Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Lehet egy kicsit OFF, de ne mondja senki hogy megbízhatatlanok a régi jó kis DDR gépek. Vasárnap voltunk Trabival AnimeCon-on a PeCsában, Szombathelyről. Reggel mentünk, este jöttünk, egy élmény volt .
Sajna sokszor sokmindenbe kötött már belém a rend éber őre, a tárcsaféket még sosem szúrták ki! Ezt le is kopogom gyorsan! Belekötöttek az alufelnikbe, a gumik méretébe, a kormányba, a kipufogóba, a ködlámpákba, a napfény rolóba meg mindenbe. Szerintem a mai fiatal rendőr gyerekek nem is tudják, hogy gyárilag milyen fék van a trabanton.
Elvileg azonnal berendel műszakira, meg pénzbírság ugyanis engedély nélküli átalaításnak minősül. De egyik haveromnak anno be lett íratva a wartburg dobfék, de most az okmányirodás néni elrontotta a forgalmit és csak annyit írt bele hogy wartburg fékkel szerelve. Szóval csak annyit mond hogy ez wartburg tárcsafék és kész. Csókos műszakin meg csak annyit veszek észre hogy jó a fékhatás.
Ezen énis filóztam, az tutui, h ezt csókoson így nemnagyon, azaz nagyonnem nyomják át műszakin, de h a rendőr elkezdene besasolni a felni retkes, apró résein át belsőhűtésű kerámiafék után kutatwa, azt erősen kétlem...Hacsak a 15-ös alufelni lyukain keresztül nem túl szemetszúró, de akkor már nemcsak a fék miatt érdemes aggódni... [i](Módosította madogery 2008.04.22. 15:18-kor)[/i]
Azokhoz lenne kérdésem (elsősorban), akinek tárcsafék van 2T-n, hogy utcai igazoltatásnál a "szerv" mit szolt hozzá mikor kiszurta, hogy nem dob van? illetve mivel büntethető az egyén? kinek milyen tapaszatlata volt?
Emlékszem, mikor legutóbb műszakizott a 2T. Helyszín: KPM Nyíregyháza. A tag már morgott akkor is amikor meglátta a vizsgasoron a Trabit. Mikor beértem vele a vizsgapadra akkor meg nyomta a szemembe, hogy "Minek ezek még az utakra?!". Nagy dérrel-dúrral nézte át a motorteret, az alját, rángatta a felfüggesztést. Nem járt "sikerrel", azaz nem talált hibát
Fék pad. Valami 8% volt a legnagyobb eltérés a fékeknél, ezen még én is meglepődtem. Persze új dobok és fékpofák mindenhol jócskán "elővasalva" Aztán rádugta a gázelemzőt is, hogyaszonyga "Ez se lesz kevesebb 6000-nél, mint a múltkori Trabantnál!" Itt is besült a mutatvány
Végül a jobb első fényszóróra mondta, hogy nincs jól beállítva. Fél perc meg egy csavarhúzó és kész is volt. Nem nagyon tudtam a kárörvendő vigyort lemosni a képemről.
Egyébként az alapvető biztonsági dolgoknak tényleg jónak kell lennie! Fék, futómű... Én is ismerek "csókos" vizsgát, de ezek a dolgok ott se lehetnek szarok. Ez nekünk is érdekünk persze. Én is alergiás vagyok arra, mikor a versenyző fölrakja a drága alufelniket a verdára, mert ugye azzal dögösebb, meg arra fussa, és a szép felniken ott kornyadoznak a szarrákopott meg szálszakatt gumik. És ez télen, hóban! Tény, hogy a gumi futófelülete nem annyira látványos mint egy csillivilli felni! Meg ugye "nagy zenére" is több embernek fussa, mint kormányösszekötő gombfejre meg szilentekre. Csak egy két kiragadott példa...
Az én hozzáröffenésemmel csak a pénzlehúzásra próbáltam felhívni a figyelmet. Annak semmi köze az autó műszaki állapotához. Egyébként annyiszor hallom itt Stol kolega ömlengését, hogy mostmár szivesen megnézném közelebbről az autóját. Sajnos nekem inkább az a tapasztalatom, hogy a trabant szó hallatán mindjárt prüszkölni kezdenek a "nagy szakik", akár zöldkártyáról, akár műszakivizsgáról legyen is szó. És ez már tíz évvel ezelőtt is így volt. Elbirom képzelni a szitut, amikor valaki nagy dirrel-durral kiharcolja, hogy márpedig neki akkor is mérjék be a Trabit a ZK-ra, és ott meg esetleg jól a pofájába röhögnek, ha esetleg nem jók az értékek. Nem tudom miért kell itt közellenségként kezelni a kis kétüteműeket. Mintha itt már semmi más nem szennyezné a környezetet, csak a trabant!
