Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4498 Szarvas László 2008-10-24 18:17:22  Előzmény:Nagy Donát: 37305

Hát vagy szerzel,vagy kisidőre kölcsönkérsz egyet mintának.Nem egy ördöngős alkatrész. Házilag is legyártható.
"Ha a Trabi velünk,ki ellenünk?"
[i](Módosította Jimmy 2008.10.24. 20:17-kor)[/i]

4497 Kacsándi Szabolcs 2008-10-24 18:02:51

Srácok ma megjártam Pécs -Budapest útvonalat. Sajnálatos módon mindössze 4db 2T trabit láttam,és kb 6-7db 4T-t.Nagyon fogynak a márkatársak.

4496 Nagy Donát 2008-10-24 12:03:40  Előzmény:Szarvas László: 37304

Nagyon nagyon köszi!

Akkor nekem kell szereznem olyan Z alakú vasat. Vagyis ami nekem volt itthon, az L alakú, de azzal nem tudtuk, hát ezért .

4495 Szarvas László 2008-10-23 20:55:24  Előzmény:Nagy Donát: 37303

Én is egy hete szereltem be a 2T trabiba a 4T trabi bizt. övét.Egy az egybe belevaló.

[img]http://kepfeltoltes.hu/081023/Automata__v_01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

[img]http://kepfeltoltes.hu/081023/Automata__v_02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

[img]http://kepfeltoltes.hu/081023/Automata__v_03_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

[i](Módosította Jimmy 2008.10.23. 23:01-kor)[/i]

4494 Nagy Donát 2008-10-23 15:45:02

Srácok! Lécci valaki fényképezze le nekem, hogy a Trabibában (valószínüleg 4T) hogyan van belerakva az automata biztonsági öv! Nem bírok/bírunk vele. Köszi!

lancelot@totalcar.hu

4493 Hõberth Gábor 2008-10-20 18:29:06

Nekem egy az egyben ugyan ez a helyzet.
Csak azt nem vették eddig figyelembe, hogy már hat éve sárga az autó!

4492 Anda Árpád 2008-10-20 13:32:50

Mikor megvettem a trabit úgy volt beírva hogy sárgás-olív! Mikor átírattam meg azt írták be h. zöld

4491 Nagy Donát 2008-10-19 19:24:46  Előzmény:: 37299

Nekem régen Almazöld volt, most csak simán Zöld .

4490 (Törölt felhasználó) 2008-10-19 18:05:47  Előzmény:Szegedi Árpád: 37297

Nekem világosszürke van asszem a forgalmiba beleirva.

4489 (Törölt felhasználó) 2008-10-19 16:48:44  Előzmény:Szegedi Árpád: 37297

Ugyan gyerekek! Lássátok már a lényeget! Ez tiszta amerika! Nem kell már tökölni a színkeveréssel vizsgára sem. Van tíz szín, oszt kész. Nem vacakolnak már a színátírással. Naponta átfújhatjátok a gépet...

4488 Szegedi Árpád 2008-10-19 16:14:46  Előzmény:Szarvas László: 37278

Nekem műszaki után az új forgalmiba a törtfehér 13 helyett szürke 08 lett.Mondom nem lesz jó,fehér az/már nem törtfehér,de fehér/.Erre aztmondja olyan nincs,nyugodjak meg a törtfehér az szürke.Most papíron szürke.Gyakorlatilag fehér/mázolt/.Elvileg pedig törtfehér.

4487 Őry Gábor 2008-10-19 13:26:48  Előzmény:: 37289

Időmilliomos!!! Többet erővel, mint ésszel!
[i](Módosította orygabor 2008.10.19. 15:30-kor)[/i]

4486 Őry Gábor 2008-10-19 13:24:21  Előzmény:Nagy Donát: 37291

Nem a kinyomócsapágyad visít, hanem a hajtókar csapágyai, ahogy a lógó főtengely odébb megy, képzeld el mekkorát kap. Sürgősen szedd szét, és ha még nincs teljesen oda a hajtókar, cseréld ki a lendkerék felőli csapágyat. Ez tartja tengelyirányban az egészet. Így még elmehetsz vele egy darabig, ha a többi csapágyban van még élet.

