Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4748  Spityu 2008-11-19 13:20:49  Előzmény:: 37556

Igen.

4747 (Törölt felhasználó) 2008-11-19 12:42:52  Előzmény: Spityu: 37554

Jaaaaaaaaa
Ezek szerint Spityu Soft néven vaterázol
Üdv: majzsugor
[i](Módosította endre 2008.11.19. 13:43-kor)[/i]

4746 Őry Gábor 2008-11-19 12:06:54  Előzmény:: 37553

Fogalmam sincs. Már régen vettem. Meg kell kérdezni a boltost, vagy alaposabban megnézni a gyártót.

4745  Spityu 2008-11-19 12:06:04  Előzmény:: 37548

[url]http://www.vatera.hu/trabant_valtoalkatreszek_1992_bol_104201750.html[/url]

Ha kell, nekem megvannak az eladó elérhetőségei, lehet hogy kivenné a csomagból neked a szabadonfutót, vagy az azt tartalmazó tengelyt!

4744 (Törölt felhasználó) 2008-11-19 10:54:44  Előzmény:Őry Gábor: 37552

Szabadonfutóról ránézésre megállapítható, hogy gyári, vagy utángyártott??

4743 Őry Gábor 2008-11-19 07:52:48  Előzmény:: 37548

Én is pontosan ugyanezt gondoltam. A csereváltóval az a baj, hogy lehet hogy ugyanez a gondja. Az én váltómban 65 000 km van és mégis csinálja. Az előző csereszabadonfutóm 25 000 km után ment a bontóba, és még nem mutatta haldoklás jeleit. Persze, az utángyártott alkatrészekkel óvatosan kell bánni.

4742 Lizák Péter 2008-11-19 06:33:00  Előzmény:: 37537

Szasz Szilard!

Nekem új termosztát van benne, és így is kell neki néhány perc, mire kigyullad az első LED a hőfokjelzőnél. Mire a zöldet eléri, addigra meg bőven eltelik vagy tíz perc. A szivatót egyébként ki lehet kapcsolni. Ha már felvillant a zöld LED (vagyis alulról a második LED) akkor vársz egy picit, majd egy hirtelen gázfröccsel kikapcsolod a szivatót.
Nem biztos hogy elsőre kikapcsol, de működik

PEDROH

4741 (Törölt felhasználó) 2008-11-18 23:28:38

Hall i

Az én tapasztalatom a szabadonfutóval kapcsolatban,
ujjal ne is próbálkozz mert elég rövid az élettartama.
Inkább komplett váltóval vagy gyári botot alkatrésszel.
Igaz az ujat is meglehet oldani hogy jobb legyen a minősége, de tőbe kerül a lé mint a hús.

4740 Kacsándi Szabolcs 2008-11-18 21:11:12  Előzmény:: 37548

Olyasmi,de csak hasonlító példának szántam.Nem muszáj újat venni ha találsz jó és működő váltót akkor tedd át egyben ,ha nem passzol valami akkor csak a belsejét.

4739 (Törölt felhasználó) 2008-11-18 17:08:57  Előzmény:Őry Gábor: 37545

Természetesen eszembe sem jutott, hogy ÚJ szabadonfutót vegyek bele

Mindenképpen megpróbálom a gázolajmosós dolgot, mert az sosem árt, ha tiszta a váltó.
Nem láttam még az érintett szabadonfutó egységet, de ha olyan elven működik, mint a kontrafékes bicikli hátsóagy, akkor azon a mosás mit sem fog segíteni.


[i](Módosította Peti 2008.11.18. 18:15-kor)[/i]

4738 (Törölt felhasználó) 2008-11-18 14:53:23  Előzmény:: 37546

hello
Ez nem egy rossz gondolat. Mert amig nem eriel az üzemi höfokot nem kapcsol ki az automata szivato!
Itt a hideg és fütésed sem lesz.
Nézd meg a gyertyákat és a légszüröbetétet is ez is javit valamennyit

4737 (Törölt felhasználó) 2008-11-18 12:40:09  Előzmény:: 37540

Hm. Igen. Nagy a fogyasztása.
Akkor lehet hogy a termosztát rossz? Ha leállítom akkor is még jobban pörög mint kellene és a kijelzőn csak marha lassan éri el a zöldet álló helyzetben is.

