Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
A golyós főtengelyek az újabbak. A görgőshöz olajosabb keverék kell, mert a görgős csapágyakban nehezebben jut el a keverék. Ertről a témáról Jopi honlapján olvashatsz bővebben.
Már nagyon béna az első kipufogó dobom, épp ki is lyukadt, és a gázkamra effektus miatt már csíp a szemem is. Szeretnék egy újat venni, és ha már másik, akkor szeretnék egy Ninausz rendszert venni. A problémám az, hogy itt Szombathelyen nem egyszerű semminek sem a beszerzése, nemhogy valami tuningnak . Tudna valaki tanácsot/segítséget adni?
Eredeti német főtengely, egy - akkor még bontatlan - 60 ezer km-t futott trabi blokkból mentettem ki, amikor az le lett adva a bontóban. A váltó felőli csapágy kivételével görgős csapágyakkal van szerelve. (az évjáratát nemtudom, szerintem 80-84 körüli lehet). (egyébként nem a görgős volt az újabb?) Nem drága olajat használok, mondhatni talán a legolcsóbb, Record 2T a neve
Egy házi készítésű járgány, rendszám nincs, kímélő használat mellett. A trabi km óra át van skálázva, max olyan fordulatszámon használom a motort, mint az eredeti trabi amennyit pörög 4-ben 60-as tempó mellett (a kérdésedre válaszolva városi használat). Szakértők biztos tudják ez kb mennyi fordulat/percnek felel meg
Más: Vettem egy trabi motort alkatrésznek, és hogy az emberi leleményesség mennyire határtalan, mutatja, hogy a jóember a motor burkolatába két mozgatható "terelőlapátot" szerelt fel (ezetel bowdenene keresztül a vezetőfülkéből mozgatott), amelyekkel el tudta zárni a levegő útját a hengerek elől, ezzel a ventilátor által szállított levegőt majdnem teljes egészében a kipufogócsonk és a dobon keresztül az utastérbe tudta irányítani, gondolom így előbb felfűtotte az utasteret
Az újfajta, golyós középcsapágyas főtengelynél elég az 50-es keverék. Azt monják az okosok, hogy ez sok mindentől függ. Gyári a főtengely, vagy felújított? Városban jársz, vagy országúton? Jobb az olaj, vagy rosszabb? A sok olaj, kíméli a motort, de a lerakódások miatt nem jó. Jó minőségű olajjal kevesebb a lerakódás, viszont az drága. A városban elég az 50-es keverék, országútra vastagabb kell. Én a kompromisszumot választottam, mert fele város, fele országút = 40-es keverék.
Üsd be a keresőbe Szicsut, valahol ezen az oldalon írt erről, hónapokkal korábban.
alfa: előgyújtási szög (felső holtponttól számítva) x: a dugattyúnak felső holtponttól mért távolsága
3,5 mm pontosan 25,29 fokot jelent
Akkor kb 4 mm-t vissza a felső holtponttól...
[i]"Szicsunál érdeklődj, ő használ ilyet asszem."[/i] Reméljük majd felnéz ide, és válaszol
Kímélő használat mellett szerintetek elég az 1:50-es keverék, 2T olajból? Eddig 1:33-ast használtam, amikor megbontottam a motort, a hengertalpaknál lévő üledékben állt egy kis olaj, a dugattyúk, a hengerfalak, és a főtengely is kellemesen olajos volt. A gyertyák őzbarna színűek voltak, és nem is füstölt túlságosan, az égés úgy tűnik rendben van. [i](Módosította Peti 2008.08.09. 12:47-kor)[/i]
Általában milliméterről beszélünk. A 3,5mm kb 24 fok előgyújtásnak felel meg. Az átszámításhoz használj számológépet meg egy régi matektankönyvet. Üsd fel a szögfüggvényeknél.