[justify]Ebéd utáni csendélet a Nagy Lajos király útján: [imgw]https://kepfeltoltes.hu/080421/bont_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] Szerintem ezek valamelyik bontóba tartottak, és abban az irányban, amelyikbe mentek kettő olyan is van, amelyik még foglalkozik Trabantokkal és Wartburgokkal. Gondoltam megnézem majd őket a héten. Az egyik a Bonci bontó a Keresztúri úton, a másik pedig a Szira bontó a Harmat utca legvégén. [/justify]
Annyit fűznék még hozzá, h nagyon szerencsés wagy, ha neked csont nélkül engedik át a gépet!!! Az én gépem - nemtagadom - nagyon le wolt lakwa, de ennél sokkal, de sokkal rosszabb állapotban szereztem, éshát diák wok, szal elég nehezen tudtam fejleszteni(nukuzsé); amit csak lehetett, + amit nem , itthon csináltam rajta. Soxor nemigazán tudtam lépést tartani az awulással, ezértis wittem ismerőshöz, egy tizest megért az, h átmenjen, és ne b@sztassanak, ennyiből meg nemsokmindent weszek a géphez (minőségit, legalábbis). Towábbá az ismerős hozzátette, h ahowá ő wiszi a gépet néha akad olyan wizsgabiztos, akinek betoltak egy 20.000-et futott, 4T Wareszt, + sem nézte, csak annyit kérdezett, h milyen márka. "...Ja Wartburg, akkor úúúúgyis +fog bukni MINDENKÉPPEN, wigyék innen..." És errefelé ennél csak nagyságrenddel g*cibb helyek wannak, ezért nem mondanék le SOHA a csókos wizsgáról, különben bármibe beleköthetnek, és sajna bele is fognak.
Legfeljebb a mérés eredménye nem lesz megfelelő,de a mérést NEM TAGADHATJÁK MEG!!! ( kivéve,ha a mérőállomáson jól látható helyen ki van írva,hogy a kétütemű autók ZK-ját, műszakiját ők nem végzik.)
Fityfenét nem.... Püfölni kell az asztalt és igen. Szerinted nekem hogy lett meg? Amíg nincs új törvény, addig a régi van érvényben, azaz a 2000ppm-es CH határ, ami 2008 január 1.-től léptett érvénybe.
Nemértem... Vagy én vagyok balfax Nekem mindíg kenőpénzmentesen ment át minden kocsim mind a műszakin, mind a környezetvédelmi felülvizsgálásokon is
Eddig nem volt olyan eset, hogy kenőpénzt kellett volna tolnom a vizsgabiztosnak. Mégpedig azért, mert mindíg felkészítettem vizsgákra az autóimat. Ha valaki elhanyagolja a vasat, megérdemli, hogy csak busás kenéssel menjen át. Közben örül neki, hogy mekkora fasza gyerek, közben azt a kenőpénzt pont a felkészítésre fordíthatta volna és az autó műszaki állípota sokkal jobb lenne. Ez nem kötekedés, de közlekedésbiztonságilag nem ugyanaz a kettő.
Ez a zk. téma is pont ilyen dolog. Teljesíthető kat. nélkül, minden csak az autó tulaján múlik.....
