Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

4098 (Törölt felhasználó) 2008-08-27 11:48:05  Előzmény:: 36898

Szabi, Peti: Köszönöm a tippeket, megpróbálkozom ezekkel! Megkaptam egy szerelő elérhetőségét, mostmár csak lesz valami fejlemény.

A kétüteműt csak katalizátorral engedik forgalomba, nem? Vagy elég a vizsgák elött visszarakni?

4097 jocking . 2008-08-26 19:59:12  Előzmény:Madocsai Gergely: 36905

Hát, lehet hogy a lelazítás nem tetszik a szíjnak, az mindig nehezebb. Ezért is mondtam, hogy cseréld le.

4096 Madocsai Gergely 2008-08-26 19:53:50  Előzmény:jocking .: 36904

Persze, a szíj miatt kezdem a dolgot, deakkormár a pumpát is kiszedném, h ne folyjon, miután összeraktam. (a pumpát csak azért nem cserélem, mert régen 1X már cserélwe lett, akkor kapott eredeti VW-t, azóta jó, ha 6ezer km-t ment bő >10 esztendő alatt)
A sebességben benthagyós neke is átfutott az agyamon, csak asszittem, h ez túlságosan zrikálná a szíjat, deha nem akkor OK.(gomdolom összerakásnál uígy, majd +tépem nyomatékkuccsal, csak + ne ugorjon...)

A szíjnál nincsen kitüntetett forgási irály, ha jól láttam.

KÖSZI a HELP-et mindenkinek!

4095 jocking . 2008-08-26 19:38:06  Előzmény:Madocsai Gergely: 36901

Azzal nem szokott gond lenni, úgy kell lelazítani, hogy fent van a vezérműszíj. Akkor csak sebességbe rakod a gépet, és már ellen is van tartva. De azért a szíjat is cseréld ki, ha már úgyis szétbombázod.

4094 Kacsándi Szabolcs 2008-08-26 19:37:39  Előzmény:Marton Tamás: 36900

Ha a burkolatot leveszed már látod is a rúd perselyezését.A bajuszkapcsolókat külön le tudod csavarni.Az a persely nem változott szinte semmit az évek alatt,egy gumigyűrűbe belerakott műanyagpersely.Ha azt kicseréled még lehet jó,de jól nézd meg mert a perselyt egy fémház fogja az egész vázon lévő nyúlványhot.Ez a fémház 4 füllel van rögzítve és ezek el szoktak törni,valószínű ezért mozog az egész fel és le.Tipikus hiba.De nem kizárt a perselykopás sem,bár az ritkább.Szóval ezzel a fémházzal kezd az átnézést.Csapágyat csak abban az esetben tegyél ha nem válik be a javítás.Egyébként nekem a 2T trabi nyelestengely csapágya volt bent.A belső átmérője passzol a rúd méretéhez csak a külső rögzítést kell megoldani.

4093 jocking . 2008-08-26 19:36:29  Előzmény:Marton Tamás: 36900

A bajuszkapcsolók mögött van egy lemez keresztben, az van kilukasztva és ott bújik át a kormányrúd. A bajuszkapcsolókat meg pár csavar tartja csak, ráadásul az egész egy egység, és amin még én is meglepődtem: egyszer ki kellett vennem a bajuszkapcsolókat. Szedtem szétfele, közbe gondoltam, hű de jó lesz visszatenni rá azt a kismillió vezetéket egyenként... De nem! Mind2 kapcsolóra más-más színű csokibn mennek a vezetékek, és a kapcsolón is fel van tüntetve, melyik szín hova való!

4092 Madocsai Gergely 2008-08-26 19:16:27  Előzmény:Marton Tamás: 36899

Whogy + sem lepődöm...Csak a fönti szíjtárcsát hogyan tudom +fogni(ellentartani), mikor kilazítom...