Én 1986-ban a Debreceni merkur-telepről hoztam el a trabit.A gyujtás azóta is azon az értéken van. Ez: a felső holtponttól vissza 4,2mm.Korábban valamelyik fórumban olvastam,javasolták a 3mm-t.Próbaképpen visszavattem,de már minimális emelkedőnél sem tudott a motor húzni,felpörögni, olyan volt, mintha a kézifék kicsit be lenne húzva.Eredeti állapot vissza,harap,pörög rendesen./és csörgés sehol semmi./Lényeges még, hogy az előgyujtás értéke mindkét hengernél azonos legyen. Ez nem előírás,de a trabim ezt szereti. [i](Módosította Jimmy 2008.08.08. 23:31-kor)[/i]
Közben sikerüt szereznem elektronikus gyújtást. Felszereltem, jól működik. Egy kicsit viszont melegszik a "fekete doboz". Benne az alkatrészek (főleg a 4 egymás mellett lévő ellenállás) elég melegek. Ez nem probléma szerintetek?
Már több helyen olvastam, sokan keverik a gyújtásbeállításnál a fokot, és a mm-t. A fokot láttam több helyen. Elektronikus gyújtásnál állítólag 3-3,5 fokról van szó, az mm-ben mérve 1,9-2,2 t jelent. Vagyis a dugattyú felső holtpontjától kb 2 mm-t vissza, akkor legyen a szikra. Mások viszont 4 mm-ről beszélnek. Nagyon nem mindegy, hogy 3-4 fokról (=2 mm) vagy 3-4 mm-ről van szó.
[i]"A röpsúlyt - elfelejtettem említeni, bocs - egy sima laposfogówal szoktam feszíteni, a hegyes része pont beficcen a bütyök hornyaiba."[/i]
Nézegettem én is, hogy mivel lehetne kifeszíteni, csináltam is hozzá gyorsan egy villás célszerszámot, de a gyújtásállítás közben azért a főtengelyt forgatni kell, és ha közben kell tartanod, nem túl egyszerű a dolog Egyszerűbbé tehették volna az életünket, ha az ékszíjtárcsára a rovátkát nyugalomban lévő előgyújtásszabályzóval adják meg. Holnap majd még lelellenőrzöm, hogy tényleg a felső holtponttól 4 mmre van-e a dugattyú gyújtáskor.
[i]Szerencse, ha a H1-1-ed nem rendetlenkedik! Nekem állandóan behalt, dehogy miért az nemtom, [/i]
Nem volt vele eddig baj. Még nem volt időm megnézni, de valahol fals levegőt szívhat, azért áll vissza viszonylag lassan az alapjárat.
Laikusként egyébként azt tapasztaltam, hogy kissé kopottabb motornál a H1 nem igen használható, ami a régivel még elmegy.
Örülök, h sikerült +találnod gubancot! A röpsúlyt - elfelejtettem említeni, bocs - egy sima laposfogówal szoktam feszíteni, a hegyes része pont beficcen a bütyök hornyaiba! Szerencse, ha a H1-1-ed nem rendetlenkedik! Nekem állandóan behalt, dehogy miért az nemtom, uh. sima HB 2-7, H 1-1 szíwócsonkkal (a karbin a szíwató kar hiánya miatt) úgy indult, h na... Lehet, h többet fogyasztott, de azonos teljesítménynél a H1-1 uannyit zabát, csak nem ment - nekem legalábbis.
A gyújtás már rendben van. Mivel feszítőm nem volt, leszereltem a megszakító alaplapot, kiszereltem az előgyújtásszabályzót, majd kifeszítve kitámasztva visszaraktam. Visszaszereltem a lapot, megjelöltem a pontos helyét, beállítottam a gyújtást, majd le a lap, kiszedtem a támasztékot, majd vissza a lapot. Stabli az alapjárata, kellemesen pöfékel, és gázadásra is jól reagál. A többi majd a próbaúton derül ki. Eddig ha húzattam pl emelkedőn felfelé, eléggé csörgött. De azt hittem a főtengely. De akkor a gyújtás volt szar...
Mivel generátort is cseréltem (eddig skoda volt rajta, házilag készített, kissé nagy ékszíjtárcsával), az alapjáratot kicsit magasabbra kellett állítani, hisz eddig alapjáraton nem volt töltés, az akkuról ment a gyújtás. Most már alapjáraton is tölt, 13,5 volt.
