Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

1098 Prokop Gábor 2006-12-01 11:17:32  Előzmény:Támba Csaba: 33906

Nem. Egyszerűen könnyű átfordítani a motort, plusz könnyen indul, no meg gondolom büdös nagy lendkerék-hangya(moderálva)ni fogaskerék áttétel van az indításnál Egyszer majd megszámolom Swiften és Trabanton is

1097 Támba Csaba 2006-12-01 09:26:52  Előzmény:Prokop Gábor: 33905

A Suzikban bolygóműves az indító???

Tsaby 601S

1096 Prokop Gábor 2006-12-01 09:25:28  Előzmény:Koós Márk: 33902

"az 1.3-as Suzikinkban csak 38aH-s van azért ez elég nevetséges"

A Swiftnek akkora önindítója van, amit két laposelemmel is meg tudsz forgatni. Rásdásul mindig be is indul velle.
Egyébként ma volt bent egy 8 éves Swift. Gyári akkuja van, 36 Ah. Gond nélkül műxik a mai napig.

Na EZ nevetséges.

1095 Varga Tibor 2006-11-30 21:20:45  Előzmény:Koós Márk: 33902

igazából elég lenne a 38-as is, de sztem 44es ttegyél bele. télen nehezen indul esetleg a gép....

Tibke

1094 Prokop Gábor 2006-11-30 21:11:13  Előzmény:Rell Miklós: 33901

No, de ne énrólam vegyetek példát! Én az elrettentő példa vagyok!

Nem akartam én mondani... Bevallom, nem olvastam végig...

1093 Koós Márk 2006-11-30 21:01:47

Üdv! Egy kis segítség kellene, tönkrement az akkum, ujat milyet vegyek kell a 44aH-s vagy elég a 38-aH-s is? (egyébként az 1.3-as Suzikinkban csak 38aH-s van azért ez elég nevetséges
Előre is köszi


Trabi forever!!
Hatvani Trabantos vagyok (autó 21 év tulaj 16

1092 Rell Miklós 2006-11-30 20:28:46

És most megint jön a Grisa, és belepofázik! Én már "cseréltem" járó motornál akksit, mert feltétlenül szükséges volt! De komolyan! Igaz, hogy az egy dinamós, tehát 6V-os Trabi volt, de pont ez volt az oka, hogy cserélni kellett járó motornál az akksit...
Merthogy az akksi le volt merülve... Ezért lejtőre álltunk az udvarban, (az udvar lejt...) azonban nem sikerült begurulni elsőre. Második próbálkozás meg nincs, mert ahhoz túl meredek a lejtő, amin vissza kéne tólni... Tehát maradt az akksitöltés - amire nem volt idő -, vagy az idegen akksiról indítás. Viszont nem volt mégegy 6V-os akksi... Itt jött képbe a 12V-os. (A másik kocsi, ami 12V-os a Trabi alatt rekedt a lejtőn, így azzal nem lehetett kijönni.) Tehát: 12V-os és 6V-os akksik negatív pólusa összekötve, pozitív saru levéve, rákötve a 12V-os akksira, villámgyorsan beindítani, még mielőtt valaminek megárt az emelt feszültség (nem volt nehéz 12V-tal beindítani! Pörgette, mint a vaddisznó), majd magas fordulaton járatva (hogy a dinamó biztosan el tudja látni a gyengélkedő fesszabályzó ellenére is a rendszert) levenni a sarut a 12V-osról, és vis(moderálva)akni a 6V-osra.
És ez bejött. Nem tudom, ártott-e a fesszabályzónak, de mindegy is volt, mert az a vacak szabályzó már újonnan is kukaérett volt... Valami magyar gyártmányú "F.E.T." márkanevű (gondolom, a beépített alkatrészre utalt a név) világoskék kis játékszer volt, soha nem volt képes olyan szinten tartani az akksit, hogy be lehessen vele indítani a motort. Szóval a szabályzót nem sajnáltam volna, legfeljebb a gyújtásrendszert, de hát az meg megszakítós, tehát kényes elektronika nemigen található benne, a többi meg rövid ideig sokmindent kibír...


