Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4848  Spityu 2008-11-27 08:22:38  Előzmény: Spityu: 37654

Nah, közben megtaláltam a főkatalógusban, és ahogy látom külső gyűrűvel ellátott csapágyról van szó. Ami nem gond, mert ahogy elnézem van rajt középen egy vájat, amivel friss olajhoz juthat (így már értem az előző hozzászólásodban leírt olajozást). Ránézésre vékonyabbak a tűgörgők, viszont valószínüleg sűrűbben vannak, ami nem lenne rossz.

A katalógus kb. 4 kN kifáradási terhelést ír, amit szerintem egy 2T dugattyú (normálisan beállított gyújtásnál) nem produkál, leglábbis remélem.
[i](Módosította bgt015 2008.11.27. 11:35-kor)[/i]

4847 Madocsai Gergely 2008-11-27 08:13:44  Előzmény:Rideg István: 37655

Ha a generátornál gyanús, akkoe az olajszűrőt nézd +, lehet, h itt a baj: nincs +húzwa, tömítés, stb is lehet...

4846 Rideg István 2008-11-27 06:44:19  Előzmény:Rideg István: 37588

Sziasztok!
Úgy néz ki, hogy olaj csöppenhet, mert úgy vettem észre, hogy a generátor környékén van a gond! De sehol nem látok friss nyomot az autó alján, ha alánézek, csak a földön

4845  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 37403

Engem nagyon érdekelne ez az SKF RNA49/22.

Utánaolvastam, alig találtam meg a katalógusban. Azonban én úgy vettem észre, hogy a tűgörgős csapágyak közül azt a fajtát képviseli, amelyik kívül egy gyűrűvel van ellátva (ami esetünkben maga a hajtókar lenne).

Amúgy én is régóta agyalok ezen, ma is keresgéltem pl. kompatibilis hajtókart, de semmit sem találtam. Arra is gondoltam, hogy sűrűbb görgősort alkalmazni, mint az alábbi linken: [url]https://www.ldm-tuning.de/artikel-6548.htm[/url]

Ez tutira 1 az 1-be alkalmazható egy olyan főtengelynél ami nem volt megszorulva (vagyis alapméretes marad) ??? Mennyit kóstál darabja? Fotó, titok jöhet.


[i](Módosította Spityu 2008.11.26. 20:51-kor)[/i]

4844 Szarvas László 2008-11-26 07:59:52  Előzmény:Nagy Donát: 37648

Így igaz.Nekem is szürkéskék volt előzőleg a forgalmiba írva,és választanom kellett,vagy szürke,vagy kék...mivel a "csodaprogram" csak tíz féle szint tud!!! Ugyan mi lenne szinnek beírva,ha "Dewalt" (sárga-fekete) márkaszínre lenne festve a trabim?

4843 Szarvas László 2008-11-25 21:36:34  Előzmény:Szegedi Árpád: 37644

Az eddigi hozzászólásokból is kitünik,nincs tuti bizos jó gyertya.Ezek szerint függ a külső hőmérséklettől,a megtett út hosszától,vezetési stílustól,no de még a motorja is válogatja!Hiszen minden trabi külön egyéniség.A 175-ös hőértékűtől kezdve a 260-as ig mindent elbír.Mindenkinek más a tapasztalata. És ez így van jól.A gazdí eldöntheti, hogy szerinte melyikkel muzsikál a legjobban a moci,és azt kapja.Azaz,tuti tipp nincs,de van tapasztalat!

4842   2008-11-25 21:33:39  Előzmény:: 37650

Azt még sose hoztuk föl a magas fogyasztás kapcsán, hogy mennyire kopott a motor... vagy mindegy lenne?

