Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4698 (Törölt felhasználó) 2008-11-15 20:20:00

Bocsi, ez a nyomorult gép még1x berakta

4697 (Törölt felhasználó) 2008-11-15 20:16:04

Na, meglett a zalegerszegi bontó száma is . Veszprémi vagyok, de nagybátyám egerszegi. Legalább mozgahatom. Köszi.
Ma 40 Km kapott a trabi. A kuplungcsere valamennyit segített a váltó keménységén (mert persze szétesés előtt baromi kemény volt) de még nem vajpuha. Ha jól olvasgattam itt, nem is lesz soha .
Kicsit rángatózik 3-dikban, mintha dadogna, de (ha visszakapom a másik autómat) akkor karbitisztítás jön.
Van valami spéci kasznivédő, amit érdemes használni? olvastam valamilyen kerékdobba illeszthető lemezt is, azt érdemes beszerelni?

4696  Spityu 2008-11-15 19:15:49  Előzmény:: 37504

Amiket írtam. Itt-ott árulnak hozzá újan szinkrongyűrűket, szabadonfutót. Ha nagyon el van kopva az egész váltó, érdemesebb venni bontóból/bontásból. 3-5ezerért hozzájutni.
Amúgy amit mondtam: szimmeringeket, esetleg csapágyakat. Az én 70ezret futottamban teljesen jók voltak, feszességet és finomanfutást tekintve. Egyedül a két difficsapágy volt egy picit lazább, de azok is teljesen finoman forogtak.

A szétszedésnél figyelj arra, hogy a nyelestengely mellett van egy fedlap, ami alatt egy tömítés van, ez nem tudom kapható-e.

A váltó összerakásához teljesen jó az általad említett sziloplaszt, fekete motortömítővel raktam én is össze, 600.-

Feltöltési mennyiség 1.5 liter, mivel a diffi benyel 3 decit. (olajcserénél csak 1.2)

4695 (Törölt felhasználó) 2008-11-15 19:07:36

Ja igen, és kell valamit vennem hozzá esetleg?

Ha már szétszedem, nem érdemes kicserélni őket? Nem lehet, hogy elkoptak?

4694  Spityu 2008-11-15 19:05:18  Előzmény:: 37502

Nekem sincs, de volt Brigéciol D3 ("szagos"), meg hidegzsíroldó, na meg persze türelem...

4693 (Törölt felhasználó) 2008-11-15 19:03:02  Előzmény: Spityu: 37500

Köszi az infókat, elmentettem a tiédet is és Orygaborét is egy word doksiba, hogy meglegyen, amikor majd nekiállok szétszerelni

Magasnyomású mosóm az speciel nincsen.
Amúgy ez a váltó már volt szédszedve, mert úgy látom, egyszerű sziloplaszttal van tömítve, de nem folyat sehol (bontóban lett véve jópár évvel ezelőtt).

A motorblokk tömítéséhez is ezt használtam anno.

[i](Módosította Peti 2008.11.15. 20:04-kor)[/i]

4692 (Törölt felhasználó) 2008-11-15 18:54:36

Na, meglett a zalegerszegi bontó száma is . Veszprémi vagyok, de nagybátyám egerszegi. Legalább mozgahatom. Köszi.
Ma 40 Km kapott a trabi. A kuplungcsere valamennyit segített a váltó keménységén (mert persze szétesés előtt baromi kemény volt) de még nem vajpuha. Ha jól olvasgattam itt, nem is lesz soha .
Kicsit rángatózik 3-dikban, mintha dadogna, de (ha visszakapom a másik autómat) akkor karbitisztítás jön.
Van valami spéci kasznivédő, amit érdemes használni? olvastam valamilyen kerékdobba illeszthető lemezt is, azt érdemes beszerelni?

4691  Spityu 2008-11-15 18:19:13  Előzmény:: 37498

Nézz körül a [url=http://spityu.extra.hu/2t/]galériám[/url] valtoszereles mappájában, segíthet a robbantott ábrák mellé.