4091 Marton Tamás 2008-08-26 19:13:34  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 36896

A kormánykerék mögött van persely? Én aszittem a gyújtáskapcsolóban van csak. De akkor ezek szerint abban nincs is? A hardytárcsa teljesen jó, az nem enged semmit, tuti akkor a fölső persellyel van gond. De akkor az valahol magában a bajúszkapcsolós rencerben van belül igaz? Szerintem nézek bele valami megfelelő méretű csapágyat, oszt" azzal má nem lesz gond soha.

4090 Marton Tamás 2008-08-26 19:10:36  Előzmény:Madocsai Gergely: 36894

Úgy emlékszem az a műanyag sz@r minden ott lévő cuccnak útban van, úgyhogy sajnos igen.

4089 (Törölt felhasználó) 2008-08-26 18:37:01  Előzmény:: 36884

Először is az akksi rendesen pörgesse azt a motort. Ne csak "köszörüljön". (Bár ha jó a motor, rendesen kap benzint, és jó a gyújtás, új típusú krabival hidegen is pár fordulat után indulnia kell.)
Nézd meg, a gyújtás rendben van-e - bár állásában nem állítódhatott el.
Ha ezek megvannak, akkor kap-e benzinzt. Ha igen, nem kap-e túl sokat. Ha túlszivattad, az abból látszik, hogy a gyertyák beszennyeződtek, és nem adnak szikrát. Ez esetben tisztítsd meg őket.
Ha viszont szárazak a gyertyák, akkor nem kap benzint. Ez esetben teljes karbi szétszedés, megtisztítás, majd összerakás.

Ha túl sokat állt a karbiban a benzin, előfordulhat, hogy az illékonyabb összetevők a benzinből elpárologtak, és csak a kevésbé illékonyak maradtak. Ezzel pedig a motor is nehezebben indul. Ezért én hosszabb állás előtt mindig "kijáratom" a benzint a karbiból, elzárt benzincsap mellett addig járatom, míg magától le nem áll.

Én azt a katalizátort kivenném belőle a francba, amúgy is rövid időn belül megöli a kétütemű motor, főleg ha túl sokat szivatózol.

4088  Spityu 2008-08-26 17:54:58

Mivel a barkácsba nem lehet írni, hát ide írom:

Van-e valakinek tapasztalata 2T-n, MZ karbival? A csonkokon és a huzalokon kívül mit kell módosítani egy 250-es MZ-re "belőtthöz" képest? Fúvókázás? Tűszelep?
(Jopi oldalát olvastam már.)

Köszi!

4087 Kacsándi Szabolcs 2008-08-26 17:19:35  Előzmény:Marton Tamás: 36893

Főként a műanyag persely támasztja a kormányrudat a burkolat alatt fent a kormánykerék mögött.Az mozog vagy a kormánymű szára a hardytárcsánál.Lehet a hardy sem százas már.Vagy cserélsz új perselyeket vagy teszel csapágyat a perselyek helyére.

4086 Kacsándi Szabolcs 2008-08-26 17:13:43  Előzmény:: 36884

Érdemes kitisztítani a karbit,mert lehet nem kap benzint.Valami lerakódás lehet a benzináramlásban.Nézd végig a benzincsaptól a karbi úszóházig.Mielőtt sokat szivatnád kiszedett gyertyákkal pörgesd meg hogy tisztúljon a henger,aztán tekerd vissza.A sok szivatót nem szereti a katalizátor.Ha kitisztítottad talán már kap benzint és talán el is indul.Vagy vegyél hidegindítót és fújd a karbiba a szívókönyöknél.Hátha az is megindítja a motort.

4085 Madocsai Gergely 2008-08-26 17:05:15  Előzmény:Marton Tamás: 36893

Na ettől féltem, azért köszi. A pumpa kiszereléséhez, ezt a belső műa sz@rt is le kell szedni, igaz?

4084 Marton Tamás 2008-08-26 15:54:07  Előzmény:Madocsai Gergely: 36892

Dikk" de hullaszag van a barkácsban! Mondjuk azé mer behalt az a topic valamié ...