4841 (Törölt felhasználó) 2008-11-25 19:22:49

Sziasztok!
Mióta megvan 4Ü-trabink mindig szenvedünk az automata szivatóval.
Régen nem akart időben kikapcsolni,hiába gázfröccsöztem.
Ma meg amilyen kedve van,ha elég hideg van nagyjából jó,egyébként meg nincs
gázpörgetés,csak pillagószelep szabályozás,de az kevés,mert döglődik egy darabig oszt leáll.Egyébként túl sokat fogyaszt.Nyáron a karbit szétszedtem,kipucoltam,kicseréltem a fúvókákat(jav.klt.),sajna nem volt minden alkatrész kompatibilis.Kicseréltem a vák.előgyújtás szabályzót,mert rossz volt.
Légszűrő,tüzelőanyag-szűrő,gyertyák(NGK BP6ES)kicserélve.
Alapjárati patron is OK!Beállítottam, ahogy azt tárgyalja a téma,még a zöldkártya is jó lett elsőre.
Látszólag minden jó,minden szép,mégis zabál,mint az állat(10-12 város,sztem sok).
Ha van ötlete valakinek szívesen venném!
Üdv:Arpeti

4840 (Törölt felhasználó) 2008-11-25 18:44:44  Előzmény:Berecz Tibor: 37634

Hello!
Van bizony!Biztonsági szeleppel ellátott műa.alkatrész.
Azt hiszem 7BAR nyomásnál old ki.
E nélkül az alkatrész nékűl(termosztát nyitásakor),úgy megy ki a hűtőfolyadék,
mint a GEJZÍR!
Nem tudom be lehet-e szerezni autósboltban.
Autobontóban kéne próbálkozni.
Üdv:Arpeti

4839 Nagy Donát 2008-11-25 15:20:58  Előzmény:: 37641

Nemrég írta valaki, hogy narancssárgára simán sárgát, vagy fordítva írták. Szóval ilyen alapon a szürkés-kékes árnyalatok tömkelege belefér.

4838 Őry Gábor 2008-11-24 20:54:25  Előzmény: Spityu: 37646

Persze, a konfiguráció a régi.

4837  Spityu 2008-11-24 20:45:56  Előzmény:Őry Gábor: 37645

Az új motorra rátetted a régi karbiját? A gyújtás gondolom rendben van.

4836 Őry Gábor 2008-11-24 20:40:35  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 37642

Én eddig a Brisk N15YC-t használtam, és jó volt télen-nyáron, elindult mínusz húszban is pöccre. Az új motorommal, mintha nem akarna rendesen menni hidegben (pedig ez egy jobb állapotú motor), és nem is akar pöccre indulni, hiába szívatom meg. Tipp?

4835 Szegedi Árpád 2008-11-24 19:28:09  Előzmény:Szarvas László: 37631

Látom megy a "gyertyázás".A Briskel nekem se szokott jó lenni,a 260-as Izó az nyáron nagyon jó.A teszkós Marellit már nem merem betenni,ha veszek két darabot,tuti más számok vannak beleütve,van már vagy 5 félém,fene tudja melyik a jó.Az NGK egyenlőre jónak tűnik.Amúgy ma olyat tettem a Trabival,ami nem megy egyszerűen,szinte lehetetlen.Elakadtam a hóban!Ezt eddig nem sikerült elérnem.A háztól 20 méterre,majdnem otthon voltam.Kanyar után emelkedő,földmunkák után úgyfelejtett földút.Mostanába a kanyar után megállok,és óvatosan elindulok,ügyelve hogy a nagyobb köveket kikerüljem a kipufdob védelmében.Egész hazáig eszembe volt,meg ne álljak,mert nehezen lehet elindúlni,többször picit csúszott az autó.Erre megálltam..Se előre se hátra.Elmentem a hóláncért és sikeresen megtettem a 20 métert.De égett a pofám..Trabival elakadni..Azóta viszont más is akadt ott el,így kezdek megnyugodni..
[i](Módosította arpitrabi 2008.11.24. 20:38-kor)[/i]
[i](Módosította arpitrabi 2008.11.24. 20:39-kor)[/i]

4834 (Törölt felhasználó) 2008-11-24 19:16:55  Előzmény:Berecz Tibor: 37640

Először én is azt hittem ez a megoldás, de hidd el, sokkal jobban érzed magad ha az a ventilátor magától kapcsol be, esetleg egy visszajelző lámpát építs be (én ezt tettem)
Nem drága egy olyan hőfokérzékelő.

