Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

5048 Lizák Péter 2008-12-17 08:39:47  Előzmény: Spityu: 37856

Fura mert nekem a 88-as kombim 601S volt, spirál rugókkal hátul. Nem pedig 601X.

5047  Spityu 2008-12-17 06:57:24

Én úgy tudom, hogy az X-es jelölés az utolsó Special szériákat jelöli, ami már spirálrugós volt és belepakoltak pár "jódolgot", de mégsem döluksz.

5046   2008-12-16 22:55:06  Előzmény:Lizák Péter: 37854

Igen, ez egy 1982-es de Luxe, de attól, hogy a videó címében az van, semmit nem jelent... (ez pont olyan, mint ahogyan BGT de Luxe... csak én mondom rá, attól gyárilag még nem az, hiába megvan az összes gyári de Luxe tartozéka )hátul mindigis 601S de Luxe műanyag embléma volt, tehát a 601X-et nem a de Luxe-okra rakták.
P601LX de Luxe Limousine, P601KX de Luxe Universal. A TTTT-k jelölését nemtom, az nem kétté, kívülesik az érdeklődési körömön.
[i](Módosította bgt015 2008.12.16. 23:56-kor)[/i]

5045 Lizák Péter 2008-12-16 22:32:01  Előzmény: : 37848

Jé, mit találtam: egy 601X Deluxe! :-D

[url]http://www.metacafe.com/watch/926439/kalkofes_mattscheibe_trabant_601_x_deluxe/[/url]

BGT kollega. Ezek szerint akkor csak nekem lesz igazam? :-)
Egyébként az LX jelölés az a Limousine Deluxe-ra utal :-)
Nekem a 601S kombimban pl P601K van a táblán. Na? K mint kombi?
Mintha láttam volna 601U-t is már a típustáblán.
Vagy az az 1.1-esnél volt így jelölve?

5044   2008-12-16 18:42:30  Előzmény:Nagy Donát: 37852

Muti azt a szöveget!

5043 Nagy Donát 2008-12-16 18:37:10

Német szövegek azért akadnak e téren, de én nem tudok ezen a nyelven (sem ). Akkor, ha valaki tud biztosabbat mint korábban a kolega, kérem írja meg. Én fel rakom a 601 X feliratot a kocsira, csak ha megkérdezik hogy eredetileg mikhez volt, had tudjak már válaszolni.

5042 Lizák Péter 2008-12-16 18:24:44  Előzmény: : 37850

Pedig azt hittem tudod

5041   2008-12-16 17:56:14  Előzmény:Lizák Péter: 37849

Ha tudnám, leírtam volna.

5040 Lizák Péter 2008-12-16 17:45:21  Előzmény: : 37848

Akkor légyszives világosíts fel minket...

5039   2008-12-16 14:42:09

A de Luxe-ok mindig "Trabant 601S de Luxe" emblémával jöttek ki, a gyári kódjuk a típustáblán pedig P601LX volt. Az X-re a megoldás máshol keresendő.

5038 Őry Gábor 2008-12-16 14:13:45  Előzmény: Spityu: 37844

Aha, így könnyebben le tudja venni a hengert. Csak leoldja a csövet.

5037 Lizák Péter 2008-12-16 12:09:07  Előzmény:Nagy Donát: 37845

Például...

5036 Nagy Donát 2008-12-16 11:53:55  Előzmény:Lizák Péter: 37838

Köszönöm szépen!

Akkor kutya kötelességem a tetőt fehérre festeni .

5035  Spityu 2008-12-16 10:41:03  Előzmény:Őry Gábor: 37843

Úgy néz ki mintha a blokkot kötné össze a felömlővel, gondolom rásegítés. Szabi tett fel egyszer egy képet, ott rendesen meg volt hegesztve aluból, ahol az "1" és a "2" felirat látható, onnan indult, egészen a segédfelömlőig.

5034 Őry Gábor 2008-12-16 10:28:14  Előzmény: Spityu: 37842

Nem látszik a cső vége. Lehet, hogy azon megy a felömlés?

