Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

5098  rendy 2008-12-20 11:45:40

hát az oldal megvan a telszám is csak az a szám már nem az övé.utoljára frissitve 2005.

5097  rendy 2008-12-20 11:31:10

megvan,köszi

5096  Spityu 2008-12-20 09:39:03  Előzmény: rendy: 37904

PM-ben küldtem.

5095  rendy 2008-12-20 09:12:18

ha jól megcsinálja és nem esik szét fél év alatt akkor megéri.egy linket tudsz esetleg?

5094 Tóth Balázs 2008-12-20 08:53:52

SZIASZTOK!

TUDTOK EGY MEGBÍZHATÓ KAROSSZÉRIA LAKATOST HATVAN - SALGÓTARJÁN - GYÖNGYÖS KÖRNYÉKÉN?

5093  Spityu 2008-12-20 08:49:46  Előzmény: rendy: 37901

Telefonon érdemes, neten megtalálod az elérhetőségeit. De azt úgy megsúgom halkan, hogy valahol 100 és 200 között van az ára.

5092  rendy 2008-12-20 08:32:00

hy.néztem én már mindenféle oldalakat de nem találtam.legózni nem szeretek.ezt az erdeit hogy lehet elérni?

5091  Spityu 2008-12-20 08:09:45  Előzmény: rendy: 37899

Szerbusz!

- rallys oldalak apróhirdetési rovatából (használt),
- Erdeitől (új, használt),
- veszel pár váltót és neki állsz legózni (olcsó, szopatós).

5090  rendy 2008-12-20 04:58:17

hy mindenki.lenne egy fogas kérdésem.honnan lehet szerezni 5-ös 2T trabi váltót?valakinek valami ötlete?

5089  Spityu 2008-12-19 22:02:37  Előzmény:Korpai Tamás: 37897

Természetesen ismerem az oldalt, valahol talász videókat is, töltsd le őket, érdemes megnézni.

A váltó ugyanolyan. Kiosztása (a videókon is látszik): 1-R, 3-2, 5-4 ( -R, 2-1, 4-3 helyett).

5088 Korpai Tamás 2008-12-19 21:36:48  Előzmény: Spityu: 37896

Melyik lehet jobb: hegesztett harmadik felömlő vagy mart 4 felömlő?
Ezt az oldalt ismered? Itt is van egy hasonló váltó:

[url]http://biroautosport.hu/trabi/auto.htm[/url]

[i](Módosította Tama 2008.12.19. 22:37-kor)[/i]

5087  Spityu 2008-12-19 21:24:07  Előzmény:Korpai Tamás: 37895

30-ra fúrt szívónyílás helyett készít(tet)sz egy nagyobbat, hozzáígazítva a babszemeket is. Meg lehet próbálkozni töltőtestek elhelyezésével, de azzal csak óvatosan. Ennek magas fordulaton lenne jelentősége, javítana a gázcserén, a nagyobb karternyomás miatt.

Más: [url=http://freenet-homepage.de/shackers-rcs/upload/Magic_Muscle_1118a99238f4.jpg]vagyis annyira nem is.[/url]

Nofene, miket talál az ember német fórumokon:
[url=http://freenet-homepage.de/shackers-rcs/upload/5_Gang_111a024fabca.JPG]1[/url]
[url=http://freenet-homepage.de/shackers-rcs/upload/5_Gang_1_%281%2911a024f924c.JPG]2[/url]
[url=http://freenet-homepage.de/shackers-rcs/upload/5_Gang_1_%282%2911a024f9ea1.JPG]3[/url]

[url=http://www.pappenforum.de/wbb/trabantfreunde/galer ie/10246-neuaufbau-601/index11.html]Megszállott tuningosoknak ajánlom ezt a topikot![/url]
[i](Módosította Spityu 2008.12.19. 22:31-kor)[/i]

5086 Korpai Tamás 2008-12-19 21:08:01  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 37894

Azt a nagyobb feltöltést hogy lehet elérni? Nagyobb pl ETZ karbi, szívócsonk, beömlőnyílások? Sürítés növelésre jó lehet amit lentebb írtam?