Ajánlott kellékek: kromofág, magasnyomású mosó. Előbbi a gyári tömítő oldásához, utóbbi az olajsár lemosására. Ha ez megvan, akkor állj szerintem csak neki a szétbontáshoz (igaz én kínosan percíz voltam ).

A kiemelővillából szedd ki a szenet, és próbáld meg a csapszeget is eltávolítani, hogy kihúzhasd a rudazatot, ugyanis enélkül alapvetően nem lehet szétszedni a két házrészt. Alapvetően... de van a "trükk:" húzd ki a tengelyt a rugó ellenében amennyire csak tudod, majd "emelj ki" mintha kuplungolnál, és ékeld ki valamivel (én 10-13-as kulcsot használtam). Ekkor simán lejön az alsó rész a felsőről.

Összeszerelésnél a következőkre érdemes ügyelni: a szimmeringházak oda vannak pontozva a váltóházhoz, ezért forgasd őket a megfelelő helyre. Diffi + nyelestengely(!). A szimmeringeket mindenképpen kicserélném újakra, 1000forint alatt meg van a három darab. Bepréselés előtt az újakat olajozd meg, rengeteget segít!
Ezenkívül a kilométerkihajtást, tengelyirányban fixáló kupakot úgy rakd vissza, hogy kb. 0.5-1mm legyen a holtjáték fel-le.

Egyúttal nézd át a szinkrongyűrűket, és az 1. valamint a R fogainak állapotát, mivel ezek tolósak. A szélén alapból egyfajta lekerekítés, pontosabban letörés található, az nem a recsegős kapcsolás eredménye!
A hengergörgős csapágy belső gyűrűje nálam csúszott a tengelyen, odapontozni nem tudtam (egyszerűen minden pontozó belecsorbult...) így tömítőpasztával rögzítettem (remélem rögzült). Érdemes oda használni fémragasztót, ha rendelkezésre áll - és szükséges.

Mivel ha jól emlékszem terepen használod, nem árt megrevízióznod a diffiben a tengelyt. Nálam szerencsére nem volt elkopva, csak kifényesedve, de láttam olyat is ami félig el volt fogyva!
Ha szétszeded, jelöld össze a bolygóházat és a fogaskereket!

Ez már csak apróság: van kettő (egy kisebb és egy nagyobb) kupak kívülről, ha jól emlékszem az egyik a R tengelyének a kupakja, a másik pedig a 3 kapcsolórúdé. Szóval a lényeg, hgoy ezek gyárilag valami csontkemény ragasztóval vannak tömítve, rögzítve, ami hajlamos elöregedni. Természetesen ezt is jól oldja a kromofág Pótlására sziloplaszt helyett kétkomponensű UHU-t ajánlom. Teáskanálnyi mennyiség kikeverése után csavarhúzóval felhordtam az élekre és gyönyőrűen megszáradt másnap reggelre. Megjegyzés: ezen kupakokat nem kell kiszedni, elég ha beáztatod kromiba.


[i](Módosította Spityu 2008.11.15. 19:37-kor)[/i]

4690 Tóth Máté 2008-11-15 17:20:22  Előzmény:: 37496

Átfúrtam mivel így biztosan tart...(terepjáróztunk régen és ott párszor már leesett a rendszám)
Rendszámtáblatartó meg van itthon vagy 10 db zsír új...szal ha akarnám akkor föltudnám tenni úgy is
Ez még nem a végleges hely, de nem is a lökősre fogom föltenni, mert ott megin sérülékeny helyen van ja meg ugye megy még rá 2 szúrófény is...
Egyébként meg nem kiállítós autó és nem is azt szeretnék csinálni belőle...

4689 (Törölt felhasználó) 2008-11-15 17:04:41  Előzmény:Őry Gábor: 37484

Lehetséges, hogy az olajszennyeződés miatt van, mert a nyár végén, amikor olajat cseréltem benne, nagyon sűrű, fekete fáradt olaj jött ki belőle.

