Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4948 (Törölt felhasználó) 2008-12-06 19:53:29  Előzmény: Spityu: 37756

Pécsett és környékén nagyszámú-anyanyelvére és hagyományaira büszke-sváb lakosság él. Ebben biztosan tudnak segíteni.
Nekem is van ilyen karbim, igen kopott állapotban. A műszaki adatok és némi szemlélődés után nem okozhat nagy gondot a beállítás.

4947  Spityu 2008-12-06 19:36:11  Előzmény:Őry Gábor: 37755

Igen, azért kértem segítséget.

4946 Őry Gábor 2008-12-06 19:21:20  Előzmény: Spityu: 37733

Ööö, izé, ez egy kicsit "Karinthys" fordítás.

4945 Kacsándi Szabolcs 2008-12-06 19:12:28  Előzmény:Gyapjas Gergely: 37753

Jól mondtad,mert az újabbak már vákumosak és ezeket valóban nem egyszerű összehozni.Nem úgy van hogy csak felteszem és mehet némi beállítás után.Azokon kell kicsit túlórázni és nem biztos hogy jó lesz.

4944 Gyapjas Gergely 2008-12-06 18:37:37  Előzmény: hks: 37741

Félreértettétek amit írtam, egyáltalán nem azt mondom,hogy nem jó a mikuni meg nem lehet feltenni,de abból is az újabb fajtákat amik meg vannak bonyolítva nem pedig simán síktolattyúsak azokra mondta nekem motorépítő hogy 2t trabira ne tegyem fel mert nem lesz jó.

4943  Spityu 2008-12-06 18:28:17  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 37743

Nem azon van a hangsúly, hogy Mikuni, Keihin, Dellorto, stb. hanem a rendszerükön. A duen-es három Mikuni-ra azt írta az eladó, hogy valamennyire sikerült összehozni a motorral.

Amit most szúrtál be képet, azon egy sima síktolattyús karburátor van. A hirdetésben szereplőn pedig tolattyú + pillangószelep és a tetején a dobbal. És állítólag ez utóbbi fajta nem igazán 2T-re való (hogy miért azt ne kérdezze senki).

A múltkor pl. ugyanilyen duenes Mikunikat árultak (3-at), mert nem sikerült rácuppantani a Waresz motorra... nyilván ez sem véletlenül van itt.
[i](Módosította Spityu 2008.12.06. 19:46-kor)[/i]

4942 Ackermann Balázs 2008-12-06 17:30:23

Megkérdelek Titeket is, hátha. Nincs valakinek jó állapotú, nem nagyon kopott Hycomat váltókarja olcsón? A jeladó benne nem kell jó legyen, sima 601-esbe menne, mert kicsit hosszabb.

4941 Szegedi Árpád 2008-12-06 17:23:56  Előzmény: hks: 37748

Persze a gyárival is sikerül. Nekem többször is.

4940  hks 2008-12-06 17:18:59  Előzmény:Szegedi Árpád: 37747

ha valamit elvihetsz ne halaszd holnapra más elviszi!!!!!!!!!!nínaus kipuffantó nekem is a méhből van a vaskupac aljáról.

4939  hks 2008-12-06 17:14:49  Előzmény:Szegedi Árpád: 37746

miért a gyári karbival nem lehet szerinted úgy megtömni hogy fulladjon?benzint annyit adsz amennyit kér a motor de egy kissebb karbival nem tudsz több levegőt adni mert meg vannak a határai.

4938 Szegedi Árpád 2008-12-06 17:14:44  Előzmény: hks: 37745

Ez a Jikovos kérdésem,hogy melyik Jawan volt,onnan indúlt ki,hogy szólt egy ismerős,hogy a méh telepen látott egy Jawa blokkot karbival.Ekkor merült fel,hogy meg kéne nézni,hátha Trabira is jó a cucc.De persze mire megnéztem volna,már elvitte valaki..

4937 Szegedi Árpád 2008-12-06 17:08:09  Előzmény:Gyapjas Gergely: 37740

Utcai motoron mit értesz?Kicsit átalakított vagy széria?Valaki mondta,vagy olvastam nem tudom már,hogy széria motoron ETZ karbi van.Hogyha ilyesmi karbi van egy széria motoron,akkor nem fullad bele a benzinbe?

