Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

2448 Molnár Bence 2007-08-21 11:14:43  Előzmény:m csaba: 35255

hát bizony, amíg az autó nincs kivonva (ideiglenesen vagy végleg), addig kell. de majd csak év elején, erre az évre az előző tulajtól már beszedték

direkt nem kommentáltam az előbb, de akkor most elmesélem hogy 10ezerért vettem a trabit, és ugye a papírmunka már majdnem ennek az 5-szörösében van... a legirritálóbb az az eredetvizsga, készül 6 db fénykép (alváz+motorszám, autó 4 sarka), egy kis hókuszpókusz a számítógéppel és 3 papírlap. és csak ez majdnem 2szerannyi volt mint az autó. össze kéne számolni hány országban van még így, őszintén kíváncsi vagyok

nja, és akkor ki tudja mennyivel húznak le műszakin elképesztő...

2447   2007-08-21 11:07:03  Előzmény:m csaba: 35255

Hát Trabantot venni nem két fillér... Fönntartani már egy fokkal könnyebb, 2T-re a teljesítményadó olyan 2200 ft egy évre. Persze költeni is lehet rájuk rendesen...

2446 m csaba 2007-08-21 11:05:35

dekirály akkor az átirás is jóó drága. és akkor még használni sem tudom. és a súlyadó hogy van? azt akkoris kell fizetnem ha nincs forgalmi,meg semmi....?

2445 Molnár Bence 2007-08-21 11:03:49  Előzmény: : 35253

csak az adószám miatt, azt kellett az egyik csekkre ráírni a befizetőazonosítóhoz. mondjuk sztem le tudják kérni ha nincs ott, de jobb a békesség

2444   2007-08-21 09:54:53  Előzmény:Molnár Bence: 35252

Adókártya?

2443 Molnár Bence 2007-08-21 09:50:55  Előzmény:m csaba: 35251

ugyanannyit mintha lett volna vizsgája, ez benne a nagyszerű . az egész hercehurca eddig itt tart:

eredetvizsga: 17000
biztosítás (ez sokmindentől függ, nekem most 4000valamennyit kellett befizetni)

-- ezekkel kell menni okmányirodába (+ adásvételi + személyes iratok + adókártya) (eredetvizsga max 60 napos lehet!)

átírási illeték: 10710 (595*18)
új forgalmi: 6000 (műszakizás után adják ki)
új törzskönyv: 6000 (műszakizás után adják ki)

ezzel a hivatalos része több pénzbe nem fog kerülni, a műszaki meg majd kiderül mennyi lesz

2442 m csaba 2007-08-21 09:15:16

nahh az tök király akkor.és igy hogy nem volt a trabin vizsga menyi pénzt kell fizetni az átirásnál?

2441 Molnár Bence 2007-08-21 07:36:46  Előzmény:Rell Miklós: 35244

a mozgatásra a mobil eredetvizsga a megoldás ugyanannyiért csinálják mint az odavivős, és sokkal egyszerűbb, némelyik este 9ig is kimegy hétvégén is.

2440 Molnár Bence 2007-08-21 07:35:08  Előzmény:Babecz Tamás: 35246

pont most jövök okmányirodából, nekem is átírták. egész pontosan úgy néz ki, hogy minden iratot átvettek, minden pénzt befizettem, csak nem adták ki az új forgalmit + törzskönyvet. a mostani forgalmiba bejegyezték hogy "új tulajdonos: én, törzskönyv passzíválva", törzskönyvet kilyukasztották, műszakizni a régi forgalmival vihetem, és ha az meglesz, akkor az ott kapott nyomtatvánnyal és a 12ezres csekkel el tudom indítani az új okmányok kiadását. határidő nincs, tehát minden szempontból olyan mintha átírtam volna, csak nem közlekedhetek amíg nincs műszaki. ezt nemtudom miért hangsúlyozták, amúgy is egyértelmű

fontos hogy az eredetvizsga elfogadásáról szóló határozatot odaadják, mert ha az megvan, akkor nem kell integrált műszakit csinálnia ( - (8000 ft+ 1 szívás) ha jól tudom)

