Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Trabant

Általános topic Trabantokról

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

248 Szegedi Árpád 2006-04-06 15:34:04  Előzmény:Rell Miklós: 33056

Hali!Megnéztem:nekemis ígyvan,domborúba is halogén van...:eeke ezek szerint a régebbi lámpa/eredetileg/domború,sima izzóval,az újjabbik pedig egyenes üvegű,halogénnal,és persze ezek variációi is vannak. Üdv!

247 Rell Miklós 2006-04-06 15:20:32  Előzmény:Szegedi Árpád: 33055

Nekem a 4t-mben domború van, és halogén!
Valószínű, hogy utángyártott, de legalább szebb!

retro

246 Szegedi Árpád 2006-04-06 14:13:38  Előzmény:Szegedi Árpád: 33054

Helló!Megnéztem a "Trabant-Típustörténet"-be/kezdhettem volna itt is/,1984 szeptemberbe volt a váltás halogén izzóra.Akkor valószínű, ezért más a régebbi lámpa formája.Üdv! Árpi

245 Szegedi Árpád 2006-04-06 14:02:08  Előzmény:Petró Dávid: 33053

Szia!Köszi a választ!Jobban megnéztem, és a domború üvegűnek a hátulja kisseb a másikénál...Az viszont biztos,hogy az egyenes lámpás újabb évjáratú "90-es kiadású.Megnézem a halogén izzót! Üdv!: Árpi

244 Petró Dávid 2006-04-06 13:45:39  Előzmény:Szegedi Árpád: 33052

Szia, ez a lampakérdés ha jóltudom évjárat függő, de pontos adatokkal nem tudok neked szolgálni, hogy mikor váltottak. Az biztos, hogy a domború a régifajta és szerintem olyan 84-85 körül lehetett a váltás. Ha minden igaz az egyenesbe halogén izzó való, a másikba pedig sima.
üdv

Huligan

243 Szegedi Árpád 2006-04-06 11:56:53

Üdv!Azt kérdezném:601-es Trabinak az első lámpája domború, vagy egyenes?A két Trabim van,az egyiken domború,a másikon egyenes a lámpa üvege...Melyik lehet az eredeti?Esetleg mindkettő?És melyik a jobb?Remélem értettétek ezt a zagyvaságomat...Köszi! Árpi

242 Rell Miklós 2006-04-04 19:28:02  Előzmény:Varga Tibor: 33050

Kösz, azóta már szétszedtem, és rájöttem az egészre...

retro

241 Varga Tibor 2006-04-04 18:32:06  Előzmény:Rell Miklós: 33049

annak nincs köze a szivatóhoz. teljesen normálisan működne.

Tibke

240 Rell Miklós 2006-04-04 12:31:41  Előzmény:Varga Tibor: 33048

És az hogy működne? Az nem szól bele a szivatóba?

retro

239 Varga Tibor 2006-04-04 07:17:11  Előzmény:Rell Miklós: 33047

kis mértékű lógás még belefér,enyém se hibátlan már, de mégis lehet olyan alapjáratot is lőni rajta hogy meg tudod számolni a turbina lapátjait.
azt a szelepes cuccot vedd le, nekem is olyan volt akarbim eredetileg, azzal a szeleppel az is nagfyon takarékos lenne. ha nincs rajta marad sima karbi, úgy a legjobb.

Tibke

238 Rell Miklós 2006-04-03 22:05:44

nadebakker mennyiért? 1700ft egy vacak kis tengelyért? Na, majd meglesem, lehet, hogy tudok faragni olyat!

retro

237 Gyapjas Gergely 2006-04-03 20:56:10  Előzmény:Rell Miklós: 33045

Lehet kapni a www.kelemen-muvek.hu-n nézd meg.

