Szegény kérdezőnek nem nagyon voltunk segítségére...
Amennyit én még tudok és információ lehet: Ha most veszed, akkor KELL teljesítened az új határértéket, ha régebb óta a tulajdonod akkor csak 2008-tól.
És most az én véleményem, hogy én is kavarjak:
ZK-n nemigen szoktak mérni 2T-t. Féltik a drága műszert az olajtól. Ezért ha egy 2T-nek az új határértéket kell tudnia, akkor nem fognak törődi azzal, hogy a törvény csak a teljesítést írja elő de azt nem, hogy hogyan, ők ragaszkodni fognak a katalizátorhoz, már csak azért is mert féltik a műszert. Ha viszont mégsem mérnének, akkor meg azért rakatják fel a katát, nehogy aztán ők bukjanak le később, hogy valakit csak úgy átengedtek.
Vannak olyanok is, akik esküsznek rá, hogy egy jó Trabantmotor 1:80-100-as keverékkel, jól beállított karburátorral és gyújtással, tiszta (új) kipufogórendszerrel teljesíteni tudja az értékeket. Én nem tudom. Nem szívesen raknék bele ilyen híg keveréket.
De szerintem egyelőre nem veszik ezt olyan komolyan, mindenki úgy van vele, hogy kivárják a 2008-at, aztán majd ahogy a többiek csinálják, úgy csinálják ők is... Igazából mindenki tudja (a ZK-sok is), hogy ez hülyeség, így most még nem veszik komolyan (előző ZK-nál kérdeztem a tagot, és ő maga beszélt le a katalizátorról. Nem mintha annyira bele akartam volna rakni, csak ugye az ember szeretné tudni...)
Szerintem könnyen lehet, hogy a törvényhozó sem gondolta komolyan, és 2008-ban újabb haladékot kapunk... Én legalábbis ebben reménykedek...
Ja, meg egy szerelő mutatott egy 2T-ről leszedett katát... Nem, nem tömődött el. Hanem széthullott a bele. Rázogatni lehetett, és zörgött, mint egy csörgő. És ha az a darab pont úgy fordult, akkor elzárta a nyílást, ha meg nem, akkor jó volt. Ezzel szivatta a tulajt...
Nnna. Eleget kavartam.
[i](Módosította Grisa 2007.06.11. 20:32-kor)[/i]