Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

3098 Hõberth Gábor 2008-03-09 17:54:13

Az akkor van, ha motort cserélsz egy autóban. Mondjuk egy fiat motoros trabiba, amiben 100GL motorkódos motor van, akkor csere esetén csak egy másik 100GL kódos motort tehetsz be, különben típusmódosításnak számít.
A számokat viszont így is úgy is át kell iratni egy típuson belül is!
Hülyeséget meg nem nagyon akakrok mondani, de szerintem a 2T trabinál nem nagyon van kód csak szám.

3097  hks 2008-03-09 17:51:22  Előzmény:Hõberth Gábor: 35904

nem szabad 2 különböző forgattyúsházat összerakni mert akkora eltérések lehetnek simán megakadhat a vezérlő tárcsa csak abban az esetben érdemes összerakni ha gépmunkával össze van rakva.szerintem megéri heggesztetni ha nem akkora a lyuk mint az ólajtó minthogy fizetés a papírokért+1 nap eltöltése az okmányirodában.lehet hogy egy ügyes heggesztő behúzná a lyukat párezerért.nem a legdrágábbhoz kell menni.

3096 Tóth Máté 2008-03-09 17:43:32  Előzmény:Hõberth Gábor: 35904

Én úgy tudom h a motorszám nem érdekes, csak a típusnak kell egyezőnek lennie. Ilyenkor egy motorkódot írnak a forgalmiba vagy mi...

3095 Hõberth Gábor 2008-03-09 17:16:15

A csavarnál szerintem arra gondol, hogy azért nem tudja kitekerni, mert elnyalódott a menet, és csag forog és forog, de nem jön ki.
Próbálj csavarhúzóval aláfeszíteni, és úgy forgasd!
Ha nem megy, akkor marad a levágás, és utána szépen kiszeded.
Ebben az esetben viszont nem csak új csavar, de új menet is kell a blokkba.
A kilukadás meg gondolom a forgattyúsház alján lett nem? Láttam már olyat, hogy az elszabadult vezérlőtárcsa kivágta a blokkot.
Azt vagy hegesztéssel, vagy esetleg egy másik motor alját teszed föl. Akkor marad a szám. Mondjuk ez csak elmélet. Ha gyárilag nem egy blokk volt, akkor nem biztos, hogy tökéletes lesz.

3094  hks 2008-03-09 11:37:06  Előzmény:Szegedi Árpád: 35899

rá is lehet heggeszteni anyát ha valaki ügyes de ar előttem szólók módszerei is jók a blokk javítható awi-s bácsi beheggeszti neked főleg ha a darabja is meg van.legalábbis felénk megoldják.van egy mindenre rávehető figura azt heggeszt amit mondassz neki.

3093 Madocsai Gergely 2008-03-09 11:19:48  Előzmény:Szegedi Árpád: 35899

Amennyiben a blokkot a wáltóval összekötő, legalsó csawarra gondolsz, ha letámadod pl. flexszel, akkor már nemfogja a wáltó-mocit össze semmi, széthúzod a mocit-wáltót, a csawarcsonkot pedig +fogod wmiwel(de rendesen!), és kihajtod a wáltóból.

Wagy, kicsit +flexeled a csawar 2 párhuzamos lapját(amennyiben már totál sikerült elnyalni a fejét...), h +tudd fogni, és pl. egy nagy francia külccsal(de rendessel, amit +is lehet tépni) +próbálod kihajtani. Ez a pöcsölősebb, uh talán jobban jársz az előbbi, "fejlewágós" mutatvánnyal...

Soxerencsét!

3092 Madocsai Gergely 2008-03-09 11:08:35  Előzmény:Szegedi Árpád: 35900

Üdw!

Mennyire lyukadt ki? (Már ezen keresztül figyelemmel kísérhető a beltartalom, wagy csak repedés?)
Ha "csak" repedés & nem csawar mellett ill egyéb parás helyen wan, akkor elvileg be lehet tapasztani wmi fémragasztó szerű cuccal. (én is erre kényszerültem anno új blokk híjján...)
De: nem lett az igazi, hiába, drága cuccal dolgoztam, mégis felpuhította a benzin.
Szal, ha lehet inkább cserélj blokkot, amásikat - amennyiben menthető - max. wizsgára használd.
[i](Módosította madogery 2008.03.09. 12:09-kor)[/i]

3091 Szegedi Árpád 2008-03-09 09:16:11

A másik dolog.Amikor beállt a főtengely,kilukadt a blokk alja.Ilyenkor másik motor beíratva a forgalmiba minden átíratós mókával,vagy esetleg javítható a blokk?Köszi..

