[justify]Tapasztalatom szerint, az Okmányirodában ülő ügyintézők, nem értenek az autókhoz. Nekik nem is ez a feladatuk. Van egy utasítás, hogy mikor mit kell tenniük, mennyi pénzt kell beszedni, hogy bizonyos rovatokba valamit beírjanak, vagy valamilyen okmányt kiállítsanak. Benne is van a nevükben: OKMÁNYiroda.
Ha teszem azt, valakinek az anyukája keresztnevét tévesen egyszer Emilnek írták valahol, akkor azt is el tudom képzelni, hogy csak úgy bemondásra nem írnák át Emíliára, kellene valami külön okirat.
A zöldkártya mizériával kapcsolatban, pedig látott már valaki megjelent jogszabályt? Ha igen, jó lenne bemásolni ide. Ha nem, akkor megint nincs miről beszélni. Az én 2T gépemen sincs katalizátor, és nem is kéri senki, hogy legyen. A határértékeket kell(ene) teljesíteni, és az már az én dolgom, ezt hogyan oldom meg. Egy hasonlattal élve: a vizsgára nem kell tanulni; tudni kell.
Az enyémet 2007 májusában vettem és sem Okmányiroda, sem zöldkártyáztató, sem rendőr nem szólt egy mukkot sem, hogy valami nem stimmelne. Komolyan gondolja bárki is, hogy egy zöldkártyáztató azt fogja bogarászni, nyomozni, hogy mikor került valakinek a tulajdonába az autó? Tojik az egészre. Meg különben is honnan állapítaná meg? A forgalmiból? Abból aztán nem, mert abban az van, mikor ÁLLÍTOTTÁK ki, ami elveszett okmány pótlása is lehet. Egyszóval ez az egész dolog megfoghatatlan.
Véleményem szerint, ha a GKM-ben ülő hivatalnokoknak van egy csöpp eszük (szerintem van), akkor egyszerűen nem fognak semmiféle rendeletet alkotni. Ha én a helyükben lennék, inkább hagynék létezni egy ilyen joghézagot, mint energiát fektetni egy ilyen lényegtelen, és gyakorlatilag szabályozhatatlan ügybe. Az emberek vannak annyira találékonyak és rugalmasak, hogy ezt maguk megoldják, hiszen ennél sokkal nagyobb horderejű dolgoknál is sikerült már.
Megállít a mobil mérőállomás és aznapi, frissen kiállított zöldkártyával katasztrofális értékeket mér? Na és? Kijöttem a vizsgaállomás kapuján és elállítottam, mert mondjuk lefulladt. Nincs félnivalója a zöldkártyáztatónak. Innentől kezdve pedig, pénzért ki fogja nekem állítani, mérés nélkül is.
Vegyük észre, hogy a mostani rendeletek már a hólyagjárművek világához idomultak. Ott nem lehet belepiszkálni a motorba, és nem állíthatom el az értékeket a kapun kijövet. Eljutottunk odáig, hogy a Trabantot már nem lehet a rendszerbe illeszteni. Törvényen kívülivé kezd válni.
Olyan ez, mint a büdös csöves a buszon. Nem lehet vele mit kezdeni. Megbüntetik? Nincs pénze. Elküldik? Felszáll a következőre. Ezért mindenki csak legyint és befogja az orrát.
Mindenesetre; én nem félek attól, hogy katalizátort kell tennem a gépemre.
[/justify]