Elmehetnek a k...@ annyukba a sok okossággal amit kitalálnak. Egyértelmű cél a pénzlehúzás, a csóró emberrel meg a kib@szás! Ha autózni akarsz, akkor fizess! Ha nincs pénzed, dögölj meg! Továbbra is a kétüteműeket cseszegetik, a sok lerohadt koromhányó dieselt meg tonnaszám hordják be az országba, és minden további nélkül forgalombahelyezik zöldkártyástól, mindenestől. Utána meg rakják bele a több százezer kilómétereket, és hánnyák a kormot a világba! Most mit fáj nekik az a pár Trabant, ami éves szinten megy 2-3000km-t? Egyértelműen azért húzzák halasztják ezt a katalizátor, zöltkártya dolgot, hogy amíg ilyen ködösítés van, addig is megy az idő, és egyre több trabantos mondja azt, hogy na most már tele a tököm, tényleg bontóba kell adni a kocsit, mert ellehetetlenítették a használatát. Aztán végül talán csak kinyögik hivatalosan, hogy na akkor ennyi meg annyi haladék, és "csak" a határérték betartása a kötelező, de azzal addigra már annyit nyertek, hogy legalább több 100 Trabi megint bontóba került, a pánikkeltés miatt! A gecik! Sajnos nem mindenki annyira kitartó mint mi, sokan hamarabb feladják! Ez a céljuk a tisztelt elvtársaknak. Ha valami marha, mégis kiharcolja a zöldkártyát meg a vízsgát, az fizesse meg rendesen!
Erről az integrált-bevizsgálós műszakiról már nem is akarnék beszélni, mert még jobban szétb@sz az ideg! Pár hónapja vitük vizsgára a fater 22 éves Zastaváját. Elsőgazdi, még a merkúrnál ő vette át annó a járgányt. A motor cserélve sose volt, még talán jobban szétszedve se. A bódé pár javítást és karfiolt leszámítva eredeti fényezésű! Akkor mi a lóf@szt kell azon bevizsgálni? Ja és mellesleg betelt a forgalmi is, ami persze újabb pénzlehúzás. Jól kitalált uniós okmányok!
És sajnos ez még csak a kezdet! Ha a kétüteműeket lerendezték, akkor kezdik a szívózást az összes öreg karburátoros katalizátor nélküli öreg járgánnyal! És nekik ez jó! Mert ha valaki hajlandó áldozni egy vizsgára annyi pénzt, amennyit az egész kocsija nem ér, az meg is érdemli! Leszarják, hogy az ember esetleg ragaszkodik az öreg járgányához, mert szereti azt, vagy csak egyszerűen nincs több miliója egy új autóra. Persze lehet hitelre meg részletre is, és akkor a boldog tulaj havonta fizet be egy komplett vizsga meg zöldkártya díjat a banknak! Hát ezért érzem én azt, hogy itt minden a pénzről szól!
Hali! Miért ne lehetne átalakítani!? Enyém is már normál kuplungosan üzemel kb 5-6 éve, de nekem nincs semmi engedély hozzá és műszakin se szóltak érte!
Nem tudom hogy ide illik-e a téma. Az lenne a kérdésem, hogy hycomat trabit át lehet-e alakítani "normál" trabivá? Ez milyen papírmunkával, esetleg engedélyeztetéssel stb...jár?
Kicsit bogarásztam a múltba.Ha igaz 2007 május 1-től él e rendelet, és kb-700-800-ezer autót érint,ha igaz. Vegyük tudomásul,hogy a forgalmi engedély törzslap lapja hivatalos feljegyzések része sem elég hivatalos. Ezért a saját munkáját még leellenőrizteti a mi számlánka. Mert egy a lényeg: dől a lé!!!
Maga a rendelet alapgondolata korrekt.Ezért is lett kötelező kb:1999 közepe óta minden autóra az eredetiségvizsga,jármű törzskönyv.De akinek már korábban is a tulajdonába volt az autó,azoknak nem kellett ezeket az iratokat beszerezni csak akkor ha az autót eladta.A gond azoknak /nekem is/ lett gond,akiknek a törzskönyv megszületése előtt is a tulajdonában volt az autó,most meg eccerre csak kell!!
Ugyan ki érti ezt,hogy miért? Én nem.!! Illetve: müszaki vizsgáztatás árának jelentős burkolt megemelése,mivel a jó fejőstehén mindíg tejel.!?
Igen, és a 40 az alsó határ, amikor Te magad wiszed, w olyan ismerős, aki nem kér érte pénzt! Tőlem folyamatosan kérdezgette az ismerősöm, h "biztosan + akarom csináltatni, az autó árának 5X-öséért???????????????". Mondtam, nem akarom, de a kocsitól +nem wálok, amíg atomjaiból kvarkokra nem esik szét..., uh csinálja, 1 weséwel is lehet élni...