Megpróbálom ezt a gázolajmosós dolgot. Ha nem segít és szétszedés lesz a dologból, van egy rossz váltóm félretéve, először azon próbálkozom majd.

A féltengely kihajtásnál szimmeringeket cseréltem benne a nyár végén, mert szivárgott az olaj, a nyelestengelyét meg majd kicserélem, ha szét kell szedni.

4688 (Törölt felhasználó) 2008-11-15 16:59:36  Előzmény:: 37487

"ugye korrektek, nyugtát kapsz a vásárláskor, nem zsebbe megy a dolog. "

Valóban. Amit elhozol alkatrészt, fújnak rá piros festéket, ahogy kell. Nameg ha nincs valami alkatrész, nem kell megijedni, szólsz, hogy tegyenek félre, ha majd olyan autót bontanak, amiben van a keresett alkatrész, megteszik.

4687 (Törölt felhasználó) 2008-11-15 16:56:51  Előzmény:Tóth Máté: 37495

Bocs, de hogy lehet ilyen igénytelenül feltenni azt a rendszámot, ahogy a képen van? Kontár módon átfúrva...
Venni kell hozzá műanyag rendszámtartót (kb 2000 ft), és szépen felfogatni a lökhárítóra szimmetrikusan. Hogy jól nézzen ki

4686 Tóth Máté 2008-11-15 16:14:39  Előzmény:Őry Gábor: 37494

Lelopták elölről a rendszámot és ezért kértem rá egy újat

4685 Őry Gábor 2008-11-15 16:05:46  Előzmény:Tóth Máté: 37491

Neked hogy van K-s rendszám a Trabidon?

4684 (Törölt felhasználó) 2008-11-15 15:54:53

Nem vagyok egerszegi. Vas megyei vagyok. csak egerszeg nincs messze. zalába scak horgászni járok meg a bontóba

4683 Őry Gábor 2008-11-15 15:50:48  Előzmény:Tóth Máté: 37491

Tényleg!

4682 Tóth Máté 2008-11-15 15:48:38  Előzmény:: 37490

Te is egerszegi (környéki) vagy? Mennyien lettünk hirtelen

4681 (Törölt felhasználó) 2008-11-15 15:40:20

Lőrincz autóbontóban tényleg van egy nagyon szép kombi 4ütemű trabi. én a visszapillantókat leszedettem azokat elhoztam

4680 (Törölt felhasználó) 2008-11-15 15:36:13

Hátsó kerékcsapágy csere mennyire nehéz dolog? sajnos csapágyas
Kipufogóm jó lett nem fúj ki, viszont a motorból jön a cicegős hang- hidrotőke
talán egy olajcsere + olajszűrő, előtte meg tisztítófolyadék megoldja ha nem akkor csere.
Kormányművem is szuper lett. Két első telszkóp is cserés volt. Ezeket egerszegról hoztam. Trabi kap 4 újabb gumit, aztán mehget futómállításra, fékpadon is meg kell nézni, aztán decemberbe mehet műszakira talán nem kötekednek vele semmit.

4679 (Törölt felhasználó) 2008-11-15 15:30:05  Előzmény:jocking _: 37465

Sötét a monitorm, ezért nem látszik jól minden részlet, de a vezérlőtárcsa menesztőcsapja alapján nem 30km-t futott vagy 100 órát tötyögött dugóban. Bontott tengelynek néz ki. A "szerelő" tudászintjét is jellemzi, hogy ilyen ócskavassal mer próbálkozni! Megérné rendőrséggel fenyegetve elkérni a 22 ezrest, mert húszezer felet csalás bűncselekménye...

4678 (Törölt felhasználó) 2008-11-15 15:28:11

Hello.
Zalaegerszegi bontó: Lőrintz autóbontó Csácsi u. 80-82 tel.:06309591427,0692310991
Tényleg jól dolgoznak. Ismerősöm nem egy autót szerelt már (trabikat) és ő mindig onnan hozza az alkatrészeket. Meg ugye korrektek, nyugtát kapsz a vásárláskor, nem zsebbe megy a dolog.