3090 Szegedi Árpád 2008-03-09 08:13:53

Üdv! 601-es motorját venném szét a váltótól,de alul a motortartónál lévő csavart sehogy nem tudom kitekerni.Van valami ötletetek,hogyan lehetne kiszedni?Ha a csavar fejét levágom,akkor is tartani fogja a menet,és nem tudom széthúzni a motort a váltótól...Legalábbis szerintem.Aki tud megoldást légyszi segítsen!Köszi...

3089 Madocsai Gergely 2008-03-08 11:12:02  Előzmény:Sipos Tamás: 35897

Csak próbálom [i]expeditíwen[/i], na...

3088 Sipos Tamás 2008-03-08 08:53:03  Előzmény:Madocsai Gergely: 35896

[justify]Pontosan a lényegre tapintottál.
Megvallom, mindig nehézséget okoznak az újbeszél nyelven írt hozzászólásaid, de nagy nehezen kihámozom az értelmüket.
[/justify]

3087 Madocsai Gergely 2008-03-08 07:06:10

Köszi a sok katinkás hozzászólást, whogy reméltem,h nem lesz gond!
Még rémlik a zöldkártyás szaki - tömör, és lényegretörő - wálasza a katalizátor kérdésre:
"Lesz*rod..., úgysem lesz ebből soha, semmi."
(sztem, mégha kértem wolna sem tudtak wolna milyen műszert rátenni,
tisztasor: nekik gyors zsé, & +sem kell moccanniuk, nemkem + lesz papírom)
[i](Módosította madogery 2008.03.08. 12:05-kor)[/i]

3086 Sipos Tamás 2008-03-07 21:21:47

[justify]Tapasztalatom szerint, az Okmányirodában ülő ügyintézők, nem értenek az autókhoz. Nekik nem is ez a feladatuk. Van egy utasítás, hogy mikor mit kell tenniük, mennyi pénzt kell beszedni, hogy bizonyos rovatokba valamit beírjanak, vagy valamilyen okmányt kiállítsanak. Benne is van a nevükben: OKMÁNYiroda.
Ha teszem azt, valakinek az anyukája keresztnevét tévesen egyszer Emilnek írták valahol, akkor azt is el tudom képzelni, hogy csak úgy bemondásra nem írnák át Emíliára, kellene valami külön okirat.
A zöldkártya mizériával kapcsolatban, pedig látott már valaki megjelent jogszabályt? Ha igen, jó lenne bemásolni ide. Ha nem, akkor megint nincs miről beszélni. Az én 2T gépemen sincs katalizátor, és nem is kéri senki, hogy legyen. A határértékeket kell(ene) teljesíteni, és az már az én dolgom, ezt hogyan oldom meg. Egy hasonlattal élve: a vizsgára nem kell tanulni; tudni kell.
Az enyémet 2007 májusában vettem és sem Okmányiroda, sem zöldkártyáztató, sem rendőr nem szólt egy mukkot sem, hogy valami nem stimmelne. Komolyan gondolja bárki is, hogy egy zöldkártyáztató azt fogja bogarászni, nyomozni, hogy mikor került valakinek a tulajdonába az autó? Tojik az egészre. Meg különben is honnan állapítaná meg? A forgalmiból? Abból aztán nem, mert abban az van, mikor ÁLLÍTOTTÁK ki, ami elveszett okmány pótlása is lehet. Egyszóval ez az egész dolog megfoghatatlan.
Véleményem szerint, ha a GKM-ben ülő hivatalnokoknak van egy csöpp eszük (szerintem van), akkor egyszerűen nem fognak semmiféle rendeletet alkotni. Ha én a helyükben lennék, inkább hagynék létezni egy ilyen joghézagot, mint energiát fektetni egy ilyen lényegtelen, és gyakorlatilag szabályozhatatlan ügybe. Az emberek vannak annyira találékonyak és rugalmasak, hogy ezt maguk megoldják, hiszen ennél sokkal nagyobb horderejű dolgoknál is sikerült már.
Megállít a mobil mérőállomás és aznapi, frissen kiállított zöldkártyával katasztrofális értékeket mér? Na és? Kijöttem a vizsgaállomás kapuján és elállítottam, mert mondjuk lefulladt. Nincs félnivalója a zöldkártyáztatónak. Innentől kezdve pedig, pénzért ki fogja nekem állítani, mérés nélkül is.
Vegyük észre, hogy a mostani rendeletek már a hólyagjárművek világához idomultak. Ott nem lehet belepiszkálni a motorba, és nem állíthatom el az értékeket a kapun kijövet. Eljutottunk odáig, hogy a Trabantot már nem lehet a rendszerbe illeszteni. Törvényen kívülivé kezd válni.
Olyan ez, mint a büdös csöves a buszon. Nem lehet vele mit kezdeni. Megbüntetik? Nincs pénze. Elküldik? Felszáll a következőre. Ezért mindenki csak legyint és befogja az orrát.
Mindenesetre; én nem félek attól, hogy katalizátort kell tennem a gépemre.
[/justify]