5085 Kacsándi Szabolcs 2008-12-19 21:03:34  Előzmény:Korpai Tamás: 37893

Egy nagyobb feltöltésű blokk kellene,Nem muszáj a 3.felömlő,vizsont azzal meg rugalmasabb a motor.

5084 Korpai Tamás 2008-12-19 21:01:29  Előzmény:Őry Gábor: 37892

Érzésem szerint jó is lenne a kipufogónyílás mérete csak kellene hozzá plusz felömlő, hogy legyen mit kipufogni.

5083 Őry Gábor 2008-12-19 20:54:18  Előzmény:Korpai Tamás: 37891

Ja, a kipufnál is ugyanez a helyzet, de a tuningmotor nem a csordogálásról szól. A tuningreceptek általában nem írják ezt a kis mellékhatást. Kétüteműnél talán lehetetlen megoldani a változó vezérlést.

5082 Korpai Tamás 2008-12-19 20:47:37  Előzmény:Őry Gábor: 37890

Igen szerintem is valami ilyesmi lehet, bár az átömlők magasságán nem reszeltem, csak a kipufnyíláson. Most így kis fordulaton nincs ereje, 3500 alatt alig gyorsul, utána viszont elég jó.

5081 Őry Gábor 2008-12-19 20:39:56  Előzmény:Korpai Tamás: 37888

Tényleg, jut eszembe, a plusz felömlővel úgy javítod a töltéscserét, hogy nem kell felfelé reszelni az átömlőket. Elvileg nő a végnyomás. Gyakorlatilag hasonló dilemma, mint a 2 vagy 4 szelepes/henger négyütemű motornál.
[i](Módosította orygabor 2008.12.19. 21:42-kor)[/i]

5080 Őry Gábor 2008-12-19 20:35:34  Előzmény:: 37886

Kösz az ötleteket, de a mai nap tapasztalatai után, lehet, hogy maradok a 115-ös fúvókánál. A magasabb fordulatszámokon gyengébbnek tűnt, mint az 1-1-es 125/90/100, de csak azért, mert ez (HB 4-1) közepes fordulaton jobb. Nem érezni azt a hirtelen váltást, egyenletesebb a teljesítményleadás. Ajánlom mindenkinek a HB 4-1-et (100-as kiegyenlítővel), akinek H 1-1-e van, mert ez is sovány keveréket csinál részterhelésnél. A levegőfúvókával lehet, hogy még keverek.
[i](Módosította orygabor 2008.12.19. 21:44-kor)[/i]

5079 Korpai Tamás 2008-12-19 20:35:29  Előzmény: Spityu: 37883

Éppen valami hasonlóra gondoltam, hogy így meg lehetne oldani a sürítésnövelést. A hengerekből leesztergálni a perselyig, a hengerfejből az ellenprofilt, kör alakú vörösréz tömítéssel. Csak nem tudom bírná-e a hengerfej anyaga átégés nélkül?

5078 Őry Gábor 2008-12-19 20:29:19  Előzmény: Spityu: 37883

A marásnál vastagabbnak tűnik...

5077 (Törölt felhasználó) 2008-12-19 20:29:04  Előzmény:Őry Gábor: 37872

Tűt lelapolsz köszörűn és mikrométerrel alaposan megméred. Ha jó a méret, akkor fúrhatsz. Vagy: huzalelektródát lapítassz kalapáccsal és ua, mint a tű. Az 1.2-es huzalektróda 118 század. Népiesen: co-huzal, de ez tök helytelen!

5076 (Törölt felhasználó) 2008-12-19 20:12:58  Előzmény:Pálfi Tibor: 37866

Kiss Pista csinálta műbizonylattal kb 15 éve.

5075 Őry Gábor 2008-12-19 19:48:20

Köszi az ötleteket!

5074  Spityu 2008-12-19 19:11:05

[url=http://racing-bazar.hu/versenyautoalkatresz/egyeb/trabant_egyedi_versenymotor_alkatreszenkent_elado_]Na, hogy (nem) tetszik ez a megoldás?[/url]

Kíváncsi lennék, hogy az az átvezetés mennyire optimális a gázok áramlását tekintve. A keresztmetszetéből ítélve nem hinném, hogy jobb lenne egy mart felömlős motornál.

