Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
"Necces" továbbá, mert a 6/1990. KöHÉM rendelet 77.§(3) bek. szerint: -"A kipufogó csővezetéknek....az égésterméket hátra, a jármű függőleges felezősíkjával párhuzamosan,vagy attól legfeljebb 45 fokkal balra közel vizszintesen....kell kivezetni." Ha ettől eltérsz, nem így van kialakítva, beleköthetnek müszakin.
A rendőr eleve nem nézheti hogy fel van-e szerelve. Ez pont olyan mint ha valaki 70es vagy nagyobb ccm-es robogóval futkoz. Az út szélén a rendőr nem kezdheti el méricskélni stb. Max berendelheti mérésre. Szal nincs hozzá jogkörük hogy az úton félreállítva a rendőr kerestetsse velem a katalizátort. Amúgy is, decemberig van műszakim, és ismételm, SEMMILYEN JOGSZABÁLY NEM KÖTELEZ RÁ HOGY LEGYEN! Csak szigorúbb a zk határérték, ennyi! Úgy teljesítem ahogy akarom.
Bocs,nem minden rendőrt minősítek,hanem azokat akik elrendelik ezt a 2T b@szogatós dolgot ha egyáltalán lesz valami...Nem beszólni akartam,csak megosztani veletek ezt a hírt.
Voltam ma kedvenc Trabimániás autószerelőmnél,azt mondta hogy Április 16-tól a rendőrség és a KPM rá lesz kattanva a 2T-kre és nézik a katalizátor fizikai meglétét...Nem tudom ebből mi igaz,de én elhiszem amit mond...
Ja és jól tudom h nem kell katalizátor,a szerelő is tudja,csak a yard nem képes felfogni sztem... [i](Módosította TrabanTom 2008.04.07. 22:07-kor)[/i]
Srácok, azt szeretném tudni, hogy a 2T-s Trabinak a kipufogó csöve, vagyis a leghátsó, simán egy üres cső, vagy van-e benne valami folytás? Azért vagyok rá kíváncsi, mert ha csak egy sima cső, akkor szeretném megcsinálni másmiylenre, pl. középen jönne ki a kocsi alól vagy hasonló. Csak ha van benne valami folytásféleség akkor necces a mutatváncs . Köszi.
Én úgy gondolom, ha már megvan a rendelet, ne megkerüljük azt, hanem tegyünk érte, hogy betarthassuk. Én tettem érte. NMagyon egyszerűen betartható. De ezt nem tudja senki, mindenkibe csak a marhaságot sulykolják.
Szerintem ez a katalizátoros dolog, már csak a sz@r esztergálása. Olyan helyre kell vinni a gépeket, ahol szó nélkül megcsinálják a ZK-t meg a műszakit. Ennyi, pont.
Szevasztok! Szerintem is rém alkotmány ellenes egy technikai berendezésre utólagosan paramétereket meghatározni! Műszaki szemmel nézve pedig hatalmas baromság! Az is érdekes számomra, hogy a szakszevizekben mit értenek meg a napi munkájukból, amikor a járművekről marhaságokat beszélnek , a műszereikről fogalmuk sincsen, olyat meg nem olvasnak amiben betű van? Tisztelet a kevés kivételnek! Szerencsére azért van ilyen is! Azt is érdemes lenne megvizsgálni, hogy egy huszonéves hobbiautó korhű többletszennyezése az elkövetkező 10~20 évben hányad része egy műanyagorrú hűdekorszerű előállításával járó szeméthegynek? Az adósrabszolgaságról és a vezetési élmény elmaradásáról nem is beszélve. Miközben ebben a hülyeországban vehetek cigarettát és pálinkát, ami aztán hűdeegészséges! Manapság szinte csak annak van ilyen gépe, aki megérdenli! Kellemes autókázást!
Valószínüleg ideig-óráig beszédtéma lenne,aztán "újra csend,hosszú méla csend".Mégis mit tehetünk, mi a bajunk tulajdonképpen ezzel a rendelettel? Mert véleményem szerint is ALKOTMÁNY ellenes.De miért is? Ezt a trabis kocsma topikban Tsaby 2666.sz.hozzászólásában korrektül tömören, a dolgok lényegét megfogalmazta.Az ott leírtakkal teljes mértékben egyetértek. Szép napot.