4736 Őry Gábor 2008-11-18 06:49:27  Előzmény:: 37536

Ha gázolajjal sem veszi be, akkor tényleg kidobható. Ha szétszeded, akkor is érdemes megnézni, nem trutyis-e a szabadonfutó. Nem mindegy, mennyire fölöslegesen állsz neki. Egyrészt egy új szabadonfutó öt éve került háromezerbe, másrészt ha beteszed az újat, ki tudja, nem csinálja-e ugyanezt. Mindig az egyszerűbb, és az olcsóbb megoldással kell kezdeni!
[i](Módosította orygabor 2008.11.18. 14:30-kor)[/i]

4735 Biacsics Gábor 2008-11-17 22:14:04  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 37535

Ma nem volt rá időm,de én is ebben bízok hogy a rézház megegyezik,és akkor legvégső esetben levágom.Ha biztosan tudnám hogy ugyan olyan akkor nem kockáztatnék,nehogy eltörjem a tengelyt egyből levágnám.

4734 jocking _ 2008-11-17 20:55:12  Előzmény:: 37540

A hűtő aljában a ventillátorkapcsoló van. A jeladó a termosztátházban van, ha szemből nézed, a jobb oldali, amire 1 saru megy.

4733 Madocsai Gergely 2008-11-17 20:46:08  Előzmény:: 37536

Nekem is detto.
Ahogyan tegnap is írták, a történet kb. ua, mint a kontrafék esetében:
ennél is hajtás irányban fut + a szerkezet, a görgők alatti emeltyűkónusz kopása miatt...

4732 (Törölt felhasználó) 2008-11-17 20:04:56  Előzmény: Spityu: 37539

Hát igen, én is ettől tartok. Attól tartok, ennek a váltómosás annyit érne, mint halottnak a csók...
Amúgy fokozatosan ment el, mint mondtam, először csak elvétve nem vette be a 4-et, később már gyakrabban, aztán már hideg motornál minden első próbálkozásra, most meg már egyáltalán nem
[i](Módosította Peti 2008.11.17. 21:05-kor)[/i]

4731 (Törölt felhasználó) 2008-11-17 19:54:12  Előzmény:jocking _: 37538

A fűtés hamar megjön, a fogyasztást még nem tudom pontosan.
A jeladó a hűtő alsó részén található? Vagy az a ventilátor kapcsoló?

4730  Spityu 2008-11-17 19:48:58  Előzmény:: 37536

Hát ebben az esetben szerintem annyi a történet, hogy egyszerűen nem zár a szabadonfutó. -> csere

4729 jocking _ 2008-11-17 19:36:13  Előzmény:: 37537

Ha nem eszik sokat, és a fűtés is hamar megjön, akkor valószínűbb, hogy a jeladó a rossz. Általában semmi fűtés nincs amíg nem világít a zöld led.

4728 (Törölt felhasználó) 2008-11-17 19:27:53

Sziasztok!

Érdeklődnék 4T trabi fűtéséről.
Igazából gyorsan elkezd fűteni belül, viszont a hőfokkijelző gyakorlatilag nem mutat semmit, vagy csak 15 perc helybenjárás után villan be a sárga majd a zöld. A termosztát lehet rossz?

4727 (Törölt felhasználó) 2008-11-17 19:16:32  Előzmény:Őry Gábor: 37534

"hogy váltás után helyén marad a fokozat, csak olyan, mintha üresben futna"

Pontosan. A kapcsolókar a helyén marad.
Nekem látatlanban nagyon úgy tűnik, a szabadonfutó görgők kopása okozza.

4726 Kacsándi Szabolcs 2008-11-17 18:28:38  Előzmény:Biacsics Gábor: 37533

Mármint a rézházba szorult bele a kihajtás?Az nem szokott mert ott általában olajos marad,bár ha sokat állt össze tudott oxidálódni.Próbáld meg rozsdaoldóval kiáztatni és utána óvatosan kitekergetni,hátha szétjön.67-es váltót nem láttam még ,de gondolom a kihajtás háza talán mindegyiknél azonos.Ha így van akkor a házat drasztikusabb módon,mondjuk fűrészeléssel,elköszörüléssel meggyengíteni.Azután könyebb lemozdítani.Esetleg még előtte a melegítés talán megoldja.Ha nem akkor levágni és áttenni a másik házba.

4725 Őry Gábor 2008-11-17 06:48:22  Előzmény:: 37518

Azt, hogy nem veszi a négyest, úgy érted, hogy váltás után helyén marad a fokozat, csak olyan, mintha üresben futna, vagy kidobja a kapcsolókart?