236 Rell Miklós 2006-04-03 20:35:29  Előzmény:Gyapjas Gergely: 33044

ha nagyon lötyög akkor nem fogsz tudni alapjáratot állítani
Ezt tudom, ezért kérdeztem, mennyire lötyöghet...
az uszóban valaszeg benzin lötyög melegísd meg hogy elpárologjon ki belőle és utána forraszd meg a lyukat
Na de mondom, hogy lyukat nem találtam, pedig direkt azért forró vízbe nyomtam!
A lógást felfúrással javísd és vegyél túlméretes tengelyt és azzal rakd össze
Hmmm... Ez tetszik. Lehet ilyen tengelyt kapni, vagy faragjak? Nem ijedek meg egy kis faragástól... Azt a részt még nem kaptam szét. Majd holnap!

Ja, és köszi!
(Módosította Grisa 2006.04.03. 22:36-kor)

235 Gyapjas Gergely 2006-04-03 19:53:44  Előzmény:Rell Miklós: 33043

Hello
ha nagyon lötyög akkor nem fogsz tudni alapjáratot állítani le fog állni,az uszóban valaszeg benzin lötyög melegísd meg hogy elpárologjon ki belőle és utána forraszd meg a lyukat, de egyszerűbb újat venni. A szelepes részt még nem javítottam de most nincs a kezem ügyében karbi amin megnézném.A lógást felfúrással javísd és vegyél túlméretes tengelyt és azzal rakd össze és ekor már lesz is alapjárat ha itt szív falsot.


234 Rell Miklós 2006-04-03 18:59:56

Nnnnna!
Hozzáláttam egy HB4-es karbi pucolgatásához, ezt szeretném feltenni a H1-es helyére némi teljesítménynövelés, és főképpen a hosszabb várható főtengelyélettartam elérése érdekében. Azt hallottam ezekről a karbikról, hogy a pillangószelep "csapágy"-ánál szokott fals levegőt szívni. Kérdésem: Mennyit kotyoghat ez itt, amíg még jónak számít? (Semmit?) Normális az, ha tengelyirányban lötyög a cucc? Ha nem jó, hogy kotyog, mit lehet ellene tenni? (a cserét kívül...) Az úszóban lötyög valami lé, ezért forró vízbe nyomtam, gondoltam, ha lyukas, akkor a forró víztől kitáguló levegő majd megmutatja, hogy hol a lyuk - bugyborékol - de nem történt semmi. Lehet, hogy gyárilag van benne valami lötty?
És a karburátor elején, alul vízszintesen keresztbe van egy ilyen henger alakú idom, amiben valamit forgat egy állítható karral a gázbowden. Ez nyit valami szelepszerűséget, ami a karbin kívül egy csővel össze van kötve a karbi motorhoz közelebb álló részével. Na, annyit kérdeznék, hogy ez a "szelep" alapból nyitva van-e, vagy zárva? (kétféleképpen lehet összerakni, és már nemtom, hogy volt) Mi a célja ennek?
Eddig jutottam egyenlőre, holnap folytatom, akkor jönnek majd a következő kérdések...

retro

233 Rell Miklós 2006-04-03 18:23:19  Előzmény: Zombie: 33040

Tetőkárpitot állítólag palmatexel.
Palmafixel ne próbálkozz, az feloldja a szivacsot (én így jártam, le kellett vakarni az egészet, ne tudd meg, milyen meló... A végére még a gatyám is szivacsmorzsákkal volt tele, nem is beszélve a hajamról, szememről, orromról, és egyéb testnyílásaimról... Mindkét kezemet véresre horzsolta a duró, és a hülye testhelyzettől másnapra olyan izomlázam lett...)
Na, a mocitetőre én is kíváncsi lennék, de nem a gyári megoldásra, hanem valami mosható, nem nedv- (kosz-) szívó anyagra...

retro
(Módosította Grisa 2006.04.03. 20:24-kor)

232  Zombie 2006-04-03 13:12:13  Előzmény: Zombie: 33040

érdekel valakit 500-as trabihoz 2 zsír új nagy méretü gyertya???
pont van 2 db írjatok!!! nekem 4T-m van de nem akartam kidobni,hátha valakinek kell!!!

éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

231  Zombie 2006-04-03 11:52:29  Előzmény:Varga Tibor: 33039

ok köszi, gondolom bárhol beszerezhetőek...
kell balamit alakítani?
rövidítés hosszabítás ilyesmi?
vagy egyszerüen beteszem a gyári szegekkel azt jól van?
4T-hez hangszigetelő szivacsot hol kapok a motorháztető alsó felére mennyi?
tetőkárpitom lejött mivel tudom visszatenni?


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

230 Varga Tibor 2006-04-03 11:04:27  Előzmény: Zombie: 33038

nyugati autók(bmw,Audi) csomagtér, illetve motorháztető teleszkopját. újonnan 3-4 ezer ft/db.

Tibke

229  Zombie 2006-04-03 09:49:54  Előzmény:Rell Miklós: 33037

mien teleszkópot(gázrugót) kell betenni trabantba a motorháztetőhöz, és mit kell hozzá átvakerni?limusine-nál megoldható ez?


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

228 Rell Miklós 2006-04-03 09:25:13  Előzmény:Huszta Tibor: 33036

Meséld el maximális részletességgel, rajzokkal!

retro

227 Huszta Tibor 2006-04-03 07:57:22

Grisa: mi most bontottunk egy trabit, ami nem volt hyc de bukós ülések voltak benne... fotóm nincs, max el tudom mesélni...

Tib

226  Zombie 2006-04-03 07:42:23  Előzmény:Rell Miklós: 33034

jön valaki Hykomat trabantal, mert ha ad rá lehetőséget kipróbálnám...

éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

225 Rell Miklós 2006-04-02 22:16:05

Még mindig információra kiéhezve várom a hikomatosok fotóit a bukós ülésről...

retro

224  Zombie 2006-04-02 20:01:42  Előzmény:Varga Tibor: 33032

így értem
és igaz is
amúgy ha jó állapotu a trabi akkor megyannyit
ez tuti nyáron mentem átlag 140-et trabant 1.1-el
1,3 as motor dinamikusabb?
amúgy régebben kérdeztem, hogy hol lehet beszerezni olyan helyes pici lámpákat? nem tom már mikor kérdeztem, asszem prokee /extra, vagy Gábor nem tudom, de mindjárt megkeresem


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

223 Varga Tibor 2006-04-02 19:10:50  Előzmény: Zombie: 33031

az elég ritka, hogy jó állapotú trabi akár 140 felett menjen.(vagy csal az óra)
Gábor úgy értette, hogy nem túl dinamikus a motor(előzés,emelkedő,stb)

Tibke

222  Zombie 2006-04-02 19:04:44  Előzmény:Muczán Gábor: 33029

miért gyenge????hogy-hogy nem ér sokat? pénzbe?

40 LE. nekem ilyen motorral ment 155-öt a trabi igaz akkor mikor új volt.
most akkor azt akarod mondani, hoghy tegyek bele 1,3-ast?


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

221 Fodor Zoltán 2006-04-02 18:05:40

Sziasztok. Meg tudná valaki mondani ,hogy 4t-nél a féltengelyeknél milyen méretű szimering van.

220 Muczán Gábor 2006-04-02 17:52:20  Előzmény: Zombie: 33021

Z!

A motorját használhatod, akár hivatalosan is átteheted. Mondjuk az 1.1-es gyenge, és nem sokat ér.
A kasznit nyugodtan megcsinálhatod futónak. Engedélyt is tudok rá szerezni.

Üdv.. M.G.

klubelnök

219 Molnár András 2006-04-02 17:25:50

Az én trabimon BMW lemezfelni van. Elől-hátul dobfékes warci tőcsavarokkal, tökéletes!!

