Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

5198 Őry Gábor 2008-12-26 09:58:07  Előzmény:: 38000

Ha kézifékkel kemény, akor tuti, hogy utánállító. Nekem is volt ilyen.

5197 Kacsándi Szabolcs 2008-12-25 17:44:15  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 38005

Az ötlet nem rossz,bár mi versenyeztünk 5 évet és sosem tört el a csavar.Ez pusztán anyagminőség függvénye.Igaz a 87 előtti első laprugócsavarjait használtuk,az jobb minőségű mint a későbbi anyagspórolt csavarok.Az átmenőcsavart is használtuk,csak erősebb verzióban.Felül volt egy rálapolás 4mm-es lemezből és egy 14-es átmenőcsavar volt betéve felül önzáró anyával.Kicsit át kell fúrni az eredeti furatokat de az bivaly erős volt.

5196 Szedlacsek Ottó 2008-12-25 16:14:55  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 38003

Szóval a bimbó. Ez szintén egy gyenge pontja a Trabinak.
Sajnos ha nincsenek lekezelve a felületek, akkor rohad kívűl belül (nem árt kiönteni olajjal)a bimbó széle, és még fárad is.
Mikor fog letörni?: majd amikor jól megpakolod a sárkányt és kb 200km-re vagy az otthonodtól.
Teendő: Autómentő+hegesztő. vagy.....
Gyártsd le előre a képen látható átmenő csavaros megoldású lengőkar rögzítő 2000 szuper kézi készüléket.
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/081225/DSCF6692_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Mi kell hozzá: 2 db csöcs, egy hosszú M12-es menetes szár, és két anyacsavar.
(az enyém 2 db összehegesztett első laprugótartó csavarból és 1 hozzá való anyából készült).
Használata: Húzd ki a letört eredeti bimbót és csavart a lengőkar gumipogácsájából (ha nem húzható ki, akkor csőfogóval tarts ellen és szereld szét). Jöhet a szuper készülék. Egy csöcsöt a bódéba bentre-csavart bele-át a lengőkaron gumipogácsástól-csöcsöt alúlra, mintha mise történt volna-rá az anyát, és meghúzni. És máris folytathatod az utad "járatós" üzemmódban.
Sajna, nekem már egyszer ki kellett próbálnom, és tökéletesen működött.
További trükkjeim hamarosan...

5195 Madocsai Gergely 2008-12-25 16:01:21  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 38003

Hoppá!!! Expeditíw +oldás, szuper!

5194 Szedlacsek Ottó 2008-12-25 15:45:58

A múltkoriban ígértem, hogy rakok fel érdekességeket, bevált technikai megoldásokat.
Az RNA-s főtengelycsapágyazás után most akkor a hátsó futómű Okosításáról 1-2 trükk.
Alap probléma: a hátsó futómű negatívosításakor a lengőkar felfogató csavarok igénybevétele megnő, ezáltal elhajolhat a csavar, eldeformálódhat a felfüggesztési pont (továbbiakban "csöcs"), esetleg törhet a csavar, vagy leszakadhat a bimbó a csöcsről.
Éppen ezért, hogy ezt elkerüljem készítettem egy csöcs-merevítést (nem vagyok plasztikai sebész, jányok kíméljetek).
A bal és jobb oldali negatívosító extra csöcsöket össze kötöttem egy 4mm vastag kb 50mm széles acél lemezzel (zöld alkatrész a képen).
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/081225/DSCF6691_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Így a két csöcs közösen támasztja meg a lengőkart a kanyarokban a falu végen.
Sőt egy esetleges bimbó-/csavartörés esetében nem szabadul el a hátsó futómű.
És mindjárt jön a trükk ha mégis letörik a bimbó.

5193 Nagy Donát 2008-12-25 15:20:08  Előzmény:: 37998

Nekem is kattog a spirál, lehet elszakadt? Csak ne lenne ilyen hideg szerelni. Be kéne tennem a mérős benzintankomat is.

5192 Madocsai Gergely 2008-12-25 14:55:17  Előzmény:: 38000

4T? -> reményxtelen, a miénken is ilyen xar...