4724 Biacsics Gábor 2008-11-16 22:44:41  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 37525

Délután összeszereltem a váltót,az lett a végső megoldás amit te is írtál.Volt egy szétbontott keveset futott 67-es váltóm,abból átkerültek a rózsakerekek,bolygókerekek,szinkronok,sőt átraktam az összes eredeti hibátlan DDR-es csapágyakat is.Szegény váltónak lógott füle-farka.Már csak a kilóméter kihajtás van hátra,az meg van szorulva,és nem egyezik meg a fogszám a 67-esével.Valahogy meg kell indítanom mert gőzöm sincs hol szerezzek 63-asba valót.

4723  Spityu 2008-11-16 18:40:36  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 37531

Nem, az csak légrozsda, de az is csak a fogközökben. Kézzel letörölhető volt, jelentéktelen.

4722 Kacsándi Szabolcs 2008-11-16 18:24:50  Előzmény: Spityu: 37530

Az rozsda a kihajtáson vagy csak olajmaradvány?Egyszer szedtem szét egy régi váltót amiben szabályosan barna színű olaj volt és mindenre rátapadt.Nem rudom mi volt az.

4721  Spityu 2008-11-16 18:18:00  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 37529

Igen, ez az, nekem is épp hogy fényes volt, de elkopva nem volt.
Hátul fénylik:
[imgw]http://spityu.extra.hu/2t/valtoszereles/hpim3976.jpg[/imgw]

A bolygókerekek úgyszintén, fogak felülete és az alátétezés is.
[imgw]http://spityu.extra.hu/2t/valtoszereles/hpim3977.jpg[/imgw]

4720 Kacsándi Szabolcs 2008-11-16 18:12:57

Erre gondoltam.[imgw]http://paklo.uw.hu/uploaded/1226858927.jpg[/imgw]Acélból van és kopásnak szinte alig van nyoma pedig ez egy régi fajta váltóban volt.Megnéztem a kihajtások oldal irányú mozgása gyenge 1-1mm.4db difit néztem meg és mindegyik ennyi mozgást mutat.

4719 Kacsándi Szabolcs 2008-11-16 18:06:58  Előzmény: Spityu: 37527

Igen csak az egyik oldalon van,azt nem tudom mi okból.Az viszont biztos hogy minél nagyobb a fogak közti hézag annál jobban hangosodik a kerekek futása.Az alátét acélból van.

4718  Spityu 2008-11-16 17:57:05  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 37525

Jah most olvasom, hogy a rózsakerék alatt lévőre gondolsz, ha jól emlékszem csak egyik oldalt van! A bolygóházban. A tányérkerékbe illeszkedő alatt nem volt.

Biztos, hogy búgna? Elvégre ez csak akkor mozog, ha ledifferál, pl. jégen. De akkor meg egyszerűen csak az egyenes fogazásból adódó "sírás" jön elő, mint a tolós váltóknál.

[i](Módosította Spityu 2008.11.16. 18:57-kor)[/i]

4717  Spityu 2008-11-16 17:53:39  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 37524

A bolygókerekek alá tehető alátétszerűségekre gondolsz? Amikor a nyáron raktam össze a diffit, a két napkereket (rózsakereket) cseréltem, sajnos bolygót nem tudtam beszerezni újat, volt is egy kicsi holtjátéka a két rózsakeréknek egymáshoz képest, de szerintem ez nem olyan fontos.
Fontosabb a tányérkerék és az azt meghajtó fogaskerék hézagolása, de az meg - a konstrukciónak köszönhetően - nem igényel beállítást, mivel adott, ellentétben a derékszöghajtású kocsikékkal.

4716 Kacsándi Szabolcs 2008-11-16 17:49:55  Előzmény:Biacsics Gábor: 37520

Én már szedtem szét sok ilyet és úgy tudom hogy a kihajtás alatti hézagoló vastagságának cseréjével lehet hézagolni.Viszont sosem kellett ilyet cserélni mert ezekkel általában sosincs baj.Úgyhogy mindig egyazon hézagolóval lett visszaszerelve.De érdemes ennek utánanézni ,különben nagyon búgni fog a váltó.Csak egy tipp nem biztos hogy ez a megoldás,de érdemes utánajárni.Ha viszont nem jutsz semmire akkor cseréld ét egy másik difi komplett belsejét ami kevésbé kopott

[i](Módosította szabi 2008.11.16. 19:03-kor)[/i]

4715 Kacsándi Szabolcs 2008-11-16 17:40:47  Előzmény:: 37518

Nekem van egy 80-as vastag könyvem abban semmi csak alapjavítás szétszedés nélkül.És van egy 81 -es javítási segédkönyv amiben van teljes szét és összeszerelés,de szabadonfutócserére és difihézagolásra nem tér ki abban sem sajnos.

