Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

5298 Marics Nimród 2008-12-31 18:40:21  Előzmény:Nagy Donát: 38098

Ne foglalkozzál mit mondanak a bontósok, le kell menteni minden alkatrészt, ami olyan, főleg, ha régi trabiról van szó(mert engem olyan alkatrészek érdekelnek pl régi alukeretes prizmák, szürke díszlécgumik,alukilincsek, műszerfalak, km óra stb..) aztán bekell spájzolni belőlük, hogy legyen pár év múlva is egy kis tartalék! Én is, ha csak tudok bontok, hogy legyen minden alakatrészből, sose lehet tudni mikor mire lesz szükség....

5297 Nagy Donát 2008-12-31 18:31:23

Nos, mivel nemsokĂĄra nekiesek a beltĂŠr ĂĄtalakĂ­tĂĄsnak, ezĂŠrt megkĂŠrdezem:

SzĂłval az ajtĂł kĂśrĂźli szigetelĂŠs elĂŠggĂŠ ki lett rohadva. valaki nekem azt mondta, hogy ilyent mĂŠg lehet kapni Ăşjan is. Ez igaz lehet? TudjĂĄtok, az a gumi ĂŠs alatta a fĂŠm hĂĄlĂł, ami az ajtĂłnyĂ­lĂĄs kĂśrĂźl van a kasznin.

5296  hks 2008-12-31 12:56:04  Előzmény:Sipos Tamás: 38100

sima ügy az egyik barátom is megoldotta ezt évekkel ezelőtt.egy kicsit könyebb volt neki, mivel kasznis.

5295 Sipos Tamás 2008-12-31 09:17:53  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 38103

[justify]Az új futómű nyomainak eltüntetése pusztán esztétikai szempontból lenne fontos. A lényeg, hogy passzoljon az új bódéba a laprugó.
Szóval most a bódécsere orrhosszal vezet. Egyelőre telefonon találtam egy mindössze küszöbcserés kombi kasznit (88-as). Ez pedig nem horror, mert szeptemberben a vizsgára lettek nálam cserélve.
A megborult kaszniból pedig lehetne lakó-utánfutó. Csak ennek engedélyeztetése úgy tudom, ütné a 200-at. Meg azt is hallottam, hogy egytengelyes esetén a vonószem és a tengely távolsága nem léphet túl bizonyos értéket, és ezért nem lehet.[/justify]

5294 Kacsándi Szabolcs 2008-12-30 20:16:20  Előzmény:Sipos Tamás: 38100

A futómű azonos csak a gátlót kell cserélni.Az újabb vázon kifli alakja van a belső rögzítőpontok merevítésének.Ezt le kell fúrkálni és helyére feltenni a régi kaszni rugótartó teknőjét.Csak a fenéklemezen kell egy szögletes lukat vágni.Be kell állítani és felhegeszteni.Utána csak szerelni kell mint a másiknál.Azt hiszem a torony felső rögzítőpontja is azonos helyen van így a régi gátlót csak a helyére kell tenni.Persze így a rugónak kialakított gyári rész bent marad,és nem mutat valami jól.Ha azt is el akarod tűntetni az már kicsit nehezebb.De azt is meg lehet oldani.

5293 Szedlacsek Ottó 2008-12-30 19:02:23  Előzmény:Sipos Tamás: 38084


Magamra ismertem :-) ,de az alkatrészek nem 2 padláson hanem 3 pincében vannak, és nem 3 hanem 4 garázsban.
Nem hiszitek el de az egyik volt kollégám felborult a Trabijával és vett egy donort hozzá, valójában csak a jobb oldali elemek motorháztető és a tető kellett neki. Elbontottuk -20 fokban az autót és a csupasz váz kivételével minden alkatrész egy 3. emeleti garzon erkélyén, beépített szekrényében, konyhájában landolt. Három vagy négy évet élt velük közös háztartásban. Természetesen NAGGYON DURVA volt. De nincs is attól jobb, mint hogy üzemanyag szint mérő pálcával kavargasd már korán reggel a teádat. Azóta már eladta az autót, hoppá jut is eszembe mennem kell a megmaradt alkatrészekért.
Azt javaslom ne vesztegessétek az időtöket, ne várjatok senkire és semmire. Irány a roncstelep és mentsétek ami menthető. A MÉH-telepes ártól mindig is többért tudjátok majd eladni a jó alkatrészeket, ha meg időközben kiszálltok a Trabizásból akkor "beszerzési áron" tuti átveszegetik a cuccokat.
Pl: két pár komplett zsír állapotú hátsó futóművet spirálrugós taggal eggyütt 5e-ért adott a roncstelepes. Szerintem annyiért akármikor el tudnám adni.
Komplett elektronikus gyújtás 500-ért, Frissen felújjított járatós motor generátorral 5e, amiből ha csak a blokkot visszaviszem kapok érte 1500-at. Üvegek, foncsorok, kárpitok és minden ami nem fém szinte ingyen.
15e-20e-ből rendesen be lehet tárazni. (négy tank benzin)
Molyhos: Az alkatrészes dolgok miatt jól jönne a telefonszámod.