2T? -> sanszos az utánállító, ha hirtelen 2. letaposásra feljebb fog. Ha nyúlós marad a pedál ilyenkor is, akkor walszeg bubis (is)...
[i](Módosította madogery 2008.12.25. 15:56-kor)[/i]

5191 (Törölt felhasználó) 2008-12-25 12:27:52

PEdig most fékekkel bajlódok. A betétek még jók, meg kellene néznem hátsó fékeknél az automata utánállítót nincs -e beállva, hülye voltam mikor szétszedtem akkor csak 1000-1200es polírpapírral csiszoltam fékbetéteket+ a dobot, meg féktisztítóval átpucoltam. Utánállítót nem néztem meg. fékem túl bennt fog, de ha akéziféket behúzom és rálépek fékre akkor kemény a fék, szóval akkor nem levegős a rendszer ugye?

5190 Madocsai Gergely 2008-12-25 12:15:37  Előzmény:: 37998

Egy nagyon fontos dolgot(sajna, egyre nehezebb) tarts szem előtt: ahol csak tudod, KERÜLD a kisipari cuccokat, mert nemcsak hogy gagyik(lásd, karbitömítés, amit csak a benzin old, stb), hanem esetenként életweszélyesek is lehetnek(tapasztalat, pl. fékmunkahenger)! Inkább keseségélj, egy bontott gyári szinte mindig jobb, mint amit a boltban kap az ember (kiwétel: ha még kapsz gyári újat).

5189 (Törölt felhasználó) 2008-12-25 12:00:08

Sziasztok. Nemrég beszélgettem egy autószerelővel. Alkatrészekkel is kereskednek.
Sajnos mondja hogy a trabikra wareszokra egyre kevesebb az alkatrészkészlet, meg ugye minél kevesebb van belőlük annál drágább. Kmóra-spirálom meghalt, vettem bele
másikat, nem értem a dolgot 2 napig faszán működött 3 nap elkezdett kattogni utána nem mutatott semmit. szétszedtem hát eltört. Vagy a spirál volt gyenge vagy én raktam össze rosszul. Lehet rossz helyen fűztem be. De karburátoromat szétszedtem, kipucoltam, a kocsi pöccre indul, hidegen is van alapjáratom, 1-es 2esben pedig nem rángat. Azt hiszem trabantklub oldalról szedtem le a leírást hozzá.

5188 Nagy Zsolt 2008-12-24 12:09:04

Boldog és Békés Karácsonyi Ünnepeket minden Trabis kollégának

5187  Spityu 2008-12-23 22:21:54

Havernak patakból van MZ-je.

5186 Hõberth Gábor 2008-12-23 22:16:45

Egyik kolegámnak a báttya lőrincen lakik. A "falbontás" ideén motoros postás volt, és sokat járt a reptér környékén. Egyik nap az út szélén látott egy NDK-s renszámú zsír Wartburgot. Másnap is ott volt, meg harmadnap is. Akkor megállt, hogy közelebbről is megnézze. A járgány közelről is makulátlan volt, és a poén, hogy benne volt a kulcs! Fogta kivette, lezárta a wareszt, kulcs zsebbe. Minden nap arra járt, semmi változás. Végül fogta magát beröffentette és hazavitte a gépet. A faterjának egy lepukkant Wartburgja volt, az NDK-s testvérdonorból felgenerálozták az egész autót, meg még egy fél kocsira való tartalék cuccuk is maradt!
Hát így volt ez régen, amikor az útszélén teremtek a csillivilli Trabantok Wartburgok! Hasonló történeteket másoktól is hallottam. Sajnos én akkor még javában a bicajos korszakomat éltem, a trabantozást csk fater mellől élvezhettem az anyósülésen. Pedig ha akkor lettem volna jókor jóhelyen!

5185 Szabó Gergõ 2008-12-23 21:18:58

Hazaérve a karácsonyi körútról gondoltam olvasok a fórumon. Eddig is gyakran eszembe szokott jutni, hogy mi lesz, ha netán egyszer elfogynak az alkatrészek és nem tudunk majd építgetni, szépítgetni. Aztán olvasgatok itt, ééésss hááát... Igen, kicsit elmélkedtem és álmodoztam. Mennyire gyönyörű is lenne, ha amerre csak járok újszerű és kitűnő állapotú Trabant-tal találkoznék. Dehát persze ez megmarad csak álomnak. Mindenesetre a karácsonyfa alatt még ott lesz az új hátsólámpám.
Ezúton Kívánok Mindenkinek Boldog Karácsonyi Ünnepeket!