ACL-400

218  Zombie 2006-04-02 10:13:29

ha minden terv szerint halad akkor mai nap küldöm a képet ,meg melé az összeget


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

217 Varga Tibor 2006-04-02 08:25:02  Előzmény:: 33025

csináltatni szoktuk, de a Hyundai egyik tőcsavar megegyezik a trabi méreteivel, lehet kapni boltban.

Tibke

216 (Törölt felhasználó) 2006-04-02 08:16:12  Előzmény:Varga Tibor: 33022

Kösz neked is!
És milyen tőcsavarokat szoktak belerakni?
Valaminek a csavarjait,vagy újat vegyek?

gabesz<BR>

215 (Törölt felhasználó) 2006-04-02 08:12:55  Előzmény: Zombie: 33020

köszi!
Várom, az emailemre: trabi_601@citromail.hu

gabesz<BR>

214 Varga Tibor 2006-04-02 07:47:48  Előzmény: Zombie: 33021

Futót csinálhatsz belőle. De az akkor se alvázszám az ülés melettt, semmi jelentősége nincs, nincs nyilvántartva. olyan mint a 2T trabiknál a doblemezen lévő tábla. valami raktári szám,vagy ilyesmi lehetett.

Tibke

(Módosította Tibke 2006.04.02. 10:27-kor)

213 Varga Tibor 2006-04-02 07:46:10  Előzmény:: 33018

1.1-es trabira szeretnék alufelnit rakni.
Mekkora a lyukosztása?
Minek a felnije megy rá ÁTALAKÍTÁS NÉLKÜL?


Lyukosztása 4*98. 4*100as felni is felmegy rá, de jobb ha 98assal próbálkozozl.
pl egy 5.5 collos felni 30 körüli ETvel átalakítás nélkül felegy, előre elképzelhető hogy kell fél centi nyomtáv. de bármilyen alufelnihez hosszabb töcsavar kell.

Tibke

212  Zombie 2006-04-01 22:25:12  Előzmény:Muczán Gábor: 33019

mo-n van azzal nincs gond amúgy nem gáz a kaszni mostamában nem kell vele foglalkozni
de amúgy köszi az infót
de mondjuk a motort áttehetem?
de a hátuljában nincs vázszám????
mert akkor megveszem azt megcsinálom a futót belőle
arra jó nam?
na üdv


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

211  Zombie 2006-04-01 22:17:12  Előzmény:: 33018

lehet tudok neke d5 könnyü fémet
14"-es
gumi nélkül nem tom mennyi de olcsó
fel kell polirozni, majd kérek képet ok
azt majd írok


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

210 Muczán Gábor 2006-04-01 16:04:50  Előzmény: Zombie: 33017

Z!

"de a fém lapot átragasztom,"

Ahogy Tibke írta, ez illegális. Bármit művészkedsz, úgyis észrevehető. A gyári hegesztést ha elroncsolják, soha nem lehet már alul szépen a kis kör alakú hegesztésnyomot visszaállítani. Természetesen sok illegális dolog van a világon. Irtó sok ütött verda van mindenfelé. Meg meglehet KF-ezni, különféle mesterkedésekkel, de aki nem ért hozzá annak az is drága lesz, vagy macerás. De ha komolyan végiggondolod, ki a fenének éri meg egy donorautó, egy kinti gép minden rezsijével, és egy csomó macera, pénzbefektetéssel létrehozni egy ütött kocsit. Mikor pár tízezerért van már 4T Trabi is. Gondolom a német verda sem makulátlan, rozsdamentes cucc. Arra is rá kell költeni biztos. a végén annyiba lesz, minha egy frankóból indultál volna ki. Csak éppen unfrankó lesz! Alkatrésznek viszont jó lesz, csak olcsón jusson haza, hogy megérje.

