Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4998 Őry Gábor 2008-12-12 08:14:53  Előzmény: hks: 37797

Akkor még jó, hogy nem vettem ilyet a Rönómba tizenötezerét, hanem az interneten lőttem 3500-ért Kagert. Ha már szar, legyen olcsó. Egyébként ha nem futsz vele sokat, érdemes megpróbálni az első csapágynál a csészék csiszolását, teljes mosás és zsírozás. Nem lett tuti, de elhallgatott, még maradt benne így párezer kilométer, kíváncsi leszek, mennyi a vége.

4997 Sipos Tamás 2008-12-11 21:23:02  Előzmény:Támba Csaba: 37785

[justify]Kedvenc helyem, ahol alumíniumot is krómoznak, a [url=http://femepito-kft.internettudakozo.hu/]Fémépítő kft.[/url]
Nagyon szépen, kiváló minőségben dolgoznak, viszont méregdrágán. A krómozás a harmadik réteg, alatta van réz és cink is (ha jól emlékszem). A lökhárítók darabja (tessék kapaszkodni!) 65 eFt, volt egy éve.[/justify]

4996 (Törölt felhasználó) 2008-12-11 20:32:30  Előzmény: hks: 37803

Három napot úgy bírhat, ha kvarcot kapott a szerelés során.
A külső vagy a belső lett hengergörgős?

4995  Spityu 2008-12-11 20:07:52  Előzmény:: 37800

Na ezzel maximálisan egyetértek.

4994  hks 2008-12-11 20:07:26  Előzmény:: 37802

hátsó fogyott rettenetesen az első zsír amióta görgős van azóta nem tudom hol kell keresni a hátsó csapágyat remélem sokáig így marad.

4993 (Törölt felhasználó) 2008-12-11 20:03:40  Előzmény: hks: 37801

Első vagy hátsó tengelyen történt?

4992  hks 2008-12-11 19:55:32  Előzmény:: 37800

skf csapágy műszakira betolva 3 napig bírta az orosz 8 hónapig és full tiszta csapágyházba betolva nem szétütve ugyan azzal a zsírral akkor miről beszélünk?semmibe nem rakok skf-et inkább koyo sokkal strapabíróbb.még a csattogós lepkémbe se rakok skf-t.

4991 (Törölt felhasználó) 2008-12-11 19:44:06  Előzmény: hks: 37797

Szerintem nem rossz az SKF, de ezt a minőséget már sokan megtanulták, ám olcsóbban.

4990  Spityu 2008-12-11 19:41:00  Előzmény: hks: 37795

Elnézést kívánok.

4989  Spityu 2008-12-11 19:40:42

Én más szemszögből látom: szerintem nincs gond a minőségével, csak túlárazott.

4988  hks 2008-12-11 19:38:20  Előzmény:: 37796

osztom a véleményt az skf-ről szerintem egyenesen s..r.nekem úky fogyott mint kisgyereknél a cukorka

4987 (Törölt felhasználó) 2008-12-11 19:34:48  Előzmény: Spityu: 37792

Setét a bótos. Az orszában az elmúlt években mindig volt C2-es ZKL 7~900 pízé. Kis garázsbótot vagy lakótelepi kisbótot kellene nézni, ahol a tulaj szolgál ki. Ott másnapra minden van és az alacsony rezsi miatt olcsóbb is mint az óriás butabót. Rengeteg jó csapágygyártó létezik, az SKF inkább csak drága. Változik a világ...

4986  hks 2008-12-11 19:33:50

nem henger görgős mind kettő. miért esne szét? ilyen hülyeséget.csak okosan kell berakni.

4985  Spityu 2008-12-11 19:28:09  Előzmény: hks: 37791

Nem azért... de a hengergörgős csapágy alkalmazása esetén mi tartja tengelyirányban a csonkot??? Vagy 1-1 hengergörgős és golyós egy-egy kerékhez???

4984  Spityu 2008-12-11 19:25:29  Előzmény:Őry Gábor: 37790

OK. Szabi mondta (ő adta kölcsön az órát), hogy lehet, hogy csal. Megmértünk vele egy széria 2103-as Lada motort (1500ccm), 12bar volt a nyomás. Ott 10.5 az alsó határa az elfogadható kategóriának, és 12.5 szokott lenni egy nagyon jó motor esetén. Kiderül holnap, csal-e egy másikhoz viszonyítva.