4936  hks 2008-12-06 17:03:36  Előzmény:Szegedi Árpád: 37744

ajánlanék egy egyszerű dolgot 250 etz karbi.és sok van belőle.

4935 Szegedi Árpád 2008-12-06 17:01:26  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 37739

Van egy motorom,hengerek dugók nélkül,jónak tűnő főtengellyel.Van egy felújításra szánt főtengely is a napi használatos motoron kívül. Ezért gondoltam,hogy itt az ideje összeszedni a tuti cuccokat,és szép lassan megpróbálni összerakni valami erősebb motort.

4934 Kacsándi Szabolcs 2008-12-06 16:43:46

Még hogy nem jó a mikuni?[imgw]http://kepfeltoltes.hu/081206/Resized_Resized_trabant_006_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw][imgw]http://kepfeltoltes.hu/080311/Resized_Resized_trabant_039_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[i](Módosította szabi 2008.12.06. 17:45-kor)[/i]
[i](Módosította szabi 2008.12.06. 17:47-kor)[/i]

4933  hks 2008-12-06 16:35:10  Előzmény:Szegedi Árpád: 37734

mekkora karbi kellene?

4932  hks 2008-12-06 16:34:27  Előzmény:Gyapjas Gergely: 37737

miért a tiszta benzin nem úgy keveredik a levegővel mint a keverék?

4931 Gyapjas Gergely 2008-12-06 16:27:43  Előzmény:Szegedi Árpád: 37734

Ha csak utcai motorra kéne akkor próbálkozz a kis Jikovval.

4930 Kacsándi Szabolcs 2008-12-06 16:23:51  Előzmény:Szegedi Árpád: 37734

Mi a terved a nagykarbival?

4929 Kacsándi Szabolcs 2008-12-06 16:23:03  Előzmény:: 37735

Gyárilag az újabb önindítók első pajzsa alu és a hátsó is,ezeket nem festik.Egyedül a vas tekercsház festett feketére.A behúzótekercs pedig sárga vagy szürkehorganyzott,vagy valami ilyesmi.

4928 Gyapjas Gergely 2008-12-06 16:16:47  Előzmény: Spityu: 37729

Akkor pontosítok, ha 4t-s motoron voltak a mikunik akkor nem jók 2t-re.

4927  hks 2008-12-06 15:18:42  Előzmény: Spityu: 37729

jó a mikuni a havernak az van a membrános mocin, a másik 3 felömlősön 34 bing,Farkas csaba egyik motorján meg dellorto van.

4926 (Törölt felhasználó) 2008-12-06 15:00:10

Ki mit tud arról, hogy a 12V-os önindítók részei közül gyárilag mi volt lefestve(esetleg csak galvanizálva)? Első, hátsó pajzs, behúzó, pólusház nálam mind fekete. Nem tudom, hogy ezt valami kókány-felújítás során kapta-e.

4925 Szegedi Árpád 2008-12-06 14:18:46  Előzmény:Gyapjas Gergely: 37728

Szia!Írtam neki,de már tegnap megvették.Úgy látszik kelendő cucc a Jikov.

4924  Spityu 2008-12-06 13:15:36

Ugyan kérdeztem a múltkor, hogy tudja-e valaki, miként kell beállítani a [url=http://spityu.extra.hu/2t/28hb41_szerelve.jpg]28HB4-1[/url] karburátor rudazatát, ami alapjáraton zár egy szelepet, gázadásra pedig nyitja azt, amitől plussz levegőt kap az egyik fúvóka, de most mégegyszer feltenném a kérdést.
Találtam egy [url=http://trabitechnik.com/index.php?page=48&lang=de&page_number=7]leírást[/url] németül, lefordítottam onlájn (elég régen tanultam) íme az eredmény.

Előtte:
Im Leerlaufbetrieb ist das Luftsteuerventil geschlossen und damit ohne Funktion. Wird Gas gegeben, beginnt das Ventil bei 7° + 0,7 mm Drosselklappenweg zu öffnen. Dadurch gelangt zusätzlich Luft vom Ansaugkrümmer über die Schlauchleitung zum Vergaser und magert hier dasKraftstoff-Luft-Gemisch ab. Im Stadtverkehr, natürlich bei einer sachlichen Fahrweise, macht sich dadurch im Teillastbereich bis etwa 1/3 Gas eine gewisse Kraftstoffeinsparung bemerkbar.

