[justify]Zöldkártya ügyben még mindig van sötétség a fejekben, néha még a tulajdonosok részéről is. Szoktam vaterázni, és kíváncsiságból megnézem az eladó Trabantokat is. Idemásolok most egy párbeszédet, ami a tulajdonos válaszával kezdődik egy érdeklődőnek, majd azután a mienk következik:
tulajdonos: Üdv. Az a költséges hogy átkel íratni, ahhoz meg katalizátor szükséges! Amúgy az autó jó állapotban van korához képest!2008.03.-ba járt le a műszaki!
én: Üdvözletem! Elnézést, hogy vételi szándék nélkül használom a felületet, de a pontos tájékoztatás érdekében el kell mondjam, hogy nem kell rá katalizátor. Soha nem is kellett, ezt csak a média találta ki. Nekem is kétütemű Trabantom van, amit tavaly vettem, és senki sem kért a zöldkártyánál vagy a vizsgán ilyesmit.
tulajdonos: Üdv. Nem a katalizátort kötelezik, hanem levitték a megengedett "HC" értéket felére!! Mivel ezt ritkán tudja a trabi emiatt meg kell a katalizátor! Tehát nem kötelező, hanem muszáj!
én: Bár valóban ezt terjesztette a média, szerencsére ez sem igaz. Mindenki figyelmébe ajánlom a 13/2008. (VII. 14.) KHEM-IRM-KvVM együttes rendelet 14. § alábbi bekezdését: (9) Az (5) bekezdés a ) pontjában meghatározott kétütemű motorral ellátott gépkocsi környezetvédelmi felülvizsgálata, valamint időszakos vizsgálata során a szénhidrogén (CH) kibocsátási határértéket 2020. december 31-éig teljesítettnek kell tekinteni, ha a gépkocsi motorjának beszabályozása megfelel a 2. számú melléklet 2.2-2.4. pontjában meghatározott műszaki jellemzők tekintetében a gyártó által előírt értékeknek.
Nos, ennyi. A vásárlás időpontját nem kevertem bele, mert egyrészt nem akartam a tulajdonos boltját rontani (sőt, inkább szeretném ha új, szerető gazdát találna a gép), másrészt tuti nem foglalkoznak az állomásokon a tulajdonszerzés időpontjával. Annyit értenek az egészből, hogy a Trabant 2020-ig mehet.
Ja, és természetesen sok szerencsét![/justify]