A szomszéd éppen tegnap panaszkodott,hogy a müszakin kérték tőle az autó törzskönyvét,ami nem volt, mert 1999 előttől övé a kocsi és a régi tulajoknak eddig nem kellett,csak ha eladja az autót.Állítólag tavalytól szigorítottak a rendeleten,és mostantól minden autónak kell lennie törzskönyvnek.1986-tól nekem is megvan a trabi.Megint megfejnek jó huszonezer forinttal!!Plusz a müszaki esetleg + ZK, úgy negyvenezer simán huss!!! --Ha ez igy van mi lesz a motor,fék,futómű átépített kicsikékkel?
--Hogy lesz a vizsgára törzskönyvük azoknak az autóknak, amiket 8-10-évi részletfizetésre vettek?
Igen, nekem is ez wolt, ekkor egy ún. integrát wizsgát csinálnak, az eredetiség hiány miatt! Nekem a "szemhunyós-wizsgás" ismerős witte erre is, de azt mondta, h ott komolyan +nézik, ismerős leegyszerűsítette a dolgot: egyetlen kritérium wolt, h ne legyen lyukas, a többit ő elintézi.(hát wolt mit..., csak annyit mondott, h sokezer csókos wizsgát intézett már, dehogy a szerelő lehíwja őt az aknába, h "eztnézd +, bazz!" olyan még nem fordult elő), de átrugdosták!!!!!! Állítólag a nyilwántartáson mókoltak wmit, ezért kell ez a hercehurca...a walóság ismét csak a zsé lehúzás, semmi több... Tehát: wagy +csináltatod az eredet wizsit kb15-17rugó és a köwetkező wizsgák sima wizsgák lesznek, w mindig integrálttal fonak b@szkodni, eredetwizsi hiányában... Kész agyrém! [i](Módosította madogery 2008.04.17. 19:58-kor)[/i]
Sziasztok! Műszakira vinném 2t Trabimat beszéltem az emberrel aki évek óta vizsgáztatni szokta simán áttolja katalizátor nélkül,de azt mondta,hogy kell törzskönyv,még ezzel nem is lenne gond mert van. Mivel a törzskönyvben eredetiségvizsgálat hiány szerepel ezért valami komplex műszaki vizsgálat kell,plusz 7500ft-ért Hallott már erről valaki valamit?????????????????,
Úgy,hogy gázlámpát,vagy benzinlámpát szerelsz a kipufogó végére.Szép hosszú folyamatos a láng,kész fáklyásmenet! "" Szerinted mi történik ha ráhúzod a szivatót,és pár mp-ig lángol? Mi lángolhat mint /éghető anyag/ ha meggyujtod? "
[i](Módosította Jimmy 2008.04.17. 18:30-kor)[/i] [i](Módosította Jimmy 2008.04.17. 18:32-kor)[/i]
Sziasztok! Azt hogy lehet megoldani anélkül, hogy gyújtogatnám a kipufogóvégét szivatóval, lángoljon? Mert elég nehéz begyújtani, meg pár másodperc múlva el is alszik! Előre is köszi! Üdv
sziasztok egy kis segítség kellene: trabi 1.1 es be akarok 1.3 as waresz motort csak motort szoktak cserélni vagy váltót is? van valami komolyabb átépítés is kell hozzá? előre is köszi [i](Módosította Tommyka 2008.04.16. 16:59-kor)[/i]
A jublogós póló éve lejárt. A pólók nagy sikert arattak. El is fogyott mind! Azaz 2 db maradt, nagyobb gyermekre /152-164 cm-es/ sötétzöld színű. Ha valakinek még kell, félrerakjuk.
Az új klubos póló tervezéséhez viszont segítséget kérünk mindenkitől/bárkitől.
A 12 éve futott klubos póló mintájára /csak sokkal jobb anyagból és sok színben/ az elején lesz a Trabant-Wartburg Klub csík, címmel a matrica mintája szerint. A hátoldalára pedig egy A/4-es álló mezőben spontán szétszórva az összes NDK gyártmányú szgk scannelt márka és tipusfelirata. Először is tippeket várok hogy mi legyen rajta. Spontán leírom az alapokat, aztán ki-ki tegyen hozzá ami eszébe jut.
A második kérés, hogy segítsetek ezeket az eredetiekből szépen bescannelni, vagy inkább a netről letölteni a teljesen "hivatalos" mérethű feliratokat. Majd azokat vektoros formába dolgozni. eNix kolléga már kiváló segítséget nyújtott ilyesmiben. Nos erre várok összmunkát.