Utána:
Az üres futtatott vállalatban a légi adószelep zárva van és funkció nélkül van ezzel. Ha gázt adnak, a szelep 7-tel, aminek ° + elkezdi kinyitni 0.7 mm gégét, szelepút. A csőmenedzsmentről szóló szíváskönyök levegője ezáltal ráadásul terjed a porlasztóra és súlyt veszt el itt az üzemanyag-levegő-keverék. A városi forgalomban, természetesen egy tárgyilagos hajtó móddal egy bizonyos üzemanyagmegtakarítás ezáltal válik látszólagos a részleges teherterületben körülbelül 1/3 dumál.



Szóval... akkor a fojtószelep 7 fokos elmozdulását követően kell nyitnia? És ekkor elszegényíti picit a benzin-levegő keveréket?[url][/url]

[i](Módosította Spityu 2008.12.06. 14:26-kor)[/i]

4923 Gyapjas Gergely 2008-12-05 23:09:53  Előzmény: Spityu: 37731

Én is úgy tudom hogy nem jó 2t-re.

4922  Spityu 2008-12-05 22:15:34  Előzmény:Gyapjas Gergely: 37730

Mikor hogy. Múltkor veteránbörzén árultak egy gyorsasági motor sorát, 8000-ért. Jó állagú volt és az eladó szerint működőképes motorról lett leszerelve.

Van aki azt mondja, hogy jók ezek kétüteműre, van aki az ellenkezőjét állítja.
[i](Módosította Spityu 2008.12.05. 23:15-kor)[/i]

4921 Gyapjas Gergely 2008-12-05 22:10:26  Előzmény: Spityu: 37729

Pedig 5000/db elég jutányos ár érte. Pedig 10-ből 5 eladó sajnos ilyen.

4920  Spityu 2008-12-05 22:07:57  Előzmény:Gyapjas Gergely: 37728

És az eladó b.szik válaszolni... igaz én affelől érdeklődtem, hogy a Mikunik jók-e 2T-re.

4919 Gyapjas Gergely 2008-12-05 22:06:14  Előzmény:Szegedi Árpád: 37726

A duen.hu-van most eladó Jikov karbi csonkkal együtt.

4918 Holnapy Gergely dr. 2008-12-05 20:25:26  Előzmény:Őry Gábor: 37722

Tényleg zsír! És kombi...
De az első bal és jobb indexbúra alátét más! Az egyik krómszerű, a másik -szerintem csak 1,1-esek jöttek ilyennel- fekete keretes.
Azért nem bánnám ha ez a kép az én nappalimban készült volna
G

4917 Szegedi Árpád 2008-12-05 20:18:22  Előzmény:Támba Csaba: 37723

Köszönöm!

4916 Őry Gábor 2008-12-05 20:05:55  Előzmény:Lizák Péter: 37724

Ez kurvára így van. Esküszöm, mintha egy szalonban állna, hogy még teljesebb legyen az illúzió.

4915 Lizák Péter 2008-12-05 16:47:56  Előzmény:Őry Gábor: 37722

Ennek még érezni az új szagát, még így neten keresztül is.
Ahogy az öreg fogalmazott Stephen King Christine-jében.
"Semminek sincs jobb illata az új kocsiénál, kivéve talán a p*nc*ét..." :-D
[i](Módosította PEDROH 2008.12.05. 17:49-kor)[/i]

4914 Támba Csaba 2008-12-05 09:59:45  Előzmény:Szegedi Árpád: 37710

JAWA salakmotor

4913 Őry Gábor 2008-12-05 09:48:10

Ezt láttátok?
http://www.hasznaltauto.hu/2468489_trabant_601_1989

4912 Kacsándi Szabolcs 2008-12-05 09:29:00  Előzmény:Szegedi Árpád: 37712

Krossz vagy salakmotor talán.Esetleg a Jawa valamelyik típusán.De az is lehet hogy más motorra gyártották.Index fórumon próbálj keresni Jawa-val foglalkozót vagy a veteránmotoros fórumon.Én is ott szoktam érdeklődni,ha nem találok máshol

4911 Támba Csaba 2008-12-05 08:45:45

Micsoda fogalmak röpködnek

4910 Őry Gábor 2008-12-05 07:59:13  Előzmény:Szarvas László: 37718

Azért, mert a spirál rugalmas, még nem rugó. Sztem erre céloz a kolléga.