4485 Lizák Péter 2008-10-19 10:23:26  Előzmény:: 37290

Hát ez a műszaki meg ocsmányiroda téma. Röhejes ami ott megy.
2005ben lejárt volna a jogsim. Bementem hogy időpontot kérjek. Mond a nő vagy 10 idüpontot. Mondom a szerdai nap kivételével mind a 3 napon jó (révén, hogy csütörtökön nálunk nincs ügyfélfogadási idő). Meg ugye szerdán nekem anno gyakorlati óráim voltak a fősulin ergo onnan nem kéne lógni. Elmondom neki, miért nem jó a szerdai nap ugye. Kérdezi, akkor mikor tudok bejönni. Mondom szerdán nem, de amúgy bármikor. Erre mit ad időpontot? Szerda fél tíz.
Szólok neki, hogy az nem jó. Mert szerdán nem tudok bejönni.
Következő időpontra szerda fél 11? Ekkor már kissé hangosan mondom a nőnek:
"SZERDÁN NEM VAGYOK ITTHON, MERT SULI VAN! adjon egyet hétfőre, és kész."
Erre még megkérdezni, szerdán miért nem jó?
Ekkor már nagyon nézett rám a biztonsági őr is.
Vágül a kezembe adja a csütörtök reggel nyolcat. Mint mondottam csütörtökön nincsenek nyitva. Azért csütörtökön reggel odamentem az őrnek lobogtani a cetlit, hogy lássam milyen IQ harcos csapattal dolgozik együtt. :-D
Na mindegy utána héten bementem hétfőn (se idópont se sorszám, csak pofátlanul), és mondtam a infopultnál a nőnek, hogy meg se szólalj, csak azt mutasd hányas pulthoz álljak a lejárófélben levő jogsival.
A hab a tortán az ügyintéző kérdése volt.
Minek akarom én meghosszabbítani a jogsimat?

No comment

4484 jocking _ 2008-10-19 09:34:45  Előzmény:Hõberth Gábor: 37292

Így van, nem nehéz, a sallangokkal együtt mért az az 53 kiló.

4483 Hõberth Gábor 2008-10-19 09:32:48

2T-ben nem nagyon van kinyomó csapágy!

Ja és én is emeltem már ki Trabi motort párszor, de szerintem tutira nem több 30 kilónál sallangok nélkül.
A Fiat motor esetleg. Na de az öntöttvas.

4482 Nagy Donát 2008-10-19 09:02:17  Előzmény:Sipos Tamás: 37280

Hm, nemsokára nekem is aktuális lesz. Kinyomócsapágy eléggé visít, meg a főtengely is lóg egy kicsit. Illetve fogalmam sincs hogy mikor volt utoljára bármi is cserélve a motorban.

4481 (Törölt felhasználó) 2008-10-18 22:13:16  Előzmény:Szarvas László: 37278

Hall i

Ez a szín dolog
Megvetem a gépet friss korrekt műszakival ,
de a festése tré volt mondom az asszonynak egy hétig még tudjuk nélkülözni a gépet fújuk át de akor már ne kék legyen hanem valami más,
így lett olyan amilyen most.
Elviszem eredetiség vizsgálatra
Kérdem nem gond hogy a forgalmiban lévo szin és az auto szine nem egyezik,
aszongya nem gond ugyse lágyák milyen szinü (mármint a központban)
Nem tudom, én azért ha egy autóról látnék négy képet négy oldalról,csak látnám milyen színű?
Aszongya a srác a papira ráírja a tényleges színét az autónak, így könnyeben
átírják a szint is.Ok
Okmányirodában Mondom a csajnak hogy a szint is átkelne írni,
Mondja jó milyen színű mondom narancssárga
Ere aszt mondja biztos vagyok benne hogy olyan,mert van narancssárga narancs és narancsvörös szín a listán
mondom biztos de nézze meg az eredetiségvizsgát igazolo lapot,
Megnézi ere mit irt rá a srác, kék.
15 perc győzködés után engedtem nem narancssárga lett a forgalmiba beírva hanem narancs.
Látható öröm ült a csaj arcára hogy megtudott győzni hogy milyen színű az autóm,
pedig még nem is láta.