Egyébként még nem olvastam sehol, de aki trabit akar átszerelni 6-ról 12 voltosra, felhasználhatja az IFA generátorját is. Az teljesen ugyanaz, csak az ékszíjtárcsa nagyobb rajta.
"megjegyzés: a régi 28HB 2-x karbi sokkal egyszerűbb és megbízhatóbb"
Egyszerűbbnek egyszerűbb az biztos, de szerintem jobb a H1. Hidegen biztosan indul, és úgy vettem észre, kevesebben fogyaszt. (Eredetileg a régi fajta volt rajta) [i](Módosította Peti 2008.08.06. 22:07-kor)[/i]
Karbinál folytószelep ágyazás kopottságát, karbifedél tömítést, karbitalp tömítést ellenőrizni, és hogy a folytószelep alapállása az előírásnak +felelően wan-e beállítwa. (megjegyzés: a régi 28HB 2-x karbi sokkal egyszerűbb és megbízhatóbb)
A második kérdésre:
Igen, a gyújtást - előgyújtásszabályozós gyújtás esetén - kifeszített röpsúllyal kell állítani! FHP előtt 4mm-re (ha becsörög, akkor picit kisebbre...)
Van egy házi készítésű járgányom, trabant motorral. 28 H1-1-es karburátor van rajta. A problémám az vele, hogy gázadás majd gázelvétel után az alapjárat nem áll vissza hirtelen, hanem jó 2-3 másodperc múlva fokozatosan éri csak el az alapjáratot. (Pedig korábban gázelvétel után azonnal visszaállt az alapjárat) Trabi szakértőktől kérdezném, hogy mi lehet a gond? A pillangószeleppel első ránézésre nincs probléma. Valahol fals levegőt kaphat?
Második kérdésem, hogy mechanikus gyújtás esetén, a gyújtásbeállítás valóban kifeszített előgyújtásszabályzóval kell történjen? Itt olvastam róla: https://www.mgvac.sulinet.hu/trabi/trabi/trabi-gyujt.htm Számomra ez elég hihetelnennek tűnik, mert én alaphelyzetben állítottam be a gyújtást, és első ránézésre a motor teljesen normákisan működik. Szépen jár alapjáraton és magasabb fordulaton is (nem hajtom nagyon, kb 2500 fölé nem igen pörgetem).
Válaszotokat előre is köszönöm! [i](Módosította Peti 2008.08.05. 22:21-kor)[/i]
Ha jók az értesüléseim egy piros kocsira magasabb kötelezőt kell fizetni
A kockázati besorolás miatt A statisztikák azt mutatják, hogy a piros sportkocsik több káresetet jelentenek ha szpojlert is teszel rá akkor az már piros sportkocsi
Ha jók az értesüléseim egy piros kocsira magasabb kötelezőt kell fizetni
A kockázati besorolás miatt A statisztikák azt mutatják, hogy a piros sportkocsik több káresetet jelentenek ha szpojlert is teszel rá akkor az már piros sportkocsi
Szerintem is jól áll neki a piros. Tegnap meg a Velencei tóról hazajövet összeintegettünk egy kollégával. gyönyörű sötétkék volt. hát az se volt piskóta.
Régen volt az a begyöpösödött hozzáállás, hogy a Trabant hülyén néz ki pirosan, mert az ugye kis autó. Ezért alap volt, hogy a legtöbb Trabi vagy "csontszinű" vagy "bilikék" volt. Kis autó... Úgylátszik akkor még nem láttak 500-as Fiatot. És érdekes módon annak is jól áll a piros.
Amire én gondolok a Bártfai utca & a Sopron út saroknál szokott dekkolni, de lehet ugyanaz a gép... Igen matt a színe, a lámpák hátul asszem töröttek(?)/w mostanra újak. Régen felénk (Bp. III.ker Szépvölgyi út) rendszeresen járkált több piros, mindig szerettem wolna 1-et...lehet elkapom a XI. ker-i tulajt!