3085 Németh Kornél 2008-03-07 20:55:36  Előzmény: hks: 35892

tschabi!
te nyertél

3084 Hõberth Gábor 2008-03-07 20:54:01

Szerintem 2012-ig nem kell bohóckodni ezzel a katalizátor témával!
Egyenlőre úgy van, hogy akkortól kell mindenkinek. Addig viszont senkinek sincs a homlokára tetoválva, hogy mikor vette a trabantját, ezekből az értelmes okmányokból meg úgy se derül ki semmi!
Szóval addig olyan zöldkártyáshoz kell járni, aki nem szarozik, és közben bízunk abban, hogy ez a 2012-es dátum is tovább tolódik, vagy esetleg elévül, hiszen addigra sajnos már tényleg annyira kevés trabi lesz forgalomban, hogy talán már nem tökölnek ilyesmivel!

3083  hks 2008-03-07 18:33:51  Előzmény:Németh Kornél: 35884

semmi extra zseni az összes aktakukac szerinted mennyire hasonlít egy 500-as trabi a 601-re nekem 601 volt a forgalmiba pedig a paripa p50/1

3082 Madocsai Gergely 2008-03-07 17:17:30  Előzmény:Németh Kornél: 35890

Aha..., és köszi!
A műszakin + neparázz, az enyém is ""átment""(a +felelő helyen...), szal nincs le7etlen!
[i](Módosította madogery 2008.03.07. 18:19-kor)[/i]

3081 Németh Kornél 2008-03-07 16:42:50  Előzmény:Madocsai Gergely: 35886

madogery!
én karácsony előtt amennyit lehet utána olvastam a témának, de nem sikerült kiderítenem
okmányirodában gond nélkül átírták, a zöldkártyánál pedig azt mondták, hogy mivel a forgalmiban nem szerepel, ezért nem kell rá. jófej volt a faszi. mondja nekem: nem érti, miért kell szegény trabikat buzerálni,ahelyett hogy hagynák őket kihalni...
egyébként úgytudom a 2004 után vásárolt kétüteműeken kellene hogy legyen, de ugye a vásárlás dátuma meg nem derül ki a forgalmiból.
a műszakinál viszont lehet gond lesz, de decemberig csak kitalálok valamit..

3080 Németh Kornél 2008-03-07 16:37:19  Előzmény:Tóth Máté: 35885

még nem kaptam csekket a teljesítményadóról, szóval még nem tudom megmondani. de érzésem szerint nem lesz magas összeg...

3079 Madocsai Gergely 2008-03-07 13:57:38  Előzmény:jocking .: 35887

Azt mind-mind wágom, köszi!
Úgy értem, hogyan és melyik átírási fázisban kell kibekkelni, h ne legyen kati.
Tehát, ha én felrakok egyet, wagy sem, de tfh teljesíti az értéket, akkor OK?
Illetwe, h sima zöldkártya kell, amin "átmegy", wagy wmi hiwatalos, ahol + is mérik, mer" akko" le7 gond...