5033  Spityu 2008-12-16 09:48:44

[url=http://www.myvideo.de/watch/3987359/Trabant_Lada_Rennen_in_Hockenheim_Teil_1]A kulisszák mögött: Trabant versenymotor[/url] Valaki meg tudja mondani, hogy mi a búbánat az ott a harmadik, hegesztett felömlőkre csatlakozó cső? Mármint mi célt szolgálhat? Nem akarok hülyeséget mondani, de mintha a felömlést segítené.
Érdemes megnézni a videót, 3 részes.
[i](Módosította Spityu 2008.12.16. 10:50-kor)[/i]

5032 Lizák Péter 2008-12-15 21:53:32  Előzmény:Tóth Máté: 37840

Mert tán ő csinálta a 84-es prospektust? :-)
az egyik kép abból van...

5031 Tóth Máté 2008-12-15 21:38:29  Előzmény:Lizák Péter: 37838

Szerintem ha DeLuxe volt akkor BGT-kollega biztos tudni fogja

5030 (Törölt felhasználó) 2008-12-15 21:29:25

jah nekemis van egy 601 X feliratom. Keresgéltem 1 kicsit és 1 gyári tuning szerű trabit találtam. Én eddig nemtudtam ilyenről. googleban fél óra keresés után találtam meg.

5029 Lizák Péter 2008-12-15 21:29:04  Előzmény:Nagy Donát: 37837

Ilyet én is láttam, már de nem tudtam mire vélni sokáig.
Volt ugye a 601 alap verziója.
Aztán volt a 601 Standard, a 601S (Sonderwunch, nálunk Mo.-n Special néven)
és a 601 De Luxe. Gondolom akkor változhatott a De Luxe jelzése 601X-re mikor elkezdték gyártani a 4Tket.
Mert eredetileg az 1.1-esek felszereltségi szintjei is követték volna a 601-ét. Valahogy így (gondolom én).
601 --> 1.1
601 S --> 1.1 S
601 Deluxe (601X) --> 1.1 X

De a http://trabantegyegy.uw.hu-n is írtam erről. A típustörténetnél kék betűvel szedve a felszereltségi szintek szövegre klikk, és meglátod...
Itt van két kép az oldalról
A Képen látható dolgok miatt vélem így a dolgot. Akárhogy nézem nekem ez 601X DeLuxe-nak tűnik. de lehet, hogy én látom rosszul...
[imgw]http://trabantegyegy.uw.hu/601DeLuxe/yellowback.jpg[/imgw]
[imgw]http://trabantegyegy.uw.hu/601DeLuxe/rear.jpg[/imgw]

5028 Nagy Donát 2008-12-15 14:59:13

Mit tudtok a 601 X jelzésű Trabantokról? Mit takart a X (a megszokott S helyett) betű?
Beszereztem egy ilyen feliratot, lehet felrakom majd hátra, csak kíváncsi vagyok hogy gyárilag mit takart. Xtreme?

5027 (Törölt felhasználó) 2008-12-14 19:51:22  Előzmény: : 37834

Bocsi.Holnap majd hívlak ezügyben.Engem érdekelne.

5026 Lizák Péter 2008-12-14 19:39:45  Előzmény: : 37834

Minden esetre érdekes darab lett az tuti.
Láttam már full pupi külsőt 1.1-esre ráépítve, még németben is van kettő (a www.unicates.de oldalon található róluk info).
De ez így határozottan egyedi...

5025   2008-12-14 19:36:42  Előzmény:: 37832

Szia!
Én csak kitaláltam ezt az átalakítást, és a festését csináltam az autónak (teddy hengerrel)
Ne haragudj, szerintem az alku nem publikus. Csak a vevőre és az eladóra tartozik.
Üdv Zoli.

5024   2008-12-14 19:26:12  Előzmény:Hõberth Gábor: 37831

Hali!
Köszi az elismerést.
A hűtő alá, a keresztmerevítőre tettem egy légterelő lemezt, amely által a hűtő mögött vákum keletkezett és így megfelelő légáramlás volt a radiátor körül.
Üdv Zoli.

5023 (Törölt felhasználó) 2008-12-14 19:14:13  Előzmény: : 37830

Hu szegényNagyon kár érte.Te alakítottad át?
Azt irtad irányár.Mennyit szeretnél érte?Vagyis mennyi az alja?