de ez is irodafüggő mint minden... én is ismerek emberkét akinek nem írták át, ott úgy oldották meg, hogy be kellett adnia egy nyilatkozatot, hogy az autó állapota nem teszi lehetővé a 15 napon belüli vizsgázást, így nem szívóztak vele mikor csak 1 hónap után vitte. szerintem egyszerűbb ahogy én csináltam, mert a nyilatkozatos módszerrel nem lehet túl sokáig húzni...
tudom ajánlani a 11. kerületi irodát, foglalkoznak nem helyi lakosokkal is, és eddig mindig kedvesek és készségesek voltak, ellentétben az összes többivel ahol jártam

2439   2007-08-21 00:41:46  Előzmény:Babecz Tamás: 35246

Műszaki nélkül is át lehet íratni, csak nem adják ki a forgalmit.

2438 m csaba 2007-08-20 12:20:08

húúha ez elég bonyolult lessz akkor ugyérzem na akkor majd holnap utánnajárok hogy mi is van.
hehe nekem jólessz a 2T is éspedig azért mert az tetszik,mert azt tudok olcson,és az van itt eladó. 4T azért nem kell mert nekem nem tetszik az eleje,nemtudok eladot. az átépítást pediglen hanyagolom,most csak az a lényeg hogy menyen,ne legyen baja és akkor minden oké

2437 Babecz Tamás 2007-08-20 11:50:20  Előzmény:m csaba: 35243

Műszaki vizsga nélkül nem írnak át autót, előbb le kell vizsgáztatni a jelenlegi tulaj nevére, és utána veheted a nevedre.

2436 Kacsándi Szabolcs 2007-08-20 11:32:57  Előzmény:: 35242

Hát gyárit nem hiszem,ha csak nincs valakinek eltéve,de a LUK kuplung jó szerintem azt beleteheted,de csak ha szükséges.Én se újat teszek bele csak alighasznált gyárit.Sokáig kisipari volt benne,de annyira kemény volt hogy eltört mindent.

2435 Rell Miklós 2007-08-20 11:29:48  Előzmény:m csaba: 35243

Azt nem tudom, hogy vizsga nélkül is átírják-e... Elvileg talán mennie kéne, de hát az átíráshoz eredetvizsga kell tehát mozgatni kell a kocsit, az meg vizsga nélkül...
De: nem tudom. Majd mások megmondják. De most akkor mi lesz? 2T-t veszel, vagy mégis 4T, vagy még mindig az átalakításra gondolsz?

2434 m csaba 2007-08-20 09:28:56

köszi a választ grisa. még annyit hogy most hogy müködik ez az egész,még át tudom itatni az én nevemre a trabit?mert vizsga sincs rajta.... és akkor aztis az én nevemre kéne....

2433 (Törölt felhasználó) 2007-08-19 21:34:11

Hüm, lehet még gyárit kapni vajon? Mert akkor inkább én is azt vennék.
LUK gyártmányút néztem ki, de gondolom ez még a gyárinál se jobb

Köszi az előző választ!

Üdv: AHD162
[i](Módosította AHD162 2007.08.19. 23:35-kor)[/i]

2432 Kacsándi Szabolcs 2007-08-19 18:44:39  Előzmény:: 35240

Nem feltétlen jelenti a csapágy hibája a kuplung kopását is,de ha már úgy is szét kell szedni,akkor érdemes ránézni.Ha esetleg kopott a kuplungtárcsa,azt még akkor is meg lehet venni mikor szét van szedve.Ha nem muszáj illetve nem kopott a szerkezet azt ne cseréld feltétlen.Ha mégis cserére szorul,ne sajnáld a pénzt a drágábbra,mert az olcsó kisipari semmit nem ér,és csak baj lesz vele.Sokan szenvednek ilyen problémával.Sajnos típust nem tudok mondani,mert én mindig gyárit tettem bele,érdemes több helyen körbekérdezni.

2431 (Törölt felhasználó) 2007-08-19 12:21:40

Szabi, köszi a választ!
Nem tudod véletlenül, hogy a kinyomócsapágy a rossz, akkor az kb. mennyibe kerülhet? Mást is érdemes ilyen esetben cserélni (pl. kuplung tárcsa)?