Valóban, XI. ker. Diószegi-Daróci út sarka környékén rendszeresen áll egy 1.1-es piros limó. (talán azért mert ott az Országos Vérellátó ) Egy másik pirosról pedig a minap mentettem meg két lengőkart a X. ker. Harmat utcai bontóban. Sötét kéket viszont még én sem láttam... G
Rogyásig, ha kell a XI. ker-ben most tok is egyet, kissé kopott, de a "mienk". Fater, mikor "90-ben hazahozta a 0km-es 4T-t(Édesanyámé, amit most is foltozgatok...) azt mondta, h látott pirosat, de úgy nézett ki, mint egy tűzoltó autó, erre tisztán emléxem!!! Az az ISTENI GYÁRI ILLAT, ha még1X érezhetném, annnnnnnnyira finom wolt, h egésznap csak azt szipuztam, ( azért is lehetek ilyen... )
No wárjá"... kifotózok az udwarra. Cuki, mi?!: [imgw]https://kepfeltoltes.hu/080803/preview25_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Anno zsenge titán koromban egy jóbarátom esküdözött, hogy a nagyfaterjának piros Trabantja van. Ekkor már 4T-k futottak, de akkor is hihetetlen volt, hogy ilyen létezik.
Aztán amikor Csepelen laktunk, sokat HÉV-eztem a Merkúr-telep mellett, és saját szememmel láttam 20-25 darab piros négyütemű limuzint.
Nos, múlt hét pénteken, a városból kifelé, a Porsche Hungária mellett láttam egy ilyet utcán. Sem lefotózni, sem alaposan megnézni nem volt lehetőségem.
Kérdezem, valaki látott már ilyet utcán ? Olyan városi legenda ízű lenne, ha nem láttam volna saját szememmel az új autókat. Utcán, rendszámmal viszont eddig egyet sem láttam - persze az sem biztos, hogy ez nem átfújt darab.
[justify]A színekről a Veterán topicban bőven beszélgettünk néhány hete. Úgy néz ki, hogy a Standoxnál vannak Trabant színkódok, de csak a 80-es évek kezdetétől. Az autómat a 60-as évek végén használatos Rohrgelb fantázianevű színre szeretném átfényezni, de színmintát nem tudok mutatni. Ha ezt a színt is leadtad a víztoronynál, akkor az nagyon jó hír.[/justify]
"az összes színt "bejárattam" náluk." - nem kis örömünkre. A kereslet effektusban meg csak megerősíteni tudlak (nevetni semmi esetre sem).
A nagyfater mesélte, hogy anno, kollégáival munkaügyben néha kiutaztak NDK-ba. (a Csepel mororgyárban dolgoztak, és mentek megelsni a nagy rivális MZ-t) Amit a munkatársai elittak, ő Trabi alkatrészekre költötte. Az öreg hordta haza annak, rendje s módja szerint. Akadt is kereslet rendesen, de azért maradt is belőle jócskán az unokája nem kis megelégedésére. Fékcsó hegyek, minden kasztni elem, összes gumi alkatrész, null km-es dobozos kilóméteróra 2db még a garanciajegy is benne van (ami szerint 1979. május 17.én vette, szóval buktam a garit), karbi hegyek, meg még jóég tudja mi. És rendesen papírba tekerve. Az egyik dobozon még az árcimke is rajta maradt Mutatott még olyan berendezést is, amivel a Trabit meg lehet dönteni, (olyan csörlős valami). Az is ott van a sufniban. Majd egyszer megtúrom ott a halmot, hátha előkerül még valami. Jut eszembe! Alsóörsön lesz alkatrészbörze vagy ilyesmi, érdemes lehet valamit levinni, hátha tudunk csere-berélni?
Szia! Ez tök jó, hogy lehet így javító színt kevertetni. Bevallom őszintén ilyen "palackozós" dologról gondolkodtam én is régebben. De ezek szerint létezik.
Megkérdezhetem mennyi az a nem drága? Mondjuk egy átlagos festék spray méretű dologgal számolva, ami elég egy sárvédőre meg egy motorháztetőre.
Örülök hogy megvan még nekik a "Trabis színminta doboz"
Anno megboldogult Trabinepper, meg németországi Trabicsempész koromban /nem röhögni, akkor még ilyenre is volt kereslet, nem is kicsi!/ az összes színt "bejárattam" náluk.