5184 Madocsai Gergely 2008-12-23 20:18:50  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 37992

Hát igen, jelenleg egy haszon-, és teherjárművek minden lézező elektronikáját, és részben mechanikáját terwező & gyártó multinál dolgozom én is, a fillérb@szás sajnos kötelező dolog, plána manapság. Olyan technikai +oldásokat mutatnak, látok, h én állok égnek...

[i](Módosította madogery 2008.12.23. 21:20-kor)[/i]

5183 Szedlacsek Ottó 2008-12-23 19:56:21  Előzmény:Lizák Péter: 37991

Hát igen ez sajnos így van napjainkban is. Hat éve autóiparban dolgozom multi cégeknél, és nem ugyan az megy a japán, az arab, az európai és az amerikai piacra típustól függetlenül. Érdekespl, hogy egyszer egy alaktrész alu máskor műanyag, vagy pl elektronikai alkatrészekkel extrákkal együtt vagy nélküle.
Persze tudom a magyarázatot. PÉNZ.

5182 Lizák Péter 2008-12-23 19:47:59  Előzmény:Korpai Tamás: 37990

Biztos. Egy ismerősömnek valami nemtomkije Angilából jött haza nemrég. Pár éve.
Odakinn 120-as Skodája volt. Azt mondja, azok csak külsőre olyanok mint az itthoniak.

5181 Korpai Tamás 2008-12-23 19:38:53  Előzmény:Sipos Tamás: 37989

Erről vannak legendák errefelé. Maradtak itt így gyári döluxok is, ismerek pár embert akinek így lett trabija, alkatrésze. Ezeket aztán hivatalosan összeszedték és meg lehetett őket venni. Van egy ember, akinek NDK-s motor van a trabijába, állítja hogy sokkal jobban megy...

5180 Sipos Tamás 2008-12-23 19:27:49  Előzmény:Lizák Péter: 37988

[justify]Meg amikor 89-ben a Sopron környéki erdőkbe kellett csak kimenni alkatrészért.[/justify]

5179 Lizák Péter 2008-12-23 19:17:32  Előzmény:Őry Gábor: 37982

Nemtom emlékeztek-e a rendszerváltás utáni időkre.
Odakinn németben akkoriban mikor a fal leomlott, majdnem új állapotban kötött ki sok Trabi a bontókban. Szabályosan rémálom.
Én a fél karomat adnám, ha az enyémek újszerű állapotban lennének.... :-)

5178 Sipos Tamás 2008-12-23 18:49:12  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 37979

[justify]Jól beszélsz. Valami ilyesmi megoldás ötlött fel bennem is, de még csak vázlatosan.[/justify]

5177  hks 2008-12-23 17:44:21  Előzmény:Szabó Géza: 37983

csináltak már ilyet,annyiban van értelme hogy az x-edik fúrás után már nagyon nehéz a dugó és a csapszeggel tudsz variálni a súlypontján.mert a nagy dugók orr nehezek ezért hajlamosak kopogni.

5176 Madocsai Gergely 2008-12-23 16:56:52  Előzmény:: 37984

No: 2 hátrafelé, 1 pedig kb 45°-ban áll. Ez utóbbi megy a bimetallos részhez, az ún "pull-down" membránhoz(tökyo a newe, mi). A 2 hátraállóból a jobb oldali megy a fekete műa. szíwókönyök bimetall jobb oldali(csak a rend kedwéért) pöckére. A karbin a másik hátraálló(felülről bal) pöcök megy az előgyuszi szabályozora - ha jól emléxem... ( asszem máshowa nem is mehet, mert nincs több hely )
[i](Módosította madogery 2008.12.23. 17:58-kor)[/i]

5175 (Törölt felhasználó) 2008-12-23 16:30:30

hali! van 1 nagy kérdésem. a gyári 4t karburátornak a hátulján van 2 kis csöcs. azokra mit kell kötni? mert az 1iken falsot szív... vagy csak duvgjam be?