5292 (Törölt felhasználó) 2008-12-30 15:38:51  Előzmény:Nagy Donát: 38098

Na ilyen sportkormány szerűséget meg pár apróságot majd valamikor, ha pénztárcám is engedi akkor szeretnék beszerezni. Ezzel kapcsolatban azonban lenne kérdésem, miszerint nem kell ahhoz valami műbizi vagy ilyesmi? Mert ugye bontós kormányhoz nem valószínű, hogy lesz.
Meg, ha valakinek esetleg van egy kis ideje akkor leírhatná, hogy milyen átalakításokhoz kell ilyen külön papír beszerzése illetve hasonló dolgok. Ezekkel nem vagyok igazán tisztában.

Előre is köszi!

5291 Sipos Tamás 2008-12-30 15:04:10  Előzmény:Ivacs István: 38099

[justify]Sőt, két forrásból is azt hallottam, hogy egy az egyben (minimális átalakítással) át lehet pakolni a laprugós futóművet a spirálos kaszniba.[/justify]

5290 Ivacs István 2008-12-30 13:04:11  Előzmény:Sipos Tamás: 38078

Az nem gond hogy esetleg spirálrugós bódéba költözöl át! A spirálrúgót is ki lehet keményíteni a zsigulinál használt rugó szétfeszítő gumibakkal! Nekem 25 mm-re van átalakítva a zsigulis 40 mm helyett! Olyan kemény a hátulja mint laprugósé! A spirálrugós kivitelnél tudtommal nincs kialakítva a központi laprugó rögzítő pont.

5289 Nagy Donát 2008-12-30 11:58:22

Nálunk sajnos elég bunkók a bontósok. Tök lenézően néznek meg szólnak hozzád, hogy mit zavarod má" őket. Nagyon utálok oda járni. Szombathelyen, a laktanya mögötti bontóról van szó. Komolyan én érzem magam megalázva, hogy be merészelek menni oda. De muszáj, mert más lehetőség nem nagyon van .

Amúgy valamikor bemegyek, és levadászok sok mindent, láttam kocsikban vagy 5 három meg négy küllős sportkormányt, fekete padlószőnyeget, 12 LED-es átfolyásmérőt, gyári nagy gumiszőnyeget stb. Aztán majd el árulgatom.

5288   2008-12-30 11:14:51  Előzmény:Őry Gábor: 38096

Mindent lehet, csak kérdés, hogy van-e értelme.

5287 Őry Gábor 2008-12-30 11:12:44  Előzmény: : 38095

Mér"? Fantáziálni lehet, nem?

5286   2008-12-30 11:00:48

Ébresztő! Szálljatok már le a földre.

5285 Őry Gábor 2008-12-30 10:08:25

Küldeni kellene egy körímélt a bontósoknak, hogyha érkezik jó anyag, értesítsék a klubot, és itt rögtön megtudja mindenki. Lehet, hogy ez egy kicsit feljebb veri az árakat, de legalább a bontós is érdekelt lesz a buliban.

5284 Hõberth Gábor 2008-12-30 00:04:29

Ja és hogy mit kell leadni, vagy mit nem, az részlet kérdés. Vagy azért kerül sokba, mert nem adsz le semmit, csak megveszed a bontóspapírt, vagy azért kerül sokba, mert a leadott autóból utólag kell mindent "visszavásárolgatni" a bontóból.
Az elsődleges cél az lenne, hogy a napokban emlegetett horror történetek ne történjenek meg, amikor makulátlan zsír járgányokat visznek a "sintértelepre"!
Ezeknek az autóknak nem szabad így végezniük!