No, de ne énrólam vegyetek példát! Én az elrettentő példa vagyok!

retro

1091 Prokop Gábor 2006-11-30 19:52:28  Előzmény: Zombie: 33898

"közben más fogyasztók üzemelnek, mondjuk refi, ködfény, meg hasonló hjülyeségek
akkor ugye terhelt a genertor ésha leveszem a sarut nem lesz teljesen üresjárata a generátornak...."

- Nem számít, ezek összesen is kevesek ehhez. Az akku töltése önmagában akkora terhelés, mint ezek összesen.
- Csak mellékesen: a generátor sosem jár üresen, leggyengébb esetben is üzemelteti a generátort.
- Nem hiszem, hogy ezt valaha kipróbáltad volna - még elvi lehetőségnek is karcsú. Aki tud erről a "tilalomról", az nem kísérletezik azzal, hogy hátha majd így nem lesz gond. Aki meg nem tud róla, az úgysem kapcsolgat semmit.

Ez nagyjából valami ilyesmire hasonlít:

"Tudom, hogy nem szabad embert ölni. De ha mégis feltétlen szükségem van rá, és tompa késsel nyiszatolom a torkát, valamint van nálam életmentő felszerelés, fejből tudom a mentők számát, feltöltöttem a telefonom, beprogramoztam a gyorshívó gombra, vittem magammal vért transzfúzióhoz, a szomszédom orvos, van nálam ragtapasz és géz, valamint becsszóra nagyon sajnálom az áldozatot, akkor azért lehet, ugye ?"

Ha valamit nem szabad megtenni, akkor azt ne tegyük, és kész. Nem tudok olyan helyzetet elképzelni még elméletben sem, amikor szükség lehet járó motornál, működő generátornál történő akkucserére.

1090 Prokop Gábor 2006-11-30 19:46:01

Azért írtam, hogy durva közelítéssel hasonlít a gyújtásra, mert itt valójában másról van szó.

A gyújtásnál tényleg a mágneses mező omlik össze, és a mágneses tér változása okozza a nagyfeszültség megjelenését.

A mi esetünkben arról van szó, hogy a felgerjesztett generátor adott gerjesztéssel műxik, és elveszed a terhelését. Ekkor a feszültség megugrik, a fesszabi pedig reagál, leszabályoz. A kettő között viszont van egy pillanat (tényleg nagyon rövid idő!), amikor a radikálisan lecsökkent terhelés miatt "elszabadul" a töltőfeszültség - itt lép be a körbe a generátor tekercseinek mágneses tehetetlensége. Hiába reagál szinte azonnal a fesszabi, egy egészen rövid ideig még fennáll a túlgerjesztett mágneses tér.

Kicsit képletesebben: Képzeld azt, hogy 10 óvodás tol feléd egy műanyag-dömpert. Természetesen meg tudod állítani őket, jobb kézzel visszatartod a dömpert.
Ekkor a sunyi óvodások összebeszélnek, és egy adott jelre mind félreugranak. Mivel te ellentartottál X erővel, a dömpert pár centire ellököd magadtól, mert későn reagálsz. Utána persze már nem tolod, de az a pár cm meglesz.
(Akinek van otthon 10 óvodása és 1 dömpere, próbálja ki nyugodtan )

Naszóval, az a pillanatnyi ideig fennálló igen magas csúcsfeszültség gond nélkül átégeti a diódákat.

1089  Zombie 2006-11-30 13:00:48

és mi van abban az esetben, hogyha úgy veszem le a sarut, hogy közben más fogyasztók üzemelnek, mondjuk refi, ködfény, meg hasonló hjülyeségek
akkor ugye terhelt a genertor ésha leveszem a sarut nem lesz teljesen üresjárata a generátornak....


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1088 Torma Péter 2006-11-30 05:05:58

Ha jól értelmezem akkor prokee az önindukcióra gondol.
Biztos sokan emlékeztek fizika órán mikor a 4.5v-os zsebtelep felvillantotta a
120V-os ködfénylámpát. Mikor leveszod a serut akkor összeomlik a mágneses mező és ahogy prokee is írta ilyenkor hatalmas feszültség jelenik meg.
Ha hülyeséget írtam, javítsatok ki.