4983  Spityu 2008-12-11 19:21:26  Előzmény:: 37789

Ez drágaszeretettvárosomban, Pécsett, ránézésre egy nem kicsi csapágybolt. Direkt mondtam az eladónak, hogy nézze meg tud-e rendelni, mert úgysem hagyom rábeszélni magamat arra ami nem is kell.
És akkor mondta, hogy SKF-et tud, ennyiért... de még megyek egy kört a városban, hátha lesz épkézláb bolt(os), ahonnan tudok szerezni.

A szerelő érti a dolgát, nem én csináltam anno, szimplán sz.r minőségű csapágyak lettek betéve. Bírtak kb. 20ezer kilométert.

[i](Módosította Spityu 2008.12.11. 20:23-kor)[/i]

4982  hks 2008-12-11 19:04:53

súgok valamit de csak csendesen. waresz fék 1cm pogi irmscher felni.az nagyon fogyasztja asima golyós csapágyat. de. görgős 2400/db nem nagyon akar elfogyni.csak kicsit piszkálni kell a csapágy boltosokat.

4981 Őry Gábor 2008-12-11 19:02:59  Előzmény: Spityu: 37786

Miért sok az a 8,3-5? Elvileg 9 is lehet. Szerintem ez teljesen normális. Nekem is kábé ekkora volt a végnyomás 64 ezernél. A motor ketyeg, mint az óra.

4980 (Törölt felhasználó) 2008-12-11 18:47:00  Előzmény:Sipos Tamás: 37776

Nem nehéz beszerezni a C2-es hézagú csapágyat! Minden jobb boltban van vagy hoznak másnapra. A bótosnak kényelmesebb így, azonnali pénz.
Attól, hogy simát tettél bele, nem megy tönkre 2~3ekm alatt. C2=első szűkített hézag. Azért kell, hogy ne lógjon a kerék. Beverték kalapáccsal setét paraszt módjára vagy vizet kapott a sapek felől, mert nem ragasztották fel szilikon gumival. Ha pancser szerelő rakta be akkor a drágább SKF sem lesz hosszabb életű.

4979 Gyapjas Gergely 2008-12-11 18:28:58  Előzmény: Spityu: 37786

Az elenyésző maradhat. Ha lecsökken 6.5-re akkor motorfelújítás.

4978 Gyapjas Gergely 2008-12-11 18:27:13  Előzmény: Spityu: 37781

A jobb oldalon mikor megvettem az autót akkor már cseréltem akkor 62000 volt benne (nagypapás autó, valós km-rel) akkor tettem bele új gyárit azt most vettem ki 96000-nél, de még jó úgy hogy elraktam lengővillástól tartalékba. A bal oldalon most vettem ki 96000-nél de az már nagyon kukás volt úgy hogy eldobtam. Most ZKL- be 1000km van, kíváncsi vagyok medig fogja bírni a nagy kereket a nyomtávval.

4977  Spityu 2008-12-11 17:59:58

Mértem sűrítési végnyomást: 1-es henger: 8.5, 2-es henger: 8.3
Holnap hitelesítem az órát, gyanúsan sok. Ennyi különbség okozhat gondot széria motornál?

4976 Támba Csaba 2008-12-11 16:50:49  Előzmény:Sipos Tamás: 37778

Hol krómoztattál és mennyibe fájt ha nem titok?

4975 Őry Gábor 2008-12-11 16:31:20  Előzmény:Nagy Donát: 37782

Gratulálok!

4974 Hõberth Gábor 2008-12-11 16:25:23

Már a reklám fotón látszik, hogy csak jó hely lehet!

4973 Nagy Donát 2008-12-11 16:03:13

[img]http://kepfeltoltes.pirateclub.hu/pics/zk.jpg[/img]

Megtörtént a zöldkártyázás. Nem kérdeztek semmit, bementem, mondtam hogy ez lenne, kb. 10 perc alatt el is készült minden, teljesen zökkenőmentesen, udvarias kiszolgálás mellett! Mindenkinek csak ajánlani tudom!

[img]http://kepfeltoltes.pirateclub.hu/pics/autoferrum.jpg[/img]

4972  Spityu 2008-12-11 10:19:47  Előzmény:Gyapjas Gergely: 37779

Köszönöm az infót!

Ha szabad érdeklődnöm, mennyit futott? Nálam ha jól emlékszem 50-55ezernél adták meg magukat először elöl, két évre rá hátul, vagy fordítva.
[i](Módosította Spityu 2008.12.11. 11:26-kor)[/i]

Elugrottam csapágyboltba... "1080-ért tudok adni noname-t, vagy 5200-ért SKF-et", mindkettő 6206 C2, előbbi tömítetlen. Azt hiszem rendelek az előző oldalról...