Nemrég újítottam fel 2 féltengelyt a 4T-mhez. 2 zsír új csukló, gumik. Megnéztem a csillag részt is, nem kotyog a fészekben, szóval így lett összerakva. Viszont még mindig rázza a kormányt bizonyos fordulaton, és a jobb oldal felől érezhető. Gumik majdnem zsírújak, felnik centírozva. Lehet a motortartó bakok elöregedése, szakadása miatt? Mert néztem, hogy a homlokfalnál lévő gumitrapéz már igen ramaty, szakadva is van, a 2 henger alakú bak viszont még faca. Lehet a rossz gumibak okozza?

A kormány merevítéses kérdésemre (barkácsban van)tud valaki valami király megoldást?

Madogery!

Sajnos a belső műanyag burkolat csak akkor jön le, ha nincs fent a vezérlés Jól gondoltad! Úgyhogy ügyinek kell lenni, és mociborogatással megoldható!

4083 Madocsai Gergely 2008-08-26 15:12:22

Ja, hamár így pumpa-hűtő-szíj témánál, kis helpre lenne szükségem:
A szíjcsere nálunk is esedékes, de ki akarom szedni(kijjebb húzni, h lepucolhassam a tömítő részét) a pumpát, de a helyhiánytól, és sok b*zi műa burkolattól nemlátok semmit, h mit hogyan kéne ki/leszedni. Ha megbillentem a mocit, akkor megy az aljához nemigen férek hozzá(?) gondolom...
Az belső burkolat leszedéséhez le kéne szereni a wezérmű tengely kerekét???
[i](Módosította madogery 2008.08.26. 17:12-kor)[/i]

4082 Madocsai Gergely 2008-08-26 15:05:32  Előzmény:Nagy Zsolt: 36889

A maróti biblia szerint a hűtő aljánál léwő kicsi fém csőtoldatban figyel egy leeresztő csawar. A walóságban itt semmi sincs, uh a fémcső 1ik oldalán csőcsatlakozást +kell bontani, oszt sanyi.

Ja: fűtéscsapot mleleg állásba, és a kiegyenlítő sapiját - a szeleppel - 1ütt szedd le!

4081 Szigeti József 2008-08-26 14:39:41  Előzmény:Tóth Balázs: 36888

Elsősorban vízpumpát kell beszerezned. Nem tudod mikor volt cserélve a vezérműszíjad? Mert ha nem mostanában ésszerű azt is kicserélni.

4080 Nagy Zsolt 2008-08-26 14:31:54

Trabinak,hol lehet leengedni a hűtővizet?Az a gondom,hogy a hűtő alatt vagy a csőnél,elég csúnyán csöpög

4079 Tóth Balázs 2008-08-26 13:50:53

Sziasztok!

4T Trabinál a vízpumpánál folyik a hűtővíz...
Mire készüljek?
Mit érdemes a szétszerelés előtt beszerezni?
Mit cseréljek?

Köszi,

4078 Tóth Balázs 2008-08-26 13:48:51

Sziasztok!

NEM LEHET ÍRNI A BARKÁCSBA!

4077 Madocsai Gergely 2008-08-26 13:19:10  Előzmény:Ackermann Balázs: 36862

Wan jobbos, "88-as ülésem, de csak a balossal 1ütt wiheted! Ha érdekel tolj 1 PÜ-t!

4076 Katona Zoltán 2008-08-26 12:37:15  Előzmény:Lizák Péter: 36883

de, a bölcsőhöz van fogatva. Csak nem tudtam 2T vagy 4T bölcsőt akarsz használni a műtéthez. Így már értem miért nem golf féket raksz rá. Szóval az eleje cserés...

