Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Nem elég a főfékhengernél légteleníteni! A légtelenítés menetéről nézd meg a kézikönyvet! Letölthető a www.trabi.hu oldalról, "útmutatók" címszó alatt. [i](Módosította orygabor 2008.05.16. 10:48-kor)[/i]
Azt hallom itt hogy a fékrendszer levegőlenítéséhez, két ember kell... egyik pumpál és nyomvatart, a másik meg leereszt.Nomost ez még úgy ahogy menni fog. Csak most két dolgot hallottam. Az egyik az, hogy elég a főfékhengernél légteleníteni, a másik az hogy a főfékhengertől legtávolabb elkezdve szép sorba mindet. Mit tegyek?
Menj el egy bontóba, és ott egyben szokták kiszedni, vedd le a méretet. Egyébként, ha kontakthibás a rendszer, nem elég, ha a csatlakozásokat rendbeteszed? A vezeték maga nem öregszik el. Csíkos kábelt meg úgyse kapsz.
Emberek! Megy trabi! Hááátt ... Olyan boldog voltam amikor beindult! Percekig csak bőgettük a parkolóban! Prf! Csak a fék nem fog rendesen, eléggé puha, pedig olaj az van benne. Kérdem én, mi lehet a probléma? A Betétek nemtom, lehet hogy kopottak, de nem hiszem. Olaj van benne, szóval nem tudom.
Jocing. Az általad leírtakat "elméletben" végigfuttattam, és van benne egy kis "prücök",vagy valamit kihagytam. Az 1.3 lökethossza nagyobb 13mm-el.Szerintem ezáltal a dugattyú felső holtpontja 6.5mm-el feljebb kerül, vagyis bele kellene hogy verjen a hengerfejbe. Persze az is lehet,hogy valamit elnéztem. Bocsi. (""
Nem kell ahhoz még átfolyásmérő se. Kell egy olyan műanyagcső ami pont belemegy oldalt a főfúvóka helyére, majd L alakban felfelé megy. Ezt ráteszed a karbira, kinyitod a benzincsapot, és nézed hogy a csőben milyen magasan áll meg a benzin. Ha csak folyik és folyik bele akkor van gond az úszóval. Ha ennek ellenére nem kap benzint akkor meg dugulás a karbiban. Ha karbival minden OK akkor gyújtást kell rendbevágni.
Az átfolyásmérő már vagy 5 éve rossz, tehát azzal nem sokra megyek...xD De persze majd az is meg lesz csinálva/csináltatva/cserélve/stb. Egyelőre még a kilóméter óra sem megy rajta, tehát ha menne akkor is csak sacc/kb-ra lehet megnondani hogy mennyivel megyünk. és még forgalmi sincs rajta, de majd lesz nemsoká. Elvileg hóvégén, jövő hó elején. Akkor majd lehet majd vele járni. Alsóörsi találkozóra ugye mindenki jön? [i](Módosította Waresam 2008.05.15. 15:39-kor)[/i]
Hengerfejjel nincs gond, az egy az egybe tök ugyanaz, mint az 1.1-é, egyedül a vezérműtengelybe különbözik. Úgyhogy az is megoldható, hogy az 1.3-as veztengelyét kell áttenni az 1.1 hengerfejbe, és kész is.
1.1-es trabi nem lesz 1.3-as attól, hogy felfuratod. Pontosabban az 1.1-es és 1.3-as motor furata tök ugyanaz, ha jól emléxem 75mm. A nagyobb lökettérfogat a lökethossz miatt van, az 1.3 lökethossza nagyobb 13mm-rel. Úgyogy ha 1.3-sítani akarod a trabit, akkor egy lehetséges módszer, hogy a hengert végigmarják, hogy a nem koptatott részen is egyforma legyen a furat, aztán wartburg főtengelyt/hajtókarokat/dugókat kell betenni.