4480 (Törölt felhasználó) 2008-10-18 21:55:24  Előzmény:Őry Gábor: 37287

Tokkal vonóval együtt 53 kiló?

Én le szoktam szedni róla mindent, amit csak lehet, generátort, karbit, hűtőlemezeket, hűtőventilátort.

4479 Madocsai Gergely 2008-10-18 20:40:06  Előzmény:Sipos Tamás: 37280

ööö...Még zawarba megyek!

Gratula az új mocihoz, használd egészséggel!!!

4478 Őry Gábor 2008-10-18 19:11:21  Előzmény:Sipos Tamás: 37285

Persze, ha se idő, se hely nincs, akkor nincs mit tenni, de én is úgy álltam neki, hogy a Jopi oldaláról töltöttem le a szerelés menetét. A motor meg csak 53 kiló... Én is egyedül bajlódok vele.

4477 Sipos Tamás 2008-10-18 11:24:02  Előzmény:Hõberth Gábor: 37282

[justify]Volt hengerfúrás is. A gépműhelyben azt mondták, hogy ha tartósan 85-ös tempó mellett használom (márpedig ez az általános), akkor közelítsek az 1:33 felé. Ne törődjek a lerakódásokkal, mert ilyen intenzív használat mellett ez nem okoz gondot. Ez csak akkor lenne baj szerintük, ha városban, vagy rövid távokon használnám.[/justify]

4476 Sipos Tamás 2008-10-18 11:22:49  Előzmény:Őry Gábor: 37281

[justify]Pontosan a bátorság hiányzott ahhoz, hogy magam nekifogjak. Sosem láttam élőben egy ilyen műveletet, amit elleshettem volna. Nincs helyem a szereléshez, meg segítségem sem. Nem is beszélve arról, hogy ha kiveszem az autóból a motort, akkor nem tudom mivel odavinni a műhelybe. Ja, a szabadságom is elfogyott, tehát munkaidőben a munkahelyemhez vagyok láncolva.
Szóval biztos élveztem volna saját kezűleg, és kíváncsi is vagyok rá, de ez van. Ha viszont valaki motort vagy váltót szed szét a gépén itt Pesten, beiratkozom hozzá tanfolyamra.[/justify]

4475 Velikán Attila 2008-10-18 11:13:24  Előzmény:Sipos Tamás: 37280

Tudsz adni elérhetőséget? Be kéne állítani az enyémet is. Ráadásul a szomszéd kerületben van. Főleg hogy még értenek is hozzá......... Köszi

4474 Hõberth Gábor 2008-10-18 09:48:17

Ja és a 36ezer forint tényleg nagyon baráti összeg volt anyaggal munkadíjjal együtt!
A fötengely felújítás-hengerfúrásnak csak a gépmunka díja 15ezer körül volt már tíz éve is.

4473 Hõberth Gábor 2008-10-18 09:43:48

Sok sikert a felújított motorhoz! Használd egészséggel!
A szintetikus olajok Trabiba szerintem is fölösleges hókuszpókusz, viszont az 1:33-as keverék fölöslegesen sok. A gyári előírás 1:50, ha kicsit több olaj megy bele, akkor 1:40, de annál olajosabb benzin fölösleges. Attól csak jobban lerakódik az olajkoksz a hengerfejben meg a dugó oldalán, meg a kipufogóban.
A jobb minőségű olaj is inkább az előbb említett lerakódások megelőzése miatt ajánlott.
Persze ha hengerfúrás is volt meg minden, az más. Akkor a bejáratrás ideén természetesen mehet, sőt kell is a sűrűbb keverék.