Köszönettel: AHD 162


u.i.: megtaláltam az árát a Lángnál, az itt összegyűjtött alkatrészek alapján.
[i](Módosította AHD162 2007.08.19. 19:30-kor)[/i]

2430 Vancsó Zoltán 2007-08-18 20:54:53

2005 óta folyamatos a projekt. A Carry motor áll a garázsban a trabihoz való átalakító kerettel együtt csak be kellene tenni. Közbejött egy két dolog házasság, egy fiú!!gyermek idén a második, úgyhogy nem kell aggódni egyszer sikerül!!

2429 m csaba 2007-08-18 20:21:14

jójó csak még 1szer ültem trabiba és nemtdtamm hogy ki lehet e venni az üléseket de akkor most eléggé le lessz nullázva a pénztárca ugyhogy akkor a motor kérdés majd talán egyszer valamikor.

2428 Rell Miklós 2007-08-18 18:59:08  Előzmény:Hõberth Gábor: 35230

Hát ha tornyostul-mindenestül, akkor biztos más, de hát... akkor gyakorlatilag az egész eleje cserélve kellett hogy legyen...

2427 Vancsó Zoltán 2007-08-18 18:55:03

Csak pénztárca és idő kérdése a dolog.

2426 Vancsó Zoltán 2007-08-18 18:54:25

A motor is megoldható, persze nem 1.1-es azt érdemesebb egyben megvenni, de más formátumú négyütemű is megvalósítható kevés karosszéria és lakatosmunka árán. /Maruti 800, Carry 795, Alto ami jól fogyaszt viszont nem elég erős/

2425 Sánta János 2007-08-18 18:50:09  Előzmény:m csaba: 35232

Mért ne lehetne kivenni? Az ülőhelyek számának ideiglenes megváltoztatása nem minősül átalakításnak.

2424 Kacsándi Szabolcs 2007-08-18 18:22:23  Előzmény:: 35225

Lehetséges a kinyomócsapágy hibája,azt viszont cserélni kell mihamarabb.

2423 m csaba 2007-08-18 16:32:51

Köszi! oké értem akkor a motor átépitést hanyagolom. még azt had kérdezzem meg hogy a hátsó ülést ki lehet vanni? mert ha apu megy melózni akkor kell neki a hely. : ja és ez lépcsőshátú.

2422 Scholcz Tamás 2023-05-22 08:40:11

[b]Megjöttek a várvavárt képek!

[u]https://stol.extra.hu/galery/alsoors2007/index.html[/u]

Az eredeti méretű képek épp most csordogálnak fel, így azok elérhetősége még hibába ütközhet.[/b]
[i](Módosította stol 2007.08.18. 17:30-kor)[/i]

2421 Hõberth Gábor 2007-08-18 15:17:16

Alsóörsön volt egy tramp 4T-re átalakítva, engedélyezve.
Természetesen tornyostól, futóművestől, szőröstől bőröstöl átépítették.
Szépen megcsinálták, az tény, de hogy a papírozás hogy ment azt nem kérdeztem.
Szóval a Tramp az más, de egy mezei 2T-t megvariálni...
Sokkal olcsóbb, meg egyszerűbb gyári 4T-t venni, ha valakinek az tetszik.

2420 Rell Miklós 2007-08-18 12:28:48  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 35227

Hehe... Teleszkóposra kéne őket csinálni, és akkor mindenkinél passzolnának!
[i](Módosította Grisa 2007.08.18. 14:29-kor)[/i]