5073 Kacsándi Szabolcs 2008-12-19 18:35:03  Előzmény:Őry Gábor: 37880

Ha van még trabié több akkor csinálj pár próbát.A legegyszerűbb dolog amivel én is bővítettem a fúvókákat,a trabi fékrugója.egyik vagy mindkét végét megköszörülöd szögletesre és befelé kúposodóra.Aztán lehet csinálni fúvókát amilyet akarsz.

5072  hks 2008-12-19 14:59:49  Előzmény:Őry Gábor: 37880

másik megoldás szerszámacél vékony tű szerűre köszörülve kicsit megforgatod benne és máris nagyobb.utána próbálgatod.

5071 Őry Gábor 2008-12-19 06:59:54  Előzmény: hks: 37879

Ah, precíziós fúró, honnét lenne nekem. Asszem megvárom a januárt, vagy tovább turkálok. Ladákban nincs véletlenül?

5070  hks 2008-12-18 19:53:23  Előzmény:Őry Gábor: 37878

vékony fúró is megoldás de azzal vigyázz kicsit többet visz mint a teljes mérete.

5069 Őry Gábor 2008-12-18 19:46:39  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 37877

Ja, csak ehhez dörzsár és furatmérő kell... Na mindegy, motorosboltban azt mondták, hogy talán lesz, de csak jövőre. Addig tötyörgés...
[i](Módosította orygabor 2008.12.18. 20:47-kor)[/i]

5068 Kacsándi Szabolcs 2008-12-18 19:31:13  Előzmény:Őry Gábor: 37872

Csinálni kell dörzsárral,aztán furatmérővel lemérni.

5067 Őry Gábor 2008-12-18 19:30:26  Előzmény: hks: 37873

HB 4-1-be akarom tenni. Gyárilag 115-ös. De szerintem elbír egy nagyobbat, de azt modják, hogy a 125 már sok. Fullad vele alapjáraton.
[i](Módosította orygabor 2008.12.18. 20:30-kor)[/i]

5066  hks 2008-12-18 18:10:43  Előzmény:jocking _: 37874

így sikerült a kérdés olyan egyértelmű

5065 jocking _ 2008-12-18 18:03:42  Előzmény: hks: 37873

Ez aztán a burkolt válasz. Vagyis kérdés.

5064  hks 2008-12-18 16:47:24  Előzmény:Őry Gábor: 37872

mihez 2t trabi főfúvóka?

5063 Őry Gábor 2008-12-18 16:27:04

Nem tudja valaki, honnét lehet marni 120-as fúvókát?
[i](Módosította orygabor 2008.12.18. 17:27-kor)[/i]

5062   2008-12-18 10:41:23  Előzmény:Muczán Gábor: 37869

Úgy értettem, hogy ezeket már kitárgyaltuk itt a fórumon pár napja.

5061 Őry Gábor 2008-12-18 08:00:55

Apropó: Tudja valaki, mi a különbség a HB 2-X és a HB 3-X karbik között?

5060 Muczán Gábor 2008-12-18 07:58:30  Előzmény: : 37861

bgt!

Annak írtam aki esetleg nem tudta!
Aki mindent tud, annak ezeket olvasnia sem kell...estleg csak bölcs tanácsokkal terelheti jó útra az eltévedt bárányokat!

MG

5059 Őry Gábor 2008-12-18 07:50:40  Előzmény:Hõberth Gábor: 37867

A régebbi HB-s karbikkal tényleg jobban mentek, mint a H1-1-el, ami a takarékosságra lett belőve. Én most tettem föl egy HB 4-1-et, a gyári konfigurációval sokkal jobban megy, mint egy gyári H 1-1-essel.

5058 Hõberth Gábor 2008-12-18 07:46:42

Amíg nem találok eredeti zsír csontkormányt, addig marad a gyári 4T Tranat kormánya!
Az gyári is meg eredeti is, meg jó is. És hát az NDK-ban ahogy itt írva is lett gyárilag is szerelték vele a 2T-ket.