5283 Hõberth Gábor 2008-12-29 23:56:42

Ez a forgalomból csak úgy vonhatom ki, hogy leadom a bontóba, és még fizetek is érte, ettől a bicska nyílik ki a zsebemben! Amikor elsőnek hallottam róla, nem akartam elhinni, aztán tessék, csak bevezették!
Inkább nem írom le erről a véleményemet, mert azt kisípolnák!
Ettől függetlenül az alkatrész probléma így is úgy is egyre riasztóbb!
Most csak az változott, hogy a megunt járgányt nem a MÉH telepre adják le egy tizesért, hanem a "hivatalos" bontóba, ahol még a gazdi fizet egy tizest az autó mellé.
A mobil bontós csapatokkal szerintem nem lenne gond, arra mindíg akadna ember a klubból. A fő gond a megvétel és a tárolás! Ha nem sikerül valami központi pénzt meg raktárat keríteni erre a célra, akkor sajna marad az eddigi módszer, mindenki magának gyűjtöget, ahogy tud. Van aki megteheti, van aki nem.
Nekem is tele van minden a pincétől a padlásig alkatrészekkel. És még mennyi minden nincs, ami jó lenne! A család már teljesen kivan a fóbiámtól, és még örülhetek is, mert legtöbbünknek még ennyi lehetősége sincs, mert kicsi lakásban lakik nagyhatalmú feleséggel.
Ez egy ördögi kör!
Sajnos ez a rendszer nem a mi malmunkra hajtja a vizet!

5282 (Törölt felhasználó) 2008-12-29 23:30:52  Előzmény:Szarvas László: 38090

Telephelyeken a kaszni a lényeg az alvázszám miatt szóval szerintem elég lenne csak azt leadni. Lehet most hülyeségeket beszélek, okoskodni se akarok, mert nem értek ezekhez a jogi dolgokhoz.

5281 Szarvas László 2008-12-29 22:52:28  Előzmény: Spityu: 38082

Eleve elkedvtelenedtem amikor ezt a forgalomból véglegesen való kivonásos rendeletet a képünkbe vágták,mondván,nem mi,á, mi nem,az EU!Ők akarják!
De hogy is van ez valójában?Veszek mondjuk egy trabit.Az állam vastagon megkapja ami jár neki.A hab a tortán a kb:10500-ft-os "vagyonosodási" illeték leperkálása,mert gazdagabb lettem.Ugyanezt az autót kivonatom véglegesen a forgalomból,azaz nem lesz tovább a tulajdonomban,"vagyont vesztettem,szegényebb lettem"Ismét befizetek kb:10000-ft-ot.Ez az összeg szerintem fedezi az adminisztrációval járó költségeket.Ezután az autót bevihetem a telephelyre,kegyesen megmutatják hová tegyem,papirokat megkapom,mehetek,pá,pá.Vót ótóm,nincs ótóm.
No de itt STOP! Hogy is van ez??Egy államilag hivatalosan felhatalmazott cég "INGYEN!!!" kapott tőlem terméket,amit alkatrészenként akár én is visszavásárolhatok!!!Viszonylag ócsón!!Sőt,még áfá-s számlát is tudnak adni!Ez egy rémálom.Egy trabiból röhögve kiárulnak min 50.000-ft+ áfá-t.Azaz. kiadás 0-ft, bevétel 50.000+áfa.Ugyan miért nem tehetem meg,hogy a saját tulajdonommal szabadon rendelkezzem?(már megint).Igen tudomásul vesszük,a véglegesen kivont jármüvet többé nem lehet a forgalomba visszahelyezni,de miért ne építhetnék pl: a trabi hátsó részéből egy kétszemélyes ülő,álló,fekvő,baldahinos vízágyat.
Apropó. A nyáron ha jól emlékszem egy nagykereskedelmi céget több mint 100-millió ft pénzbirsággal büntettek meg azért, mert az általa értékesített terméket olcsóbban adta,mint amennyiért vette, és ez az indoklás szerint tisztességtelen.Az átvevőhelyek bevételei meg tisztességesek.

5280 (Törölt felhasználó) 2008-12-29 21:18:46  Előzmény:Sipos Tamás: 38080

Különítményes dolog nem is rossz. Talán benne lennék.
Én nagy gyűjtő lennék csak hát mindennek van határa.

5279  Spityu 2008-12-29 21:07:53  Előzmény:jocking _: 38086

A raktározást nem igazán lehet elkerülni... pl. ha találunk egy jó kormányt, főtengelyt, etc. bűn lenne ott hagyni, valószínűleg meg is lenne a gazdája hamar.