5174 Szabó Géza 2008-12-23 16:29:36

Hellótok!
Mostanában elég sok szó esett a kölünböző motor átalakitásokról.szeretnem ezzel kapcsolatban megkérdezni, hogy a forgatyúsházban miként lehetne növelni az elősűrités értékét és lenne-e értelme? Gondoltam lekéne szedni a forgattyús ház felső részéből ahova felfekszenek a hengerek de akkor vagy a dugattyúkban kéne eltolni a csapszeget feljebb vagy a hajtókarokat zsugoritani.lenne-e értelme vagy valaki csinált már ilyet?

5173 Őry Gábor 2008-12-23 13:30:16

A zalaegerszegi MéH-telepen sok Trabimotor, és motoralkatrész van, ha valakit érdekel.

5172 (Törölt felhasználó) 2008-12-23 13:29:07  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 37979

Nekünk is gyűlik ám a cucc; nyitni kellene csak trabant wartburg bontót Most van 1 műhelynyi alkatrész + 3db komplett 2t meg 2db 4t üzemképesek csak akksi meg benzin (Az 1 ik 2t véglegesen ki van vonva a forgalomból de minden papírja megvan a visszaállításhoz.)
Pesten van valahol 2t alkatrész üzlet de hogy hol.

[i](Módosította N1tr0 2008.12.23. 15:19-kor)[/i]

5171  hks 2008-12-23 13:01:27

múltkorában az egyik barátom mondta van egy pipec trabi csak egy a probléma vele egy ifa nagyon bele parkolt hátulról.kerestek hozzá alkatrészt de nem jött össze azt mondta tulaj azt csináltok vele amit akartok.a haver szól boncsuk el. elmentem hozzá és nem volt szivem hozzá nyúlni. annyira zsír állapotban van a díszlécek csillognak a motor hangja gyönyörű.csak addig szenvedtünk a bontás témával hogy 3 szor fogtunk neki de nem ment az lett a nap vége hogy egy trabanttal több lett.egyenlőre ideiglenesen forgalomból kivonva ameddig meg nem lesznek hozzá az alkatrészek.

5170 Szedlacsek Ottó 2008-12-23 12:40:30  Előzmény:Sipos Tamás: 37978

Én már kidolgoztam.
Elbontottam több mint 20 Trabit meg vagy 3 Warnyút + bespajzoltam autósboltokból, néhai alkatrész forgalmazóktól, napjainkban pedig a roncstelepről mentek meg 1-2 kincset. Tele van 4 garázs 3 bérház alatti picehelység, a hétvégi telek, + még 1 komplett 23-et futott Trabi.
Azt hiszem én mindent megtettem. A tárhelyekkel együtt véve benne áll egy jó 3 éves autó ára.
segítség:
Roncs-MÉH telepeket kellene megkérni országszerte arra, hogy támogassák a TWK-t alkatrészekkel. cserébe a klubbtagok szétszedik acélra, alura, gumi/kárpit anyagokra szelektíven az autókat. Természetesen a klubtagok munkájáért értékarányosan járna alkatrész.
2 ember egy délelőtt alatt izzé porrá szed egy trabit. Tapasztalat.
Ha ezt elintézitek, kiveszek 1 hét szabit és szétszedek vagy 10 Trabit.
[i](Módosította O2TO 2008.12.23. 13:42-kor)[/i]

5169 Sipos Tamás 2008-12-23 11:59:57  Előzmény:Hõberth Gábor: 37973

[justify]Ez ellen tenni kell valamit! A klubelnök fórumában Gábor már fölvetette, hogy kezdjünk el azon agyalni, hogy miképpen lehetne a bontástól a lehető legtöbb gépet megmenteni. A februári Közgyűlésre kell összeütni valami javaslatot, hogy ott döntés születhessen róla.
Annyit vállaltam, hogy alaposan körüljárom a lehetséges megoldásokat, és írok róla valami javaslatot.
Szóval, tényleg ne dühöngjünk, ne szomorkodjunk az elpusztított gépeken, hanem dolgozzuk ki ennek ellenszerét![/justify]