A régi Trabantokról, hogy azok jobbak voltak, meg jobban mentek...
Hát igen. Az idő megszépíti a dolgokat, 10-20 év távlatából már nosztalgikusan gondolnak vissza az emberek. Meg azok nem rohadtak annyira. Hát persze. 20 éve még mindenki új, meg 4-5 éves Trabantokkal szaladgált. Azok még persze szépek meg jók voltak.
Mondjuk az valóban igaz, hogy az utolsó kiadású darabok tényleg sokkal gyorsabban rohadtak szét, mint például a 85-86-os körüliek. Ezt én is tapasztaltam.

5057 Pálfi Tibor 2008-12-17 21:07:54

Most eléggé felkapott téma a kormány. Sajnos a mi pereckormányunknak is annyi
Helyette egy sokak által ismert kormány(négy küllő, puha borítás, kisebb átmérő, Trabi jel a közepén) van benne. Tudom, hogy égő ilyet kérdezni, de a származására lennék kíváncsi, mert már mindenfélét hallottam róla. Se vizsgán, se a a rendőrök nem szóltak eddig érte.

5056 Lizák Péter 2008-12-17 18:14:27  Előzmény: Spityu: 37864

De nem is csomagtartóba hajtogatható keménytető...

5055  Spityu 2008-12-17 13:28:53  Előzmény: : 37859

Nem tudom, nem volt ilyenem. Nyilván nem háttámlába épített dévédélejáccó.

5054 Lizák Péter 2008-12-17 13:23:17  Előzmény:Muczán Gábor: 37860

Igen. Nem váletlenül írtam így: "Mert eredetileg az 1.1-esek felszereltségi szintjei is követték volna a 601-ét."
De csak követték volna...

Akkor most milyen jelölések léteztek valójában?
Mert mostmár itt röpköd lassan az egész ABC...

Amit Spityu írt oldalt:

http://209.85.129.132/search?q=cache:6Fop7CkWGFsJ:www.trabantforum.de/ubb/Forum1/HTML/000073.html+trabant+601-x&hl=hu&ct=clnk&cd=11&gl=hu&client=firefox-a

érdemes megnézni. ezt valaki fordítsa már le legyen szíves:

es gab auch "de luxe" (in den Papieren: 601X oder nur 601 oder 601L bzw. 601K und noch einige andere Varianten), zumindest in den 70ern und Anfang der 80er, später dann - neben Standard und Sonderwunsch nur noch "S de luxe" (in den Papieren: 601LX bzw. 601KX). Was TLS sein soll kann ich im Moment nicht sagen, wäre mir neu... LS wäre eventuell auf Limousine und Sonderwunsch zurückzuführen, aber das T kommt mir fehl am Platze vor. Ist es ein Original-Brief oder einer, der später angefertigt wurde? Da stehen nämlich manchmal sehr sehr sehr falsche Dinge drin, ich habe schon Angaben von Fahrzeuglänge 1mm oder Zulässigem Gesamtgewicht 1kg bis zu falschen Codes für den Fahrzeugtyp gesehen... insofern könnte es sich bei nachgefertigtem Brief einfach um nen Tipp-Fehler bzw. eine falsche geschätzte Angabe des Sachverständigen handeln... Im (abschließend vorliegenden und nicht erweiterbaren) Verzeichnis des KBA für Typschlüssel der Fabrikate Sachsenring Trabant jedenfalls gibt es kein TLS!


ist vielleicht aus T rabant (601) LS entstanden...
die gängigen Typen waren:
P601A Kübel
P601L Limousine
P601LS Limo. Sonderwunsch
P601LX Limo. de luxe
P601K Kombi
P601KS Kombi Sonderwunsch
P601KX Kombi de luxe
P601H Hycomat

was vergessen?