Fel kellene mérni az igényeket, miből mennyi fogy, és azt is fel kellene mérni, hogy mely bontók/méh telepeken érdemes ilyenekre figyelni.

Nyilván ajtóborító duroplastból nem kell elhozni mindent, de az esetlegesen felbukkanó gyári jó minőségű motorikus alkatrészek közül mindet.

5278 Sipos Tamás 2008-12-29 21:06:33  Előzmény:jocking _: 38086

[justify]Esetleg, napi bontási ajánlat (friss hús) érkezett! Cím a Klubirodán. Majd újabb közlemény: a Mókus örs bontott egy kombi 4T-t, részletek az apróhirdetésben! Klub által szponzorált hirdetés.[/justify]

5277 jocking _ 2008-12-29 20:55:22  Előzmény:Sipos Tamás: 38084

Szerintem úgy lenne célszerű megoldani, hogyha hívás érkezik a bontóból, akkor meg kéne kérdezni itt a fórumon, hogy kinek mi kell, meg hogy itt és itt van a bontandó cucc. Így a bontó brigád egy listával menne a bontóba, és csak azt szereli ki, amire épp igény van. Ennek egyetlen hátránya, hogy így több az alkatrészveszteség, meg persze az ismerős helyzet, amikor bontás után egy nappal megy tönkre valami...

5276 Sipos Tamás 2008-12-29 20:52:22  Előzmény:jocking _: 38083

[justify]Szerintem a bontós bárkinek eladhatja a cuccait, de legalább szóljon a Klubnak. Aztán vagy kimegy a különítmény vagy nem. Vagy tud üzletet kötni a különítménnyel, vagy nem.[/justify]

5275 Sipos Tamás 2008-12-29 20:50:11  Előzmény: Spityu: 38082

[justify]A bontós valószínűleg pusziért nem ad semmit, hiszen ő ebből él. Ha az önkéntesek fizetnek érte, akkor amíg el nem adják, benne áll a pénzük.
A központi raktárnak én egy hangárt képzelek el, mert valaki írta itt, hogy ő bespájzolt. Három garázst, két padlást, és egy hétvégi telket töltött meg a cuccokkal. Itt meg lehetne osztani a feladatot: pl. lennének duroplast és üveg lerakatok, főtengely raktárak, 1000 apró cikk bazárok stb. Kinek-kinek mekkora helye van. Jómagam egy 30 négyzetméteres bérelt lakásban lakom, és ablaktekerőket, kapcsolókat, szívatógombokat stb. szívesen tárolnék.
A webshop jó ötlet (a Vatera is rendelkezésre áll). Adott alkatrésztípus raktárosa vaterázna, a klubtagok pedig innen kedvezménnyel vásárolhatnának. Erre talán az APEH sem mozdulna rá.[/justify]

5274 jocking _ 2008-12-29 20:32:08  Előzmény: Spityu: 38082

[i]"...szerződni kéne az árakra a bontókkal. Ill. hogy csakis nekünk adhassák el."[/i]

Mármint "nekünk" alatt a trabisokat érted... Remélem.

5273  Spityu 2008-12-29 20:30:03  Előzmény:Sipos Tamás: 38080

Én valahogy úgy képzelem el, hogy azok akik kimennek úgymond "önkéntesek" lennének. Vagy valahogy szerződni kéne az árakra a bontókkal. Ill. hogy csakis nekünk adhassák el. Nekünk = a Klub alkatrészújrahasznosító _intézménye_. Aztán annyi "haszonnal" továbbadni (annak akinek kell), hogy az önkéntesek költségei megtérüljenek (benzin).

Ha már felosztás: mondjuk országfelenként 3-3 + 1 Bp.

Ja és minden egyes alkatrészt DOKUMENTÁLNI!!! hogy ne lehessenek visszaélések...

A felosztásnál nem lerakatokra gondolok! Átvevőlerakatokra, ahonnan menne egy központi raktárba pl. És szépen nyitni egy webshopot.

Eszembe jut egy mondás: "minél nagyobb képtelenség valami, annál szebben lehet róla álmodozni" :/

Hogy egy kis valóságot is csepegtessek és elkedvtelenítsek mindenkit: a "raktározáshoz" nem csak tárolóhely, hanem tőkebefektetés is szükségeltetik.