4472 Őry Gábor 2008-10-18 09:38:25  Előzmény:Sipos Tamás: 37280

Szerintem viszonylag olcsón megúsztad, ha hengereket is cseréltek, de ha kicsit merészebb vagy magad is nekiállhatsz. Egy motorkikapás 15 perc némi gyakorlattal, de egy komplett generált is meg tudsz csinálni egy bő délután! A legnagyobb macera egy motorgenerálban a tisztogatás.
[i](Módosította orygabor 2008.10.18. 11:39-kor)[/i]

4471 Sipos Tamás 2008-10-18 08:34:40

[justify]Nakérem, túl vagyok egy motorgenerálon.
Az őszi TWK találkozón szembesültem a ténnyel, hogy tropára ment a gépem főtengelye. Ha nem megyek el a találkozóra és nem indítom be a gépet a nagy nyilvánosság előtt, akkor még ma is a tudatlanok magabiztosságával hajtanám tovább. Mindig azt hittem, hogy az összes Trabantnak olyan a hangja, mint az enyémnek, és kész. Persze, hiszen nekem azelőtt sosem volt, sőt az ismerősök, rokonok is mind Lada mániások voltak a szocializmusban.
Egészen összeomlottam, hogy most mi lesz, hogy tudok ezen úrrá lenni. Iszonyú költségek, utánajárás hónapokig. Szerencsére voltak akik ajánlottak is gépműhelyeket, ahol nagy szakértelemmel generáloznak. Külön köszönet madogery kartársnak, aki a Mihályfi gépműhelyt ajánlotta. Sajnos ők nem vállalták, hogy kiszedik az autóból a motort, ezért a velük kapcsolatban levő autószerelőhöz vittem a XV. kerületbe.
Nagyon gyorsan dolgoztak, mert 10 napon belül minden kész lett. Teljes generál 36 EFt, és az eredmény bámulatos! Teljesen elcsendesedett az autó, alig ismertem rá. Valósággal csak susogás hallatszik az utastérben. A szerelő srác, látva a döbbenetet rajtam, azt mondta, hogy ne csodálkozzak, mert ez a Trabant valódi hangja.
Még egy érdekesség. Amikor megvettem az autót, 62000 km volt benne és kezdetben 1:33 keverékkel jártam, Arol 2T-vel. Kb. 68000 km-nél tértem át a gyári előírás szerinti 1:50-esre, Repsol szintetikusra. De mind a szerelő, mind a gépműhely szerint rosszul tettem. Mindketten azt javasolták, hogy maradjak nyugodtan az 1:33-as mellet, főleg, hogy szinte kizárólag hosszú távra, 80-85 km-es sebesség mellett használom. Ja, és a gépműhely szerint marhaság ez a szintetikus őrület, nyugodtan használhatom az Arol 2T-t. Nagyon korrekt társaságnak tűntek, és szerintem ezt nem azért mondták, hogy tegyem minél hamarabb tönkre, hogy aztán újra vihessem hozzájuk. Több, mint 30 éve (talán 40 is) foglalkoznak Trabantokkal és én hiszek nekik.[/justify]