ATV 486

1087 Rell Miklós 2006-11-29 23:48:43

Ez a fesszabályzó-dolog érdekes...
Én csak olvastam valamelyik javítási kézikönyvben, hogy akksi nélkül nem szabad üzemeltetni, de nem egészen értettem, hogy miért... Lehet, hogy most nem értetek velem egyet, de szerintem egy tisztességes fesszabályzónak illene ilyesmi hibákat kiküszöbölnie... Azért fesszabályzó, hogy szabályozzon. Minden körülmények között. Egy ősi könyvben lapozgatva és az elektromechanikus fesszabályzókat tanulmányozva példul rábukkantam egy áramkorlátot is tartalmazó fesszabályzóra. Előfordul még manadság ilyen bolondbiztos megoldás?
De hát el kell fogadni, hogy ez ilyen, és nem szabad akksi nélkül használni...
Egyébként meg egyszer a 6V-os fesszabályzó beállításakor digitális műszerrel mértem, és leesett az állam, amikor 90V-okat mértem a rendszeren még úgy is, hogy az akksi rajta volt! Azóta tudom, a kocsiban inkább analóg műszert kell használni, mert a digitálisat megbolondítják a legkisebb tüskék is, azok meg vannak a gyújtás, meg úgy látszik a szabályzó miatt is. Fesszabályzó-vizsgálathoz meg méginkább az analóg kell, mert azon látszanak a változások is, és nem csak összevissza ugrálnak a számok...

retro
(Módosította Grisa 2006.11.30. 00:49-kor)

1086  Zombie 2006-11-29 21:54:06  Előzmény:Prokop Gábor: 33892

köszi az infót!
de őszintén eddig nem volt gondom ezzel


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1085 Támba Csaba 2006-11-29 20:56:09  Előzmény:Prokop Gábor: 33893

Nem is olyan durva az a közelítés

Tsaby 601S

1084 Prokop Gábor 2006-11-29 20:46:09  Előzmény:Prokop Gábor: 33892

"viszont a feszültség is nagyon nagy lehet, adott pillantban akkora, amit ha ide leírnék, el sem hinnéd."

Nagyon durva közelítéssel hasonló elven működik pl. az akkumulátoros gyújtás

1083 Prokop Gábor 2006-11-29 20:45:28  Előzmény: Zombie: 33891

Namost hová lett innen Tibke hozzászólása ?

Szóval dinamónál nincs gond. Generátornál, ha leveszed az akkut, a generátor adott pillanatban meglévő gerjesztése eredményez 14V feszültséget. Ha a sarut leveszed, megszűnik a terhelés igen nagy része (ui. ilyenkor az akku nem áramforrás, hanem fogyasztó!). Ekkor egy igen apró pillanatra a feszültség k*bszott magasra ugrik meg, hogy hihető is legyen, mondjuk 20V-ra. Egy pillanattal később a fesszabi leveszi a gerjesztést, de ez a pillanat éppen elég ahhoz, hogy a 14V elvi üzemi feszültségre tervezett diódák (amik persze ráhagyással működnak, mondjuk 16V-ig üzembiztosak) simán átégjenek.
A valóságban persze ez az idő nagyon rövid - viszont a feszültség is nagyon nagy lehet, adott pillantban akkora, amit ha ide leírnék, el sem hinnéd.

1082  Zombie 2006-11-29 20:29:00  Előzmény:Prokop Gábor: 33887

ehhez eg ykis technikai magyarázatod kérek


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1081 Varga Tibor 2006-11-29 20:27:04  Előzmény: BoncidaiMáté: 33889

a lámpákba 120 fokos smd ledek vannak, nem sima ledek, mielőtt bárki azt hinné. azokkal kár kisérletezni, nem lesz elég fényük.

Tibke

1080  BoncidaiMáté 2006-11-29 19:00:21

Köszi!
Kemény melo az a sok led!
Hallottatok már a mikro ledröl..?
Állitólag akkora mit egy mákszem és nagyobb a fénye mint a sima lednek, valami 1000 ft darabja!
komoly cucc!



Üdv!

....