4833 Szedlacsek Ottó 2008-11-24 16:35:19  Előzmény:Szarvas László: 37631

helló,
A Brisk honlapján nem az N15YC típust ajánlják, hanem...(go to honlap)..N15C vagy NR15S
Az N15YC-vel valóban csörög nyáron.
Nekem a 260-as Isolator bevált csak kb 1000km után kuka, és hidegen mintha nem lenne az igazi. Ezért én is a Skodáknál használatos N15yc-t használom, mert északi szomszédainknál nagyon olcsó, és mert azt amit a brisk ajánl nem kapható sztrapacskáéknál.
A teszkósnak milyen a hőértéke, és az elektródájának a hossza?
A jobban kinyúló elektródás gyertyával (Brisk) érezhetően jobban forog a moci.
Ti találkoztatok már a másik két Brisk típussal? Tapasztalatok?
TRABANT 601 0,6 (26) 01.70-12.90 0,7 N15C NR15S

[i](Módosította O2TO 2008.11.24. 17:36-kor)[/i]

4832 (Törölt felhasználó) 2008-11-24 16:30:28

Sziasztok abban szeretnék segítséget kérni, festetném át az autót csak épp nem tudom milyen színek férnek bele a szín kód: 08 szürke "Delfin szürke"?. Valahol találok a neten egy bemutató oldalt, ahol megleshetem a színeket ebben a 08 as ba? Köszönöm!
[i](Módosította ludla 2008.11.24. 20:36-kor)[/i]

4831 Berecz Tibor 2008-11-24 13:30:35  Előzmény:Őry Gábor: 37639

Ilyen csak egyszer fordult elő velem: idén nyáron a Mátrában, mert vmi kontakthiba miatt nem kapcsolt be a ventillátor. De apuval beszereltünk egy kapcsolót, amivel a műszerfalról tudom kapcsolgatni szükség esetére. Tiberio

4830 Őry Gábor 2008-11-24 13:04:20  Előzmény:Berecz Tibor: 37638

Mert 100 fokon felforr a víz. Nyomás alatt meg 120-ig is húzza.

4829 Berecz Tibor 2008-11-24 12:15:37  Előzmény:Szabó Gábor: 37637

Én meg azt hittem, hogy a Trabant hűtőrendszere nyitott! Mindenesetre jól megvoltam így is: ezek szerint nyáron csak azért kellett utántöltögetni hűtőfolyadékot, mert jobban párolgott - nem pedig azért, mert hengerfejes!!! Különben még mitől nem egészséges a nyitott hűtőrendszer? Tiberio

4828 Szabó Gábor 2008-11-24 11:32:55  Előzmény:Berecz Tibor: 37634

A kupak alatt v. kupakban van gyárilag szelep, gumitömítéssel. A szelep alján egy kör alakú lyuk, a tetején két négyzetes lyuk van. Ha ez hiányzik, akkor nyitott a hűtőrendszered, ami nem túl egészséges. Forráspont is nyomásfüggő, szelepnek meg az lenne a dolga, hogy bizonyos értékek között tartja a nyomást.
[i](Módosította Bajusz79 2008.11.24. 12:33-kor)[/i]
[i](Módosította Bajusz79 2008.11.25. 16:35-kor)[/i]

4827 Velikán Attila 2008-11-24 10:14:03  Előzmény:Szarvas László: 37631

BRISK N15YC = NGK BP6HS

A könyv szerint így van: Isolator M14-145 = NGK B5HS
175= B6HS
225= B7HS
240= B8HS
260= B9HS
[i](Módosította FEC351 2008.11.24. 11:15-kor)[/i]

4826 Velikán Attila 2008-11-24 10:02:36  Előzmény: : 37632

A Brisk csak arra jó, hogy találkozón ki dob messzebbrét játszunk. A tuti, húdenagyon elektródás tudományos gyertyát még a motorom is utálja. Csere után egy napig jártam vele, már amikor beindult. Azt hittem jót teszek vele.(belevaló volt!) Igazából akkor tettem jót, amikor visszaraktam a régit. Aztán kapott NGK-t. Azt szereti. A Trabim meg a B6HS-t szereti.

