vagy nem mi a véleményetek



4408 (Törölt felhasználó) 2008-10-09 20:39:15

Sziasztok!
Jó rég voltam itt...azóta...
MEGTÖRTÉNT!!!!
Majdnem ellopták a trabimat. A korábbi küszködésekkel sem sikerült megfejtenem, mi a trabi baja, ha bebikáztuk, akkor beindult, de ha levettem a lábam a gázról, azonnal leállt a motor... később már le sem kellett vennem, anélkül is leállt. Az biztos, hogy a tanksapkán lévő luk el van tömődve, de ezek a próbálkozások tanksapka nélkül voltak. Szóval az aksija sem jó már, lehet, hogy az üzemanyag rendszer van eltömődve, vagy nem tölt a dinamó, vagy laza az ékszíj, vagy mindez egyszerre. Az utóbbi időben se pénzem, se időm nem volt szegény trabival foglalkozni.

Tegnap kaptam a hírt, hogy feltörték a trabcsit. Kb 100 méterrel a parkoló helyemtől találtunk rá. Addig jutottak vele A vicc az egészben, hogy mindent megpróbáltak, még bütykölgették, is, tökig meghúzták az alapjárat csavart (botor lények, ezt már anno én is hiába próbáltam). Mekkora lúzerek. Képzelem, hogy betolták, vagy bebikázták, elindult, aztán azzal a lendülettel meg is halt. A szomorú csak az, hogy kitépték a kilincset az ajtóból, széttörték a gyújtáskapcsolót/kormányzárat, feltépték a motorháztetőt, lerángatták a vezetékeket. Úgy tűnik azonban, hogy hagytak maguk után használható ujjlenyomatot (remélem nem az enyém volt). A rendőrök rendesek voltak, a helyszínelő olyan alapos volt, mintha tömeggyilkosságot vizsgálna... volt trabi tulajdonos

Remélem nem lopják el... bár hagytam itt-ott egy kis meglepetést, ha megint megpróbálnák de azért féltem szegénykét.

Vigyázzatok nagyon a trabitokra!!! Viszik mostanában nagyon az ilyen régi autókat. Én egy egész hétig nem mentem megnézni, és nem álltam át vele, persze, hogy kifigyelték.
[i](Módosította ottokar 2008.10.09. 22:40-kor)[/i]

4407 Gyapjas Gergely 2008-10-09 19:38:04

Visszaolvasva a hozzászólásokat újabban többször kerül újra elő a csörgs-olaj-főtengelyjel kapcsolatos kérdések és tapasztalatok köre. A hosszászólásom az elmúlt pár év tapasztalatain alapszik és sok feleslegesen kidobott ft-on.
Csörgés: Sokan elfeledkeztek, hogy okozhatja az elkokszosodott hengerfej, kipufogónyílás és eltömődött kipufogórendszer rossz minőségű benzin , túl olaj keverék , hibás gyújtógyertya hőérték és előgyújtás…stb. A gyújtást ugye a könyv szerint 4+-0,5 mm-re kel állítni. Ezt minden motortnál más értékre kell állítani amit próbaúton kell kipróbálni műszeres gyújtásállítás után. Nem árt persze a karburátorban a fúvókák áteresztő képességét ellenőrizni, esetleg átfúvókázni. És ne feledkezettek meg a rossz minőségű benzinről és a helytelen hőértékű gyújtógyertyáról sem. Nem szabad használni túl olajos keveréket. Ugye a trabi gyárilag 1:50, de hosszabb úton nyugodtan lehet használni 1:40-et de nem 1:33-at!! Mindig vezetési stílusodnak és autód használásnak megfelelően állítsd be. Aki hosszabb úton használja az nyugodtan rakjon bele nagyobb főfúvókát és a gyújtást is leviheti 3.5 mm alá.
Láncfűrész motorolaj( sthil, husi): Ugye a kisgépek kicsit más fordulatszám tartományba üzemelnek nagyobb fordulat (7000-10000perc/f) és nagyobb üzemi hőmérsékleten. (Nincs minden gépnél hűtő venti.). Ezért nem biztos hogy jó helye van trabiba. De ugyanígy nem szabad csónakolajt se önteni trabiba. Lehetőleg valamilyen félszintetikus 2t olajat használjatok.
Főtengely: Egy bontott gyári keveset futott főtengely is még sokáig kiszolgál. Olyat ne építsetek be amin nincs kicserélve az összes csapágy. És az olyat is kerülni kell ami alul a hajtókarnál perselyezve van. Hogy melyik felújított a jó az mindenkinek más. Van akinek Mihályfi féle, nekem a nyíregyi, de csinálnak pesten is jót. Egy pl. az utóbbi hónapban egy 6v-os trabit használok mindennapi ügyek intézésre, dolgozni..stb. 2 év állás után beindult de 80-nál többet nem ment, nem gyorsult. 1 hengerezett..stb. Egy kis főtengely szimmering csere koksztalanítás, új kipuf rendszer, gyújtás és karbi állítás után félszintetikus olajjal járva az autó újra gyorsul és visszaesett a fogyasztás. És meglepően elsőre indul hidegen is.
Végül is nem biztos, hogy vízbefecskendezésen meg különféle buherával kell megszüntetni a dolgokat. Remélem a hosszászólásom nem sért meg senkit.