1079 Varga Tibor 2006-11-29 17:26:45  Előzmény: BoncidaiMáté: 33885

csináltatni kell. a szett olya n15 ezer (indexek, plsuz hátsó lámpa) és nagyon sok led van, talán oldalanként valami 90.

Tibke

1078 Prokop Gábor 2006-11-29 17:19:25  Előzmény: Zombie: 33881

Gratulálok, szép tanács, így lehet pikk-pakk szétégetni a diódasort.

1077 Rell Miklós 2006-11-29 15:58:47  Előzmény: Zombie: 33884

No, azért te is kínlódtál annak idején a karbiddal! Azért is vetted a Webert!

retro

1076  BoncidaiMáté 2006-11-29 14:44:46

Hali!
Az a kérdésem hogy lehet-e kapni ledes hátsó lámpát vagy csináltatni kell-e?
Ha van mennyibe kerül, ha nincs mennyiböl tudok csináltatni és hány led a javasolt..?


Üdv!

....

1075  Zombie 2006-11-29 11:51:39

tényleg mennyi problémátok vana karbival....
nem hiszem el... az én 4T m sokantudják már hogy sok óra csere miatt pontosan nem meg mondható, de 355"000km felett van benne
most oké jelenleg 1,3 Weber van rajta fenn, de az 1,1 esel se volt komoly gondol, utólsó időben orrba szájba folyt a benzinje, de azt már korrigáltam és mindvégig jó volt... rekordom 110-es átlagnál 5,4 L
szal nem tom mit csináltak a kocsitokkal.....

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1074  Zombie 2006-11-29 11:37:59  Előzmény: BoncidaiMáté: 33865

de lehet hoygmár későn, és a mocsok vagy az AC-ben van vagy a karbiban
érdemes kipucolni mind2-őt
főleg a karbiban valószinü, mert azt mondtad, ha gyorsítasz nem rángat
vagyis a gyorrsító fújókán kap benyát
ésegy ideg megkapja ott utána az leáll és nem kap semmi
ezért rángathat, de a vákum át tud valamennyit szívni....
esetleg légszűrő csere


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1073  Zombie 2006-11-29 11:29:33  Előzmény:Rell Miklós: 33853

dinamós autóknál persze hogy természetes, de generátorosnál egyentalán nem, sőt 200-as alapjáratnákl is van töltés visszajelző felgyulladása néálkül sztem....de 500 nál tuti...

1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1072  Zombie 2006-11-29 11:28:16  Előzmény:Várvizi András: 33854

még mielőtt elviszed egy oylan rutin ellenörzést tegyél meg, hogy alapjáratnál, ha leveszed a sarut azu akksiról tovább kell ketyegnie a mocinak, akkor jó a töltésed és töltés visszjelző lámpának van gondja


1,5 trabival járok.azaz: 1 db 4T kombi, és 0,5db 2T limuZOMBIE

1071 (Törölt felhasználó) 2006-11-27 21:43:36

Ja, még vmi...Ős-trabantos család lévén apukám mondott még egy tippet, igaz ez 2T trabinál fordult elő velünk: asszem gyújtótekercs a becsületes neve, az a henger alaku vmi, ami össze van kötve a gyújtáselosztóval.

Szóval az volt hibás és szegény Trabink (leánykori nevén: Trabi Zsuzsi rángatni kezdett, meg döcögött. Kicserélték és pikkpakk jó lett...

Hasonló előfordulhat vajon 4T-vel is?

Üdv: OverLord - AHD162

1070 (Törölt felhasználó) 2006-11-27 21:37:35

Grisa: köszi az építő jellegű tippet (már ha nekem szólt, de ahogy leírtam már túl vagyok a karbi felújításon is, vettem tömítéseket meg fúvókákat is.

Szerintem még sokat fogok erre aludni, mire rájövök, márha egyszer újra a régi lesz a kis autóm. Ha meglesz, megírom Nektek...