4825 Berecz Tibor 2008-11-24 09:35:22

Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni, hogy a négyütemű Trabant hűtőrendszerének kiegyenlítőtartályán levő kupakon gyárilag csak egy lyuk van, vagy pedig tartozik hozzá egy biztonsági szelep is? Mert nekem csak egy lyukas kupakom van. Köszi, Tiberio

4824 jocking . 2008-11-23 20:55:25  Előzmény: : 37632

Igen, a kékdobozos tescós gagyi az nálam is fullosan bevált!
Hát... én télen-nyáron utálom a Brisket, alig megy vele, és csörög. Nekem az Isolator 260 és a teszkós gagyi Marelli-utánzat vált be.

4822 Szarvas László 2008-11-23 20:46:12  Előzmény:Szegedi Árpád: 37630

E témában "jártas"szakik szerint télen a BRISK N15YC a nyerő. Ha jól sejtem, ez 240-es hőérték. (ha minden igaz..)

[i](Módosította Jimmy 2008.11.23. 21:49-kor)[/i]

4821 Szegedi Árpád 2008-11-23 20:10:50

Üdv!Mit gondoltok arról,hogy télre 200-as hőértékű gyertyát kapott a Trabi/2T/?Most látom a táblázatot,és az NGK BP6HS csak 200-as hőértékű.A marótis könyv,és itt a "Nyaggató" is ajálnja.Amúgy nem csörög a motor,és őzbarnák a gyertyák.Csak kevésnek tűnik nekem a hőérték.Szerintetek??

4820 Szegedi Árpád 2008-11-23 18:07:17  Előzmény:: 37628

Szia!Úgy tűnik nekem is ez volt,illetve a "gondozásmentes" akksicsoda.Ha itt nem mondják,hogy után lehet tölteni a "rejtett kupakost",rá nem jöttem volna.A feszültség szabályzót kicseréltem,mert a tompított fény néha erősebben világított,és akkor a feszültségmérő is megbolondúlt.Gondolom összevissza töltött,és az első hidegebb időben lemerült.Nem számítottam rá,mert ez az akksi eddig nem merült le,könnyen indított.Remélem ennyi volt csak a baj.

4819 (Törölt felhasználó) 2008-11-23 17:46:46  Előzmény:Szegedi Árpád: 37559

Szia!

Megoldódott az akksi problémád?? Nekem egy hónapja 3 hete volt ilyen gondom!!
Lemerült az akksi nem akart indítani! Oké bikáztunk! Indult! Új akksi jó is volt egy darabig! És újra szarakodott! Akkor menjünk tovább! Önindító vagy generátor! Önindító tökéletes!! Autóvillamosságis nézte! Amikor elleneőriztük mindíg volt töltés 14 v körül töltés!! Akkor nem lehet a generátor! És mégis! Van benne egy alkatrész egyenirányító vagy hasonló nem tudom! Az szart be ha úgy rázkódott akkor töltött ha nem akkor nem töltött!! Most mióta kicserélték nem jelentkezik a hiba!! Sok sikert hozzá! :-)

4818 Lizák Péter 2008-11-23 15:21:23  Előzmény:: 37623

mondjuk nekem az a pár perc álló helyben van, mert amíg nem éri el a kellő hőfokot, addig nagyon nem szoktam elindulni vele... így hidegben. nyáron igen

4817 Madocsai Gergely 2008-11-22 21:36:17  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 37624

Ha nem a szelep a ludas, akkor nézd +, hogy a fojtószelep alapbeállítás jó-e! (nekünk emiatt ingadozott fel-alá...)
[i](Módosította madogery 2008.11.22. 22:36-kor)[/i]
Az alapjárati szelep környékén lesz a gond.

4815 Kacsándi Szabolcs 2008-11-22 20:55:24

Kis segítség kellene.4T trabi alapjárata erősen ingadozik.Pár másodperces tartományokban ingadozik.Egyszer szinte leáll azután hírtelen magas lesz.Mi okozhatja ezt?

4814 (Törölt felhasználó) 2008-11-22 20:05:16  Előzmény:Lizák Péter: 37551

Szia!

Na ma kicseréltem a hőfokjelző gombát, és most már cca 2-3 km után zölden ég a led.
Most még a automata szivató van hátra a fogyasztása miatt. 9 liter lett 220 km-en.