[i](Módosította Spityu 2008.12.29. 21:41-kor)[/i]

5272 Sipos Tamás 2008-12-29 20:26:26  Előzmény:Reining Ádám: 38079

[justify]OK, beszélünk a héten, és összehívunk egy konzíliumot a beteg fölött.[/justify]

5271 Sipos Tamás 2008-12-29 20:24:23  Előzmény:Őry Gábor: 38077

[justify]Azt hallottam, hogy az ott már veszélyes hulladéknak minősül, és nem adhatják el. Inkább a begyűjtő helyeket kéne szerintem támadni, azaz az autóbontókat, mert ők el is adhatnak belőle. Igen ám, de meg van határozva az egyik rendeletben, hogy az autók tömegének hány %-át kell leadniuk nyersanyagként.
Vagy valami hasonló lehet a rendszer működése, amit még nem látok át tisztán.
Jó, meg lehet venni a cuccot a bontóból. A Klub bizonyos bontókkal megállapodást köt, hogy szóljanak, ha beesik egy Trabi. Akkor kimegy a bontó különítmény és darabjaira szedi. Most jönnek a kérdések:
[list]Hány különítmény legyen az országban?
Kikből áll ez a különítmény?
Mennyit fizetnének a bontósnak?
Kinek a pénzéből fizetnének?
Hol tárolják a rengeteg bontott cuccot?
Ki vehet tőlük?
Mennyiért vehet tőlük?
Kié a nyereség/veszteség?[/list]
Ez egyelőre 8 megválaszolatlan kérdés, amire most még csak tippjeim vannak. Ezek egyike, hogy ez egy vállalkozás lenne. De ha vállalkozás, mindjárt engedélyek, eljárási díjak, APEH. Ha pedig fekete vállalkozás, akkor csak APEH és Rendőrség.
Gábor megmondta: a Klub bontani, tárolni, kereskedni nem tud.[/justify]

5270 Reining Ádám 2008-12-29 20:20:42  Előzmény:Sipos Tamás: 38078

Na most volt szerencsém megint találkozni a Trabival és alaposan megvizsgáltam a jobb oldalát! A zárak szintbe vannak egymással de a hézag nagyon nagyra nőtt és éppen hogy csak a zár illetve a patkó amire rácsukódik, szóval csak a széleik találkoznak egymással! Egy jó lakatos amúgy ha valami húzatóval cibálna kicsit a bódén valószínű a hézeg is összemenne! Viszont mindenféleképpen egy szélvédőkeret kerestetik mert az kapott egy olyan kokit hogy mindenhol horpadt gyűrődött stb.! A jobb elejét meg lehet oldani szerintem az nem olyan nagy gond ahogy nézegettem!

5269 Sipos Tamás 2008-12-29 20:09:43  Előzmény:Ivacs István: 38076

[justify]Adam kolléga tényleg látta már világosban. Akkor lehet, hogy bódévadászatot kell indítanom. Az nem számít, hogy az enyém laprugós és egy újabb kiadásút (csavarrugóst) találnék? Lehetne belőle könnyen laprugóst csinálni? A laprugós az igazi! Imádom.[/justify]

5268 Őry Gábor 2008-12-29 19:58:08  Előzmény:Sipos Tamás: 38073

A zalaegerszegi MéH-telep tele van karbikkal, hengerfejekkel, motorokkal, ventilátorokkal, egyebekkel. Van több bontós is készletekkel.

5267 Ivacs István 2008-12-29 19:48:02  Előzmény:Sipos Tamás: 38073

Az a helyzet, hogy szerintem a legtutibb megoldás a teljes bódé csere, úgy hogy az alvázszámotz tartalmazó tűzfalat átrakni az új bódéba! Az " új" bódét ha teljesen kilakatoltatod akkor egy jópár évig rozsda gondod nem lesz! Igaz ez a megoldás pénzbe kerül!!

5266  Spityu 2008-12-29 19:45:55  Előzmény:révai ákos: 38072

Mérj sürítési végnyomást órával! Abból kiderül, hogy mennyire kopott, és hogy amiatt jelentkezik-e az olajfogyasztás.
Szerintem nem emiatt van, mert utánaszámoltam, ez majdnem kétszer annyi olaj mint amennyit elhasználok ugyanannyi km alatt. A kétüteműbe... Márpedig akkor neked is füstölnie kellene elég rendesen.