4075 (Törölt felhasználó) 2008-08-26 12:03:01

Sziasztok!
Tanácsra, segítségre lenne szükségem. Áprilisban vettem a trabimat, kétütemű katalizátoros 601 special. Júniusig közlekedtem vele gyakrabban, aztán benzinpénz híján, nagyjából mostanáig állt. Szerettem volna beindítani, de nem sikerült. Még csak köszörülni sem volt ereje. Feltöltettem az aksit, akkor már köszörült, de nem volt hajlandó többre:-( Van benne benzin, 1 a 40 vagy 50 hez kevertem. Gyertyákat is cseréltem, szikra van, az biztos.
Mi lehet a baja?
Lehet az, hogy túlszivattam? Ez esetben mit kell tenni... persze a gyertyacserén kívül?
Tudnátok ajánlani valami jó kis szervizet, ahol reális áron, de megbízhatóan dolgoznak?
Előre is köszönöm a válaszokat!

4074 Lizák Péter 2008-08-26 10:28:53  Előzmény:Katona Zoltán: 36882

lehet, hogy nagy varia. de mivel technikai okok miatt újj orrot kapna (mert egy régebbi sérülés miatt elöl el van rohadva az alja, meg a két torony), így az 4T elemekből lenne összerakva, mármint a két kerékdob meg elöl az összekötő, és merevítő darabok. Ha nem kéne a kasztnival szenvednem, nem is csinálnám ezt így... Csak ha már le kell vágnom a fél orrát, akkor már kibelezem, és alapjaitól mindent.
A stabilizátor rúd nem a bölcsőhöz van fogatva véletlenül? Mert van egy képem a komplett cuccról, és azon úgy látom, a bölcsőhöz van fogatva...

4073 Katona Zoltán 2008-08-26 09:21:35  Előzmény:Lizák Péter: 36880

Hát szerintem ez nagy varia...

[i]"De a húzós a 4T féltengely, és a 601-es váltó összeszexuálása lesz"[/i]

...meg a stabilizátor rudat hova fogatod
...ha meg 4T bölcsőd lesz új motor és váltótartóbak készítés
...és még a 4T bölcsőnek elől is van felfogatási pontja a kasznihoz

4072 Lizák Péter 2008-08-26 08:28:33  Előzmény:Lizák Péter: 36880

Jah, ha valakinek van valami ötlete, képe, stb... akkor ha lehetséges a trabantegyegy@gmail.címre dobja el.
Köszi
PEDROH

4071 Lizák Péter 2008-08-26 08:27:11

Hi!

Szeretném a 601-es kombimat felébreszteni. De kicsit megvariálva. A tervek szerint a motor és a váltó maradna az eredeti 601-esé. A futómű (a szélesebb nyomtáv és a tárcsafék miatt) viszont a tartókerettel együtt a 4T-ből származna. A nyomtávszélesítés lehetne pogácsás is, de a plusz súlyok miatt ezt inkább hanyagolnám. ezért is gondoltam a 4T futóműre.
A kérdéseim a következők lennének.
A 601-es és az 1.1-es hattyúnyak mennyire egyezik meg, leginkább a motortartó bölcső felfogatási pontja szerint?
Hogy lehetne egyszerűen összehozni a tárcsaféket? Más megoldás is érdekel, de lehetőleg minél kevesebb, és egyszerűbb átalakítással szeretném megoldani a dolgot.
Valamint szerintetek a 88-as évjárat váltójába (új fajta három ágú csillagos a féltengely váltó felőli vége)
hogy passzolnának bele a 4T féltengelyek?
A kasztni még ok, mert a 4T rugótornyait rá lehet lapátolni a 601-es dobjára is. Láttam már hasonlót, német trabikban. És így ugye a rugó, meg a gólyaláb kérdés megoldottnak tűnik. De a húzós a 4T féltengely, és a 601-es váltó összeszexuálása lesz. Leginkább.

4070 Őry Gábor 2008-08-26 06:20:12  Előzmény:: 36877

Oké, a kox megoldva, de a kenés minősége? A Trabin hallani és érezni lehet, ha szar olajat kap.