4813 Őry Gábor 2008-11-22 20:00:00  Előzmény:Rideg István: 37619

Nem rossz, de ha tuti eredményt akarsz, akkor szétszeded atomjaira a karbit, és mosószeres (ultrás) vízben megfőzöd, amíg le nem jön ról a a retek. Utána alapos bővizes öblítés! A fúvókákra ajánlatos inkább a karbitisztító, mert a mocskos részekhez túl drága!

4812 Támba Csaba 2008-11-22 19:54:40  Előzmény:Őry Gábor: 37615

Ha a gyertyamenet megy tönkre akkor is ilyesmi hangot ad.

4811 Támba Csaba 2008-11-22 19:52:05  Előzmény: : 37617

Sajna a drágább tippem jött be...

4810 Rideg István 2008-11-22 19:41:19

Sziasztok!

Karburátor tisztító szerekkel kapcsolatosan van valakinek tapasztalata? Melyik ajánlott, melyik nem? Egyáltalán érdemes használni?

4809 Madocsai Gergely 2008-11-22 18:58:19  Előzmény: : 37607

Nekem, mikor kilőtte az 1ik gyertyát, akkor wolt ilyen kistraktor hangja, rettttenetes!

4808   2008-11-22 11:01:04  Előzmény:Szegedi Árpád: 37616

Na ez viszont nem az. Nem fújt ki sehol...Szétszedődött, hajtókar alsó tűgörgő.

4807 Szegedi Árpád 2008-11-22 09:11:50  Előzmény: : 37607

Bálint!Amikor hívtalak a nyáron,hogy mi a fene az a hang a motornál,amikor a hengerfejtömítés ment el,ilyen volt!

4806 Őry Gábor 2008-11-22 08:18:16  Előzmény:Támba Csaba: 37614

A kifújás és a kalapálás összefügg? Egy sima kifújás nem csinál zajt. Valóban, ha egyhengerezik, akkor kifújás. Lehet, hogy a labirinttömítés tört el? Lehet hallani honnét jön a sziszegés? Próbáld meg álló motorral körbehajtani a főtengelyt, vagy kideríteni, honnan fúj a szél!
[i](Módosította orygabor 2008.11.22. 20:12-kor)[/i]
[i](Módosította orygabor 2008.11.22. 20:13-kor)[/i]

4805 Támba Csaba 2008-11-22 07:06:08  Előzmény: : 37613

Erőteljes kifújó hang kíséretében csak 1 henger dolgozik. Ezért tippelek olyan tömítetlenségre ami a hengerfejhez kapcsolódik, mert nem jön létre munkaütem.
Hasonló hangot ad ha széthullik valamelyik dugattyúcsapszeg tűgörgője (vagy akár az alsó tűgörgő a főtengelycsapon), a dugattyú meg elkezd vadul "kalapálni".

Mondjuk élőben lenne jó hallani a motort nem egy elmosódott felvételről

[i](Módosította Tsaby 2008.11.22. 08:12-kor)[/i]

4804   2008-11-21 21:45:02  Előzmény:Támba Csaba: 37609

Ennyire egyszerű lenne?

4803 (Törölt felhasználó) 2008-11-21 21:44:43

Vagy a kipufogó fúj ki valahol. A DOB ELŐTTI SZAKASZON
Én már jártam úgy, hogy eszetlen módon előbb meghúztam a hengereket jól a talpnál, majd utánna szintén eszetlen módon ráhúztam a kipufogócsonkot a hengerekre Gondolom kitaláljátok mi lett az eredmény, eltörött a kipufogócsonk az egyik hengernél. Csakhogy ezt nem vettem észre először. Amikor beindítottam, valami hasonló hangja volt.
[i](Módosította Peti 2008.11.22. 20:42-kor)[/i]

4802 jocking . 2008-11-21 21:39:15  Előzmény: : 37607

Hogyha ez egy légkalapács hangja, akkor nincs vele gond.

4801 Támba Csaba 2008-11-21 21:32:13  Előzmény:Támba Csaba: 37609

Vagy kiment gyertyamenet is lehet.

4800 Támba Csaba 2008-11-21 21:29:05  Előzmény: : 37607

Mintha elszállt volna a hengerfejtömítés valamelyik hengernél...

4799 (Törölt felhasználó) 2008-11-21 21:08:16  Előzmény: : 37607

Szerintem csak egyik henger megy.