Igen,engem már akkor rágattak be amikor már a nyolcadik helyen küldtek el, katalizátorra hivatkozva.Volt ahol müszaki vizsga volt,+ megyei vizsgabiztos, kérdésekkel elhalmozom,ő telefon fel,nagyfőnökkel megbeszéli, és közli,igen, katalizátor kell, kivéve a hykomatot.Hazafelé Magyar autóklub helyi szervezete kérdés ugyanaz,válasz: fentről a főnökségtől szóltak le,nem lehet vizsgálni katalizátor nélkül.Ők nem tehetnek róla.Irány haza,jogszabály ,többszöri átolvasás, majd egy napomba került a hiába való keresés.Mérésmegtagadás kötelező katalizátor.Nem találtam.Ezekután mentem be az első utamba eső helyre,mondván max 4000Ft-ot bukok.Nem buktam,de majdnem hanyatestem,mert amikor az úriemer átadta a zöldkártyát félrefordulva mint aki bizalmas inforbációt közöl, azt mondta: nem lesz különösebb gond, mivel már 2004 előttől az ön tulajonában van az autó. És ez velem történt meg. Üdv.
"Szerintem nem a hozzászólások száma határozza meg a tudatot."
Szerintem nem is úgy lett értve. Sokan vannak úgy, hogy vendégként olvasgatnak, aztán amikor van egy ötletük, regisztrálnak és írnak egy regényt. [b]Ami szerintem nem baj, sőt!!![/b]
Igen a mai napon. Regisztráltként sajna már a harmadik név.A topikok között barangolva időnként cookie-ket a gépem letilt,minden szétmegy rajta, és közli hogy nem vagyok regisztrálva.Cookie-k törölve, gép helyreáll,csak éppen ismét új felhasználó.
Szerintem nem a hozzászólások száma határozza meg a tudatot. Szép estét,jó hétvégét.
Túl sok mindenkinek nem tudod elmondani az eseted, max itt, rajtunk kívül mást nem nagyon érint. Viszont ha nekünk elmondod, tuti hogy nem megyünk oda.
[justify]Még jobb lett volna, ha miután az orruk elé tolod a szabályokat, és beismerik, hogy ők a dilettánsok, kijelented, hogy ilyen bandának nem adsz egy fillért sem, viszont mindenkinek elmondod az eseted. Ezután átmész máshová méretni.[/justify]
A szakszervizek, szervizek törvényesen csak két dolgot tehetnek. 1- Becsületesen jól látható helyre kiírják,hogy otto-motoros gépjárművek műszaki vizsgáztatását,zöldkártyáztatást nem vállalunk. 2-Ennek hiányában mivel műszerezettségük az előírtaknak megfelelő törvényi kötelezettségük a megrendelt szolgáltatást elvégezni. Annak eredményét közölni.A mért eredmény lehet jó, vagy rossz, mindkét esetben 4080Ft. Engemet is több helyről elküldtek. Vérnyomásom az egekbe,felforrt agyvizem fejszelepemen át távozott.Suzuki szakszervízbe be, kérés előadva, válasz NO-!! Mire én NO-??? És miért? Válasz: Új rendelet lépett életbe jan 1-től.Mire én:rendelet a táskából elő, mutassák meg hová van leíra,hogy kötelezően be kell lennie építve a katalizátornak,illetve ennek hiányában tilos mérniük.Nem találták.Tehát:Igenis kötelességük a mérést elvégezni,legfeljebb nem lesz megfelelő.Kb.50-perc múlva fizettem, és távoztam. Zöldkártyám 2009 márc 19-ig érvényes. Az alapvetően a baj nem ez, hanem..... Nem akarom a csevelyt itt megzavarni, de ha esetleg valakiket érdekel a téma,megbeszélhetjük, hol, melyik oldalon vitassuk nem kocsmai szinten. Szép estét.
Ebben nem hiszek,mert tudom,hogy ott,és akkor minimum 2 Trabi döglődött tankolás után.Tavaly,amikor Nagykarácsonyba mentünk.Mikor végre kiürült az a keverék,elmúlt az egész.Azóta se tankoltam ott,és nem is fogok,az olaj is tán még megvan,alig használtam belőle,de nem is fogok.Viszont,ha már a kutak,egyik nap a hatlábú kúton tankoltam volna,amikor látom,hogy nem literre adja a benzint,hanem be kell írni,mennyi összegért akarunk tankolni,de mintha csak kerek összeget lehetne írni,így a keverék tankolása igen nehézkes,ott is hagytam,mert nem volt cérnám megnézni igazán.A kutak,meg mind mások,tankoltam már piros zománcfestékes benzint is.Abba nem hiszek,hogy az egyik benzin annyival jobb lenne,mint a másik,de van koszosabb kút,és tisztább.