4470 Hõberth Gábor 2008-10-18 05:30:33

A vizsgáztatást meg az ocsmányirodát inkább ne is emlegessük!
A múlt héten vizsgázott a járgány, természetesen a drágított integrált vagy milyen vizsgán. Mert ugye azokról is húzzuk le a lóvét, akik eddig még nem vizsgáltatták be a járgányukat, és eseleg soha nem is akarnák, mert ugyse adják el. Előtte zöldkártya, és mivel benzin-gázos a szekér, így gázbiztonsági szemle is kellett. Na az már így mindjárt 12500 forint volt. Mindjárt az is kiderült, hogy a gáztartály hitelessége másfél év múlva lejár, tehát eleve csak addig adják meg a műszakit! Hurrá!
Természetesen betelt a forgalmi, amit annak ideén egyszer már kicseréltek 6000ezerért, mondván, hogy a régi, amiben még egy csomó hely volt, az már nem jó. Akkor törzskönyvet is adtak másik 6000ezerért. Mondom törzskönyv az minek? Ha az autó még bese volt vizsgálva? Nem baj, majd beleírjuk, aztán jó az.
Na irány az emlegetett ocsmányiroda. A mi ocsmányirodánk nyitás után 5 perccel már sorszámot sem adott! Átmentem a központi ocsmányirodába, sorszám ott se volt már! Hurrá! Na kaptam időpontot. Előtte azért megkérdeztem mit hozzak magaddal, törzskönyvről szó se volt. Na bemegyek az időpontra, odaadom a papírokat, első kérdés törzskönyvet elhoztam? Mondom azt mondták az nem kell. Hát de kell, mert megváltoztak az adatok, és sajnos cserélni kell. Milyen adatok? Hát eddig nem volt beírva a kilówatt, pedig az kell. És erről én tehetek, hogy nincs beírva? Mondom akkor hazaszaladok érte, aztán ha akarják cseréljék ki, de én nem fizetek ért az biztos. Erre aszt mondja a szimpi öreglány, hogy ne szaladgáljak sehova, mert neki már így is letelt a munkaideje. Csókolom, akkor miért mostanra adták az ídőpontot?
Na mindegy, végül fizetni nem fizettem, de azért kicserélték. Odaadja a papírt, hogy írjam gyorsan alá. Kezdem olvasni, erre rámszól mérgesen, hogy meddig szarakodok még, neki már letelt a munkaidő. Mondom hagy olvassam már el amit aláírok, mert aztán majd megint kiderül utólag, hogy valami kimaradt. Na mindegy túlvagyok rajta. Közel 50ezerért sikerült meghossabbítani másfél évvel egy 20 éves Trabi forgalmiját!
Mondanom sem kell, hogy az eredetileg sárgásoliv színű, magyarul libafoszöld járgány már hat éve sárgára van fényezve. Ez az adatlapon fel is volt tüntetve. Nézem az új okmányokat, szin ZÖLD!
Na ennyit az ocsmányirodáról, meg úgy egyáltalán az uniós magyarországi ügyintézésről!

4469 Szarvas László 2008-10-17 22:17:46

Műszakira vittem a trabit, ahol ismét be nem tervezett anyagi kiadásokkal leptek meg. Aszongyák:
- Műszaki vizsga díj: 14200-Ft. Mondom,tudom.
- Integrált vizsga díja: 7200-Ft. Mondom,tudom.
- És azt tudja e,hogy 6000-Ft-ot be kell fizetnie az ocsmányirodában és megkapja a törzskönyvet. Mondom,ezt nem tudtam.
- Továbbá: nem jó a forgalmija,mert bár zöldszinű,kétlapos,még hely is van benne,de kézzel írtak benne az adatok,ezért be kell menni az ocsmányirodába,ott új tipusú géppel irt forgalmit kapok,potom 6000-pézé. Hát bementem...
Mondom a hölgynek: nem akarok kekeckedni,de tessék megnézni a müszaki vizsga papírján a szinre az van írva,hogy szürke,de mint látja a forgalmiban,és a valóságban is a szine "szürkéskék".Aszongya:az lehet,de a program csak tíz szint tud.Döntse el,szürke,vagy kék? Hát,-mondom se nem szürke se nem kék, olyan szürkéskék,ahogy az a hívatalos dokumentumba írva vagyon.Turbóztam még egy kicsit az idegrendszerét méregből,/mivel már még a trabi valódi szinét se ismeri el a szerv/ ,majd döntöttem :legyen kék.
-Mellettem egy üzembentartóit akartak intézni,amire az ügyintéző ezt mondta: Új rendelet lépett élebe,mely szerint változatlanul 6000-Ft az új forgami ára, de a leendő üzembentartónak ki kell töltenie egy több oldalas kérdőívet, melyben nyilatkoznia kell többek között a vagyoni helyzetéről,jövedelmi viszonyairól,stb.Ezt a kitöltött nyilatkozatot az ocsmányirodának el kell küldenie az APEH-nek,ahol majd eldöntik,hogy a leendő üzembentartónak mennyi üzembentarói hozzájárulást kell befizetni a nagy közösbe.Azt,hogy ez az összeg mennyi lehet azt az ügyintéző nem tudta,mert eddig még minden leendő üzembentaró meggondolta magát,mikor meghallotta,hogy APEH.