Hinten am Trabi-Hintern gab es nur die Bezeichnungen beim 601:

"Trabant 601" Ganz einfache Ausführung. ab Mitte der 80er fast gar nicht mehr produziert. Ganz selten anzutreffen bei den üblichen 87-89ern (hab ich aber auch schon gesehen)
"Trabant 601S" das übliche, mit kleinen Sonderwünschen wie beispielsweise beheitzbarer Heckscheibe oder Rückfahrscheinwerfer.
"Trabant 601 deluxe" nur in den früheren Baujahren. Später nur noch:
"Trabant 601S deluxe" der mit Delux-Paket das beinhaltete in den neueren Baujahren: Zweiklang Fanfahre, beheizbare Heckscheibe, Reserve-Anzeige Nebelscheinwerfer, Nebelschlussleuchte, Rückfahrscheinwerfer, Ausstellfenster hinten, ggf. Glashubdach.
"Trabant 601 H" Hycomat (stand das wirklich am Auto dran?

Es gab auch früher schon die Bezeichnung
"Trabant 601X" eine definitive Angabe der Bedeutung kenne ich aber noch nicht. Die Vermutungen gehen auf: "deluxe" ohne "S", Genex, bis hin zu "Proto-Typen", die neue Ausstattungs-Komponenten enthielten, die noch nicht zugeordnet waren (?) evtl auch Export (?)...
[i](Módosította PEDROH 2008.12.17. 14:27-kor)[/i]

5053 Nagy Donát 2008-12-17 10:47:48  Előzmény: Spityu: 37858

Nah, én is ezt akartam beszúrni.

Szóval akkor elég nagy kavarodás volt a betűzéssel.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/081217/601X_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Nekem nagybátyámék vettek régen NDK-s Trabit, még 6V-os volt. Ő mesélte, hogy azok valahogy jobban voltak összerakva, valahogy jobban is mentek, meg olyan alváz- és üregvédelme volt hogy csuda. Mondjuk a felszereltségéről nem kérdeztem akkor.

5052   2008-12-17 10:47:16  Előzmény:Muczán Gábor: 37860

Igen, ezeket eddig is tudtuk...

5051 Muczán Gábor 2008-12-17 10:36:26  Előzmény: Spityu: 37858

Hali!

Egyet tudni kell!

Amikor tucatszám hordtuk a kelet-német udvarokról a Trabikat, mindegyik 88-90 es évjáratúban volt 4 küllős PUR kormány, fejtámla, automata öv, kárpitos csomtér, és a négyüteműhöz járó kárpit, ködlámpák. Ezek ott 601S néven futottak. Lehetett kérni eltérő színű tetőt 50 márkáért, /universal 75Márka/, de a többit adták hozzá. Az extrát itt a DeLuxe jelentette, aminek az adattáblácskán P601LX volt a kódja.
Ott a "csontkormány"-os mezei kivitel, amit hozánk hoztak, szinte ismeretlen volt. Nálunk ezek forgalmijába írták hogy 601S, vagy 601TLS, TL, minden hülyeség, ahogy épp kiadták az okmánytöltő Mancikáknak.
A 601X egy musterséria lehetett, valszeg több ezer feliratot gyártottak utasításra le belőle, hogy aztán ne kerüljön sehova.
Tudni kell, hogy az első 1989-es 1.1-es fotókon, ahol a kocsik még 601-es lökhárítóval, a lökhárítón hátsó ködlámpával! láthatóak, 1.1X felirat látható.
Abban a formában sem lett semmi természetesen belőle!!!

MG

5050   2008-12-17 10:02:14  Előzmény: Spityu: 37856

És mi az a pár "jódolog"?

5049  Spityu 2008-12-17 08:42:54  Előzmény:Lizák Péter: 37857

Nekem ezt egy ismerősöm mondta anno, azért írtam, hogy "úgy tudom".
Az X inkább az eXtrákra utal azt hiszem ezt mondta, nem a spirálrugó miatt. Viszont csak spirálrugósak voltak X-esek. "Úgy tudom." De nem akarok félrevezetni gondatlanságból senkit sem.

Tipp: [url=http://209.85.129.132/search?q=cache:6Fop7CkWGFsJ:www.trabantforum.de/ubb/Forum1/HTML/000073.html+trabant+601-x&hl=hu&ct=clnk&cd=11&gl=hu&client=firefox-a]itt.[/url]
[i](Módosította Spityu 2008.12.17. 09:45-kor)[/i]