Nagyon szépen köszönöm a segítséget! Elfelejtettem írni,de limo trabiról volt szó... A tető furcsa alakjáról meg annyit,hogy nem elég hogy a hátulja keskenyedik,de ráadásul az egész egy nagy ív minden irányban.... Köszi még1x Üdv. Kornél
sziaztok tudnátok nekem segiteni van nekem 1.1 es trabim és fel szeretném furatni 1.3 ra lehetséges de hoszab távra gondolok csak igy bizonytalan vagyok hogy nem-e vékonyodik tulságosan el a henger falam
Bocsi, de a kérésből nem derült ki,hogy kombi mérete kell, de a limó is trabi :
Más. Valóban hátrafelé keskenyedik, elől hátul meg íves kiképzésű,a tető,és domború.Ezért értelemszerüen a tető legnagyobb befoglaló méretét írtam le.Hisz az egész trabi tető hasonló az esztergályos leszúró késéhez. ""
Visszatérve erre a 2T nemindulásra. Most hogy gyujtás vagy karbi vagy dugulás vagy valami... Ahogy a szavaidból kivettem ez a benzincsap szétszedés és kipucolás nem történt meg teljesen. Egyszerű módszer. Legalábbis ha van üzemképes átfolyásmérő a járgányban. Kipucolt üres karbinál gyújtás ráad, benzincsap kinyit. Normál esetben az átfolyásmérőn a ledek szépen sorban felgyulladnak, egészen addig, amíg a karbi meg nem telik. Ha megtelt, akkor a ledek elalszanak. Ha sokáig nem alszanak el, akkor zárd el a csapot, mert vagy felakadt az úszó vagy a tűszelep, vagy lecsúszott a benzincső. Ha viszont a ledek nem csinálnak semmit, akkor az azt jelenti, hogy nem folyik a benzin. Vagy sz@ar az átfolyásmérő.
Végülis mindegy mert próba cseresznye (najó..meggy) alapon smirglipapírnak a sárgaszínű specijális vátozatával sikerül garantáltan kormospor+ráégetés mentesíteni a gyertyánt, és most ragyog. De ha a kezembe kerülne netalántán egy drótkefe akár ien akár oan azzal csinálom, mert a smirgli hatékonyabb ugyan de rohadtmód időigényes, és agyvérzéshez vezet a tartós használata. Legalábbis szerintem gyorsabban öl mint a passzív dohányzás. Szóval le lett puceválva a gyertya, és most várom a benzinemet. Ha megjön, Akkor Rengyerenygye-derengyereeeeeeee! Ha meg nem akkor még bütykölök rajta pár dógot.
Vélemény?
JA és szavazás. Ez most itt fent offolás vagy nem?
Asszem hátrafelé már keskenyedik a tető, legalábbis ránézésre.
A gyertyát egyébként gyertyapucoló rézdrótkefével szokták csürüszkölgetni annó. Én legalábbis úgy hallottam az öreg Pannoniás szakiktól. Ettől függetlenül az amúgy eleve nehézkesen induló motornál nem érdemes szutykos gyertyával kisérletezni, mert az csak nehezíti az életed. Meg ha nagyon olajos, akkor jobb ha kiégeted valami gázégővel.
Urak! Valaki legyen oly kedves árulja el nekem mekkora a trabant teteje! díszléctől díszlécig,előről hátra,balról jobbra,mindenhogy. Az enyém 40km-re van innen,szóval nem tudok kirohanni hozzá,és lemérni, pedig elég fontos lenne. Előre is köszi a választ Kornél
Igaza van a szerkesztőnek...ne nagyon offoljunk, mert bele lészen rugdalózva a fenekünkbe. Nah de most rátérnék hsz-em igazi tárgyára.
A Sima Drókefével pucevált beköpött gyetya tényleg rövidebb ideig jó vagy csak a boltos etet valami bődületes baromsággal?
Mert ugye nem találtam a drótkefémet, és elmentem boltba, hogy vegyek egyet. Mondom a boltosnak hogy ez a helyzet. Erre ő... akkor inkább menjek az autósboltba mert ott van egy speciális drótkefe, meg hogy ettől a drótkefétől a gyertyák túlégnek, és kb két hét után tönkre is mennek.
Kérdésem a következő: Igaz-e ez?