Üdv Lancelot

4677 Őry Gábor 2008-11-15 13:20:01  Előzmény:: 37481

Én is csak majdnem.

4676 Őry Gábor 2008-11-15 13:19:02  Előzmény:Tóth Máté: 37483

Á, egy sima törtfehér kombi, semmi különös extra.

4675 Őry Gábor 2008-11-15 13:17:44  Előzmény:: 37482

Kétütemű?
A szabadonfutója szarakodik. Pontosabban nem is a szabadonfutó a hibás, hanem, hogy beleregadnak a görgők a sűrű olajba és/vagy koszba, és nem viszi ki őket a centrifugális erő. Próbáld meg, hogy kihúzatod hármasban, és megpróbálsz visszaváltani kettesbe vagy egyesbe. A centrifugáli erő olyan nagy lesz, hogy talán kimozdítja a görgőket a helyéről. A problémán segít a váltómosás. Olaj le, másfél litya gázolaj bele, maga fordulaton meghajtod, gázolaj leereszt, olaj vissza. Nem biztos, hogy elsőre segít, ha nem higítsd egy kicsit az olajat. Nekem akkor kezdte, amikor bejött a hideg idő, az egyre sűrűbb olajjal ezt csinálta, de már javul a helyzet, egy kipörgetés után már hidegben is beveszi. Ha mindez nem segít, szét kell venni, és kitisztítani a szabadonfutót, és más olajat belerakni.
A váltószerelés nem bonyolult, csak időigényes. Motor, vagy bal féltengely ki(alsó függőcsap oldásával kihúzható), rudazat, kipufogó leold és a váltó kijön. Vigyázz a féltengelyek tripoidos végére, mert széthullhat! Nem bonyolult, de befonod a hajadat, mire az egymillió kis görgőt összeszeded és összerakod. A féltengely gumiharangjával kell ráfogni a kihúzott végére. Előtte valahol nézz meg egy tripoidos féltengelyt, hogy néz ki, és megérted. A váltót egyszerűen szétcsavarozod, és vigyázol, hogy mindent ugyanúgy rakj vissza. Érdemes megnézni egy füst alatt a szimmeringeket is! A nyelestengely végéről le kell húzni a csapágyat, és akkor már úgy emlékszem hozzá lehet férni a 4. fokozat fogaskerekéhez, bene a szabadonfutóval. Most így fejben nincs előttem, már 5 éve, hogy cseréltem szabadonfutót. Összerakáskor Loktájt, vag piros sziloplaszt a váltóház tömítésére. Sima sziloplaszt is jó. Az olaj leeresztéséről el ne feledkezz! A másik tengelyt ne vedd ki, ha egy mód van rá. Ja, a két félházat még összefogja a hajtott tengely fedele is a motor felőli részen. Nézd meg, merre áll a nyíl rajta, úgy tedd vissza. Bocs, ha valamit kifelejtettem! Bátorításként: én úgy álltam neki, hogy senkit se kérdeztem, mégis összejött a mutatvány. Szóval nem bonyolult.

4674 Tóth Máté 2008-11-15 13:09:58  Előzmény:Őry Gábor: 37479

Január elején kész az autó meg a jogsim is, részemről bennlennék Nem neked van garázsod a Munkácsy-iskola mellett? Vagy melyik trabi a tiéd? Hátha már láttam

4673 (Törölt felhasználó) 2008-11-15 12:56:49  Előzmény:: 37481

Sajnos teljesen elment a 4-edik fokozatom...
Ha 3-ból 4-be akarok váltani, egyszerűen nem veszi be már. Pedig olajat is cseréltem benne nyáron, ojat raktam bele, amilyet mondtatok. PErsze tudtam, hogy ez nem végleges megoldás, de azt hittem segít valamennyit
Eddig ha elsőre nem is, de többszöri próbálkozásra bevette. HA viszont álló helyzetben rakom be 4-be, akkor beveszi, csak ugye 4-ben nem tudok elindulni