Üdv: OverLord - AHD162

1069 Rell Miklós 2006-11-27 21:28:11  Előzmény:Prokop Gábor: 33877

Jó, csak azt akarom mondani ezzel, hogy ott le van írva, hogy gyárilag hogy állítják be, milyen értékre. És az utánállításra szükség lehet mondjuk tűszelep, vagy úszó cseréjénél. A hivatalos beállítás módja itt a hajlingatás. De persze, ha nem történt olyan beavatkozás, akkor nem szabad csak azért hozzányúlni, mert "hátha attól jobb lesz"

retro

1068 Prokop Gábor 2006-11-27 21:24:31  Előzmény:Rell Miklós: 33875

Hát, nemtom, nekem már 2T-n sem volt szimpatikus az úszószint ilyen állítgatása, ott is inkább a tömítőalátéttel kalibráltam.
4T-ben meg... hát... nem is nagyon látom értelmét, ha egy karbi kijött a gyárból úgy, hogy azzal évekig közlekedtek, mitől lenne szükség az úszószint állítására ? A nagy felhajtóerő az évek alatt elhajlította a lemezt ?

1067 Rell Miklós 2006-11-27 21:24:09  Előzmény:: 33874

Nekem is ezt csinálta Alsóörs után. Állandó gázon rángatás, gyorsításkor meg... Hát nem tökéletes ott se, de legalább nem rángat... Mondom, én a szakadt/hiányzó szigetelésekre tippelek...

retro

1066 Rell Miklós 2006-11-27 21:22:16  Előzmény:Prokop Gábor: 33873

Érdekes, pont az a lenmezhajlítgatós beállítás sztem tök értelmesen le van írva a waresz motor szerelési könyvében (innen is letölthető)

retro

1065 (Törölt felhasználó) 2006-11-27 21:12:30

Mate fogalamazta jól emg a problémámat, ha normáls gázzal megyek akkor rángat, ha gyorsítok nem. (vagy nem tűnik fel).

mate: ha jutottál vmire a maradék 3 karbiddal lécci, oszd meg velünk. Bár őszintén szólva nincs kedvem karbit venni...Lehet még vajon gyárit venni? Vagy már csak bontóban érdemes keresgélni?

Üdv: OverLord - AHD162

1064 Prokop Gábor 2006-11-27 20:31:36

Alapvetően a 4T karbija, legyen az eredeti Weber, vagy NDK kopi, egy megbízható, korrekt szerekezet.
A bajok ott kezdődnek, ha az alapjárati rendszer, vagy esetleg a szívató visszafűtése elromlik. Nagyon kevés szerelőt ismerek, aki ért ehhez a karbihoz, ezért a nemhozzáértők első lépcsőben minden mozdíthatót eltekernek rajta, hátha sikerül. Na ilyenkor van a gond, ember legyen a talpán, aki egy ilyen, szénné kalibrált karbit visszaállít működő állapotba.
Nálam sajnos ez a helyzet, a szívató vákomdobjának lakkozott csavarját is megtekegették, az összejelölt spirálház is vagy 90 fokkal el volt tekerve.
Abban sem vagyok biztos, hogy nem akart már valaki úszószintet állítani az úszó lemezkéjének hajlítgatásával, azt pedig ember nem állítja helyre többé.

Szóval ha valaki beszerzett egy egyébként jól működő karbihoz, és nem kalibrálja le a pincébe, nem lesz vele gondja.

1063 Varga Tibor 2006-11-27 20:01:26  Előzmény:Támba Csaba: 33871

ELéggé összetorlódott itt a karbival szívós nép, de azért ne mennyire tragédia a dolog, pl én még nem kínlódtam karbival szerencsére. De pl a polo solexe is felmegy, de ha már csere akkor kéttorkú weber, azzal se volt sose gondom még.

Tibke

1062 Támba Csaba 2006-11-27 18:35:38  Előzmény:Prokop Gábor: 33869

Hmmm...

Valahogy nem irigyellek titeket 4T-eseket ezekért az állandó porlasztó problémákért.

Elég kevés 4T motorhoz volt eddig szerencsém, talán ha 10 volt eddig a kezem alatt. És bár a gyűrűzéstől a hengerfej javításig sokféle szerelés volt, de karbiproblémákkal nem hozott össze a sors.