[i](Módosította madogery 2008.03.07. 14:58-kor)[/i]

3078 jocking . 2008-03-07 13:52:48  Előzmény:Madocsai Gergely: 35886

A buktató ott van, hogy a katalizátor beszereléssel (amit nem csinálhatsz otthon, mert kell műbizonylat) többe kerül mint az autó értéke. Plusz a katalizátor 2T motornál nem bír 20000 km-nél többet, de addigra lehet, hogy a hajtókarcsapágyakat is tönkrevágja.

3077 Madocsai Gergely 2008-03-07 13:47:47  Előzmény:Németh Kornél: 35884

Hali!

Amint lehet(...) én is szeretnék egy 2T-t adoptálni, és érdekelne a +wétel, átírás, stb. folyamat részleteiben:
Konkrétan a katalizátoros rész, h ezt hol kell, hol nézik, hol wan a buktató!

Köszkie!

3076 Tóth Máté 2008-03-07 13:15:04  Előzmény:Németh Kornél: 35884

3kw???? Mennyi teljesítményadót fizetsz? Irigyellek...

3075 Németh Kornél 2008-03-07 09:03:01

Sziasztok!
Eddig is rendszeresen olvastam afórumot, de úgy érzem ehhez most hozzá kell szólnom.
Én karácsony előtt vettem egy 2T Trabit, amit aztán szépen a nevemre is irattam.
Erediteleg apunak szánta a család afféle karácsonyi ajándékként, de aztán mivel az én nevem szerepelt az adásvételin,nem irathattam apa nevére.Ez az első okmányirodai bonyolítás.
A második a zöldkártyánál volt.a klub katalizátorát szépen felszereltük,elvittük a kocsit,és közölték,hogy ezen nem kell hogy legyen katalizátor,mert nem szerepel a vadiúj forgalmiba.én meg csak örültem szépen...és csodálkoztam
És végül a legszebb: a forgalmiban szereplő teljesítmény: 3kw annál azért picit többnek gondolnám
Szóval sztem hivatalok ügyében nem kell itt már semmin csodálkozni...
Üdv: Kornél

3074 Martikán László 2008-03-07 07:56:03

Sziasztok!!!

Bementem az okmányirodába teljesítményügyben. Azt mondta a kedves hölgy, hogy csak úgy javítható ki a 39kW 29kW-re, ha kérek egy új műszaki adatlapot a KF-től. Azt meg csak úgy adnak, ha levizsgáztatom az autót. Nekem még van 1,5 évem a vizsgáig, úgyhogy így marad.

A másik nagyszerű találmánya a Magyar bürokráciának, hogy a 2005.10.01 előtt ideiglenesen kivont autók, tulajdonképpen lógnak a levegőben, mivel sem forgalomban lévőnek sem pedig kivontnak nem tekinthetők. Nekem van egy ilyen kocsim, amit alkatrészbázisként használok. Ugyanis a dátum után már csak 6 hónapra szól az ideiglenes kivonás, utána visszahalyezik a forgalomba, tehát adóköteles. Előtte az ideiglenes kivonás addig tartott, míg a tulaj akarta.
Most akkor mi van kérdem én?

Ha véglegesen ki akarom vonatni, akkor bontó. Ott csak egész kocsit vesznek át, vagy fizetni kell, hogy kapjak igazolást.
Mondjuk Trabant eseténben nem óriási az érték, de miért miért fizessek én, ha én adom oda a kocsit, még ha nem is az egészet.
Ha az egészet leadom és szükségem van alkatrészre akkor vegyem meg a saját kocsim alkatrészeit a bontóstól. Hogy van ez?

Enyhén szólva felháborító.

Üdv:Martilac

3073 Ladik Tamás 2008-03-07 06:45:00  Előzmény:Martikán László: 35880

Nekem is elírták! 30kw a mostani értékem

3072 Nagy Dávid 2008-03-07 06:17:43  Előzmény:Martikán László: 35880

Szia!
Valóban. 29kW az eredeti, de az enyémet is elírták: 33kW.