Szakértőktől kérdezném, hogy mit kell ilyenkor cserélnem? És mennyire bonyolult a váltó szétszedése. Motort már többször raktam össze, illetve szedtem szét, az nem okozott gondot. NAde váltót még sohasem

4672 (Törölt felhasználó) 2008-11-15 12:51:07  Előzmény:Őry Gábor: 37477

Nem egészen, de majdnem

4671 (Törölt felhasználó) 2008-11-15 12:50:52  Előzmény:Tóth Máté: 37478

Állítólag a tulaj kérésére nem bontják el, viszont az udvart nem hagyhatja el, hisz a bontóba leadva lett kivonva a forgalomból.

4670 Őry Gábor 2008-11-15 12:47:25  Előzmény:Tóth Máté: 37478

Tulajdonképpen igen. Nem kéne egy kisebb összejövetelt tartani? Az összes Trabis találka az ország másik végében van.

4669 Tóth Máté 2008-11-15 12:33:54  Előzmény:: 37475

Az a szép állapotú trabi asszem már 1-2éve ott áll nagyon kevés kmerrel...elbontani nem akarja eladni meg nem lehet
Orygabor te is egerszegi vagy?
[i](Módosította Squeky 2008.11.15. 13:34-kor)[/i]

4668 Őry Gábor 2008-11-15 11:51:08  Előzmény:: 37475

Te zalaegerszegi vagy?

4667 Nagy Donát 2008-11-15 09:51:42  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 37472

Ugyan ez a helyzet SImson alkatrészeknél... Nagy Simsonos vagyok, és van olyan hajtókar, ami öntött, kézzel, közepes erőfeszítéssel hajlítható, 15%-uk tőrhető, hála a zárványoknak stb... Vagy fék alkatrészei, egy napig kell rajta dolgozni, hogy beleilleszkedjen a helyére.

4666 (Törölt felhasználó) 2008-11-14 22:18:26  Előzmény:jocking _: 37461

Ez olyan vállakozás, ami új alkatrészeket is forgalmaz. És használt autókat is bontanak. Ez a Pintér autó bontó. Nemtudom erre gondoltatok-e. Én is vettem ott már új alkatrészt.

Nameg annyira ne nézzük le a tisztelt topiktársat, hogy ne tudná megkülönböztetni az új alkatrészt a kályhaezüsttel lefújttól

Van egy másik autóbontó is zalaegerszegen, neve Lőrinc Autóbontó, ez már komolyabb. Telefonszámuk 06-92-310-991. Na itt aztán mindent megtaláltok, ami csak kell, keleti autó alkatrészeket fillérekért adnak. Van egy nagyon szép állapotú trabant kiállítva az udvarukban.

4665 Lizák Péter 2008-11-14 21:51:20  Előzmény:: 37458

hajrá az újdonsült 4T-seknek!
[i](Módosította PEDROH 2008.11.15. 08:34-kor)[/i]

4664 Lizák Péter 2008-11-14 21:51:16  Előzmény:: 37457

http://trabantegyegy.uw.hu
vagy e-mail: trabantegyegy@gmail.com

4663 Szedlacsek Ottó 2008-11-14 21:43:38  Előzmény:Söjtör Gábor: 37469

Hi,
Vidd vissza a műhelybe és nyomd az orruk alá. (esetleg az autósboltos sráccal együtt).
Kiadtál valamiért pénzt és nem azt kaptad cserébe amit jogosan elvárhatsz tőle ez az átqrás.
Ha ezt nem teszed most meg akkor valaki jót röhög rajtad továbbra is, és legközelebb is megcsinálj veled, vagy bármelyikünkkel.
Létezik fogyasztó védelem, ha meg nincs számla akkor APEH. No para.