4468 (Törölt felhasználó) 2008-10-17 20:46:59  Előzmény:: 37276

Amit a forgalomból már kivontak, azt vissza ne helyeztesd
Ha pár év múlva esetleg megunod, le kell adnod a bontóban. Ha forgalomból végleg kivont trabid van, azt viszont megtarthatod, és semmit sem kell fizetned utánna. Igaz a közúton nem igazán mehetsz vele

4467 (Törölt felhasználó) 2008-10-17 18:18:25

Köszi a bíztatást offroader!
Azt hiszem egyenlőre elég lesz nekem egy forgalomból kivont márcsak az anyagiak és a jogsi hiány miatt.
Aztán majd jövőre betervezek egy rendszámosat is.

4466 Söjtör Gábor 2008-10-17 07:57:12  Előzmény:: 37273

Sziasztok!

Azért ne vegyétek el a kedvét teljesen!
Meg lehet ezt oldani üzembentartói szerződéssel is (persze, ha a tulaj beleegyezik), ami jóval olcsóbb megoldás!
Csak egy illetménybélyeg a forgalmicseréhez az okmányirodában (ez most nem tudom mennyi pontosan)és kész!

Én is üzembentartóival vettem a Trabit 2004-ben.

83NC3! HAJJJRÁ!

4465 Ackermann Balázs 2008-10-16 19:49:57  Előzmény:Sipos Tamás: 37269

Köszi az infókat. Ma beraktam és kiválóan működik a szerkezet. Akinek valamiért kipurcant az EBZA gyújtása csak ajánlani tudom a házi javítást. Ezennel több súlyos ezrest is megspórolunk.

Különben ugyanazon az autón elképesztően más érzés az elektronikus gyújtás. Sokkal simább, csendesebb a járása. Ami még jobban érezhető, hogy pl. 4-eben 60 körül gázelvételnél így "pam-param-pammpam", a megszakítóssal "tremmm-tremmm-tremmm", ha érzitek a különbséget. Az ütemek is másabban hangzanak, nameg egyelőre csörgésnek nincs nyoma. De a legjobb, hogy már nem érzem valami sátáni szerkezetnek a fekete dobozt.

4464 (Törölt felhasználó) 2008-10-16 13:43:29

Köszi!
Bár még csak 16 éves vagyok és a jogsit is csak a nyárra tervezem majd, de már nagyon szeretnék Trabizni.
Addig is ha minden jól megy hamarosan lesz egy forgalomból kivont 2T trabim amin reményeim szerint sikerül elsajátítani 1-2 szerelési technikát.

4463 Nagy Donát 2008-10-16 12:07:41  Előzmény:: 37271

Hm, akkor nem 7, hanem 17e Ft volt. A többi azt hiszem stimmel.

4462 (Törölt felhasználó) 2008-10-16 10:33:42  Előzmény:Nagy Donát: 37270

2008. nyári adatok:

eredetvizsgálat 17000.-
forg+törzskönyv 2*6000=12000.-
vagyonszerzési illeték 595 köbcenti*18Ft=10710.-

4461 Nagy Donát 2008-10-16 08:52:24  Előzmény:: 37263

Így van, ahogy előttem is írták. Nem kell, soha nem is kellett, és nem is fog kellene. Csak egy szigorított határérték van.