3071 Martikán László 2008-03-07 05:53:37

Sziasztok!!!
Lécci, valaki akinek 4T Trabija van írja meg nekem, hogy a forgalmi engedélyben mekkora teljesítmény szerepel.
Az önkormányzat szerint az enyém 39 kW. A forgalmimban is ez szerepel.
Szerintem meg 29 kW.
Tavaly decemberben vettem a gépet, és megmondom őszintén nem figyeltem mit írtak a forgalmiba, csak most ,hogy jött a teljesítményadós papír.

Köszönöm.

3070 Gyapjas Gergely 2008-03-06 15:02:40  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 35878

Mail ment!

3069 Szedlacsek Ottó 2008-03-05 19:08:51

Hello,
2T főtengely felújjító műhelyt keresek!
Aki tud valamit szóljon!

3068 Hõberth Gábor 2008-03-02 17:04:09

Hát nekem az új bogár pont nem jön be, de az új mini szerintem jól nézki. Mondjuk az áruk az horror.
Viszont ami most a legújabb és szerintem legjobban sikerült retróautó az új 500-as fiat. Az se olcsó, de még mindig elérhetőbb mint az első két példa.
Már várom mikor jön az új kacsa.

3067 Ackermann Balázs 2008-03-02 13:12:42  Előzmény:Kapás András: 35872

Ja itt olvastam!

3066 Ackermann Balázs 2008-03-02 13:11:44  Előzmény:Hack Csaba: 35868

Igen, ez egy Mini volt, valahol olvastam is. Érdekes ez a mostanában kitört retro autó építési dolog. Csak az a baj, hogy úgysem lesz soha köze a régihez. Hiába hasonlít, megfizethetetlenek és szerintem rondák is. A legjobb talán az új bogár lett, bár az meg baromira nem praktikus. Az összeset felhízlalták mint egy malacot, az aranyos kis autókból bazinagy tehenek lettek...

Szerény véleményem az, hogy ha lenne egy autógyáram és pl meg kellene építenem a Trabi reinkarnációját akkor fognám az első szériás 601-est és építenék bele egy modern technikát. Mai kornak megfelelő (leheetőleg 2T) mocit, jobb futóművet stb. De asszem minden látható dolog maradna a régi. Így lenne virslikerék, meg króm lökös mint a Deluxe-on. Kiadnám először kisebb szériában, de lehetőleg nem túl drágán, aztán ha nagy rá a kereslet lehetne több is.

De ezek a rondaságok mint a Herpa, hát nem is tudom, nekem nem tetszenek.

3065 Madocsai Gergely 2008-03-01 23:15:41  Előzmény:Kapás András: 35872

Jaja, a kis piros angel-eye mindent wisz!!!

3064 Hack Csaba 2008-03-01 22:46:16  Előzmény:Kapás András: 35872

Köszönöm! Akkor már mindent értek! Nem is szólok többet,és kérek engedélyt csendbenmaradni!
[i](Módosította Csekker 2008.03.01. 23:52-kor)[/i]

3063 Kapás András 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Hack Csaba: 35868

[url]https://hvtm.hu/index.php3?ID=9000&carID=323[/url]

Ismerem az oldalt picit. A gazdája alkotta évekkel ezelőtt.
Itt van a többiek által ps-elt is. VT-nek (virtual tuning) hívják a műfajt.

[url]https://hvtm.hu/index.php3?ID=0012&bID=21533[/url]

3062 Hack Csaba 2008-03-01 22:15:23

Szevasz Hoberth. Ez sem kizárt.Én egy fórumon találtam,ahol beszélgettek róla,de konkrétumról nem volt szó,mert ott is valahonnan kapták...
[i](Módosította Csekker 2008.03.01. 23:17-kor)[/i]

3061 jocking . 2008-03-01 22:13:20  Előzmény:Hõberth Gábor: 35869

Viszont még mindig jobban néz ki, mint az a herpás szörnyűség...

3060 Hõberth Gábor 2008-03-01 21:49:56

Szerintem ezt valaki 10 perc alatt hozta össze Photshoppal egy miniből.


