Nézz körül a [url=https://spityu.extra.hu/2t/]galériám[/url] valtoszereles mappájában, segíthet a robbantott ábrák mellé.
Ajánlott kellékek: kromofág, magasnyomású mosó. Előbbi a gyári tömítő oldásához, utóbbi az olajsár lemosására. Ha ez megvan, akkor állj szerintem csak neki a szétbontáshoz (igaz én kínosan percíz voltam
).
A kiemelővillából szedd ki a szenet, és próbáld meg a csapszeget is eltávolítani, hogy kihúzhasd a rudazatot, ugyanis enélkül alapvetően nem lehet szétszedni a két házrészt. Alapvetően... de van a "trükk:" húzd ki a tengelyt a rugó ellenében amennyire csak tudod, majd "emelj ki" mintha kuplungolnál, és ékeld ki valamivel (én 10-13-as kulcsot használtam). Ekkor simán lejön az alsó rész a felsőről.
Összeszerelésnél a következőkre érdemes ügyelni: a szimmeringházak oda vannak pontozva a váltóházhoz, ezért forgasd őket a megfelelő helyre. Diffi + nyelestengely(!). A szimmeringeket mindenképpen kicserélném újakra, 1000forint alatt meg van a három darab. Bepréselés előtt az újakat olajozd meg, rengeteget segít!
Ezenkívül a kilométerkihajtást, tengelyirányban fixáló kupakot úgy rakd vissza, hogy kb. 0.5-1mm legyen a holtjáték fel-le.
Egyúttal nézd át a szinkrongyűrűket, és az 1. valamint a R fogainak állapotát, mivel ezek tolósak. A szélén alapból egyfajta lekerekítés, pontosabban letörés található, az nem a recsegős kapcsolás eredménye!
A hengergörgős csapágy belső gyűrűje nálam csúszott a tengelyen, odapontozni nem tudtam (egyszerűen minden pontozó belecsorbult...) így tömítőpasztával rögzítettem (remélem rögzült). Érdemes oda használni fémragasztót, ha rendelkezésre áll - és szükséges.
Mivel ha jól emlékszem terepen használod, nem árt megrevízióznod a diffiben a tengelyt. Nálam szerencsére nem volt elkopva, csak kifényesedve, de láttam olyat is ami félig el volt fogyva!
Ha szétszeded, jelöld össze a bolygóházat és a fogaskereket!
Ez már csak apróság: van kettő (egy kisebb és egy nagyobb) kupak kívülről, ha jól emlékszem az egyik a R tengelyének a kupakja, a másik pedig a 3 kapcsolórúdé. Szóval a lényeg, hgoy ezek gyárilag valami csontkemény ragasztóval vannak tömítve, rögzítve, ami hajlamos elöregedni. Természetesen ezt is jól oldja a kromofág
Pótlására sziloplaszt helyett kétkomponensű UHU-t ajánlom. Teáskanálnyi mennyiség kikeverése után csavarhúzóval felhordtam az élekre és gyönyőrűen megszáradt másnap reggelre. Megjegyzés: ezen kupakokat nem kell kiszedni, elég ha beáztatod kromiba.
[i](Módosította Spityu 2008.11.15. 19:37-kor)[/i]