5168 Szedlacsek Ottó 2008-12-23 11:20:02  Előzmény:Madocsai Gergely: 37975

Pereckormányok az árnyékos garázban dekkolnak. Csak le ne essenek a szögekről :-)
No para, a kényes alkatrészekből be vagyok tárazva durván. Csak nem férek.
[i](Módosította O2TO 2008.12.23. 12:22-kor)[/i]

5167 Biacsics Gábor 2008-12-23 11:11:14  Előzmény:Hõberth Gábor: 37973

A média segítségével építik a fogyasztói társadalmat,és ennek esünk mis is Trabisok áldozatul... De befejeztem mert amit még írnék az már politika,és az nem idevaló....

5166 Madocsai Gergely 2008-12-23 11:08:15  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 37974

Hál"Istennek!

Én a "69-est is ilyennek szánom, ezért akarok mindenből eredetit, és nem (csak) az OT miatt, csakhmár ott figyel a rendszám, néha gurulok 1 picit(nembírom ki, na), de túlságosan sajnálom, ígyis minden tócsa jobban fáj, mintha a belemet húznák...

(u.i: ha pereckormányos és még állapotú, sztem szedd le róla, mert kinyiffan a hőingadozástól)

5165 Szedlacsek Ottó 2008-12-23 10:52:08  Előzmény:Madocsai Gergely: 37972

Én megmentettem 1-et.
23 000Km-rel rohad lefóliázva több éve 1 90-es évjáratú Trabink egy falusi udvarban a közelben.
1x még nekiállok és újra életet lehelek bele, mihelyst összejön a családi házam.
Valószínű forgalomba már soha sem lesz visszahelyezve, de hogy lesz olyan állapotban mint újkorában az tuti.

5164 Hõberth Gábor 2008-12-23 10:51:07

Ezt most fejezzük be, mert rögtön tökönszúrom magam!
Otthon meg tárolgatom a gyári, de kicsit lepukkant kicsit rohadt, meg kicsit lelakott 2T Trabimat, hogy majd nagy melóval szép veterán autó lesz belőle.
Pedig szegény csak egy kalap szar, ezekhez az emlegetett kivégzett járgányokhoz képest!
Én nem értem az embereket! Például én ha találnék a padláson mondjuk egy hegedűt, akkor bár zenei analfabéta vagyok, azt se tudom hogy kell rendesen fogni, és tutira soha nem lenne rá szükségem, akkor sem dobnám ki, hanem szólnék valakinek, akit esetleg érdekel az ilyesmi.
Sajnos elérik az elvtársak a céljukat!
Nem kell itt konkrét intézkedés meg törvény, elég egy porhintés a média irányába, (katalizátor...) és egy fél ország bontóba gurítja a trabantját.
Persze nem mind makulátlan gyári gép, de sajnos akad olyan is.
Egyre kevesebben vagyunk trabantosok.
Egyre fokozódó alkatrész hiány, és az idő vasfoga...

5163 Madocsai Gergely 2008-12-23 10:29:05  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 37970

Még1 utsó, és befejezem: a szomszéd bácsi a "83-as kombiját kőkemény 29.000-rel adta le, Ő is a 2T-k b@sztatása miatt, +akartam wenni, de az "enyém" is kereszanyámé wolt, diákként max úgy szerezhettem wolna +, ha legalább 1 wesémet eladom, uh jött a bontós, a fickó szabályszerűen győzködte a tulajt, h neeeeee!
A kerékanya kupakok alatt még csillogott a kadmiumozás, (ilyen 100%-ig eredeti Trabant hangot azóta sem hallottam sehol).
Csendben állt mindenki és bizony el-el pottyant egy-két könnycspp, mikor felhúzták a platóra...

Mint már korábban írtam, ezt életem wégéig bánni fogom...

5162 Hõberth Gábor 2008-12-23 07:43:44

Szerintem legalább most karácsonykor ne beszéljünk ilyen horror történetekről!