4714 Kacsándi Szabolcs 2008-11-16 17:31:27  Előzmény:: 37517

Ezen csak a csere segíthet.Sajnos ez a jelenség kopás miatt jön elő.Régebben rengetegszer szedtem szét ezért váltót.Szétszedett állapotban úgy nézhető meg hogy a nyelestengelyen a szabadonfutó fogaskereke csak egy irányba forgatható.Nem feltétlen 100%-osan pontos ez a vizsgálat.Ha rossz a szabadonfutó akkor ellenkező irányba is picit el tud fordulni a fogaskerék.Nagyjából úgy képzelhető el mint a régi kontrafékes biciklik,ha hírtelen hajtani kezdtük akkor szalajtott,remélem érthető volt a példa.Szóval az így vizsgált ,és ez miatt kiszerelt összes szabadonfutónál megfigyeltem ezt a jelenséget.Az elején még vissza is szereltem nem tudván hogy az hibás.Később erre támaszkodva cseréltem ezeket és megszűnt a probléma.Legtöbbször használt de jó váltóét tettem be,de cseréltem új szabadonfutót is,akkor még gyárira.

4713 Őry Gábor 2008-11-16 16:32:56  Előzmény:: 37516

Próbáld ki a gázolajos próbautat! Nekem az alatt a pár kilométer alatt mindig bevette, direkt többször megismételtem. Aztán amikor az olaj visszament bele, egy darabig jó volt, aztán kezdte előről, de már nem olyan durván. Végül meghigítottam az olajat, most tűrhető, van, hogy reggeli hidegben elsőre bekepja a négyest, de nem tökéletes. Lehet, hogy egy alaposabb mosással kellene próbálkozni, de ha kímélni akarod a váltót és a benzint, egy helyben bőgetni. Persze üresben, no kuplung.

4712 Nagy Donát 2008-11-16 11:17:14  Előzmény:: 37511

Szerencsére nem .

4711 Biacsics Gábor 2008-11-16 10:21:27

Én sem találok sok leírást váltóhoz.A 63-asom váltója szét van borítva még a rózsakerekeket kéne kihézagolni,és mehetne össze.Csak azt nem tudom mennyi tengelyirányú játéka lehet neki,szerintem ebben a formában ahogy van túl nagyot mozdul.Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?

4710 Lizák Péter 2008-11-16 10:03:35  Előzmény:: 37517

Nekem anno a 2-est a 4est, meg a hátramenetet nem akarta bevenni. egyszerretűnt el mind3 fokozat :-(

4709 (Törölt felhasználó) 2008-11-16 09:53:42

Most jut eszembe van nekem remek Trabi kezelési és javítási útmutatóm 350 oldalas, 78-as kiadás
De sajnos váltószerelés nincs benne.
Motor teljes szét és összeszerelés viszont van...

4708 (Törölt felhasználó) 2008-11-16 09:43:07  Előzmény:Madocsai Gergely: 37514

Nálam is ezek a tünetek, jelenleg ott tartok, hogy álló helyzetben veszi csak be a 4 et.

4707 (Törölt felhasználó) 2008-11-16 09:41:01  Előzmény:Őry Gábor: 37513

Először azt csinálta, hogy hidegen néha elsőre nem vette be a 4-et (ilyenkor visszaraktam 3-ba, egy kicsit kihúzattam, újra 4, ekkor már bevette.
Később hidegen harmadik-negyedik próbálokzásra vette csak be. Ekkor cseréltem le az olajat.
Mest meg már nem veszi be egyáltalán többszöri próbálkozásra sem, csak akkor, ha álló helyzetben rakom be 4-be. Megpróbáltam elindulni vele, sikerült is, majd kb 1 km után kidobta.
Nem hallatszik semmi darálás.

4706  Spityu 2008-11-16 08:15:21  Előzmény:Őry Gábor: 37513

A könyv úgy irja, hogy az "üreges részek". Pl. diffi, mivel azon van két olajozó cső, illetve a váltó egyéb zeg-zugai.