[i](Módosította Spityu 2008.12.11. 13:36-kor)[/i]

4971 Hõberth Gábor 2008-12-11 10:13:50

Na na!
Nálunk a családban mindig is megbecsült jószág volt a Trabant.
Mindent megkapott, ami illik. Zsírzás 5000km-enként, mosás, takarítás, ha koszos lett, meg jó kis keveréket a tankba. Évente egy gyújtás ellenőrzés ősszel. Akkoriban egy rendes gyári Trabantban 4-5 éves koráig mást nem nagyon kellett csinálni!
Egyszer rövid ideig volt ladánk, az 3 évesen már kezdett rohadni. Akkor fater megint visszatért a jól bevált technikához.
Ma már persze nem családi jármű a Trabi, csak az én futkosó és hobbijárgányom, de ettől még ugyan úgy becsben van tartva, és ha van, akkor természetesen csak minőségi alkatrészek kerülnek bele.

4970 Gyapjas Gergely 2008-12-11 10:07:21  Előzmény: Spityu: 37777

Én most cseréltem ki a gyári csapágyakat. ZKL C2 6206-ot a Hungaroll csapágyboltba tudtam venni. 1000ft/db.
Próbáld meg itt:[url=http://www.hrcsapagy.hu/]Csapágybolt[/url]

4969 Sipos Tamás 2008-12-11 09:57:43  Előzmény: Spityu: 37777

[justify]Az a 2500, valójában 3500. Ez van.
Jól látod: mindig a legolcsóbb a legdrágább.
Másrészt a gépemtől nem sajnálom a minőségi anyagokat. Nem érdekelt, hogy drága bele a csapágy, nem érdekelt, hogy a lökhárítók krómozása többe került, mintha két másik üzemképes Trabantot vettem volna.
Mindenből a legjobbat, és a legszebbet fogja kapni. Ez nálam mánia.
A szocializmusban Trabantokat nem parádéskocsinak, hanem munkaeszköznek használták, vagy a szegényebbek szükségmegoldása volt egy „igazi” autó helyett. Ez volt a közfelfogás. Mindenki lenézte, semmibe vette.
A saját szerény eszközeimmel éppen ezt az időszakot kívánom ellensúlyozni. Úgy bánok vele, ahogy annak idején, még egy Ladával sem sokan tették.
Szinte lelkiismeret furdalásom van, hogy tavaly azokat az ócska csapágyakat vettem meg. Mentségemre legyen mondva, hogy tájékozatlan voltam.[/justify]

4968  Spityu 2008-12-11 09:42:49  Előzmény:Sipos Tamás: 37776

Dehogynem bízok. Nagyon is, csak jelenleg nem akarok 2500 forintot kiadni egy darabért, amikor 6-800-ért is van, igaz sima. Bár a C2-es sem drágább, csak az ritka.

Tudom: az olcsóbb nem biztos, hogy olcsóbb...

4967 Sipos Tamás 2008-12-11 09:38:44  Előzmény: Spityu: 37775

[justify]Tavaly kellett hátul csapágyat cserélni. A csere óta 2-3000 km-t mentem és megint tönkrement. Valószínűleg azért, mert sajnáltam a pénzt egy C2-es illesztésűre, és néhány száz forintért vettem sima 6206-ost. Elmentem egy trabantos boltba és az eladó azt mondta, hogy C2-est nehéz beszerezni.
Megharagudtam, felfújtam a képem, és nyomozni kezdtem, majd az SKF-nél vettem hozzá sokkal drágábban C2-es illesztésűt. Most az van benne. Remélem 30-40 ezret (!) ki fog bírni.
Jól látom, hogy nem bízol az SKF-ben?[/justify]

4966  Spityu 2008-12-11 07:46:15  Előzmény:Muczán Gábor: 37070

Épp azt kerestem, hogy ki milyen csapágyat ajánl a gyári alternatívájaként, és egy kis elírást szeretnék kiigazítani: a C2 az nem tágabb, hanem szorosabb radiális illesztést jelöl.
Múltkor nem kaptam hátulra C2-est, így tettem bele normált... azon kívül, hogy nagyobbat mozdul a kerékagy, mást nem tapasztaltam. Most előre akarok négyet beszerezni, hamár féltengelycsere, akkor ezeket is kukázom. De most még jobban körbejárom a boltokat, ZKL/ZVL 6206 C2-t akarok venni... de ha csak SKF lesz, megy bele a normál illesztésű Z-betűs.