A másik pediglen, az volna hogy találtam egy ient a neten, gondoltam megosztom a trabisokkal. Akinek már van annak jó. Akinek meg nincs az meg csináljon egyet, mert baromi jó. [url=https://www.mnetz.de/inhalte/mittleres_Niveau/basteln/trabant.jpg]itten látható[/url]
Ugyan már, részletebe ne bonyolódjunk bele, mert a tudományos haland-zsában bárkit bárhol bármikor überolok (legalábbis eddig még nem találtam"emberemre" ily téren) ... Továbbá kezdő beatboxos vagyok. Itten ne gondolkodjatok a (hogy trabihoz kötődjünk) koszos gépzsír-színű cipőkulimász-box-ra, de ne gondoljatok a Ring-ben (ami ráadásul négyszögletű) előadott küzdősportok egyikére-se hanem gondoljatok valami [url=https://www.youtube.com/watch?v=9MdSRMVC0Pc]ilyenre![/url]
ui...remélem jól linkeltem.
SZERK:
Azért mint említettem PÉLDAKÉPEM Roxorloops...azért ettől én még NAGYON messzire vagyok. [i](Módosította Waresam 2008.05.13. 21:42-kor)[/i]
Mint említettem a tank alatti szűrő kiszedésével visszapakolásával nincs gond. Csak azt kérdeztem hogy az-e a "benzincsap" Lehet hogy furán volt megfogalmazva. Köszi a "felvilágosítást".
Jah és egy vicc.
Nem túl szép de azért ez van.
Milyen a Trabant?
Olyan mint a legtöbb férfi... kétütemű. Ki-be-ki-be-ki-be-ki....
Aki érti attól bocsánatot kérek a fárasztásért, aki meg nem érti, az meg maradjon úgy.
szerkesztés:
New Tone te linuxos vagy? [i](Módosította Waresam 2008.05.13. 15:49-kor)[/i]
Azért nem csak ennyi! A benzincsap járatai is betudnak piszkosul duguln, azt dróttal meg pumpával lehet kirobbantani. Ha tényleg egy évig áldpgált a járgány, akkor jobban jársz, ha az egész tankot kiveszed, akkor szépen hozzáférsz a csaphoz, azt letekered, és teljes takarítás!
Benzincsapot nagyon nehéz szétszedni. Benézel a tank alá, ott van a csap, alatta egy kis tartályszerű izé. Azt elkezded csavarni, és le is jön a csapról. Ha lejött, alatta van a szűrő, azt kell kitakarítani, meg ami tartályt levettél, abba szokott megállni a mocsok.
Ja, és az összerakási művelet ugyanez, csak fordított sorrendben, és a koszt már nem kell bele visszatenni.
Uff...hát szóval izé... a benzincsapot őszintén szólva még nem tanulmányoztam át... tudná valaki részletezni hogy hogy kell szétszedni? Na meg persze ÖSSZERAKNI... mert az azért ugye lényegesebb. A Benzinszűrőt is kipucolom ha tudom. Amúgy az a kemény 2-3 liter benzin ami benne van szerintem kannába lesz leeresztve, ha muszály. Tehát akkor a karbit még1x puceva? És Benzin, meg olaj. JA és a Drótkefét még meg kell keresni. Azért köszi.
Mindenképp szedd szét a benzincsapot is,elég sok kosz szokott belerakódni.Ha nem akarod elpazarolni a benzint töltsd fel friss anyaggal hogy összekeveredjen.A motort meg járasd ki kiszedett gyertyákkal.Pörgesd át önindítóval néhányszor,lehet televan benzinnel.
Nem vagyok egy nagy mágus, de én azt a benzint leengedném a tankból. Tudom, hogy pazarlás meg nem szívesen csinál ilyet az ember. De mint tudjuk a benzin elpárolog, mert az szokása neki. Az olajnak meg nem szokása a párolgás ezért szerintem valami nagyon tömény keverék van a tankodba, vagyis túl sok benne az olaj. Ennek eredménye, hogy nem ég el rendesen az üzemanyag ezért köpi a gyertyát. Szerintem ez lesz a megoldás.
A fékfolyadéknál dettó ez a helyzet. Ha feltöltöd és azután is fogy az olaj akkor az állásban valamelyik munkahengered mehetett tönkre, vagy átenged a főfékmunkahengered. [i](Módosította Szigon 2008.05.12. 19:45-kor)[/i]
Abenzin már egy éve (vagytöbb) áll benne. De mondom .. pöccre indult (igaz füstölt mint a vizes gaz, de ment. Kitolattunk...erre leállt. Lehet hogy megsértődött? Azért most ezt tisztázzuk... Benzint töltsek bele, vagy olajat? Ja és még a fékolajt is fel kell tölteni mert az se fog rendesen.