Nagyon köszönöm a tippet! Elmentem hozzájuk tegnap. Megdöbbenve tapasztaltam, hogy az eladó úr egy "Trabant" feliratú dobozból vette elő a színmintát. Ennyi Trabi szín létezéséről nem is tudtam. Olyan festéket kevert, ami tökéletesen megegyezik a gyári színnel. Még egy kis polír és gyönyörű lesz. És nem is volt drága. Tegnap kapott is egy megjegyzést az egyik járókelőtől: "Az utcában ez a legszebb kocsi" !
Ellátogatok hozzájuk, hogy a talira már szép legyen a kis sárkány Színminta van nálam mindig.... egy törött sárvédőböl vágattam ki egy kis darabot, azzal rohangásztam mindenfelé. mai napig bent lapul a táskámban a forgalmi mellett Viszem Alsóörsre is !!! Köszönöm a segítséget mégegyszer
Én mindíg újpesten a Víztoronynál lévő Pro-Color festékboltban töltettem 400 ml-es sprayt. Ők ismerik a törtfehér 13-as Trabi színt, mert sokat vittem annó tőlük. Mintát /pl lámpakarika eredeti fénnyel/ azért mindíg vinni kell!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ha épp nem fújni, hanem bejavítani kellet apró felverődéseket, akkor kifújtam belőle egy pöösszentésnyit egy kupakba, és 2-es iskolai ecsettel bepöttyöltem. Vigyázni kell, hogy ne a horizont szórófejet rakják rá, hanem a körkörössel kell kérni. A "gúgliba" üsd be a nevüket, és kijön a cím, telószám. De asszem Arpád út.
Sziasztok!!! Egy kicsit beleszólnék ebbe az utánfutó témába. "E" kategória az a nehéz pótkocsi, amit a KRESZ nem a tengelyek számához köt, hanem a járműszerelvény össztömegéhez. A lényeg annyi, hogy 3500kg-t ne haladja meg. Számításaim szerint egy Trabival nem valószinű, hogy ezt a tömeget el tudnád érni.Tehát jó a "B"-s jogsi. Utánfutógyártáshoz egy tipp, amit én láttam. Legyártatsz egy futót valamilyen típusterv alapján, ami valószinűleg menni fog és erre szereld rá a Trabi kasztnit, mint egy "felépítmény"-t. Ha elég ügyes vagy senki nem mondja meg , hogy nem Trabant alváz van alatta. A vizsgákon meg az alvázat fogod vizsgáztatni. Nem a legelegánsabb és legeredetibb, de a magyar szabályokat így a legegyszerűbb kijátszani. Martilac
Ha valaki tud, kérem segítsen! 2T lendkerekéhez lehet külön venni labirintgyűrűt? Elpattant... esetleg jó oda valamilyen kisebbfajta dugattyúnak a kompressziógyűrűje? Köszi!
Hát igen. Ha kéttengelyes, az már nehézpótkocsinak számít. És valóban egy ilyen Trabifutónak csak a fényezése benne lenne majd egy kilóban. Amit mi csináltunk, ott azért a fényezés nem volt annyira kényes, hiszen az hagyományos utánfutó volt. Meg nem is most volt ez, hanem már vagy 5-6 éve. A felni meg lehet, hogy nem új kellett, csak makulátlan állapotú, szóval felűjított is lehetett. De például a guminak még a pótkeréken is újnak kellett lenni. És mindenről számla, dokumentáció. Persze nem akarom elvenni a kedved, mert jópofa dolog lenne amit kitaláltál. Régen én is akartam fél Trabantból utánfutót, csak mire neki álltam volna, addigra már láttam, hogy másnak is van, így már nem lett volna olyan különleges, meg aztán sokba lett volna ugye, és azon kívül, hogy jópofa sok mindenre nem lett volna jó. Abba nem raktam volna meszet meg cementet meg ilyesmit. Szóval én maradtam a hagyományos futónál.
[justify]Ez az E-s jogsi elég riasztó. Új felnit pedig elég nehéz lenne szerezni. Gyors fejszámolással nekem kicsit többe fájna, hiszen azt még le kéne fényezni, berendezni, csinosítani stb. Felkúszna az 200-ra is.[/justify]