4909 Szarvas László 2008-12-04 22:01:04  Előzmény:: 37713

No de ki beszélt itt energia tárolásról?Hogy kerül ez ide?Mármint a csizma az asztalra? Energiát tárol mondjuk az akksi.
Egyébként jelen esetben sem energia tárolására használjuk, hanem meghajtásra.
[i](Módosította Jimmy 2008.12.05. 17:29-kor)[/i]

4908 (Törölt felhasználó) 2008-12-04 21:36:24  Előzmény: : 37715

Kézzel megforgatva megállapítható a forgásiránya.

4907 (Törölt felhasználó) 2008-12-04 21:32:12  Előzmény:: 37714

NEM "hosszú vékony húzórugó"!!!
A golyóstollakban általában nyomó csavarrugó található.
A rugókat energia tárolásra használjuk.

4906   2008-12-04 21:26:38  Előzmény:: 37714

Akkor mi a francért nincs rajta jelölve, hogy melyik vége hova való?????????????

4905 (Törölt felhasználó) 2008-12-04 21:21:01  Előzmény:: 37713

Nem akarom védeni Jimmy-t, de teljesen korrekt amit leírt. Egy szóval sem mondta, hogy energia tárolásra használjuk.
De ha hallottál már rugalmas tengelykapcsolóról, mint gépelem, a km óra spirál az.

Nagyon hasonlít pl egy golyóstoll rugóhoz, csak más a menetemelkedése (és ugye km spirál az több szélból van)
Ki lehet próbálni pl egy golyóstoll rugóval: egyik irányba forgatva (nyomatékot átvive) keskenyebbé válik (összehúzódik), másik irányba forgatva viszont növekszik az átmérője.
Éppen ezért megy tönkre a km óra spirál is, ha nem megfelelő irányba viszi át a nyomatékot, megszorulhat a házban.
[i](Módosította Peti 2008.12.04. 22:23-kor)[/i]

4904 (Törölt felhasználó) 2008-12-04 20:47:00  Előzmény:Szarvas László: 37709

A kilométeróra spirál egy hajlékony tengely. Rugóhoz annyi köze van, mint bármely gépelemnek, aminek véges a merevsége. Nem energia tárolásra használjuk, hanem mozgás átvitelére.

4903 Szegedi Árpád 2008-12-04 20:34:58  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 37711

Köszi.Keresgéltem a neten ez ügyben,de egyenlőre nem találtam min volt eredetileg a 36-os.

4902 Kacsándi Szabolcs 2008-12-04 18:43:19  Előzmény:Szegedi Árpád: 37710

Nem.A 34-es volt asszem az 500-as Cetka karbija,de lehet a 36-os is ezen volt.Én legalábbis így hallottam.

[i](Módosította szabi 2008.12.04. 19:44-kor)[/i]

4901 Szegedi Árpád 2008-12-04 18:33:39

Üdv!Megtudnátok mondani,hogy a 36-os Jikov,az a 250-es Jawa karburátora?Köszi

4900 Szarvas László 2008-12-04 08:12:13  Előzmény: : 37705

Van négy rossz spirálod.Vágjál le az egyikből kb:30-cm es darabot,órára bekötöd, és a spirált kézzel hajtva megérzed,hogy az óra simán forog e körbe, vagy akadozik,szorul.esetleg még fúrógéppel megpörgeted. A km-spirál tul képpen egy hosszú vékony húzórúgó.Ezért nem mindegy,hogy melyik végét hová csatlakoztatod,vagyis melyik irányba forog.Ha jó iányba forog,a terhelés hatására picit összébb csavarodik,(tömörebb,masszívabb)lesz.Ellenkező esetben tartásnélküli,"töttyedt" laza szakadásra hajlamosabb lesz.Legalább is szerintem. "

4899  Spityu 2008-12-02 16:07:50  Előzmény:Tóth Péter: 37706

Vagy egy másik sofőrrel.

[color=red]Majdnem moderálva![/color]
[i](Módosította bgt015 2008.12.04. 12:25-kor)[/i]