Sajnos nagy általánosságban az mondható el, hogy a magyaroszági autóalaktrész felújítók és gyártók túlnyomó többségének semmi keresni valója nincs ebben az iparágban (tisztelet a kivételnek).
Őket legszívesebben a saját alkatrészeiken autóztatnám családjukkal együtt.
Fogalmuk sincs arról, hogy milyen autóipari követelmény rendszereknek kellene megfelelniük, nem hogy még teljesítsék is azt.
Elárulnom, hogy a mai kor lehetőségeivel a gyári alkatrészektől nagyságrendekkel jobb alkatrészeket lehetne gyártani, mint 1990-ben az NDK-ban.
CSak a magyar kisipar, főleg a garázsműhelyek erre nem képesek.
Ez egészen addig fog működni ebben a tróger országban ammeddig valaki valami hatalmas balesetet nem okoz egy felújított kormánymű, fékmunkahenger, kerékagy, gömbfej... miatt.
Nézzétek át mindig tüzetesen a kisipari alkatrészeket!!!



4662 jocking _ 2008-11-14 21:04:40  Előzmény:Söjtör Gábor: 37469

Mondjuk az autósboltnál is történhetett egy "véletlen" csere...

4661 Söjtör Gábor 2008-11-14 21:00:49  Előzmény:: 37468

Köszi, feljegyeztem!
Igazán sajnálom, hogy veled is az enyveskezűek bántak el!
Hogy száradna le a kezük... Ez az igazi méreg!

4660 Söjtör Gábor 2008-11-14 20:49:08  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 37467

1.Személyesen voltam bent a műhelyben, és vittem a cserefőtengelyt. Kértem, hogy készítsenek egy tartós darabot. Az elhozatallal voltak gondjaim, mert nem akartam még1x elkéredzkedni a munkahelyemről, ezért azt a megoldást választottuk, hogy a bicskei kégli autósboltossal hozatom meg Pestről a főtengelyt, ami meg is történt.
2.Értem, elfogadom, nincs tapasztalatom. De miért lóg a középső csapágy, miért morog a labirintgyűrű, miért vannak rajta különböző méretű/csiszolású/súlyú hajtókarok?
3.A szervizes egy perbáli suhanckori jóbarátom, aki biztos, hogy ezt a főtengelyt rakta be.
4.Az viszont nem biztos, hogy teljes szakszerűséggel és szakértelemmel és odafigyeléssel. Ezekből a szerelési hibákból adódhattak a gondok, amik a teáltalad a 4. pontban említett hibákat okozták. Igen, emiatt lehetett a szorulás, melegedés, felkenődés, stb... De kb.20-30 km-t ment így a kocsi, ez nem tehette tönkre a főtengely csapágyait, hiszen azon a tartós használat, kopás jelei mutatkoznak - véleményem szerint.

4659 (Törölt felhasználó) 2008-11-14 20:35:54  Előzmény:Söjtör Gábor: 37466

Hello!

Azt hiszem épp tegnap ajánlottam valakinek szerelőt a barkács- fórumon...
Én szerintem ő a legjobb: http://giorgio.uw.hu/
Pár éve voltam nála motorfelújításon.
Német felújított főtengelyt tett bele, talán még ma is menne, ha el nem lopták volna az akkori Trabimat.
Nem az olcsó kategóriába tartozik, de megbízható, és garanciát (6hó) vállal a felújított motorra.