Akkor most a feliratok: Márkafeliratok vagy emblémák: AWZ, Trabant/ IFÁs-nem IFÁ-s/, Wartburg /új vagy a régi?/, Barkas /B-s szárnyasembléma, vagy a feliratos/, nagy IFA felirat az IFÁ-ról, P70 F7-és 8, 9... meg még ami van
Szóval még ami eszetekbe jut. A lényeg, hogy ezeket kellene megszerezni, a formakészítéshez megfelelő formába dolgozni, illetve elhelyezgetni egy A/4 formátumon elszórva, spontán. Gátat szab a méret, úgyhogy addig lehet csak kicsinyíteni a feliratokat/emblémákat amíg az esztétikus és olvasható. Ha több jön össze mint amennyit elbír a felület. A gyártóval megpróbálok egyezkedni, hogy a póló hátuljának minél nagyobb része legyen nyomtatva, hogy több felirat elférjen. De a kiindulás egyenlőre az álló A4.
Azt nemtom, h lejárt ZK-nál is müxik-e, de nekem a műszaki járt le anno, de keményen, és 30km-re kellett menni ismerőshöz...A lényeg, rendőrségre be, [b]útwonalengedélyt[/b] kérsz, és ha érwényes a bizti(h ZK kell-e arra már nem emléxem), akkor 3000Ft ért 3napig oda és annyit mész, ahowa és amennyit csak akarsz. (Ja: ez akár többször is eljátszható, a lényeg, h fizess és kész.)
Sárpspatakon az Afit-ban csináltam 2hete Kenőpénz lehetőség NINCS vagy tudja a határértéket és megkapja aplecsnit, vagy nem, de akkor kat kell Nekem tudta az értéket Fizettem 6e HUF-ot mindenért. Ha nem jártál félszinti olajjal legalább 100km-t előtte, vagy redvás a kipuff, talán felesleges is menni kat nélkül, mert nem fog átmenni.
Kinyomtatod az idevonatkozó rendeletet és beviszed. Másnak is űködött, nekem is. "mutassa meg a "kötelező katalizátor" kifelyezést és akkor már veszem is..." NEm fogja találni. Ha ennek ellenére megtagadja a méréseket, panaszkönyv és beírás. Ő húzza a rövidebbet
Véleményem szerint ha az állítólagosan kötelező katalizátor miatt küldenek el, egyből lehet menni a fogyasztóvédelemhez is! Én szerencsére Decemberig ráérek, de akkor ráburítom valakire az asztalt!
1985 januártól. Az újabb hengerfejeken rajta van a "7,8" jelölés. A különbség nem nagyon érzékelhető, valószínűleg a karburátorral való variálás, és az ezzel összefüggésben álló csörgési hajlam miatt változtattak.
Én pedig pénteken bejártam egész Szerencset és környékét kétütemű zk-ért, Miskolcon is voltam jópár helyen, és mindenhonnan elküldtek. Nagy általánosságban arra hivatkoztak, hogy már nekik nincs erre alkalmas műszerük Kicsit kiakadtam, már csak azért is, mert szombaton lejárt. Így hogy a túróban fogok legálisan akárhova is elmenni megcsináltatni?! A másik még, ami nagyon "tetszett", hogy mikor megkérdeztem tőlük, hogy ha ti nem csináltok akkor esetleg hol kérdésre tudtak mondani egy-két helyet. Kérdezem, hogy biztosan vállalják-e ott? Hát persze. Aztán mire odaérek: hát január 1-ig csináltam csináltunk, de már nem. És ez így ment szépen sorban... Köszönjük
olyan felvilágosítást kaptam katalizátor ügyben amire nem számítottam. Azt mondták mindegy milyen csak legyen.A többit megoldják ők. Ennyire hiányos a rendszer?Én a múlt héten csináltattam nem kérték... Peti
Ez tényleg undorító...nem elég hogy (szerintem is alkotmányellenesen) szigorított emissziót követelnek a hozzánemértők, de nem is engedik hogy betartsuk az a baj, hogy mi kis emberek vagyunk és még nem is "reklamálhatunk" miatta. Mellesleg megkérdeznék 1-2 jogalkotót a 2T-k NOx kibocsátásáról is... [i](Módosította palfitibi 2008.04.15. 21:55-kor)[/i]