Nekem kb. egy éve az 50e Ft-ért vett Trabimon 22e Ft volt az átírás (6e a forgalmi, 6e a törzskönyv, és 10e Ft vagyonosodási illeték). Ehhez kell ugye eredetiség-vizsgálat, ami talán 7e Ft volt, erre nem emlékszem pontosan.
3 és fél éve van jogsim, megyeszékhelyen lakom (Szombathely). Nekem olyan 9e Ft a kötelező negyedévente (K and H).
Súlyadó (ami ma már teljesítményadó) 2e valamennyi / év.

4460 Sipos Tamás 2008-10-15 20:14:17  Előzmény:Ackermann Balázs: 37266

[justify]Ezt olvastam egy 1987-es Műszaki változásjelentésben:

Nagyteljesítményű 12 V-os gyújtótekercsek használata az elektronikus gyújtással (EBZA) ellátott Trabant 601 gépkocsiknál:
Korábban már adtunk ki ezzel kapcsolatos tájékoztatást, hogy a nagyteljesítményű gyújtótekercsek használata bizonyos körülmények között az EBZA teljesítmény tranzisztornak a túlterhelését okozhatja. A gyári szakemberek által végzett ismételt vizsgálatok az alábbi eredményre vezettek:
A nagyteljesítményű gyújtótekercsek használata az EBZA-t nem teszi tönkre.
A VEB Schahsenring gyárnak azonban továbbra is az az álláspontja, hogy nagyteljesítményű gyújtótekercsek használata nem ajánlott. Ennek fő okai: Lényegesen nagyobb mennyiségű rézhuzal felhasználása a nagyteljesítményű gyújtótekercsek szekunder tekercselésénél, amelynek alkalmazása nem megengedett, mivel 18 C-os hidegindítási határértéket a normál gyújtótekercsek is abszolút biztonsággal elérik. A gyújtógyertyák elhasználódása.

1. Kisméretű 12 V-os gyújtótekercsek használata az elektronikus gyújtással ellátott Trabant 601 gépkocsiknál:
Ezek a gyújtótekercsek nem megfelelőek, mert nem biztosítják az EBZA üzemeléséhez szükséges műszaki paramétereket.
2. Bolgár gyártmányú 12 V-os gyújtótekercsek használata az elektronikus gyújtással ellátott Trabant 601 gépkocsiknál:
Ezek a gyújtótekercsek elektromos paramétereik alapján megfelelőek. Rádióval felszerelt gépkocsiknál azonban zavarszűrési problémákat okozhatnak.
3. 12 V-os tranzisztoros gyújtótekercsek alkalmazása az elektronikus gyújtással ellátott Trabant 601 gépkocsiknál:
Ilyen gyújtótekercsek használata továbbra sem megengedett. Ezek az elektronikus gyújtást mindenképpen tönkreteszik.
[/justify]

4459 (Törölt felhasználó) 2008-10-15 18:04:58  Előzmény:jocking _: 37264

Köszi!

4458  hks 2008-10-15 17:53:21  Előzmény:Ackermann Balázs: 37266

az évjárati külömbség nem számít csak egyforma legyen a 2 trafó

4457 Ackermann Balázs 2008-10-15 17:52:16  Előzmény:: 37265

Értem, az nem baj, ha két különböző autóból származó trafó van benne? Mind kettő "88-as Trabant, viszont biztos többet használták egyiket. Bocsi, ha hülyének tűnnek a kérdéseim, csak elektronikában nem vagyok jártas és nem szeretném tönkretenni a munkámat.