M.G.

klubelnök
(Módosította TWK-001 2006.04.01. 18:10-kor)

209 (Törölt felhasználó) 2006-04-01 14:27:20

Sziasztok!
A segítségetekre lenne szükségem.
1.1-es trabira szeretnék alufelnit rakni.
Mekkora a lyukosztása?
Minek a felnije megy rá ÁTALAKÍTÁS NÉLKÜL?
Meekora gumi megy rá szélesítés nélkül?
Esetleg tudtok-e eladó felnit 1.1-esre?
Várom válaszaitokat!
Trabiman

gabesz<BR>

208  Zombie 2006-03-31 10:36:43  Előzmény:Varga Tibor: 33014

persze hogy illegális, de a fém lapot átragasztom, és ha szépen ki van hegesztve ki veszi ésre?
de mind1 sztem majd csak alkatrésznek fogom azt használni, inkább veszek egy nagyon (moderálva)át itt HUN-ban
sokkal 1 szerübb


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

207  Zombie 2006-03-31 10:35:13  Előzmény:Varga Tibor: 33015

hanem az mi?
mégis van valami nem csalt az emlékem
de szerintem annak is van köze valamihez...
nem hiába van ott..
rejtett vázszám
nem?


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

206 Varga Tibor 2006-03-31 09:28:21  Előzmény: Zombie: 33013

a jobbos ülésnél az nem alvázszám.

Tibke

205 Varga Tibor 2006-03-31 09:28:01  Előzmény: Zombie: 33013

Ez illegális, tehát semmilyen módszer nincs rá

Tibke

204  Zombie 2006-03-31 09:13:17  Előzmény:Rell Miklós: 33012

és mi az ami a jobb első ülés mellet van, mert ott is van valami emlékeim szerint
régen néztem
mégis mik?
kivágni és áthegeszteni?



éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

203 Rell Miklós 2006-03-31 09:01:44  Előzmény: Zombie: 33011

csak egy helyen van beütve... De átrakásra vannak praktikák...

retro

202  Zombie 2006-03-31 07:10:34  Előzmény:Rell Miklós: 33010

az elégge látszó, hogy megcsinált...
mivel van a lap amint rajt vannak az adatok, és van gyári lap mellet a rugó tornyon csak a szám
meg gondolom több helyen az autóban...
de tényleg, ha nekem van 1 magyar forgalmis 4T-m és van az a német, ami"roncs" átteszem a sajátom alvázszámát mindenütt, és kérk egy motorcserét az úgy akkor jó?
és akkor még marad egy egész alkatrésznek




éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem
(Módosította Zombie 2006.03.31. 09:11-kor)

201 Rell Miklós 2006-03-30 21:18:11  Előzmény:Muczán Gábor: 33008

Csak egy nagyon elméleti kérdés... És mi van akkor, ha nem olvasható az alvázszám?

retro

200  Zombie 2006-03-30 20:55:36  Előzmény:Muczán Gábor: 33008

ok köszi
akkor asszem magyart veszek


éljen a környezetbarát trabi!!! na erre tegyetek katalizátort
nézd a képem

199 Muczán Gábor 2006-03-30 16:32:01  Előzmény: Zombie: 33007

Azt hiába mondod Zombie!

Ha nincs papír, akkor lekörözik a nyilvántartásban, és semmi nyoma nem lesz itthon. Ha nincs nyoma, akkor közlik hogy nem létezik, és vidd a pincébe.
Indíthatsz még eljárást, hogy miért nincs meg. Akkor lekérdezik az interpolnál, és kiderül hogy Német a verda. Nos akkor jól megbüntetnek, hogy megtévesztetted őket. Valamint be kell mutatnod a bontási, megsemmísitési igazolást, hiszen már nem lehet magánszemélynél csak úgy autóroncs.
Hazahozni kintről se 2 fillér. Vámrendszám, kijutás, benzin. Alsó hangon 70 ezer ft. Hacsak nem ők támasztották ingyen a kerítéseteknek a kocsit.
Ennek a töredékéért kapsz itthon frankó 4t-t.
De te tudod!

klubelnök