De azt is tudni kell, hogy a beadagolt olaj csökkenti az oktánszámot. [i]Valaki régen, mintha mondta volna, hogy ~85-ös oktánszáma lesz a benzinnek 1:40-be keverve.[/i]
Kompresszíótűrést pedig az oktánszám mutatja A trabantnak papíron 86os az előírás... Attól csöröghetett sztem h vagy keveset kapott vagy gyújtást kéne állítani Érdekességként: A zastaváknak (asszem GTL 65) az előírás 98 [i](Módosította Squeky 2008.04.04. 19:50-kor)[/i]
A csörgés alacsony kompressziótűrés véget van. Nekem feszt csörög, ugyanis 25fok előgyuszival járok. Sokan mondják, hogy káros, de a családi 1100ccm-es túlméretes waresz lefutott egy blokkal csörgéssel 200ekm-t és köszöni szépen jólvan. Jah és a 200ekm-t min. 1:50, max 1:70-es részszintetikussal. 2x vizsgázott jelesre szigorítottból
A katalizátoros kifogás, mérés megtagadására teljesen jogellenes! Nincs előírva, hogyan kell teljesíteni a határértéket, csupán a határérték. Én evvel tisztában voltam és ki is jelentettem és úgy voltak csak hajlandóak mérni. Szóval püfölni kell az asztalt, kinyomtatni az ide vonatkozó traktust és az orruk alá nyomni és követelni a mérést, különben beírsz a panaszkönyvbe, ami által ő járna szarul, hogy jogellenesen tagadta meg a mérést. Ha már vannak jogaid, élj vele, ne csak a kissebbségiek! [i](Módosította stol 2008.04.04. 19:47-kor)[/i]
Apám egy üzemanyagszállítási cégnél dolgozik (az oktatás mellett) és ebből kifolyólag tudom, h ugyanaz az anyag van a JETEN az OMVnél a MOLnál és még jónéhány kúton, csak az adalékozás más. A jeten például nincs is benn adalék. Szóval nem hiszem h ettől csörgött volna, de ezt hiába mondom úgyse hiszik el, ezt már tapasztaltam (én se hinném el) pedig így van... [i](Módosította Squeky 2008.04.04. 19:39-kor)[/i]
[justify]Pontosan ezért ártott nekünk a TV riport. A katalizátor felszerelését semmiféle jogszabály vagy rendelet nem írja elő. Az ostoba zöldkártyás műhelyek sajnos sokkal többet nézik a TV-t, mint olvassák a rájuk vonatkozó szabályzatokat. Akár meg is lehetne őket szívatni a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnél, de mi ennél okosabbak vagyunk. Oda visszük, ahol szó nélkül megcsinálják azt a nyavalyás zöldkártyát. A katalizátor felszereléséről pedig mindenkit lebeszélnék. Ahogy én utána olvastam: drága, árt a motornak, egy idő után nem ér semmit, később hivatalosan leszedetni talán nem is engednék. [/justify]
Én nem értek az olajokhoz,de az biztos,hogy az oemvénél tankoltunk oemvés olajjal,és a Trabi csörgött iszonyúan,azthittem beáll a motor.Akkor még nem tudtam,milyen ha tényleg be van állva.De rohadt hangja lett csattogott,füstölt fura volt.Ez nem csak velem volt,filpo is ott tankolt,nála is ez volt.Amikor rátankoltam,más olajat kapott,kezdet szűnni az egész,később el is múlt a csattogás.Ezért gondolok az olajra.
Nekem azt mondta a ZK-s faszi h biztos tudni fogja az értéket ha picit meg van hajtva a motor és jó olajat használok...Ja és nyugodtan vihetem 1:50es keverékkel is O2TO mondta h a crossmotoroknak meg a kisköbcentis sokatforgó robogóknak van csak szüksége ezekre a hiperolajokra. Na ezzel teljesen egyetértek, már tapasztaltam. Egyszer nem jutottam hozzá a megszokott Repsolhoz hanem vmi Molos "szuperolajat" tettem bele. ..hát füstölt, nehezen indult és nem akarta kipörögni a 10000!-et sem. Gyorsan leengedtem aztán vissza Repsol: egyből leforogta a 11000-et
Ja egyébként az OMV-nek van olyan olaja amit 1:100 ba kell keverni. Sztem ha azt trabiba 1:80ba teszem semmi baja nem lesz, de azért a ksíérletezést kihagyom [i](Módosította Squeky 2008.04.04. 19:05-kor)[/i]