4069 (Törölt felhasználó) 2008-08-25 13:50:53  Előzmény:Ackermann Balázs: 36876

Szia !
Nos az előminősítési igazolást a vám hivatal részére a MAVAMSZ adja ki(vagy az Autóklub).
A lényege az,hogy az általad behozott jármű restaurálás után vagy annélkül,múzeális minősítő vizsgán megfelel a követelményeknek.
Ez befolyásolja a reg.-költségeket.De bővebben a www.mavamsz.hu-n mindent megtalálsz.(Letölthető dok.,múzeális minősítés szab. ill menete)
Ja ha minden igaz 2004 jan 1-e óta,azok a behozott autók amelyek megszerzik a minősítést,regisztrációs adó megfizetése alól mentesülnek.
[i](Módosította roolee 2008.08.25. 16:22-kor)[/i]

4068 (Törölt felhasználó) 2008-08-25 12:36:19  Előzmény:Őry Gábor: 36868

15W-40 benzines. 1990Ft/5l a tuskó bótban és kutaknál. Láncolajnak is favágáshoz.

4067 Ackermann Balázs 2008-08-25 08:26:23  Előzmény:: 36871

Ezt az előminősítést én sem értem még. De mégis milyen nagyságrendekben kell gondolkodni a vételár és a szállítás után? Csak kb. Mert régi álmom, hogy legyen egy gyári nyitott verzióm, és ha lehet Kübel. Viszont kis hazánkban nagyon elharapóztak az árak. Egy millát kicsit soknak tartok érte, bár ritka az biztos... Kint "már" 1000 euróért is lehet találni, 2-2,5 ezerért pedig szép eredetit.

4066 Hõberth Gábor 2008-08-25 07:57:35

Este ha hazamentem, csinálok róla egy fotót.
Ha elfelejteném szólj rám!
Simán kap egy testet, meg egy pluszt gyújtásról. Szerintem akármelyik gázautós szervízben lehet kapni.

4065   2008-08-25 07:48:24  Előzmény:: 36871

Mi az az előminősítés???

4064 Őry Gábor 2008-08-25 07:46:08  Előzmény:Hõberth Gábor: 36872

És konkrétan milyen típus? Bekötésről is tudsz valamit?

4063 Hõberth Gábor 2008-08-25 07:08:11

"Van valakinek ötlete, hogyan lehetne elektromos benzincsapot szerkeszteni a gyújtásra kötve? "

Simán megoldható. Nekem is az van benne. Igaz nem 2T, hanem Fiatmotoros benzin-gázos, de a lényeg ugyan az. Van egy mágnesszelep, ha benzinre van kapcsolva, akkor gyújtásra nyit, ha leveszem a gyújtást, vagy ha gázzal megyek, akkor lezár. Plussz van rajta egy mechanikuz szelep, amivel el tudom zárni, ha kell.
Szerintem 2T benzincsőre simán ráteheted.

4062 (Törölt felhasználó) 2008-08-25 06:28:22  Előzmény:Ackermann Balázs: 36870

Szia!
Forgalomba tudod helyezni de a költsége az egekben lesz mert a mostani szabályozás szerint a környezetvédelmi besorolás beleszámít a "regadóba".(A kübelnek milyen besorolása lesz?????!!)
Ha OT-rendszámmal akarod ,tehát múzeális minősítéssel akkor valamivel olcsobban kijön.
De a vásárlásnál mindenre oda kell figyelni,hogy nehogy meglepetés érjen az előminősítés során.

[i](Módosította roolee 2008.08.25. 08:29-kor)[/i]

4061 Ackermann Balázs 2008-08-25 05:33:04

Egyik nap eszembe jutott valami és csak kíváncsiságból kérdem. Szerintetek, ha hoznék Németországból egy Kübelt, azt forgalomba tudnám állítani? Hagyományos, vagy csak OT vizsgával? És ha igen mennyibe kerülne szerintetek? Vagy talán olcsóbb lenne egy Cabrio projekt...