4658 Kacsándi Szabolcs 2008-11-14 20:20:20  Előzmény:Söjtör Gábor: 37452

1.Te hoztad el a főtengelyt a Mihályfitól?Mert ha nem honnan veszed hogy azt rakta bele a motorodba a szakértő "szervizes".Ha meg igen akkor hogyhogy nem láttad hogy az nem jó tengely.
2.Kétlem hogy ez a neves műhely olyan főtengelyt ad ki a kezéből amin nem csinált semmit sem,kivéve ha ezt valaki nem kéri.Mert csinálnak olyat is ha kell csak egy csapágyat cserélnek,vagy épp hajtókart.Mindenki hibázhat,de versenyzős múltamban láttam 20-nál is több náluk gyártott tengelyt,és mind tökéletes minőségben készült.Nem beszélve a tartósságáról ami igencsak bizonyított versenykörülmények között.
3.Szerintem inkább a "szervizes" környékén nézz körül,mert lehet hogy inkább ott húztak le.Ugyanis ha te drága és talán általuk is ismert jobb tengelyt vitted oda,talán felmerült bennük hogy az jó lesz másnak,és ebben talán elfut egy silányabb amiről valószínű azt hitték nem lesz gond,és észre sem veszed hogy mi van benne.De mivel lett ,valamire vagy valakire rá kellett húzni.Mert a szerelő nem hibázik csak aki az alkatrészt készíti,címszóval.
4.Eleve egy csörgő vagy kopott tengelytől még nem kenődik szét a dugattyú,és nem is melegszik annyira hogy ez legyen a vége.A szétkenődés a helytelen illesztés,rosszul derékszögelt tengely,figyelmetlenül összerakott vezérlőtárcsák és helytelen beállítás eredménye az esetek többségében.Ha ez a szerelő ilyen profi hogy tett bele egy szemmel láthatólag rossz vagy feltűnően eltérő tengelyt.És hogy nem vette észre azt sem hogy nem jó a dugattyúk illesztése.Ami azért is ritka mert mivel a mostani dugók elég silány minőségűek,ezért nagyobb illesztéssel készítik.Az a pár kilóméter alatt amit a szerelő megtett tökéletesen tönkretette a motort a figyelmetlenség miatt.És mindez megelőzhető lett volna ha ez a szervizes kicsit odafigyel.

Bocs mindenkitől ha regényt írtam,és nem ide való lenne.Nekem ez a véleményem.Ellenezni is lehet mert talán nincs igazam,vagy egyetérteni vele.

4657 Söjtör Gábor 2008-11-14 20:10:13  Előzmény:Muczán Gábor: 37454

Tudsz valamit, amit én nem?

Hiába kérdezgetem itt a kollégákat, nem nagyon ajánlgatnak megbízható szerelőt, muszáj vagyok végigjárni az összeset a környéken, mire összeáll a paripa.

Erdei meg kapóra jött, mert tőlem 15 km-re van, és már látott Trabi motort szétszedve. Meg talán össze is rakja normálisan.

De ha rossz tapasztalatod van, légy szíves oszd meg velem, hátha még jól jön az infó.

Köszi!

4656 jocking _ 2008-11-14 20:07:39  Előzmény:Söjtör Gábor: 37464

Így egyszerűbb:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/081114/DSC04701_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/081114/DSC04702_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/081114/DSC04703_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/081114/DSC04705_www.kepfeltoltes.hu_.jpg [/imgw]

4655 Söjtör Gábor 2008-11-14 20:04:04  Előzmény:: 37453

A teszt topicban megpróbáltam, ha így kell...

4654 jocking _ 2008-11-14 19:08:11  Előzmény:: 37462

Egerszegi bontó számokat nem tudok, mivel messze van Fejértől...
Szilent jóságát úgy lehet megállapítani, hogy erősen meg kell rángatni minden irányból az első kerekeket. Aztán a kormányt is jól meg kell rángatni, de nem tekergetni, csak pár centit gyorsan mozgatni ide-oda. Ha valaminek kottyanó hangja van, ott gond van.

Ha kottyan az első kerék, akkor gond lehet:
- az első csapágyakkal
- vagy a szilentekkel.

Ha a csapágy kottyan, azon sokszor segít, ha megpróbálod utánahúzni a kerékagy anyáját. De ha a csapágy jó, akkor folytatni kell a rángatást.
Először teljesen kitekered jobbra a kormányt és megmozgatod a fogaslécet, hogy koppan e. Ha nem, cagy csak nagyon kicsit, akkor még jó. Utána megmozgatod a kormányösszekötőket. Itt se szabad semminek kopogni. Utána jöhetnek a gömbfejek, itt se szabad érezni semmiféle holtjátékot.