5022 Hõberth Gábor 2008-12-14 19:08:55

Kár érte!
Nekem nagyon tetszik!
Egyébként a hűtő hogy kapott levegőt?

5021   2008-12-14 18:59:20

Sziasztok!
A törött autómról néhány képet szeretnék mutatni. Bővebb infó az eladó autók között. Üdv Zoli.
[img]http://kepfeltoltes.hu/081214/DSC00065-2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
[img]http://kepfeltoltes.hu/081214/DSC00069-2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
[img]http://kepfeltoltes.hu/081214/DSC00070-2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
[img]http://kepfeltoltes.hu/081214/DSC00074-2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
[img]http://kepfeltol tes.hu/081214/DSC00075-2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
[img]http://kepfeltoltes.hu/081214/DSC00076-2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

5020 (Törölt felhasználó) 2008-12-13 20:32:19  Előzmény:Sipos Tamás: 37806

Húú, én még négy éve 5000-ért krómoztattam náluk Pannónia tankot. Vajon a horganyzás is ilyen kiba" drága?

5019 (Törölt felhasználó) 2008-12-13 20:27:51

Segítségeteket kérném fényezéssel kapcsolatban. Mit tudtok ajánlani homokfújt fémre és tök gyári nyers duróra? Mármint milyen bevonatrendszer, anyag(márka), stb. Szeretnék belevágni egy "újjászülésbe", de érdekelnének az ide vágó tapasztalatok.

5018 Lizák Péter 2008-12-13 17:55:37

Itt találtam az eladó autók közt:

[imgw]http://trabant.prokee.hu/db_pro/priv/kep_20081207_205434.jpg[/imgw]

Érdekes darab az biztos

[i](Módosította PEDROH 2008.12.14. 20:32-kor)[/i]

5017 Scheibl Ferenc 2008-12-13 16:59:05  Előzmény: : 37825

Köszi szépen

5016   2008-12-13 15:07:34  Előzmény:Scheibl Ferenc: 37824

2-3e.

5015 Scheibl Ferenc 2008-12-13 14:52:20

sziasztok!
az lenne a kérdésem, hogy 4T trabi bontott karburátor kb. mennyit érhet?

5014  hks 2008-12-13 14:00:08  Előzmény:: 37805

mindkettő de szinte mindig a külső fogy el.nem faszáúl összeraktam ennyit bír a kiváló minőség amióta nem veszek ilyen vackot azóta hepi az életem.próbáld ki wareszfék,pogi,irmscher felnimeg a kézifékes párosítását hogy meddig tart a (kiráy)skf.(semeddig).

5013 Velikán Attila 2008-12-13 10:59:31  Előzmény:: 37821

Vagy a srác !

5012 (Törölt felhasználó) 2008-12-12 21:14:08  Előzmény:Őry Gábor: 37815

Na jó, de lehet, hogy a Trabi mellé jár a háttárben látható nő is

5011 jocking _ 2008-12-12 21:07:52  Előzmény:Korpai Tamás: 37818

Mindenesetre egy autó nem használódik el ennyire, ha egy rokkant, öreg tata csak néha veszi elő a garázsból... Van egy olyan érzésem, hogy ezt már megörökölték az unokák és azért van így lelakva...

5010  Spityu 2008-12-12 20:55:41  Előzmény:Korpai Tamás: 37818

Gyárinak mondott motoroknál a lakk meglétét érdemes ellenőrizni, továbbá a karbi kopottságából is sok minden kiderül. De árulkodó lehet a sebváltórúd, pedálgumi, stb. is.

5009 Korpai Tamás 2008-12-12 20:49:29  Előzmény:Őry Gábor: 37809

Szerintem lehetséges a 23000 km. Az enyémbe is ennyi van és esztétikailag az sincs a legjobb állapotban. Az a hycomat felirat a hátsó szélvédőn elég bíztató. Motorról meg egyértelműen megállapítható, ha tényleg ennyit futott olyan szépen jár mint egy 4T. Igaz hogy nekem a gyári diagonál gumik jó bizonyítéknak számítottak.