[i](Módosította hoberth 2008.03.01. 22:50-kor)[/i]

3059 Hack Csaba 2023-05-22 08:40:11

[url=https://kepfeltoltes.hu/071129/vt_trabant601_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]lehetséges új Trabi?[/url]
Mit szóltok hozzá? Bár lehet,hogy ez a forma csak terv marad...
[i](Módosította Csekker 2008.03.01. 22:39-kor)[/i]

3058 Hõberth Gábor 2008-03-01 12:34:18

Ez a lényeg az élmény meg az érzések!
Zajok, szagok, rezgések stb...
A tömegközlekedést meg inkább haggyuk!
Mondjuk zajok meg szagok ott is vannak, de az más.
Annyi járgány van a háznál, hogy már csak elvből se ülök bkv-ra. 300Ft-ért meg inkább tankolok egy liter benzint mint hogy vegyek egy jegyet.
Persze néha kénytelen vagyok olyan helyekre is elmenni, a városban, ahol autóval közlekedni katasztrófa, de sebaj, szeretek motorozni is, szóval már pattanok is az egyik robogóra! Természetesen ott is a klasszikus jól bevált és stílusos, jó öreg fémkasztnis vespa robogó jöhet nálam számításba!

3057 Madocsai Gergely 2008-03-01 10:43:58

Jaja, a TC-s cikk rámutat a lényegre. A fogyasztói társadalom egyik hátránya, h hülye marketing-szlogenekkel (főleg) a hülyék brutkó mértékben & mennyiségben manipulálhatók (abból meg - mint tudjuk - wan elég)...
Pl. ilyen a legtöbb mai kocsinál a hamis biztonságérzet keltése:
egykis hangelnyelő ide, egykis hanggátló oda, és 200-nál olyan érzése wan az embernek, mintha 100-zal menne. Az agymosott, sztaniolba-burkolt konzumidióta, magát szigorúan be nem kötő sofőrrel persze elhitették, h majd pikk-pakk +áll, mint 50km/h-ról, mert ez "bmw-gecc, +wéd a sok 3betűs...", hát persze.
Emléxem, elég wolt csak 70-80-nal mennem a Trabiwal, mikor 4-en ültünk benne..., azt az igazi welőig hatoló halálfélelmet az arcokon látnotok kellett wolna, szerencsétlenek mind-mind nyugati kocsikhoz szoktak. Meg sem mertek szólalni, oszt mikor látták, h "csak" 70-nel megyünk, el sem hitték. A poén, azon túl, h minden egyes km/h-át érzel, tudatosodik; nemkell 250-nel menni a halálközeli élményhez, Trabcsinál ezt a sebességhatárok megszegése nélkül kivitelezhető
[i](Módosította madogery 2008.03.01. 11:47-kor)[/i]

3056 Ackermann Balázs 2008-03-01 10:42:27  Előzmény:Hõberth Gábor: 35864

De gondolj bele, ha nem lenne győzike akkor nem akarná senki nézni, sőt ha bemutatnánk valakinek ismeretlenül biztosan hülyének nézné. Szerintem 50 éve is hülyének nézték volna a mai embert aki egy elektromos ablakon görcsöl.

Nekem 7 éve egy Siement mobilom volt, amíg végleg ki nem purcant szegény. Most van új, de félek nem fogja 1-2 évnél tovább bírni. Így aztán rá van kényszerítve az ember, hogy vegyen újat. Ezt utálom én, és szerintem nincs jobb érzés annál, amikor valami állandó dolog van veled. Amiről tudod, hogy 20 év múlva is megcsinálja azt amit ma, ha megkapja a szükséges törődést. Szerintem a Trabi ilyen... Szerintem egész jól felveszi a versenyt a városi fogalomban, csak nekem inkább az a bajom, hogy kár kivinni az utcára ennyi barom közé. Akik nem ismerik a fékpedált a lámpánál, meg inkább letúrnak az útról, minthogy megfigyelnék milyen egy igazi autó! És én szeretem élvezni is a vezetést, nem csak el akarok jutni A-ból B-be, arra ott a tömegközlekedés. Amíg persze nem szüntetik meg...