Az össze rakott moci minimális utánszabályozással mindig korrektul ment...ezek szerint szerencsém volt eddig

De az biztos hogy annyi szenvedést írtatok már le hogyha esetleg veszek egy 4T-t azonnak megnézem milyen más karbira cserélem le az egész kócerájt

Nem igaz hogy nincs olyan karbi valamilyen kocsin (én biztos hogy SOLEX-et néznék kéziszívatóval) amivel ki lehet váltani ezt a szerkezetet

Tsaby 601S

1061 Brecska Richárd 2006-11-27 18:05:44  Előzmény:Hordós Márton: 33856

Marokonak:
Köszönöm szépen az infót! Egyébként kétütemű trabira gondoltam.

Trabant 1990, kivel szállni élvezet!
(Módosította old601s 2006.11.27. 19:47-kor)

1060 Prokop Gábor 2006-11-27 16:58:05

Csak az érdekesség kedvéért:

Én is szívok most a karbival. Amikor az autót leállítottam, pöpec tiszta, beállított NDK karbi vot rajta. Állt 2 évet egy olyan helyen, ahol elég sokan megfordultak. Amikor elhoztuk, az tűnt fel, hogy szakadt a karbitalp, de a nyomokból ítélve több évet használták szakadtan. Egyértelmű volt, hogy valaki kicserélte. Vettem újat, a cserénél feltűnt, hogy Weber karbi van az autón, nem pedig az NDK-s verzió.
Ez eddig jól hangzik, viszont jelenleg egy felületes és egy igen alapos tisztítás után is csak melegen van alapjáratom (az viszont akár 550-600 f/p körül is), iszonyú szúrós a kipufogógáz, a szívató abszolút nem műxik, és minden mozdítható csavar el van tekergetve valami hihetetlen extrém helyzetbe.

Nagy valószínűséggel nem fogok sokáig próbálkozni, felmegy a donoré...

1059 (Törölt felhasználó) 2006-11-27 15:35:09

Látom másokat is kínoz hasonló betegség...

Én azért vagyok elégé mérges, mert műszaki után jött elő, ahol azt hittem frankón megcsinálják.

Mint írtam zörög vmi a műszerfal/motortér irányából, arra tippelek, hogy vmi alkatrészt nem tettek vissza a helyére és az csinálja az egész galibát.
A másik tippem, hogy a benzintankba került vmi szennyeződés és az hol elzárja, hol nem a benzin útját.

Amúgy semmi baja nincs, jól gyorsul (már amennyire a 40 lóerő engedi és nem is fogyaszt sokat. Alapjáraton szépen ketyerészik.

Köszi mindenkinek, aki leírta eddig a tapsztalatait a témakörben!

Üdv: OverLord - AHD162


1058  BoncidaiMáté 2006-11-27 14:46:25

Köszi!
Megnézem mert ugyis van itthon 3 pót karbim!


Üdv!

....

1057 Rell Miklós 2006-11-27 14:30:44  Előzmény: BoncidaiMáté: 33865

Nekem is volt ilyen rángatás-dolog, pont alsóörsről hazaindulván. Akkor ott páran segítettek (fúvókatisztítás, meg ilyenek), és ideiglenesen jó is lett, de újra jelentkezett. Ezért utána szétszedtem a karbit, és kicseréltem az eléggé szakadozott tömítéseket (azokat a papírszerűeket), meg mellesleg felszereltem a Waresz fúvókáival. Na, ezután nem rángatott semmit! Viszont úgy benyalt 12l benzint 100km-en, hogy vágül a csere mellett döntöttem (megint a tipikus "minden jó, és mégse jó" eset... ). Ez nem volt rossz, mert a tömítés/fúvóka-készletekre kábé annyit költöttem, mint az "új" karbira... Viszont véleményem szerint a szakadozott tömítések okozhatták a rángatást (fals levegőt szívott), és amit a felújítókészletből tudtam csak meg: a karbi alá is való egy tömítés! Ott már akkor sem volt, amikort hozzám került a kocsi...

retro

1056  BoncidaiMáté 2006-11-27 14:01:28

Hali!
Ugyanez a gondom h a verda rángat ha egy helyben tartva van a lábam a gázpedálon és csak akkor hagyja abba ha nem nyomom tövig vagy gyorsitok!Mi lehet a probléma mert már volt amikor abbahagyta és nem csinálta , mondom oké a dugulás megszünt de azota ujra csinálja!? ja és a benzinszürö ki van cserélve!