5161 Szedlacsek Ottó 2008-12-23 07:11:36  Előzmény:Biacsics Gábor: 37967

Csak hogy tovább fájdítsam a szíveteket. Egykori munkatársam MÁV-os családból származott. Volt nekik egy 6V-s Trabijuk 11000km-rel. Alig használták, mert a vonat ingyé volt. Tényleg gyári állapotó 80%-os gumikkal 98%-os Trapper ami talán még esőt sem látott. Csorgott a nyálam rá, mint csövesnek a májkrémre. Elkezdte használni a 2004-es évben, bele is tett vagy 1000km-t. Utánna kiment külföldre dolgozni. Jött ez a 2 ütem mizéria, és a szülei úgy döntöttek a távollétében, hogy MÉH-telep.
Valahol már bejárati ajtó kilincseket öntenek a még 13ekm-t sem futott trabi blokkból, és drótkerítést fonnak a gyári főtengelyből. Talán az ajtóborítása még hólapát formájában tiszteletét teszi a MÉH telepen. R.I.P.
[i](Módosította O2TO 2008.12.23. 08:12-kor)[/i]

5160 Madocsai Gergely 2008-12-23 00:18:21  Előzmény:Sipos Tamás: 37961

Bizony ám, de látom PEDROH kolléga +előzött a linkeléssel...
A múltkori pirosat (XI. ker.) azóta is üldözöm, de remélem nem bontották el, ugyanis nem látom már.

5159 Hõberth Gábor 2008-12-22 22:10:03

Én már láttam párszor piros Trabantot, de nem hiszem, hogy gyári lett volna.
Ma például pont egy piros tramp jött velem szembe, ha jól láttam, akkor román rendszámja volt.
Egyébként sajnos az a baj, hogy azok az emberek akiknek találkozniuk kéne, pont elkerülik egymást. Így fordulhat elő az a csúnyaság, hogy valaki leadja a bontóba az öreg járgányát, mert az neki csak útban van, más meg pénzt is adna érte, ha hozzá juthatna.
Van egy kolegám, ő régen sokáig moszkvicsozott. Egy halom mindenféle vadi új meg alighasznált bontott alkatrésze megmaradt. Minden, amit ellehet képzelni. Kidobni sajnálta, gondolta odaadja valakinek, aki még foglalkozik ilyesmivel. Feladott egy hírdetést, semmi. Amerre járt, az utak mentén ha látott olyan moszkítót, ami ránézésre még forgalomban van, rátett egy cédulát, hogy van minden alkatrész ajándékba, csak hívják fel. Semmi. Legutóbb azt mondta, hogy most már tényleg csak útban vannak a mótyók, kidobja a francba az egészet.
Na mondom utána egy héttel tutira megjelenik valaki, akinek kellene alkatrész.
Sajna így megy ez.
Meg régebben az volt, hogy mindenki inkább modernizálta a Trabantját. Ha úgy adódott, akkor újfajta lökhárító, újfajta műszerfal, újfajta felni, újfajta...
6V-ról 12V-ra, sportkormány...
Emlékszem, amikor még a fekete műanyag kilincs volt a menő, és a gömbölyű lökös meg csúnya volt.
Aztán most meg itt a retroláz, meg a veterán mánia. Amit régen eldobáltunk, az most értékes kincs.

5158 Biacsics Gábor 2008-12-22 21:58:41  Előzmény:Sipos Tamás: 37965

Néhány hete egy ismerősömnél jártam aki kocsikat is von ki forgalomból,majd néhány alkatrész kiszerelése után mennek a vasba.Nekem csak egy komplett padlólemez kellet,és mit találtam? 90-es 2T Trabi rohadásmentes,37000 km-el,még megvolt a jellegzetes Trabi szaga.Nagyon sajnáltam h ide jutott,de sajnos már alvázszáma nem volt,így a sorsa megpecsételődött.A zúzdától legalább megmentettem,minden alkatrészét elraktároztam későbbiekre.Micsoda egy pazarlás ez h 37000km-es újszerű hibátlan,autókat adnak le emberek a vashulladékba!És ez csak egy a sok közül,országszerte hány végezheti vajon így.... Legtöbbünk meg sokért nem adná ha egy ilyenhez hozzájuthatna.Mindenesetre meg fogom mondani az ismerősömnek ha esetleg mégegy ilyen állapotú befutna (amire elég csekély esélyt látok,h pont ugyanide visznek mégegyet) ne vágják ki az alvászszámot vevő leszek a gépre.
[i](Módosította biacs 2008.12.22. 23:00-kor)[/i]

5157 Lizák Péter 2008-12-22 21:24:50  Előzmény:Sipos Tamás: 37965

na fejezd abba, mert mindjárt elsírom magam :-D
Én a 88-as kombimtól is sorra zavarom el a hiénákat...