Azt írod, hogy csak nagy terhelésnél produkálja. Én ebből arra következtetek, hogy a magasabb olajsnyomás következtében megy ki valahol az olaj, talán szimmeringnél. Ha tudsz, szerkessz be valami kartonpapírt a karter alá, és nézegesd, hogy milyen használat esetén lesz olajos. Ha nagyjából tiszta marad, akkor lehet, hogy mégis a kipuffon át távozik, elégve.

5265 Reining Ádám 2008-12-29 19:40:29  Előzmény:Sipos Tamás: 38054

Hali!
Én is gondoltam írok mert nálam áll szegény Trabi!
A szélvédőkeret az eléggé odavan sajnos szóval abból kéne egy másik rá, az eleje nem vészes mert azt vissza lehet nyomatgatni, huzatgatni vagy meg lehetne oldani hogy jó legyen én csak amitől félek az hogy egy picike csavarodás lehet az autóban mert az utasoldali ajtó zárja és a kasztni része amire rácsukódik az nem igazán akar jól illeszkedni szóval az ajtó csukása elég nehézkes és nagyon nagy lett a hézag az ajtó és a hátsó elem között, a vezetőoldali ajtó jól csukódik bár alul eláll egy picit de az nem olyan nagy gond! Mindenesetre egy lakatosnak meg kéne nézni aki már látott sok hasonlót hogy mit tud vele kezdeni mert mi is borultunk már de azt pajszerral meg 10 kilós kalapáccsal javítottuk aztán gyíí tovább a szántásba de ez nem egy olyan autó, szóval valami szakidani kezébe kéne hogy kerüljön!

Üdv.: Ádám

5264 Sipos Tamás 2008-12-29 19:32:50  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 38070

[justify]Köszönöm. Most már gyűlnek a különböző megoldási javaslatok, így könnyebb lesz dönteni. Lakatosnak látnia kell, és mérnie is! Helyrehúzás, vagy teljes tetőcsere? Ez itt a kérdés. Mondjuk, még a kasznicserét sem vetettem el.
Azt megint sajnálom, hogy itt a két ünnep között szerettem volna a Közgyűlésre kiagyalni valami épkézláb javaslatot az alkatrészmentés intézményesítésére. Vagy hogy az ördögbe mondjam. Szóval, hogy minél több alkatrészt menthessünk meg az enyészettől. Erre most agyalhatok a saját gépemen.[/justify]

5263 révai ákos 2008-12-29 19:32:00

Sziasztok!

Érdeklődnék, hátha tud valaki segíteni. A történet az, hogy van egy 1.4 ccm, 8 szelepes, kompressziónővelt VW blokkom, amelyben valahogy eltűnik az olaj, méghozzá elég durván, kb 1000-1500 km enként szinte a teljes mennyiség. És akárhol is néz(t)em eddig nem láttam semmi nyomát, a hűtőviz nem olajos, a blokkból, és a szilenteknél sehol sem szivárog, a kipufogó meg nem füstöl (pedig kb 2.5-3 liter olajról van szó)

Amit még szintén megfigyeltem, az eset kapcsán, hogy szinte csak olyankor csökken az olajszint, amikor jól kihuzatom a gépet, de egyébb esetben még ha tartósan megyek 120-140 között, akkor sincs változás, vagy csak alig észrvehető mértékben.

Ha valaki tud bármi tippet adni, szívesen veszem, és köszönöm is egyben!!
Szerintem a vége valoszinűleg gyűrű, tömítés és szimering csere lesz miután szétszedtük a blokkot.

[justify][/justify]

5262 (Törölt felhasználó) 2008-12-29 19:20:23  Előzmény:Nagy Donát: 38057

1 gyors fotó majd csinálok holnap közelit is ha nem felejtem el.

http://kepfeltoltes.hu/081229/SDC10089_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

[i](Módosította N1tr0 2008.12.29. 20:21-kor)[/i]
[i](Módosította N1tr0 2008.12.29. 20:23-kor)[/i]

5261 Kacsándi Szabolcs 2008-12-29 18:55:54  Előzmény:Sipos Tamás: 38054

Hát lehet van egy kis csavar benne.Az eleje le van rogyva,lehet kicsit a doblemez is elmozdult,de az könnyen javítható.A tető már nehezebb meló,de egy komplett cserével az is javítható.Ha visszanyomták a helyére már több látszik a hibákból.Szerintem az alváz maradhat,nem kell számot variálni.Csak a lakatos pontos odafigyelése kell,meg a tiéd.Az üvegek passzoljanak a helyére.Érdemes előtte méretet venni a donorkocsi ablakméreteiről,mielőtt el lesz vágva.Utána ezt vissza lehet ellenőrizni,ha elkészült az új tető rá.