Szerintem is túlzás a +3dl, mivel a csontszáraz váltóba beletöltöttem 1.5litert és kb. 250km után vízszintes aknás garázsban ellenőrizve folyt (volna) ki az olaj a nívócsavarnál. De visszacsavartam, mondván hogy ha a szimmeringeknél nem ereszt, akkor nem árt az a +1-2cm.


[i](Módosította Spityu 2008.11.16. 09:30-kor)[/i]

4705 Madocsai Gergely 2008-11-16 07:39:06

Anno kellett egy wáltó, mert még szegény megboldogult kocsimat úgy szereztem, h nuku hátrameneti fokozat.
Szal szereztem egyet csawaros szimmeringházzal, hosszú 4-gyel. Ezt szétszedtem(kompatibilizáltam a kihajtást, csapágyak, stb.), de egy idő után elkezdete kidobálni a 4-est, ill. alig lehetett beküzdeni, csak alapjárati ford.számon ment be. Később már így sem, uh. jegeltem, raktam be újabbat.
Most ismét előszedtem, mert pont ez hiányzik a "69-esből, csak nemtom, h ez egyértelműen a szabadonfutó "szétmenését"(?) jelenti-e, honnan tudom ránézésre kiszűrni(szétszedett áll-ban természetesen), h rossz a szabadonfutó?

4704 Őry Gábor 2008-11-16 07:09:43  Előzmény:: 37504

A szabadonfutó egy komplett egység.
Nekem a csere után kb. 25 000 km után is jó volt, bár nem tudom, hogy gyári volt-e vagy utángyártott.
Ha a váltó időnként beveszi a négyest, de benn is marad, akkor szerintem nem a szabadonfutó a hibás. Ha a szf. kopik el akkor azt csinálja, hogy menet közben, illetve kuplungfelengedés után átugranak a görgők, látványos darálással-rázkódással. És fokozatosan csinálja, eleinte csak durva terhelésváltásnál, később már menet közben egy gázadásra is.
Szerintem nem nyel be 3 decit a difi, a leeresztőcsavar a váltó legalacsonyabb pontján van. Egyébként én most úgy járok, hogy 2 deci gázolaj van hozzáöntve az olajhoz.

4703  hks 2008-11-16 06:26:58

1-2 dolog a váltóval kapcsolatban. a szabadonfutó nem biztos hogy megragadt. a jó minőségű kisipari egyszerűen elkopik és nem jó semmire.2 megoldás van vagy lehegeszted vagy újra cseréled. többnyire hegesztünk és a probléma örökre elfelejtve.olaj téma ha feltöltésnél tartol van egy csavar a váltó oldalán az ujabb váltónál m6 a régebbinél m8 azon tudod megnézni az olaj szintet ha kitekered és megjelenik az olaj akkor jó a szint.

4702 (Törölt felhasználó) 2008-11-16 02:12:23  Előzmény:Nagy Donát: 37510

Lancelot igen. még mindig a MOL kuton melózol?

4701 Nagy Donát 2008-11-15 22:13:32

jojika te osztálytársam voltál négy évig, nem?

4700 (Törölt felhasználó) 2008-11-15 21:03:23  Előzmény: Spityu: 37505

Írod, hogy feltöltési mennyiség 1,5 liter, cserénél 1,2.

Vagyis 3 deci bent marad. Namost, ha mosás céljából feltöltöm gázolajjal, akkor az ott összekeveredik a bentmaradó olajjal. És bent marad 3 deci gázolaj-olaj keverék. Ez nem gáz?

A vásárlásnál kifejezetten a szabadonfutó részre gondoltam, ahhoz kapocslódóan valami speciális alkatrész (görgők, vagy valami) kell-e De így már világos.
Mert elég furán hangzik, hogy a beszorult görgők okozzák a bajt a sűrű olaj miatt. Cakhogy egész eddig sűrű motorolajjal ment a váltó, és semmi baja nem volt, ezért arra gondoltam, nem-e megkophatott benne az a szabadonfutó rész.


[i](Módosította Peti 2008.11.15. 22:11-kor)[/i]

4699 Őry Gábor 2008-11-15 20:38:12  Előzmény:: 37498

Nem biztos, hogy elsőre teljes eredményt ad a mosás, de jobb lesz, az biztos. Bár az is igaz, hogy túl sokat nem mertem menni gázolajjal (talán 3 km-t), de amíg a gázolaj volt benne, mindig bevette a négyest. Tapasztaltabbaktól kellene megkérdezni, mit bír a Trabiváltó gázolajjal.