Utána folytatódhat a kerék/kormányrángatás, de innentől már 2 emberes meló. Valaki rángatja a kereket/kormányt, valaki meg a kocsi alatt figyeli azokat a részeket, amikenek nem szabad mozogni. Figyelni kell azt a gumiszilentet, ami a stabilizátort és a lengőkart köti össze. Itt ha már kézzel érezhetően mozdul a szilent, akkor az cserés. Szerencsére nem drága, nekem kerek 1000 Ft volt a 2 pár.

Ha viszont a csonkállványnál vagy a bölcsőnél moccan a lengőkar szilentje, akkor sajna a lengőkar a cserés, ha jól tudom, ahhoz nem árulnak külön szilentet, csak komplett lengőkart.
Igazából ha nagyon nem tiszta, mit kell nézni, akkor inkább nézesd meg szerelővel, a kormányzási rész nem játék.

Ja és sry, kicsit hosszúra sikeredett...

4653 (Törölt felhasználó) 2008-11-14 18:54:27

Köszi, a hátsó falapról megpróbálok egy képet felrakni.
A Zalaegerszegi bontó telszámát meg tudod adni?
A fékeket (elfelejtettem) is cserélte a szerelőmester.
Szilentekről honnét lehet tudni hogy rossz?

4652 jocking _ 2008-11-14 18:40:50  Előzmény:: 37459

Namármost: bontóban nem lehet új alkatrészt kapni. Azt valszeg trabiról bontották le és befújták kályhaezüsttel...

4651 jocking _ 2008-11-14 18:39:14  Előzmény:: 37458

Hát, igazából mindent elmondtál, amit cserélni érdemes. Igazából még a kormány/fék párost kéne átnézni, és ha szükséges fékbetéteket/szilenteket cserélni. De ha nem volt agyonhasználva, akkor ezekkel általába nincs gond.

A kalaptartó elég ritka jószág, általába csak használatban levő trabikban látni. Esetleg találhatsz bontóban, de nagy szerencse kell hozzá. Nekem szerencsére benne volt, amikor megvettem a gépet.

A pótkerék feletti filcborítású rétegelt lemez lap pedig igenis gyári, max a filc jött le róla, azért tűnhet kendácsnak. Bár egy kép sokat jelentene itt...

4650 (Törölt felhasználó) 2008-11-14 18:24:13  Előzmény:: 37458

Hello.
Kipufogó csere nekem is nagyon érett. zalaegerszegen van egy nagyszerű autóbontó. Én ott vettem 6ezer forintért kipufogót. 1000 Ft a leömlő ez használt volt de semmi baja. 5000 Ft középső + hátsó dob, ezek viszont nem voltak autón polcról szedték le nekem. Kérdeztem autósboltba is kipufogót ott durván 12ezer lett volna.
Nekem a vezető ülés valami fiatból való. Előző tulaj pakolta bele. de simán lehet belepakolni szinte bármilyen ülést. Lényeg hogy dönthető legyen, meg ugye beleférjen a kocsiba.

4649 (Törölt felhasználó) 2008-11-14 18:06:46

sziasztok!

Most lettem tulajdonosa egy 4T trabinak.
Kombi a kicsike.
egészen jó állapotú kaszniilag, csak felsőküszöb csere kell (a mester szerint).Eddig kapott olajakat, gyertyát, szűrőt, új kuplungot ( miután hazajöttem vel második napon összedölt), kis kiegészítőket (új téligumi + nyári).
Kérdésem: érdemes/kell még rajta valamit cserélni ha alpvetően normálisan megy?
A kaszni kifúlyás alvázkezelés heggesztés után lesz, kipuffogót cserélek még, meg a leírás alapján tisztítok karbit (kicsit rángat és néha lassan reagál). A fogyasztását még csak most fogom megtudni. Lehet hozzá kapni hátsó kalaptartót? Meg asszem a pótkerék feletti fa lap sem az igazi gyári megoldás de nem tudom. Az üléscseréről mit érdemes még tudni?
Lassan kezd összeálni, bár az átírással együtt már vételi árának 3X költöttem rá. eddig. De az opelemre meg az eddigi teljes trabi árá ráköltöttem és még mindig nem jó.
Üdvözlet, addig is, minden Trabantosnak!