3055 Hõberth Gábor 2008-03-01 09:01:41

Nagyon jó az a cikk a TC-n, és az előttem szólókkal is egyetértek.
De be kell látni ez a dilis világ ebbe az irányba halad.
Mindennel így van ez nem csak az autókkal. Biztos vagyok benne, hogy akik előttem írták ezeket a szövegeket, azok ugyan trabantoznak, mert az szép meg jó meg ésszerű, de az élet más részein ti is sok fölösleges divatos extrára költötök, úgy mint más is. Hát az autónál épp nem, mert trabival jártok a 21. század eleén is. De például kinek milyen mobilja van, és hány havonta cserélgeti? Engem gyakran kiröhögnek, de a mai napig a százéves 5110-es nokiámat használom. Arra kell, hogy telefonáljak vele. Arra tök jó! Ja és egy héten egyszer kell tölteni. Meg egyáltalán, mobil! A mai gyerekek már az oviba is azzal járnak, mi meg úgy nőttünk fel, hogy még vonalas telefonunk sem volt sokáig.
Mindennel így van ez, erre haladunk. Ha az autógyárak sok pénzért sok fölösleges marhaságot el tudnak adni a népnek, igazuk van. Győzikét is mindenki utálja, mégis nagy a nézettsége, tehát csinálni kell!
Nem kell itt a trabit a mai autókkal hasonlítgatni. Mi szeretjük és kész! Szerintem ez a lényeg!

3054 Mátyus Ádám 2008-03-01 08:30:29

Félreértés ne essék, én is Trabantosnak érzem magam és szeretem is a márkát. Nekem is 2T járgányom van és elég sokat tárcsázok vele erre-arra. De azért valljuk be, hogy eljárt az idő a technika felett. A maga idejében nagyon jónak számított, de azért mégis egy közel 50éves konstrukció. A városi közlekedésben nem árt ha fel tudod venni a forgalom ritmusát, és mindehhez nem kell szétforgatnod a paripát. Persze az autógyártásnak is ki kell szolgálnia azoknak az igényeit akik felesleges hülyeségekre vágynak ezt aláírom, de 2008-ban bőven nem elég egy Trabi felszereltsége. Mondom ezt mindamellett, hogy ez a kis kék Trabant nagyon a szívem csücske na!

3053 Martikán László 2008-03-01 08:00:27  Előzmény:Ackermann Balázs: 35861

Sziasztok!

Tök igazad van. Nem félnek, mert nem érzik, hogy mi is az a 150-200 km/h. Aki soha sem ment még kasztni nélkül ennyivel az nem is fogja felfogni micsoda sebesség ez. Próbáljon egyszer motorral így menni.

Egyébként ez a sok "EXTRA" csak egy népvakítás és jól el lehet adni.
Épp a minap jártam egy autókereskedésben ,ahol egy "plazacica" alkudott egy kocsira. Minden volt benne el.ablak kivételével. Na ezért nem is vette meg. Sokan ezekért a gyári extrákért 100 ezreket adnak, pedig állítom, hogy bármelyik kocsiba beszerelek monjuk egy kp.zárat riasztóval 10-15e Ft ért.

3052 Ackermann Balázs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Sipos Tamás: 35860

Ez fogyasztói társadalom és a mai termékekre kiváltott valótlan igény dolog engem is elgondolkodtatott már... Volt egy cikk a Totalcaron erről, mindenkinek ajánlom elolvasását: [url]https://totalcar.hu/magazin/kozelet/gaztettek/[/url]

Kiválóan leírja mire megy ki az egész és miért van szükségünk tolatókamerára (mert nem látunk ki a kocsinkból a nagy segge miatt). Igazából nem értem miért jobb attól egy autó, ha nem kézzel kell letekerni az ablakot, hanem van egy könnyen meghibásodó alkatrész ami szerencsére zárlatos lesz és nem működik, ha netán vízbeesnénk az autónnak. A végére talán meg is fulladunk mire ki lehet nyitni az ajtókat a nyomáskülönbség miatt. Trabi: letekered, kinyitod, kiúszol kész. Jönnek a tűzoltók kiszedik neked egy vagyonért és kb. 1 óra száradás után pöcc röff...