4060 Őry Gábor 2008-08-25 05:31:25

Van valakinek ötlete, hogyan lehetne elektromos benzincsapot szerkeszteni a gyújtásra kötve?

4059 Őry Gábor 2008-08-25 05:29:58  Előzmény:: 36865

És milyen az az olaj?

4058 Őry Gábor 2008-08-25 05:23:06  Előzmény:: 36866

De egyszerű!

4057 (Törölt felhasználó) 2008-08-24 08:53:32  Előzmény:Őry Gábor: 36864

Előre is köszönöm. Az itt megadott mailcímemre mehet is.
Már megnézegettem egy röpsúlyos szabályzót meg a Hall-szondás jeladót, miként lehetne őket összehozni, nem olyan egyszerű, mint gondoltam. De nem lehetetlen.

4056 (Törölt felhasználó) 2008-08-23 22:18:33  Előzmény:Scholcz Tamás: 36845

Az egy éve használt vízadagolóm jóvoltából fémes alumínium színű a motorom égestere. 4mm előgyújtással járok, amit fokozni kívánok. Bármilyen olajat tüzelhetek benne gond nélkül. A gagyi molszutyok arol 2t rém drága!!! Én 400Ft/literessel mászkálok, ami nem 2t olaj. Most készítek egy gyári dobból Ninausz úr műve alapján rezót magamnak. Még 1~2 századot fúrni fogok a 130-nál nagyobb főfúvókámon. Megy, mint az állat és nem csörög. Le az olajkoksszal!!!

4055 Őry Gábor 2008-08-23 19:15:26  Előzmény:: 36859

Rajta vagyok, hogy küldöm az anyagot. El akartam küldeni egy óriásfájlban, de már elévült, így csak hétfőn tudom feltölteni a munkahelyemről.
[i](Módosította orygabor 2008.08.23. 21:16-kor)[/i]

4054 jocking . 2008-08-23 18:50:52  Előzmény:Marics Nimród: 36861

Tényleg krómozott.

4053 Ackermann Balázs 2008-08-23 16:25:24

Nincs valamelyikőtöknek egy eladó/elvihető jobbos ülése? Eltört az enyém kerete, vagyis az alsó részen a fogas ív hegesztése. Állapot mindegy, ne legyen rozsdás, a szivacs és a huzat át lesz cserélve úgyis. Ez még a régi fajta, becsúsztatós ülés (1985). Még a jövő héten kéne egyet szereznem, különben nem tudom beültetni az utasokat kétkerekezni.

4052 Marics Nimród 2008-08-23 15:20:59

Üdv! A krómozott lámpakarika az valójában krómozott? Vagy csak sima aluminium?

4051  hks 2008-08-22 20:43:58  Előzmény:: 36849

bizony az a régebbi vastagabb. mi szinte minden esetben a gyári hátsó dobot tesszük fel a nagy mocihoz annyi változtatással hogy vastagabb cső jön ki belőle.ez jó a nínaushoz is ha gyári motorod van vagy valami alap tuning de a nagyobb mociknál azt vettem észre hogy kevés a nínaus alapból azért mert a kipufogó összetétel is szűk a trabanté waresz méretre cseréli mindenki ehhez gyártani kell leömlőt is és akkor már egy fokkal jobban öblít a motor.de minden esetben oda kell figyelni a megfelelő fojtásra mert mindegy milyen a kipufogó ha nem ahhoz a motorhoz méretezték.

4050 (Törölt felhasználó) 2008-08-21 19:34:44  Előzmény:Őry Gábor: 36858

Már eszembe jutott nekem is, majd csinálok, van egy pár szett használaton kívüli röpsúlyos előgyújtásszabályzóm. Azt nem nehéz összehozni az elektronikusnak a jeladójával.

4049 Őry Gábor 2008-08-21 19:17:23  Előzmény:: 36857

Persze, hogy létezik, ha csinálnak.