2419 Rell Miklós 2007-08-18 12:27:48  Előzmény:m csaba: 35226

Tudtommal ilyen műtétet hivatalosan nem, vagy csak nagyon nehezen (és drágán) lehet csinálni. Műszakilag is elég kérdéses szerintem, mert az 1.1-esnek a sárvédődobban is van egy merevítése, ami a 601-nél nincs, szerintem pont azért, mert a 601 bölcsője csak hátul van rögzítve a hattyúnyakhoz, míg az 1.1-esé elöl is rögzítve van (az egész motor nagyobb, nehezebb, erősebb, és gondolom ezért). A következő probléma, hogy a 601-nél a rugó a bölcsőn van, tehát a hattyúnyakon van végülis a kocsi súlya, míg az 1.1-nél a rugók a tornyokba mennek, és az viseli a súlyt. A 601 tornyocskái pedig szerintem nagyon nem erre vannak méretezve, nincs úgy kimerevítve a környékük, mint az 1.1-nél, nem is beszélve arról, hogy az 1.1 gólyalába eleve nem fog passzolni ezekbe a tornyokba. Mert ugye ha a bölcső ki lesz cserélve akkor a futóműt is kéne (mert az is a bölcsőn van mindkettőnél). Szóval szerintem éppen megoldható lenne (valahol egy német oldalon láttam is, hogy valaki megcsinálta, csak asszem az valahogy a 601 bölcsőjét faragta át hogy az 1.1-es motor belemenjen, és az első motorrögzítés volt csak a kasztnin ha jól emlékszek), de szerintem ha az ember kis átalakításban gondolkodik akkor műszakilag eléggé kókány megoldás lesz, ha meg nagyobban akkor nagyon drága és bonyolult lesz az átalakítás.
A dolog lepapírozása meg tudtommal szinte lehetetlen.
Tán még egyszerűbb egy komplett 1.1-orrát átrakni.
De ha 4T kell akkor úgy jársz legjobban ha 4T-t veszel. Hiszen már nagyon lement az áruk.
Van itt valahol egy cikk amit érdemes elolvasnod vásárlás előtt! Keresd meg!

2418 Szedlacsek Ottó 2007-08-18 11:08:12  Előzmény:jocking .: 35223

Nekem mindkét oldalon hiányzik kb 1,5cm a hosszából. Szerinted?
Milyen spoilered van?

2417 m csaba 2007-08-18 11:01:44

sziasztok. most szeretnék trabit venni.(601) de van egy ismerősnek, 1.1-es motorja,váltóval mindennel kompletten.engem az érdekelne hogy át lehet-e rakni az 1.1-es motort a 601be???és ha igen akkor mi kell hozzá? melyik motortartóbak kell hozzá?akinek van valami tapasztalata az kérem írjon... előreis köszönöm.

2416 (Törölt felhasználó) 2007-08-18 10:42:03

Sziasztok!

Az alábbi kérdésben szereném a segítségeteket kérni.

A kedvenc kis 4T tarbim kuplungpedál felől zörögő, ciripelő hangot ad. Ha benyomom a pedált, akkor abbahagyja, vagy legalábbis csökken a zaj. Állítólag a kinyomócsapágy lehet a baja.

Ha vki tapasztalt már ilyet, legyen szíves írja meg a tapasztalatait.

Köszönettel: AHD162


[i](Módosította AHD162 2007.08.18. 12:43-kor)[/i]

2415 Tomasek Jozsef 2007-08-17 19:58:34

Köszönöm a gyors reagálást mindenkinek!
Holnap átnézem a bizosítékokat!
Még egyszer Köszi!

2414 jocking . 2007-08-17 18:56:14  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 35219

Nekem a bal oldali ajtó előtti rész nem akar a duró alá becsúszni, csak nagy nehézségek árán. Van ott egy szép kis "párkány"...

2413 Rell Miklós 2007-08-17 18:52:04  Előzmény:Trencsányi Anett: 35221

A hozzászólás szerkesztésekor látsz egy kis kpbeszúrás ikont (hegyecske-napocska), arra kattintasz és beírod a kép címét. Ha ez nem volt egyértelmű akkor a használat gombra kattints, és úgy remélem egyértelmű lesz. Elsőre viszont inkább a teszt topicban próbálkozz ha nem vagy biztos magadban.

2412 Trencsányi Anett 2007-08-17 18:37:54  Előzmény:Trencsányi Anett: 35220

ide hogy tudok képet rakni?