4965 Söjtör Gábor 2008-12-11 07:04:18  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 37770

Ez jó!

4964 Őry Gábor 2008-12-11 07:03:08  Előzmény: Spityu: 37768

Igen, csak a barmok nem gondolnak bele, hogy a falusi nyugdíjas tata, aki maximum a boltig gurul el vele farhátat venni, biztos nem fog rohanni befizetni egy SX4 fullextrás 1,9-es DDis-re.

4963 Tóth Péter 2008-12-11 06:53:22  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 37770

Ha így gondolta, akkor tuti nem akart megbukni katalizátor nélkül!

4962 Velikán Attila 2008-12-10 21:25:26  Előzmény: Spityu: 37768

"az nem csak kétüteműeket érintene"

Pláne amennyi van belőlük...





[i](Módosította FEC351 2008.12.10. 22:25-kor)[/i]

4961 Kacsándi Szabolcs 2008-12-10 17:34:31  Előzmény:Nagy Donát: 37769

A kis zöld nem akart zöldkártyát,úgy érezte még nem készült fel eléggé!

4960 Nagy Donát 2008-12-10 16:50:03  Előzmény:Nagy Donát: 37766

Szerintetek, reggel beindult a kocsi? Hát persze hogy nem . Aksi lemerült (4 napja semmi baja volt, rádiót mindig kiveszem, akkor meg mitől?), feltöltöttem, holnap ismét megpróbálkozok eljutni a mérőállomásra.

4959  Spityu 2008-12-09 21:15:21  Előzmény:Sipos Tamás: 37767

Én nekem meg azt mondták, hogy elméletileg 2020-ban sem hozhatnak ilyen rendelkezést, ugyanis: ha egyszer egy autótípusnak meghatároztak egy normát, amit teljesítve részt vehet a forgalomban, akkor azt később nem módosíthatják csak úgy.
Nyilván ha később a fő környezetszennyező forrásokká az autók válnának, és ennek következtében globális katasztrófa fenyegetne, akkor szigorítanának, de akkor az nem csak kétüteműeket érintene.
Itt arról van szó, hogy folyamatosan járjon az esztergomi futószalag...

[i](Módosította Spityu 2008.12.09. 22:48-kor)[/i]

4958 Sipos Tamás 2008-12-09 20:49:40  Előzmény:Nagy Donát: 37766

[justify]Zöldkártya ügyben még mindig van sötétség a fejekben, néha még a tulajdonosok részéről is. Szoktam vaterázni, és kíváncsiságból megnézem az eladó Trabantokat is. Idemásolok most egy párbeszédet, ami a tulajdonos válaszával kezdődik egy érdeklődőnek, majd azután a mienk következik:

tulajdonos: Üdv. Az a költséges hogy átkel íratni, ahhoz meg katalizátor szükséges! Amúgy az autó jó állapotban van korához képest!2008.03.-ba járt le a műszaki!
én: Üdvözletem! Elnézést, hogy vételi szándék nélkül használom a felületet, de a pontos tájékoztatás érdekében el kell mondjam, hogy nem kell rá katalizátor. Soha nem is kellett, ezt csak a média találta ki. Nekem is kétütemű Trabantom van, amit tavaly vettem, és senki sem kért a zöldkártyánál vagy a vizsgán ilyesmit.
tulajdonos: Üdv. Nem a katalizátort kötelezik, hanem levitték a megengedett "HC" értéket felére!! Mivel ezt ritkán tudja a trabi emiatt meg kell a katalizátor! Tehát nem kötelező, hanem muszáj!
én: Bár valóban ezt terjesztette a média, szerencsére ez sem igaz. Mindenki figyelmébe ajánlom a 13/2008. (VII. 14.) KHEM-IRM-KvVM együttes rendelet 14. § alábbi bekezdését: „(9) Az (5) bekezdés a ) pontjában meghatározott kétütemű motorral ellátott gépkocsi környezetvédelmi felülvizsgálata, valamint időszakos vizsgálata során a szénhidrogén (CH) kibocsátási határértéket 2020. december 31-éig teljesítettnek kell tekinteni, ha a gépkocsi motorjának beszabályozása megfelel a 2. számú melléklet 2.2-2.4. pontjában meghatározott műszaki jellemzők tekintetében a gyártó által előírt értékeknek.”