4456 (Törölt felhasználó) 2008-10-15 17:30:40  Előzmény:Ackermann Balázs: 37262

[i]"Szerintetek hogy tudnám megoldani, hogy beszerelésnél ne füstöljön most is el a vezérlő? Egyáltalán házilag érdemes nekifogni beépíteni? Le tudom szedni a most benn lévő röpsúlyos szabályzót egyszerű szerszámokkal?"[/i]

Ha működőképes, és odavaló trafókat használsz, és jól kötöd be, akkor nem fog elfüstölni.
A röpsúlyos szabályzót egy 13-as kullcsal tudod leszedni a főtengelyről. Leveszed azt a lapot, amin a megszakítók vannak, kicsavarod a 13-as csavart, és leveszed a röpsúlyos szabályzót. Ennek helyére mehet a Hall jeladó.

4455 jocking _ 2008-10-15 15:09:32  Előzmény:: 37263

Katalizátor soha nem is kellett, most se kell és nem is fog kelleni. Elvileg aki 2004 június előtt vette a trabit, arra 2020-tól vonatkozik a szigorított határérték. Aki ez után vette, arra már most is vonatkozik. Ennek ellenére nem kell kati, egy jól beállított, tiszta kipufogójú motor tudja anélkül is az értékeket.

4454 (Törölt felhasználó) 2008-10-15 14:59:00

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy a törvények szerint meddig lehet közlekedni 2T Trabikkal és hogy kell-e bele katalizátor?
Valahol azt olvastam, hogy 2020-ig katalizátor nélkül is mehetnek, más helyen meg hogy csakis katalizátorral.
Most akkor hogyan is van ez?

Ja és lenne még egy kérdésem.
Ha Trabantot veszek (2T) mennyibe kerül az átiratás vagy esetleg valami más módszer és hogy mennyi lenne a fenntartása? (kötelező biztosítás, súlyadó, ilyenek...)

Válaszotokat előre is köszi!
[right]Bence[/right]

4453 Ackermann Balázs 2008-10-15 14:13:13  Előzmény:Szarvas László: 37261

Köszi mindenkinek! Sikerült venni és beraktam a tranyókat. Elvileg most jó, legalábbis letesztelve működik (rákötöm a hall jeladóra + 12V fesz neki és ha forgatom akkor 0V és 12V váltakozik mind a fehér mind a zöld hengerhez menő kimenetnél).

Szerintetek hogy tudnám megoldani, hogy beszerelésnél ne füstöljön most is el a vezérlő? Egyáltalán házilag érdemes nekifogni beépíteni? Le tudom szedni a most benn lévő röpsúlyos szabályzót egyszerű szerszámokkal?

4452 Szarvas László 2008-10-14 18:53:46  Előzmény:Ackermann Balázs: 37251

Ezt találtam,hátha ez is segít.

[imgw]http://trabimiskolc.extra.hu/Technika/gyujtas.html[/imgw]

4451 Lizák Péter 2008-10-14 09:26:32  Előzmény:: 37252

Hali!

Igaz 4T-m van, de volt 601-esem is. Könyörgöm ne csessz ki szegény trabival ennyire... Nem kell arra ilyen felesleges lom, mint a katalizátor! Ráérsz majd 2020 után tönkretenni a Trabit. Olvass utána. Nem kell az a katalizátor hidd el!

4450 (Törölt felhasználó) 2008-10-14 05:31:20  Előzmény:Ackermann Balázs: 37251

Diódának érzésem szerint megfelelő lehet: 1N4007, BY134, BY255, BY398.

Tranyó ügyben nézd meg Jopi oldalát, ott találsz helyettesítőket, illetve a szükséges paramétereket. Az utóbbi alapján bármelyik boltban adnak megfelelőt. Jaaa, a Toshiba nem élet-halál kérdés
http://www.mgvac.sulinet.hu/trabi/trabi/index1.htm
Üzlet: tényleg mindenfele akad.

4449 (Törölt felhasználó) 2008-10-14 05:19:29  Előzmény:: 37255

Ez kb. a Kelemen Művek kínálata, de annál kissé drágábbak a dolgok. Csupán a tapasztalataim miatt írom... (bár tegnap pont a Zsombiban vásároltam)