5008  Spityu 2008-12-12 19:53:49  Előzmény:Őry Gábor: 37816

Hát igen... azzal nincs gond, de sajnos a főtengely alsó csapja úgy jár a hajtókarban (lelki szemeim előtt), mint egy csillagmotor főtengelye a motorblokkban...

5007 Őry Gábor 2008-12-12 19:31:11  Előzmény:Hõberth Gábor: 37814

Egyetértek. A Trabin az alapjárat mindent elmond. Ha jó mindkét hengeren, akkor már nagy baj nincs a motorral. Legfeljebb (!) főtengely.
[i](Módosította orygabor 2008.12.12. 20:31-kor)[/i]

5006 Őry Gábor 2008-12-12 19:27:38  Előzmény:jocking _: 37813

Ja. valahol meg egy nulla került véletlenül az árcédulára.

5005 Hõberth Gábor 2008-12-12 16:30:57

A kompresszió mérésnél az a lényeg, hogy a különböző hengerek között minél kisseb eltérés legyen. Lehetőleg 10%-on belül.
Ha nincs nagy eltérés, akkor a mért érték már csak másodlagos, mert ugye a mérő is lehet pontatlan, meg eleve többféleképpen is lehet mérni, aminek más eredménye lesz.
Elsősorban négyütemű többhengeres motoroknál van nagyobb értelme a kompót méregetni, mert azzal kiszűrhető a gyűrűtörés, vagy a szelep hiba.
A Trabinál ha megy rendesen, és szépen szól a motor, akkor nagy gubanc nem lehet. Ha úgy érzed mégsincs rendben valami, mert nagyon nincs benne erő, vagy esetleg valami szar hangokat ad, akkor nem tart semeddig levenni azt a két hengert.

5004 jocking _ 2008-12-12 14:09:39  Előzmény:Őry Gábor: 37809

Sztem az elsőnél lemaradt egy nulla a futott km-ből...

5003 Sipos Tamás 2008-12-12 12:24:25  Előzmény:Őry Gábor: 37809

[justify]Van különbség, nem mondom. Az állítólagos 23 ezres tuti átverés. 23000 km alatt nem kopik el egy kárpit, és főleg nem koszolódik el annyira.
Az pedig a legnagyobb fokú igénytelenség, ha valaki ilyen szakadt kárpittal árulja az autóját. Menjen el egy bontóba, és hozzon el egy barna kárpitot ingyen. Nem, ne lopjon! Mutassa meg a bontósnak, és ingyen meg fogja kapni! Legalábbis az én üléskárpitom is pont így volt kiszakadva, (amikor megvettem védőhuzat takarta) és a bontóból több között is válogathattam. Levettem, megmutattam a bontósnak, de csak legyintett, hogy vigyem nyugodtan. Rengeteg apróságot lehet így beszerezni.
Egyébként vannak őszintébb hirdetések is, és egész jó gépeket lehet innen venni. Nem titok; én is innen vettem.
Szoktam még azt nézni, hogy hány db. Trabant van eladó.[/justify]
[i](Módosította molyhos 2008.12.12. 13:25-kor)[/i]

5002 Lizák Péter 2008-12-12 12:19:04  Előzmény:Őry Gábor: 37809

a másodikra zt tudom csak monsdani mint a múltkor arra a kombira.
ennek a motorteréből enni lehetne....

5001  Spityu 2008-12-12 12:04:14  Előzmény:Őry Gábor: 37809

Szerintem elképzelhető, de helyszínen meg lehetne mondani, hogy átfordult-e. Ha át is, max egyszer.

5000 Őry Gábor 2008-12-12 12:02:09

Gyerekek! Szerintetek is 23 ezret futott ez? Azért ennyire ne nézzenek madárnak!
http://www.hasznaltauto.hu/2569034_trabant_601_1990

Viszont ez! A hétszázát!
http://www.hasznaltauto.hu/1434524_trabant_601_1988
[i](Módosította orygabor 2008.12.12. 13:08-kor)[/i]

4999 (Törölt felhasználó) 2008-12-12 09:34:45

Hello!
4T trabim van. Elvittem futóműállításra.Állítólag nem lehet beállítani, mert a jobb első kerékdőlése nem a gyári. A kerékdőlést lehet állítani 4T-n? köszi