5156 Sipos Tamás 2008-12-22 21:13:52  Előzmény:Lizák Péter: 37964

[justify]Néha tényleg fogalmuk sincs egyeseknek milyen értékek birtokában vannak.
Nem azért, hogy a szíveket fájdítsam, de apukám egyik szomszédja most adta le a bontóba a még 6V-os kombi Trabantját. Mesélt már róla, hogy van egy fickó az utcában, akinek szintén van egy kombija (akárcsak nekem), de nagyon régi, még 6V-os. Bővebbet nem tudott, mert nem ismeri az árnyalatnyi különbségeket. Talán a púpost sem tudja megkülönböztetni a 601-estől. Én magam sosem láttam, úgyhogy tényleg nem tudom milyen volt.
Kicsit mérges voltam, hogy csak úgy suttyomban vitték a vesztőhelyre, és nem tudtam beszélni a tulajjal, hogy próbálja meg közülünk eladni valakinek.
Az ő szemükben egy elavult ócskaság, amit le kell darálni.
Két hete történt, és már nincs meg.
Még rágondolni is rossz, hogy esetleg íves lökhárítói, alukeretes prizmái, és peremes felnijei lehettek.[/justify]

5155 Lizák Péter 2008-12-22 20:54:34  Előzmény:Sipos Tamás: 37963

Hát ez már szegénykém elé viseltesen nézett ki. Matt piros volt egész pontosan, de látszott, hogy gyári festék. Bal első sárvédő meg sárga volt. Szerintem nem tudja a gazdája mi is van nála...

5154 Sipos Tamás 2008-12-22 20:43:59  Előzmény:Lizák Péter: 37962

[justify]Ez az!
Pontosan. Egy ilyen piros 4T kombira büszke lesz a tulajdonosa a későbbiekben.[/justify]

5153 Lizák Péter 2008-12-22 20:37:56  Előzmény:Sipos Tamás: 37961

Erre gondolsz?

[imgw]http://trabantegyegy.uw.hu/Colors/colors.jpg[/imgw]

Mondjuk volt már szerencsém az olimpiakék változathoz is.

A Veterán topicon nemrég szóba került, hogy a 4T-kből milyen kevés igazi veterán lesz majd egyszer. Ilyen ritka színűeket kéne leginkább megőrizni. Meg a Tramp-okat...
[i](Módosította PEDROH 2008.12.22. 21:40-kor)[/i]

5152 Sipos Tamás 2008-12-22 20:34:22  Előzmény:Lizák Péter: 37960

[justify]A piros nagyon ritka Trabant szín. Néhány hónapja tett be valaki valamelyik fórumba (talán éppen ide) egy olyan képet, ahol átadásra váró, új 4T-k álltak piros, és egy különleges kék színben. Állítólag külön rendelésre készültek a végnapokban.[/justify]

5151 Lizák Péter 2008-12-22 20:27:31

Hi!

Nemrég szó volt a Trabik színeiről asszem e topicban. Ma láttam Kecskeméten egy piros (indiánvörös) 4T kombit. Láttam már többször is ezt a trabit egyébként.

5150 Szedlacsek Ottó 2008-12-22 07:11:15

http://www.youtube.com/watch?v=Pyc4XZgQEfU&feature=related

5149  Spityu 2008-12-21 19:53:20

Csak egy ötlet: készíts pl. kartonpapírból ellenőrző sablont, amit merőlegesen ráhelyezve a felömlőre, tudod ellenőrizni, hogy hol is tartasz _pontosan_ a vájat mélységét illetően. Aki még nem csinált ilyet, annak jól jöhet.