2411 Trencsányi Anett 2007-08-17 18:36:04  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 35219

igen.velem

2410 Szedlacsek Ottó 2007-08-17 17:18:24

Sziasztok,
Előfordult már valakivel, hogy a TWK-küszöbspoiler rövid lett 1,5-2cm-el a Trabira?

2409 Csillag Tibor 2007-08-17 16:32:34  Előzmény:Báhidszki Márton: 35217

jaja, jobbról a negyedik biztosíték! engem isszívatott már, bár nekem alapjáratom volt, csak hűtésem nem, mert a venti is erről a biztosítékról dolgozik...

2408 Báhidszki Márton 2007-08-17 16:23:52  Előzmény:Tomasek Jozsef: 35215

Lehet még ez akkor is, ha az aksiról menő vezeték rosszúl érintkezik.
És ha brutálisna nincs alapjárat, akkor kiment az alapjáratszabályzó elektronika biztije.

2407   2007-08-17 12:21:13  Előzmény:Tomasek Jozsef: 35215

Valószínűleg falsot szív valahol a rendszer.

2406 Tomasek Jozsef 2007-08-17 12:19:30

Sziasztok!
Új vagyok még a fórumon,és úgy látom nagyon segítőkészek vagytok!
remélem nekem is tud v.ki segíteni.A gondom a következő lenne:van egy 4T trabim és csak úgy van rajta alapjárat,ha az alapjárati csavar ütközésig be van csavarva.Akkor is csak minimális.Ez nem normális ugye?Ha tud v.ki segíteni megköszönném!
Köszi,sziasztok!

2405  Attila 2007-08-15 20:06:10  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 35213

Helló!
Köszi a gyors választ.
Igen,a 75-ös váltóját szeretném megnézni,hogy évjárat szerint belevaló vagy nem.
De felteszem a kérdést a veteránban is.

2404 Kacsándi Szabolcs 2007-08-15 19:56:44  Előzmény: Attila: 35212

Üdv!Mibe kellene?Ha a 75-ösbe akkor a veterántopicba kérdezz utána.Ott több infót is kaphatsz a típushoz.Amúgy az olajbetóltő nyílás mellett volt a régebbi váltókon az évjárat és egy sorozatszám.A későbbi váltókon ezt elhagyták,legalábbis azokon már nem találtam ilyet.74-körül volt egy váltás,akkor a féltengelyszimmeringet már nem 4db 6-os csavar rögzítette,hanem a váltó két fele közé volt szorítva.83-ig még két ágú volt a féltengelykihajtás,utána váltották a 3ágú kihajtásra,ami már modernebb olyan amilyen a 89-esedbe van.

2403  Attila 2007-08-15 19:20:39

Sziasztok!

Új vagyok még itt a fórumon.
Úgy látom a hozzászólásokból,hogy nagyon összetartó és segítőkész a csapat.
Nekem két 2T Trabim van,egy 1989-es nagyon megkímélt állapotú,akitől vettem nagyon vigyázott rá. A másik pedig egy 1975-ös,felújításra vár.Egy kérdésem is lenne:honnan lehet megtudni egy váltóról,hogy mikori autóba való?

2402 (Törölt felhasználó) 2007-08-10 09:30:19

[color=red]apróhirdetések[/color]
[i](Módosította Grisa 2007.08.10. 13:11-kor)[/i]

2401 Varga Tibor 2007-08-08 15:27:50  Előzmény:Rell Miklós: 35205

Nem szólnak azért műszakin, ne legyen elrohadva, és ennyi. akik felújítják a lengőkarokat, ki szokták ott vágni ami a képen el van rohadva, kiöntik belőle a retket, jobb esetben belülre is belepiszkálnak homokszóróvalk, festékkel, majd visszahegesztik. Műszakin ebből nem lehet gond.
Nekem elég a köszönet!
Estére lemérem neked komám!

2399 Kiszter István Balázs 2007-08-06 14:03:02

hali!
Valaki, akinek gyárilag van kalaptartó a kombijában lemérné nekem, h hol van a síntartó csavarok helye pontosan?
Nagyon megköszönném, ill. Alsóörsön meghívnám egy sörre!