5260 Nagy Donát 2008-12-29 18:01:56  Előzmény:Lizák Péter: 38067

Igen, ez is egy jó fajta, amibe lehet faragni. És hmm, szép hogy így csillog! Mondjuk én láttam ezt is, ez is jó lenne:

[img]http://www.trabantklub.hu/twk/pics/_cikk/464044bf0a056-02.jpg[/img]

5259  hks 2008-12-29 16:56:06

szeretnék egy kis segítséget kérni sikerült megtudnom hogy milyen márkájú volt a régi trabant 800rs felni. METALEX .csak igazán semmit nem találtam róla a neten hátha ti ügyesebbek vagytok mert szerintem vagyunk egy páran akik ilyen felnit szeretnének
[i](Módosította tschabi 2008.12.29. 18:05-kor)[/i]

5258 Lizák Péter 2008-12-29 16:09:43  Előzmény:Nagy Donát: 38052

http:/trabantegyegy.uw.hu

Van egy 67-es optikás 4T fenn. Abban pl a 2T műszerfala van...
[imgw]http://trabantegyegy.uw.hu/Images/ABL-880/46051_1217133676.jpg[/imgw]

5257 (Törölt felhasználó) 2008-12-29 15:49:04  Előzmény:Nagy Donát: 38057

az nincs bal oldalon az ablaktörlő kapcsolója van jobb oldalon meg 1 óra.

5256 Támba Csaba 2008-12-29 15:11:01  Előzmény:Sipos Tamás: 38063

Igen, a karosszériás mesteremberek ismerik a módját.
A lényeg, hogy az illesztési pontokon belülről az elsődleges vonalhegesztés után még nem árt egy-egy átlapolt és körbehegesztett lemezcsíkkal merevíteni az oszlopokat.

Persze az egész művelet előtt célszerű végigmérni a karosszériát, hogy esetlegesen mennyire ment el.

A kép alapján nem túl vészes de pontosan csak a mérések után lehet tudni

5255 Ivacs István 2008-12-29 14:26:27  Előzmény:Sipos Tamás: 38063

Azért azt is meg kéne vizsgálni, hogy a bódé nem csavarodott-e egy kicsit sem mi előtt a tető cseréhez hozzá fogsz!!!!!

5254 Sipos Tamás 2008-12-29 13:56:55  Előzmény:Támba Csaba: 38061

[justify]Ehhez ugye tövénél le kéne vágni az A, B, C oszlopokat és pontosan a helyére illeszteni az újat?[/justify]

5253 Sipos Tamás 2008-12-29 13:47:19  Előzmény:Őry Gábor: 38059


[i](Módosította molyhos 2008.12.29. 14:47-kor)[/i]

5252 Támba Csaba 2008-12-29 13:46:39  Előzmény:Sipos Tamás: 38060

Komplett tetőcsere egyszerűbb és biztosabb.

5251 Sipos Tamás 2008-12-29 13:43:33

[justify]Igen, a szép (és nagyon drága) krómos lökhárítók épségben átvészelték. Maradt még egy tartalék lámpakarikám is.
A kasztnicsere vagy javítás kérdése még korántsem eldöntött. Lehet, hogy a karosszérialakatos egy varázsló. Szépen, igényesen, és olcsón dolgozik. Éppen ezért nem nagyon ér rá.[/justify]

5250 Őry Gábor 2008-12-29 13:27:03  Előzmény:Sipos Tamás: 38054

A szín mezei törtfehér? Mert akkor a kasztnicseréről van ötletem a privát vonalon, ha érdekel.

5249 Ackermann Balázs 2008-12-29 13:24:09  Előzmény:Sipos Tamás: 38054

Őszinte részvétem, remélem meggyógyul szegény. A lényeg, hogy Ti megúsztátok.

Egyszer én is majdnem felborultam verseny közben. Akkor tanultam meg mennyire kell vigyázni a Trabival, sajna könnyű tetőre tenni. Azóta meg amikor tehetem szándékosan idézem elé a majdnem borulást. Ilyen az élet.

Sajna nekem nincs kasznim, de szerintem is mindenképp cserélni kéne az A oszlopokat, ebből már nem lesz sosem olyan mint régen.