Üdv!

....

1055 (Törölt felhasználó) 2006-11-27 10:12:29

Szijasztok!

Nah,kicseréltem a szűrőt és bizony tényleg az alján van a kosz. Fentről ránézésre még semmi baja, de alul, a papír betét már fekete volt. Továbbá az is teljes mértékben igaz, h egy másik szűrővel kell összehasonlítani,h látható legyen a szennyeződés. Ha létezik Trabant tízparancsolat, akkor ennek ott a helye: évekénti benzinszűrő csere. Én 220 Ft ért vettem, szóval nem egy rázós összeg...

A problémám (a kisebb ránagtások) sajna még jelentkeznek, de mintha csökkenő előfordulással. Lehet a benzin tanknál lehet vmi dugulás vagy a csövekben.

Üdv: OverLord - AHD162

1054 Támba Csaba 2006-11-27 07:53:33  Előzmény:Rell Miklós: 33861

Hmmmm...megint egy az élet nagy kérdéseiből...végül is jogos felvetés

A Kocsmában továbbfűzöm a kérdések sorát

Tsaby 601S

1053 Varga Tibor 2006-11-26 22:44:35  Előzmény:Rell Miklós: 33861

igazából csak a szinéből. meg néha forgatni kell, me az alján ülepedik le a cucc.
de egyszerűbb a csere, évente cserélni,azt kész.

Tibke

1052 Rell Miklós 2006-11-26 22:38:28  Előzmény:: 33860

Ja, benzinszűrő becsapós, mert bánézésre ugyanolyan mint az új, de ha egymás mellé rakod őket, akkor azért van különbség...

Egyébként meg egyszer valaki leírhatná már a definícióját a "rossz benzinszűrő"-nek! Hogyan lehet megállapítani, hogy mikor szükséges a csere? Mert lehet erre nagyon szépen kilométer-előírásokat tenni, de ha egyszer valami dzsuvásabb benzin kerül bele, akkor hiába olvasom fel a könyvből a szűrőnek, hogy még 10000 km-e hátra van, attól még nem lesz jó... Szóval miről ismerszik meg a jó és a rossz szűrő?

retro

1051 (Törölt felhasználó) 2006-11-26 21:15:47

A benzinszűrőt asszem 1 éve cseréltem, ránézésre még tiszta.

De megfogadom a tanácsod és veszek holnap egyet. Ez a pár száz forintos dolog már nem oszt nem szoroz.

Köszi a tanácsod!

Üdv: OverLord - AHD162

1050 Varga Tibor 2006-11-26 21:07:30  Előzmény:: 33858

benzincső? sima szűrőcsere is csodákat művelhet. de rángathat a szivatótól is, nekem pl a szivatókapcsoló szórakozott, attól dadogott ,rángatott.

Tibke

1049 (Törölt felhasználó) 2006-11-26 20:51:55

Szijasztok!

Csatlakoznék varvizia féle probléma megoldó körhöz.

Hasonló gondjaim vannak, azzal a különbséggel, hogy a kis 4T Trabim rángat, elég döcögősen megy. Volt már szerelőnél, ahol:
elektronika csere
karburátor pucolás és tömítés felújítás
rotor csere
gyújtáselosztó fedél
gyertya csere törént.

Ennek ellenére még mindig nem találja önmagát a kis jószág.

Annyi feltűnt nekenm, hogy a műszerfal irányából elég éles csörgés hallatszik, mintha vmi csavar zörögne. Nem tudom, hogy van-e a zörgés és a döcögés között párhuzam.

Azt is megfigyeltem, h minél jobban ürül a tank, annál jobban rángat.

Ha netán van vkinek ötlete, vagy tapasztalt már ilyet, legyen szíves írja meg.

Köszönettel: OverLord - AHD162



(Módosította OverLord 2006.11.26. 21:59-kor)
(Módosította OverLord 2006.11.26. 22:00-kor)