Nos, ennyi. A vásárlás időpontját nem kevertem bele, mert egyrészt nem akartam a tulajdonos boltját rontani (sőt, inkább szeretném ha új, szerető gazdát találna a gép), másrészt tuti nem foglalkoznak az állomásokon a tulajdonszerzés időpontjával. Annyit értenek az egészből, hogy a Trabant 2020-ig mehet.
Ja, és természetesen sok szerencsét![/justify]

4957 Nagy Donát 2008-12-09 20:31:09

Holnap viszem a 2T Trabim zöldkártyára, természetesen nincs benne katalizátor, és 2007 óta enyém. Bízom benne hogy mivel belőlem élnek, nem lesz gond. Amúgy egy normális határértéket bármikor tud teljesíteni a kocsi. Kívánjatok szerencsét!

4956  Spityu 2008-12-09 14:40:52

Íme egy mérési eredmény, hogy jobb-e egy hengerenkénti rezonátor egy közösnél. A piros csík az "egyszerű", míg a kék a "dupla". Ez egy ebay-es hirdetés egyik képe, amit belinkeltem a kocsmába.
[img]http://i17.ebayimg.com/04/i/001/23/44/a5fa_1.JPG[/img]

[i](Módosította Spityu 2008.12.09. 15:41-kor)[/i]

4955 Őry Gábor 2008-12-08 10:35:54  Előzmény: Spityu: 37763

Köszi!

Ha valakinek van még tapasztalata a HB 4-1-ről, írja meg, légyszi!
[i](Módosította orygabor 2008.12.08. 14:05-kor)[/i]

4954  Spityu 2008-12-07 09:32:54  Előzmény:Őry Gábor: 37762

Alap motor, alap fúvókázás (könyvekben bent van). Ahogy korábban írtam legfőképpen a típustisztaság miatt használom ezt.
Most szembesültem azzal a ténnyel, hogy az alapjárati keverékcsavarnál nekem hiányzik egy 100-as fúvóka, csak az üres menet van a záró hatlap alatt. Ennek ellenére városon kívül 5.8-6 literrel elmegy, hozza a kezelésiben lerajzolt sebesség-fogyasztás sáv alsó élét.

4953 Őry Gábor 2008-12-07 08:55:59  Előzmény: Spityu: 37761

B...ssza meg, lehet, hogy én is kipróbálom, itthon van egypár ilyen.
Milyen fúvókákat használsz hozzá, és milyen a motorod?
Nekem a H 11-el csak az a bajom, hogy az alapjáratról nehezen akar kimozdulni, és a váltáskor visszahúz, akárhogy nekinyomom, persze rángatás lesz a vége. De egyébként megy, mont a barom.
[i](Módosította orygabor 2008.12.07. 09:57-kor)[/i]

4952  Spityu 2008-12-06 21:49:01  Előzmény:Őry Gábor: 37759

Korábban kitárgyaltuk, azt hiszem veled.

4951 Korpai Tamás 2008-12-06 21:33:43  Előzmény: Spityu: 37758

Van itthon két keveset futott 4-1-es karbi. Rajt van még a gyári plomba, nem valószínű, hogy állítgatták őket. Erről esetleg le tudom mérni, hogy hol nyit a szelep (nem sokkal az alapjárat felett). Leírást én sem találtam hozzá. Tényleg egész jók vele a menettulajdonságok.
Felénk is vannak németek mégse értem a szöveget.

4950 Őry Gábor 2008-12-06 20:58:20  Előzmény: Spityu: 37758

Mit szórakozol a 4-1-el? Tegyél a H 1-1-be 90-es dúsítót! Vagy ahogy adja magát még 100-as is jó.

4949  Spityu 2008-12-06 20:01:55  Előzmény:: 37757

Így van, annak idején errefelé telepítették be őket, bár inkább Dél-Somogyba.

Az enyém nagyon jó állapotú, 79ezret futott, de semmi fals nincs benne, a csatlakozót kellett egyedül megsíkolnom.

Egyébként azért akarom megmenteni, mert jó átmenet a 28HB2-x és a 28H1-1 széria között. Normálisan hajtva nem eszik sokat (a szelepnek köszönhetően), de ha odalépünk, akkor úgy viselkedik mint a 2-x sorozat: etet. (Persze itt nem piszkált karbikról van most szó.)
[i](Módosította Spityu 2008.12.06. 21:13-kor)[/i]