A másik kedvencem a csomagtartó világítás, hogy oda volt mindenki pár éve, amikor újra felfedezték... Csak zárójelben mondom, "64-től széria a 601 Limuzinnál. Igaz renszámtábla világításnak hívják valójában. Meg a pill. fogyasztás mérő, "Honda Civic így meg úgy", igaz semmi komoly haszna, de "84-től S-ben is.

Kezdek arra rájönni, hogy a mai autók túl vannak áttételezve. Van 6 fokozat abból 2 már gyorsító. Persze, hogy a hülye vakhangya 160-al akar menni, ha ott kezdi hallani a kocsi hangját. Én, ha 90-el megyek Trabival egy szemernyit sem érzem, hogy lassan mennék, vagy hogy gyorsabban kéne. Mert ez a technika még nyugodt emberekhez van beállítva nem nyomulós barmokhoz. És teszem fel a kérdést: nem fél 150-200-al menni egy nagy adag műanyag hulladékban, legyen az Suzuki vagy BMW???

3051 Sipos Tamás 2008-02-29 22:44:05  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 35857

[justify][i]A Trabi már nem igazán veszi fel a versenyt a jelen kor autóival.[/i]
Milyen versenyt kell felvenni? Mi a követelmény? Lehessen akárhány másodperc alatt gyorsulni? Lehessen legalább 130-al menni? Ne lehessen hallani a motorzajt? Tenyérrel lehessen tekerni a kormányt? Pittyegjen, villogjon, navigáljon? Ezeknek nincs értelme. Ezeket a kritériumokat nem valós igények, hanem az autógyárak mondatják velünk; a divat.
Biztonság? Régebben motoroztam, és megtanultam, hogy nemcsak arra kell vigyáznom, hogy én ne okozzak balesetet, hanem hogy ha nekem akarnak ártani, azt időben felismerjem és kivédjem. Mondjuk egy szemből jövő kamion ellen nincs orvosság, ha Trabantban ülök, de talán ezt még egy hólyagjárműben sem lehet megúszni.
Azt gondolom, hogy maga a fogyasztói társadalom sulykolja belénk ezeket a sztereotípiákat, (elavult, igénytelen stb) nehogy olyasmit használjunk ami egyszerű és olcsó. Ilyen alapon 20-30 évvel ezelőtt tömegeknek kellett volna meghalniuk, és egész generációnak boldogtalannak lenni, mert nem volt tárcsafék, elektromos ablakemelő, és megfelelően fűthető utastér. De tudjuk, nem így volt. Az ember elégedettségi foka és boldogsága szerintem nem attól függ, milyen technikát használ. Ma is élnek boldog emberek az őserdőben. Úgy gondolom, aki ma Trabantozik az tudat alatt is demonstrálja, hogy ő ezt a kissé filozofikus gondolatmenetet magáévá tette. A Trabant tuningokban én paródiát látok. Rendkívül szellemes fricska azoknak, akik a már említett szülőktől kapott gépekkel vakítanak. Gyakorlatilag, aki Trabantot tuningol, őket gúnyolja ki. Rendkívül szellemes visszavágás! Egyfajta: Mi-az-mit-vered-a-nyálad? Ilyet-Trabantból-is-lehet.
Talán unalmasak ezek a fejtegetéseim, de véleményem szerint a Trabant nagyban hozzájárul ahhoz, hogy túllépjünk saját magunk korlátain, a lényeget lássuk, kevesebb maszlagot vegyünk be, és fügét mutassunk a világnak.
Azannya! Ezt még végigolvasni is nehéz. Na, mindegy.
[/justify]

3050 Sipos Tamás 2008-02-29 22:03:26  Előzmény:: 35856

[justify]Aki ilyet állít azt meg kell kérni, legyen szíves árulja el, melyik rendeletben olvasta. Tényleg. Komoly képpel, mintha érdekelne.
Tavaly júniusban írattam át az enyém. Az Okmányirodában tették a dulgukat: elkérték a pénzt, aztán aláírtak, pecsételtek, postáztak. Ki durrantaná rá? Hová? Az okmányirodai papírkislányok? Örülnek ha úrrá lesznek a napi feladataikon.[/justify]

3049 Ladik Tamás 2008-02-29 21:19:55  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 35857

Jól beszélsz!