Ja, generátor-fesszabályzó körül előfordulhat hiba, de ismerve kicsit ezt a szerkezetet, csak azért, mert alapjáraton halványan pislákol, nem nyúlnék hozzá, mert lehet, hogy utána még rosszabb lesz...
Egyébként vígaszképpen mondom, hogy példul a 6V-os dinamós Trabinál teljesen normális, hogy alapjáraton kigyullad a töltésellenőrző.
Ha kupplungkinyomásra leáll a motor (de egyébként rendben van a karburátor, és alapjárati gondjaid ezen felül nincsenek), az azt jelenti, hogy a mágnesszelep nem kapcsol vissza elég gyorsan. Merthogy ugye iylenkor az történik, hogy motorfékezel, és ezért a mágnesszelep zárva van. Kinyomod a kupplungot, és a gázhoz nem nyúlsz, tehát elkezd esni a fordulatszám, ahogy elérte az alapjárati elektronika által meghatározott értéket, az visszakapcsolja a szelepet, hogy legyen alapjáratod. Na, ha ilyenkor ez a visszakapcsolás valamiért nem elég gyors, akkor leáll a motor. Ezért lehet (prokee cikkéből olvasottakból kikövetkeztetve), hogy másik kocsikon a kupplungra is raknak egy kapcsolót, ami az alapjárati elektronikának jelez... De a Trabinál enélkül is működnie kéne, a hiba tehát szerintem az alapjárati elektronika, vagy az alapjárati szelep körül lehet. Az elektronikának nálam annyi baja volt (és sejtésem szerint ez előbb-utóbb az összesnél kijön), hogy a beleforrasztott kontaktok körül kitört az ón, magyarul kontakthibás lett az egész. Az összes lába! Kicsit gányolás szétszedni (ki van nyomva sziloplaszttal az egész), de ha sikerül, akkor van esélyed rá, hogy meg tudod újra forrasztani rendesen. Ennek a kitöréses kontakthibának a jele még egyébként, ha nincs határozott meleg alapjárat, és a motortérben hallgatózva alapjáraton csattogva kapcsolgat ok nélkül az alapjárati szelep.
retro