4406  Spityu 2008-10-09 19:19:19  Előzmény:Szarvas László: 37214

Khhm... a fűrészláncolajat nem szerencsés láncfűrészolajnak hívni.

4405 Szarvas László 2008-10-09 19:12:24  Előzmény:Tóth Péter: 37210

"-Ja,egy olyan motorhoz jó a láncfűrészolaj,amit 10ezreket pörög,viszont a Trabi motorjához nem.Ezt nehezen hiszem el..."
Ezt meg ki mondta?Mármint,hogy jó a láncfűrészolaj a benzinbe. NEM JÓ! Mindenféle trutymót beleöntünk felelőtlenül a benzinbe,a gép megadja magát,besz@rik a trehány gazda miatt,majd síránkozunk,hogy sz@r a márka.
Hozzászólásomban azt írtam a láncfűrészolajról,hogy NEM JÓ a benzinbe,mert nem arra találták ki!Ezeket javítottad Te a haveroddal.
Ime a két olaj. Teljesen más felhasználási terület!!-Azaz: a láncfűrészolaj NEM motorolaj!
[img]http://kepfeltoltes.hu/081009/Olajak_003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
[img]http://kepfeltoltes.hu/081009/Olajak_004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
[i](Módosította Jimmy 2008.10.09. 21:13-kor)[/i]

4404 Őry Gábor 2008-10-09 07:14:20  Előzmény: Spityu: 37200

Igen, a hajtókar végére értettem. Bocs, a hajtórúdszem alul van, a fej fölül.

Szerintem a kenésre ajánlják inkább, mert ma már nincs 86-os, meg 92-es benzin. Régebbi motorok igényelték a plusz kenést (Skoda, stb.)

4403 Őry Gábor 2008-10-09 07:07:17  Előzmény:Ackermann Balázs: 37203

A megoldás a problémákra: röpsúlyos szabályozós elektronikus gyújtás + vízadagolás. Addig is egy alapos motortakarítás.
A vezérlőrészt meg lehet javítani házilag is, ha csak a tranzisztor füstölt el, ki lehet cserélni. Hall-jeladót meg keresgélj a MéH-telepen, én is ott guberáltam össze.
[i](Módosította orygabor 2008.10.09. 09:09-kor)[/i]
[i](Módosította orygabor 2008.10.09. 09:10-kor)[/i]

4402 Tóth Péter 2008-10-09 06:09:15  Előzmény:Szarvas László: 37209

a Sthilt meg szerintem hadjuk,mert egy rakás sz@r!
Ezt meg én tudom tapasztalatból, haverral nem egyet javítottunk.

4401 Tóth Péter 2008-10-09 06:08:11

Ja, egy olyan motorhoz jó a láncfűrészolaj,amit 10ezreket pörög,viszont a Trabi motorjához nem.Ezt nehezen hiszem el...

4400 Szarvas László 2008-10-08 21:59:00  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 37208

Teljes mértékben egyetértek a hozzászólásodban leírtakkal."láncfűrészolaj nem trabiba való".Igaz hiszen nem is arra találták ki,az egy másik spec olajfajta. A közhiedelemmel ellentétben ráadásul még nem is "ócsó".
Viszont a Stihl a láncfűrészek motorjaira csak abban az esetben vállalja a garanciát,ha a benzinhez Stihl kétütemű motorolajat használnak.Ha ez rossz minőségű lenne, nem követelné meg,hisz nem ellensége saját magának. Nekem semmi bajom vele./Igaz viszont,hogy az autót sem akkor javítom ha elromlott!/Nálam kötelező félévenként a 3 napos TMK!

[i](Módosította Jimmy 2008.10.09. 00:00-kor)[/i]

4399 Kacsándi Szabolcs 2008-10-08 20:04:48

Nos az én véleményem az,hogy a láncfűrészolaj nem trabihoz való.Hiába ajánlgatjuk bármelyik olajat,az csak részben ad útmutatást.Mindenki döntse el maga hogy mi a kedvence,de ami egyszer bevált azon nem szabad változtatni,hacsak nem kényszerből.Korábban versenyeztünk pár évig trabival és egy nem szárazföldre fejlesztett olajat használtunk.Sajnos a szigorúbb környezetvédelmi szabályok miatt megszűntették és váltani kényszerültünk(Husqvarna próbaképp)Sajnos sok hibátlanul teljesített verseny után a motor megszorult és kilyukadt a dugó teteje.Ezután sok olajat próbálgattam,de mindegyiknél más hatás volt megfigyelhető.Mind a magas fordulaton mutatott viselkedése,mind a motor belső alkatrészei láttán.Én a minőségibb olajakat használom.Megannyi szétszedett,javított utcai és versenymotor belseje megmutatta hogy mit idéz elő egy jól és egy rosszul megválasztott olaj.